PDA

Bekijk Volledige Versie : Gadhafi bekritiseert Veiligheidsraad



NIS
02-03-05, 16:47
Uitgegeven op 02 maart 2005 om 17:00 uur

De Verenigde Naties zijn pas een democratische instantie als de Veiligheidsraad zijn macht afstaat aan de Algemene Vergadering. Dat stelt de Libische leider Moammar Gadhafi in een paginagrote advertentie woensdag in de Britse krant The Guardian.

Gadhafi noemt de Veiligheidsraad een afschuwelijk, dictatoriaal orgaan. Als de Algemene Vergadering niet de macht krijgt, dan bestaat de kans dat Libië en andere landen de VN de rug toekeren. Het is volgens Gadhafi geldverspilling om afgevaardigden naar de vergaderingen in New York te sturen.

De veiligheidsraad bestaat uit vijf permanente leden - de Verenigde Staten, Rusland, China, Frankrijk en Groot-Brittannië - die alle vetorecht hebben. Tien niet-permanente leden nemen om de beurt zitting voor een periode van twee jaar. In de Algemene Vergadering zijn alle 191 lidstaten vertegenwoordigd.

~Panthera~
02-03-05, 19:05
Hij heeft volkomen gelijk. :duim:

Arvid
02-03-05, 19:51
LOL een dictator die zegt dat iets anders dictatoriaal is.

DEMOcraat
02-03-05, 20:02
Geplaatst door Arvid
LOL een dictator die zegt dat iets anders dictatoriaal is.
hij als een dictator kan het als geen andere weten.hij spreekt uit ervaring.

Arvid
02-03-05, 20:14
Geplaatst door DEMOcraat
hij als een dictator kan het als geen andere weten.hij spreekt uit ervaring.

Hehe als dictator doet ie het anders behoorlijk goed. Volgens mij was ie na Fidel Castro de langstzittende leider in de wereld.

Zwarte Kat
02-03-05, 20:21
Geplaatst door ~Panthera~
Hij heeft volkomen gelijk. :duim:

:blij: De Leider heeft altijd volkomen gelijk....

~Panthera~
02-03-05, 20:26
Geplaatst door Zwarte Kat
:blij: De Leider heeft altijd volkomen gelijk....

Nee, wat hij ZEGT heeft ie volkomen gelijk in: 191 lidstaten zitten er voor lul. :roken:

DEMOcraat
02-03-05, 20:52
Geplaatst door Arvid
Hehe als dictator doet ie het anders behoorlijk goed. Volgens mij was ie na Fidel Castro de langstzittende leider in de wereld.
ik denk dat de VN veiligheidsraad het langstzittende leiders heeft die zichzelf hadden benoemd en daar kunnen Fidel en khadaffi niet aan tippen.

Zwarte Kat
02-03-05, 21:08
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, wat hij ZEGT heeft ie volkomen gelijk in: 191 lidstaten zitten er voor lul. :roken:

Dat zeg ik, hij heeft altijd volkomen gelijk :roker:

Arvid
02-03-05, 21:09
Geplaatst door DEMOcraat
ik denk dat de VN veiligheidsraad het langstzittende leiders heeft die zichzelf hadden benoemd en daar kunnen Fidel en khadaffi niet aan tippen.

Misschien ligt het aan mij maar deze zin volg ik niet :confused:

DEMOcraat
02-03-05, 23:21
Geplaatst door Arvid
Misschien ligt het aan mij maar deze zin volg ik niet :confused:
dat kan..en wie volg je wel.

Don Vito
02-03-05, 23:35
Het vetorecht heeft er wel voor gezorgd dat er geen verbetering komt in de situaties van de Tjetjenen, Tibettanen en Palestijnen.

duende
03-03-05, 09:39
Ook al noemt men Ghadaffy een dictator, met deze stelling heeft hij gelijk.
Nadat Usa en Uk zonder mandaat van de VN Irak zijn binnengevallen heeft de VN geen reden van bestaan meer.
Ik wil het zelfs zo scherp stellen dat in 1945 voor precies hetzelfde vergrijp Von Ribbentrop en Goering ter dood veroordeeld zijn.
Dus wat mij betreft mogen Bush, Blair en onze eigen JP Bakellende (voor het verlenen van hulp aan oorlogsmisdadigers) voor een tribunaal gedaagd worden.
Ik zie JP al bengelen en het was al een marionet. :)