PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims moeten donor worden



sadeeQ
08-03-05, 15:57
Moslims moeten donor worden
Van onze politieke redactie

Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) wil een eind maken aan het taboe op orgaandonatie onder moslims.



De bewindsman praat daar binnenkort over met moslimorganisaties. Uit onderzoek blijkt dat weinig allochtonen zijn geregistreerd als donor.

Hoogervorst wil ook betere voorlichting aan allochtonen over orgaandonatie. In overleg met moslimvertegenwoordigers wil hij verder een plan van aanpak opstellen om orgaandonatie bespreekbaar te maken.

De minister zei vorige week in deze krant dat hij geregistreerde donoren voorrang wil geven op de wachtlijst voor een orgaantransplantatie. Hij hoopt zo meer donoren te werven. Het ergert hem dat groepen mensen om principiële redenen geen organen willen doneren maar die wel willen ontvangen als ze ziek zijn. Als voorbeeld noemt hij orthodoxe joden en streng gelovige islamieten.

Moslims zien er vaak van af omdat ze niet weten of de islam donatie toestaat. Dat is wel het geval: donatie mag als er niet in organen wordt gehandeld en de gezondheid van de donor niet in gevaar komt.

De Tweede Kamer neemt vandaag een besluit over de invoering van een nieuw donorregistratiesysteem waarbij iedere volwassen Nederlander automatisch donor is tenzij hij of zij daartegen bezwaar aantekent. In de Kamer tekent zich een kleine meerderheid af voor het nieuwe systeem.

sadeeQ
08-03-05, 15:59
Na mijn dood mogen ze mijn lul hebben , krijgen de hollanders eindelijk een hollander met een echte paal :)

bamajob.nl
08-03-05, 16:04
Geplaatst door sadeeQ
Na mijn dood mogen ze mijn lul hebben , krijgen de hollanders eindelijk een hollander met een echte paal :)

Daar maak je heel veel vrouwen gelukig mee.
Een Hollander mag mijn zwart haar hebben als hij haaruitval heeft.

Mill
08-03-05, 16:12
Nog liefhebbers voor een voorhuiddonatie?

Kunegonde
08-03-05, 16:13
Ik wil me graag opgeven voor een halal lever.

Bar
08-03-05, 16:15
Geplaatst door Mill
Nog liefhebbers voor een voorhuiddonatie?

Die plakken we dan op het alhier aangeboden paaltje.
Dan lijkt het toch nog ergens naar.....

sadeeQ
08-03-05, 20:12
Geplaatst door Bar
Die plakken we dan op het alhier aangeboden paaltje.
Dan lijkt het toch nog ergens naar.....


kijk eens in de spiegel , zo komt het er uit te zien :maf2: