PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Mentaliteit mannen hinderpaal voor vrouwen'



~Panthera~
08-03-05, 13:57
'Mentaliteit mannen hinderpaal voor vrouwen'

STRAATSBURG - De mentaliteit van de man is de grootste hinderpaal voor meer gelijkheid tussen mannen en vrouwen, vindt Borrell van het Europees Parlement. Hij zei dit dinsdag, internationale Vrouwendag, vooruitlopend op een debat over vrouwenrechten met onder anderen VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali.


Volgens Borrell moeten mannen meer kansen geven aan vrouwen. Hij stelde dat gemiddeld een op de vijf Europese vrouwen ooit mishandeld is door een man. Bovendien verdienen ze gemiddeld minder dan mannen.

"De gelijkheid zou ook al verbeteren als in het Europees Parlement evenveel vrouwen gekozen zouden zijn als mannen. Maar zover is het nog niet, net als in veel andere parlementen."


Steek um in je zak, heren. http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/g015.gif

Umarvlie
08-03-05, 14:08
waarom zouden mannen en vrouwen gelijk moeten zijn dan? wat een onzin....

~Panthera~
08-03-05, 14:13
Geplaatst door Umarvlie
waarom zouden mannen en vrouwen gelijk moeten zijn dan? wat een onzin....

die 4 .... verraden je. :D

Umarvlie
08-03-05, 14:16
Geplaatst door ~Panthera~
die 4 .... verraden je. :D

ja ... laten we het liever eens (en voor altijd) hebben over gelijkwaardig.... (zijn ze weer :lole: ) anders zou het saai worden als alle vrouwen opeens mannen werden he .... :verward:

wat zou David daar eigenlijk van denken? :stout:

~Panthera~
08-03-05, 14:19
Geplaatst door Umarvlie
ja ... laten we het liever eens (en voor altijd) hebben over gelijkwaardig.... (zijn ze weer :lole: ) anders zou het saai worden als alle vrouwen opeens mannen werden he .... :verward:

wat zou David daar eigenlijk van denken? :stout:


A. *zucht*
B. vraag ut um. :hihi:

sadeeQ
08-03-05, 14:44
Geplaatst door ~Panthera~
'Mentaliteit mannen hinderpaal voor vrouwen'

STRAATSBURG - De mentaliteit van de man is de grootste hinderpaal voor meer gelijkheid tussen mannen en vrouwen, vindt Borrell van het Europees Parlement. Hij zei dit dinsdag, internationale Vrouwendag, vooruitlopend op een debat over vrouwenrechten met onder anderen VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali.


Volgens Borrell moeten mannen meer kansen geven aan vrouwen. Hij stelde dat gemiddeld een op de vijf Europese vrouwen ooit mishandeld is door een man. Bovendien verdienen ze gemiddeld minder dan mannen.

"De gelijkheid zou ook al verbeteren als in het Europees Parlement evenveel vrouwen gekozen zouden zijn als mannen. Maar zover is het nog niet, net als in veel andere parlementen."


Steek um in je zak, heren. http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/g015.gif




pffffffffffff ik dacht wat spannends te kunnen lezen , vrouwen , mannen ,paal ... maar nee hoor :jammer:

mark61
08-03-05, 14:56
Geplaatst door sadeeQ
pffffffffffff ik dacht wat spannends te kunnen lezen , vrouwen , mannen ,paal ... maar nee hoor :jammer:

De afstand tussen je rits en je toetsenbord is te klein. Ik adviseer zo'n loodschort als ze bij de röntgenkamer gebruiken.

mark61
08-03-05, 14:57
Geplaatst door ~Panthera~
"De gelijkheid zou ook al verbeteren als in het Europees Parlement evenveel vrouwen gekozen zouden zijn als mannen. Maar zover is het nog niet, net als in veel andere parlementen."

Ik zit expres niet in het parlement. Lever ik zo ook een bijdrage?

~Panthera~
08-03-05, 15:03
Geplaatst door mark61
Ik zit expres niet in het parlement. Lever ik zo ook een bijdrage?

Take a hike ! :hihi:

SalmayaSale
08-03-05, 15:39
Geplaatst door mark61
Ik zit expres niet in het parlement. Lever ik zo ook een bijdrage?



Ja een laffe bijdrage.
Wat hebben wij daaraan.
Ga maar daar zitten en vecht met ons mee (hee, niet tegen ons oui :melig2: )

Juliette
08-03-05, 16:50
Geplaatst door Umarvlie
waarom zouden mannen en vrouwen gelijk moeten zijn dan? wat een onzin....

Inderdaad! Plaats kennen en niet teveel complimenten. Het zou saai zijn. Om Renske De Greef te citeren: Wat is een feestje met enkel vrouwen? Een kutfeestje. :hihi:

mark61
08-03-05, 17:05
Geplaatst door SalmayaSale
Ja een laffe bijdrage.
Wat hebben wij daaraan.
Ga maar daar zitten en vecht met ons mee (hee, niet tegen ons oui :melig2: )

Hé ik dacht dat mannen zich dr niet mee moesten bemoeien, pas nog in een ander topic. En er moesten meer vrouwen in het parlement, dus ik kan daar echt niet gaan zitten.

Olive Yao
08-03-05, 20:15
Geplaatst door sadeeQ
pffffffffffff ik dacht wat spannends te kunnen lezen , vrouwen , mannen ,paal ... maar nee hoor :jammer:
Je dacht aan wat spannends - waar dacht je aan?

sadeeQ
08-03-05, 20:20
Geplaatst door Olive Yao
Je dacht aan wat spannends - waar dacht je aan?


Dat kan ik maar beter niet hier schrijven , ik wil het wel in je oor fluisteren :knipoog:

Olive Yao
08-03-05, 20:27
Geplaatst door sadeeQ
Dat kan ik maar beter niet hier schrijven , ik wil het wel in je oor fluisteren :knipoog:
Sadeeq: (...)

Olive: Hoe durf je!

sadeeQ
08-03-05, 20:30
Geplaatst door Olive Yao
Sadeeq: (...)

Olive: Hoe durf je!

:droef: sssst niet doorvertellen, mijn toekomstige kinderen moeten een goede beeld van hun papa houden als ze hier komen prikken :p

tr_imparator
08-03-05, 21:05
vrouwen zijn nou eenmaal dommer dan mannen.














































































geintje

~Panthera~
08-03-05, 21:20
Geplaatst door tr_imparator
vrouwen zijn nou eenmaal dommer dan mannen.




geintje

corrigerende tik is hier wel op zijn plaats. :zweep:

sadeeQ
08-03-05, 21:21
Geplaatst door ~Panthera~
corrigerende tik is hier wel op zijn plaats. :zweep:

Op de billen :blij:

~Panthera~
08-03-05, 21:22
Geplaatst door sadeeQ
Op de billen :blij:

Juist. :blij:

tr_imparator
08-03-05, 21:26
Geplaatst door ~Panthera~
corrigerende tik is hier wel op zijn plaats. :zweep:


wil je donner op je donder?

Olive Yao
08-03-05, 21:28
Geplaatst door ~Panthera~
corrigerende tik is hier wel op zijn plaats. :zweep:
Ik snap 'm, maar tr_imparator?

~Panthera~
08-03-05, 21:31
Geplaatst door Olive Yao
Ik snap 'm, maar tr_imparator?

duidelijk niet. :haha:

tr_imparator
08-03-05, 21:33
zeker weer iets dat vrouwen alleen begrijpen

~Panthera~
08-03-05, 21:36
Geplaatst door tr_imparator
zeker weer iets dat vrouwen alleen begrijpen

Die is echt goed! http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/24.gif

888
08-03-05, 21:44
Geplaatst door ~Panthera~
'Mentaliteit mannen hinderpaal voor vrouwen'

STRAATSBURG - De mentaliteit van de man is de grootste hinderpaal voor meer gelijkheid tussen mannen en vrouwen, vindt Borrell van het Europees Parlement. Hij zei dit dinsdag, internationale Vrouwendag, vooruitlopend op een debat over vrouwenrechten met onder anderen VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali.


Volgens Borrell moeten mannen meer kansen geven aan vrouwen. Hij stelde dat gemiddeld een op de vijf Europese vrouwen ooit mishandeld is door een man. Bovendien verdienen ze gemiddeld minder dan mannen.

"De gelijkheid zou ook al verbeteren als in het Europees Parlement evenveel vrouwen gekozen zouden zijn als mannen. Maar zover is het nog niet, net als in veel andere parlementen."


Steek um in je zak, heren. http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/g015.gif

Daarom heb je ook de Internationle Vrouwendag op 8 maart( vandaag).
In de toekomst zal waarschijnlijk de vrouwen machtiger worden dan mannen. Vooral in de wereldpolitiek!

Zeepaardje
09-03-05, 14:54
Sorry meiden, maar ik ben het niet helemaal met Borrell eens.

Ja, het is zeker waar dat vrouwen minder kansen hebben dan mannen. Ja, het is ook waar dat vrouwen minder betaalt krijgen dan mannen.

Maar nee, dat is NIET alleen een mentaliteitskwestie van de mannen, maar zeker ook die van de vrouwen zélf.

Hoe vaak hoor je wel niet de ene vrouw afgeven op de ander? De "luie huisvrouwtjes" versus de "carrierebitch" of het "domme blondje" versus de "studiebol", om maar niet te praten over de gesluierde moslima versus de ongesluierde vrouw.

Allemaal tegengestelde groepen, die lang niet altijd even tolerant tegenover elkaar staan. Ik zou zelfs bijna zeggen: die eigenlijk helemaal niet tolerant tegenover elkaar zijn.

Zolang wij vrouwen die tegenstellingen niet overwinnen en die wederzijdse tolerantie niet kunnen/willen opbrengen, zullen wij inderdaad nooit een vuist kunnen maken en de door ons gewenste mentaliteitsverandering kunnen krijgen.

Bedenk wel dat alle grote doelen alleen door samenwerking tot stand gebracht kunnen worden!!!

Dus dames: wees eens een beetje aardiger tegenover elkaar, probeer je eens in die ander te verplaatsen en zul je tot je verbazing bemerken dat je niet eens zoveel verschilt van haar. Begrip is de eerste stap tot verandering.

Voor het overige: ik verwacht geen speciale behandeling van mannen. En ik wil al helemaal geen voorkeursbehandeling. Ik ben geen slachtoffer, maar zie obstakels als een uitdaging. Ik ben trots op wie ik ben en op wat ik kan. Ik wéét wat ik kan en ik wéét dat dat genoeg is. Ik wil alleen een gelijke kans, omdat ik weet dat dat alles is wat ik nodig heb.

Zeepaardje
09-03-05, 14:56
Geplaatst door Ras Delftenaar
In de toekomst zal waarschijnlijk de vrouwen machtiger worden dan mannen. Vooral in de wereldpolitiek!

Vanwaar deze voorspelling? Ben nieuwsgierig naar jouw redenen voor deze uitspraak, want ik zie dat nog niet zo snel.

wytze
09-03-05, 18:40
Verdonk is een vrouw naar het schijnt. (ja, echt) Van Thatcher werd ook beweerd dat ze een vrouw was. Gerda Verburg is ook een vrouw en zo kan ik er nog wel een stel noemen (zeker ook in het europees parlement) waar, denk ik, panthera niet vrolijk van wordt.

dus waar hebben we het over?

marlies255
09-03-05, 19:40
Geplaatst door wytze
Verdonk is een vrouw naar het schijnt. (ja, echt) Van Thatcher werd ook beweerd dat ze een vrouw was. Gerda Verburg is ook een vrouw en zo kan ik er nog wel een stel noemen (zeker ook in het europees parlement) waar, denk ik, panthera niet vrolijk van wordt.

dus waar hebben we het over?

over sexisme, te oordelen naar jouw sexistische opmerking.

Wide-O
09-03-05, 19:59
Béng, nu is wytze ook weer een sexist.

Jongens toch :(

Kijk, we moeten één ding aanpakken, en dan kunnen we verder lullen.


He's drunk again, it's time to fight
She must have done something wrong tonight
The living room becomes a boxing ring
It's time to run when you see him
Clenching his hands
She's just a woman
Never Again

I hear her scream, from down the hall
Amazing she can even talk at all
She cries to me, Go back to bed
I'm terrified that she'll wind up
Dead in his hands, She's just a woman
Never Again

Been there before, but not like this
Seen it before, but not like this
Never before have I ever
Seen it this bad
She's just a woman
Never Again

Just tell the nurse, you slipped and fell
It starts to sting as it starts to swell
She looks at you, she wants the truth
It's right out there in the waiting room
With those hands
Lookin just as sweet as he can
Never Again

Seen it before, but not like this
Been there before, but not like this
Never before have I ever
Seen it this bad
She's just a woman
Never Again

Father's a name you haven't earned yet
You're just a child with a temper
Haven't you heard "Don't hit a lady"?
Kickin' your ass would be a pleasure

He's drunk again, it's time to fight
Same old shit, just on a different night
She grabs the gun, she's had enough
Tonight she'll find out how fucking
Tough is this man
Pulls the trigger as fast as she can
Never Again

Seen it before, but not like this
Been there before, but not like this
Never before have I ever
Seen it this bad
She's just a woman
Never Again


Afspelen met volume op 11 :)

888
14-03-05, 19:58
Geplaatst door Zeepaardje
Vanwaar deze voorspelling? Ben nieuwsgierig naar jouw redenen voor deze uitspraak, want ik zie dat nog niet zo snel.

De huidige ontwikkelingen die gaande zijn op mondiaal gebied.

Zeepaardje
14-03-05, 21:19
Geplaatst door Ras Delftenaar
De huidige ontwikkelingen die gaande zijn op mondiaal gebied.

Vertel? (liefst met voorbeelden)

888
14-03-05, 21:23
Geplaatst door Zeepaardje
Vertel? (liefst met voorbeelden)

Denk maar aan de Internationale politiek, zitten ook meer vrouwen dan voorheen. Ook het bedrijfsleven begint op stoom te komen. Qua vrouwen in toppositie zie je ze meer mondjes maat doorstoten.