PDA

Bekijk Volledige Versie : Ayaan Hirsi Ali vindt dat...



Timoesh
09-03-05, 09:17
De Europese Unie moet harder optreden tegen geweld in gezinsverband en agressie tegen vrouwen. De lidstaten van de Unie moeten systematisch gegevens over deze delicten bijhouden en de Europese Commissie moet een jaarverslag maken.

Een op vijf Europese vrouwen is al het slachtoffer van familiaal geweld geweest en 25 procent van alle gewelddelicten in Europa wordt begaan door mannen tegen hun vrouwelijke partner. Het zijn slechts enkele van de talrijke cijfers die dinsdag in het Europees Parlement in Straatsburg werden opgerakeld tijdens een seminarie over geweld tegen vrouwen.

Ville
09-03-05, 09:25
De Europese Unie moet harder optreden tegen geweld in gezinsverband en agressie tegen vrouwen. De lidstaten van de Unie moeten systematisch gegevens over deze delicten bijhouden en de Europese Commissie moet een jaarverslag maken.
Ja en dan?Huizen binnenvallen?:rolleyes:

Lijkt me een nutteloos en overbodig plan, mevrouw kwam zeker weer aandacht te kort.


Een op vijf Europese vrouwen is al het slachtoffer van familiaal geweld geweest en 25 procent van alle gewelddelicten in Europa wordt begaan door mannen tegen hun vrouwelijke partner. Het zijn slechts enkele van de talrijke cijfers die dinsdag in het Europees Parlement in Straatsburg werden opgerakeld tijdens een seminarie over geweld tegen vrouwen.
Whats new

taouanza
09-03-05, 09:40
Nou daar heeft ze ook gelijk in!

contradictio
09-03-05, 09:59
Geplaatst door Ville
Ja en dan?Huizen binnenvallen?:rolleyes:

Lijkt me een nutteloos en overbodig plan, mevrouw kwam zeker weer aandacht te kort.

Whats new


nou om te beginnen hoort de politie meer macht te krijgen om in te grijpen als zij meldingen krijgen van geweld tegen vrouwen of mannen binnen de relationele sfeer...
Dus gewoon de agressor afvoeren en een nacht in de cel zetten als deze de ander heeft "beschadigd" danwel bedreigd met mes of ander wapen.. Bij herhaling straat verbod en uitzetting uit de woning... simpel toch?


Dit is nou het eerste punt waarin ik AHA gelijk geef...

effe voor de mensen die een "andere opvoeding hebben gehad":

je partner mishandelen is NIET NORMAAL

Umarvlie
09-03-05, 10:50
Dit is alleen fysiek geweld... en wat nu als er sprake is van mentaal geweld? wat dan? is dat ook altijd (of in meerderheid) de man ? en wat doen we daartegen?

Lekker eenzijdig weer hoor.. vrouwen die in hun slachtofferrol kruipen... bah. :D

Ourzazate
09-03-05, 11:35
En hoe zit het met geweld tegen mannen? Wat wordt daar tegen ondernomen? Juist ja, niets...

Ville
09-03-05, 11:42
Geplaatst door contradictio
nou om te beginnen hoort de politie meer macht te krijgen om in te grijpen als zij meldingen krijgen van geweld tegen vrouwen of mannen binnen de relationele sfeer...
Dus gewoon de agressor afvoeren en een nacht in de cel zetten als deze de ander heeft "beschadigd" danwel bedreigd met mes of ander wapen.. Bij herhaling straat verbod en uitzetting uit de woning... simpel toch?
Alsof dat zo simpel ligt de man maakt onderdeel uit van het gezin en hem uitzetten maar niet vervolgen levert niks op ik ga hier niet over uitweiden maar het is niet duidelijk wat er aan de regels van nu schort.
Sterker nog ze zijn ruim van toepassing


Dit is nou het eerste punt waarin ik AHA gelijk geef...
Dat mag, maar op mij komt het over als populistische praatjes

effe voor de mensen die een "andere opvoeding hebben gehad":

je partner mishandelen is NIET NORMAAL
Ik geloof dat er geen enkele cultuur is waarin dat normaal is :rolleyes:

Mishandeling overstijgd alle culturen en het is een universele norm dat het niet kan.

Zeepaardje
09-03-05, 13:07
Geplaatst door Ville
Ik geloof dat er geen enkele cultuur is waarin dat normaal is :rolleyes:

Mishandeling overstijgd alle culturen en het is een universele norm dat het niet kan.

Dit is onzin! Er zijn wel degelijk culturen waarin het "normaal" gevonden wordt dat de man met (sarcasmemode aan) gepast geweld (sarcasmemode uit) zijn gezag binnen het gezin ondersteunt. Sterker nog, binnen sommige culturen wordt een man die weigert gebruik te maken van geweld gezien als een "watje", "mietje" of "loser".

Dus praat me niet van die "universele norm", die weliswaar een heel mooie theorie weergeeft, maar die in de praktijk helemaal niet bestaat!!!
De vele slachtoffers (m/v) zijn daar het bewijs van.

ZwYgStErr
09-03-05, 13:20
Geplaatst door Ourzazate
En hoe zit het met geweld tegen mannen? Wat wordt daar tegen ondernomen? Juist ja, niets...

:moe:

Ik geef haar groot gelijk!

wytze
09-03-05, 17:16
Het is natuurlijk fantatstisch dat aha zo opkomt voor vrouwenrechten. maar zolang ik haar niet hoor over hoe haar partijgenote Frau Verdonk asielzoeksters die zijn verkracht op de meest mensonwaardige en vernederende manier behandelt, maakt het toch niet echt heel veel indruk op me.

taouanza
10-03-05, 08:04
Geplaatst door wytze
Het is natuurlijk fantatstisch dat aha zo opkomt voor vrouwenrechten. maar zolang ik haar niet hoor over hoe haar partijgenote Frau Verdonk asielzoeksters die zijn verkracht op de meest mensonwaardige en vernederende manier behandelt, maakt het toch niet echt heel veel indruk op me.
En concrete plannen zouden ook geloofwaardiger overkomen...

Ph. Impudicus
10-03-05, 08:12
Geplaatst door taouanza
Nou daar heeft ze ook gelijk in! inderdaad, daar heeft ze gelijk an, maar toch

wat heeft ze dan nu weer verkeerd gedaan in de ogen van de gelogigen?

Ph. Impudicus
10-03-05, 08:15
Geplaatst door taouanza
En concrete plannen zouden ook geloofwaardiger overkomen... daar komt ze genoeg mee hoor, maar het wordt door de gelogigers uit haar mond niet geaccepteerd.