PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland moet 2-partijenland worden



TonH
08-03-05, 21:54
Telegraaf, 8 maart 2005
20:18

Hoogervorst: Nederland dreigt onregeerbaar te worden
AMSTERDAM - Nederland dreigt onregeerbaar te worden omdat de politieke situatie in ons land te instabiel is. Ons kiesstelsel is niet berekend op de wispelturige, zappende kiezer die achter elke nieuwe partij aanrent. Daarom zou het beter zijn als er veel minder politieke partijen zijn.

Dat schrijft VVD-minister Hoogervorst (Volksgezondheid) deze week in Elsevier. In een essay over de Nederlandse politiek tussen 1994 en 2002 vergelijkt de minister de vaderlandse politiek met "Latijnse toestanden" in het Italië van de jaren tachtig. Een stelsel met twee partijen of coalities van partijen zou de politiek stabiliteit ten goede komen, aldus de minister. Verkiezingen zouden in essentie een "wedstrijd moeten zijn tussen twee politieke blokken".

In de ogen van de VVD-minister is ons kiesstelsel uitstekend geschikt voor de honkvaste kiezer van weleer. Maar de lage drempel voor nieuwe partijen en de wispelturigheid van de hedendaagse kiezer leiden tot politieke aardverschuivingen die Nederland er niet regeerbaarder op maken.

Daar komt nog eens bij dat de vele politieke partijen de laatste jaren mogen rekenen op "explosief toegenomen" aandacht van de media. Funest voor het aanzien van de politiek, denkt de minister. "Te veel partijen strijden over te weinig meningsverschillen en te veel media zijn op jacht naar te weinig nieuws." uiteindelijk zal de keizer het allemaal weinig meer kunnen schelen, wat de politici zal nopen zich nog hyperiger voor het voetlicht te plaatsen.

Hoe het aantal partijen flink ingedikt kan worden, laat Hoogervorst in Elsevier in het midden. Een forse kiesdrempel zou soelaas kunnen bieden, maar ook een klassiek districtenstelsel behoort tot de mogelijkheden.

~Panthera~
08-03-05, 21:56
Nog even en het is hier Amerika. :moe:

Leuk, zo'n "wedstrijd". :maf2:

TonH
08-03-05, 22:20
Dit wordt leuk in Nederland.

Adolf Hoogervorst of over drie maanden verkiezingen omdat Borisje het nu wél zat is...

sadeeQ
08-03-05, 22:24
:engel:

Saddam heeft tijdelijk geen werk , die kan mooi wat eenheid creeren onder de hollanders . met een partij lukt het prima :haha: :haha:

bamajob.nl
08-03-05, 22:30
Geplaatst door sadeeQ
:engel:

Saddam heeft tijdelijk geen werk , die kan mooi wat eenheid creeren onder de hollanders . met een partij lukt het prima :haha: :haha:

Al was Saddam Hussein een dictatuur, toch kan je hem waarderen wat betreft de boel bij elkaar houden.

~Panthera~
08-03-05, 22:33
Geplaatst door bamajob.nl
Al was Saddam Hussein een dictatuur, toch kan je hem waarderen wat betreft de boel bij elkaar houden.

Ja, jij blijft ook wel naast me staan, met een revolver op je knar. :moe:

TonH
08-03-05, 22:38
Geplaatst door bamajob.nl
Al was Saddam Hussein een dictatuur, toch kan je hem waarderen wat betreft de boel bij elkaar houden.

Kijk na zo'n reactie lijkt Hoogervorst ineens weer een superdemocraat en zou ik bijna het Genoodschap van het Avondmaal gelijk gaan geven... :moe:

Al Sawt
09-03-05, 00:07
Volgende stap: Benoeming van rechters voor Hoge raad, door politiek.

Weg met Trias Politicas.

Timoesh
09-03-05, 07:36
't gaat goed met Nederland.

Joesoef
09-03-05, 07:39
Dus een kalifaat is gezond voor de economie. Krijgen we toch nog onze zin.

barfly
09-03-05, 08:13
Ik heb meer het gevoel dat Nederland onregeerbaar is omdat de heren politici hun vak niet verstaan en dan als compensatie maar wat gaan roepen in de media in de hoop dat ze dan wel gekwalificeerd overkomen. Sukkels.

Joesoef
09-03-05, 08:24
Geplaatst door barfly
Ik heb meer het gevoel dat Nederland onregeerbaar is omdat de heren politici hun vak niet verstaan en dan als compensatie maar wat gaan roepen in de media in de hoop dat ze dan wel gekwalificeerd overkomen. Sukkels.

Een tijd terug is er ook wel eens wat geroepen over kamerdebatten die wat smeuiger en pittiger mogen worden.

Nederland blinkt uit in haar 'deskundigen' met commentaar. Nu weer zo een.

Joesoef
09-03-05, 08:27
Geplaatst door Snake0ne
HIER HEB JE JE SPAM WEER TERUG, KLEUTER

Wie is er nu een kleuter?

Snake0ne
09-03-05, 08:29
-=[DON'T F*CK WITH SNAKEONE!]=-

en zeker niet als ie een ochtendhumeur heeft!

Snake0ne
09-03-05, 08:31
Geplaatst door Joesoef
Wie is er nu een kleuter?

Die gup van een ton die samen met zijn kleuterklasgenoten 15 pagina's van mijn topic volgespamt heeft

Joesoef
09-03-05, 08:35
Geplaatst door Snake0ne
Die gup van een ton die samen met zijn kleuterklasgenoten 15 pagina's van mijn topic volgespamt heeft

En zo te zien reageer je heel erg volwassen.

Snake0ne
09-03-05, 08:36
Geplaatst door Joesoef
En zo te zien reageer je heel erg volwassen.

Koekje van eigen deeg is nog altijd de beste remedie

(werkt zelfs bij autisten)

Timoesh
09-03-05, 08:48
Geplaatst door Snake0ne

-=[DON'T F*CK WITH SNAKEONE!]=-

en zeker niet als ie een ochtendhumeur heeft!


Ongesteld zeker :moe:


Grow Up!

Snake0ne
09-03-05, 08:50
Geplaatst door Lalla_fatoes
Ongesteld zeker :moe:


Grow Up!

Mannen worden nooit ongesteld (niet zo generaliseren).

Waarom zou ik TonH's bericht niet mogen volspammen met (slechts een klein deel van) de troep waar hij mijn topic mee volgespamt heeft?

Timoesh
09-03-05, 08:56
Geplaatst door Snake0ne
Mannen worden nooit ongesteld (niet zo generaliseren).

Waarom zou ik TonH's bericht niet mogen volspammen met de troep waar hij mijn topic mee volgespamt heeft?

Jullie worden degelijk ongesteld..alleen tussen jullie oren.


Als je wilt spammen doe het dan via pm of regel zijn mail adres...en verneuk die topics niet.

Snake0ne
09-03-05, 09:01
Geplaatst door Lalla_fatoes
Jullie worden degelijk ongesteld..alleen tussen jullie oren.


Als je wilt spammen doe het dan via pm of regel zijn mail adres...en verneuk die topics niet.

Ik heb een hekel aan topics die off topic gaan, kijk aub even op God bestaat niet (pagina 6 tot 17), dan zie je waarom ik 'ongesteld' ben....

En die pm heb ik gedaan, maar zet geen zoden aan de dijk, ik heb ook al een verzoek aan site beheer gestuurd om dergelijke onzin tegen te gaan (hij heeft namelijk de gewoonte om te spammen bij topics die hij zelf niet plaatst).

Zijn email adres is geblocked (net als dat van mij)

P.S. je zit nu zelf ook behoorlijk langs de topic heen te lullen :lol:

Timoesh
09-03-05, 09:07
Geplaatst door Snake0ne
Ik heb een hekel aan topics die off topic gaan, kijk aub even op God bestaat niet, dan zie je waarom ik 'ongesteld' ben....

En die pm heb ik gedaan, maar zet geen zoden aan de dijk, ik heb ook al een verzoek aan site beheer gestuurd om dergelijke onzin tegen te gaan (hij heeft namelijk de gewoonte om te spammen bij topics die hij zelf niet plaatst).

Zijn email adres is geblocked (net als dat van mij)


Hey Dude...je zit zelf te spammen en dan haat je off topic's :moe:

Snake0ne
09-03-05, 09:09
Geplaatst door Lalla_fatoes
Hey Dude...je zit zelf te spammen en dan haat je off topic's :moe:

Mwa, ik zet alleen ZIJN EIGEN SPAM bij ZIJN EIGEN TOPIC.

Timoesh
09-03-05, 09:12
Geplaatst door Snake0ne
Mwa, ik zet alleen ZIJN EIGEN SPAM bij ZIJN EIGEN TOPIC.

:haha:

Yeh droogheid

Snake0ne
09-03-05, 09:13
Geplaatst door Lalla_fatoes
:haha:

Yeh droogheid

:blowen:

EL-Imraan
09-03-05, 09:52
Geplaatst door TonH
Telegraaf, 8 maart 2005
20:18

Hoogervorst: Nederland dreigt onregeerbaar te worden
AMSTERDAM - Nederland dreigt onregeerbaar te worden omdat de politieke situatie in ons land te instabiel is. Ons kiesstelsel is niet berekend op de wispelturige, zappende kiezer die achter elke nieuwe partij aanrent. Daarom zou het beter zijn als er veel minder politieke partijen zijn.

Dat schrijft VVD-minister Hoogervorst (Volksgezondheid) deze week in Elsevier. In een essay over de Nederlandse politiek tussen 1994 en 2002 vergelijkt de minister de vaderlandse politiek met "Latijnse toestanden" in het Italië van de jaren tachtig. Een stelsel met twee partijen of coalities van partijen zou de politiek stabiliteit ten goede komen, aldus de minister. Verkiezingen zouden in essentie een "wedstrijd moeten zijn tussen twee politieke blokken".

In de ogen van de VVD-minister is ons kiesstelsel uitstekend geschikt voor de honkvaste kiezer van weleer. Maar de lage drempel voor nieuwe partijen en de wispelturigheid van de hedendaagse kiezer leiden tot politieke aardverschuivingen die Nederland er niet regeerbaarder op maken.

Daar komt nog eens bij dat de vele politieke partijen de laatste jaren mogen rekenen op "explosief toegenomen" aandacht van de media. Funest voor het aanzien van de politiek, denkt de minister. "Te veel partijen strijden over te weinig meningsverschillen en te veel media zijn op jacht naar te weinig nieuws." uiteindelijk zal de keizer het allemaal weinig meer kunnen schelen, wat de politici zal nopen zich nog hyperiger voor het voetlicht te plaatsen.

Hoe het aantal partijen flink ingedikt kan worden, laat Hoogervorst in Elsevier in het midden. Een forse kiesdrempel zou soelaas kunnen bieden, maar ook een klassiek districtenstelsel behoort tot de mogelijkheden.

Alleen als er een Islamitische Partij een van de TWEE zou zijn.....Dan zou ik zeggen Prima.....maar dat zullen ze nooit accepteren.

David
09-03-05, 10:20
Geplaatst door EL-Imraan
Alleen als er een Islamitische Partij een van de TWEE zou zijn.....Dan zou ik zeggen Prima.....maar dat zullen ze nooit accepteren.


Richt er een op, en kijk wat er gebeurt.

sjaen
09-03-05, 10:36
Ach gossie, ktijgt ie zijn zin niet begint ie zo.

Er moet juist meer dualisme komen.
Op naar de directe democratie!

barfly
09-03-05, 10:49
Geplaatst door EL-Imraan
Alleen als er een Islamitische Partij een van de TWEE zou zijn.....Dan zou ik zeggen Prima.....maar dat zullen ze nooit accepteren.

Goed plan! Dan stemmen in het meest gunstige geval circa 1 miljoen moslims op de ene partij en circa 15 miljoen op de andere.
Leve de dictatuur :duim:

barfly
09-03-05, 10:51
Geplaatst door Joesoef
Een tijd terug is er ook wel eens wat geroepen over kamerdebatten die wat smeuiger en pittiger mogen worden.

Nederland blinkt uit in haar 'deskundigen' met commentaar. Nu weer zo een.

Zodra ik mijn eenpartij stelsel heb ingevoerd krijgen dit soort mensen een spreek verbod :boogjes:

VIVA EL PRESIDENTE!

TonH
09-03-05, 10:59
@SnakeOne

http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/lol01.gif

Heb in weken niet zo gelachen...

TonH
09-03-05, 11:06
Hoogervorst en zijn partij zijn duidelijk al veel te lang aan de macht. Ze beginnen PvdA-trekjes te vertonen. Het Kremlin aan de Laan Copes van Cattenburch, zal ik maar zeggen.

"Besturen is leuk, alleen die verdomde kiezers..." is een verzuchting die ik ook hier weer bespeur. Dat lijkt me een AIVD-onderzoekje waard. :moe: