PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen vinden wél werk



BiL@L
01-03-05, 20:29
gewist

Zeepaardje
01-03-05, 20:34
CWI en CBS zijn het er wel over eens dat Marokkanen het slechtst presteren op de arbeidsmarkt. Dat zou komen door grote taalachterstand in deze bevolkingsgroep.


En nog steeds zijn het vooral allochtonen die voortijdig zonder diploma de school verlaten......
Tja wat wil je nou? Geen diploma, geen vaardigheden en maar blijven roepen "discrimminatie"?

Barnabas
01-03-05, 20:55
CWI en CBS zijn het er wel over eens dat Marokkanen het slechtst presteren op de arbeidsmarkt. Dat zou komen door grote taalachterstand in deze bevolkingsgroep.


Wat een onzin, waarom wordt discriminatie nou nooit eens erkend? Nederland is koploper wat xenofobie en rascisme betreft

rja2
01-03-05, 21:41
Geplaatst door Barnabas
Wat een onzin, waarom wordt discriminatie nou nooit eens erkend? Nederland is koploper wat xenofobie en rascisme betreft
Werkelijk, wat een onzin.

Ga eens naar Oost Europa als moslim, volgens mij maakt je dan mee, wat racisme is.

observer
02-03-05, 09:03
Geplaatst door Barnabas
Wat een onzin, waarom wordt discriminatie nou nooit eens erkend? Nederland is koploper wat xenofobie en rascisme betreft vooral als je een excuus zoekt als je niet aangenomen wordt

de werkloosheid onde marokkanen met een middelbare of hoger opleiding is niet hoger dan die van autochtone nederlanders

het zijn de vmbo en lager opgeleiden die het % sky high maken

taouanza
02-03-05, 09:04
Toevallig zeg die taalachterstand.:rolleyes:

taouanza
02-03-05, 09:24
Geplaatst door Marruecos
Taalachterstand? Waar 'tha f*ck' hebben ze t over. Misschien kunnen de cijfer-n*ukers ff een onderscheid maken tussen de groep Marokkanen die hier geboren en/of getogen is en de rest. Je kan me veel wijsmaken, maar niet dat de taalbeheersing van de Marokkanen dermate achterblijft dat ze niet aan de bak kunnen komen. Helemaal niet omdat men voor de meeste banen geen taalpurist hoeft te zijn. Echt, die cijfer-n*ukers moeten ze eens wegcijferen.

Denk toch dat ze de media geven wat ze willen, namelijk zwart-wit-onderzoeksresultaten.

Dan zouden Turken slechter scoren.

barfly
02-03-05, 09:27
Ik denk dat we helaas moeten concluderen dat de negatieve media aandacht over Marokkanen ervoor heeft gezorgt dat werkgevers liever geen Marokkanen meer aannemen, volstrekt onacceptabel natuurlijk en er moet snel worden ingegrepen om werkgevers erop te wijzen dat dit niet kan. Het resultaat is natuurlijk dat Marokkanen in een nog slechtere situatie komen en dat is niet de bedoeling denk ik.

Joepie
02-03-05, 11:44
Geplaatst door barfly
Ik denk dat we helaas moeten concluderen dat de negatieve media aandacht over Marokkanen ervoor heeft gezorgt dat werkgevers liever geen Marokkanen meer aannemen, volstrekt onacceptabel natuurlijk en er moet snel worden ingegrepen om werkgevers erop te wijzen dat dit niet kan. Het resultaat is natuurlijk dat Marokkanen in een nog slechtere situatie komen en dat is niet de bedoeling denk ik.

niet elke werkgever denkt zo hoor.

Pixelshade
02-03-05, 12:31
Geplaatst door rja2
Werkelijk, wat een onzin.

Ga eens naar Oost Europa als moslim, volgens mij maakt je dan mee, wat racisme is.

In een land zoals Roemenie werken veel mensen uit het Midden-Oosten

Goodnight
02-03-05, 12:37
Geplaatst door Zeepaardje
CWI en CBS zijn het er wel over eens dat Marokkanen het slechtst presteren op de arbeidsmarkt. Dat zou komen door grote taalachterstand in deze bevolkingsgroep. Marokkanen spreken beter Nederlands dan Turken...dus dat argument klopt niet.



En nog steeds zijn het vooral allochtonen die voortijdig zonder diploma de school verlaten......
Tja wat wil je nou? Geen diploma, geen vaardigheden en maar blijven roepen "discrimminatie"? Ik ken genoeg hoog afgestudeerden die niet werden aangenomen op basis van hun afkomst.Een daarvan was mijn broer met zijn ABN accent en Univeristaire studie. :rolleyes:

Pixelshade
02-03-05, 12:54
Geplaatst door Goodnight
Marokkanen spreken beter Nederlands dan Turken...dus dat argument klopt niet.


Onderling praten ze ook veel vaker NL dan die turken die ook onderling alleen maar turks praten.

Goodnight
02-03-05, 13:00
Geplaatst door Pixelshade
Onderling praten ze ook veel vaker NL dan die turken die ook onderling alleen maar turks praten. Precies, dus snap echt niet waarom Marokkanen steevast aangeduid worden als De groep die het slechtst Nederlands spreekt.

Ik krijg hier op mijn werk regelmatig Antillianen, Turken, Marokkanen op gesprek.Wil niet te veel zeggen,en met alle respect voor mijn Turkse broeders en zusters: ze spreken belabberd Nederlands....zij is steevast hij....:D

Pixelshade
02-03-05, 13:07
Geplaatst door Goodnight
Precies, dus snap echt niet waarom Marokkanen steevast aangeduid worden als De groep die het slechtst Nederlands spreekt.

Ik krijg hier op mijn werk regelmatig Antillianen, Turken, Marokkanen op gesprek.Wil niet te veel zeggen,en met alle respect voor mijn Turkse broeders en zusters: ze spreken belabberd Nederlands....zij is steevast hij....:D

daarom, kzie het ook in mn omgeving, maffe turkies

Goodnight
02-03-05, 14:06
Geplaatst door Pommetje
Je begint een echte Zeuropeaan te worden jij, monsieur.

En het is nog wel zo'n sprookjesachtig weer! Anna Karenina-weer.
Mijn Siberische hormonen stuiteren ervan. Waar is Maarten!

Maarten zit tegen over me :D

Deprimerend weer zul je bedoelen.

David
02-03-05, 14:13
Geplaatst door Goodnight

Deprimerend weer zul je bedoelen.


Zeg dat wel. Ik snap niet dat die domme Hollanders altijd zo blij & gelukkig zijn als het sneeuwt. Witte, koude, plakkerige viezigheid is het. Bah. Dom Anton Pieck gedoe. IK WIL VOORJAAR. NARCISSEN. TULPEN. ZON. En een sigaret. :boos:

Goodnight
02-03-05, 14:22
Geplaatst door David
Zeg dat wel. Ik snap niet dat die domme Hollanders altijd zo blij & gelukkig zijn als het sneeuwt. Witte, koude, plakkerige viezigheid is het. Bah. Dom Anton Pieck gedoe. IK WIL VOORJAAR. NARCISSEN. TULPEN. ZON. En een sigaret. :boos: Ik wil zon, zon,zon en geen vieze kouwe natte sneeuw.zag net 2 collega's die als giechelende kindjes elkaar achterna zaten met sneeuwballen.En de huismeester heeft een sneeuwpop gemaakt samen met de beveilliging :rolleyes:

Goodnight
02-03-05, 14:24
Geplaatst door Pommetje
[sloeriemodus] Is 't wat? als je op lang en slungelig en langharig valt wel....:wink:




Ach vind je? Ik vinnut prachtig. Krijg zin om koekjes te gaan bakken en zo, en een kerstboom te halen. nee wordt al depri bij de gedachte dat ik mijn autootje straks door die smurrie moet zien te krijgen.Met een hefig protesterende ABS.

Julien
02-03-05, 14:33
Geplaatst door Pixelshade
In een land zoals Roemenie werken veel mensen uit het Midden-Oosten

ja, ook in Israel. maar moslims worden er echt wel meer gediscrimineerd dan hier.

David
02-03-05, 14:33
Geplaatst door Pommetje
Jij wilt gewoon naar bouwvakkers zonder shirtjes loeren.

Ik loer nooit naar topless bouwvakkers. Ben ik veel te sjiek voor. :ego:


Is toch hartstikke leuk, dit? Biskwietjestrommeltjesweer.

als je lekker binnen kunt blijven wel ja. Niet als je met die verdomde metro naar de Bijlmer moet. :cheefbek:

Goodnight
02-03-05, 14:34
Geplaatst door Pommetje
Jakkie - lang haar. Een nozem. das van de jaren 80 :p




Ah ja, da's de keerzijde natuurlijk. Het verkeer raakt muurvast in de blubber.
dus word ik er verdrietig van :mad:

Wij hebben nu ook een sneeuwpop...met ajax outfit :cheefbek:

Julien
02-03-05, 14:35
Geplaatst door Goodnight
Ik wil zon, zon,zon en geen vieze kouwe natte sneeuw.zag net 2 collega's die als giechelende kindjes elkaar achterna zaten met sneeuwballen.En de huismeester heeft een sneeuwpop gemaakt samen met de beveilliging :rolleyes:

ik vind een paar dagen dikke sneeuw per jaar wel cool hoor :p vind ik echt super mooi. maar voor de rest ben ik ook meer voorstander van zon & 30 graden in de schaduw :)

Julien
02-03-05, 14:37
Geplaatst door Goodnight
Wij hebben nu ook een sneeuwpop...met ajax outfit :cheefbek:

waaaat?? haha mag ik hem bekogelen mert sneeuwballen? :duivels: :duivels: pff ajax outfit..

Goodnight
02-03-05, 14:38
Geplaatst door Julien
ik vind een paar dagen dikke sneeuw per jaar wel cool hoor :p vind ik echt super mooi. maar voor de rest ben ik ook meer voorstander van zon & 30 graden in de schaduw :) Ik vind het mooi,maar komt nu ff niet uit:

Ik moet erdoorheen rijden
Ik kan niet gaan hardlopen
de zomer lijkt nog verder weg :mad:

Goodnight
02-03-05, 14:39
Geplaatst door Julien
waaaat?? haha mag ik hem bekogelen mert sneeuwballen? :duivels: :duivels: pff ajax outfit.. serieus...en gemaakt door een Marokkaan en een Hollander :moe:

Ze willen nu eentje met ADO Den Haag maken en dan in elkaar trappen :vreemd:

Goodnight
02-03-05, 14:41
Geplaatst door Pommetje
Dat bedoel ik dus. Lang haar is so over . Kzal tegen hem zeggen dat ie niet meer hip is :duivels:




Mijn oom maakte vroeger altijd sneeuwpoppen met enorme tieten erop. De smeerpijp. viespeuk...maar gelukkig hebben ze nu opblaaspoppen :duivels:

Goodnight
02-03-05, 14:43
Geplaatst door Pommetje
Da's een plan! Ik ga een Rincoonie-pop maken en laat alle honden ertegenaan pissen. :hihi:


oops :zegniets:

wat Nobel ...

Goodnight
02-03-05, 14:48
Geplaatst door Pommetje
Ah, mijn signatuur... Ik ben er zo trots op.

:wink:


ik ga die vreselijke smurrieblurrie in....:moe:

Bofko
02-03-05, 14:54
Geplaatst door Pommetje
Ah, mijn signatuur... Ik ben er zo trots op.

:D Nou, dat was al voor het 2e bericht duidelijk.

barfly
02-03-05, 15:30
Wat een gezeur over een beetje sneeuw! Ik ben pas blij als het -10 is en ik lekker warm gekleed door het bos kan sjouwen met de honden liefst in de sneeuw, heerlijk :tik: