PDA

Bekijk Volledige Versie : Internationale Vrouwendag



888
08-03-05, 20:08
In o.a. Koeweit is Vrouwendag aangegrepen op meer rechten voor de vrouw. De vrouwen eisen volledig stemrecht.

contradictio
08-03-05, 20:27
Geplaatst door Ras Delftenaar
In o.a. Koeweit is Vrouwendag aangegrepen op meer rechten voor de vrouw. De vrouwen eisen volledig stemrecht.


Ik denk dat 1 onopmerkelijke dag uit vele onvoldoende is om ervoor te zorgen dat mannen in dezelfde mate als de vrouw (effe gemiddelden genomen) de plee schoonmaken, de was doen, afstoffen, de plantjes water geven de badkamer schoonmaken, koken, afwassen, afdrogen, stofzuigen, poepluiers verschonen, kinderen heen een weer brengen, bedden verschonen, etc etc etc terwijl ze daarnaast nog werken (4 dagen in de week of meer)...

Dat zo'n dag nodig is om aandacht te vragen voor stemrecht voor de vrouw is eigenlijk toch wel schandalig vind ik persoonlijk... als Bush nou eens echt voor democratie was dan is dit HET onderwerp zou ik zeggen... maar goed, we weten allemmaal wel dat het een "red neck" is die thuis de vuile klusjes die geen geld of olie opleveren aan zijn vrouw overlaat.....

888
08-03-05, 20:31
Geplaatst door contradictio
Ik denk dat 1 onopmerkelijke dag uit vele onvoldoende is om ervoor te zorgen dat mannen in dezelfde mate als de vrouw (effe gemiddelden genomen) de plee schoonmaken, de was doen, afstoffen, de platjes water geven de badkamer schoonmaken, koken, afwassen, afdrogen, stofzuigen, poepluiers verschonen, kinderen heen een weer brengen, bedden verschonen, etc etc etc terwijl ze daarnaast nog werken (4 dagen in de week of meer)...

Dat zo'n dag nodig is om aandacht te vragen voor stemrecht voor de vrouw is eigenlijk toch wel schandalig vind ik persoonlijk... als Bush nou eens echt voor democratie was dan is dit HET onderwerp zou ik zeggen... maar goed, we weten allemmaal wel dat het een "red neck" is die thuis de vuile klusjes die geen geld of olie opleveren aan zijn vrouw overlaat.....

Ben van overtuigd dat steeds meer mannen dit ook willen doen. Want kan niet anders, want de wereld veranderd. Dus ook de rolpatronen veranderen mee. Kijk maar naar Libanon.

contradictio
08-03-05, 20:42
Geplaatst door Ras Delftenaar
Ben van overtuigd dat steeds meer mannen dit ook willen doen. Want kan niet anders, want de wereld veranderd. Dus ook de rolpatronen veranderen mee. Kijk maar naar Libanon.


dat van die platjes water geven is een genante verschrijving :schrik:


voor de rest... traditionele rolverdelingen PRIMA! maar dan moeten beide partijen er tevreden en happy mee zijn... nou en dat ben ik dus NIET... Ik wil ook werken naast dat domme huishouden-kook-en (evt ooit) poepluier gebeuren... geesttdodend is dat...je wordt geheel niet meer geprikkeld tot nadenken als je de hele dag thuis zit en domme klusjes aan het doen bent... en dan maar afwachten of die man de dinosaurus heeft kunnen neerknuppellen of zo...

888
08-03-05, 20:46
Geplaatst door contradictio
dat van die platjes water geven is een genante verschrijving :schrik:


voor de rest... traditionele rolverdelingen PRIMA! maar dan moeten beide partijen er tevreden en happy mee zijn... nou en dat ben ik dus NIET... Ik wil ook werken naast dat domme huishouden-kook-en (evt ooit) poepluier gebeuren... geesttdodend is dat...je wordt geheel niet meer geprikkeld tot nadenken als je de hele dag thuis zit en domme klusjes aan het doen bent... en dan maar afwachten of die man de dinosaurus heeft kunnen neerknuppellen of zo...

