PDA

Bekijk Volledige Versie : Mekka als verboden gebied voor niet-Moslims



Pagina's : [1] 2 3

The_Reporter
09-03-05, 14:45
gewist

David
09-03-05, 14:49
Tot zo ver het eerste deel van onze toeristische rubriek. We gaan nu even naar de reclame en we zijn zo weer bij u terug, met 10 toprecepten uit het midden-oosten en tips om verbrnading door de zon in die oh-zo hete woestijn te voorkomen! Blijf kijken!

Zwarte Kat
09-03-05, 14:50
Geplaatst door The_Reporter
Saudi-Arabië heeft al 5.537 visa aan toeristen uit Amerika, Europa en Afrika dit jaar (03/2005) verstrekt. Dit werd uitgevoerd door het ministerie van buitenlandse zaken onder de banner "Ontdek Saudi-Arabië (http://www.arabnews.com/?page=1&section=0&article=59713&d=1&m=3&y=2005&pix=kingdom.jpg&category=Kingdom)". Dit programma loopt sinds 1996, en er zijn al meer dan 5.000 Amerikanen, Europeanen en Japanners op bezoek geweest.
Bron: http://vraagenantwoord.blogspot.com [/B]

:boer: Deze kafir is ooit eens in Saoedisch gebied geweest zonder visum.

Tomas
09-03-05, 14:55
Ik neem aan dat Moslims die al door het lint gaan als er ergens overwogen wordt om een hoofddoekje te verbieden dit stukje zuivere discriminatie van hun eigen religie verfoeien. Die doen denk ik uit principe ook niet aan de hadj.

Simon
09-03-05, 14:59
Geplaatst door The_Reporter
[b]Het zou irreëel zijn wanneer de normale burger in opstand komt tegen de weigering een verboden (defensie) gebied te mogen betreden.

Zo is dat. Waarom zou je ook een visum aanvragen voor een verboden militaire zone. Vreemd dat men er sowieso vragen over stelt. Met die gewapende zwiterse garde wil ook niemand het Vaticaan in.

Ourzazate
09-03-05, 15:04
Geplaatst door Tomas
Ik neem aan dat Moslims die al door het lint gaan als er ergens overwogen wordt om een hoofddoekje te verbieden dit stukje zuivere discriminatie van hun eigen religie verfoeien. Die doen denk ik uit principe ook niet aan de hadj.

Mag iedereen die wil in jouw slaapkamer komen? En kan ik 's nachts met een paar vrienden in jouw achtertuin een jointje komen roken? Nee toch? Dan doe jij precies waar je de Islam van beschuldigt...:).

En hoe vaak zie je wel niet 'Verboden toegang voor onbevoegden'? Is dat ook discriminatie? Waarom niet...?

Tomas
09-03-05, 15:06
Geplaatst door Ourzazate
Mag iedereen die wil in jouw slaapkamer komen? En kan ik 's nachts met een paar vrienden in jouw achtertuin een jointje komen roken? Nee toch? Dan doe jij precies waar je de Islam van beschuldigt...:).

En hoe vaak zie je wel niet 'Verboden toegang voor onbevoegden'? Is dat ook discriminatie? Waarom niet...?

Aleen moslims mogen dat niet van mij. Wat zegt dat over mij?

David
09-03-05, 15:07
Het kan me eerlijk gezegd geen zak schelen. Ze zoeken het maar uit, daar in Mekka of Medina.

Wortel
09-03-05, 15:07
de Islaam, wat een universele godsdienst is voor de hele wereld en voor alle mensen. De verboden gebieden van de Islaam zijn de twee heilige steden Mekka en Medina. Hier zijn alleen degenen die overtuigd zijn van de Islaam en betrokken zijn bij de verdediging van de Islaam i.e. de Moslims, toegestaan te komen.

Kun je je er iets bij voorstellen dat dit nogal dubbel overkomt?
Enerzijds claimen een universele godsdienst te zijn en anderzijds restricties opleggen.
Ik kan mij voorstellen dat je geen plaattjesschietende toeristen in -in mijn geval- je kerk wilt op hoogtijdagen, omdat dat de wijding van het geheel niet ten goede komt, maar deze restricties hebben duidelijk ook te maken met verdediging. Dat heeft dus niet alleen een rituele, maar ook een politieke component. Waarom die verdediging, in de context waarover het hier gaat, zo expliciet erbij gezet? Ook dat geeft te denken.

