PDA

Bekijk Volledige Versie : Dekker mag door met haar huurplan



Joesoef
09-03-05, 11:27
Dekker mag door met haar huurplan



Van onze politieke redactie



DEN HAAG - Minister Sybilla Dekker van Volkshuisvesting kan verder met de uitwerking van haar huurplannen.

Dankzij de regeringspartijen CDA, VVD en D66 wordt ze gesteund door de meerderheid van de Tweede Kamer, bleek gisteravond in een debat.

Aanvankelijk had Dekker voorgesteld in één klap de huur van 600.000 woningen, die nu nog vallen onder huurprijsbescherming, over te laten aan de vrije markt. Het gaat om twintig procent van het totaal aantal huurwoningen.

Onder druk van CDA en D66 en na protesten van huurdersverenigingen, zwakte Dekker begin dit jaar haar voorstel af. De 600.000 woningen komen in 'een overgangsgebied' en mogen in elk geval tot 2008 niet hoger worden dan 5,4 procent van de in 1999 gepeilde WOZ-waarde. In de tussentijd moeten woningcorporaties tienduizenden nieuwe woningen bouwen, zodat de krapte op de markt afneemt.

Alle oppositiepartijen vrezen dat de spanning op de woningmarkt aanhoudt, nu de corporaties ontevreden zijn omdat de volledige vrijgave van de huren (de liberalisering) is uitgesteld. De bouw van nieuwe huurwoningen zou daardoor niet rendabel zijn, schreven ze begin deze week in een brief aan de Kamer en de media.

Dekker is niet onder de indruk: ''Ik onderhandel aan tafel, niet via de pers. Ik heb een afspraak met de woningcorporaties dat ze de woningen bouwen. Tegen mij hebben ze nooit gezegd dat ze minder willen bouwen. Ik hoef niet onmiddellijk te capituleren.''

Dekker weersprak dat haar plannen leiden tot segregatie. Ze erkende dat er wachtlijsten voor huurwoningen blijven bestaan, al wil ze die korter maken. ''De wachttijden moeten van zeven jaar terug naar twee à drie jaar.''

De oppositie voorziet een huurexplosie, waardoor een paar honderdduizend mensen moeten verhuizen. PvdA-Kamerlid Staf Depla sprak van een 'Roemeense verhuisoperatie'.

Zwarte Kat
09-03-05, 13:49
Geplaatst door Joesoef

De oppositie voorziet een huurexplosie, waardoor een paar honderdduizend mensen moeten verhuizen. PvdA-Kamerlid Staf Depla sprak van een 'Roemeense verhuisoperatie'.

Kon je maar verhuizen na een forse huursverhoging, dan was er teminste nog hoop maar in Amsterdam heb je wachttijden van rond de 10 jaar en kun je domweg niet verhuizen nadat je huur met 300 euro omhoog geschoten is. Je staat als huurder met de rug tegen de muur en je zal de huur wel moeten ophoesten omdat er geen enkele uitweg is.

~Panthera~
09-03-05, 15:30
Geplaatst door Zwarte Kat
Kon je maar verhuizen na een forse huursverhoging, dan was er teminste nog hoop maar in Amsterdam heb je wachttijden van rond de 10 jaar en kun je domweg niet verhuizen nadat je huur met 300 euro omhoog geschoten is. Je staat als huurder met de rug tegen de muur en je zal de huur wel moeten ophoesten omdat er geen enkele uitweg is.


DUS: nog meer mensen op straat, nog meer uitzettingen, nog meer opvang nodig, criminaliteit, nog meer noem maar op.
Maar daar hebben ze in Den Haag dan totaal geen aandeel aan gehad hoor, nee, eigen verantwoordelijkheid!
Domme imbicielen. :moe:

Umarvlie
09-03-05, 15:35
Geplaatst door ~Panthera~
DUS: nog meer mensen op straat, nog meer uitzettingen, nog meer opvang nodig, criminaliteit, nog meer noem maar op.
Maar daar hebben ze in Den Haag dan totaal geen aandeel aan gehad hoor, nee, eigen verantwoordelijkheid!
Domme imbicielen. :moe:

Helmaal waar maar er heeft wel een meerderheid van de bevolking op gestemd ... wie waren die debielen dan?

Bar
09-03-05, 15:42
Geplaatst door Zwarte Kat
Kon je maar verhuizen na een forse huursverhoging, dan was er teminste nog hoop maar in Amsterdam heb je wachttijden van rond de 10 jaar en kun je domweg niet verhuizen nadat je huur met 300 euro omhoog geschoten is. Je staat als huurder met de rug tegen de muur en je zal de huur wel moeten ophoesten omdat er geen enkele uitweg is.

Waarom blijven al die idioten dan in de grote steden wonen?
Kom fijn naar het platteland. Weinig criminaliteit, geen herrie, normale huren.....

~Panthera~
09-03-05, 15:47
Geplaatst door Umarvlie
Helmaal waar maar er heeft wel een meerderheid van de bevolking op gestemd ... wie waren die debielen dan?

pardon ? de meerderheid had ook op een andere partij gestemd, weet je nog ? maar daar wilde BakEllende niet mee regeren.
Bij voorbaat al.
Bovendien doen ze nu maar wat, er zit nu helemaal geen beleid meer achter, men raaskalt maar een end heen.

Umarvlie
09-03-05, 15:56
Geplaatst door ~Panthera~
pardon ? de meerderheid had ook op een andere partij gestemd, weet je nog ? maar daar wilde BakEllende niet mee regeren.
Bij voorbaat al.

Nope PvDA had geen meerderheid want dan hadden zij alleen geregeerd. D66, VVD en CDA hebben de meerderheid, en de regering gevormd dus een ieder die op een van hen heeft gestemd .. dat zijn "die debielen" waar ik het over had....


ovendien doen ze nu maar wat, er zit nu helemaal geen beleid meer achter, men raaskalt maar een end heen.

tja, zeemeeuw-anagement noemt men dat.... luid krijsend aan komen vliegen, schijten (excuus) en dan weer luidkrijsend doorvliegen.....

~Panthera~
09-03-05, 16:00
Geplaatst door Umarvlie
Nope PvDA had geen meerderheid want dan hadden zij alleen geregeerd. D66, VVD en CDA hebben de meerderheid, en de regering gevormd dus een ieder die op een van hen heeft gestemd .. dat zijn "die debielen" waar ik het over had....

Ik geloof dat de pvda er 43 en CDA er 45 hadden, dus theoretisch hadden die samen moeten regeren, maar dat zag Balk niet zitten.
Vandaar dat het met de andere 2 effe vlug werd geregeld,maar er klopte geen hout van.


tja, zeemeeuw-anagement noemt men dat.... luid krijsend aan komen vliegen, schijten (excuus) en dan weer luidkrijsend doorvliegen.....
Helemaal mee eens.
Een grote bende.

wytze
09-03-05, 16:19
er waren na de vorige verkiezingen natuurlijk verschillende meerderheden te vormen.
PvdA-CDA had idd het meest voor de hand gelegen.
Of het veel had uitgemaakt is een andere vraag, want bos was al met drastische bezuinigingen akkoord gegaan.

Zwarte Kat
09-03-05, 16:35
Geplaatst door Bar
Waarom blijven al die idioten dan in de grote steden wonen?
Kom fijn naar het platteland. Weinig criminaliteit, geen herrie, normale huren.....

:lol: Wat een polderkolder
Je blijft lache met die dorpelingen......

Bar
09-03-05, 16:56
Geplaatst door Zwarte Kat
:lol: Wat een polderkolder
Je blijft lache met die dorpelingen......

Hovaardij is geen teken van volwassenheid (en leidt ZEKER naar DE Vuur)

Zwarte Kat
09-03-05, 17:18
Geplaatst door Bar
Hovaardij is geen teken van volwassenheid (en leidt ZEKER naar DE Vuur)

:lol: De oneliners van dorpelingen blijven hilarisch

Euhhh
09-03-05, 19:16
Geplaatst door ~Panthera~
Ik geloof dat de pvda er 43 en CDA er 45 hadden, dus theoretisch hadden die samen moeten regeren, maar dat zag Balk niet zitten.
Vandaar dat het met de andere 2 effe vlug werd geregeld,maar er klopte geen hout van.


DIt is natuurlijk gelul van de bovenste plank, elk kabinet wat kan steunen op een kamermeerderheid is een legitieme oplossing.

Jij beweert nu dat de mensen die op het CDA gestemd hebben wilden dat het CDA met de PVDA ging regeren, nou ik zal je rap uit de droom helpen, de CDA stemmers wilden dat het CDA ging regeren en als grootste partij mag je dan een coalitie samenstellen die je zelf wilt.

Dit kabinet doet het meeste recht aan de verkiezingsuitslag omdat geteld in kamerzetels de rechterflank van het politieke spectrum een meerderheid heeft behaald.
Dus dan dient er ook een rechts georienteerd kabinet te komen en niet een centrum kabinet zoals een coalitie van CDA en PVDA.

rja2
09-03-05, 19:25
Balen dat dit er door is.

Ik woon in een huurhuis die zeer waarschijnlijk onder deze regeling valt, dat er nieuwe huurwoningen worden gebouwd, zodat ik goedkoper kan wonen geloof ik niet in, ik zal gewoon een huurverhoging van een paar honderd euro moeten slikken, dat kan bruintje op dit moment niet die trekken en zo zeker is m'n huidige baan niet, als ik werkloos wordt kan ik zo'n huur die paar honderd euro hoger ligt als nu, zeker niet meer betalen en voor huursubsidie kom je niet aanmerking, omdat de huur hier te hoog voor is geworden is.

We worden een mooi oor aangenaait door de regering.

~Panthera~
09-03-05, 19:56
Geplaatst door rja2
Balen dat dit er door is.

Ik woon in een huurhuis die zeer waarschijnlijk onder deze regeling valt, dat er nieuwe huurwoningen worden gebouwd, zodat ik goedkoper kan wonen geloof ik niet in, ik zal gewoon een huurverhoging van een paar honderd euro moeten slikken, dat kan bruintje op dit moment niet die trekken en zo zeker is m'n huidige baan niet, als ik werkloos wordt kan ik zo'n huur die paar honderd euro hoger ligt als nu, zeker niet meer betalen en voor huursubsidie kom je niet aanmerking, omdat de huur hier te hoog voor is geworden is.

We worden een mooi oor aangenaait door de regering.


M.a.w. Dan lig je toch op straat, na verloop van enige tijd ?
Nou, dat intresseert niemand geen fuck meer, met dit a-sociale kabinet, en deze maatschappij dus ook niet.
Eigen verantwoordelijkheid heet dat tegenwoordig. :fpetaf:

TonH
10-03-05, 00:53
Geplaatst door Zwarte Kat
Kon je maar verhuizen na een forse huursverhoging, dan was er teminste nog hoop maar in Amsterdam heb je wachttijden van rond de 10 jaar en kun je domweg niet verhuizen nadat je huur met 300 euro omhoog geschoten is. Je staat als huurder met de rug tegen de muur en je zal de huur wel moeten ophoesten omdat er geen enkele uitweg is.

Dekker zei eergisteren dat ze ook gebieden van deze maatregel wil uitsluiten waar de woningmarkt in 2008 nog overspannen is. Zit je in Amsterdam dus goed...

TonH
10-03-05, 00:55
Geplaatst door Bar
Waarom blijven al die idioten dan in de grote steden wonen?
Kom fijn naar het platteland. Weinig criminaliteit, geen herrie, normale huren.....

Hoe hoog is de WOZ-waarde van jou huis? Vast boven de Dekker-grens. Dus wanneer je huurt zou ik alvast verhuisplannen gaan maken want je huisbaas ziet :geld:

Zwarte Kat
10-03-05, 00:59
Geplaatst door TonH
Dekker zei eergisteren dat ze ook gebieden van deze maatregel wil uitsluiten waar de woningmarkt in 2008 nog overspannen is. Zit je in Amsterdam dus goed...

Eerst zien dan geloven

:roker: Mijn etagewoning zit zowiezo goed. Kheb 2 weken geleden gehoord dat mn woning 111.000 euro waard is en dat ligt goddank nog onder de grens.

En jouw woning? :argwaan:

TonH
10-03-05, 01:16
Geplaatst door Zwarte Kat
Eerst zien dan geloven

:roker: Mijn etagewoning zit zowiezo goed. Kheb 2 weken geleden gehoord dat mn woning 111.000 euro waard is en dat ligt goddank nog onder de grens.

En jouw woning? :argwaan:

Ook huur, maar er een stukkie boven... Daarom lijkt het me goed haar aan die uitspraak te blijven herinneren.
Verder is er wel allerlij overleg achter de schermen tussen de minister en Amsterdamse wethouders, waarbij meer VVD-ers betrokken zijn die haar plannen niks vinden dan haar lief is... :blij:

Ben zelf zo'n scheefwoner, maar heb na jaren zoeken waarbij we van 3 jaar wachttijd tot 8 afzakten besloten geen gekke Henkie te zijn en ons huis grondig te verbouwen. Nu we finacieel ruim boven Jan zitten en nog steeds geen normale prijzen voor normale woningen kunnen betalen hier in de Pijp blijven we nog even gewoon een jaartje zitten... :D

Of 'gekke Ahmed' en 'boven Mohammed'...

Zwarte Kat
10-03-05, 01:56
Geplaatst door TonH
Ook huur, maar er een stukkie boven... Daarom lijkt het me goed haar aan die uitspraak te blijven herinneren.
Verder is er wel allerlij overleg achter de schermen tussen de minister en Amsterdamse wethouders, waarbij meer VVD-ers betrokken zijn die haar plannen niks vinden dan haar lief is... :blij:

Ben zelf zo'n scheefwoner, maar heb na jaren zoeken waarbij we van 3 jaar wachttijd tot 8 afzakten besloten geen gekke Henkie te zijn en ons huis grondig te verbouwen. Nu we finacieel ruim boven Jan zitten en nog steeds geen normale prijzen voor normale woningen kunnen betalen hier in de Pijp blijven we nog even gewoon een jaartje zitten... :D

Of 'gekke Ahmed' en 'boven Mohammed'...

Er komen binnenkort gloednieuwe luxe woningen in de Kuipersstraat. Niks voor jullie?

Maar waarom hebben jullie het grondig verbouwt? Dat moet het woningbedrijf toch doen? Of zitten jullie bij zo'n particuliere huisjesmelker?

Tsja, als je in de Pijp wlt blijven wonen dan is 8 jaar wachttijd niet veel eerlijk gezegd. Oud-West en de Pijp zijn erg in trek. Daar ken je rustig 12 jaar op gaan wachten.
Maar gaan jullie voor een koopwoning of huurwoning?
:auw2: K hoop voor je dat je niet te dicht bij die gore metro-beerputten woont zoals in de Ferdinand Bolstraat

:fpiraat: Scheefwoners zijn okey.
Het is een rottend fabeltje vd regering dat ze mensen met poen, die goedkoop wonen, als ongedierte afschilderen. Je krijgt als scheefwoner onterecht een schuldgevoel opgeplakt.
De dooddoener dat ze de doorstroom tegenwerken is natuurlijk onzin. Slechts bedoeld om het falen van hun eigen beleid te verdoezelen.

rja2
10-03-05, 06:10
Geplaatst door TonH
Dekker zei eergisteren dat ze ook gebieden van deze maatregel wil uitsluiten waar de woningmarkt in 2008 nog overspannen is. Zit je in Amsterdam dus goed...
Weet iemand wat Dekker met de tweede kamer heeft afgesproken.

Als je dit naar bericht van Vrom kijk over het kabinets besluit.

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=19528

Gaat in 2006 de extra huurverhogingen al in.

TonH
10-03-05, 10:02
Geplaatst door rja2
Weet iemand wat Dekker met de tweede kamer heeft afgesproken.

Als je dit naar bericht van Vrom kijk over het kabinets besluit.

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=19528

Gaat in 2006 de extra huurverhogingen al in.

Ik kon zo snel nog geen verslag zien, wel dit stukje uit NRC van gisteren:


Dekker past huurplan aan
door een onzer redacteuren

HAAG, 9 MAART. Minister Dekker (VROM, VVD) gaat opnieuw haar plannen voor liberalisering van de huurmarkt aanpassen
De VVD-fractie in de Tweede Kamer heeft daar gisteren op aangedrongen.
Vorige maand al paste Dekker haar huurbeleid aan onder druk van D66 en CDA. In plaats van volgend jaar wil zij nu pas in 2010 een deel van de huurmarkt vrijgeven.
Daarbij zou het gaan om maximaal 20 procent van de woningen, waarvan de huur bovendien niet mag uitkomen boven 5,4 procent van de waarde die het pand in 1999 is toegekend voor de heffing van onroerendezaakbelasting.
PvdA, GroenLinks, SP en ChristenUnie lieten in het overleg blijken dat Dekkers afgezwakte plannen voor liberalisering nog steeds te ver gaan. Kamerlid Depla (PvdA) noemde Dekkers overgangsgebied ,,een liberalisatie light.” Christen-Unie-woordvoerder Slob zei niet te geloven dat de plannen het woningtekort opheffen. Namens de GroenLinks-fractie stelde Van Gent: ,,Het wordt een enkeltje prullenbak voor het voorstel, of een enkeltje Wassenaar voor de minister.”
De coalitiepartijen CDA, VVD en D66 toonden zich ingenomen met Dekkers wijzigingen van de afgelopen weken. Zij waren tevreden dat de minister pas tot liberalisering overgaat als het woningtekort werkelijk is teruggebracht. Dekker wil met de corporaties afspraken maken over de bouw van nieuwe woningen. Alle fracties benadrukten dat zij deze afspraken tevoren willen bestuderen. Depla (PvdA): ,,Om te zien of de minister geen gekke dingen doet.”
Buiten de Tweede Kamer is Dekkers huurbeleid ook omstreden.
Bij het debat waren ontevreden huurders luidruchtig aanwezig.
Gisteren werd bekend dat Aedes, de koepelorganisatie van woningcorporaties, niet blij is met de aangepaste plannen van Dekker, wegens het op de WOZ-waarde gebaseerde huurplafond. Aedes schrijft vandaag op haar site: ,,De uitkomsten van het debat zijn voor Aedes reden om verder met de minister in gesprek te gaan over de uitwerking van het beleid.” Over een paar weken debatteert de Kamer opnieuw over het huurbeleid

Overigens wordt in de media de Judas-rol van de koepel Aedes (woningbouwverenigingen) stelselmatig onderbelicht.

TonH
10-03-05, 10:21
Geplaatst door Zwarte Kat
Er komen binnenkort gloednieuwe luxe woningen in de Kuipersstraat. Niks voor jullie?

Maar waarom hebben jullie het grondig verbouwt? Dat moet het woningbedrijf toch doen? Of zitten jullie bij zo'n particuliere huisjesmelker?

Tsja, als je in de Pijp wlt blijven wonen dan is 8 jaar wachttijd niet veel eerlijk gezegd. Oud-West en de Pijp zijn erg in trek. Daar ken je rustig 12 jaar op gaan wachten.
Maar gaan jullie voor een koopwoning of huurwoning?
:auw2: K hoop voor je dat je niet te dicht bij die gore metro-beerputten woont zoals in de Ferdinand Bolstraat

:fpiraat: Scheefwoners zijn okey.
Het is een rottend fabeltje vd regering dat ze mensen met poen, die goedkoop wonen, als ongedierte afschilderen. Je krijgt als scheefwoner onterecht een schuldgevoel opgeplakt.
De dooddoener dat ze de doorstroom tegenwerken is natuurlijk onzin. Slechts bedoeld om het falen van hun eigen beleid te verdoezelen.

Die Kuiperstraatwoningen waren nog niet zo ver toen wij gingen verbouwen, maar dan nog: Wat krijg je voor die enorme bak geld dat je elke maand uitgeeft wat we nu al niet hebben? In ieder geval geen ruim uitzicht op een grote binnentuin en ook niet de lokatie vlak bij alle winkels aan de Ferdinand Bol. Daar zitten we net genoeg van af om er geen echte last van te hebben.

Al met al duizend en één redenen om hier te blijven zitten. Er willen gewoon te veel mensen op dezelfde plaats wonen en dat knijpt de doorstroom nu al jaren af. Die plannen van Dekker veranderen daar niets aan. De oplossing zit hem mogelijk meer in inkomensafhankelijke huur, de mogelijkheid om flexibel woningen samen te voegen en weer te splitsen en nog wat van dat soort maatregelen.

We huren van Woningbouw. Waarom we verbouwd hebben? Driehoog achter op het Noorden betekende dat we bijna geen zon in huis kregen en dat begon op de zenuwen te werken. Zolder op 4 hoog was al van van ons en hadden we 2 slaapkamers en bereikbaar door een luik in de keuken. Nu hebben we een trap gebouwd, boven geïssoleerd en twee grote dakluiken aangebracht en is de woonkamer boven en beneden slaap/werkkamer, keuken en douche/toilet. Oh ja en dakterras :cool:
De woningbouw wilde er geen toestemming voor geven :moe:

Wij gaan nu nergens meer voor in Nederland. Ten eerste heeft mijn lief werk dat elke moment voorbij kan zijn en dan kan je niet eens een hypotheek krijgen. En over ruim een jaar gaan we in Athene wonen, maar dat heb ik hier wel eens links en rechts laten vallen :D

Zwarte Kat
10-03-05, 13:28
Geplaatst door TonH
Die Kuiperstraatwoningen waren nog niet zo ver toen wij gingen verbouwen, maar dan nog: Wat krijg je voor die enorme bak geld dat je elke maand uitgeeft wat we nu al niet hebben? In ieder geval geen ruim uitzicht op een grote binnentuin en ook niet de lokatie vlak bij alle winkels aan de Ferdinand Bol. Daar zitten we net genoeg van af om er geen echte last van te hebben.

Al met al duizend en één redenen om hier te blijven zitten. Er willen gewoon te veel mensen op dezelfde plaats wonen en dat knijpt de doorstroom nu al jaren af. Die plannen van Dekker veranderen daar niets aan. De oplossing zit hem mogelijk meer in inkomensafhankelijke huur, de mogelijkheid om flexibel woningen samen te voegen en weer te splitsen en nog wat van dat soort maatregelen.

We huren van Woningbouw. Waarom we verbouwd hebben? Driehoog achter op het Noorden betekende dat we bijna geen zon in huis kregen en dat begon op de zenuwen te werken. Zolder op 4 hoog was al van van ons en hadden we 2 slaapkamers en bereikbaar door een luik in de keuken. Nu hebben we een trap gebouwd, boven geïssoleerd en twee grote dakluiken aangebracht en is de woonkamer boven en beneden slaap/werkkamer, keuken en douche/toilet. Oh ja en dakterras :cool:
De woningbouw wilde er geen toestemming voor geven :moe:

Wij gaan nu nergens meer voor in Nederland. Ten eerste heeft mijn lief werk dat elke moment voorbij kan zijn en dan kan je niet eens een hypotheek krijgen. En over ruim een jaar gaan we in Athene wonen, maar dat heb ik hier wel eens links en rechts laten vallen :D

Nou snap ik het van die verbouwing.....Het gaat dus om een illegale verbouwing.
:student: Zolders mogen niet verbouwt worden. Elke bewoner van het pand heeft recht op enkele vierkante meters ruimte op zolder en betaalt daar ook huur voor.
:hihi: You greedy bastard: eerst scheefwonen en dan ook nog eens de zolder inpikken.
:dood: De Grieken pikken onze woningen in. Help!!!!
Klinkt verdomde goed die verbouwing. Lekker zo'n dakterras.......
Kheb gelukkig een balkonnetje op het zuiden maar een dakterras is nog beter. Kun je meer zon meepikken. Heerlijk

Ja tis waar dat je met koopwoningen eigenlijk niks extra's krijgt. Je betaalt een idioot hoog bedrag maar krijgt daarvoor gewoon een standaard etagewoning over het algemeen.
De buren naast mij wonen in een koopwoning dat exact dezelfde woning is als de mijne maar hun woning is veel hoger getaxeerd door de belastingdienst. De waarde daarvan ligt boven de 120.000.

:blowen: Kun je trouwens niet bij mij ook een dakraam inbouwen op mn zolder en er een trap bij inbouwen?
:moeilijk: Ik heb 2 linkerhanden dus mocht je tijd hebben.......

Huh? Je gaat toch niet echt naar athene verhuizen en de woning hier opgeven?
Wat heeft Athene dat Amsterdam niet heeft? behalve meer stink uitlaatgassen

TonH
10-03-05, 13:47
Geplaatst door Zwarte Kat
Nou snap ik het van die verbouwing.....Het gaat dus om een illegale verbouwing.
:student: Zolders mogen niet verbouwt worden. Elke bewoner van het pand heeft recht op enkele vierkante meters ruimte op zolder en betaalt daar ook huur voor.
:hihi: You greedy bastard: eerst scheefwonen en dan ook nog eens de zolder inpikken.
:dood: De Grieken pikken onze woningen in. Help!!!!
Klinkt verdomde goed die verbouwing. Lekker zo'n dakterras.......
Kheb gelukkig een balkonnetje op het zuiden maar een dakterras is nog beter. Kun je meer zon meepikken. Heerlijk

Ja tis waar dat je met koopwoningen eigenlijk niks extra's krijgt. Je betaalt een idioot hoog bedrag maar krijgt daarvoor gewoon een standaard etagewoning over het algemeen.
De buren naast mij wonen in een koopwoning dat exact dezelfde woning is als de mijne maar hun woning is veel hoger getaxeerd door de belastingdienst. De waarde daarvan ligt boven de 120.000.

:blowen: Kun je trouwens niet bij mij ook een dakraam inbouwen op mn zolder en er een trap bij inbouwen?
:moeilijk: Ik heb 2 linkerhanden dus mocht je tijd hebben.......

Huh? Je gaat toch niet echt naar athene verhuizen en de woning hier opgeven?
Wat heeft Athene dat Amsterdam niet heeft? behalve meer stink uitlaatgassen

Die ruimte op zolder is jaren geleden bij de renovatie officieel bij ons appartement gevoegd en daar is niks illegaals aan. Staat zelfs op de tekeningen en we betalen ook meer huur. Alleen wil de woningbouw om hele vage redenen maar steeds niet dat die dan ook van stroom en gas voorzien worden. Daar hebben we dus zelf voor gezorgd.

Niks illegaal dus, alleen een gerede kans dat we alles weg moeten halen zodra we hier uit gaan. Awel, dat had ik er dan wel voor over.

Die luiken zijn door een bedrijf ingebouwd en de trap is op maat gemaakt door een houthandel, alleen het plaatsen en afwerken was handwerk. Dus daar zul je niet veel aan hebben. Wanden issoleren kan ik weer wel, maar van stucen had ik weer geen kaas gegeten.

Dat dakterras is echt goddelijk. We zitten ook nog eens heel hoog en kijken dus uit over de stad. Van Shellgebouw tot Arena en OLVG tot Ring West. Alleen die vervloekte Zuidas is een echte wand in de verte...

De willekeur rond die WOZ, daar heeft Orakel al een heel stuk over lopen pennen. Natuurlijk kun je in beroep, maar vreemd blijft het om daar zulke grote gevolgen als die huurexplosie aan te verbinden.

En Athene? Yes, volgend voorjaar (zal wel eind april/mei worden) pakken we het boeltje op en gaan daar leven en werken. Wel zullen we nog een jaar of twee het huis aanhouden en verhuren (dat kan in overleg met de woningbouw), maar da's puur voor als e.e.a. écht niet zou lukken daar. Verder gaan we er vol voor.
Wat het te bieden heeft? Ik kom er een of twee keer per jaar en heb er voor het laatst een paar jaar geleden nog een tijdje gewoond... Het is een meer dan geweldige stad. Die smog kan soms erg zijn, maar die is er steeds minder. Die satelietbeelden van de vervuiling laatst gaf de regio hier veel roder aan dan Athene.
Maar de mensen, het veel meer buiten kunnen leven, de mogelijkheden om nog zelfstandig iets van de grond te trekken, het eten en drinken, het land.... Af en toe 18 graden in hartje winter vinden we ook wel lekker... en dat heeft Amsterdam zeker niet...

Snake0ne
10-03-05, 13:52
Ik vind het belachelijk dat de huren huizenhoog mogen rijzen. Zeker nu algemeen bekend is dat 75% van de bevolking het finacieel behoorlijk lastig heeft. Ik geloof ook niet dat er huurwoningen bijgebouwd gaan worden en al zou dit wel gebeuren dan zal dit wederom ten koste gaan van natuurgebieden. Er staan enorm veel bedrijfspanden leeg, als deze verhuurd zouden worden als woningen voor een schappelijke prijs ben je al voor een groot deel van het hele probleem af en ga je ook nog eens verpaupering tegen.

wytze
10-03-05, 14:16
75% van de bevolking het financieel lastig heeft???
dat is nieuw voor mij en het zou me verbazen. waar komen die gegevens vandaan?

Zwarte Kat
11-03-05, 13:15
Geplaatst door TonH
Die ruimte op zolder is jaren geleden bij de renovatie officieel bij ons appartement gevoegd en daar is niks illegaals aan. Staat zelfs op de tekeningen en we betalen ook meer huur. Alleen wil de woningbouw om hele vage redenen maar steeds niet dat die dan ook van stroom en gas voorzien worden. Daar hebben we dus zelf voor gezorgd.

Weird. Hopelijk heb je er geen last mee met de onderburen.
:lekpuh: Als je mij als buurman had dan zou ik erover klagen. Kheb veel troep die ik op zolder bewaar.
Mischien dat de woningbouw het wettelijk niet mag doen om renovaties van gas en elektra op samengevoegde zolders te financeren en dat ze het dan maar oogluikend toelaten dat je het zelf doet.

Niks illegaal dus, alleen een gerede kans dat we alles weg moeten halen zodra we hier uit gaan. Awel, dat had ik er dan wel voor over.

Daar zou ik me niet druk om maken. De toekomstige bewoners zullen jouw er dankbaar voor zijn en ook de woningbouw zal het waarderen (kunnen ze de huur gaan opschroeven).

Dat dakterras is echt goddelijk. We zitten ook nog eens heel hoog en kijken dus uit over de stad. Van Shellgebouw tot Arena en OLVG tot Ring West.

Ja smeer het ff in m'n gezicht........godverrrr
Ik heb slechts uitzicht op een binnenplaats.

En Athene? Yes, volgend voorjaar (zal wel eind april/mei worden) pakken we het boeltje op en gaan daar leven en werken. Wel zullen we nog een jaar of twee het huis aanhouden en verhuren (dat kan in overleg met de woningbouw), maar da's puur voor als e.e.a. écht niet zou lukken daar. Verder gaan we er vol voor.

Spannend!
K zou buikpijn en slapeloze nachten vd spanning hebben wanneer het zover is.
Maar uiteindelijk willen jullie dus echt alle schepen achter je verbranden.
Hebben jullie zo'n hekel aan Amsterdam? Nee toch??? Ikke niet begrijpe....

Die satelietbeelden van de vervuiling laatst gaf de regio hier veel roder aan dan Athene.

:ego: Typisch Griekse propaganda-leugens

Maar de mensen, het veel meer buiten kunnen leven, de mogelijkheden om nog zelfstandig iets van de grond te trekken, het eten en drinken, het land.... Af en toe 18 graden in hartje winter vinden we ook wel lekker... en dat heeft Amsterdam zeker niet...

Ah je wilt een zaak opzetten in Athene?
Maar wat willen jullie daar dan zoal gaan opzetten?
Hollands restaurantje? Adventure travel buro? Winkeltje? Tijdschrift? Cybercafé?
Ja 's winters is het wel lekker wanneer het daar behagelijk warm weer is maar zomers lijkt het me een hel met die hitte en het drukke straatleven.
Tsja, k ben n ras-Amsterdammer en kan met de beste wil vd wereld niet begrijpen wanneer mensen vrijwillig deze mooie stad willen verlaten. :(

salinger
11-03-05, 14:53
Ik vind het een prima plan. Waarom? Omdat op dit moment sommigen worden voorgetrokken boven anderen op onduidelijke gronden. Mensen die een huurhuis in het centrum hebben, betalen zo'n 400 euro minder dan de buurman met hetzelfde appartement, alleen omdat ze door de wachtlijst zijn gekomen. Jongere mensen vangen bot, terwijl zij hetzelfde inkomen hebben. Bovendien floreert de onderhuur.


Sociale huur is voor mensen die geen woning zelf kunnen betalen (waaronder, jammer genoeg, ikzelf), zonder ander primaire behoeften op te geven. Je kan dus niet in je eigen primaire behoeften voorzien.

Het is niet meer dan normaal te noemen dat je niet kan verwachten dat je dan op een AA-locatie terecht komt. Je komt in een kuthuis en in een kutbuurt, en als je daaruit wil, dan zal je moeten werken. huizen boven een bepaalde woz-waarde moeten natuurlijk worden vrijgegeven.

hier moet tegenover staan dat er genoeg goedkope huizen moeten zijn. Maar in lelystad kan je altijd nog terecht.

Met sociale huur moet je op de slechtste plekken komen, net zoals je met een uitkering het minste inkomen hebt.

mark61
11-03-05, 16:23
Geplaatst door TonH
Dekker zei eergisteren dat ze ook gebieden van deze maatregel wil uitsluiten waar de woningmarkt in 2008 nog overspannen is. Zit je in Amsterdam dus goed...

Naar mijn bescheiden mening is de woningmarkt in 80% van NL overspannen. We zitten met 16 miljoen op nog geen 40.000 km2. Hoezo overspannen? Verder stijgt het aantal m2 per persoon nog steeds, dacht ik. Ik woon bijvoorbeeld in mijn eentje in 100 m2, das belachelijk, maar ik kon niks anders krijgen. De locatie is fantastisch, maar ik heb liever 60 m2 en minder huur.

mark61
11-03-05, 16:39
Kan iemand me nog even uitleggen waarom er steeds maar bijgebouwd moet worden terwijl de bevolking nauwelijks groeit? Kan alleen meer m2 per persoon zijn. Volgens mij is NL vol, en is dat ook de reden dat wbv's niet kunnen bouwen, al hebben ze geld. In Leiden is dat zo in ieder geval. De plantsoentjes en sportterreinen zijn volgebouwd, de tent is vol. Bevolkingsvermindering nu!

Umarvlie
11-03-05, 16:50
Geplaatst door mark61
Kan iemand me nog even uitleggen waarom er steeds maar bijgebouwd moet worden terwijl de bevolking nauwelijks groeit? Kan alleen meer m2 per persoon zijn. Volgens mij is NL vol, en is dat ook de reden dat wbv's niet kunnen bouwen, al hebben ze geld. In Leiden is dat zo in ieder geval. De plantsoentjes en sportterreinen zijn volgebouwd, de tent is vol. Bevolkingsvermindering nu!

De bevolking is "stabiel" maar er zijn steeds meer mensen die zelfstandig willen wonen, ook ouderen die langer alleenstandig willen blijven etc... dat houd dus de boel op allemaal. Overigens hebben ze daar natuurlijk recht op, begrijp me niet verkeerd. Daarnaast dus woningbouwcooperaties die niet ingesprongen hebben daarop dus met veelal de verkeerde woningtypes blijven zitten en natuurlijk is het meeste wat is gebouwd de afgelopen jaren bedoelt voor de verkoop ipv sociale woningbouw. Dus mensen met hogere salarissen zijn naar die koophuizen teogetrokken en de minder bedeelden bleven in de goedkopere huurwoningen want waarom zouden zij duurder gaan wonen zonder daar iets voor terug te krijgen?

Gewoon geen goed beleid dus.... en het gaat er niet beter op worden.

mark61
11-03-05, 17:01
Geplaatst door Umarvlie
De bevolking is "stabiel" maar er zijn steeds meer mensen die zelfstandig willen wonen, ook ouderen die langer alleenstandig willen blijven etc... dat houd dus de boel op allemaal. Overigens hebben ze daar natuurlijk recht op, begrijp me niet verkeerd. Daarnaast dus woningbouwcooperaties die niet ingesprongen hebben daarop dus met veelal de verkeerde woningtypes blijven zitten en natuurlijk is het meeste wat is gebouwd de afgelopen jaren bedoelt voor de verkoop ipv sociale woningbouw. Dus mensen met hogere salarissen zijn naar die koophuizen teogetrokken en de minder bedeelden bleven in de goedkopere huurwoningen want waarom zouden zij duurder gaan wonen zonder daar iets voor terug te krijgen?

Gewoon geen goed beleid dus.... en het gaat er niet beter op worden.

Jaha, ik bedenk me opeens dat er al jaren standaardwoningen voor gezinnen met 2,2 kinderen worden gebouwd, terwijl er 3 miljoen alleenstaanden & counting zijn.

In jouw verhaal (en zo zou ik ook denken) zou er dan leegstand moeten zijn in het 'middensegment', achtergelaten door mensen die een nieuw koophuis hebben gekocht. Waar zijn die huizen dan?

Umarvlie
11-03-05, 17:04
Geplaatst door mark61
In jouw verhaal (en zo zou ik ook denken) zou er dan leegstand moeten zijn in het 'middensegment', achtergelaten door mensen die een nieuw koophuis hebben gekocht. Waar zijn die huizen dan?

Die zitten vol met alleenstaande (gescheiden) moeders met de kinderen en de alleenstaande (gescheiden) vaders ....

rja2
11-03-05, 19:09
Geplaatst door mark61
Naar mijn bescheiden mening is de woningmarkt in 80% van NL overspannen. We zitten met 16 miljoen op nog geen 40.000 km2. Hoezo overspannen? Verder stijgt het aantal m2 per persoon nog steeds, dacht ik. Ik woon bijvoorbeeld in mijn eentje in 100 m2, das belachelijk, maar ik kon niks anders krijgen. De locatie is fantastisch, maar ik heb liever 60 m2 en minder huur.
Dat heb ik ook, ik woon in een eengezinwoning met tuin - ik ben niet zo tuin liefhebber - , maar volgens mijn inkomen, moest ik in zo'n groot huis. Met een flat was ik ook tevreden geweest. Dat is gevolg van het puntensysteem in Nederland, hoe hoger de huur, hoe groter het huis is.

Ik heb jaren in eenkamer appartement gewoond in Groningen gewoond midden in het centrum , de lokatie was perfect , maar die was illegaal onderverhuurd, daar moest ik uit, toen ik kwam in een flat die 3 keer zo groot was in een buitenwijk met tuin, mijn kamer was 9 bij 3 meter lang, die kamer was groter als het gehele eenkamer appartement.

~Panthera~
11-03-05, 19:17
Mijn woonkamer alleen al is 45 m2, en ik ga helemaal nergens anders heen, mochten ze dat denken in Den Haag, al moet ik droog brood vreten. :ego:

En volgens mij helpt het allemaal geen moer, want als je ergens zit, en je hebt het helemaal opgeknapt naar je eigen wensen, dan ga je echt niet verkassen omdat Den Haag dat vind. :moe:
Zoveelste stupide idee.

rja2
11-03-05, 20:00
Geplaatst door ~Panthera~
Mijn woonkamer alleen al is 45 m2, en ik ga helemaal nergens anders heen, mochten ze dat denken in Den Haag, al moet ik droog brood vreten. :ego:

En volgens mij helpt het allemaal geen moer, want als je ergens zit, en je hebt het helemaal opgeknapt naar je eigen wensen, dan ga je echt niet verkassen omdat Den Haag dat vind. :moe:
Zoveelste stupide idee.
Als je systeem puntensysteem hanteert zoals in Nederland, waar inkomen gekoppeld is aan huur , zou je een sanctie moeten zetten, als iemand in een te goedkoop woning woont, zou je een extra toeslag moeten betalen, als je in te goedkope woning woont, maar dat doen ze niet in Nederland.

Ik heb jaren gewoond in een flat, die een huur had van een paar honderd gulden, maar daar ik recht op, omdat me inkomen op het moment dat ik erin kwam, op het minimum laag. Ik kwam er in, toen ik net begonnen was met werken, binnen een paar jaar, verdiende ik een veelvoud van dit salaris.

~Panthera~
11-03-05, 20:05
Geplaatst door rja2
Als je systeem puntensysteem hanteert zoals in Nederland, waar inkomen gekoppeld is aan huur , zou je een sanctie moeten zetten, als iemand in een te goedkoop woning woont, je zou een extra toeslag moeten betalen, als je in te goedkope woning woont, maar dat doen ze niet in Nederland.

Ik heb jaren gewoond in een flat, die een huur had van een paar honderd gulden, maar daar ik recht op, omdat me inkomen op het moment dat ik erin kwam, op het minimum laag. Ik kwam er in, toen ik net begonnen was met werken, binnen een paar jaar, verdiende ik een veelvoud van dit salaris.

Als ze het eerste deden, dan was het eerlijk, ja.

Maar wat te doen als je alleen je huur abominabel ziet stijgen, (met deze plannen) en je salaris niet, want die blijft op de nullijn staan.
Dan zit je dus al heel gauw behoorlijk in de shit.

rja2
11-03-05, 20:31
Geplaatst door ~Panthera~
Als ze het eerste deden, dan was het eerlijk, ja.

Maar wat te doen als je alleen je huur abominabel ziet stijgen, (met deze plannen) en je salaris niet, want die blijft op de nullijn staan.
Dan zit je dus al heel gauw behoorlijk in de shit.
Nederland probeert de woningmarkt te sterk te reguleren en dit werkt niet. Daarnaast is het bouwen van woningen in Nederland moeilijk, door de bestemmingsplannen.

Daarnaast heb je de hypotheekaftrek, die prijzen van koopwoningen flink opdrijft. Zodat het kopen van een huis in de randstad in onbetaalbaar is, ik kan een klein flatje kopen, met mijn salaris.

Als je naar andere landen kijkt, hebben ze niet zo'n probleem met de woningmarkt, ze zijn misschien niet zo dicht bevolkt Nederland, maar volgens mij een groot deel van de problemen in de woningmarkt is deschuld van de overheid.

Ik ben het eens met Dekker, dat er wat moet gebeuren in Nederland aan de woningmarkt, maar dan moet ze drastische maatregelen nemen, zoals het opgeven van de landbouwgrond voor woningen, het afschaffen van de hypotheekaftrek. Maar niet de halfslachtige maatregelen die ze nu neemt, waar mensen die nu een redelijk dure huurwoning wonen de dupe worden, zonder dat ze een kans hebben om naar een goedkopere woning te vertrekken.

De overheid, de woningbouwstichtingen, de project ontwikkelaars, de grondspeculanten hebben er allemaal een belang bij, dat er een schaarste is op de woningmarkt in Nederland, ze verdienen er allemaal dik aan.

~Panthera~
11-03-05, 20:38
Geplaatst door rja2
Nederland probeert de woningmarkt te sterk te reguleren en dit werkt niet. Daarnaast is het bouwen van woningen in Nederland moeilijk, door de bestemmingsplannen.

Daarnaast heb je de hypotheekaftrek, die prijzen van koopwoningen flink opdrijft. Zodat het kopen van een huis in de randstad in onbetaalbaar is, ik kan een klein flatje kopen, met mijn salaris.

Als je naar andere landen kijkt, hebben ze niet zo'n probleem met de woningmarkt, ze zijn misschien niet zo dicht bevolkt Nederland, maar volgens mij een groot deel van de problemen in de woningmarkt de is schuld van de overheid.

Ik ben het eens met Dekker, dat er wat moet gebeuren in Nederland aan de woningmarkt, maar dan moet ze drastische maatregelen nemen, zoals het opgeven van de landbouwgrond voor woningen, het afschaffen van de hypotheekaftrek. Maar niet de halfslachtige maatregelen die ze nu neemt, waar mensen die nu een redelijk dure huurwoning wonen de dupe worden, zonder dat ze een kans hebben om naar een goedkopere woning te vertrekken.

De overheid, de woningbouwstichtingen, de project ontwikkelaars, de grondspeculanten hebben er allemaal een belang bij, dat er een schaarste is op de woningmarkt in Nederland, ze verdienen er allemaal dik aan.

Yep, en zolang dat is, dan weet je het wel. :moe:
Geld regeert.

rja2
11-03-05, 20:40
Geplaatst door ~Panthera~
Als ze het eerste deden, dan was het eerlijk, ja.

Maar wat te doen als je alleen je huur abominabel ziet stijgen, (met deze plannen) en je salaris niet, want die blijft op de nullijn staan.
Dan zit je dus al heel gauw behoorlijk in de shit.
De mensen die extra betalen, omdat ze in een te goedkope woningen wonen , dat geldt zou in de huurwoningmarkt moeten blijven, zodat ze dit geld gebruiken voor huursubsidies.

~Panthera~
11-03-05, 20:46
Geplaatst door rja2
De mensen die extra betalen, omdat ze in een te goedkope woningen wonen , dat geldt zou in de huurwoningmarkt moeten blijven, zodat ze dit geld gebruiken voor huursubsidies.

Dat zou een manier kunnen zijn, maar waarom komen ze daar in Den Haag dan niet op ? :moe:
Te moeilijk?

mark61
11-03-05, 21:07
Geplaatst door ~Panthera~
dan ga je echt niet verkassen omdat Den Haag dat vind. :moe:
Zoveelste stupide idee.

Jij niet begrijpen. Waarom zou je weg moeten? Ze willen alleen je geld!

~Panthera~
11-03-05, 21:10
Geplaatst door mark61
Jij niet begrijpen. Waarom zou je weg moeten? Ze willen alleen je geld!

Kan iemand even het vloerkleed onder ze vandaan trekken dan ? :moe:

rja2
11-03-05, 21:19
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zou een manier kunnen zijn, maar waarom komen ze daar in Den Haag dan niet op ? :moe:
Te moeilijk?
Ik ben vandaag lid geworden van de Pvda, ik was van plan om mijn mening over bijvoorbeeld de woningmarkt gewoon te ventileren.

Ze maken volgens mij ook weinig gebruik van het internet, ik kan bijvoorbeeld mijn mening over het woningbeleid niet kwijt op de Pvda site.

Ik heb al meerdere malen een email gestuurd naar de Pvda, kan niet zeggen dat er wat uitkomt met dit email verkeer.

~Panthera~
11-03-05, 21:20
Geplaatst door rja2
Ik ben vandaag lid geworden van de Pvda, ik was van plan om mijn mening over bijvoorbeeld de woningmarkt gewoon te ventileren.

Ze maken volgens mij ook weinig gebruik van het internet, ik kan bijvoorbeeld mijn mening over het woningbeleid niet kwijt op de Pvda site.

Willen ze niet weten duidelijk. :moe:
Kan je ze niet persoonlijk mailen ? Er is toch wel ergens een loslopende PVDA'er te vinden?

rja2
11-03-05, 21:32
Geplaatst door ~Panthera~
Willen ze niet weten duidelijk. :moe:
Kan je ze niet persoonlijk mailen ? Er is toch wel ergens een loslopende PVDA'er te vinden?
Ik had net, mijn bijdrage aangepast.

Ik heb over verschillende ontwerpen een email gestuurd aan de Pvda, dat werkt schijnbaar niet.

Dus nu, doe ik dit op een andere manier.

Geen idee, hoe lang ik lid blijft van de Pvda, op veel verschillende standpunten, denk ik dus anders als het officiele partij standpunt.

~Panthera~
11-03-05, 21:35
Geplaatst door rja2
Ik had net, mijn bijdrage aangepast.

Ik heb over verschillende ontwerpen een email gestuurd aan de Pvda, dat werkt schijnbaar niet.

Dus nu, doe ik dit op een andere manier.

Geen idee, hoe lang ik lid blijft van de Pvda, op veel verschillende standpunten, denk ik dus anders als het officiele partij standpunt.

Nou, in ieder geval DOE je iets, kan je van de meesten niet zeggen. :duim:
En met alles eens zijn, lijkt me uberhaupt onmogelijk, dat terzijde.
Maar, hoe langer je zeurt, uiteindelijk moet je toch een keer opvallen, nietwaar ? :hihi:
Petje af. :fpetaf:

TonH
12-03-05, 00:20
Geplaatst door Zwarte Kat
Weird. Hopelijk heb je er geen last mee met de onderburen.
:lekpuh: Als je mij als buurman had dan zou ik erover klagen. Kheb veel troep die ik op zolder bewaar.
Mischien dat de woningbouw het wettelijk niet mag doen om renovaties van gas en elektra op samengevoegde zolders te financeren en dat ze het dan maar oogluikend toelaten dat je het zelf doet.

Daar zou ik me niet druk om maken. De toekomstige bewoners zullen jouw er dankbaar voor zijn en ook de woningbouw zal het waarderen (kunnen ze de huur gaan opschroeven).


Nee hoor, het zijn de achterste twee ruimtes op zolder. De rest heeft gewoon zijn/haar eigen hok nog. Voor zijn er ook nog twee kamertjes gebouwd in de jaren 60 maar die worden niet meer voor bewoning gebruikt. Doodzonde.

Wist je dat er in die halve woning van ons tot eind jaren 60 een gezin met 6 (!) kinderen woonde? Moet je je voorstellen. Een keuken, toilet, geen douche en één kamer met alkoof en een balkon... :maf:

Die woningbouw haalt na elke verhuizing alles weg. Snap ik niks van. Naast me hadden ze een trap binnendoor vanuit de 80-er jaren. Nieuwe erin en weg trap. Dus veel illusies maak ik me niet. Misschien dan maar onderverhuren om iemand gelukkig te maken met een paradijsje in De Pijp voordat die barbaren er de bijl in zetten...


Ja smeer het ff in m'n gezicht........godverrrr
Ik heb slechts uitzicht op een binnenplaats.

Sorry hoor, ik wist niet dat je zó rot zat... :roker:


Spannend!
K zou buikpijn en slapeloze nachten vd spanning hebben wanneer het zover is.
Maar uiteindelijk willen jullie dus echt alle schepen achter je verbranden.
Hebben jullie zo'n hekel aan Amsterdam? Nee toch??? Ikke niet begrijpe....

Ah je wilt een zaak opzetten in Athene?
Maar wat willen jullie daar dan zoal gaan opzetten?
Hollands restaurantje? Adventure travel buro? Winkeltje? Tijdschrift? Cybercafé?
Ja 's winters is het wel lekker wanneer het daar behagelijk warm weer is maar zomers lijkt het me een hel met die hitte en het drukke straatleven.
Tsja, k ben n ras-Amsterdammer en kan met de beste wil vd wereld niet begrijpen wanneer mensen vrijwillig deze mooie stad willen verlaten. :(

Oh die buikpiijn komt ook zeker wel. Niet omdat we weer in Athene gaan wonen. Da's voor mij bijna net zo thuis als Amsterdam. Nee dat opzetten van een eigen zaak, da's een sprong in het ongewisse die we nog nooit gemaakt hebben. Maar door omstandigheden kunnen we ons dat volgend jaar rustig veroorloven.
Het zal een training en adviesbedrijf worden. Opleiden van Grieken tot trainer, zelf de aquisitie doen en advieswerk verrichten.

De zomer in Athene is 2 van de 3 jaar best uit te houden, maar in augustus gaat iedereen zoveel als mogelijk met vakantie en/of de stad uit. En daar voeg ik me graag in.

Verder vind ik Athene Amsterdam in het groot. Ook dat is een samensmelting van dorpen met ieder hun eigen karakter. Verder heeft het een enorme dynamiek op allerlei gebied als kunst etc. Hoewel je ook van die vastgekoekte stukken hebt zoals hier.

Ik heb ook een deel van mijn roots hier in Amsterdam liggen. De Willemstraat in de Jordaan om precies te zijn. En dat zal ook altijd wel blijven trekken. Maar die ander kant trekt nu al weer jaren lang en ik heb hier nu al weer lang genoeg geleefd (op een paar korte perioden na dan). Tijd voor andere 'slachtoffers' die kunnen proberen of ze er in dit moeras nog wat van kunnen maken. Mijn zegen hebben ze. :fpetaf:

TonH
12-03-05, 00:45
Geplaatst door rja2
Nederland probeert de woningmarkt te sterk te reguleren en dit werkt niet. Daarnaast is het bouwen van woningen in Nederland moeilijk, door de bestemmingsplannen.

Daarnaast heb je de hypotheekaftrek, die prijzen van koopwoningen flink opdrijft. Zodat het kopen van een huis in de randstad in onbetaalbaar is, ik kan een klein flatje kopen, met mijn salaris.

Als je naar andere landen kijkt, hebben ze niet zo'n probleem met de woningmarkt, ze zijn misschien niet zo dicht bevolkt Nederland, maar volgens mij een groot deel van de problemen in de woningmarkt is deschuld van de overheid.

Ik ben het eens met Dekker, dat er wat moet gebeuren in Nederland aan de woningmarkt, maar dan moet ze drastische maatregelen nemen, zoals het opgeven van de landbouwgrond voor woningen, het afschaffen van de hypotheekaftrek. Maar niet de halfslachtige maatregelen die ze nu neemt, waar mensen die nu een redelijk dure huurwoning wonen de dupe worden, zonder dat ze een kans hebben om naar een goedkopere woning te vertrekken.

De overheid, de woningbouwstichtingen, de project ontwikkelaars, de grondspeculanten hebben er allemaal een belang bij, dat er een schaarste is op de woningmarkt in Nederland, ze verdienen er allemaal dik aan.

Ik kan een flink eind in je redenering meegaan (en ben geen lid van de PvdA :D ) Maar een ding moet er dan nog wel bij die regulering:
Nederland reguleert de woningbouw wel heel sterk en bestemmingsplannen timmeren voortdurend alles schijnbaar dicht. Maar dat is wat het is... schijn.

Al jaren overtreden allerlei overheden die regels en bestemmingsplannen. Denk maar eens aan het permanent laten bewonen van vakantiewoningen en bouwen in bos- en natuurgebieden. Burgers die daarin meegaan hebben prachtige woonlokaties terwijl men in de stad nauwelijks iets kan bouwen omdat de regelgeving zo dichtgetimmert zit en je daar genoeg gisse en actieve mensen hebt om handhaving af te dwingen.

Met dat gedrag zie je dat het kleine beetje natuur en groen steeds meer versnipperd en verrommeld en dat maakt dat je als stadsbewoner nog minder zult kunnen gaan inschikken. Het verdicht bouwen, van PvdA minister De Boer, is daardoor ook een levensgevaarlijk concept. Aan de andere kant is ook het maar groen willen houden van de randen van de stad (GroenLinks etc.) ook zo'n verstikkend concept. Alsof alle stedelingen nog steeds naar 'buiten' de stad gaan om te recreëren en te ontspannen. Dat was zo. Tegenwoordig bevolkt men het schaarse groen in de stad. Ga op een mooie dag maar eens naar het Vondelpark of het Sarphatipark. Je kunt er over de hoofden lopen. Of bezoek eens het Museumplein en het wordt helemaal duidelijk dat de stedeling ontspanning en groen zoekt in zijn directe omgeving. Dus niks verdicht bouwen. Open houden die ruimtes in de stad en dan maar goed georganiseerd die loze tussenruimtes tussen de stad en randgemeenten vol bouwen.

Een voordeel heeft al dat illegale gedoe tot nu toe wel gehad: de meeste mensen leven niet op straat. Want dat is het gekke. Woningnood wordt er geroepen, maar iedereen heeft een dak boven zijn hoofd. Wel vaak niet precies het dak dat iedereen wenst, maar toch. Dus zoveel nood is er nu ook niet.

Doorstroming ook niet en daar zullen die halfbakken plannen van Dekkers ook niet voor zorgen. In tegendeel, je loopt als Nederland nu voor het eerst de kans dat er straks wel substantiele groepen letterlijk op straat komen te staan. En als dat bewust beleid is van Dekker cs dan is dat crimineel...

~Panthera~
12-03-05, 00:50
Ach we zijn straks allemaal de lul. :moe:
Alleen wat de zin er van is, ben ik nog niet achter.

TonH
12-03-05, 00:53
Geplaatst door ~Panthera~
Ach we zijn straks allemaal de lul. :moe:
Alleen wat de zin er van is, ben ik nog niet achter.

't Is in ieder geval kernachtiger dan mijn twee stuivers... :D

~Panthera~
12-03-05, 00:53
Geplaatst door TonH
't Is in ieder geval kernachtiger dan mijn twee stuivers... :D

:haha:

TonH
12-03-05, 01:19
:rolleyes:

Telegraaf, vr 11 mrt 2005, 19:08

Amsterdam minder leefbaar
AMSTERDAM - Amsterdam is uit de toptien van meest leefbare steden ter wereld gezakt. De stad staat inmiddels op de twaalfde plaats na Zwitserse steden als Genève en Zürich. Het Canadese Vancouver heeft zich tussen de Europese top met verder Wenen, München en Düsseldorf geplaatst.


Onderzoeksbureau Mercer Human Resource Consulting heeft getoetst op onder meer politieke, sociale, economische en milieufactoren en verder op zaken als persoonlijke veiligheid en gezondheid, onderwijs, vervoer en openbare dienstverlening. Bagdad sluit de rij van 215 steden.

De meeste West-Europese steden staan bovenaan. Athene (83), Rome (74) en Londen (69) vormen een uitzondering en ook Madrid (69) scoort laag door de terroristische aanslagen.

Steden in Europa, Nieuw-Zeeland en Australië staan nog altijd het hoogst op de lijst van de meest leefbare steden. De Oost-Europese steden scoren over het algemeen lager dan de West-Europese. De positie van een aantal ervan is wel verbeterd dankzij aansluiting van enkele landen bij de EU.

In de Verenigde Staten scoren Honolulu en San Francisco het hoogst met een gedeelde 25e plaats.


:wohaa: Wat een onzin....

mark61
12-03-05, 12:15
Ik ben 1 keer in Genève geweest en kreeg acuut neiging mezelf in het bijbehorende meer te werpen. Kon de neiging net onderdrukken, want ik mocht al weer weg.

Zwarte Kat
12-03-05, 12:42
Geplaatst door TonH
Athene (83),


:lol:

mark61
12-03-05, 12:46
Geplaatst door Zwarte Kat
:lol:

Zijn vast die Turken weer met hun leugenachtige anti-propaganda. :bril:

Zwarte Kat
12-03-05, 13:08
Geplaatst door TonH

Nee hoor, het zijn de achterste twee ruimtes op zolder. De rest heeft gewoon zijn/haar eigen hok nog. Voor zijn er ook nog twee kamertjes gebouwd in de jaren 60 maar die worden niet meer voor bewoning gebruikt. Doodzonde.

Ooh ik dacht dat je de gehele zolder in gebruik had.
Kvond het al vreemd....

Wist je dat er in die halve woning van ons tot eind jaren 60 een gezin met 6 (!) kinderen woonde? Moet je je voorstellen. Een keuken, toilet, geen douche en één kamer met alkoof en een balkon... :maf:

Ongeloofelijk.
Hier in de Staats hetzelfde......kleine etage woningen (plusminus 30 vierkante meter) waar hele gezinnen in woonden.
Ik krijg al hyperventilatie als ik eraan denk.

Die woningbouw haalt na elke verhuizing alles weg. Snap ik niks van. Naast me hadden ze een trap binnendoor vanuit de 80-er jaren. Nieuwe erin en weg trap. Dus veel illusies maak ik me niet. Misschien dan maar onderverhuren om iemand gelukkig te maken met een paradijsje in De Pijp voordat die barbaren er de bijl in zetten...

Huh? Dat is idioot zeg......
Ja onderhuur is ideaal ware het niet dat je het volgens mij maar maximaal 1 jaar legaal mag doen. Lijkt me problematisch wanneer je je hier laat uitschrijven in Nederland.
Waarom gaat de woningbouw zo extreem te werk? Zijn ze bang vanwege boetes ofzo? Echt snugger lijkt het me niet want de volgende bewoners zullen ook weer een trap erin willen gaan bouwen.....

Sorry hoor, ik wist niet dat je zó rot zat... :roker:

:ego: Tis best een gezellige binnenplaats

Nee dat opzetten van een eigen zaak, da's een sprong in het ongewisse die we nog nooit gemaakt hebben. Maar door omstandigheden kunnen we ons dat volgend jaar rustig veroorloven.
Het zal een training en adviesbedrijf worden. Opleiden van Grieken tot trainer, zelf de aquisitie doen en advieswerk verrichten.

Das een richting waar ik totaal geen kaas van gegeten heb maar ik wens je alle succes in de wereld toe. :p
Is daar een plek voor in Griekenland om zulks werk te doen vanuit een zelfstandig buro? Of is het echt een sprong in het ongewisse?

De zomer in Athene is 2 van de 3 jaar best uit te houden, maar in augustus gaat iedereen zoveel als mogelijk met vakantie en/of de stad uit. En daar voeg ik me graag in.

Ga je zeker in een 2e huis ergens op een Grieks eilandje vertoeven?

Verder vind ik Athene Amsterdam in het groot. Ook dat is een samensmelting van dorpen met ieder hun eigen karakter. Verder heeft het een enorme dynamiek op allerlei gebied als kunst etc. Hoewel je ook van die vastgekoekte stukken hebt zoals hier.

Ja dat is wel waar.
Dat geldt uiteindelijk voor elke stad denk ik.


Ik heb ook een deel van mijn roots hier in Amsterdam liggen. De Willemstraat in de Jordaan om precies te zijn. En dat zal ook altijd wel blijven trekken. Maar die ander kant trekt nu al weer jaren lang en ik heb hier nu al weer lang genoeg geleefd (op een paar korte perioden na dan). Tijd voor andere 'slachtoffers' die kunnen proberen of ze er in dit moeras nog wat van kunnen maken. Mijn zegen hebben ze. :fpetaf:

Wacht maar tot je een aantal jaren in Athene gewoond heb. Dan zal langzaam het Amsteramse gemis naar binnen sluipen en dan komt de onvermijdelijke heimwee naar de Jordaan.......

En je weet het: je bent altijd welkom in onze mooie stad. Dus mocht je op een dag weer terug willen dan ben je van harte welkom als een verloren zoon......
Eens een Amsterdammer, altijd een Amsterdammer :roker:

Zwarte Kat
12-03-05, 13:10
Geplaatst door mark61
Zijn vast die Turken weer met hun leugenachtige anti-propaganda. :bril:

:hihi:

Kun je niet ff nachecken op welke plaats Istanboel staat? gniffel gniffel.......

Oramus
12-03-05, 13:16
Waarom nemen al die klagende huurders niet gewoon een hypotheek? Stelletje zeikerds.

Joesoef
12-03-05, 13:30
Geplaatst door Oramus
Waarom nemen al die klagende huurders niet gewoon een hypotheek? Stelletje zeikerds.

Als dat zou kunnen graag.

mark61
12-03-05, 13:32
Geplaatst door Zwarte Kat
:hihi:

Kun je niet ff nachecken op welke plaats Istanboel staat? gniffel gniffel.......

91 in 2003, kan geen nieuwere vinden.

Oramus
12-03-05, 13:33
Geplaatst door Joesoef
Als dat zou kunnen graag.
Rabobank en ABN Amro zijn bezig met het ontwikkelen van rente-vrije islamitische hypotheken, dus nog even geduld. :)