PDA

Bekijk Volledige Versie : Racistische kaaskoppen mishandelen allochtonen



sadeeQ
07-03-05, 13:23
Politie houdt 11 jongeren aan voor geweld tegen allochtonen

ROELOFARENDSVEEN - De politie verdenkt elf jongeren van 14 tot 20 jaar uit het Zuid-Hollandse Alkemade van vernielingen en openlijke geweldpleging in Roelofarendsveen. Vooral inwoners van allochtone afkomst waren het doelwit van de jongeren. De groep bestond uit jongens en meisjes. Allen zijn aangehouden. Dat heeft de politie Hollands Midden maandag bekendgemaakt.


De politie begon het onderzoek begin dit jaar na het bekend worden van vernielingen en pesterijen aan het adres van een gezin van allochtone afkomst. De jongeren hebben bekend. Zij hebben een proces-verbaal gekregen. Politie en justitie onderzoeken nog andere gevallen waarin sprake zou zijn van het lastig vallen van mensen van allochtone afkomst.

De jongeren vielen het gezin met kinderen al sinds november lastig. De groep opereerde steeds in wisselende samenstelling. De jongeren spraken uitvoerig met elkaar over de vernielingen en pesterijen. Het gezin heeft het nog heel moeilijk als gevolg van de pesterijen en geweldplegingen. Vooral 's nachts hebben de gezinsleden het zwaar, aldus de teamchef van de politie in Alkemade.

Het geweld en de pesterijen veroorzaakten onrust onder de bevolking van de gemeente Alkemade. De inwoners spraken van racistische jongeren die Roelofarendsveen onveilig maakten. De politie heeft de situatie besproken met de burgemeesters van Alkemade en Jacobswoude. Daaruit is een werkgroep voortgekomen, die de discussie met de bevolking aangaat. Op 24 februari was een eerste bijeenkomst die goed werd bezocht. Ook het gepeste gezin was bij de vergadering met diverse vertegenwordigers uit de gemeente aanwezig, zei de teamchef van de politie maandag.




Wraak, jihaad :ninja2:
vandaag voor straf 20 kaaskoppen beroven en 10 blonde geiten betasten :argwaan:

duende
07-03-05, 13:40
In het voorjaar aan hun scrotum ophangen en dan maar wachten tot het herfst wordt.

sadeeQ
07-03-05, 13:46
Geplaatst door duende
In het voorjaar aan hun scrotum ophangen en dan maar wachten tot het herfst wordt.

:student: de houdbaarhed van kaasproducten is max een week , daarna gaat de boel stinken :fucyc:

Tomas
07-03-05, 13:52
Waar blijft het verhaal van de welzijnswerkers die haarfijn aantonen dat het aan de gemeente en de overheid ligt?

Kunegonde
07-03-05, 13:54
Of de prikkers die er net langs zijn geweest, niets hebben gezien dus het bestaat niet?

sadeeQ
07-03-05, 13:55
Geplaatst door Tomas
Waar blijft het verhaal van de welzijnswerkers die haarfijn aantonen dat het aan de gemeente en de overheid ligt?

Eerst moeten alle nederlanders en hun koningin zich distantiëren van zulke daden, dan praten we verder :zweep:

pater Leman
07-03-05, 13:55
Het gepeste gezin is ondertussen toch al de gemeente ontvlucht neem ik aan?

Misschien kunnen ze wel in de buurt van die andere pest-vluchtelingen gaan wonen?

Tomas
07-03-05, 13:55
Het zou mij niks verbazen dat die allochtonen ook wel eens een racistische opmerking zouden kunnen hebben gemaakt.

Tomas
07-03-05, 13:56
Geplaatst door sadeeQ
Eerst moeten alle nederlanders en hun koningin zich distantiëren van zulke daden, dan praten we verder :zweep:

Waar is het jeugdhonk waar die jongeren gratis kunnen internetten? toch niet bezet door allochtone oudjes? Of wel?

Kunegonde
07-03-05, 13:58
Geplaatst door pater Leman
Het gepeste gezin is ondertussen toch al de gemeente ontvlucht neem ik aan?

Misschien kunnen ze wel in de buurt van die andere pest-vluchtelingen gaan wonen?

We kunnen een database aanleggen van huizen waar mensen uit worden gepest: dan kunnen ze elkaars woning betrekken. Dit om de zwart/wit-verdeling een tandje hoger te zetten.

sadeeQ
07-03-05, 13:59
Geplaatst door Tomas
Waar is het jeugdhonk waar die jongeren gratis kunnen internetten? toch niet bezet door allochtone oudjes? Of wel?

nope , dat is omgebouwd tot vergader ruimte voor Nieuw Rechts :watte?:

Tomas
07-03-05, 14:01
Geplaatst door sadeeQ
nope , dat is omgebouwd tot vergader ruimte voor Nieuw Rechts :watte?:

Als dat zo was, dan hadden ze hun eigen jeugdhonk sukkel.

Maar je eerder opmerking over de koninging is wel weer typisch vvd trouwens. Je masker is aardig aan het vallen.

Kunegonde
07-03-05, 14:02
Ik vraag me af hoeveel autochtonen en verhuisde autochtonen in grote steden bij dit bericht 'koekje van eigen deeg' denken.

sadeeQ
07-03-05, 14:05
Geplaatst door Tomas
Als dat zo was, dan hadden ze hun eigen jeugdhonk sukkel.

Maar je eerder opmerking over de koninging is wel weer typisch vvd trouwens. Je masker is aardig aan het vallen.


mafkees, wie wil nou naast die stinkende rat Van MS gaan zitten.,die jaagt iedereen weg met zijn stank .

ik stem geen VVD, laatste partij waar ik op gestemd heb is CD, nou is nog wachten op de WPP partij ( WILDE PRUIKEN PARTIJ)

sadeeQ
07-03-05, 14:07
Geplaatst door Kunegonde
Ik vraag me af hoeveel autochtonen en verhuisde autochtonen in grote steden bij dit bericht 'koekje van eigen deeg' denken.

vreemd, Dat denken de meeste allochtonen ook over die zogenaamde wegpeste kaasjes :lachu:

Tomas
07-03-05, 14:09
Geplaatst door sadeeQ
vreemd, Dat denken de meeste allochtonen ook over die zogenaamde wegpeste kaasjes :lachu:

Ja, anders was het wel een erg vreemde situatie geweest lijkt mij. Tegen de zin van de pesters weggepest. Zelfs jip en janneke taal is nog te ingewikkeld voor jou. Valse vvder.

Kunegonde
07-03-05, 14:09
Geplaatst door sadeeQ
vreemd, Dat denken de meeste allochtonen ook over die zogenaamde wegpeste kaasjes :lachu:

Da's helemaal niet vreemd: die denken dat bij alles :fplet:

sadeeQ
07-03-05, 14:11
Geplaatst door Kunegonde
Da's helemaal niet vreemd: die denken dat bij alles :fplet:

En gelijk hebben ze :hihi:

Kunegonde
07-03-05, 14:15
Geplaatst door sadeeQ
En gelijk hebben ze :hihi:

Het Eeuwige Slachtoffer. Ergens wordt 't nog 's opgenomen in de Van Dale, wat ik je brom.
Net als een Haags bakkie en Brabantse gezelligheid.

sadeeQ
07-03-05, 14:17
Geplaatst door Kunegonde
Het Eeuwige Slachtoffer. Ergens wordt 't nog 's opgenomen in de Van Dale, wat ik je brom.
Net als een Haags bakkie en Brabantse gezelligheid.

het lijken de zionisten wel ,ja :engel:

Kunegonde
07-03-05, 14:18
Geplaatst door sadeeQ
het lijken de zionisten wel ,ja :engel:

Maar dan zonder Nobelprijzen :jumping:

GroteWolf
07-03-05, 14:19
ROELOFARENDSVEEN - De politie verdenkt elf jongeren van 14 tot 20 jaar uit het Zuid-Hollandse Alkemade van vernielingen en openlijke geweldpleging in Roelofarendsveen. Vooral inwoners van allochtone afkomst waren het doelwit van de jongeren.


Ach, bij mij in de buurt is het precies andersom.

sadeeQ
07-03-05, 14:21
Geplaatst door GroteWolf
Ach, bij mij in de buurt is het precies andersom.

:chinees: we nemens wraak voor onze broeders en zussen die elders in het land worden weg gepest . :fucyc:

sadeeQ
07-03-05, 14:22
Geplaatst door Kunegonde
Maar dan zonder Nobelprijzen :jumping:

Toiletpapier is ff veel waard als die nobel-shit :hihi:

Tomas
07-03-05, 14:22
Geplaatst door sadeeQ
:chinees: we nemens wraak voor onze broeders en zussen die elders in het land worden weg gepest . :fucyc:

Je chronologie klopt ook al niet. Het is waarschijnlijker dat dat weggepeste volk zich tegen je lotgenoten keert buiten de steden. Maargoed, ik ben nog 's door roelofarendsveen hen gereden net en ik kan jullie verzekeren: er is niks aan de hand. De volgende keer spreek ik ook nog iemand aan ook.

Kunegonde
07-03-05, 14:23
Geplaatst door sadeeQ
:chinees: we nemens wraak voor onze broeders en zussen die elders in het land worden weg gepest . :fucyc:

De slogan "Wir haben es nicht gewusst" luidt tegenwoordig: "Wir haben es nicht gemacht."

Of is 't getan ipv gemacht? Zijn er Kartoffels in de zaal?

Kunegonde
07-03-05, 14:24
Geplaatst door Tomas
Maargoed, ik ben nog 's door roelofarendsveen hen gereden net en ik kan jullie verzekeren: er is niks aan de hand. De volgende keer spreek ik ook nog iemand aan ook.

:haha: :haha: :haha:

De eerste!

sadeeQ
07-03-05, 14:26
Geplaatst door Tomas
Je chronologie klopt ook al niet. Het is waarschijnlijker dat dat weggepeste volk zich tegen je lotgenoten keert buiten de steden. Maargoed, ik ben nog 's door roelofarendsveen hen gereden net en ik kan jullie verzekeren: er is niks aan de hand. De volgende keer spreek ik ook nog iemand aan ook.

We krijgen het ei-kip verhaal weer .
wij racistische allochtonen vinden het gewoon leuk om die blanke autochtonen het leven zuur te maken :fplet:

Kunegonde
07-03-05, 14:35
Geplaatst door sadeeQ
Toiletpapier is ff veel waard als die nobel-shit :hihi:

Dat heeft Arafat wel bewezen ja. :zwaai:

duende
07-03-05, 14:38
Geplaatst door sadeeQ
:student: de houdbaarhed van kaasproducten is max een week , daarna gaat de boel stinken :fucyc:
Dat deden ze toch al.
Maar wel intriest dat dit soort rotzakjes het leven van een hele familie overhoop kunnen halen. Dan zie je pas hoe kwetsbaar je bent als ze je echt willen hebben.

sadeeQ
07-03-05, 14:39
Geplaatst door Kunegonde
Dat heeft Arafat wel bewezen ja. :zwaai:

Anders die zionistische kakerlak van peres wel :lol:

duende
07-03-05, 14:46
Over dat hullie en zullie en jij hebt gedaan en hunnie ook en zij benne begonne en toen gingen wij pas der opslaan enzo..... :maf2: wil ik ff wat zeggen:"An eye for an eye makes the whole world blind".
Het waren gewoon een stelletje rascistische verwende rotjochies van Nederlandse komaf en zo heb je ook rascistische verwende rotjochies van Marrokaanse komaf. Wat doet het ertoe...als je een ander het leven op die manier zuur maakt ben je een KLOOTZAK waar je ouders ook vandaan komen.
AMEN

GroteWolf
07-03-05, 16:33
wij racistische allochtonen vinden het gewoon leuk om die blanke autochtonen het leven zuur te maken

O, jullie doen het er echt om.

assassijn
07-03-05, 17:19
Geplaatst door sadeeQ
Politie houdt 11 jongeren aan voor geweld tegen allochtonen

ROELOFARENDSVEEN - De politie verdenkt elf jongeren van 14 tot 20 jaar uit het Zuid-Hollandse Alkemade van vernielingen en openlijke geweldpleging in Roelofarendsveen. Vooral inwoners van allochtone afkomst waren het doelwit van de jongeren. De groep bestond uit jongens en meisjes. Allen zijn aangehouden. Dat heeft de politie Hollands Midden maandag bekendgemaakt.


De politie begon het onderzoek begin dit jaar na het bekend worden van vernielingen en pesterijen aan het adres van een gezin van allochtone afkomst. De jongeren hebben bekend. Zij hebben een proces-verbaal gekregen. Politie en justitie onderzoeken nog andere gevallen waarin sprake zou zijn van het lastig vallen van mensen van allochtone afkomst.

De jongeren vielen het gezin met kinderen al sinds november lastig. De groep opereerde steeds in wisselende samenstelling. De jongeren spraken uitvoerig met elkaar over de vernielingen en pesterijen. Het gezin heeft het nog heel moeilijk als gevolg van de pesterijen en geweldplegingen. Vooral 's nachts hebben de gezinsleden het zwaar, aldus de teamchef van de politie in Alkemade.

Het geweld en de pesterijen veroorzaakten onrust onder de bevolking van de gemeente Alkemade. De inwoners spraken van racistische jongeren die Roelofarendsveen onveilig maakten. De politie heeft de situatie besproken met de burgemeesters van Alkemade en Jacobswoude. Daaruit is een werkgroep voortgekomen, die de discussie met de bevolking aangaat. Op 24 februari was een eerste bijeenkomst die goed werd bezocht. Ook het gepeste gezin was bij de vergadering met diverse vertegenwordigers uit de gemeente aanwezig, zei de teamchef van de politie maandag.


Het is allemaal de schuld van Marokkanen!
Deze jongens en meisjes zijn best lief, en zijn helemaal niet racistisch.Het zijn gewoon een stel kwajongens en meiden die zich vervelen.Ook al brengen ze wel eens de hitler-groet, en lopen ze wel eens met nazi-symbolen, echt ze zijn niet racistisch.

tr_imparator
07-03-05, 18:05
als het andersom was geweest, was het nu op nova, netwerk, 2 vandaag en op het 8 uur journaal..en later kwam er een discussieprogramma hoe en wat?

rascistisch autochtonen worden niet hetzelfde gezien als racistische allochtonen. maar goed...heb ik iets gemist op tv?


:stomp:

assassijn
07-03-05, 19:03
Geplaatst door tr_imparator
als het andersom was geweest, was het nu op nova, netwerk, 2 vandaag en op het 8 uur journaal..en later kwam er een discussieprogramma hoe en wat?

rascistisch autochtonen worden niet hetzelfde gezien als racistische allochtonen. maar goed...heb ik iets gemist op tv?


:stomp:

Als ik een racistiche autochtoon was, dan zou ik nu mijn stem laten horen!Dit kan en mag gewoon niet gebeuren.
Zelfs op het gebied van racisme krijgen allochtonen een voorkeursbehandeling.Allochtone racisten krijgen alle media aandacht, en de Hollandse racist wordt gewoon doodgezwegen.

Vol=Vol, eigen racisten eerst!

Max Stirner
07-03-05, 19:10
Gebrek aan media-aandacht? Het was net uitgebreid op het RTL Nieuws.
Wat hadden jullie nog meer verwacht? Een dag van Nationale Rouw?

Julien
07-03-05, 21:24
Geplaatst door tr_imparator
als het andersom was geweest, was het nu op nova, netwerk, 2 vandaag en op het 8 uur journaal..en later kwam er een discussieprogramma hoe en wat?

rascistisch autochtonen worden niet hetzelfde gezien als racistische allochtonen. maar goed...heb ik iets gemist op tv?


:stomp:

:moe:

als het andersom was geweest, dan waren er weer een paar mensen gaan janken dat het niet zo bedoeld was, dat ze het zelf uitgelokt hadden en dat de media overdrijft!

als het andersom was geweest dan was er weer gepleit voor een jeugdhonk voor die racistische sukkeltjes.

en deze autochtone racisten zijn wel opgepakt en worden streng gestraft, i.t.t. die Marokkaanse jongens die buurten hebben geterroriseerd.

Dat is dus net zo goed schijnheilig.

En geen media-aandacht??? Wat is dit dan?

tr_imparator
07-03-05, 23:09
nu kan je je afvragen waarom er zo een negatief beeld is over allochtonen .,.. :confused:

Juliette
07-03-05, 23:36
Geplaatst door sadeeQ
We krijgen het ei-kip verhaal weer .
wij racistische allochtonen vinden het gewoon leuk om die blanke autochtonen het leven zuur te maken :fplet:

Het is ALTIJD een EN - EN verhaal in deze zaak. Schuldigen aanwijzen is weinig productief & leidt tot niks. Er zijn altijd meerdere kanten aan het probleem. Mijn aanvoelen is wel dat het "ongefundeerde racisme" van autochtonen naar allochtonen groter is dan omgekeerd. (hoewel het wel overal aanwezig is).

Snake0ne
08-03-05, 07:46
Goh, knap staaltje kloofje hakken hiero van zowel racistische Marokkanen als Nederlanders....

Zo komen we er wel....

duende
08-03-05, 08:53
Geplaatst door Snake0ne
Goh, knap staaltje kloofje hakken hiero van zowel racistische Marokkanen als Nederlanders....

Zo komen we er wel....
Helemaal gelijk en het wordt er niet beter op.
:duim:

GroteWolf
08-03-05, 09:10
als het andersom was geweest, was het nu op nova, netwerk, 2 vandaag en op het 8 uur journaal..en later kwam er een discussieprogramma hoe en wat?

rascistisch autochtonen worden niet hetzelfde gezien als racistische allochtonen. maar goed...heb ik iets gemist op

Andersom is het in heel Nederland dagelijkse kost. Van die incidenten komt een heel klein beetje in het nieuws.
Nu zijn het een keer autochtonen en meteen is het nieuws. En wat valt er te bediscussieren? Het gebeurt bijna nooit.

sadeeQ
08-03-05, 10:19
Geplaatst door GroteWolf
Andersom is het in heel Nederland dagelijkse kost. Van die incidenten komt een heel klein beetje in het nieuws.
Nu zijn het een keer autochtonen en meteen is het nieuws. En wat valt er te bediscussieren? Het gebeurt bijna nooit.

:hihi: Die lieve schattige kaaskopjes ook weer :D :D





een greep uit de afgelopen weken:

jongens aangehouden voor kladden racistische leuzen
Uitgegeven: 23 februari 2005

DUIVEN - De politie in Duiven heeft in de afgelopen weken vijf jongens uit die plaats aangehouden, die muren en gebouwen hebben beklad met racistische uitingen en hakenkruisen. Het gaat om drie 13-jarige en twee 17-jarige jongens, aldus een politiewoordvoerster woensdag.

Buurtbewoners klaagden vanaf begin januari over de stuitende graffiti. Zij voelden zich daardoor volgens de politie onveilig. Eind januari betrapten agenten twee 13-jarige jongens, die eieren naar een woning gooiden.

Uit verhoor bleek dat zij met de drie anderen ook verantwoordelijk waren voor de bekladdingen op tal van plaatsen. Bovendien heeft het vijftal brand gesticht, ramen van woningen vernield en fietsen gestolen. De jongens zijn met een proces-verbaal overgedragen aan de jeugdreclassering.

bron: nu.nl

onbekenden stichten brand in islamitische school
Uitgegeven: 21 februari 2005 12:36

HAARLEM - Onbekenden hebben geprobeerd in de nacht van zondag op maandag brand te stichten in de Islamitische School El Amal in Haarlem. Personeelsleden ontdekten maandagochtend dat in het gebouw aan de Floris van Adrichemlaan brand was geweest. De vlammen waren uit zichzelf gedoofd, aldus een politiewoordvoerder.

De politie stelt een onderzoek in. De schade aan het gebouw is beperkt gebleven. De leerlingen, die maandag na een week vakantie weer moesten beginnen, kunnen gewoon naar school. Ze krijgen les in lokalen van een naburige onderwijsinstelling.

Na de moord op cineast Van Gogh moest zestien keer een islamitische school het ontgelden. Een brand legde in november basisschool Bedir in Uden in de as. In Eindhoven werd een bomaanslag gepleegd op de islamitische basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad.

bron: nu.nl

joodse broodjeszaak door explosief vernield
In Alkmaar is een joodse broodjeszaak zwaar beschadigd geraakt door een zelfgemaakt vuurwerkexplosief. Dat meldt de politie. Zij denkt dat het explosief aan een raam van het pand aan de Oudegracht is geplakt en vervolgens tot ontploffing gebracht.

Het is niet voor het eerst dat er vernielingen aan het pand zijn gepleegd. Zo werd in november van het vorige jaar een glazen knikker door het raam geschoten. In die nacht werden eveneens bij een aantal islamitische zaken en gebouwen leuzen aangebracht. Volgens de politie gaat het om racistische motieven. Toch zijn er nog geen verdachten aangehouden.

Of de recente vernielingen verband houden met de vorige, kan nog niet gezegd worden volgens de politie. "De zaak is volop in onderzoek", zo liet een woordvoerder weten. Eigenaresse A. Sijtsma reageerde aangeslagen: "Er zijn ramen kapot, de koelvitrine is voor een deel stuk en er zitten gaten van zo'n zeven centimeter in de muur."

Bron: ANP

Carnavalvierders beboet voor racisme
De politie heeft 24 carnavalsvierders beboet wegens het uiten van racistische leuzen. De jongeren komen vrijwel allemaal uit Wernhout en variëren in leeftijd van 16 tot 24 jaar. Dat meldt de politie woensdag. De leuzen waren op een carnavalswagen aangebracht. De wagen maakte vorige week deel uit van een optocht door de Brabantse plaatsen Wernhout, Schijf en Achtmaal.

Het is volgens de politie nog niet duidelijk wie de leuzen op de wagen heeft geschilderd. Eén van de verdachten erkent de cijfers '88' op de wagen te hebben gespoten. De cijfers zijn een verwijzing naar de Hitlergroet. De man wist wel dat de cijfers een racistische boodschap uitdragen, maar zegt de gevolgen van zijn werk niet in te zien.

De wijkagent merkte de wagen tijdens de optochten niet op. De politie werd later getipt door een journalist van de regionale krant BN/De Stem. Volgens de journalist waren er teksten op de wagen gekalkt als 'vol=vol' en 'elektrische stoel voor negers'.

De politie laat weten nog een onderzoek te beginnen. In de optocht zou nog een carnavalswagen hebben gereden waarop een of meer racistische tekens waren aangebracht.

[Copyright 2005, Novum]

Racistische carnavalswagen in optochten
ZUNDERT - De politie stelt een onderzoek in naar een carnavalswagen met racistische leuzen die meereed in de carnavalsoptochten van Wernhout en Achtmaal (gemeente Zundert). Dat liet de politie woensdag weten.

De wagen met de tekst 'vol=vol'

Op de wagen stond de tekst 'vol=vol'. Ook zou de leuze 'elektrische stoel voor negers' op het voertuig hebben gestaan. Volgens een woordvoerder van de politie had de wijkagent de wagen niet opgemerkt.

Carnavalsvoorzitter A. Oostvogels van Achtmaal vindt de ophef over de wagen overdreven. Hij denkt meer aan een kwajongensstreek dan dat de personen op de wagen kwade bedoelingen hadden met de opschriften.

bron: nu.nl / anp

Politie telt ruim 800 incidenten na moord op Van Gogh
ANP DEN HAAG - De politie heeft in de eerste drie weken na de moord op cineast Theo van Gogh op 2 november vorig jaar ruim achthonderd incidenten geregistreerd die verband hielden met die moord. In 67 procent van de gevallen ging het om strafbare feiten als bekladding, discriminatie, bedreiging, brandstichting en belediging.

Dat hebben de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) maandag geschreven in antwoorden op schriftelijke vragen van de Tweede-Kamerleden Dijsselbloem en Van Heemst van de PvdA. Bijna een op de zes incidenten was gericht tegen een islamitische instelling. Vooral islamitische en christelijke gebedshuizen waren doelwit, waarbij moskeeën (104 keer) vaker werden getroffen dan kerken (37 keer).

Ook scholen moesten het geregeld ontgelden: zestien keer een islamitische school en negen keer een christelijke. Verder kregen onder meer islamitische verenigingen en stichtingen, islamitische middenstanders en openbare overheidsinstellingen met incidenten te maken.

Het Nationaal Informatieknooppunt van het Korps Landelijke Politiediensten heeft de gegevens van politiekorpsen tot en met 23 november geanalyseerd. Sinds 20 november is het aantal incidenten dat een relatie heeft met de moord op Van Gogh sterk afgenomen, aldus de ministers. Het strafrechtelijk onderzoek moet volgens hen nog uitwijzen wat de achtergronden van de incidenten zijn en of er een verband tussen de voorvallen bestaat.

Maar het laat volgens de ministers onverlet dat de incidenten 'in meer of minder directe wijze een reactie vormen' op de moord op Van Gogh en andere gewelddadigheden. 'In die zin is er sprake van een verontrustende samenhang in de afzonderlijke gewelddadigheden, ook als daartussen geen directe relatie bestaat', schrijven Donner en Remkes.

Jaar cel voor racistische aanslag
GRONINGEN - Een 18-jarige inwoner van Stadskanaal is wegens deelname aan een racistische aanslag veroordeeld tot een celstraf van twaalf maanden, waarvan zes voorwaardelijk.

De man, die optrok met een groepje neo-nazi's, had samen met een andere jongen een brandbom gegooid naar een woning in Stadskanaal. In dat huis bevonden zich enkele buitenlanders, met wie eerder ruzie was gemaakt. Het pand vatte vlam, maar er vielen geen gewonden.

Naast de brandstichting werd de Stadskanaalster veroordeeld voor een waslijst aan inbraken en vernielingen. Hij zal worden begeleid door de reclassering en moet speciale cursussen volgen.

sadeeQ
08-03-05, 10:20
RTV Noord: 2-2

White-Power in Bladelse sneeuw
Bladel - Afgelopen week heeft politie De Kempen een 19-jarige man uit Bladel en een 18-jarige man uit Reusel bekeurd nadat zij maandag op de Markt in Bladel in de sneeuw een groot white-powerteken hadden gemaakt.

Ze hadden dit gedaan met een sneeuwschep en zout. Een van de tekens was ongeveer 30 x 30 meter groot.

Het teken is een cirkel met daarin een kruis. Het teken symboliseert de haat tegen buitenlanders.

Justitie heeft een transactie aangeboden van • 270,-. Als zij deze niet betalen moeten zijn voor de rechter verschijnen.

© BON / TTS Peter van den Oetelaar

moskee beklad
De islamitische gebedsruimte in Drachten is in de nacht van donderdag op vrijdag beklad met racistische leuzen. De daders hebben ook ingebroken. Een ingelijste koran is in de gebedsruimte van de muur gehaald, ook zijn ruiten vernield. De islamitische gemeenschap is geschokt. 'Islamieten parasieten', 'Islam dood Europa groot', 'Friesland Hooligans' en 'Moslims Europa uit' zijn met grote zwarte letters gekalkt op de muren van het voormalige kerkje op de hoek van de Zuiderdwarsvaart met de Raai. Ook staan er keltenkruizen op, de tekens duiden op de racistische 'white power'-beweging.

De islamitische gemeenschap in Drachten maakt sinds een jaar gebruik van het kerkgebouw, dat daarvoor een aanloophuis herbergde. Nooit eerder is hen zo iets overkomen, zegt Djillali Benchaoui. ,,Drachten is altijd rustig. Ik woon hier nu zeven jaar, er is nog nooit zoiets gebeurd.''

Bron: Leeuwarder Courant

Lonsdale jeugd bedreigt jongen met getinte huidskleur
ALMELO - Twee jongens in Lonsdale-jacks hebben woensdag een zestienjarige jongen met een mes bedreigd waarbij het slachtoffer licht gewond raakte. Op weg naar school hield het tweetal hem aan op het fietspad van de Sluiterveldsingel, staken een band van zijn fiets lek en scholden hem uit wegens zijn getinte huidskeur.

Het duo probeerde de jongen op de grond te gooien waarbij over en weer klappen vielen. Een van de twee jongens trok een mes, vermoedelijk een vlindermes, en stak daarmee de voorband van de fiets van het slachtoffer lek. Deze jongen maakte daarna stekende bewegingen in de richting van de 16-jarige, die de steken deels kon ontwijken door het mes weg te slaan.

De jongen stak daarna twee keer in de rechter arm van het slachtoffer waardoor hij kleine wonden op de onderarm kreeg. Toen de 16-jarige hierna opnieuw ook enkele klappen had uitgedeeld zag hij kans, ondanks de lekke voorband, naar huis te fietsen. De Twentsche Courant Tubantia | 25-11

Racistische teksten duiken op in centrum Midwoud
van onze verslaggever Leo van Gelderen

Midwoud-In het centrum van Midwoud hingen gisterochtend tal van pamfletten vol discriminerende teksten. Met als afzender 'Het West-Fries Legioen'.

Burgemeester F. IJsselmuiden gaf onmiddellijk opdracht om de beledigende teksten aan het adres van buitenlanders weg te halen.

,,Bovendien heb ik de politie verzocht een onderzoek naar de herkomst in te stellen'', meldt IJsselmuiden.

,,Ik denk overigens niet dat deze actie vanuit het eigen dorp komt. Ik heb nog nooit enig signaal gehoord uit onze gemeente Noorder-Koggenland dat dit soort verwerpelijke ideeën naar boven kwamen.''

Loco-burgemeester J. Burger beaamt dat laatste: ,,Waar ze wel vandaan komen, weet ik niet. Maar de teksten hebben dezelfde strekking als die eerder in Enkhuizen en Wervershoof opdoken.''

,,Voordat de buitendienst die rotzooi opruimde, hebben we er eerst foto's van laten maken. Die dienen voor ons als bewijsmateriaal. Zodra er mensen opgepakt worden, krijgen ze van Noorder-Koggenland ook nog een rekening. Ik vind dat onze gemeenschap niet hoeft op te draaien voor het opruimen van deze posters waarop alles wat niet uit Nederland komt overal de schuld van krijgt.''

Over het politieonderzoek waaraan burgemeester IJsselmuiden refereert kan Burger nog niets zeggen:

,,Wat ik er van begrijp dat deze zaak in het geheel van incidenten wordt meegenomen. Er loopt een plakspoor door West-Friesland. Ook in Nibbixwoud, Benningbroek en Andijk zijn deze posters opgehangen. Ik hoop dat mensen de politie bellen als ze deze types bezig zien.''

zaterdag 27 november 2004 Noordhollands Dagblad

Weer recordjaar Meldpunt Discriminatie Internet
ANP/Volkskrant

AMSTERDAM - Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) heeft dit jaar weer fors meer klachten ontvangen dan in het voorgaande. Ruim een maand voor het eind van 2004 staat de teller al op meer dan 1600 klachten. Dat zijn er nu al vierhonderd meer dan in 2003.

In de week na de moord op Theo van Gogh constateerde het MDI dat de sfeer op internet snel verslechterde. Er kwamen honderden meldingen binnen van sites waar werd opgeroepen tot geweld tegen moslims. Tegen de verwachting in kreeg het meldpunt minder meldingen over internetpagina's waar de moord werd toegejuicht en de jihad werd gepredikt. De storm van klachten is wel gaan liggen, liet een woordvoerder maandag desgevraagd weten.

De meeste meldingen gaan nog steeds over anti-semitisme, gevolgd door islamfobie en uitingen tegen Marokkanen. Ontwikkelingen in de aard van de klachten heeft het MDI in het afgelopenen jaar niet kunnen ontdekken.

Het MDI probeert het Nederlandse deel op internet vrij te houden van discriminerende berichten. In vrijwel alle gevallen gaan paginabeheerders in op een verzoek om haatberichten te verwijderen.

Brandstichting middelbare school Heerlen

ANP/Volkskrant

HEERLEN - Onbekenden hebben zaterdagavond kort voor middernacht geprobeerd brand te stichten in het Emmacollege aan de Passartweg in Heerlen. Dat meldde de politie zondag.

De daders gooiden twee molotovcocktails door een raam van een klaslokaal van de middelbare school naar binnen. Het vuur ging volgens de politie vanzelf uit, nadat de terpentine was opgebrand. De schade bleef beperkt tot een zwartgeblakerd lokaal.

De politie houdt rekening met een verband met de aanslagen die de laatste tijd op meer plaatsen in Nederland worden gepleegd.

moskee afgebrand
ANP

HELDEN - In een houten moskee aan de Ruijsstraat in Helden in Limburg heeft zaterdagochtend vroeg brand gewoed. Niemand raakte gewond.

Gelovigen ontdekten de brand om 05.45 uur, toen zij voor het ochtendgebed bij de moskee aankwamen. Het gebouw moet als verloren worden beschouwd, zei de burgemeester van Helden, A. Kleijngeld.

Vice-voorzitter B. Yahia van de Stichting Islamitische Moskee Helden zei ervan uit te gaan dat de brand is aangestoken door jongeren. Hij wees erop dat in Helden al langere tijd sprake is van spanning tussen allochtone en autochtone jongeren. De brandweer heeft de brand inmiddels geblust.

Volgens Yahia werd de getroffen moskee niet bewaakt door eigen mensen, in tegenstelling tot de moskee in Venray. Daar wist de politie in de nacht van woensdag op donderdag te voorkomen dat de moskee aan de Kiosk in brand werd gestoken. De politie heeft in verband daarmee tot dusver drie verdachten opgepakt.

Yahia noemde het verschrikkelijk dat de moskee juist nu door brand is getroffen. Zaterdag begint voor de meeste moslims het driedaagse suikerfeest (id al-fitr), dat de islamitische vastenmaand ramadan afsluit.

De gemeente Helden heeft voor de moslimgemeenschap tijdelijk onderkomen geregeld in het gebouw van een welzijnsinstelling, zei Kleijngeld. De gemeente bekijkt zo snel mogelijk de mogelijkheden om een nieuwe moskee te bouwen.

Districtschef van politie W. van Amerongen erkende dat de politie al langere tijd een groep van ongeveer 120 jongeren in het oog houdt. Deze jongeren zouden rechtse sympathieën hebben. Het is echter niet duidelijk of deze groep iets met de brand te maken heeft. Van Amerongen riep de bevolking op alles wat ze over de moskeebrand horen, ook al is het grootspraak, aan de politie te melden.

Het is de tweede keer dat in de Heldense moskee brand heeft gewoed. In het voorjaar was er een kleine brand, die aangestoken bleek te zijn door kinderen.

De politie zet zaterdagavond extra mensen in bij de Heldense discotheek Apollo. De politie vreest daar problemen tussen groepen Marokkaanse en autochtone Lonsdalejongeren. Een van de jongeren die de afgelopen dagen werden opgepakt voor een poging tot brandstichting in een moskee in Venray, behoort volgens Van Amerongen tot de Lonsdalegroep.

Enkele jonge moskeegangers lieten zaterdag weten dat de brand 'de moslim sterker maakt'. Maar voor de islamitische gemeenschap is het suikerfeest verbruid. 'Stel je voor dat een kerk met Kerstmis in brand wordt gestoken, hoe zouden katholieken dan reageren?', zei een van de moskeegangers. Afgezien van wat uit de hand gelopen schermutselingen tussen enkele jongeren leven moslims en christenen vreedzaam samen in Helden, benadrukte voorzitter El Amriti van de Heldense moskee zaterdag.

Zaterdagmiddag bracht een Roermondse officier van justitie een bezoek aan de uitgebrande moskee. Dit in het kader van het onderzoek naar mogelijke brandstichting.