PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet elke Marokkaan is een rare moslim



The_Reporter
06-03-05, 21:03
gewist

Bofko
06-03-05, 21:21
Geplaatst door The_Reporter

Toch is Dagevos niet pessimistisch. ,,Vergeleken met Turken, zijn Marokkanen een minder hechte groep. Ze hebben daardoor vaker contact met autochtonen en integreren gemakkelijker in de Nederlandse cultuur. De keerzijde is wel dat ze ook eerder ontsporen .''


Hmmm. Interessante opmerking.

Ph. Impudicus
06-03-05, 21:33
Geplaatst door The_Reporter
Rare moslim? :confused:

je bedoelt, een pleonasme ?

mark61
06-03-05, 23:37
Geplaatst door The_Reporter
Ook de schooluitval onder Marokkanen speelt daarin een rol, vertelt de onderzoeker. ,,Van alle Marokkanen tussen de 20 en 24 jaar, bezit 65 procent geen startkwalificatie. Dat wil zeggen: een diploma in het voortgezet onderwijs of ten hoogste VBO/Mavo.

Als dit echt waar is, dwz. dat maar 1/3 van de Marokkaanse jongeren hun school afmaakt, is dat een diep diep drama. Ik begrijp niet dat ouders dat toestaan. Ik vind dat onverantwoordelijk gedrag.


Wat moet er gebeuren? Dagevos: ,,Er moet meer aandacht komen voor de hoge uitval op scholen. Daarnaast moeten allochtonen actief geholpen worden bij het zoeken naar een geschikte baan.''

Wat denken die lui eigenlijk waar het hele onderwijs en per stad tientallen instanties dag in dag uit mee bezig zijn?

Het is verschrikkelijk moeilijk een onwillig kind op school te houden.

Zonder voortgezette opleiding heb je in NL nauwelijks kans op een baan.

bamajob.nl
07-03-05, 00:52
Geplaatst door mark61
Als dit echt waar is, dwz. dat maar 1/3 van de Marokkaanse jongeren hun school afmaakt, is dat een diep diep drama. Ik begrijp niet dat ouders dat toestaan. Ik vind dat onverantwoordelijk gedrag.



Het is gewoon dieptriest dat dit gebeurt. En wat ik zelf merkwaardig vind is dat de meeste Marokkaanse meisjes dezelfde opleiding kiezen(spw of sjd). Dat is vaak dat ik als antwoord krijg te horen als ik een Marokkaans meisje vraag wat voor opleiding ze doet.

Op de hogeschool zoals HVA zie ik veel Marokkanen een opleiding volgen. Jammer genoeg is dat niet het geval op de universiteiten. Op de UvA kwam ik zelfden Marokkanen tegen.

mark61
07-03-05, 00:59
Geplaatst door bamajob.nl
Het is gewoon dieptriest dat dit gebeurt. ...Op de hogeschool zoals HVA zie ik veel Marokkanen een opleiding volgen. Jammer genoeg is dat niet het geval op de universiteiten. Op de UvA kwam ik zelfden Marokkanen tegen.

Ik kom ze wel s tegen, maar heel weinig. Ik hoop dat jij mensen in je omgeving kan stimuleren door te gaan met een opleiding. Welke dan ook. Zonde van al dat verspilde talent.

rja2
07-03-05, 09:33
Geplaatst door mark61
Als dit echt waar is, dwz. dat maar 1/3 van de Marokkaanse jongeren hun school afmaakt, is dat een diep diep drama. Ik begrijp niet dat ouders dat toestaan. Ik vind dat onverantwoordelijk gedrag.



Wat denken die lui eigenlijk waar het hele onderwijs en per stad tientallen instanties dag in dag uit mee bezig zijn?

Het is verschrikkelijk moeilijk een onwillig kind op school te houden.

Zonder voortgezette opleiding heb je in NL nauwelijks kans op een baan.
Als dit cijfer echt waar is, is dit te treurig voor woorden.

Zonder een goede opleiding, maak je weinig kans op een goede baan.