PDA

Bekijk Volledige Versie : Syrië verlaat Libanon voor mei



echnaton
09-03-05, 11:27
'Syrië verlaat Libanon voor mei'

Gepubliceerd op woensdag 09 maart 2005, Planet Internet

Syrië zal Libanon voor de verkiezingen in mei verlaten. Dat heeft de Syrische ambassadeur in de verenigde Staten gezegd. "We zullen ons zo spoedig mogelijk terugtrekken en waarschijnlijk ruim vóór aanvang van de verkiezingen." Syrische troepen zijn al begonnen met het terugtrekken uit het zuiden en noorden van Libanon.

Premier
Naar alle waarschijnlijkheid zal woensdag ook een nieuwe pro-Syrische premier worden benoemd. De Libanese president Lahoud zal daarvoor met afgevaardigden van het parlement overleggen. De meerderheid van het parkement steunt Lahoud en de verwachting is dan ook dat Syrië zijn politieke invloed in Libanon zal behouden.

Dinsdag kwamen in de Libanese hoofdstad Beiroet honderduizenden mensen bijeen voor een pro-Syrische demonstratie. Daarbij vielen de eerdere anti-syrische acties in het niet.

EL-Imraan
09-03-05, 12:28
je heb j egisteren die toespraak van Bush op tv gezien....die Amerikanen zijn echt dom.
"die bush zegt op een gegeven moment "Syrië moet zich terug trekken uit libanon zonel mogelijk, wel voor de verkiezingen in mei" zodat er een eerlijke verkiezingen zouden plaatsvinden....en dan valt er een stilte van 2 seconden....wachtend op een aplaus van de mensen in de zaal?? en ja, hoor die kwam......en mijn vraag eigenlijk is waarom doen ze dat? ik kan echt geen enkel reden verzinnen?

Een applaus omdat bush zegt....dat syrië zich terug moet terekken? nou wat een spannende uitspraak zeg....je zou je moeten schamen als amerikaan zijnde.

Spoetnik
09-03-05, 13:24
Ik ben nu benieuwd of Hezbollah een eerlijke verkiezing gaat eisen in Libanon. Aangezien er nu nog een vreemd stelsel is waarbij elke sekte van het land een aantal zetels kreegt. Wanneer Hezbollah eerlijke verkiezingen wenst, zal het de grootste partij van het land worden, en daarmee krijgt Israel een klein Iran als buur. Nadat de Shi'a partijen in Iraq hebben gewonnen is deze terugtrekking van het seculiere regime in Syrie een nieuwe overwinning voor Tehran.

Je begint je af te vragen of misschien Iran achter de moord zat van Hariri. Genoeg motieven, immers problemen in libanon, zorgt ervoor dat Iran weer even naar de achtergrond wordt geschoven.