PDA

Bekijk Volledige Versie : Elke pc te traceren op het internet



~Panthera~
07-03-05, 09:20
Elke pc te traceren op het internet

Uitgegeven: 7 maart 2005 09:57

AMSTERDAM - Tadayoshi Kohno, een student aan de universiteit van Califonie, heeft een manier gevonden waarmee hij iedere pc op het internet kan identificeren. Zelfs de pc's die achter een zogenaamde NAT-netwerk (network address translation) zitten en pc's met een wisselende ip-adres kunnen worden geidentificeerd.

De techniek kan worden gebruikt om anonieme surfers te ontmaskeren.

De truc wordt 'fingerprinting' genoemd. Volgens Kohno zijn er een aantal methoden om van afstand een besturingssysteem te fingerprinten.

"We hebben dit idee uitgewerkt tot het fingerprinten van de hardware, zonder dat het apparaat in kwestie hoeft mee te werken. Bij de fingerprinting-techniek wordt informatie in de TCP (transmission control protocol) headers gebruikt om de "clock skew" van een computer te bepalen, die door kleine afwijkingen in de hardware veroorzaakt wordt. De technieken werkt zelfs als een computer duizenden kilometers ver weg is, er meerdere hops tussen het meet apparaat en de computer zelf zijn en is niet afhankelijk van de technologie waarmee verbinding met het internet gemaakt wordt," zo is te lezen op Security.nl.

Kohno heeft zijn methode met succes op diverse besturingssystemen gestest, waaronder Windows XP en 2000, Mac OS X Panther, Red Hat, Debian Linux, FreeBSD, OpenBSD en Windows Pocket pc 2002.


:lachu:

Joesoef
07-03-05, 09:24
Soit.

Het leven heeft toch geen zin :moe:

Si_Y
07-03-05, 09:30
Daar zal Bin Laden wel blij mee zijn :D

@ Joesoef: ben je gedumpt?

~Panthera~
07-03-05, 09:33
Geplaatst door Joesoef
Soit.

Het leven heeft toch geen zin :moe:

En je zat net lekker aan de croissaint ??? :schok:

:hihi:

Joesoef
07-03-05, 09:37
Geplaatst door Si_Y
@ Joesoef: ben je gedumpt?


Nee. Mn distributieriem is naar de klote.......

Si_Y
07-03-05, 09:39
Geplaatst door Joesoef
Nee. Mn distributieriem is naar de klote.......

even erg, mkawed voor je. ANWB bellen, doen ze ook wat voor het geld dat ze incasseren :D

Joesoef
07-03-05, 09:51
Geplaatst door Si_Y
even erg, mkawed voor je. ANWB bellen, doen ze ook wat voor het geld dat ze incasseren :D


Ik geloof niet dat die nieuwe kleppen en een kotterbank bij zich hebben :(.

Euhhh
07-03-05, 10:20
Geplaatst door ~Panthera~
Elke pc te traceren op het internet

Uitgegeven: 7 maart 2005 09:57

AMSTERDAM - Tadayoshi Kohno, een student aan de universiteit van Califonie, heeft een manier gevonden waarmee hij iedere pc op het internet kan identificeren. Zelfs de pc's die achter een zogenaamde NAT-netwerk (network address translation) zitten en pc's met een wisselende ip-adres kunnen worden geidentificeerd.

De techniek kan worden gebruikt om anonieme surfers te ontmaskeren.

De truc wordt 'fingerprinting' genoemd. Volgens Kohno zijn er een aantal methoden om van afstand een besturingssysteem te fingerprinten.

"We hebben dit idee uitgewerkt tot het fingerprinten van de hardware, zonder dat het apparaat in kwestie hoeft mee te werken. Bij de fingerprinting-techniek wordt informatie in de TCP (transmission control protocol) headers gebruikt om de "clock skew" van een computer te bepalen, die door kleine afwijkingen in de hardware veroorzaakt wordt. De technieken werkt zelfs als een computer duizenden kilometers ver weg is, er meerdere hops tussen het meet apparaat en de computer zelf zijn en is niet afhankelijk van de technologie waarmee verbinding met het internet gemaakt wordt," zo is te lezen op Security.nl.

Kohno heeft zijn methode met succes op diverse besturingssystemen gestest, waaronder Windows XP en 2000, Mac OS X Panther, Red Hat, Debian Linux, FreeBSD, OpenBSD en Windows Pocket pc 2002.


:lachu:

Gelukkig wissel ik vaker van hardware, dan van onderbroek ;-)

nl-x
07-03-05, 10:34
Ik zou er anders ook wel erg blij mee zijn, en honderden webmasters met mij.

Alleen geloof ik hier weinig van :(


Het zou wel te gek zijn wanneer een Ban ook daadwerkelijk een ban kan blijven. :knife_hea

Euhhh
07-03-05, 11:10
Welnee, even je netwerkcard in een ander PCI slot prikken en hoppa gaan met die banaa, en als dat niet helt ff een andere NIC voor 7,5 euro aanschaffen.

al qalam
07-03-05, 13:46
Geplaatst door Joesoef
Ik geloof niet dat die nieuwe kleppen en een kotterbank bij zich hebben :(.
Die distributieriem in ford motoren moet gewoon om de zoveel km vervangen worden. Bespaar je op deze kost en die riem gaat stuk wordt de motor zwaar beschadigt.

Joesoef
07-03-05, 14:02
Geplaatst door al qalam
Die distributieriem in ford motoren moet gewoon om de zoveel km vervangen worden. Bespaar je op deze kost en die riem gaat stuk wordt de motor zwaar beschadigt.

This een Peugot diesel. Alles is nog heel op de riem na. Nieuwe riem en kleppenstellen.

Moet niet alleen om de zoveel Km maar ook om de zoveel jaar.

Spoetnik
07-03-05, 17:46
Geplaatst door Euhhh
Welnee, even je netwerkcard in een ander PCI slot prikken en hoppa gaan met die banaa, en als dat niet helt ff een andere NIC voor 7,5 euro aanschaffen.

Klopt niet, ik heb de methode even geinspecteerd, en als maatregel kan je nemen:

1) Gebruik te maken van proxies. Dat verhinderd de receiving website om dergelijke analyses te maken, maar de overheid die toegang kan eisen tot de eerste Tier routers kan je dan nog wel traceren.

2) je cpu anders te klokken, elke dag een andere megahertz en ze kunnen je niet meer traceren.

3) je tcp/ip stack vernaggelen, en elke keer random timestamps met je tcp/ip headers sturen.

tr_imparator
07-03-05, 18:12
of gewoon ff naar een intercafe lopen..ff internetten en dan weer terugkomen..

assassijn
07-03-05, 19:07
En wat als je via enkele zombies het net opgaat?

Ph. Impudicus
07-03-05, 19:21
Geplaatst door assassijn
En wat als je via enkele zombies het net opgaat? dan val je toch niet meer op !

assassijn
07-03-05, 19:26
Geplaatst door Ph. Impudicus
dan val je toch niet meer op !

Ik bedoel niet maroc.nl, maar de andere Internetten.

888
07-03-05, 20:22
Geplaatst door ~Panthera~
Elke pc te traceren op het internet

Uitgegeven: 7 maart 2005 09:57

AMSTERDAM - Tadayoshi Kohno, een student aan de universiteit van Califonie, heeft een manier gevonden waarmee hij iedere pc op het internet kan identificeren. Zelfs de pc's die achter een zogenaamde NAT-netwerk (network address translation) zitten en pc's met een wisselende ip-adres kunnen worden geidentificeerd.

De techniek kan worden gebruikt om anonieme surfers te ontmaskeren.

De truc wordt 'fingerprinting' genoemd. Volgens Kohno zijn er een aantal methoden om van afstand een besturingssysteem te fingerprinten.

"We hebben dit idee uitgewerkt tot het fingerprinten van de hardware, zonder dat het apparaat in kwestie hoeft mee te werken. Bij de fingerprinting-techniek wordt informatie in de TCP (transmission control protocol) headers gebruikt om de "clock skew" van een computer te bepalen, die door kleine afwijkingen in de hardware veroorzaakt wordt. De technieken werkt zelfs als een computer duizenden kilometers ver weg is, er meerdere hops tussen het meet apparaat en de computer zelf zijn en is niet afhankelijk van de technologie waarmee verbinding met het internet gemaakt wordt," zo is te lezen op Security.nl.

Kohno heeft zijn methode met succes op diverse besturingssystemen gestest, waaronder Windows XP en 2000, Mac OS X Panther, Red Hat, Debian Linux, FreeBSD, OpenBSD en Windows Pocket pc 2002.


:lachu:

Dit is toch allang bekend! Dit wist ik al heel lang, zeg maar ongeveer 4 jaar.

Spoetnik
07-03-05, 20:27
Geplaatst door Ras Delftenaar
Dit is toch allang bekend! Dit wist ik al heel lang, zeg maar ongeveer 4 jaar.

Zo lang zit jij toch ook al in de blijf van mij lijf huis?

888
07-03-05, 20:40
Geplaatst door Spoetnik
Zo lang zit jij toch ook al in de blijf van mij lijf huis? :tik: :tik:

Zeepaardje
07-03-05, 20:42
Let maar op, ook hier wordt binnen de kortste keren iets op gevonden.
Een cloacking-device perhaps? Ter aanvulling op de proxie.....

~Panthera~
07-03-05, 20:42
Geplaatst door Spoetnik
Zo lang zit jij toch ook al in de blijf van mijn lijf huis?


In zijn geval is het het: ren van mijn wijf huis. :stomp:

888
07-03-05, 20:44
Geplaatst door ~Panthera~
In zijn geval is het het: ren van mijn wijf huis. :stomp: :cheefbek: :gek: :huil:

~Panthera~
07-03-05, 20:50
Geplaatst door Ras Delftenaar
:cheefbek: :gek: :huil:

Of je moet een vrouw zijn ?
Er staat "onzijdig" bij je avatar. :eek:

888
08-03-05, 07:18
Geplaatst door ~Panthera~
Of je moet een vrouw zijn ?
Er staat "onzijdig" bij je avatar. :eek:

Dit is pure privézaak.
(ophouden!)

Snake0ne
08-03-05, 07:40
Geplaatst door Euhhh
Welnee, even je netwerkcard in een ander PCI slot prikken en hoppa gaan met die banaa, en als dat niet helt ff een andere NIC voor 7,5 euro aanschaffen.

LOL ben je dan ook (net als ik) anoniem bij je service provider???

P.S.

Wist je dat... elke netwerkkaart een uniek macadres heeft???

Joesoef
08-03-05, 07:54
Geplaatst door Snake0ne
Wist je dat... elke netwerkkaart een uniek macadres heeft???


Een prom is vrij makkelijk te emuleren.

Umarvlie
08-03-05, 08:30
Geplaatst door Snake0ne
Wist je dat... elke netwerkkaart een uniek macadres heeft???

en dat je onder een behoorlijk OS (linux/unix en soms onder Windoze) dat kan veranderen zodat er niets unieks meer aan is? :student:

gewoon via de anonymous proxy en dan mogen ze registreren wat ze willen hoor...

~Panthera~
08-03-05, 09:32
Geplaatst door Ras Delftenaar
Dit is pure privézaak.
(ophouden!)

Neem me niet kwalijk, maar het was iemand anders die er over begon dat je er blijkbaar al 4 jaar zat, ik niet.
Verder zul je er mij niet meer over horen.

888
08-03-05, 18:58
Geplaatst door ~Panthera~
Neem me niet kwalijk, maar het was iemand anders die er over begon dat je er blijkbaar al 4 jaar zat, ik niet.
Verder zul je er mij niet meer over horen.

O.k!