PDA

Bekijk Volledige Versie : Chronische groep internetverslaafden in Nederland



Joesoef
03-03-05, 20:28
Chronische groep internetverslaafden in Nederland

Uitgegeven: 3 maart 2005 20:06
Laatst gewijzigd: 3 maart 2005 20:48

TILBURG - In Nederland ontstaat een chronische groep internetverslaafden. Dat blijkt uit nieuwe gegevens van het IVO, Instituut voor Onderzoek naar Leefwijzen & Verslaving in Rotterdam. Inmiddels zouden 44.000 mensen een dwangmatige behoefte te hebben om alsmaar achter het internet te kruipen.

De nieuwe cijfers kwamen naar voren tijdens het symposium We M@ilen, georganiseerd door studenten van de Universiteit van Tilburg. Onderzoeker Gert-Jan Meerkerk deed al eerder studie naar internetverslaving.




De resultaten daarvan werden in het najaar van 2003 gepresenteerd. Toen bleek dat 66.000 mensen de dwang hadden om alsmaar te internetten. Zo'n 15.000 denken daarvoor echt hulp nodig te hebben, zo bleek uit het onderzoek 'Internetverslaving: Hoax of serieuze bedreiging voor de geestelijke volksgezondheid?'.

Afwachten

"Het is dan altijd maar afwachten of die groep ook zo groot blijft. Uit een tweede meting vorig jaar blijkt nu dat tweederde nog steeds de dwangmatige behoefte heeft om te internetten", aldus Meerkerk.

De verslaving staat vaak niet op zichzelf, maar gaat meestal samen met andere problemen zoals eenzaamheid, depressies of relatieproblemen. De onderwerpen waarop de verslaafden op het world wide web surfen zijn vooral erotiek en spelletjes. "Het valt me op dat er niet zo veel wordt gegokt op het internet", zegt Meerkerk.

Joesoef
03-03-05, 20:28
:zegniets:

sjaen
03-03-05, 21:22
Geplaatst door Joesoef
:zegniets:

:engel:

S@deeQ
03-03-05, 21:56
:slapen: nooit van gehoord

Eke
03-03-05, 22:04
:verliefd:

Wide-O
03-03-05, 22:05
Weirdos gewoon dat soort mensen :ego:

Juliette
04-03-05, 09:49
Geplaatst door Wide-O
Weirdos gewoon dat soort mensen :ego:


Ik ontken alles

assassijn
04-03-05, 12:00
Ik ben niet verslaafd!Ik kan zo stoppen wanneer ik maar wil.
Je hoeft dus niet te zeggen dat ik verslaafd ben.

sjaen
04-03-05, 12:13
Geplaatst door assassijn
Ik ben niet verslaafd!Ik kan zo stoppen wanneer ik maar wil.
Je hoeft dus niet te zeggen dat ik verslaafd ben.

Proof it!

:stout: