PDA

Bekijk Volledige Versie : God Bestaat Niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Pagina's : [1] 2

Snake0ne
08-03-05, 18:11
Omdat ik als atheist dagelijks geconfronteerd wordt met de problemen die verschillende geloven opleveren vind ik dat ik ook een keer mag zeggen waar ik in geloof...

God is slechts een droom en hooguit een voorbeeld voor hoe de mens zou moeten zijn.

De bijbel of de Koran of welk heilig boek dan ook is slechts een gebruiksaanwijzing voor hoe je met (mede)mensen om zou kunnen gaan.

Mijn onderbouwing voor MIJN geloof; geen enkele God kan zonder overspannen te worden eeuwen naar dat gesmeek en geschooi van miljarden gelovigen luisteren.

Daarnaast komt 99.999% van de gebeden niet uit...

Niet gelovigen zouden gestraft worden door naar de hel te gaan of niet in de hemel te komen: ALS ZELFS GOD DISCRIMINEERT EN CHANTEERT WIL IK NIET EENS IN HEM GELOVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


http://www.maroc.nl/forums/images/icons/icon11.gif Klik hier voor de uitzending (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/rvu/godbestaatniet/bb.20050607.rm)

tr_imparator
08-03-05, 18:23
bewijs? :alien:

sadeeQ
08-03-05, 18:23
Geplaatst door Snake0ne
zeggen waar ik in geloof...



Niet gelovigen zouden gestraft worden

:zweep: waar maak jij je nou druk over ? je bent ook een gelovige :o

GroteWolf
08-03-05, 18:28
bewijs?

Dat God zoals beschreven in de Bijbel of Koran niet bestaat is niet iets wat bewezen dient te worden. Dat er wel een God bestaat zoals beschreven daarentegen wel. En dat bewijs is er niet. Zolang dat niet is bewezen is het geloven in een dergelijke God puur traditie. Overgedragen van ouders op kinderen.
Daarmee is wederom niet bewezen dat zo'n God NIEt bestaat. maar geloven is dan gebaseerd op het woord van een ander. Daarom heet het ook geloven en niet weten.

Snake0ne
08-03-05, 18:30
Geplaatst door tr_imparator
bewijs? :alien:

Bewijs waarvoor?

Aliens? daar geloof ik ook niet in; in ieder geval niet in de vorm van ET-achtige wezens met ruimteschepen.

Wat ik ook niet geloof is dat de aarde de enige planeet is die leven bevat.

Nelis70
08-03-05, 18:38
Geplaatst door Snake0ne
Omdat ik als atheist dagelijks geconfronteerd wordt met de problemen die verschillende geloven opleveren vind ik dat ik ook een keer mag zeggen waar ik in geloof...

God is slechts een droom en hooguit een voorbeeld voor hoe de mens zou moeten zijn.

De bijbel of de Koran of welk heilig boek dan ook is slechts een gebruiksaanwijzing voor hoe je met (mede)mensen om zou kunnen gaan.

Mijn onderbouwing voor MIJN geloof; geen enkele God kan zonder overspannen te worden eeuwen naar dat gesmeek en geschooi van miljarden gelovigen luisteren.

Daarnaast komt 99.999% van de gebeden niet uit...

Niet gelovigen zouden gestraft worden door naar de hel te gaan of niet in de hemel te komen: ALS ZELFS GOD DISCRIMINEERT EN CHANTEERT WIL IK NIET EENS IN HEM GELOVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Man, zo te horen heb je nooit de bijbel of de koran gelezen, toch?

Snake0ne
08-03-05, 18:38
Geplaatst door sadeeQ
:zweep: waar maak jij je nou druk over ? je bent ook een gelovige :o

Klopt. Daarom maak ik me ook niet druk. :gniffel:

Snake0ne
08-03-05, 18:42
Geplaatst door Nelis70
Man, zo te horen heb je nooit de bijbel of de koran gelezen, toch?

Vertel me eens wat jouw conclusie met mijn tekst te maken heeft, en welk van de twee boeken heb jij gelezen?

Spoetnik
08-03-05, 18:47
God discrimineert niet, hij weet nauwelijks dat wij bestaan, wij zijn als kleine mieren die rondkrioelen in het universum dat hij heeft geschapen. God heeft wel betere dingen te doen, dan zich bezig te houden met ons.

Het zijn de aanhangers van de meeste georganiseerde godsdiensten die zo hoogmoedig zijn te denken dat God zich om hen bekommert.

Pas wanneer wij geevolueerd zijn zodat we op een beetje normale wijze met God kunnen communiceren, dan pas zal God ons wellicht opvallen.

Snake0ne
08-03-05, 18:52
Geplaatst door Spoetnik
God discrimineert niet, hij weet nauwelijks dat wij bestaan, wij zijn als kleine mieren die rondkrioelen in het universum dat hij heeft geschapen. God heeft wel betere dingen te doen, dan zich bezig te houden met ons.

Het zijn de aanhangers van de meeste georganiseerde godsdiensten die zo hoogmoedig zijn te denken dat God zich om hen bekommert.

Pas wanneer wij geevolueerd zijn zodat we op een beetje normale wijze met God kunnen communiceren, dan pas zal God ons wellicht opvallen.

Ok, 1 vraag...

Door wie is God geshapen?

echnaton
08-03-05, 19:05
Geplaatst door Snake0ne
Ok, 1 vraag...

Door wie is God geshapen?

De gelovigen zeggen dat God eeuwig is en dus ongeschapen.

Afrux
08-03-05, 19:10
Geplaatst door Snake0ne
Ok, 1 vraag...

Door wie is God geshapen?

Toen jesus aan het kruis hing bad hij tott god. Ik begrijp het niet. Hij was het toch zelf volgens de christenen.

Anders dat ik wel gezegd dat maria hem heeft geschappen

Vers uit de koran,

Hij heeft geen kinderen gemaakt en is ook niet als een gemaakt.

Lam yalid wa lam youla


je komt dus geen echte bewijs tegen. het is een kwestie van geloof.

Snake0ne
08-03-05, 19:17
Geplaatst door echnaton
De gelovigen zeggen dat God eeuwig is en dus ongeschapen.

Als ie ongeschapen is bestaat ie dus niet?

Snake0ne
08-03-05, 19:22
Geplaatst door Afrux
Toen jesus aan het kruis hing bad hij tott god. Ik begrijp het niet. Hij was het toch zelf volgens de christenen.

Anders dat ik wel gezegd dat maria hem heeft geschappen

Vers uit de koran,

Hij heeft geen kinderen gemaakt en is ook niet als een gemaakt.

Lam yalid wa lam youla


je komt dus geen echte bewijs tegen. het is een kwestie van geloof.

Jezus is de zoon van God volgens de bijbel, maar maria is maagd en die heeft hem gebaard, zonder dat God zijn weet ik veel in welke mate geschapen dingetje er aan te pas gekomen is.

Als dat zo is dan is Jezus dus niet de zoon van God.

Idd... er klopt helemaal niks van :melig2:

echnaton
08-03-05, 19:24
Geplaatst door Snake0ne
Als ie ongeschapen is bestaat ie dus niet?

Dat bedoelen ze niet. Hij bestaat wel maar zijn bestaan is van eeuwigheid tot eeuwigheid. Dat wil zeggen er is geen begin en geen einde, maar toch bestaat hij.

Snake0ne
08-03-05, 19:31
Geplaatst door echnaton
Dat bedoelen ze niet. Hij bestaat wel maar zijn bestaan is van eeuwigheid tot eeuwigheid. Dat wil zeggen er is geen begin en geen einde, maar toch bestaat hij.

Daar geloof ik dus helemaal niks van...

Behalve als God het universum niet geschapen heeft, maar God een ander woord is voor universum.

Joesoef
08-03-05, 19:33
Geplaatst door echnaton
Dat bedoelen ze niet. Hij bestaat wel maar zijn bestaan is van eeuwigheid tot eeuwigheid. Dat wil zeggen er is geen begin en geen einde, maar toch bestaat hij.

Vandaar dus God.

Afrux
08-03-05, 19:33
Geplaatst door Snake0ne
Jezus is de zoon van God volgens de bijbel, maar maria is maagd en die heeft hem gebaard, zonder dat God zijn weet ik veel in welke mate geschapen dingetje er aan te pas gekomen is.

Als dat zo is dan is Jezus dus niet de zoon van God.

Idd... er klopt helemaal niks van :melig2:

en als dat wel zo is, wie heeft maria dan geschapen?

Joesoef
08-03-05, 19:34
Geplaatst door Snake0ne
Daar geloof ik dus helemaal niks van...

Behalve als God het universum niet geschapen heeft, maar God een ander woord is voor universum.

Komt in de buurt.

echnaton
08-03-05, 19:36
Geplaatst door Joesoef
Komt in de buurt.

Zoiets wilde ik net zeggen.

Afrux
08-03-05, 19:37
Geplaatst door Joesoef

quote:
Geplaatst door Snake0ne
Daar geloof ik dus helemaal niks van...

Behalve als God het universum niet geschapen heeft, maar God een ander woord is voor universum.


Komt in de buurt.

Komt in de buurt.

Of misschien is god juist dat buiten (om) het universum

Wide-O
08-03-05, 19:39
Gaan we de scholastiek weer overdoen ? Leuk :D Is ook al weer 750 jaar geleden :D

De heer T. van Aquino had al door dat geloof en rede volgens een andere logica werken, en dat het één nooit kan bewijzen dat het ander onzin is. Nou ja, hij niet alleen, en niet als eerste, maar het ging toen tussen Plato en Arie Stoteles geloof ik. Moslims speelden trouwens een grote rol in dat debat trouwens ... Andalusie was a "hot place to be".

Joesoef
08-03-05, 19:39
Het menselijk begip is te beperkt om God te omvatten.

Afrux
08-03-05, 19:41
Geplaatst door Joesoef
Het menselijk begip is te beperkt om God te omvatten.

spreek alleen voor jezelf aub :-)

Bofko
08-03-05, 19:42
Geplaatst door Wide-O
Gaan we de scholastiek weer overdoen ? Leuk :D Is ook al weer 750 jaar geleden :D



Natuurlijk, niets mis mee. De kruistochten worden hier per slot van rekening ook overgedaan. :D
Ze zeggen : De geschiedenis herhaalt zich.

Snake0ne
08-03-05, 19:46
Geplaatst door Afrux
en als dat wel zo is, wie heeft maria dan geschapen?

Als maria uberhaubt al bestaan heeft zal ze gewoon geschapen zijn door haar pa en ma. Daarna heeft ze een timmerman ontmoet en is daar waarschijnlijk mee vreemd gegaan ofzo. Daar kwam de toenmalige vriend (ik denk niet dat ze toen al trouwden) achter en toen zijn ze naar een hutje in de middel of niewaar gevlucht.

Toen gingen 3 wijze mannen (vrienden van de vriend van maria) ze zoeken en toen ze gevonden werden hebben ze gewoon aan die 3 wijze mannen (die blijkbaar niet zo wijs waren) verteld dat er een wonder was gebeurt en dat ze echt niet vreemd gegaan waren.

Toen zijn die 3 wijzen terug gegaan en hebben dat verhaal verteld.

Het verhaal was zo grappig dat een schrijver die het hoorde het niet verloren wilde laten gaan en het opgeschreven heeft.

Vervolgens heeft een slimme zakenman het verhaaltje uitgebuit met als gevolg dat er nu ik weet niet hoeveel mensen in wonderen geloven.

Kort samengevat: waarom denk je dat hoer het oudste beroep ter wereld is?

:wijs:

tr_imparator
08-03-05, 19:49
Maar er is toch een of andere heel machtige, heel geslepen bedrieger die er al zijn energie in steekt om bij te bedriegen. Maar als die mij bedriegt, is het toch ontwijfelbaar dat ik besta: laat hij me dan bedreigen zoveel als hij wil, het zal hem niet lukken mijn niet te laten zijn zolang ik zal denken dat er iets is. Nadat ik alles goed overwogen en alles zorgvuldig onderzocht heb, moet ik wel tot de volgende conclusie komen dat de stelling '' ik ben, ik besta'' onomstotelijk waar is, elke keer als ik haar uitspreek of in mijn geest vorm.
''Dit is de enige zekerheid dat ik iemand ben die denkt dat hij niet weet wie hij is, voor wie dus niets zeker is behalve dit denken zelf, want er is iemand die dit moet denken''.
Denkende dingen(geest) res cogitans' en uitgebreide dingen(lichaam) 'res extensa' kunnen niet opdezelfde wijze bestudeerd worden omdat denkende dingen in ruimte en tijd niet bestonden. Het denken, ofwel de geest kent geen materie, terwijl het denken wel bestaat.
Denkende dingen werden hierdoor gescheiden van objecten, hetgeen we via de zintuigen kunnen waarnemen. Aldus onstond de scheiding tussen lichaam en geest: het menselijk denken is gescheiden van het menselijk lichaam en de zintuigen die dit lichaam kunnen waarnemen.

denk jij? Ja? geloof je dat denken(de geest) in ruimte en tijd niet bestaan, terwijl ze er wel zijn? Ja? Geloof je in god, terwijl je denkt dat deze niet bestaat, maar er wel is? Ja? Dus god bestaat waarschijnlijk wel? Ja?

Denk er is maar nog een keer over na?

Joesoef
08-03-05, 19:49
Geplaatst door Snake0ne


Kort samengevat: waarom denk je dat hoer het oudste beroep ter wereld is?

:wijs:

Ge-ouwehoer. Idd

Snake0ne
08-03-05, 19:51
Geplaatst door Wide-O
Gaan we de scholastiek weer overdoen ? Leuk :D Is ook al weer 750 jaar geleden :D

De heer T. van Aquino had al door dat geloof en rede volgens een andere logica werken, en dat het één nooit kan bewijzen dat het ander onzin is. Nou ja, hij niet alleen, en niet als eerste, maar het ging toen tussen Plato en Arie Stoteles geloof ik. Moslims speelden trouwens een grote rol in dat debat trouwens ... Andalusie was a "hot place to be".

Ik vind alles best, blijkbaar is het de vorige keer niet helemaal goed overgekomen...

Is de islam niet toevallig een net iets nieuwer geloof dan het christelijke?

Nog een zakenman; dit keer was ie arabier en die heeft gewoon het verhaaltje wat opgepoetst en de meest ongeloofwaardige dingen eruit gehaald. :wink:

Snake0ne
08-03-05, 19:52
Geplaatst door Joesoef
Ge-ouwehoer. Idd

Ja, en wel 2005 jaar oud....

Snake0ne
08-03-05, 19:56
Geplaatst door tr_imparator
Maar er is toch een of andere heel machtige, heel geslepen bedrieger die er al zijn energie in steekt om bij te bedriegen. Maar als die mij bedriegt, is het toch ontwijfelbaar dat ik besta: laat hij me dan bedreigen zoveel als hij wil, het zal hem niet lukken mijn niet te laten zijn zolang ik zal denken dat er iets is. Nadat ik alles goed overwogen en alles zorgvuldig onderzocht heb, moet ik wel tot de volgende conclusie komen dat de stelling '' ik ben, ik besta'' onomstotelijk waar is, elke keer als ik haar uitspreek of in mijn geest vorm.
''Dit is de enige zekerheid dat ik iemand ben die denkt dat hij niet weet wie hij is, voor wie dus niets zeker is behalve dit denken zelf, want er is iemand die dit moet denken''.
Denkende dingen(geest) res cogitans' en uitgebreide dingen(lichaam) 'res extensa' kunnen niet opdezelfde wijze bestudeerd worden omdat denkende dingen in ruimte en tijd niet bestonden. Het denken, ofwel de geest kent geen materie, terwijl het denken wel bestaat.
Denkende dingen werden hierdoor gescheiden van objecten, hetgeen we via de zintuigen kunnen waarnemen. Aldus onstond de scheiding tussen lichaam en geest: het menselijk denken is gescheiden van het menselijk lichaam en de zintuigen die dit lichaam kunnen waarnemen.

denk jij? Ja? geloof je dat denken(de geest) in ruimte en tijd niet bestaan, terwijl ze er wel zijn? Ja? Geloof je in god, terwijl je denkt dat deze niet bestaat, maar er wel is? Ja? Dus god bestaat waarschijnlijk wel? Ja?

Denk er is maar nog een keer over na?

Heb ik al gedaan....

Het lichaam is slechts het transportmiddel van de ziel.

Maar ik blijf erbij dat God (zoals omschreven in heilige boeken) niet (meer) bestaat.

Snake0ne
08-03-05, 20:02
Geplaatst door Joesoef
Het menselijk begip is te beperkt om God te omvatten.

Het menselijk begrip is te beperkt om de reden van ons bestaan en het ontstaan van alles wat bestaat te omvatten.

Daarom is God verzonnen :wink:

Joesoef
08-03-05, 20:02
Geplaatst door Snake0ne
Ja, en wel 2005 jaar oud....


2005, welke jaartelling gebruik jij?

Joesoef
08-03-05, 20:04
Geplaatst door Snake0ne
Het menselijk begrip is te beperkt om de reden van ons bestaan en het ontstaan van alles wat bestaat te omvatten.

Daarom is God verzonnen :wink:

Je spreekt jezelf tegen. Een dwaas kan meer vragen bedenken dan 100 geleerden kunnen beantwoorden.


Im out :zwaai:

tr_imparator
08-03-05, 20:04
Geplaatst door Snake0ne
Heb ik al gedaan....

Het lichaam is slechts het transportmiddel van de ziel.

Maar ik blijf erbij dat God (zoals omschreven in heilige boeken) niet (meer) bestaat.

dus je gelooft er wel in dat er een eventuele ''ziel'' bestaat?

Bofko
08-03-05, 20:06
Geplaatst door Snake0ne

Daarom is God verzonnen :wink:

Ik vind het te gemakkelijk om te zeggen dat hij niet bestaat. Almachtige kennis hebben wij niet.
Ik kan me aardig vinden in de opmerkingen van Spoetnik en Joesoef.

Snake0ne
08-03-05, 20:09
Geplaatst door tr_imparator
dus je gelooft er wel in dat er een eventuele ''ziel'' bestaat?

Ja, dat geloof ik wel, ik geloof alleen niet dat een God daar iets mee te maken heeft.

Ik geloof in de kracht van het individu en de kracht van vele individuen samen die één geheel vormen.

Dat geheel zou je dan misschien God kunnen noemen.

Maar dan blijf ik erbij: wij zijn God en wij hebben daar de controle over, niet omgekeerd.

Olive Yao
08-03-05, 20:10
Geplaatst door Snake0ne
Omdat ik als atheist dagelijks geconfronteerd wordt met de problemen die verschillende geloven opleveren vind ik dat ik ook een keer mag zeggen waar ik in geloof...

God is slechts een droom en hooguit een voorbeeld voor hoe de mens zou moeten zijn.

De bijbel of de Koran of welk heilig boek dan ook is slechts een gebruiksaanwijzing voor hoe je met (mede)mensen om zou kunnen gaan.

Mijn onderbouwing voor MIJN geloof; geen enkele God kan zonder overspannen te worden eeuwen naar dat gesmeek en geschooi van miljarden gelovigen luisteren.

Daarnaast komt 99.999% van de gebeden niet uit...

Niet gelovigen zouden gestraft worden door naar de hel te gaan of niet in de hemel te komen: ALS ZELFS GOD DISCRIMINEERT EN CHANTEERT WIL IK NIET EENS IN HEM GELOVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hé SnakeOne,

Wat betekent het woord god eigenlijk? Als dat niet duidelijk is, is het ook niet duidelijk wat de zin "god bestaat niet" betekent.

Descartes zei het al (in zijn taal van 300 jaar geleden): "De vraag of iets bestaat dient, volgens de regels van ware logica, nooit gesteld te worden, tenzij we al begrijpen wat dat iets is".


(wordt vervolgd, als jij wilt)

Snake0ne
08-03-05, 20:16
Geplaatst door Joesoef
Je spreekt jezelf tegen. Een dwaas kan meer vragen bedenken dan 100 geleerden kunnen beantwoorden.


Im outgelult?
:zwaai:

Jammer dat je 'm nokt; ik had net het idee dat we het bijna ergens over eens waren, behalve dan over dat ik mezelf tegenspreek, misschien ben ik wel simpelweg te overtuigen van andermans gelijk.

En over die (bekende) opmerking over dwazen en geleerden vraag ik me af of die wetenschappelijk onderbouwd is....

tr_imparator
08-03-05, 20:16
Kans dat God bestaat 67 procent
LONDEN - De wiskundige waarschijnlijkheid dat God bestaat, is 67 procent. Dat heeft de Britse natuurkundige Stephen Unwin uitgerekend. Hij baseert zich op het zogeheten theorema van Bayes, genoemd naar een 18e-eeuwse Britse wiskundige en predikant. Dat meldde het dagblad The Times maandag.


Als gelovig christen had Unwin de kans dat God bestaat hoger ingeschat. In zijn berekening nam hij factoren op als het bestaan van kwaad en lijden, de vrije wil, de aangeboren goedheid van de mens en allerlei filosofische argumenten voor of tegen het bestaan van God.

Unwin, die in de Verenigde Staten onder meer de kans op nucleaire rampen berekende en daar nu een bedrijf voor risicomanagement heeft, onderbouwt zijn kansberekening in het boek De waarschijnlijkheid van God: een eenvoudige berekening die de ultieme waarheid bewijst, dat eind april verschijnt.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/article9414141.ece




hmm 67%...? waarschijn bestaat god dus wel?

denk er is maar nog eeeeen keer over na?

tr_imparator
08-03-05, 20:18
volgens mij wil jij gewoon niet geloven dat god bestaat, is dat het?

Snake0ne
08-03-05, 20:18
Geplaatst door Olive Yao
Hé SnakeOne,

Wat betekent het woord god eigenlijk? Als dat niet duidelijk is, is het ook niet duidelijk wat de zin "god bestaat niet" betekent.

Descartes zei het al (in zijn taal van 300 jaar geleden): "De vraag of iets bestaat dient, volgens de regels van ware logica, nooit gesteld te worden, tenzij we al begrijpen wat dat iets is".


(wordt vervolgd, als jij wilt)

Volgens het Van Dale woordenboek betekend het:

god (de ~ (m.), ~en)
1 bovenmenselijk, machtig en aanbiddelijk wezen [bij polytheïstische volkeren] => godheid

God (de ~ (m.))
1 het Opperwezen, de Schepper, de Geest waardoor en waarin alles is, zoals Hij bij monotheïsten, vooral bij joden en christenen genoemd wordt => de alfa en de omega, de Allerhoogste, de Almachtige, de hemelse Vader, de Opperste Rechter, Heer, Heer der heerscharen, Onze-Lieve-Heer, Opperheer, Vader

Wat mij betreft is het een verbastering van het woord GOED

Olive Yao
08-03-05, 20:24
Geplaatst door Snake0ne
Volgens het Van Dale woordenboek betekend het:
(dat woordenboek heet tegenwoordig de Abu Dale)


god (de ~ (m.), ~en)
1 bovenmenselijk, machtig en aanbiddelijk wezen [bij polytheïstische volkeren] => godheid

God (de ~ (m.))
1 het Opperwezen, de Schepper, de Geest waardoor en waarin alles is, zoals Hij bij monotheïsten, vooral bij joden en christenen genoemd wordt => de alfa en de omega, de Allerhoogste, de Almachtige, de hemelse Vader, de Opperste Rechter, Heer, Heer der heerscharen, Onze-Lieve-Heer, Opperheer, Vader

Wat mij betreft is het een verbastering van het woord GOED
Nu kan het twee kanten opgaan:

a. wat betekent "opperwezen"? Met dat woord verschuif je de vraag.

b. hoe moet je je die "bovennatuurlijke macht" voorstellen?

Snake0ne
08-03-05, 20:28
Geplaatst door tr_imparator
volgens mij wil jij gewoon niet geloven dat god bestaat, is dat het?

Inderdaad, want God is een veel te simpele verklaring voor alles, of moet ik zeggen een slap excuus?

Ik heb diverse mensen (gelovigen) uitgedaagd mij te overtuigen van het bestaan van hun God, ik heb ze daarbij gevraagd om te bidden voor een 'teken' van zijn bestaan en beloofd onmiddelijk te gaan geloven als ik dat teken zou ontvangen; tot op heden heb ik nog geen teken ontvangen en ik zeg je nogmaals; als ik ongelijk heb dan mag het morgen overdag 15 graden celcius worden in Nederland, -5 is ook goed (is toch niet teveel gevraagd voor een almachtige denk ik zo) Als dat gebeurt beloof ik je dat ik van mijn geloof val.

Snake0ne
08-03-05, 20:34
Geplaatst door Olive Yao
(dat woordenboek heet tegenwoordig de Abu Dale)


Nu kan het twee kanten opgaan:

a. wat betekent "opperwezen"? Met dat woord verschuif je de vraag.

b. hoe moet je je die "bovennatuurlijke macht" voorstellen?

Ik heb de Van Dale niet geschreven, dus ik verschuif niks.

Opperwezen is wat mij betreft een wezen of iets wat boven alles staat en daar ook invloed op uitoefend.

Bovennatuurlijke macht zou ik ongeveer hetzelfde omschrijven, alleen met bovennatuurlijk wordt dan denk ik weer bedoeld dat het een verschijning of macht (kracht) is die afwijkt van verschijnselen die door de natuur veroorzaakt worden (een aantoonbare oorzaak) te verklaren zijn.

~Panthera~
08-03-05, 20:34
Geplaatst door Snake0ne
Inderdaad, want God is een veel te simpele verklaring voor alles, of moet ik zeggen een slap excuus?

Ik heb diverse mensen (gelovigen) uitgedaagd mij te overtuigen van het bestaan van hun God, ik heb ze daarbij gevraagd om te bidden voor een 'teken' van zijn bestaan en beloofd onmiddelijk te gaan geloven als ik dat teken zou ontvangen; tot op heden heb ik nog geen teken ontvangen en ik zeg je nogmaals; als ik ongelijk heb dan mag het morgen overdag 15 graden celcius worden in Nederland, -5 is ook goed (is toch niet teveel gevraagd voor een almachtige denk ik zo) Als dat gebeurt beloof ik je dat ik van mijn geloof val.


het wordt morgen +6. :roken:

Snake0ne
08-03-05, 20:38
Geplaatst door tr_imparator
Kans dat God bestaat 67 procent
LONDEN - De wiskundige waarschijnlijkheid dat God bestaat, is 67 procent. Dat heeft de Britse natuurkundige Stephen Unwin uitgerekend. Hij baseert zich op het zogeheten theorema van Bayes, genoemd naar een 18e-eeuwse Britse wiskundige en predikant. Dat meldde het dagblad The Times maandag.


Als gelovig christen had Unwin de kans dat God bestaat hoger ingeschat. In zijn berekening nam hij factoren op als het bestaan van kwaad en lijden, de vrije wil, de aangeboren goedheid van de mens en allerlei filosofische argumenten voor of tegen het bestaan van God.

Unwin, die in de Verenigde Staten onder meer de kans op nucleaire rampen berekende en daar nu een bedrijf voor risicomanagement heeft, onderbouwt zijn kansberekening in het boek De waarschijnlijkheid van God: een eenvoudige berekening die de ultieme waarheid bewijst, dat eind april verschijnt.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/article9414141.ece




hmm 67%...? waarschijn bestaat god dus wel?

denk er is maar nog eeeeen keer over na?

is goed....


Hij baseert zich op het zogeheten theorema van Bayes, genoemd naar een 18e-eeuwse Britse wiskundige en predikant.

en...


Als gelovig christen had Unwin de kans dat God bestaat hoger ingeschat. In zijn berekening nam hij factoren op als het bestaan van kwaad en lijden, de vrije wil, de aangeboren goedheid van de mens en allerlei filosofische argumenten voor of tegen het bestaan van God.


Niet echt objectief te noemen of wel?

Nu maar kijken of er in april ook nog een degelijke onderbouwing verschijnt en dan zal ik er weer eens even over na ga denken, maar als ie tot de conclusie komt dat 67% van de bevolking goed kwaad is of lijdt en wel of geen vrije wil heeft ten gevolge van het geloof in een God bombardeer ik hem tot sukkel van de eeuw...

nu mag jij weer...

Snake0ne
08-03-05, 20:42
Geplaatst door ~Panthera~
het wordt morgen +6. :roken:

Als God niet bestaat wel ja :melig2:

tr_imparator
08-03-05, 20:50
Geplaatst door Snake0ne
Als God niet bestaat wel ja :melig2:

ergens op de wereld is het vast wel 6 graden..dus? :) en 15 en -5!

~Panthera~
08-03-05, 20:53
Geplaatst door Snake0ne
Als God niet bestaat wel ja :melig2:


you got it. :blowen:

tr_imparator
08-03-05, 20:55
het wordt morgen inderdaad geen 6 graden :slaap:

~Panthera~
08-03-05, 20:57
Geplaatst door tr_imparator
het wordt morgen inderdaad geen 6 graden :slaap:

Volgens het Journaal net, wel. :haha:

Vrij veel bewolking. Vandaag enkele buitjes, morgen meest droog


Een noordwestelijke stroming voert vochtige lucht aan. Er is vrij veel
bewolking, waaruit zo nu en dan een kortdurende bui valt. De temperatuur
loopt op naar ongeveer 7 graden vanmiddag. Boven de nog aanwezige
sneeuwgebieden blijft de temperatuur enkele graden achter. De wind is
noordwestelijk en matig, kracht 3 of 4, aan de kust meest vrij krachtig,
5 Bft.

Komende nacht houden we nog last van tamelijk veel wolken. Het wordt
daardoor niet al te koud, het minimum ligt waarschijnlijk rond de 3
graden. Morgen overdag komt ons land dan geleidelijk onder invloed van
een uitloper van hogedruk. De wind neemt flink af, er komt wat drogere
lucht in onze richting opdringen. De neerslag verdwijnt in de loop van
de dag geheel en in de middag en avond kan het wat opklaren. Het wordt
in het gehele land zo'n 6 graden. In de avond daalt de temperatuur
tijdens opklaringen tamelijk snel richting het vriespunt en kan zich een
mistbank vormen.

:fpuh:

Ourzazate
08-03-05, 21:06
Geplaatst door Snake0ne
Omdat ik als atheist dagelijks geconfronteerd wordt met de problemen die verschillende geloven opleveren vind ik dat ik ook een keer mag zeggen waar ik in geloof...

God is slechts een droom en hooguit een voorbeeld voor hoe de mens zou moeten zijn.



Je bent het mij eens dat de tafel in je woonkamer door iemand is gemaakt (geschapen). Hetzelfde geldt voor een computer (iets ingewikkelder) en voor een robot. Waarom zou iets complex zoals de aarde of de mens voor mijn part niet geschapen zijn door iets of iemand? Dat is toch een redelijke gedachte? En laten we dat iets/iemand nu God noemen, dat is alles. Je moet God niet inbeelden zoals je in sommige kerken ziet: een oude man met baard met een staf op een troon. God is te groot en te ver boven ons verstand om te begrijpen of in te beelden...:).

Als je kijkt naar de bouw van de mens, naar hoe dieren en mensen zich voortplanten en de werking van de organen dan moet iets/iemand dat wel zo in elkaar hebben gezet. Het kan niet zo zijn dat we plots zijn gaan bestaan. Het leven uberhaupt en alles wat daar voor nodig is kan nooit 'toevallig' bestaan...:).

ps: Ongelovigen hebben ook aardig wat ellende in de wereld aangesticht, niet alleen gelovigen.

Olive Yao
08-03-05, 21:10
-

tr_imparator
08-03-05, 21:10
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens het Journaal net, wel. :haha:

Vrij veel bewolking. Vandaag enkele buitjes, morgen meest droog


Een noordwestelijke stroming voert vochtige lucht aan. Er is vrij veel
bewolking, waaruit zo nu en dan een kortdurende bui valt. De temperatuur
loopt op naar ongeveer 7 graden vanmiddag. Boven de nog aanwezige
sneeuwgebieden blijft de temperatuur enkele graden achter. De wind is
noordwestelijk en matig, kracht 3 of 4, aan de kust meest vrij krachtig,
5 Bft.

Komende nacht houden we nog last van tamelijk veel wolken. Het wordt
daardoor niet al te koud, het minimum ligt waarschijnlijk rond de 3
graden. Morgen overdag komt ons land dan geleidelijk onder invloed van
een uitloper van hogedruk. De wind neemt flink af, er komt wat drogere
lucht in onze richting opdringen. De neerslag verdwijnt in de loop van
de dag geheel en in de middag en avond kan het wat opklaren. Het wordt
in het gehele land zo'n 6 graden. In de avond daalt de temperatuur
tijdens opklaringen tamelijk snel richting het vriespunt en kan zich een
mistbank vormen.

:fpuh:


marjon de Hond zegt van niet, duszzzzzzz :vreemd:

Olive Yao
08-03-05, 21:15
Geplaatst door Snake0ne
Ik heb de Abu Dale niet geschreven, dus ik verschuif niks.

Opperwezen is wat mij betreft een wezen of iets wat boven alles staat en daar ook invloed op uitoefend.

Bovennatuurlijke macht zou ik ongeveer hetzelfde omschrijven, alleen met bovennatuurlijk wordt dan denk ik weer bedoeld dat het een verschijning of macht (kracht) is die afwijkt van verschijnselen die door de natuur (een aantoonbare oorzaak) te verklaren zijn.
Goed, ter zake dan. Er zijn twee mogelijkheden.

1. Stel, het woordje god heeft betekenis. Elke betekenis verwijst naar iets dat kenbaar is, dat we dus kunnen kennen, dat "in de wereld" is, en dat object is van redelijk denken, met deductieve en inductieve redenaties, met filosofie en wetenschap.

Wetenschapsfilosisch bezien is het bestaan van een god dan denk ik een hypothese.
De vraag is dan of die hypothese aannemelijk is.
En als je die hypothese aanneemt, rijst de vraag wat hij verklaart.

