PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Brand islamitische school was gepland'



rafiq
03-03-05, 00:30
De brand die half november de islamitische basisschool in Uden volledig in de as heeft gelegd, was weloverwogen gepland. Dat zegt de 16-jarige hoofdverdachte B. donderdag in een gesprek met het televisieprogramma Zembla. De politie meldde eerder dat het ging om 'een toevallige kwajongensstreek'. De brandstichting haalde het landelijke nieuws.

Volgens de 16-jarige verdachte, die met zes andere minderjarigen verantwoordelijk wordt gehouden voor de brandstichting, heeft het groepje van tevoren een plan uitgedacht. In eerste instantie wilden zij de moskee in de brand steken. "We hebben wasbenzine gekocht en dat overgegoten in een wijnfles, een lap stof erin en dan heb je een molotovcocktail. We zijn doorgelopen naar de moskee en hebben eerst een steen door de ruit gegooid." Omdat de moskee niet in brand vloog, besloten de jongeren het bij de islamitische school te proberen.

Duizenden mensen liepen na de brandstichting in Uden mee in een stille tocht om zo hun woede te uiten. B. zegt dat 'de halve school' op het Udens vmbo-college op de hoogte was van de plannen van de jongeren. "We hebben elkaar opgestookt. Het begon min of meer als grap, maar toen konden we niet meer terug."

De zeven verdachten zijn inmiddels vrijgelaten in afwachting van hun rechtszaak. Deze dient op 19 mei.

COMMENTAAR RAFIQ;

Het zal waarschijnlijk niet helpen, maar ik heb toch nog maar weer eens hardop de wens uitgesproken om op deze jongeren de nieuwe "terrorisme"wetgeving toe te passen .

Ik ga nog even verder om de helft van het vmbo college ook aan de schandpaal te nagelen om dat ze medeplichtig zijn dat er een terroristische daad op handen was met medeweten van de halve school.

Bij minder met rede begaafde Nederlanders schijnt de gedachte te leven dat terroristen of straatterroristen louter Arabieren, Berbers zijn of een verdwaalde Antiliaan.

Overdrijven? Jazeker. Maar als je het woord moslim veranderd in jood, of nederlander dan moet je nog eens vele krantenartikelen lezen en het woord moslim veranderen in jood of nederlander.

Dan klinken heel veel opinies als eng, zeer eng.

Een beetje populisme mag van de heer Wouter Bos, dus ik voel me gesterkt in mijn mening.

Hoe noem je middenklasse blanke kinderen die eerst proberen een moskee in de hens te zetten en vervolgens een Islamitische school in de fik zetten met succes.

Geen fundamentalisten, geen neo nazi's of dergelijke benamingen.

Juist. Gewone Kwajongens.

Timoesh
03-03-05, 07:15
Juist. Gewone Kwajongens. [/B]


Ze hadden een planning gemaakt om de Moskee in hens te stekken...toen dit niet lukte hebben ze maar de Islamitische school genomen.

En toeval zeker dat het beide Islamtische gebouwen zijn...en dat noem jij "gewone kwajongens" ? :moe:

gewoon celstraf!...

The_Reporter
03-03-05, 08:29
Geplaatst door rafiq
Hoe noem je middenklasse blanke kinderen die eerst proberen een moskee in de hens te zetten en vervolgens een Islamitische school in de fik zetten met succes. [Interpunctie?]
Fundamentalist strain of Christian Pyromanism

rafiq
03-03-05, 22:49
En toeval zeker dat het beide Islamtische gebouwen zijn...en dat noem jij "gewone kwajongens" ?

Con ironia beste Lalla Fatoes!

Tuurlijk zijn dit niet de eerste de beste kwajongens die dit doen, en dit gaat zeker verder dan borrelpraat.

Ik las net dat een van de jongens die heeft geprobeert de Rahmaan moskee in Breda heeft proberen aan te steken is veroordeeld tot 43 dagen cel en 47 dagen voorwaardelijke jeugddetentie.

De jongen moet ook meewerken aan een psychiatrische behandeling.

tr_imparator
03-03-05, 23:22
Geplaatst door rafiq
De jongen moet ook meewerken aan een psychiatrische behandeling.


jammer dat hij niet toevallig onder een brandweerwagen kwam. Zou dan benieuwd zijn naar de reactie van verdonk, om maar niet te spreken over wilders.


Beetje aangepast zou het zo worden?


''Als wij hier in Nederland van elkaars scholen afblijven, dan waren die kindertjes nu gewoon op school en dan had die jongen in zijn autootje rondgereden. Dat is niet gebeurd''

ofzo?


''Als wij hier in Nederland van elkaar afblijven, dan had die jongen nu gewoon geen islamitische school aangestoken. Dat is niet gebeurd,''


bah, beide klinken slechts, misschien heb jij een betere???

Simon
04-03-05, 07:23
Ik moet zeggen dat ik af en toe tranen in mijn ogen had toen ik deze documentaire zag. Het deed mij denken aan amerikaanse red-necks maar het blijkt Uden te zijn. Alles wordt afgedekt en gesust en andertussen zitten kinderen een week thuis omdat ze gediscrimineerd en uitgescholden worden. Een moskee wordt in de fik gestoken omdat men onenigheid heeft met een groepje Marokkanen. En de verantwoordelijken in het dorp praten er op een wijze over die ik niet kan volgen. Die vader van de hoofddader zat maar naar zijn laptop te staren. Op zich wel dapper dat hij aan het programma wilde meewerken. Maar zijn puur rationele benadering van hetgeen gebeurd is kon ik echt niet volgen. Het gaat wel om je zoon die zoiets doet! En er zijn wel mensen fors beschadigd door zijn optreden.

Timoesh
04-03-05, 07:51
Geplaatst door rafiq
Con ironia beste Lalla Fatoes!

Tuurlijk zijn dit niet de eerste de beste kwajongens die dit doen, en dit gaat zeker verder dan borrelpraat.

Ik las net dat een van de jongens die heeft geprobeert de Rahmaan moskee in Breda heeft proberen aan te steken is veroordeeld tot 43 dagen cel en 47 dagen voorwaardelijke jeugddetentie.

De jongen moet ook meewerken aan een psychiatrische behandeling.



Dat bedoel ik...het zijn gewoon anti-moslims...en later zullen ze bij Rechts Nederland horen.

Ze moeten gewoon opgepakt worden en verplichte psychische behandelingen krijgen.

Het zijn misschien wel jongens..maar jongens worden groot ;)

Eke
04-03-05, 08:20
Geplaatst door Lalla_fatoes
Dat bedoel ik...het zijn gewoon anti-moslims...

Lalla-fatoes, ze waren niet specifiek anti-moslims.
Ze waren "alles wat van buut'n komt, hoort hier niet"

Non-de-jus, wat waren ze gemeen bezig.Heb je die jongen gezien op het eind....die vertelde dat hij zo buiten werd gesloten en gepest.Die een week thuis bleef.
Zoiets is heel ingrijpend en verziekend...

Dit kan niet getolereerd worden.Nergens in Nederland.

assassijn
04-03-05, 09:38
Heb de docu op Zembla gisteren gezien, en moet zeggen dat ik het op de een of andere manier best wel grappig vond.
De hakenkruizen en WP tekens vlogen je om de oren maar men bleef gewoon droog volhouden dat er geen racisme in het spel was.

Wat mij echter op de grond deed rollen van het lachen met tranen in de ogen, was toen men probeerde de schuld in de belgha's van de Marokkanen te schuiven.
Hersenloos inteelt steekt een moskee en een basisschool in de hens, en de Marokkanen krijgen indirect de schuld.

GroteWolf
04-03-05, 14:33
Hoe noem je middenklasse blanke kinderen die eerst proberen een moskee in de hens te zetten en vervolgens een Islamitische school in de fik zetten met succes.


VMBO? Onderklasse dus. Zulke jongens noem je tuig.

papol
04-03-05, 15:51
Er was er maar eentje die niet wereldvreemd was, de (indonesische?!)maatschappelijk werker van de jongerensoos.

De agent is duidelijk getraind om media te woord te staan en spreekt in raadsels, het schoolhoofd had geen enkel zicht op wat er onder de jeugd speelt.

Geweldig drama door de meest labiele eenling met bibberende stem en tranen volop in beeld te halen. Het zal me niets verbazen als het een katholieke Somalier is, dus geen enkele binding met de vermeende motieven.

De loop van de gebeurtenissen vond 40 jaar geleden ook al plaats, niets nieuws dus. Eerder een enorm tekort schieten van bestuurders en regelgeving. Alles moet maar kunnen toch?

Frappant detail, deze daders mogen geen enkel excuus gebruiken, het is pure racisme, de moord destijds op een leerkracht had de leerkracht aan zichzelf te danken???


Gr.P