Dit gaat niet van de ene op een andere dag. De tijd zal wel komen. Gewoon stap voor stap. Dit heeft gewoon zijn tijd nodig.

~Panthera~
08-03-05, 20:53
Geplaatst door contradictio
dat van die platjes water geven is een genante verschrijving :schrik:


voor de rest... traditionele rolverdelingen PRIMA! maar dan moeten beide partijen er tevreden en happy mee zijn... nou en dat ben ik dus NIET... Ik wil ook werken naast dat domme huishouden-kook-en (evt ooit) poepluier gebeuren... geesttdodend is dat...je wordt geheel niet meer geprikkeld tot nadenken als je de hele dag thuis zit en domme klusjes aan het doen bent... en dan maar afwachten of die man de dinosaurus heeft kunnen neerknuppellen of zo...

You go girl !! :duim:

Bovendien komen ze nooit thuis met een dino, maar met een lullig kwarteltje. :moe:

:D

contradictio
08-03-05, 20:59
Geplaatst door ~Panthera~
You go girl !! :duim:

Bovendien komen ze nooit thuis met een dino, maar met een lullig kwarteltje. :moe:

:D


ach, als ze nou ook maar eens 1 keer zounden stilstaan bij wie nu wat het BESTE kan.... dan krijg je eindelijk "team work" waarbij de kwaliteiten optimaal worden benut en de tekortkomingen worden aangevuld... want hey! misschien ben ik wel beter in dinosaurussen binnenhalen (ze worden dan wel als huisdier behandeld en we leven dan van de melk, maar toch binnengehaahld he)...

~Panthera~
08-03-05, 21:02
Geplaatst door contradictio
ach, als ze nou ook maar eens 1 keer zounden stilstaan bij wie nu wat het BESTE kan.... dan krijg je eindelijk "team work" waarbij de kwaliteiten optimaal worden benut en de tekortkomingen worden aangevuld... want hey! misschien ben ik wel beter in dinosaurussen binnenhalen (ze worden dan wel als huisdier behandeld en we leven dan van de melk, maar toch binnengehaahld he)...


Precies ! :duim:

Misschien moeten ze die kuldino's maar aan ons overlaten. :haha:

contradictio
08-03-05, 21:09
Geplaatst door ~Panthera~
Precies ! :duim:

Misschien moeten ze die kuldino's maar aan ons overlaten. :haha:


dieeeeeeeeeeno... dieeeeeno... kom dan! kom dan!... goedd zzoooo!! braaaf.. braaaf... kom maar...


zie je het al voor je... en zo'n dino volgt instinctief het moeder figuurtje :hihi:


ik hoor opeens niets meer van Ras Delftenaar, iets teveel emancipatie en dan ook nog de "jacht" afschaffen?

~Panthera~
08-03-05, 21:12
Geplaatst door contradictio
dieeeeeeeeeeno... dieeeeeno... kom dan! kom dan!... goedd zzoooo!! braaaf.. braaaf... kom maar...


zie je het al voor je... en zo'n dino volgt instinctief het moeder figuurtje :hihi:


ik hoor opeens niets meer van Ras Delftenaar, iets teveel emancipatie en dan ook nog de "jacht" afschaffen?

:haha: schitterend!

Kun je je voorstellen wat voor een ellende het voor the guys wordt, als de VROUWEN eens op HUN gingen jagen ???
OMG...dat kunnen hun ego's al helemaal niet hebben. :hihi:

tr_imparator
08-03-05, 21:15
Geplaatst door ~Panthera~
Precies ! :duim:

Misschien moeten ze die kutdildo's maar aan ons overlaten. :haha:

contradictio
08-03-05, 21:19
Geplaatst door tr_imparator



in het licht van bovenstaande en je reactie kan ik alleen maar concluderen dat jij nu een typisch voorbeeld bent van een man die zichzelf tot een dergelijk voorwerp weet te reduceren... Ik dacht nog aan het voordeel dat jij op lichaamstemperatuur bent, maar goed zelfs daar is de techniek tegenwoordig allang op berekend denk ik zo. Bovendien hoef je met de techniek niet tegen een lelijke kop aan te kijken...... :lekpuh:

~Panthera~
08-03-05, 21:30
Geplaatst door tr_imparator


esek. :moe:

tr_imparator
08-03-05, 21:34
Geplaatst door contradictio
in het licht van bovenstaande en je reactie kan ik alleen maar concluderen dat jij nu een typisch voorbeeld bent van een man die zichzelf tot een dergelijk voorwerp weet te reduceren... Ik dacht nog aan het voordeel dat jij op lichaamstemperatuur bent, maar goed zelfs daar is de techniek tegenwoordig allang op berekend denk ik zo. Bovendien hoef je met de techniek niet tegen een lelijke kop aan te kijken...... :lekpuh:


sry hoor het was maar een grapje, dat je 't zo persoonlijk opvat...,.maar ja..zo zie je maar weer hoe vrouwen als jij kunnen denken, ik had echt nooit gedacht aan lichaamstemperatuur en lelijke koppen :loens: als je de kans kreeg had je nu alle mannen van de wereld verbannen?! ik hoop wel dat je dan het idee krijgt dat vrouwen dan ook niet meer zo lang leven...of zijn er nu ook dingetjes waardoor je er vruchtbaar van raakt? nvm :romance:

tr_imparator
08-03-05, 21:39
Geplaatst door ~Panthera~
esek. :moe:


inek :D

~Panthera~
08-03-05, 21:50
Geplaatst door tr_imparator
inek :D

Moooooooooooooooo.............. http://www.mainzelahr.de/smile/tiere/garf5.gif

mark61
08-03-05, 22:07
Geplaatst door Ras Delftenaar
In o.a. Koeweit is Vrouwendag aangegrepen op meer rechten voor de vrouw. De vrouwen eisen volledig stemrecht.

The assembly is debating a government request to speed up the passage of a law on women's rights, which was approved by the cabinet last May.

But most Islamic groups in Kuwait are against granting women political rights and the parliament has twice defeated similar measures in recent years.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/4325663.stm

De regering wil wel. Is dit nou androdemocratie?

TonH
08-03-05, 22:11
Geplaatst door Ras Delftenaar
In o.a. Koeweit is Vrouwendag aangegrepen op meer rechten voor de vrouw. De vrouwen eisen volledig stemrecht.

Andere landen grepen deze dag aan om al vast enkele honderden vrouwen en kinderen op straat in elkaar te meppen. :moe:

gh.wille
08-03-05, 23:50
Geplaatst door ~Panthera~
You go girl !! :duim:

Bovendien komen ze nooit thuis met een dino, maar met een lullig kwarteltje. :moe:

:D

Sorry voor mijn onwetentheid,varen er in Marokko ook binnenvaart schepen ? anders moet je eens op een Nederlands schip gaan kijken,
dan zie je dat zowel de man als de vrouw zamen het schip ,,runnen"
en ook gezamelijk de werkzaamheden doen, natuurlijk heeft ieder zijn eigen werk, en zal moeders zolang de kinderen aan boord zijn zich van nature meer met d,r kroost bezig houden,maar ze staat letterlijk en figuurlijk ,, haar mannetje". en kan in geval van nood zelfs alleen het schip besturen en in veilige haven brengen. En dan te bedenken dat het een continu bedrijf is 24 uur elke dag.
zo zie je maar dat een vrouw alles kan als ze het zelf wil .
vrgr,george

~Panthera~
09-03-05, 00:15
Geplaatst door gh.wille
Sorry voor mijn onwetentheid,varen er in Marokko ook binnenvaart schepen ? anders moet je eens op een Nederlands schip gaan kijken,
dan zie je dat zowel de man als de vrouw zamen het schip ,,runnen"
en ook gezamelijk de werkzaamheden doen, natuurlijk heeft ieder zijn eigen werk, en zal moeders zolang de kinderen aan boord zijn zich van nature meer met d,r kroost bezig houden,maar ze staat letterlijk en figuurlijk ,, haar mannetje". en kan in geval van nood zelfs alleen het schip besturen en in veilige haven brengen. En dan te bedenken dat het een continu bedrijf is 24 uur elke dag.
zo zie je maar dat een vrouw alles kan als ze het zelf wil .
vrgr,george

Dat was ook precies wat we bedoelden. :duim:

Ville
09-03-05, 09:30
Geplaatst door Ras Delftenaar
In o.a. Koeweit is Vrouwendag aangegrepen op meer rechten voor de vrouw. De vrouwen eisen volledig stemrecht.
Koeweit is een jonge democratie, de bevolking bestaat grotendeels uit hoog opgeleide vrouwen, de meesten zitten in de zaken branche en runnen eigen bedrijven het is een land dat nog volop in ontwikkeling is. Met geduld en volharding komen ze er wel :)

contradictio
09-03-05, 09:42
Geplaatst door tr_imparator
sry hoor het was maar een grapje, dat je 't zo persoonlijk opvat...,.maar ja..zo zie je maar weer hoe vrouwen als jij kunnen denken, ik had echt nooit gedacht aan lichaamstemperatuur en lelijke koppen :loens: als je de kans kreeg had je nu alle mannen van de wereld verbannen?! ik hoop wel dat je dan het idee krijgt dat vrouwen dan ook niet meer zo lang leven...of zijn er nu ook dingetjes waardoor je er vruchtbaar van raakt? nvm :romance:


waar leid jij precies uit af dat mijn reactie geen grapje is... en wie vat wat nu persoonlijk op eh? :knife_hea

verder is er theoretisch maar 1 man nodig om alle vrouwen op deze wereld te kunnen bevruchten... dus Yep, je bent overbodig... :p
mar om nou te stellen dat ik graag alle mannen van deze wereld wil ver banne... nee hoor... en ik ben ook al geen feministe of zo als je dat soms denkt.. heb alleen geen zin om in mijn eentje voor domme huishoudklusjes op te draaien en om te horen als ik zou klagen dat ik BEST MAG stoppen met werken... :moe: That's all

Zeepaardje
09-03-05, 13:35
Geplaatst door contradictio
KNIP
en ik ben ook al geen feministe of zo als je dat soms denkt.. heb alleen geen zin om in mijn eentje voor domme huishoudklusjes op te draaien en om te horen als ik zou klagen dat ik BEST MAG stoppen met werken... :moe: That's all

You go girl!! Gewoon wat respect voor hetgeen we doen. Geen gezeur dat je "maar" een part-timer bent (alsof mijn kind opvangen en het huishouden doen door kaboutertjes wordt gedaan of zo :verward: ).
Hoe vaak wordt het niet als vanzelfsprekend beschouwd dat mama thuis blijft bij het zieke kind? Of dat mama de hulpouder op school is? Of, in extreme situaties, dat mama náást haar baan, het hélé huishouden op rolletjes moet laten draaien, omdat papa "zo'n drukke baan heeft" (lees: te lui is om voor de duvel te dansen, ook wel bekend als: male cauvinist pig).

Toevallig ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik alleen onder schooltijd werk + de hele vrijdag (maar dan is papa thuis). Hierdoor kan ik thuis en werk prima combineren. Maar helaas zijn er nog zó veel mannen die zich liever achter hun eigen baas verschuilen, dan dat zij ook maar een paar uurtjes inleveren om voor hun kind (já het is óók zíjn kind) te zorgen.

Ik kan je dit zeggen: mijn man zegt nu dat ie blij is dat ie de zorg voor ons kind met mij deelt. Hij heeft hierdoor een hele goede band met zijn dochter opgebouwd en heeft veel meer inzicht in haar belevenissen, vrienden/vriendinnetjes, schoolprojecten, huiswerk etc.etc.etc.

Bijkomend voordeel: ik hoef niet uit te leggen wie ook weer de juf is en welke bijzondere schoolactiviteiten er zijn en waarom. Dat maakt het bijpraten stukken makkelijker. Ook voor onze dochter, die niet alleen bij mij, maar ook bij haar vader haar verhalen kwijt kan.

Ik heb écht helemaal niets tegen huisvrouwen, maar voor mij geldt dat ik, juist door die combinatie huis + werk, zo druk als het is, beter in m'n vel zit en daardoor veel bewuster met m'n taken om kan gaan. Ik weet zeker dat ik daardoor een beter moeder én een betere werkneemster ben, dan wanneer ik die combinatiemogelijkheid níet gehad zou hebben. Dit is voor mij de belangrijkste reden om te werken. Het extra inkomen is leuk, maar niet noodzakelijk. En ik weet zeker dat mijn kind niets tekort komt, ook niet qua aandacht/opvoeding.

Daarom hoop ik dat de mogelijkheden voor kinderopvang (voor alleenstaanden of papa's die niet willen meewerken) worden verruimd, om de combinatie thuis + werk mogelijk te kunnen maken, voor hén die dat willen. Wil je thuis bij je kinderen blijven, dan moet daar ook een voorziening voor zijn. Daarom vind ik dat óók de werkloosheidswet moet worden aangepast, zodat de vrouwen met kleine kinderen die dat willen, thuis kunnen blijven.

Orakel
09-03-05, 17:06
ZOals Guy DeBord destijds al stelde: "Zij doet de afwas, ik de revolutie".

marlies255
09-03-05, 19:42
grappig hoor, de topic was:

In o.a. Koeweit is Vrouwendag aangegrepen op meer rechten voor de vrouw. De vrouwen eisen volledig stemrecht

maar ik lees alleen maar persoonlijk gereutel wat niets met deze topic te maken heeft en wat je juist met je partner zou moeten bespreken. De vergelijking alleen al: stemrecht met huishoudelijke klusjes. Bespottelijk.

Als vrouw heb je in Nederland stemrecht en dezelfde kansen als mannen. Als jij geen huishoudelijke klusjes wilt doen, dan doe je het toch niet?? Ga dan voor die carriere als je dat zo graag wilt. In Koeweit hebben de vrouwen hele andere zorgen.

contradictio
09-03-05, 20:08
Geplaatst door marlies255
grappig hoor, de topic was:

In o.a. Koeweit is Vrouwendag aangegrepen op meer rechten voor de vrouw. De vrouwen eisen volledig stemrecht

maar ik lees alleen maar persoonlijk gereutel wat niets met deze topic te maken heeft en wat je juist met je partner zou moeten bespreken. De vergelijking alleen al: stemrecht met huishoudelijke klusjes. Bespottelijk.

Als vrouw heb je in Nederland stemrecht en dezelfde kansen als mannen. Als jij geen huishoudelijke klusjes wilt doen, dan doe je het toch niet?? Ga dan voor die carriere als je dat zo graag wilt. In Koeweit hebben de vrouwen hele andere zorgen.

ter vergelijking.. de vrouwen in Soedan hebben heel andere zorgen nml ETEN!..... en de tutsi vrouwen... OVERLEVEN!

er is altijd wel een groep er slechter aan toe op deze planeet en als je niet in ziet wat de rode draad is/de gemeenschappelijke deler is en de mentaliteitsverandering die nodig is om die problemen op te lossen dan heeft het geen zin om er verder een woord vuil aan dit onderwerp te maken...

P.S. Internationale vrouwendag is je titel... dus dat geldt toch ook voor vrouwen in Nedreland of niet soms.. Verder is dat stemrecht ook niet zaligmakend als het niet uitmaakt waarop je stemt wanneer de regenten toch gewoon lekker doen waar ze zin in hebben....

marlies255
09-03-05, 20:19
Geplaatst door contradictio
ter vergelijking.. de vrouwen in Sodan hebben heel andere zorgen nml ETEN!..... en de tutsi vrouwen... OVERLEVEN!

er is altijd wel een groep er slechter aan toe op deze planeet en als je niet in ziet wat de rode draad is/de gemeenschappelijke deler is en de mentaliteitsverandering die nodig is om die problemen op te lossen dan heeft het geen zin om er verder een woord vuil aan dit onderwerp te maken...

P.S. Internationale vrouwendag is je titel... dus dat geldt toch ook voor vrouwen in Nedreland of niet soms.. Verder is dat stemrecht ook niet zaligmakend als het niet uitmaakt waarop je stemt wanneer de regenten toch gewoon lekker doen waar ze zin in hebben....

jaja rustig maar hoor! Dan open je toch een topic over huishoudelijke klusjes ipv over stemrecht voor vrouwen uit Koeweit! Ik zie de rode draad wel, maar onzinning persoonlijk gereutel over het al dan niet zin hebben in huishoudelijke klusjes, heeft mijns inziens niets met Internationale Vrouwendag te maken.

contradictio
09-03-05, 20:25
Geplaatst door marlies255
jaja rustig maar hoor! Dan open je toch een topic over huishoudelijke klusjes ipv over stemrecht voor vrouwen uit Koeweit! Ik zie de rode draad wel, maar onzinning persoonlijk gereutel over het al dan niet zin hebben in huishoudelijke klusjes, heeft mijns inziens niets met Internationale Vrouwendag te maken .

okeee... als jij de link niet ziet tussen vrouwen die altijd opdraaien voor het huishouden en mannen die zich drukken (door vast te houden aan de traditionele rolverdeling..." ik ben zooo moe van mijn kantoorbaan a la cup a soep reclame" maak ik er verder geen woord meer vuil aan zie ik...


het schiet me opeens te binnen dat die cup a soep reclame meer zegt over de algemeen geaccepteerde norm dan menig vrouwendag...

marlies255
09-03-05, 20:36
Geplaatst door contradictio
okeee... als jij de link niet ziet tussen vrouwen die altijd opdraaien voor het huishouden en mannen die zich drukken (door vast te houden aan de traditionele rolverdeling..." ik ben zooo moe van mijn kantoorbaan a la cup a soep reclame" maak ik er verder geen woord meer vuil aan zie ik...


het schiet me opeens te binnen dat die cup a soep reclame meer zegt over de algemeen geaccepteerde norm dan menig vrouwendag...


dit is wat mij betreft een disussie die in Nederland zeker 30 jaar geleden al is gevoerd. Het huishouden moet je echt met je partner oplossen!
Ongelijke carrierekansen, het feit dat mannen in dezelfde functie vaak meer verdienen, dat vrouwen in veel culteren onderdrukt worden door hun man (en dat komt o.a. onder turkse en marokaanse "oudere" vrouwen helaas ook in Nederland voor), daar moeten we het over hebben. Het wordt tijd dat vrouwen en hun dochters die traditionele mannen links laten liggen. Met al die importbruiden en -bruidegommen zetten we de klok inderdaad 30 jaar terug en gaan we de discussie over het huishouden weer voeren. Niet te geloven.

contradictio
09-03-05, 20:42
Geplaatst door marlies255
dit is wat mij betreft een disussie die in Nederland zeker 30 jaar geleden al is gevoerd. Het huishouden moet je echt met je partner oplossen!
Ongelijke carrierekansen, het feit dat mannen in dezelfde functie vaak meer verdienen, dat vrouwen in veel culteren onderdrukt worden door hun man (en dat komt o.a. onder turkse en marokaanse "oudere" vrouwen helaas ook in Nederland voor), daar moeten we het over hebben. Het wordt tijd dat vrouwen en hun dochters die traditionele mannen links laten liggen. Met al die importbruiden en -bruidegommen zetten we de klok inderdaad 30 jaar terug en gaan we de discussie over het huishouden weer voeren. Niet te geloven.


die cup a soep reclam ging over Nederlanders of niet soms?... wat ik wil zeggen is dat jij DENKT dat dit "probleem" bij autochtone Nederlanders niet bestaat... nou dan vergis je je toch echt... die opvanghuizen zitten echt niet alleen vol met "allochtonen" hoor.. en dat is nog maar het topje van de ijsberg... Nog steeds is het zo dat de man voor eenzelfde functie meer verdient dan de vrouw waardoor zij een stap terug moet doen als er kinderen komen.. nog even afgezien van het feit dat de maatschappij dat volkomen normaal vindt en daar al vanuit gaat nee zelfs verbaasd is al de man thuis zit en voor de kinderkens zorgt... enne Nederland is niet alleen de grote steden, dus kijk ook effe naar het plattenland...

contradictio
10-03-05, 12:00
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=132466

:moe:

Zeepaardje
10-03-05, 12:12
Geplaatst door marlies255
grappig hoor, de topic was:

In o.a. Koeweit is Vrouwendag aangegrepen op meer rechten voor de vrouw. De vrouwen eisen volledig stemrecht

maar ik lees alleen maar persoonlijk gereutel wat niets met deze topic te maken heeft en wat je juist met je partner zou moeten bespreken. De vergelijking alleen al: stemrecht met huishoudelijke klusjes. Bespottelijk.

Als vrouw heb je in Nederland stemrecht en dezelfde kansen als mannen. Als jij geen huishoudelijke klusjes wilt doen, dan doe je het toch niet?? Ga dan voor die carriere als je dat zo graag wilt. In Koeweit hebben de vrouwen hele andere zorgen.

Ja in het buitenland hebben vrouwen idd heel andere zorgen. Maar dat betekent absoluut niet dat het hier allemaal dik in orde is hoor!

Vandaar ook mijn commentaar:
Daarom hoop ik dat de mogelijkheden voor kinderopvang (voor alleenstaanden of papa's die niet willen meewerken) worden verruimd, om de combinatie thuis + werk mogelijk te kunnen maken, voor hén die dat willen. Wil je thuis bij je kinderen blijven, dan moet daar ook een voorziening voor zijn. Daarom vind ik dat óók de werkloosheidswet moet worden aangepast, zodat de vrouwen met kleine kinderen die dat willen, thuis kunnen blijven.


En dan valt me ineens in dat deze discussie (voldoende kwalitative kinderopvang en voldoende financiële steun voor alleenstaande moeders) precies dezelfde is/was als 30 jaar geleden :confused: :confused: :confused:

Blijkbaar is er in die dertig jaar minder veranderd dan sommigen van ons dachten. Beste marlies, je zult maar zo'n alleenstaande moeder zijn.....geloof me, dan ben je écht niet blij.

En wat werkende moeder-zijn betreft: als je geen kinderopvang kunt krijgen/betalen, dan ben je nóg overgeleverd aan de economische almacht van je partner (voor zover die aanwezig is trouwens). Hoezo met hem in discussie gaan? Wake up girl! De realiteit is dat diegene met het geld, de meeste macht in de relatie heeft. Traditioneel is dat dus de man. En zolang er geen goede betaalbare kinderopvang is, zal aan die machtsverdeling dus ook niets veranderen.

contradictio
11-03-05, 12:47
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=132573


wordt hoog tijd voor een onderzoek tussen de vrouwen.... :p

888
14-03-05, 18:36
Geplaatst door Zeepaardje

En wat werkende moeder-zijn betreft: als je geen kinderopvang kunt krijgen/betalen, dan ben je nóg overgeleverd aan de economische almacht van je partner (voor zover die aanwezig is trouwens). Hoezo met hem in discussie gaan? Wake up girl! De realiteit is dat diegene met het geld, de meeste macht in de relatie heeft. Traditioneel is dat dus de man. En zolang er geen goede betaalbare kinderopvang is, zal aan die machtsverdeling dus ook niets veranderen.

Aangezien de rolpatronen aan het verschuiven zijn en de vrouwen hogere opleiding genieten en of hebben genoten is het niet denkbeeldig dat de vrouwen over 20 jaar een betere en hogere positie dan de man in nemen. Dit geldt namelijk ook voor de hoogopgeleide allochtone vrouwen.