PDA

Bekijk Volledige Versie : Buttiglione: "Heel waarschijnlijk ben ik groter zondaar dan meeste homo’s”



Marsipulami
07-03-05, 22:12
Buttiglione: Heel waarschijnlijk ben ik groter zondaar dan meeste homo’s”

Kerkredactie

BERLIJN - De Italiaanse minister van Europese Zaken, Rocco Buttiglione, heeft in een interview met de Duitse omroep N24 gezegd dat hij „heel waarschijnlijk een groter zondaar is dan de meeste homoseksuelen.”


Buttiglione, een toegewijd rooms-katholiek en vriend van paus Johannes Paulus II, trok zich vorig jaar onder grote druk terug als kandidaat voor de Europese Commissie in verband met zijn opvattingen over homoseksualiteit. „Ik denk niet dat ik beter ben dan een homoseksueel”, zei de minister in het interview, dat vorige week donderdag werd uitgezonden. „Ook ik ben een zondaar, en heel waarschijnlijk een grotere dan de meeste homoseksuelen.” Buttiglione kwam vorig jaar onder zware kritiek te staan nadat hij homoseksualiteit zonde had genoemd en duidelijk liet blijken dat hij conservatieve opvattingen over huwelijk en gezin huldigde. Uiteindelijk trok hij zich terug als kandidaat. In het gesprek met N24 zei hij dat de manier waarop hij was behandeld „een daad van discriminatie” was. Homoseksualiteit is geen gedrag waarop in moreel opzicht niets aan te merken valt, stelde hij. „Het is slecht.”


De minister verklaarde dat hij de gebeurtenissen, waardoor hij zich ging voelen „als een katholieke heks brandend op de brandstapel” achteraf beschouwt als een „gave van God” vanwege de aandacht die ze hebben getrokken.


© Reformatorisch Dagblad

Simon
08-03-05, 08:00
Geplaatst door Marsipulami
Buttiglione: Heel waarschijnlijk ben ik groter zondaar dan meeste homo’s”

Typisch katholieke retoriek waarmee hij toch weer even zijn standpunt herhaald dat homo's zondig zijn. Nu, ik denk dat hij gelijk heeft met zijn haatzaaierij.

nard
08-03-05, 08:12
Geplaatst door Simon
Typisch katholieke retoriek waarmee hij toch weer even zijn standpunt herhaald dat homo's zondig zijn. Nu, ik denk dat hij gelijk heeft met zijn haatzaaierij.

Hoogstwaarschijnlijk heb jij dan geen idéé wat het spreekwoordelijke "zichzelf geringer achten dan de ander" voor innerlijke betekenis heeft voor een christen. Of wil je het gewoon niet begrijpen.
Hij maakt, ter nadere nuancering, alleen maar duidelijk dat hij zich minder acht dan zijn homosexuele medemens. Hij plaatst zich beneden hem. Maar toch veroordeelt hij homosexueel gedrag.
Maar blijkbaar mag deze man van jou niets goeds doen. Zelfs zichzelf geringer achten dan de ander, wordt door jou in een verkeerd daglicht geplaatst. Tja, helemaal niet moeilijk om christenen altijd de lul te laten zijn.

Linksom of rechtsom, maar branden zal'ie. Ik voel deze man prima aan.

Simon
08-03-05, 08:28
Geplaatst door nard
Hoogstwaarschijnlijk heb jij dan geen idéé wat het spreekwoordelijke "zichzelf geringer achten dan de ander" voor innerlijke betekenis heeft voor een christen. Of wil je het gewoon niet begrijpen.

Jawel hoor. Ik ben een groter zondaar dan de meeste christenen sowieso zijn.

nard
08-03-05, 08:34
Geplaatst door Simon
Jawel hoor. Ik ben een groter zondaar dan de meeste christenen sowieso zijn.

Oké. Bedankt voor deze confessie.

Overschat christenen maar niet. Het is geen beter soort mensen en hoort dat ook niet te pretenderen. Ik heb het sterke vermoeden dat Buttiglione iets dergelijks heeft geprobeerd duidelijk te maken.

Simon
08-03-05, 08:39
Geplaatst door nard
Oké. Bedankt voor deze confessie.

Overschat christenen maar niet. Het is geen beter soort mensen en hoort dat ook niet te pretenderen. Ik heb het sterke vermoeden dat Buttiglione iets dergelijks heeft geprobeerd duidelijk te maken.

Het was een grapje, maar dat begreep je blijkbaar niet. Ik vind gelovigen (waaronder ik mijzelf ook reken) van welke religie ook echt niet beter dan niet-gelovigen of anders-gelovigen. Ik heb zelf op een katholieke school gezeten en meen dan ook best iets te kunnen zeggen over katholieke retoriek. De oprechtheid van Buttiglione meen ik echt wel in twijfel te mogen trekken daar hij in het verleden actief politiek heeft bedreven om rechten van homo's en vrouwen te beperken.

nard
08-03-05, 08:52
Geplaatst door Simon
Het was een grapje, maar dat begreep je blijkbaar niet. Ik vind gelovigen (waaronder ik mijzelf ook reken) van welke religie ook echt niet beter dan niet-gelovigen of anders-gelovigen. Ik heb zelf op een katholieke school gezeten en meen dan ook best iets te kunnen zeggen over katholieke retoriek. De oprechtheid van Buttiglione meen ik echt wel in twijfel te mogen trekken daar hij in het verleden actief politiek heeft bedreven om rechten van homo's en vrouwen te beperken.

Oké. Bedankt voor deze gevatte misleiding. :) Was er al bang voor.......

Ik kan concreet niet beoordelen wat hij heeft gedaan en gelaten, maar als hij vanuit zijn verantwoordelijkheid, niet alleen qua mening maar ook qua te vormen beleid, deze koers vaart lijkt dat mij alleen maar consequent. Dat heeft op zichzelf niets te maken met zijn oprechtheid, maar met zijn overtuiging.
Net zo goed als bijv. de VVD in haar nieuwe manifest anti-discriminatie boven vrijheid van meningsuiting stelt. Dat staat los van oprecht of onoprecht zijn, maar het is consequent en passend in de lijn die ze hebben ingezet. Terwijl het hier om een voorstel gaat, dat ik in zijn praktische gevolgen verafschuw.

Dat de overtuiging van Butteglione jou niet smaakt, met respect, is natuurlijk geen reden om de oprechtheid van deze man in twijfel te trekken. Althans niet daarom. Dat gebeurt mij net even te gemakkelijk.

Simon
08-03-05, 08:59
Geplaatst door nard

Dat de overtuiging van Butteglione jou niet smaakt, met respect, is natuurlijk geen reden om de oprechtheid van deze man in twijfel te trekken. Althans niet daarom. Dat gebeurt mij net even te gemakkelijk.

Waarom niet? Hij beperkt echt niet de rechten van (orthodox) katholieken (lees zichzelf) hoewel hij die zondiger acht dan homo's. Laat hij dan consequent zijn en ook daar allerlei beperkende maatregelen voorstellen. Dat is het dubbele wat ik onoprecht vind. Hij suggereert lankmoedigheid terwijl daar gezien zijn actief politiek leven echt geen sprake van is. Integendeel. Ik heb dan liever iemand die recht door zee aangeeft wat hij vindt. Maar gelukkig zijn ze er in het europarlement niet in getrapt en hebben ze zich in zijn staat van dienst verdiept.

mark61
08-03-05, 09:29
Geplaatst door Simon
Waarom niet? Hij beperkt echt niet de rechten van (orthodox) katholieken (lees zichzelf) hoewel hij die zondiger acht dan homo's... Maar gelukkig zijn ze er in het europarlement niet in getrapt en hebben ze zich in zijn staat van dienst verdiept.

Het probleem met gelovigen is altijd dat ze hun ideeën willen opleggen aan on- en andersgelovigen. Butt moet maar vinden wat hij vindt van bijv. homofilie, hij moet alleen niet het recht krijgen anderen iets te verbieden op grond van zijn eigen overtuigingen. Ik neem tenminste aan dat hij tegen het homohuwelijk etc. is.

Dat is waar ik me altijd over blijf verwonderen, de arrogantie waarmee je denkt anderen iets te kunnen verbieden omdat het jou niet aanstaat. De universele aanspraak van je eigen normen zeg maar.

Of hij daardoor niet in de EU kan functioneren kan ik niet overzien. Kan de EU het homohuwelijk verbieden? Dacht het niet.

nard
08-03-05, 09:29
Geplaatst door Simon
Waarom niet? Hij beperkt echt niet de rechten van (orthodox) katholieken (lees zichzelf) hoewel hij die zondiger acht dan homo's. Laat hij dan consequent zijn en ook daar allerlei beperkende maatregelen voorstellen. Dat is het dubbele wat ik onoprecht vind. Hij suggereert lankmoedigheid terwijl daar gezien zijn actief politiek leven echt geen sprake van is. Integendeel. Ik heb dan liever iemand die recht door zee aangeeft wat hij vindt. Maar gelukkig zijn ze er in het europarlement niet in getrapt en hebben ze zich in zijn staat van dienst verdiept.

Welke beperkende maatregelen zou of had hij dan ten aanzien van (orthodox) katholieken moeten afvaardigen, die hij niet afgevaardigd heeft? Een verzuim dat dus strijdig is met zijn mens- en wereldvisie als katholiek en met het mandaat dat hij van de kiezer heeft gekregen? Misschien wil je me daar voorbeelden van geven.

Dat hij een afwijzende visie handhaaft ten aanzien van homosexualiteit is wel degelijk consequent gezien zijn behoudend katholieke visie op mens en wereld. Bovendien was hij als democratisch gekozen bewindsman verantwoordelijk voor het ontwikkelen en invoeren van beleid. Dus ook ten aanzien van homosexualiteit. Die verantwoordelijkheid zou hij ook hebben gekregen als hij Eurocommissaris was geworden. Een regerende verantwoordelijkheid, inclusief keuzen waar niet iedereen bij staat te trappelen.

Nogmaals, dat heeft op zichzelf niets met oprecht of onoprecht te maken. Hij wijst als behoudend katholiek een bepaalde levensstijl af. In die hoedanigheid, met die overtuiging is hij gekozen tot bewindsman in Italië en wil dat omzetten, binnen de politieke ruimte die hij kreeg, in beleid. Dat lijkt me consequent. En hij acht zich in dat verband ook geringer dan de ander.

Het zou pas onoprecht zijn als hij een beleidslijn voorstelde die strijdig zou zijn met zijn eigen overtuigingen en een spelletje speelt met het mandaat dat hij van de kiezers heeft gekregen (hetgeen we o.a. in de vaderlandse politiek massaal zien gebeuren). Dat is onoprecht. Niet het handhaven van je eigen overtuiging (ook al leidde dat tot zijn wegstemmen bij de kandidatuur voor Eurocom).
Hem op suggestieve, persoonlijke wijze duistere bedoelingen toedichten, zoals ik dat europarlementariërs van D66 en GL heb horen doen, dat is ook onoprecht.

Wat hij verder op zijn kerfstok heeft weet ik niet. Daar moet je me dan maar over informeren in hoeverre hij in het verleden inconsequent is geweest. Dat zal ik bij voorbaat ook niet ontkennen. Maar in deze lijn gaat volgens mij de term "onoprecht" gewoon niet op.

nard
08-03-05, 09:34
Geplaatst door mark61
[B]Het probleem met gelovigen is altijd dat ze hun ideeën willen opleggen aan on- en andersgelovigen. Butt moet maar vinden wat hij vindt van bijv. homofilie, hij moet alleen niet het recht krijgen anderen iets te verbieden op grond van zijn eigen overtuigingen. Ik neem tenminste aan dat hij tegen het homohuwelijk etc. is.


Als hij daartoe mandaat van de kiezer ontvangt, hetgeen in Italië ook zaak was, dan heeft hij recht om bepaald beleid overeenkomstig zijn verkiezingsbeloften te gaan voeren.
Dat heet democratie.
In Italië kreeg hij dat mandaat wel, in Europa niet.



Dat is waar ik me altijd over blijf verwonderen, de arrogantie waarmee je denkt anderen iets te kunnen verbieden omdat het jou niet aanstaat. De universele aanspraak van je eigen normen zeg maar.


Wetenschappers vormen een categorie die daar ook nogal eens last van hebben. Nietwaar, Mark? :)
Zo sterk zelfs dat enig zicht op ook maar het bestaan van andere, even geldige meningen ontbreekt.

mark61
08-03-05, 09:40
Geplaatst door nard
Als hij daartoe mandaat van de kiezer ontvangt, hetgeen in Italië ook zaak was, dan heeft hij recht om bepaald beleid overeenkomstig zijn verkiezingsbeloften te gaan voeren.
Dat heet democratie.
In Italië kreeg hij dat mandaat wel, in Europa niet.

Yep. Behalve dat politiek bedrijven in een democratie compromissen vereist. Waarbij dus mensen met sterke overtuigingen hetzij water bij de wijn moeten doen, hetzij moeten aftreden. In het eerste geval blijken hun normen dan toch niet zo absoluut. Blijft het punt dat ik het prima vindt dat katholieke homo's niet trouwen, moeten zij weten, maar waarom moeten ze dat zo nodig aan niet-katholieken (in dit geval dan) opleggen?


Wetenschappers vormen een categorie die daar ook nogal eens last van hebben. Nietwaar, Mark? :)
Zo sterk zelfs dat enig zicht op ook maar het bestaan van andere, even geldige meningen ontbreekt.

Nee, niet waar. De wetenschap wordt geacht maar één beredeneerd absoluut antwoord op te leveren dat voor iedereen geldt. Het is geen kwestie van meningen of democratie. Als dat wel zo is is het geen wetenschap meer.

Simon
08-03-05, 10:40
Geplaatst door nard
Maar in deze lijn gaat volgens mij de term "onoprecht" gewoon niet op.

Nu dat heb ik al toegelicht: hij heeft lankmoedigheid ten aanzien van homo's voorgewend terwijl hij in Italië voor wetgeving gestemd heeft om hun rechten te beperken. Idem ten aanzien van vrouwen. Ik vind dat onoprecht en heb dan liever iemand die zegt dat hij homo's zondig vind en ze in hun rechten wil beperken.

Julien
08-03-05, 12:20
Buttiglone toont zich als een echte christen door deze schritterende woorden uit te spreken. Hij wil hiermee impliciet zeggen dat hij homoseksuelen liefheeft..en liefhebben is een kenmerk van het christendom!
Respect voor deze man! :duim:

Bar
08-03-05, 12:30
Geplaatst door Julien
Buttiglone toont zich als een echte christen door deze schritterende woorden uit te spreken. Hij wil hiermee impliciet zeggen dat hij homoseksuelen liefheeft..en liefhebben is een kenmerk van het christendom!
Respect voor deze man! :duim:

In Orwells 1984 is ook sprake van de martelkamers van het Ministerie van Liefde. Goh, dat ik daar nu opeens aan moet denken.....

Man, ik word toch zo beroerd van al die lui die homo's (en wat niet al) lastig vallen op basis van hun eigen gedachtegoed. Ik vertel katholieken toch ook niet dat ik vind dat ze niet mogen huwen of zoiets.

~Panthera~
08-03-05, 12:36
Geplaatst door Julien
Buttiglone toont zich als een echte christen door deze schritterende woorden uit te spreken. Hij wil hiermee impliciet zeggen dat hij homoseksuelen liefheeft..en liefhebben is een kenmerk van het christendom!
Respect voor deze man! :duim:


http://www.cosgan.de/images/midi/muede/p025.gif Neem me niet kwalijk, maar ik krijg jeuk van die gast.
Wat een schijnheil zeg. :moe:

Umarvlie
08-03-05, 12:39
Geplaatst door Julien
en liefhebben is een kenmerk van het christendom!

ja .. alleen jammer dat de echte christenen niet meer te vinden zijn he .... :melig:

nard
08-03-05, 12:40
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.cosgan.de/images/midi/muede/p025.gif Neem me niet kwalijk, maar ik krijg jeuk van die gast.
Wat een schijnheil zeg. :moe:

Weet je zeker dat je jeuk echt van die gast komt?
Waar zit t? Links of rechts?

;)

~Panthera~
08-03-05, 12:43
Geplaatst door nard
Weet je zeker dat je jeuk echt van die gast komt?
Waar zit t? Links of rechts?

;)

Komt echt van die gast; als ie het niet meer kan winnen, gooien we het over de "ach, ik ben ook maar mens" boeg.
Veel geziene taktiek van Katholieken, geloof me, want ik ken het.
Ben niet voor niets ex-katholiek.
Iets te vaak gezien.

nard
08-03-05, 12:57
Geplaatst door ~Panthera~
Komt echt van die gast; als ie het niet meer kan winnen, gooien we het over de "ach, ik ben ook maar mens" boeg.
Veel geziene taktiek van Katholieken, geloof me, want ik ken het.
Ben niet voor niets ex-katholiek.
Iets te vaak gezien.

Jammer dat je dat zo ervaart. Vind ik altijd pijnlijk als mensen zo op t christendom zijn afgeknapt. Blijkbaar e.e.a. mis met de instituties.
:(

Toch heb ik de indruk dat Buttiglione het hier toch anders bedoelt dan jij oppakt.

~Panthera~
08-03-05, 13:03
Geplaatst door nard
Jammer dat je dat zo ervaart. Vind ik altijd pijnlijk als mensen zo op t christendom zijn afgeknapt. Blijkbaar e.e.a. mis met de instituties.
:(

Toch heb ik de indruk dat Buttiglione het hier toch anders bedoelt als dat jij oppakt.



Volkomen afgeknapt ja.
En met goede reden.
Heb inderdaad net iets te veel gezien, waarover de RK kerk de lappendeken van "liefde" overheen donderde, maw: je had gewoon je mond te houden.
Als ik ergens van kots, is het de RK kerk wel.
Maar dat zijn mijn persoonlijke ervaringen.
Dat haalt niet weg, dat ik een schijnheil op een kilometer herken, en die Buttnogwat straalt dat aan alle kanten uit.
Maar goed, ieder zijn mening, dit is de mijne.

GroteWolf
08-03-05, 17:20
Butt Iglione. Is dat zijn bijnaam?

Julien
08-03-05, 20:27
Geplaatst door ~Panthera~
Volkomen afgeknapt ja.
En met goede reden.
Heb inderdaad net iets te veel gezien, waarover de RK kerk de lappendeken van "liefde" overheen donderde, maw: je had gewoon je mond te houden.
Als ik ergens van kots, is het de RK kerk wel.
Maar dat zijn mijn persoonlijke ervaringen.
Dat haalt niet weg, dat ik een schijnheil op een kilometer herken, en die Buttnogwat straalt dat aan alle kanten uit.
Maar goed, ieder zijn mening, dit is de mijne.

Dan zul je Hirshi Ali wel heel goed begrijpen. Die reageert namelijk op precies dezelfde manier als jij, maar dan over de islam!

Marsipulami
08-03-05, 20:29
Geplaatst door Julien
Dan zul je Hirshi Ali wel heel goed begrijpen. Die reageert namelijk op precies dezelfde manier als jij, maar dan over de islam!

:D Panthera de (ex-) katholieke Hirsi Ali. :lole:

~Panthera~
08-03-05, 20:30
Geplaatst door Julien
Dan zul je Hirshi Ali wel heel goed begrijpen. Die reageert namelijk op precies dezelfde manier als jij, maar dan over de islam!

Nee, want ik zeg het alleen als het mij gevraagd wordt, en val er geen anderen mee lastig.
Bovendien heb ik geen functie in een regering.
Dan dien je er voor "het volk" te zitten, die je gekozen hebben, en niet om je eigen grieven te gaan lopen spuien.

~Panthera~
08-03-05, 20:31
Geplaatst door Marsipulami
:D Panthera de (ex-) katholieke Hirsi Ali. :lole:

:rolleyes:

Marsipulami
08-03-05, 20:33
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, want ik zeg het alleen als het mij gevraagd wordt, en val er geen anderen mee lastig.
Bovendien heb ik geen functie in een regering.
Dan dien je er voor "het volk" te zitten, die je gekozen hebben, en niet om je eigen grieven te gaan lopen spuien.

Geef nou maar gewoon toe. Julien heeft groot gelijk. De manier waarop jij over het katholicisme spreekt lijkt sprekend op de wijze waarop AHA over de islam spreekt.

~Panthera~
08-03-05, 20:34
Geplaatst door Marsipulami
Geef nou maar gewoon toe. Julien heeft groot gelijk. De manier waarop jij over het katholicisme spreekt lijkt sprekend op de wijze waarop AHA over de islam spreekt.

whatever makes you tick, dear.

Marsipulami
08-03-05, 20:41
Geplaatst door ~Panthera~
whatever makes you tick, dear.

Kom, Julien heeft je ontmaskerd, ga nou maar verder posten op Forum Fok met de rest van je nieuw rechtse vriendjes en Ayaanbewonderaars en neem je kat ook maar mee. :fpiraat:

~Panthera~
08-03-05, 20:47
Geplaatst door Marsipulami
Kom, Julien heeft je ontmaskerd, ga nou maar verder posten op Forum Fok met de rest van je nieuw rechtse vriendjes en Ayaanbewonderaars en neem je kat ook maar mee. :fpiraat:

Denk dat jij eerder op Fuck thuishoort dan ik.

Plaats mij maar in de R.A.F. hoek. :melig2:

En mijn katten ook, for that matter. :roken:

nard
08-03-05, 21:06
Geplaatst door ~Panthera~
Volkomen afgeknapt ja.
En met goede reden.
Heb inderdaad net iets te veel gezien, waarover de RK kerk de lappendeken van "liefde" overheen donderde, maw: je had gewoon je mond te houden.
Als ik ergens van kots, is het de RK kerk wel.
Maar dat zijn mijn persoonlijke ervaringen.

Dat haalt niet weg, dat ik een schijnheil op een kilometer herken, en die Buttnogwat straalt dat aan alle kanten uit.
Maar goed, ieder zijn mening, dit is de mijne.

Hm, dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

Beoordeel jij mensen altijd op gevoel?

~Panthera~
08-03-05, 21:08
Geplaatst door nard
Hm, dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

Beoordeel jij mensen altijd op gevoel?

Voor een groot deel wel, ja.
Of noem het instinct.
En ik moet zeggen, dat het me nog nooit in de steek heeft gelaten.
Als je "gut" zegt, dat iets niet goed is, vertrouw het dan maar.

nard
08-03-05, 21:14
Geplaatst door ~Panthera~
Voor een groot deel wel, ja.
Of noem het instinct.
En ik moet zeggen, dat het me nog nooit in de steek heeft gelaten.
Als je "gut" zegt, dat iets niet goed is, vertrouw het dan maar.

En als 't instinct eenmaal met de hakken in het zand is gegaan, kan het dan nog goedkomen?
(Dit even los van Buttiglione)
Is iemand nog in staat bij je om op basis van zijn daden het tegendeel te bewijzen van wat jouw gevoel je toeroept?

~Panthera~
08-03-05, 21:25
Geplaatst door nard
En als 't instinct eenmaal met de hakken in het zand is gegaan, kan het dan nog goedkomen?
(Dit even los van Buttiglione)
Is iemand nog in staat bij je om op basis van zijn daden het tegendeel te bewijzen van wat jouw gevoel je toeroept?


Zo werkt het dus niet.
Het is niet zo, dat als je iemand ontmoet of whatever, het gutfeeling ala minuut begint te tetteren.
Dat kruipt er dus in, na verloop van tijd, als je meer ziet en hoort van degene.
En als dan de alarmbellen uiteindelijk afgaan, nee, dat komt het inderdaad niet meer goed.
Woorden maken daden nl niet kloppend.

Dat is ook waarom ik er geen ruk van snap, dat ALS alle alarmbellen bij iemand afgaan, ze er toch steeds weer blijven intrappen, door mooie beloftes etc.
Gelukkig heb ik daar geen last van. :D

nard
08-03-05, 21:37
Geplaatst door ~Panthera~
Zo werkt het dus niet.
Het is niet zo, dat als je iemand ontmoet of whatever, het gutfeeling ala minuut begint te tetteren.
Dat kruipt er dus in, na verloop van tijd, als je meer ziet en hoort van degene.
En als dan de alarmbellen uiteindelijk afgaan, nee, dat komt het inderdaad niet meer goed.
Woorden maken daden nl niet kloppend.

Dat is ook waarom ik er geen ruk van snap, dat ALS alle alarmbellen bij iemand afgaan, ze er toch steeds weer blijven intrappen, door mooie beloftes etc.
Gelukkig heb ik daar geen last van. :D

Ok.
Ik snap dat dingen in de weg der geleidelijkheid gaan.
Ik bedoelde eigenlijk of daden woorden (en gevoel) kunnen goedmaken, niet andersom.
Vind het wel apart; herken je gevoel wel hoor. Heb ik zelf ook wel bij mensen bij wie ik geen goed gevoel heb. Merk dat met name als hun daden juist in het positieve het tegendeel bewijzen. Dan moet ik namelijk mijn eigen gevoel corrigeren.

Enfin. Hou je voor jezelf ook rekening met een verschijnsel als self-fullfilling prophecy?

~Panthera~
08-03-05, 21:46
Geplaatst door nard
Ok.
Ik snap dat dingen in de weg der geleidelijkheid gaan.
Ik bedoelde eigenlijk of daden woorden (en gevoel) kunnen goedmaken, niet andersom.
Vind het wel apart; herken je gevoel wel hoor. Heb ik zelf ook wel bij mensen bij wie ik geen goed gevoel heb. Merk dat met name als hun daden juist in het positieve het tegendeel bewijzen. Dan moet ik namelijk mijn eigen gevoel corrigeren.

Enfin. Hou je voor jezelf ook rekening met een verschijnsel als self-fullfilling prophecy?

Dan hebben we het toch niet over hetzelfde gevoel.
Ik kom ook wel eens mensen tegen, waarvan ik in eerste instantie denk: he gedver.
Wat dan inderdaad, wat je zegt, een week later totaal anders kan worden, omdat er dingen gebeurd, gezegd en gedaan zijn.
Maar DAT gevoel bedoel ik niet.
Ik heb het over het gevoel dat je haren rechtovereind zet en je bijkans misselijk maakt.
En maar niet over wil gaan, ondanks dat je wellicht jezelf probeert te overtuigen van het tegendeel.
Althans, dat doe je nog in het begin, later vertrouw je er wel op.
DAT gevoel bedoel ik.
En selffullfilling prophecy heeft hier dus niks mee van doen.