Voorbeeld. Als begin van het heelal noemt men de oerknal: door zwaartekracht samengeperste materie die warm werd, energie bevatte en ontplofte. Maar waar kwam die materie vandaan? Waar kwam de ruimte zelf vandaan? Godsdienstigen noemen hun god als oorsprong van ruimte en materie. Maar wat verklaart die verklaring? Op de vraag "wat is de oorzaak van ruimte en materie?" antwoorden ze eigenlijk niet meer dan: "Er is een oorzaak", en ze geven een naam aan die oorzaak. Ze leggen niet uit wat die oorzaak is en hoe hij werkt. De verklaring verklaart niets.

2. Daarom brengen sommige godsdienstigen hun god buiten bereik van redelijk denken. Dat doen ze door die god "transcendentaal" te maken.
Een transcendentale god is "onzegbaar" en onkenbaar.

Een transcendentale god kun je aannemen, daar valt niets tegen in te brengen!
(De stelling dat de god bestaat is dan denk ik een axioma, d. i. een stelling die je niet kunt bewijzen maar ook niet kunt weerleggen).

De vraag die dan rijst, is hoe de verhouding is tussen een transcendentale god en de wereld.
Kan die god vanuit het transcendentale in de wereld komen en enig stoffelijk of geestelijk effect op ons hebben?
Aangezien de god onzegbaar en onkenbaar is, kun je daar niets over zeggen. Godsdienstigen zeggen echter dat de god heel veel effect op ons heeft, ze noemen hem almachtig.

~Panthera~
08-03-05, 21:16
Geplaatst door tr_imparator
marjon de Hond zegt van niet, duszzzzzzz :vreemd:


So, who cares? :fpuh:

:D

tr_imparator
08-03-05, 21:17
Geplaatst door ~Panthera~
So, who cares? :fpuh:

:D

Piet Paulusma?

~Panthera~
08-03-05, 21:18
Geplaatst door tr_imparator
Piet Paulusma?

:moe:

~Panthera~
08-03-05, 21:27
Maar je kunt er lang of kort over praten, je komt er nooit uit.
De een gelooft het wel, de ander niet.

Wide-O
08-03-05, 21:52
Geplaatst door tr_imparator
Piet Paulusma?

Pelleboer ! :D

~Panthera~
08-03-05, 21:56
Geplaatst door Wide-O
Pelleboer ! :D


delete :moe:

:D

Snake0ne
08-03-05, 22:04
Geplaatst door Ourzazate
Je bent het mij eens dat de tafel in je woonkamer door iemand is gemaakt (geschapen). Hetzelfde geldt voor een computer (iets ingewikkelder) en voor een robot. Waarom zou iets complex zoals de aarde of de mens voor mijn part niet geschapen zijn door iets of iemand? Dat is toch een redelijke gedachte? En laten we dat iets/iemand nu God noemen, dat is alles. Je moet God niet inbeelden zoals je in sommige kerken ziet: een oude man met baard met een staf op een troon. God is te groot en te ver boven ons verstand om te begrijpen of in te beelden...:).

Als je kijkt naar de bouw van de mens, naar hoe dieren en mensen zich voortplanten en de werking van de organen dan moet iets/iemand dat wel zo in elkaar hebben gezet. Het kan niet zo zijn dat we plots zijn gaan bestaan. Het leven uberhaupt en alles wat daar voor nodig is kan nooit 'toevallig' bestaan...:).

ps: Ongelovigen hebben ook aardig wat ellende in de wereld aangesticht, niet alleen gelovigen.

Ja, ik ben het volledig met je eens ik heb ook veel nagedacht over hoe dingen in elkaar zitten en de complexiteit van organismen, evenals een bijna perfecte balans die tussen dingen bestaat.

Maar vraag je eens af:

Dieren bidden nooit (voor zover ik weet) ze hangen ook geen geloof aan en gaan zeker niet naar de kerk of moskee.

De enigen die dood en verderf zaaien en eigenlijk alles wat die oh zo lieve God(en) hebben geschapen vernietigen zijn mensen; degenen die in God geloven.

Is dat niet een beetje cru?

Marsipulami
08-03-05, 22:11
Een eeuw geleden waren atheïsten heel erg dappere mensen die de moed hadden om te breken met eeuwenoude (soms foute) tradities, voorstellingen en gewoonten.

De atheïsten van vandaag zijn echter gewoon ordinaire kuddedieren en meelopers, die niet in staat zijn om ergens een persoonlijke opinie over te formuleren.

Snake0ne
08-03-05, 22:18
Geplaatst door Olive Yao
Goed, ter zake dan. Er zijn twee mogelijkheden.

1. Stel, het woordje god heeft betekenis. Elke betekenis verwijst naar iets dat kenbaar is, dat we dus kunnen kennen, dat "in de wereld" is, en dat object is van redelijk denken, met deductieve en inductieve redenaties, met filosofie en wetenschap.

Wetenschapsfilosisch bezien is het bestaan van een god dan denk ik een hypothese.
De vraag is dan of die hypothese aannemelijk is.
En als je die hypothese aanneemt, rijst de vraag wat hij verklaart

mee eens


Voorbeeld. Als begin van het heelal noemt men de oerknal: door zwaartekracht samengeperste materie die warm werd, energie bevatte en ontplofte. Maar waar kwam die materie vandaan? Waar kwam de ruimte zelf vandaan? Godsdienstigen noemen hun god als oorsprong van ruimte en materie. Maar wat verklaart die verklaring? Op de vraag "wat is de oorzaak van ruimte en materie?" antwoorden ze eigenlijk niet meer dan: "Er is een oorzaak", en ze geven een naam aan die oorzaak. Ze leggen niet uit wat die oorzaak is en hoe hij werkt. De verklaring verklaart niets.

Heel vaak over nagedacht; de wetenschap kan het simpelweg niet verklaren en daarom is de oerknal theorie een theorie op losse schroeven die steeds aangedraaid moeten worden.


2. Daarom brengen sommige godsdienstigen hun god buiten bereik van redelijk denken. Dat doen ze door die god "transcendentaal" te maken.
Een transcendentale god is "onzegbaar" en onkenbaar.

Een transcendentale god kun je aannemen, daar valt niets tegen in te brengen!
(De stelling dat de god bestaat is dan denk ik een axioma, d. i. een stelling die je niet kunt bewijzen maar ook niet kunt weerleggen).

Ik denk dat het bestaan van God op heel veel punten te weerleggen is, laten we het hierna beperken tot het bidden en aanhangen van een God en wat hiervan behalve het geven van hoop nuttig aan is. En tevens de vraag; wat zouden de resultaten zijn van een onderzoek naar gebeden die uitkomen?


De vraag die dan rijst, is hoe de verhouding is tussen een transcendentale god en "de wereld".
Kan die god vanuit het transcendentale in de wereld komen en enig stoffelijk of geestelijk effect op ons hebben?
Aangezien de god onzegbaar en onkenbaar is, kun je daar niets over zeggen. Godsdienstigen zeggen echter dat de god heel veel effect op ons heeft, ze noemen hem almachtig.

Als, zoals ik eerder zei, God het universum is ipv de schepper daarvan komt het 'almachtige' pas echt tot zijn recht

Het geloof is als je het mij vraagt volledig uit zijn verband gerukt.

Ik ga nu naar mijn werk, ik hoop dat de discussie morgenochtend niet ook compleet uit zijn verband gerukt is met verhaaltjes over weermannen enzo...:)

Snake0ne
08-03-05, 22:20
Geplaatst door Marsipulami
Een eeuw geleden waren atheïsten heel erg dappere mensen die de moed hadden om te breken met eeuwenoude (soms foute) tradities, voorstellingen en gewoonten.

De atheïsten van vandaag zijn echter gewoon ordinaire kuddedieren en meelopers, die niet in staat zijn om ergens een persoonlijke opinie over te formuleren.

Van welke kudde heb ik mijn mening + onderbouwing daarvan dan volgens jou?

Antwoord aub niet met de kudde der atheisten want dan ben je wel heel erg voorspelbaar en kortzichtig

tr_imparator
08-03-05, 22:21
Geplaatst door Snake0ne
Ja, ik ben het volledig met je eens ik heb ook veel nagedacht over hoe dingen in elkaar zitten en de complexiteit van organismen, evenals een bijna perfecte balans die tussen dingen bestaat.

Maar vraag je eens af:

Dieren bidden nooit (voor zover ik weet) ze hangen ook geen geloof aan en gaan zeker niet naar de kerk of moskee.

De enigen die dood en verderf zaaien en eigenlijk alles wat die oh zo lieve God(en) hebben geschapen vernietigen zijn mensen; degenen die in God geloven.

Is dat niet een beetje cru?

volgens de evolutietheorie en/of (atheisten?) worden mensen toch gezien als slimme zoogdieren ofzo?

Marsipulami
08-03-05, 22:23
Geplaatst door Snake0ne
mijn mening + onderbouwing


:lol: :haha:

Rourchid
08-03-05, 23:09
gewist

TonH
08-03-05, 23:28
Geplaatst door echnaton
De gelovigen zeggen dat God eeuwig is en dus ongeschapen.

Gelovigen in het mythologisch Griekse (Polytheïsten) zijn het daar nou net niet mee eens. :hihi:

Prlwytzkofski
08-03-05, 23:41
Geplaatst door Ourzazate
Je bent het mij eens dat de tafel in je woonkamer door iemand is gemaakt (geschapen). Hetzelfde geldt voor een computer (iets ingewikkelder) en voor een robot. Waarom zou iets complex zoals de aarde of de mens voor mijn part niet geschapen zijn door iets of iemand? Dat is toch een redelijke gedachte? En laten we dat iets/iemand nu God noemen, dat is alles.
Zover geen bezwaar.

Nu is een mens nogal wat complexer als een tafel, een robot.
God , als hierboven gedefinieerd, zal nogal wat complexer zijn als en mens.
Er zijn twee mogelijkheden
- Zij is geschapen door een nog ingewikkelder meta-God. Dat schiet niet op.
- Zij is er zomaar . Dan is het kennelijk mogelijk dat heel ingewikkelde dingen er zomaar zijn en is er geen dwingende reden om aan te nemen dat de mens geschapen is; denkbaar blijft het natuurlijk..
Voor een nieuwsgierig mens lijkt het me een redelijke gedachte beide mogelijkheden na te gaan. Toegeven, dat het je niet weet en er niet achter kan komen is ook geen doodwond.
Dit forum zit vol met mensen, die er geen flauw idee van hebben hioe hun computer en hun GSM werken; die lijden daar ook niet onder.


ps: Ongelovigen hebben ook aardig wat ellende in de wereld aangesticht, niet alleen gelovigen.

Een argument te meer, om het belang van de vraag niet te overschatten. Het maakt kennelijk niet zoveeel uit hoe hij beantwoord wordt.

Kunegonde
08-03-05, 23:46
Goden zijn door de eeuwen heen gecreeerd door mensen. Omdat mensen bepaalde vragen, angsten of gedachtes hebben die ze ergens willen onderbrengen. Dus zijn goden ontstaan tezamen met mensen. En als mensen er niet meer zijn, zijn de goden er ook niet meer. Ik zou niet weten wat die goden nog zouden moeten doen zonder al die sukkels die hen dagelijks bemummelen en offers brengen. De sterren oppoetsen misschien.

mark61
08-03-05, 23:48
Dit is wel het meest waanzinnige topic dat ik in tijden gezien heb. :duim:

~Panthera~
08-03-05, 23:50
Effe nog gekker: wie zegt dat we niet 'ratten' zijn in een experiment voor Aliens? :D

mark61
08-03-05, 23:52
Geplaatst door ~Panthera~
Effe nog gekker: wie zegt dat we niet 'ratten' zijn in een experiment voor Aliens? :D

Wie zegt dat jij geen alien bent?

~Panthera~
08-03-05, 23:52
Geplaatst door mark61
Wie zegt dat jij geen alien bent?

Ja, precies. :stout:
Nog erger: bewijs het maar eens.

Rourchid
08-03-05, 23:56
gewist

mark61
08-03-05, 23:56
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, precies. :stout:
Nog erger: bewijs het maar eens.

Ik peins er niet over. Nodeloos mijn harses breken.

mark61
08-03-05, 23:57
Geplaatst door Joacim
Jij bent geen alien. PUnt uit.

Gelukkig zijn er nog mensen (of is t een alien?) met zekerheden in het leven.

TonH
08-03-05, 23:58
Geplaatst door mark61
Dit is wel het meest waanzinnige topic dat ik in tijden gezien heb. :duim:

...zegt de Vakke vulle-prikker... :maf:

mark61
08-03-05, 23:59
Geplaatst door TonH
...zegt de Vakke vulle-prikker... :maf:

Dat geleuter over antieke computers en gecrashte schildpadden is veeel normaler.

TonH
09-03-05, 00:00
Geplaatst door mark61
Dat geleuter over antieke computers en gecrashte schildpadden is veeel normaler.

Dat is in ieder geval tastbaar. Kan ik van de goden van sommigen hier niet altijd zeggen...

~Panthera~
09-03-05, 00:02
Geplaatst door TonH
Dat is in ieder geval tastbaar. Kan ik van de goden van sommigen hier niet altijd zeggen...

Juist. kon het flopje bijna voelen. :lachu:
IBM toch he?

mark61
09-03-05, 00:04
Geplaatst door TonH
Dat is in ieder geval tastbaar. Kan ik van de goden van sommigen hier niet altijd zeggen...

Das nou ook net niet de bedoeling.

~Panthera~
09-03-05, 00:04
Geplaatst door mark61
Das nou ook net niet de bedoeling.

Van wie?

mark61
09-03-05, 00:05
Geplaatst door ~Panthera~
Juist. kon het flopje bijna voelen. :lachu:
IBM toch he?

Je bent Pervers. :zweep:

tr_imparator
09-03-05, 00:05
Geplaatst door ~Panthera~
Juist. kon het flopje bijna voelen. :lachu:
IBM toch he?


bestaat IBM nog? d8 het niet :hihi:

Prlwytzkofski
09-03-05, 00:05
Geplaatst door mark61
Wie zegt dat jij geen alien bent?
Die is gemakkelijk. Aliens bestaan niet, wie niet bestaat kan geen katten voeren en katten kun je niet belazeren.

~Panthera~
09-03-05, 00:06
Geplaatst door mark61
Je bent Pervers. :zweep:

I know.
Sue me. :D

~Panthera~
09-03-05, 00:06
Geplaatst door tr_imparator
bestaat IBM nog? d8 het niet :hihi:

In 1868 wel.

floppy disks- daarvoor ponskaarten etc etc. :D

mark61
09-03-05, 00:06
Geplaatst door Prlwytzkofski
Die is gemakkelijk. Aliens bestaan niet, wie niet bestaat kan geen katten voeren en katten kun je niet belazeren.

Daar weet jij niks van. Er zijn vast ook wel alien-katten. Voorlopig zijn ze in ieder geval virtueel.

TonH
09-03-05, 00:09
Geplaatst door ~Panthera~
Juist. kon het flopje bijna voelen. :lachu:
IBM toch he?

http://www.eldocountry.com/Computer/ibm.jpg Maar dan met zwart/groen-beeldscherm... :D

TonH
09-03-05, 00:09
Geplaatst door mark61
Das nou ook net niet de bedoeling.

Das niet wat Zeus zei toen hij op Europa sprong... :wohaa:

~Panthera~
09-03-05, 00:10
Geplaatst door TonH
http://www.eldocountry.com/Computer/ibm.jpg Maar dan met zwart/groen-beeldscherm... :D

YES !!! :lole:

mark61
09-03-05, 00:10
Geplaatst door ~Panthera~
In 1868 wel.

floppy disks- daarvoor ponskaarten etc etc. :D

SALVES : IBM Afrique

Après son putsch, le général nigérien Ibrahim Baré Maïnassara (IBM) a quitté l'uniforme pour satisfaire au rituel d'une élection présidentielle sur mesure, avec un score "démocratique" (52 %).

Ibrahim Baré Maïnassara ( May 9, 1949 - April 9, 1999) was a military officer in the West African country of Niger who overthrew the government of President Mahamane Ousmane on January 27, 1996.

tr_imparator
09-03-05, 00:11
Geplaatst door mark61
Daar weet jij niks van. Er zijn vast ook wel alien-katten. Voorlopig zijn ze in ieder geval virtueel.


er zijn vast ook wel alien-honden ....

mark61
09-03-05, 00:11
Geplaatst door TonH
Das niet wat Zeus zei toen hij op Europa sprong... :wohaa:

Ja maar dat was toen. Toen hij nog Zwaantje was.

TonH
09-03-05, 00:11
Geplaatst door ~Panthera~
YES !!! :lole:

Maar dat voelen werkt bij mij niet zo... :jammer:




:p

Prlwytzkofski
09-03-05, 00:12
Geplaatst door mark61
Daar weet jij niks van. Er zijn vast ook wel alien-katten. Voorlopig zijn ze in ieder geval virtueel.

Ik eis respekt voor mijn overtuiging. Moderator doe iets, die man knijpt in het donker.

TonH
09-03-05, 00:12
Geplaatst door mark61
Ja maar dat was toen. Toen hij nog Zwaantje was.

Toen onze Zeus een zwaantje was
Wassie aardig om te zien
Nu gromtie alle dahagen
en bijt nog bovendien... :boogie:

mark61
09-03-05, 00:13
Geplaatst door tr_imparator
er zijn vast ook wel alien-honden ....

Wat dacht je van illegal aliens?

mark61
09-03-05, 00:14
Geplaatst door Prlwytzkofski
Ik eis respekt voor mijn overtuiging. Moderator doe iets, die man knijpt in het donker.

Dan moet je het licht aandoen. Bright & shining here.

~Panthera~
09-03-05, 00:14
Geplaatst door mark61
Wat dacht je van illegal aliens?

there is one in New York.

mark61
09-03-05, 00:14
Geplaatst door TonH
Toen onze Zeus een zwaantje was
Wassie aardig om te zien
Nu gromtie alle dahagen
en bijt nog bovendien... :boogie:

Nee je moet schildpadden gaan houden. Zeg, zwanenlever, zou dat te nassen zijn?

TonH
09-03-05, 00:15
Appeltje iemand?

http://www.eldocountry.com/Computer/apple1.jpg

:D

mark61
09-03-05, 00:15
Geplaatst door ~Panthera~
there is one in New York.

Just one? A. Banderas?

Prlwytzkofski
09-03-05, 00:15
Alien aliens. Zijn wij dat of is dat iets hogers ?

tr_imparator
09-03-05, 00:15
Geplaatst door mark61
Wat dacht je van illegal aliens?



alien-mark61 zeker.. :duizelig:

~Panthera~
09-03-05, 00:15
Geplaatst door TonH
Appeltje iemand?

http://www.eldocountry.com/Computer/apple1.jpg

:D

Nee, concurent :ego:

~Panthera~
09-03-05, 00:16
Geplaatst door mark61
Just one? A. Banderas?

No, Sting. :D

TonH
09-03-05, 00:16
Of een Macje?

http://www.eldocountry.com/Computer/128k.jpg

"Ziet, oh gelovigen, aanschouwt uw goden!" :student:

mark61
09-03-05, 00:16
Geplaatst door Prlwytzkofski
Alien aliens. Zijn wij dat of is dat iets hogers ?

Das een moeilijke. Als wij dat zijn maakt het niet uit, anders vrees ik het ergste.

~Panthera~
09-03-05, 00:17
Geplaatst door TonH
Of een Macje?

http://www.eldocountry.com/Computer/128k.jpg

"Ziet, oh gelovigen, aanschouwt uw goden!" :student:


Krijg je daar een HAMER bij ?? :schok:
look at that toetsenbord.

TonH
09-03-05, 00:18
Geplaatst door mark61
Nee je moet schildpadden gaan houden. Zeg, zwanenlever, zou dat te nassen zijn?

Voor die schildpadden, daar had ik vrienden voor. Zwaan is taai... :auw:

mark61
09-03-05, 00:18
Geplaatst door tr_imparator
alien-mark61 zeker.. :duizelig:

Kan best. Ben dr zelf ook niet meer zo zeker van. Na ja, als CNN Türk hebt, zal er ook wel een Türkalien zijn, dimi?

TonH
09-03-05, 00:18
Geplaatst door ~Panthera~
Krijg je daar een HAMER bij ?? :schok:

Snoezig toetsenbordje niet? :hihi:

mark61
09-03-05, 00:19
Geplaatst door TonH
Voor die schildpadden, daar had ik vrienden voor. Zwaan is taai... :auw:

Da weet ik, maar het ging me alleen om die lever.

mark61
09-03-05, 00:20
Geplaatst door TonH
Snoezig toetsenbordje niet? :hihi:

volgens main missen dr een paar toetsen.

~Panthera~
09-03-05, 00:20
Geplaatst door TonH
Snoezig toetsenbordje niet? :hihi:

behoorlijk dino tijdperk ja. :hihi:

Prlwytzkofski
09-03-05, 00:20
Geplaatst door mark61
Das een moeilijke. Als wij dat zijn maakt het niet uit, anders vrees ik het ergste.
Mathematisch is de vraag of alien +, - of complex is. Het laatste geval is heel interessant.

TonH
09-03-05, 00:20
Geplaatst door mark61
Da weet ik, maar het ging me alleen om die lever.

Heb je je al voorgesteld hoe je een ZWAAN tussen je benen klemt om hem dat voer door de strot te douwe? :corcky:

~Panthera~
09-03-05, 00:20
Geplaatst door mark61
volgens main missen dr een paar toetsen.

die hangen up the bloody wall, als je goed kijkt. :hihi:

TonH
09-03-05, 00:21
Geplaatst door ~Panthera~
die hangen up the bloody wall, als je goed kijkt. :hihi:

http://www.eldocountry.com/computer/ADAM.jpg

Moe je hier zien, heeft nog cassettebandjes.... :wohaa:

~Panthera~
09-03-05, 00:22
Geplaatst door TonH
http://www.eldocountry.com/computer/ADAM.jpg

Moe je hier zien, heeft nog cassettebandjes.... :wohaa:


:fplet: :nerd: :loog:

mark61
09-03-05, 00:22
Geplaatst door Prlwytzkofski
Mathematisch is de vraag of alien +, - of complex is. Het laatste geval is heel interessant.

Tsja. Maar is het gevaarlijk, was de vraag?

tr_imparator
09-03-05, 00:22
Geplaatst door mark61
Kan best. Ben dr zelf ook niet meer zo zeker van. Na ja, als CNN Türk hebt, zal er ook wel een Türkalien zijn, dimi?



dan is er vast ook een yunan-alien oftwel een griek-alien?! toch!

TonH
09-03-05, 00:23
Geplaatst door ~Panthera~
:fplet: :nerd: :loog:

Zo, nu is die topic wel dood, toch? :nerveus:

~Panthera~
09-03-05, 00:23
Geplaatst door TonH
Zo, nu is die topic wel dood, toch? :nerveus:

:hihi:

mark61
09-03-05, 00:24
Geplaatst door TonH
Heb je je al voorgesteld hoe je een ZWAAN tussen je benen klemt om hem dat voer door de strot te douwe? :corcky:

Nee, maar dat doe ik ook niet als ik zo'n ganzending zit te schrokken. Daar heb je toch personeel voor?

mark61
09-03-05, 00:24
Geplaatst door ~Panthera~
die hangen up the bloody wall, als je goed kijkt. :hihi:

Nee, die hoort bij die mastodont die je nog net daarnaast ziet staan.

~Panthera~
09-03-05, 00:25
Geplaatst door mark61
Nee, maar dat doe ik ook niet als ik zo'n ganzending zit te schrokken. Daar heb je toch personeel voor?


gedverjesses.

tr_imparator
09-03-05, 00:25
Geplaatst door ~Panthera~
:hihi:

wat is nou onze conclusie : bestaat ie of nie?

~Panthera~
09-03-05, 00:25
Geplaatst door mark61
Nee, die hoort bij die mastodont die je nog net daarnaast ziet staan.

Cool. :D

TonH
09-03-05, 00:25
Geplaatst door mark61
Nee, maar dat doe ik ook niet als ik zo'n ganzending zit te schrokken. Daar heb je toch personeel voor?

1 Zwanelever, drie nieuwe personeelsleden.

Lijkt me iets voor een Sheikh... :rolleyes:

Prlwytzkofski
09-03-05, 00:25
Geplaatst door mark61
Tsja. Maar is het gevaarlijk, was de vraag?

Off wij alien aliens zijn. Dan is alien -
Als alien + is zijn alien aliens hogere aliens.
Als alien complex is zijn aliens virtueel, alien aliens onmensen,
alien alien aliens onaliens en alien alien alien aliens zijn wij.

mark61
09-03-05, 00:26
Geplaatst door tr_imparator
dan is er vast ook een yunan-alien oftwel een griek-alien?! toch!

Tabii ki. Bu alienler bizim kadari tehlikeliler.

TonH
09-03-05, 00:26
Geplaatst door tr_imparator
wat is nou onze conclusie : bestaat ie of nie?

Sommigen zijn ook niet dood te krijge.... :moe:

mark61
09-03-05, 00:26
Geplaatst door TonH
Zo, nu is die topic wel dood, toch? :nerveus:

Vakwerk. Als een van tienhoog gedumpte turtle.

~Panthera~
09-03-05, 00:27
Geplaatst door tr_imparator
wat is nou onze conclusie : bestaat ie of nie?

the jury is still out. :D

mark61
09-03-05, 00:27
Geplaatst door Prlwytzkofski
Off wij alien aliens zijn. Dan is alien -
Als alien + is zijn alien aliens hogere aliens.
Als alien complex is zijn aliens virtueel, alien aliens onmensen,
alien alien aliens onaliens en alien alien alien aliens zijn wij.

Hoe dan ook, het blijft linke soep.

tr_imparator
09-03-05, 00:28
sneakOne zal wel woest zijn als hij dit zo ziet..!

~Panthera~
09-03-05, 00:28
Geplaatst door TonH
Sommigen zijn ook niet dood te krijge.... :moe:

een turle pleur je gewoon achter een deur. :moe:

mark61
09-03-05, 00:28
Geplaatst door ~Panthera~
the jury is still out. :D

Meanwhile doen wij de animatie.

~Panthera~
09-03-05, 00:29
Geplaatst door mark61
Meanwhile doen wij de animatie.

Great Job ! :duim:

Oscar material ?

TonH
09-03-05, 00:29
Geplaatst door tr_imparator
dan is er vast ook een yunan-alien oftwel een griek-alien?! toch!

Δεν είμαι αλλοδαπός :fpetaf:

mark61
09-03-05, 00:30
Geplaatst door tr_imparator
sneakOne zal wel woest zijn als hij dit zo ziet..!

Tis wat. :cheefbek: Wel s een woeste alien meegemaakt?

TonH
09-03-05, 00:30
Geplaatst door tr_imparator
sneakOne zal wel woest zijn als hij dit zo ziet..!


:haha:




:schrik:

mark61
09-03-05, 00:30
Geplaatst door ~Panthera~
Great Job ! :duim:

Oscar material ?

Sure thing babe.

~Panthera~
09-03-05, 00:30
Geplaatst door mark61
Tis wat. :cheefbek: Wel s een woeste alien meegemaakt?


heeft ie een webcam ?

great !

mark61
09-03-05, 00:31
Geplaatst door TonH
Δεν είμαι αλλοδαπός :fpetaf:

Ah, je transsubstantiatie begint vaste vorm aan te nemen? Beam me up Scotty? Wat is de countdown? 267 and counting?

mark61
09-03-05, 00:32
Geplaatst door TonH
1 Zwanelever, drie nieuwe personeelsleden.

Lijkt me iets voor een Sheikh... :rolleyes:

Stel me zo voor dat ie nou al haraam is.

TonH
09-03-05, 00:33
Geplaatst door mark61
Ah, je transsubstantiatie begint vaste vorm aan te nemen? Beam me up Scotty? Wat is de countdown? 267 and counting?

Eerst 17... Oh nee al 16 dagen en dan..... moet ik weer eens tellen :D

~Panthera~
09-03-05, 00:33
Geplaatst door mark61
Stel me zo voor dat ie nou al haraam is.

Beest.

mark61
09-03-05, 00:33
Geplaatst door ~Panthera~
heeft ie een webcam ?

great !

Goed voor Oscar voor buitenlandse film.

~Panthera~
09-03-05, 00:33
Geplaatst door mark61
Goed voor Oscar voor buitenlandse film.

Minimaal.

TonH
09-03-05, 00:33
Geplaatst door mark61
Stel me zo voor dat ie nou al haraam is.

Begin nou niet over haraam. We hadden um net dood... :zweep:

mark61
09-03-05, 00:34
Geplaatst door ~Panthera~
Beest.

Nou zeg, wat meer respect voor zo'n schepsel mag ook wel. Arm zwaantje.

tr_imparator
09-03-05, 00:34
Geplaatst door Prlwytzkofski
Off wij alien aliens zijn. Dan is alien -
Als alien + is zijn alien aliens hogere aliens.
Als alien complex is zijn aliens virtueel, alien aliens onmensen,
alien alien aliens onaliens en alien alien alien aliens zijn wij.


raadseltjesss? hier ik heb een leuke voor je, ben je wel ff zoet mee. :duim:

Kom Tim, ga naar binnen en bied de juf je verontschuldigingen aan!

'' Het was en zei ik niet zijn en en en zijn zijn verschillend ''


Tim heeft problemem met juf Zonneschijn. We hebben een puzzel gemaakt van het antwoord aan zijn vriendje. Kun jij de juiste interpunctie aanbrengen zodat de boodschap van Tim duidelijk wordt??

~Panthera~
09-03-05, 00:34
Geplaatst door TonH
Begin nou niet over haraam. We hadden um net dood... :zweep:

http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/24.gif

TonH
09-03-05, 00:34
Geplaatst door mark61
Goed voor Oscar voor buitenlandse film.

Wat goed is voor Oscar en Cesar, moet toch zeker goed zijn voor Ahmed.... :confused:

mark61
09-03-05, 00:35
Geplaatst door TonH
Begin nou niet over haraam. We hadden um net dood... :zweep:

Dus jij draait in je eentje een zwaan de nek om? Held van de Olympus!

~Panthera~
09-03-05, 00:36
Geplaatst door mark61
Dus jij draait in je eentje een zwaan de nek om? Held van de Olympus!

Laat um nou effe. :boogjes:

mark61
09-03-05, 00:36
Geplaatst door TonH
Wat goed is voor Oscar en Cesar, moet toch zeker goed zijn voor Ahmed.... :confused:

Dat denk jij en dat denk ik, ma ja.

tr_imparator
09-03-05, 00:37
Geplaatst door TonH
Δεν είμαι αλλοδαπός :fpetaf:

zelfde!

mark61
09-03-05, 00:38
Geplaatst door ~Panthera~
Laat um nou effe. :boogjes:

Ik vrees weer voor een crisis. Jij niet? Pillen gereed?

TonH
09-03-05, 00:38
Geplaatst door tr_imparator
raadseltjesss? hier ik heb een leuke voor je, ben je wel ff zoet mee. :duim:

Kom Tim, ga naar binnen en bied de juf je verontschuldigingen aan!

'' Het was en zei ik niet zijn en en en zijn zijn verschillend ''


Tim heeft problemem met juf Zonneschijn. We hebben een puzzel gemaakt van het antwoord aan zijn vriendje. Kun jij de juiste interpunctie aanbrengen zodat de boodschap van Tim duidelijk wordt??

En dat vraag je aan iemand die voor "..." <<...>> en voor ...? ...; schrijft... :confused:

~Panthera~
09-03-05, 00:39
Geplaatst door mark61
Ik vrees weer voor een crisis. Jij niet? Pillen gereed?

Yep, helaas weer te ver doorgeschoten.
Buisje Haldol paraat.

TonH
09-03-05, 00:39
Geplaatst door mark61
Dus jij draait in je eentje een zwaan de nek om? Held van de Olympus!

Twee slangen als baby waren ook geen probleem :ego:

TonH
09-03-05, 00:40
Geplaatst door mark61
Dat denk jij en dat denk ik, ma ja.

...en nu de wereld nog... :droef:

~Panthera~
09-03-05, 00:40
Geplaatst door TonH
Twee slangen als baby waren ook geen probleem :ego:


Zie je MArk ? gaat niet goed. :moe:

crisiscentrum bellen?

TonH
09-03-05, 00:40
Geplaatst door tr_imparator
zelfde!

Lekker he? http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif

mark61
09-03-05, 00:40
Geplaatst door TonH
En dat vraag je aan iemand die voor "..." <<...>> en voor ...? ...; schrijft... :confused:

Je maakt m gek.

tr_imparator
09-03-05, 00:42
Geplaatst door TonH
Lekker he? http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif

hoop 't voor je

TonH
09-03-05, 00:42
Geplaatst door mark61
Je maakt m gek.

Zoenen, zoenen, maak me gek!

~Panthera~
09-03-05, 00:43
Geplaatst door TonH
Zoenen, zoenen, maak me gek!

OMG. :moe:

foute boel.

TonH
09-03-05, 00:43
Geplaatst door tr_imparator
hoop 't voor je

Dank je, episis :fpetaf:

tr_imparator
09-03-05, 00:43
Geplaatst door TonH
Zoenen, zoenen, maak me gek!


jij was toch al gek? zullen we je gekker maken? prozac bij de hand?

TonH
09-03-05, 00:44
Geplaatst door ~Panthera~
OMG. :moe:

foute boel.

Hoezo... daar weet jij niks van... :ego:

mark61
09-03-05, 00:44
Geplaatst door ~Panthera~
Zie je MArk ? gaat niet goed. :moe:

crisiscentrum bellen?

Tsja, ik voel mezelf ook een beetje verantwoordelijk, jij niet? De vorige keer is het ook weer goed gekomen. Misschien kunnen we hem vragen een mp3tje van Vicky Leandros op te snorren, bij wijze van bezigheidstherapie?

TonH
09-03-05, 00:45
Geplaatst door mark61
Tsja, ik voel mezelf ook een beetje verantwoordelijk, jij niet? De vorige keer is het ook weer goed gekomen. Misschien kunnen we hem vragen een mp3tje van Vicky Leandros op te snorren, bij wijze van bezigheidstherapie?

OXI :D

mark61
09-03-05, 00:45
Geplaatst door TonH
Zoenen, zoenen, maak me gek!

Euhhh....dat vraag ik wel aan David. Hoewel ik zo mijn twijfels heb of dit de juiste benadering is.

tr_imparator
09-03-05, 00:45
Geplaatst door ~Panthera~
Zie je MArk ? gaat niet goed. :moe:

crisiscentrum bellen?


nummer?

mark61
09-03-05, 00:45
Geplaatst door TonH
OXI :D

Dat klinkt al een stuk gezonder. Pfoei.

~Panthera~
09-03-05, 00:46
Geplaatst door mark61
Tsja, ik voel mezelf ook een beetje verantwoordelijk, jij niet? De vorige keer is het ook weer goed gekomen. Misschien kunnen we hem vragen een mp3tje van Vicky Leandros op te snorren, bij wijze van bezigheidstherapie?


Inderdaad, toch niet zo stressbestendig uiteindelijk.
Met VL lukt het wel, denk ik.

mark61
09-03-05, 00:46
Geplaatst door ~Panthera~
OMG. :moe:

foute boel.

Jah dat was op het randje. Borderline?

tr_imparator
09-03-05, 00:47
Geplaatst door mark61
Jah dat was op het randje. Borderline?


midlifecrisis..!

~Panthera~
09-03-05, 00:47
Geplaatst door mark61
Jah dat was op het randje. Borderline?

Met depressieve trekjes.

komt door zijn auto.

mark61
09-03-05, 00:47
Geplaatst door ~Panthera~
Inderdaad, toch niet zo stressbestendig uiteindelijk.
Met VL lukt het wel, denk ik.

Goddank, tis al niet meer nodig.









kijk, hij bestaat!

mark61
09-03-05, 00:48
Geplaatst door tr_imparator
midlifecrisis..!

Dat sowieso. Dat tellen we hier niet eens meer mee.

~Panthera~
09-03-05, 00:49
Geplaatst door mark61
Goddank, tis al niet meer nodig.









kijk, hij bestaat!


http://members.ams.chello.nl/b.lameris/looker.gif where the fuck is he?

mark61
09-03-05, 00:49
Geplaatst door ~Panthera~
Met depressieve trekjes.

komt door zijn auto.

Dacht nou juist dat dat nog de enige zekerheid in zijn leven was. Projectie? Nou ja, en een sneeuwschuifster natuurlijk.

~Panthera~
09-03-05, 00:50
Geplaatst door mark61
Dacht nou juist dat dat nog de enige zekerheid in zijn leven was. En een sneeuwschuifster natuurlijk.

laatste wel, eerste problematisch, toch.

mark61
09-03-05, 00:50
Geplaatst door ~Panthera~
http://members.ams.chello.nl/b.lameris/looker.gif where the fuck is he?

:hihi: Not to worry, it's invisible & inaudible anyway.

~Panthera~
09-03-05, 00:51
Geplaatst door mark61
:hihi: Not to worry, it's invisible & inaudible anyway.

Heb ik daar White Noise voor zitten kijken ? :moe:

:hihi:

TonH
09-03-05, 00:51
Geplaatst door tr_imparator
nummer?

&#x0394;&#x03C5;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03AC; &#x03B4;&#x03C5;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03AC;
&#x03B3;&#x03AF;&#x03BD;&#x03B1;&#x03BD; &#x03CC;&#x03BB;&#x03B1; &#x03B4;&#x03C5;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03AC; &#x03C4;' &#x03B1;&#x03B4;&#x03CD;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03B1;.

TonH
09-03-05, 00:52
Geplaatst door mark61
Dat klinkt al een stuk gezonder. Pfoei.

Vonden de Italianen ook en vielen binnen... :moe:

tr_imparator
09-03-05, 00:53
Geplaatst door tr_imparator
raadseltjesss? hier ik heb een leuke voor je, ben je wel ff zoet mee. :duim:

Kom Tim, ga naar binnen en bied de juf je verontschuldigingen aan!

'' Het was en zei ik niet zijn en en en zijn zijn verschillend ''


Tim heeft problemem met juf Zonneschijn. We hebben een puzzel gemaakt van het antwoord aan zijn vriendje. Kun jij de juiste interpunctie aanbrengen zodat de boodschap van Tim duidelijk wordt??


voordat Prlwytzkofski( :laser: ) ook gek gaat worden:

antwoord moet zijn: Het was ''en'' zei ik, niet ''zijn'' en ''en'' en ''zijn'' zijn verschillend!

TonH
09-03-05, 00:53
Geplaatst door ~Panthera~
Met depressieve trekjes.

komt door zijn auto.

Hoeveel kosten die reparaties tot nu toe bij de jouwe? :D

mark61
09-03-05, 00:53
Geplaatst door ~Panthera~
laatste wel, eerste problematisch, toch.

Problemen zijn vaak de enige zekerheid. Sommige mensen thrive on 'em.

~Panthera~
09-03-05, 00:54
Geplaatst door TonH
Vonden de Italianen ook en vielen binnen... :moe:

cheer up man !! nog ehhhhh......een paar daagjes ! :duim:




posi-therapie. http://www.mainzelahr.de/smile/frech/grinsundab.gif

mark61
09-03-05, 00:54
Geplaatst door ~Panthera~
Heb ik daar White Noise voor zitten kijken ? :moe:

:hihi:

Keeps you off the street, sammemaar segge.

~Panthera~
09-03-05, 00:55
Geplaatst door mark61
Problemen zijn vaak de enige zekerheid. Sommige mensen thrive on 'em.

tell me about it. :rolleyes:

mark61
09-03-05, 00:55
Geplaatst door TonH
Vonden de Italianen ook en vielen binnen... :moe:

Huh? Kerkyra blues?

~Panthera~
09-03-05, 00:55
Geplaatst door TonH
Hoeveel kosten die reparaties tot nu toe bij de jouwe? :D


I dont remember. http://www.mainzelahr.de/smile/frech/sarg.gif

tr_imparator
09-03-05, 00:55
Geplaatst door TonH
&#x0394;&#x03C5;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03AC; &#x03B4;&#x03C5;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03AC;
&#x03B3;&#x03AF;&#x03BD;&#x03B1;&#x03BD; &#x03CC;&#x03BB;&#x03B1; &#x03B4;&#x03C5;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03AC; &#x03C4;' &#x03B1;&#x03B4;&#x03CD;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03B1;.


uw gekozen nummer is niet in gebruik, probeer het opnieuw of raadpleeg de inlichtingendienst . tuut. tuut. tuut.

mark61
09-03-05, 00:56
Geplaatst door ~Panthera~
tell me about it. :rolleyes:

Wat? Heb je Catweazle al weer besteld?

TonH
09-03-05, 00:57
Geplaatst door mark61
Huh? Kerkyra blues?

Nee, Captain Corelli, nou goed... :D

~Panthera~
09-03-05, 00:57
Geplaatst door mark61
Wat? Heb je Catweazle al weer besteld?

Volgens mij zit jij in een verkeerde timeframe. :hihi:

tr_imparator
09-03-05, 00:58
Geplaatst door TonH
&#x0394;&#x03C5;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03AC; &#x03B4;&#x03C5;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03AC;
&#x03B3;&#x03AF;&#x03BD;&#x03B1;&#x03BD; &#x03CC;&#x03BB;&#x03B1; &#x03B4;&#x03C5;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03AC; &#x03C4;' &#x03B1;&#x03B4;&#x03CD;&#x03BD;&#x03B1;&#x03C4;&#x03B1;.


aha!!

Dinata Dinata (ÄõíáôÜ ÄõíáôÜ)
Antique :wohaa:

TonH
09-03-05, 00:58
Geplaatst door ~Panthera~
I dont remember. http://www.mainzelahr.de/smile/frech/sarg.gif

I don't recall
I don't remember anything at all...


Van wie wasdat ook al weer... http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a065.gif

~Panthera~
09-03-05, 00:59
Geplaatst door TonH
I don't recall
I don't remember anything at all...


Van wie wasdat ook al weer... http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a065.gif


Opa's laatste nummertje ?? :hihi:

TonH
09-03-05, 00:59
Geplaatst door tr_imparator
aha!!

Dinata Dinata (ÄõíáôÜ ÄõíáôÜ)
Antique :wohaa:

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a077.gif

mark61
09-03-05, 01:00
Geplaatst door TonH
Nee, Captain Corelli, nou goed... :D

Oh ja, die imperialistische jo met de banjo. Al ben ik het verband even kwijt.

~Panthera~
09-03-05, 01:00
Geplaatst door TonH
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a077.gif

Denk om je..................................... te laat. :moe:

mark61
09-03-05, 01:00
Geplaatst door ~Panthera~
Opa's laatste nummertje ?? :hihi:

Opa Korsakov waarschijnlijk.

~Panthera~
09-03-05, 01:01
Geplaatst door mark61
Opa Korsakov waarschijnlijk.

yep. :haha:

ken je um ?

TonH
09-03-05, 01:01
Geplaatst door ~Panthera~
Opa's laatste nummertje ?? :hihi:

I got no means to show identification
I got no papers show you what I am
You’ll have to take me just the way that you find me
What’s gone is gone and I do not give a damn
Empty stomach, empty head
I got empty heart and empty bed
I don’t remember
I don’t remember

I don’t remember, I don’t recall
I got no memory of anything at all
I don’t remember, I don’t recall
I got no memory of anything
-anything at all

Strange is your language and I have no decoder
Why don’t you make your intentions clear
With eyes to the sun and your mouth to the soda
Saying, tell me the truth, you got nothing to fear
Stop staring at me like a bird of prey
I’m all mixed up, I got nothing to say
I don’t remember
I don’t remember

I don’t remember, I don’t recall
I got no memory of anything at all
I don’t remember, I don’t recall
I got no memory of anything
Anything at all

I don’t remember, I don’t recall
I got no memory of anything at all
I don’t remember, I don’t recall
I got no memory of anything
Absolutely anything at all
I don’t remember

mark61
09-03-05, 01:01
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens mij zit jij in een verkeerde timeframe. :hihi:

Ik nam aan dat die garage van jou het 24/24 doet. Of anders moeten ze dat ernstig overwegen.

TonH
09-03-05, 01:02
Geplaatst door mark61
Oh ja, die imperialistische jo met de banjo. Al ben ik het verband even kwijt.

Theo is of Theo is niet.... dat is de vraag.

mark61
09-03-05, 01:02
Geplaatst door ~Panthera~
Denk om je..................................... te laat. :moe:

Laat m nou ff. Wees blij dat hij in zijn up-manie zit.

mark61
09-03-05, 01:03
Geplaatst door TonH
Theo is of Theo is niet.... dat is de vraag.

Ja, dat begreep ik, maar dat was al een gepasseerd station, toch? Dus wat die Italianen nog komen doen, beats me.

~Panthera~
09-03-05, 01:04
Geplaatst door mark61
Ik nam aan dat die garage van jou het 24/24 doet. Of anders moeten ze dat ernstig overwegen.

more like 7/7 :haha:

tr_imparator
09-03-05, 01:04
Geplaatst door TonH
Theo is of Theo is niet.... dat is de vraag.

to bee or not to beee, thats the question?

mark61
09-03-05, 01:04
Enfin, van god los, zoveel is duidelijk.

Kan met een gerust hart gaan slapen.

Dag kinders! :zwaai:

~Panthera~
09-03-05, 01:05
Geplaatst door mark61
Laat m nou ff. Wees blij dat hij in zijn up-manie zit.


nee, want dan krijgen we de downside zo weer. :zweep:

mark61
09-03-05, 01:05
Geplaatst door ~Panthera~
more like 7/7 :haha:

Nou ja, jij hebt toch een jaarabonnement?

~Panthera~
09-03-05, 01:05
Geplaatst door mark61
Enfin, van god los, zoveel is duidelijk.

Kan met een gerust hart gaan slapen.

Dag kinders! :zwaai:


Het is me volkomen duidelijk nu.
Gelukkig.

:zwaai:

mark61
09-03-05, 01:06
Geplaatst door ~Panthera~
nee, want dan krijgen we de downside zo weer. :zweep:

Spanking helpt geloof ik ook niet meer. Te ver heen.

TonH
09-03-05, 01:06
Geplaatst door mark61
Ja, dat begreep ik, maar dat was al een gepasseerd station, toch? Dus wat die Italianen nog komen doen, beats me.

En ook dat is een historisch zeer valide vraag... :)

tr_imparator
09-03-05, 01:07
Geplaatst door ~Panthera~


hoe kan het dat je altijd online bent terwijl je altijd offline staat ''aangegeven''?

~Panthera~
09-03-05, 01:07
Geplaatst door mark61
Spanking helpt geloof ik ook niet meer. Te ver heen.

das nou jammer.
toch die pil maar dan. :moe:

TonH
09-03-05, 01:07
Geplaatst door mark61
Enfin, van god los, zoveel is duidelijk.

Kan met een gerust hart gaan slapen.

Dag kinders! :zwaai:

Slaap ze :zwaai:

En nog even je gebedje tot het 'niets' en dan zoet slapen...

~Panthera~
09-03-05, 01:08
Geplaatst door tr_imparator
hoe kan het dat je altijd online bent terwijl je altijd offline staat ''aangegeven''?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA :stout:

:jeweetog:

tr_imparator
09-03-05, 01:08
Eßóïäïò ìÝëïõò

Áí åßíåé ç ðñþôç öïñÜ ðïõ êÜíåôå áãïñÝò ðáôÞóôå åäþ...

Áí Ý÷åôå îáíÜñèåé åéóÜãåôå ôá ðáñáêÜôù óôïé÷åßá:

TonH
09-03-05, 01:08
Geplaatst door tr_imparator
hoe kan het dat je altijd online bent terwijl je altijd offline staat ''aangegeven''?

Heeft met de Schrank van haar te maken.... :D

TonH
09-03-05, 01:09
Geplaatst door tr_imparator
Eßóïäïò ìÝëïõò

Áí åßíåé ç ðñþôç öïñÜ ðïõ êÜíåôå áãïñÝò ðáôÞóôå åäþ...

Áí Ý÷åôå îáíÜñèåé åéóÜãåôå ôá ðáñáêÜôù óôïé÷åßá:

Luktie? :lole:

~Panthera~
09-03-05, 01:10
Geplaatst door TonH
Heeft met de Schrank van haar te maken.... :D


Waar hadden we het eigenlijk over, Theo ?? :haha:
http://www.mainzelahr.de/smile/schuechtern/pfeif.gif

tr_imparator
09-03-05, 01:11
theo de boskabouter

tr_imparator
09-03-05, 01:12
Geplaatst door TonH
Luktie? :lole:


als jij een beetje helpt!!?!? :kalasniko

~Panthera~
09-03-05, 01:12
Geplaatst door tr_imparator
theo de boskabouter

theo de DOSkabouter. :fuckit:

TonH
09-03-05, 01:39
Geplaatst door tr_imparator
als jij een beetje helpt!!?!? :kalasniko

Waarmee? :strik:

TonH
09-03-05, 01:43
Geplaatst door ~Panthera~
theo de DOSkabouter. :fuckit:

Alstie maar niet naar Lodz fährt... :roker:

Snake0ne
09-03-05, 07:21
Fok man wat een peuters (TonH, Mark61) en kleuters (tr_imparator, Panthera) hier, maar mijn wraak voor jullie spam zal zoet zijn...

--> Ga nooit op de staart van een addertje onder het gras staan

Snake0ne
09-03-05, 07:24
Geplaatst door Marsipulami
:lol: :haha:

De "inhoud" van je reakties geeft perfect de inhoud van je schedel weer...

Zeker vaak last van 'een licht gevoel in je hoofd' en 'geirriteerde holte's?'

Snake0ne
09-03-05, 07:27
Geplaatst door tr_imparator
Kans dat God bestaat 67 procent
LONDEN - De wiskundige waarschijnlijkheid dat God bestaat, is 67 procent. Dat heeft de Britse natuurkundige Stephen Unwin uitgerekend. Hij baseert zich op het zogeheten theorema van Bayes, genoemd naar een 18e-eeuwse Britse wiskundige en predikant. Dat meldde het dagblad The Times maandag.


Als gelovig christen had Unwin de kans dat God bestaat hoger ingeschat. In zijn berekening nam hij factoren op als het bestaan van kwaad en lijden, de vrije wil, de aangeboren goedheid van de mens en allerlei filosofische argumenten voor of tegen het bestaan van God.

Unwin, die in de Verenigde Staten onder meer de kans op nucleaire rampen berekende en daar nu een bedrijf voor risicomanagement heeft, onderbouwt zijn kansberekening in het boek De waarschijnlijkheid van God: een eenvoudige berekening die de ultieme waarheid bewijst, dat eind april verschijnt.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/article9414141.ece




hmm 67%...? waarschijn bestaat god dus wel?

denk er is maar nog eeeeen keer over na?

is goed....



Hij baseert zich op het zogeheten theorema van Bayes, genoemd naar een 18e-eeuwse Britse wiskundige en predikant.


en...



Als gelovig christen had Unwin de kans dat God bestaat hoger ingeschat. In zijn berekening nam hij factoren op als het bestaan van kwaad en lijden, de vrije wil, de aangeboren goedheid van de mens en allerlei filosofische argumenten voor of tegen het bestaan van God.



Niet echt objectief te noemen of wel?

Nu maar kijken of er in april ook nog een degelijke onderbouwing verschijnt en dan zal ik er weer eens even over na ga denken, maar als ie tot de conclusie komt dat 67% van de bevolking goed kwaad is of lijdt en wel of geen vrije wil heeft ten gevolge van het geloof in een God bombardeer ik hem tot sukkel van de eeuw...

nu mag jij weer...

~Panthera~
09-03-05, 07:27
Geplaatst door Snake0ne
Fok man wat een peuters hier, maar mijn wraak voor jullie spam zal zoet zijn...

Vertel :stout: :haha:

Ik bedoel maar: wij zijn er inmiddels al lang uit: hij bestaat en woont niet in Lodz. :D

Snake0ne
09-03-05, 07:31
Geplaatst door Ourzazate
Je bent het mij eens dat de tafel in je woonkamer door iemand is gemaakt (geschapen). Hetzelfde geldt voor een computer (iets ingewikkelder) en voor een robot. Waarom zou iets complex zoals de aarde of de mens voor mijn part niet geschapen zijn door iets of iemand? Dat is toch een redelijke gedachte? En laten we dat iets/iemand nu God noemen, dat is alles. Je moet God niet inbeelden zoals je in sommige kerken ziet: een oude man met baard met een staf op een troon. God is te groot en te ver boven ons verstand om te begrijpen of in te beelden....

Als je kijkt naar de bouw van de mens, naar hoe dieren en mensen zich voortplanten en de werking van de organen dan moet iets/iemand dat wel zo in elkaar hebben gezet. Het kan niet zo zijn dat we plots zijn gaan bestaan. Het leven uberhaupt en alles wat daar voor nodig is kan nooit 'toevallig' bestaan....

ps: Ongelovigen hebben ook aardig wat ellende in de wereld aangesticht, niet alleen gelovigen.


Ja, ik ben het volledig met je eens ik heb ook veel nagedacht over hoe dingen in elkaar zitten en de complexiteit van organismen, evenals een bijna perfecte balans die tussen dingen bestaat.

Maar vraag je eens af:

Dieren bidden nooit (voor zover ik weet) ze hangen ook geen geloof aan en gaan zeker niet naar de kerk of moskee.

De enigen die dood en verderf zaaien en eigenlijk alles wat die oh zo lieve God(en) hebben geschapen vernietigen zijn mensen; degenen die in God geloven.

Is dat niet een beetje cru?

Snake0ne
09-03-05, 07:34
Geplaatst door Olive Yao
Goed, ter zake dan. Er zijn twee mogelijkheden.

1. Stel, het woordje god heeft betekenis. Elke betekenis verwijst naar iets dat kenbaar is, dat we dus kunnen kennen, dat "in de wereld" is, en dat object is van redelijk denken, met deductieve en inductieve redenaties, met filosofie en wetenschap.

Wetenschapsfilosisch bezien is het bestaan van een god dan denk ik een hypothese.
De vraag is dan of die hypothese aannemelijk is.
En als je die hypothese aanneemt, rijst de vraag wat hij verklaart


mee eens



Voorbeeld. Als begin van het heelal noemt men de oerknal: door zwaartekracht samengeperste materie die warm werd, energie bevatte en ontplofte. Maar waar kwam die materie vandaan? Waar kwam de ruimte zelf vandaan? Godsdienstigen noemen hun god als oorsprong van ruimte en materie. Maar wat verklaart die verklaring? Op de vraag "wat is de oorzaak van ruimte en materie?" antwoorden ze eigenlijk niet meer dan: "Er is een oorzaak", en ze geven een naam aan die oorzaak. Ze leggen niet uit wat die oorzaak is en hoe hij werkt. De verklaring verklaart niets.


Heel vaak over nagedacht; de wetenschap kan het simpelweg niet verklaren en daarom is de oerknal theorie een theorie op losse schroeven die steeds aangedraaid moeten worden.



2. Daarom brengen sommige godsdienstigen hun god buiten bereik van redelijk denken. Dat doen ze door die god "transcendentaal" te maken.
Een transcendentale god is "onzegbaar" en onkenbaar.

Een transcendentale god kun je aannemen, daar valt niets tegen in te brengen!
(De stelling dat de god bestaat is dan denk ik een axioma, d. i. een stelling die je niet kunt bewijzen maar ook niet kunt weerleggen).


Ik denk dat het bestaan van God op heel veel punten te weerleggen is, laten we het hierna beperken tot het bidden en aanhangen van een God en wat hier behalve het geven van hoop nuttig aan is. En tevens de vraag; wat zouden de resultaten zijn van een onderzoek naar gebeden die uitkomen?



De vraag die dan rijst, is hoe de verhouding is tussen een transcendentale god en "de wereld".
Kan die god vanuit het transcendentale in de wereld komen en enig stoffelijk of geestelijk effect op ons hebben?
Aangezien de god onzegbaar en onkenbaar is, kun je daar niets over zeggen. Godsdienstigen zeggen echter dat de god heel veel effect op ons heeft, ze noemen hem almachtig.


Als, zoals ik eerder zei, God het universum is ipv de schepper daarvan komt het 'almachtige' pas echt tot zijn recht

Het geloof is als je het mij vraagt volledig uit zijn verband gerukt.

Joesoef
09-03-05, 08:12
Koffie

TonH
09-03-05, 11:44
Geplaatst door ~Panthera~
Vertel :stout: :haha:

Ik bedoel maar: wij zijn er inmiddels al lang uit: hij bestaat en woont niet in Lodz. :D

:fpetaf:


@SnakeElf... :fpuh:


:D