PDA

Bekijk Volledige Versie : Zijn dit mensen of beesten?



contradictio
01-03-05, 18:46
Onbekenden hebben bij een internationaal persbureau in Bagdad een videoband bezorgd met een boodschap van de in Irak ontvoerde Française Florence Aubenas.

De 43-jarige correspondent van het Franse dagblad Libération en haar tolk verdwenen op 5 januari. Er was sindsdien geen teken van leven van de twee ontvangen.

Ongekamde haren
Het is onduidelijk wanneer de opnamen zijn gemaakt. Aubenas verschijnt met ongekamde haren in beeld. Ze ziet er bleek en bang uit en zegt in gebroken Engels dat ze in zeer slechte gezondheid verkeert.

Verder doet zij een dramatische oproep aan de Franse parlementariër Didier Julia om haar te helpen. "Alstublieft, meneer Julia, help me, het is dringend."

Julia is lid van de conservatieve regeringspartij UMP. Hij bemiddelde vorig jaar op eigen houtje over de vrijlating Christian Chesnot en George Malbrunot.

Deze twee Franse journalisten werden in december, na vier maanden gijzeling, vrijgelaten. De Franse autoriteiten zeggen dat de bemoeienis van Julia de vrijlating heeft opgehouden in plaats van versneld.

Vreselijke beelden
De Franse minister Barnier van Buitenlandse Zaken zegt dat de tape "zeer zorgvuldig" zal worden bestudeerd. "Het belangrijkste is dat ze in leven is."

De chef buitenland van Libération, Francois Sergent, zei: "Dit is tegelijk wat we vreesden en waar we op hoopten. Het is een teken dat zij leven, natuurlijk, maar we maken ons zorgen omdat de gijzelaars worden vastgehouden in omstandigheden die de beelden vreselijk maken om naar te kijken."

Aubenas is één van de twee vrouwelijke journalisten die worden vastgehouden in Irak. De andere is de Italiaanse Giuliana Sgrena van wie twee weken geleden een videoboodschap naar buiten kwam.


laa 'hawla walaa Koowwata illa billaah.. niet alleen verkrachten ze de Islam met hun politieke motieven maar ze bezorgen haar een langzame pijnlijke dood... EEN weerloze VROUW NOG WEL!!

Dit druist in tegen alles waarin ik geloof... wat de Profeet vzmh ons heeft geleerd... Moge Allah swt ze vervloeken en ervoor zorgen dat ze een worden gestraft (te hopen voor ze alleen in dit leven) door mensen met verstand...

contradictio
01-03-05, 18:48
geen greintje medelijden....

Narrated Abu Huraira

Allah's Apostle kissed Al-Hasan bin Ali while Al-Aqra' bin Habis At-Tamim was sitting beside him. Al-Aqra said, "I have ten children and I have never kissed anyone of them," Allah's Apostle cast a look at him and said, "Whoever is not merciful to others will not be treated mercifully ."

Narrated Usama

A son of one of the daughters of the Prophet was dying, so she sent a person to call the Prophet. He sent (her a message), "What ever Allah takes is for Him, and whatever He gives is for Him, and everything hasa limited fixed term (in this world) so she should be patient and hopefor Allah's reward." She then sent for him again, swearing that he should come. Allah's Apostle got up, and so did Mu'adh bin Jabal, Ubaibin Ka'b and 'Ubada bin As-Samit. When he entered (the house), they gave the child to Allah's Apostle while its breath was disturbed in his chest. (The sub-narrator said: I think he said, "...as if it was awater skin.") Allah's Apostle started weeping whereupon Sa'd bin 'Ubada said, "Do you weep?" The Prophet said, "Allah is merciful only to those of His slaves who are merciful (to others) ."

Wide-O
01-03-05, 18:55
Hoi Contradictio,

Als je't niet erg vindt... ik kijk even niet naar de beelden.

Vanuit mijn totaal andere achtergrond druist dit soort acties ook in tegen alles waar ik in geloof of voor sta, begrijp me niet verkeerd.

Maar ik kies om het niet te zien, omdat ik er kwaad van zal worden, en droef, en opstandig, en misselijk. Precies wat de makers van die beelden willen.

Ik hoop dat dit soort beelden snel tot het verleden zullen behoren.

contradictio
01-03-05, 19:06
Geplaatst door Wide-O
Hoi Contradictio,

Als je't niet erg vindt... ik kijk even niet naar de beelden.

Vanuit mijn totaal andere achtergrond druist dit soort acties ook in tegen alles waar ik in geloof of voor sta, begrijp me niet verkeerd.

Maar ik kies om het niet te zien, omdat ik er kwaad van zal worden, en droef, en opstandig, en misselijk. Precies wat de makers van die beelden willen.

Ik hoop dat dit soort beelden snel tot het verleden zullen behoren.


het is maar 1 foto... maar ik snap wat je bedoelt en die link is ook om je de keuze te geven om wel of niet te klikken...

contradictio
03-03-05, 18:43
:kotsen2: