PDA

Bekijk Volledige Versie : Ruim helft rokende vrouwen stopt niet bij zwangerschap



Goodnight
03-03-05, 11:06
Uitgegeven: 3 maart 2005 10:51

AMSTERDAM - Ruim de helft van vrouwen die roken, doet dat nog steeds als ze voor hun zwangerschap voor het eerst bij een verloskundige komen. Toch was 84 procent van de rooksters van plan te stoppen als ze zwanger worden. Dat blijkt uit een onderzoek van KWF Kankerbestrijding dat donderdag is gepubliceerd.

De organisatie begint donderdag met de campagne Rookvrij zwanger. Vrouwen die roken, worden minder snel zwanger en lopen een hoger risico op een te vroege geboorte van hun kind. Deze baby's wegen bij geboorte gemiddeld 200 gram minder dan de kinderen van niet-rokende moeders.

Bofko
03-03-05, 12:04
Geplaatst door Goodnight

Toch was 84 procent van de rooksters van plan te stoppen als ze zwanger worden.

Vele rokers die van plan zijn om te stoppen , stoppen daarna vaak tot wel 10 keer per dag.

Goodnight
03-03-05, 12:09
Geplaatst door Bofko
Vele rokers die van plan zijn om te stoppen , stoppen daarna vaak tot wel 10 keer per dag. Een kettingrokende vriendin van mij was vlak voor haar zwangerschap gestopt.
Meteen na de bevalling ging ze weer vrolijk verder :rolleyes:

S@deeQ
03-03-05, 12:13
Moord dan wel zwaar mishandeling met voorbedachte rade dus

Allemaal opsluiten dus :haha: :haha:

Bofko
03-03-05, 12:15
Geplaatst door Goodnight
Een kettingrokende vriendin van mij was vlak voor haar zwangerschap gestopt.
Meteen na de bevalling ging ze weer vrolijk verder :rolleyes:

Ik ben zelf 4 jaar geleden gestopt. En dat ging buiten verwachting erg gemakkelijk en zonder hulpmiddelen. Het is het omdraaien van een mentale knop. De verslaving zit toch vooral ´tussen de oren´.
En die vriendin van je, da´s niet best...

Goodnight
03-03-05, 12:18
Geplaatst door Bofko
Ik ben zelf 4 jaar geleden gestopt. En dat ging buiten verwachting erg gemakkelijk en zonder hulpmiddelen. Het is het omdraaien van een knop. De verslaving zit toch vooral ´tussen de oren´.
En die vriendin van je, da´s niet best... ja beste remedie is: NOOIT aan beginnen...
Ik denk ook dat het inderdaad tussen je oren zit.Maar heb er verder geen ervaring mee.


@ sadeeq...zag laatst een aflevering van een detective waarin een zwangere alcoholistische vrouw door haar ex man werd aangeklaagd.Haar alcoholgebruik had als gevolg dat ze gehandicapte kindjes kreeg.

Bofko
03-03-05, 12:20
Geplaatst door Goodnight
ja beste remedie is: NOOIT aan beginnen...


Je hebt wijze uitspraken vandaag, Goodnight.

S@deeQ
03-03-05, 12:33
Geplaatst door Goodnight


@ sadeeq...zag laatst een aflevering van een detective waarin een zwangere alcoholistische vrouw door haar ex man werd aangeklaagd.Haar alcoholgebruik had als gevolg dat ze gehandicapte kindjes kreeg.

ja zag ik ook , ik denk alleen dat het in de praktijk nooit voorkomt.

Goodnight
03-03-05, 13:03
Geplaatst door Bofko
Je hebt wijze uitspraken vandaag, Goodnight. altijd toc? :ego: