PDA

Bekijk Volledige Versie : cursus protestantisme



Marsipulami
09-03-05, 10:59
Positie NCRV-voorzitter wankelt na aankondiging cursus protestantisme


Geplaatst op 9/3 '05 om 11:16u
Door Theo Borgermans (Bron: Algemeen Dagblad)


HILVERSUM (RKnieuws.net) - De positie van NCRV-voorzitter C. Klop wankelt na diens recente aankondiging in de pers dat NCRV-medewerkers een cursus protestantisme moeten volgen en er bij het aannemen van nieuw personeel strenger zal worden gelet op verbondenheid met het protestantse geloof.

Het managementteam, verontwaardigd over de imagoschade die Klop de NCRV keer op keer toebrengt, zegde dinsdag het vertrouwen in hem op. Het team weet zich gesteund door een harde brief van de ondernemingsraad waarin staat dat er in Klop weinig fiducie meer is.

Binnen enkele uren na interne verspreiding van de brief ontving de OR meer dan 60 steunbetuigingen van medewerkers.

De OR vraagt het bestuur welke gevolgen het hieruit trekt. Het bestuur beraadt zich inmiddels.

Een vorig jaar opgesteld protocol, dat tot doel had de externe communicatie tussen bestuur en directie goed te coördineren, heeft Klop met voeten getreden, vindt het personeel. In januari zorgde de voorzitter ook al voor een rel door te roepen dat NCRV-Netwerk zich te veel uit als ’linkse Volkskrant’.

Klop trad in 2001 aan bij de NCRV en werkte daarvoor op het partijbureau van het CDA. (tb)

echnaton
09-03-05, 11:02
Is dat niet iets voor jou Mars?

Marsipulami
09-03-05, 11:05
Geplaatst door echnaton
Is dat niet iets voor jou Mars?

Mwoah, er is weinig in het protestantisme dat mijn intellect kan bekoren of mijn belangstelling kan wekken, voor zover mijn perceptie van deze religie reikt.

echnaton
09-03-05, 11:08
Geplaatst door Marsipulami
Mwoah, er is weinig in het protestantisme dat mijn intellect kan bekoren of mijn belangstelling kan wekken, voor zover mijn perceptie van deze religie reikt.

Onbekend maakt onbemind...

Marsipulami
09-03-05, 11:17
Geplaatst door echnaton
Onbekend maakt onbemind...

Jah, dat zei men over de islam ook al, totdat de belangstelling zo ver reikte dat men de vertalingen ging lezen van wat sommige imams in de moskeeën preken. :D

Maar anyway, je moet mij niet onderschatten, ik heb hier 'Verzet en Overgave' op mijn boekenplank staan, het dagboek van Dietrich Bonhoeffer vanuit de gevangenis. Dat was een protestant als ik me niet vergis.

Wortel
09-03-05, 12:08
Mwoah, er is weinig in het protestantisme dat mijn intellect kan bekoren of mijn belangstelling kan wekken, voor zover mijn perceptie van deze religie reikt.

Dat blijkt niet uit de gemiddelde onderwerpkeuze van je postings hier :wink:

Maar serieus nu: Bonhoeffer was inderdaad een protestant.

Bofko
09-03-05, 12:33
Geplaatst door echnaton
Onbekend maakt onbemind...

Op een kursus Islam zou Mars gelijk intekenen. :knipoog:

Marsipulami
09-03-05, 14:46
Geplaatst door Bofko
Op een kursus Islam zou Mars gelijk intekenen. :knipoog:

Nee hoor, er is geen behoorlijk aanbod aan islamcursussen. Alleen wat salafistisch gedoe. Maar dat stadium van religiebeleving ben ik ondertussen ontgroeid, zoniet dan had ik me al jaren geleden bij de getuigen van Jehovah kunnen aansluiten. Ik wacht op de imamopleidingen die minister Verdonk gaat organiseren. ;)