Tomas
09-03-05, 15:09
Geplaatst door David
Het kan me eerlijk gezegd geen zak schelen. Ze zoeken het maar uit, daar in Mekka of Medina.

Je hoef ook alleen maar iet te illallalala-en en je mag erin begrijp ik uit de tekst. Dus het is verders een beetje hypocriet gezever.

Umarvlie
09-03-05, 15:33
Geplaatst door Tomas
Je hoef ook alleen maar iet te illallalala-en en je mag erin begrijp ik uit de tekst. Dus het is verders een beetje hypocriet gezever.

Ach ze doen daar wat veel Nederlanders nu in Nederland willen doen .. selectie bij toelating dus ... wie is hier nu hypocriet, je moet het zien dat zij gidsland zijn :wink:

Overigens, het gaat erom dat je Moslim moet zijn en dus de Shahada uitspreekt waarin je getuigt dat er geen god is dan Allah en dat Mohammed zijn profeet en boodschapper is. Als je dit dus uitspreekt om plaatjes in Mekka te kunnen schieten ... wie is er dan hypocriet?

Hypocriet is dat je als Mohammed of Achmed zo Mekka inrijdt maar als Mark of Peter eerst moet bewijzen moslim te zijn.... dat is hypocriet.

Tomas
09-03-05, 15:41
Geplaatst door Umarvlie
Ach ze doen daar wat veel Nederlanders nu in Nederland willen doen .. selectie bij toelating dus ... wie is hier nu hypocriet, je moet het zien dat zij gidsland zijn :wink:

Overigens, het gaat erom dat je Moslim moet zijn en dus de Shahada uitspreekt waarin je getuigt dat er geen god is dan Allah en dat Mohammed zijn profeet en boodschapper is. Als je dit dus uitspreekt om plaatjes in Mekka te kunnen schieten ... wie is er dan hypocriet?

Hypocriet is dat je als Mohammed of Achmed zo Mekka inrijdt maar als Mark of Peter eerst moet bewijzen moslim te zijn.... dat is hypocriet.

Wat is er dan hypocriet aan te illallalen of te shadadada als je dan door mag rijden? Als zo'n relie-agent daar een stijve plasser van krijgt zie ik niet in wat daar hypocriet aan is? Dat is je aanpassen aan de (absurde) regels van zo'n land.

Dat S-A wat dit betreft een gidsland is voor types als Wilders hoef je mij niet uit te leggen. 't is alleen een beetje lullig voor Moslims dat Wilders-types hun heilige plaatsen beheersen.

Umarvlie
09-03-05, 15:47
Geplaatst door Tomas
Wat is er dan hypocriet aan te illallalen of te shadadada als je dan door mag rijden?{/b]

Als moslim geeft de Shahada aan dat je een verbond sluit met Allah om als goede moslim door het leven te gaan. niet kiekjes nemen dus vandaar hypocriet. Maar een niet-moslim ziet dat ongetwijfeld anders.


[b]Als zo'n relie-agent daar een stijve plasser van krijgt zie ik niet in wat daar hypocriet aan is? Dat is je aanpassen aan de (absurde) regels van zo'n land.

Dat is onbedoelde mazen in de wet mis/ge-bruiken en dat zegt meer over het karakter van de mensen die dat doen datn van die opgewonde politiemannen.


Dat S-A wat dit betreft een gidsland is voor types als Wilders hoef je mij niet uit te leggen. 't is alleen een beetje lullig voor Moslims dat Wilders-types hun heilige plaatsen beheersen.

Tja, helaas zijn de Saoudies de baas daar ... en zullen zolang hun olie naar de VS blijven stromen ook wel blijven.

Tomas
09-03-05, 15:51
Geplaatst door Umarvlie

Dat is onbedoelde mazen in de wet mis/ge-bruiken en dat zegt meer over het karakter van de mensen die dat doen datn van die opgewonde politiemannen.

Meen je dat? Vreemd. Persoonlijk zou ik zelfs iets in de trant van mompelen "Bush's ass is the greatest" om Area 51 in te mogen. Terwijl ik dan nog weet wat ik zeg ook. Het is voor mij persoonlijk me aanpassen aan het denkniveau van de lokale bevolking om mee te mogen doen of dingetjes te mogen zien. Ik zie dat niet als hypocrisie bij die bewoners, maar als ongeletterdheid. Als een nederlander met een normale gemiddelde opleiding dat echter goedpraat en jankt om het feit dat hij niet overal en altijd zijn religie mag uiten. Kijk, dat vind ik nu hypocriet. Zo dom is geen mens.

magden_david
09-03-05, 16:04
wat een bullshit excuus.
area 51 is een plek met defensie belang, staats belang, daar zit gevoelig materiaal natuurlijk mag je daar niet binnen komen. NIEMAND, dus niet alleen moslims of allen negers, NIEMAND. IN dat opzicht is het verbod gelijk.

In dit verbod is er sprake van discriminatie op basis van geloof.
En hoe wordt dat dan gerechtvaardigd? Is er een wezenlijk staats belang, vrees voor de openbare orde om maar eens het europees voor de rechten van de mens te citeren? NEe natuurlijk niet.

ik stel voor om heel west europa een joods-christelijk heiligdom te maken waar alleen joden en christenen mogen komen, daar zullen deze vrome moslims vast geen probleem mee hebben.

Umarvlie
09-03-05, 16:09
Geplaatst door Tomas
Meen je dat? Vreemd. Persoonlijk zou ik zelfs iets in de trant van mompelen "Bush's ass is the greatest" om Area 51 in te mogen. Terwijl ik dan nog weet wat ik zeg ook. Het is voor mij persoonlijk me aanpassen aan het denkniveau van de lokale bevolking om mee te mogen doen of dingetjes te mogen zien. Ik zie dat niet als hypocrisie bij die bewoners, maar als ongeletterdheid.

ik zie dat persoonlijk to echt als hypocrietie hoor ... en andere mensen die je niet begrijpt als dom neerzetten ... hmmm op zijn zachts gezegd is dat arrogantie ten top he ... maar goed, zegt dus weer iets over jou als persoontje.


Als een nederlander met een normale gemiddelde opleiding ... en jankt om het feit dat hij niet overal en altijd zijn religie mag uiten.... [quote]

wie is die man?


[quote] Kijk, dat vind ik nu hypocriet. Zo dom is geen mens.

jij mag voor jou zelf altijd uitmaken wat je wel/niet hypocriet vindt. Dat mag iedereen (nog wel) in Nederland. Maar ik denk dat jij "de mens" niet kent zo die al zou bestaan hoor....

Tomas
09-03-05, 16:13
Geplaatst door Umarvlie
ik zie dat persoonlijk to echt als hypocrietie hoor ... en andere mensen die je niet begrijpt als dom neerzetten ... hmmm op zijn zachts gezegd is dat arrogantie ten top he ... maar goed, zegt dus weer iets over jou als persoontje.

Ik begrijp heel goed de gedachte achter dergelijke regeltjes. Daar is niks ingewikkelds of moeilijks aan. En dat ik dat dom vind heb ik niet gezegd. Althans ik vind het niet dom van de lokale bewoners. Ik vind het wat anders voor een in nederland geboren en opgeleid persoon. Dan vind ik het wel dom. Ik zou het trouwens ook dom vinden van de amerikanen als ik area51 in mocht met "Bush's ass is the greatest". Maar jammergenoeg kan dat ook niet.


Jij mag voor jou zelf altijd uitmaken wat je wel/niet hypocriet vindt. Dat mag iedereen (nog wel) in Nederland. Maar ik denk dat jij "de mens" niet kent zo die al zou bestaan hoor....

Come again???

Umarvlie
09-03-05, 16:15
Geplaatst door magden_david
wat een bullshit excuus.
area 51 is een plek met defensie belang, staats belang, daar zit gevoelig materiaal natuurlijk mag je daar niet binnen komen. NIEMAND, dus niet alleen moslims of allen negers, NIEMAND. IN dat opzicht is het verbod gelijk.

In dit verbod is er sprake van discriminatie op basis van geloof.
En hoe wordt dat dan gerechtvaardigd? Is er een wezenlijk staats belang, vrees voor de openbare orde om maar eens het europees voor de rechten van de mens te citeren? NEe natuurlijk niet.

ik stel voor om heel west europa een joods-christelijk heiligdom te maken waar alleen joden en christenen mogen komen, daar zullen deze vrome moslims vast geen probleem mee hebben.

Discriminatie is onderscheid maken op niet terzake doende grond(en). Bij het religieuze heiligdommen anders gelovigen uitsluiten is dus geen discriminatie. (moslims zijn ook niet welkom bij de klaagmuur dus dan moet europa alleen christelijk worden en niet joods-christelijk he....)

Overigens is er al niet doorheen te komen in Medina en Mekka door alle Moslims die er rondlopen.... laat staan dat er nog eens miljoenen toeristen bij moeten. Dus ook op niet-religieuze basis zijn er afdoende redenen.

Umarvlie
09-03-05, 16:25
Geplaatst door Tomas
Dan vind ik het wel dom.

Ach... jouw goed recht... om dingen te zeggen die inzicht geven over jou :boer:



Come again???

tsk tsk tsk ...komaan zeg, ik gebruik gewoon simpel nederlands hoor ....

Tomas
09-03-05, 16:47
Geplaatst door Umarvlie
Ach... jouw goed recht... om dingen te zeggen die inzicht geven over jou :boer:


Fijn voor je. Maar ik neem aan dat je niet verbaasd bent over mij? Ik wel over jou trouwens. Ik had niet gedacht dat zelfs jij tot het meest bizarre uiterste zou gaan om je "geloofsgenoten" in alles te verdedigen. Soms is dat best wel eng.


tsk tsk tsk ...komaan zeg, ik gebruik gewoon simpel nederlands hoor ....

Ja, dat zag ik. Alleen begrijp ik geen reet van wat je wilt zeggen. Zolang je het zelf allemaal hel intelligent vind klinken vind ik het allang best. Ik hoef het niet perse te begrijpen hoor. Praat maar lekker tegen jezelf.

Zwarte Kat
09-03-05, 16:48
Geplaatst door Umarvlie


Discriminatie is onderscheid maken op niet terzake doende grond(en). Bij het religieuze heiligdommen anders gelovigen uitsluiten is dus geen discriminatie. (moslims zijn ook niet welkom bij de klaagmuur dus dan moet europa alleen christelijk worden en niet joods-christelijk he....)

Je hebt het nu alleen over heilige plekken. Maar tis wat anders als je als kafir helemaal nergens mag komen binnen een complete stad. Dat is toch echt een apartheidsysteem


[B]Overigens is er al niet doorheen te komen in Medina en Mekka door alle Moslims die er rondlopen.... laat staan dat er nog eens miljoenen toeristen bij moeten. Dus ook op niet-religieuze basis zijn er afdoende redenen.

Welnee, voor het overgrote deel van het jaar zijn het rustige steden waar het wonen en werken z'n gangetje gaat.
:maf2: Of dacht je soms dat het bedevaarts-carnaval daar 360 dagen per jaar doorgaat?

Umarvlie
09-03-05, 16:54
Geplaatst door Tomas
Fijn voor je. Maar ik neem aan dat je niet verbaasd bent over mij? Ik wel over jou trouwens. Ik had niet gedacht dat zelfs jij tot het meest bizarre uiterste zou gaan om je "geloofsgenoten" in alles te verdedigen. Soms is dat best wel eng.

Ik dacht dat ik als moslim per definitie als "eng" werd bestempeld... nu is het mijn beurt om verbaast te zijn!

Overigens, vanwaar bizarre uitersten. Ook al ben je het met (groepen van) mensen niet (on)eens, betekend dat toch niet dat je het met alles (on)eens hoeft te zijn?


Ja, dat zag ik. Alleen begrijp ik geen reet van wat je wilt zeggen. Zolang je het zelf allemaal hel intelligent vind klinken vind ik het allang best. Ik hoef het niet perse te begrijpen hoor. Praat maar lekker tegen jezelf.

Oh.... ik had toch echt de indruk dat jij jezelf erg intelligent vond klinken hoor ... dus dat kun je jezelf beter toeschrijven. Het spijt me als jij mij niet begrijpt, dat is niet mijn schuld... enne als het je blij maakt, ik begrijp ook niet alles wat jij zegt of stelt.... zal wel een menselijk trekje zijn dan :melig2:

ik zal nochthans een poging wagen, het gaat om jouw uitspraak "... zo dom is geen mens" ... dat stel jij maar dan denk ik dat jij "de mens" niet kent maw, buiten of het al dan niet dom is (dat is jouw interpretatie) denk ik dat jij de mens dus niet goed kent en dat er velen (mogelijk zijn we dat allemaal) dom zijn. OOk IK.... :nijn:

Umarvlie
09-03-05, 16:57
Geplaatst door Zwarte Kat
Je hebt het nu alleen over heilige plekken. Maar tis wat anders als je als kafir helemaal nergens mag komen binnen een complete stad. Dat is toch echt een apartheidsysteem



Welnee, voor het overgrote deel van het jaar zijn het rustige steden waar het wonen en werken z'n gangetje gaat.
:maf2: Of dacht je soms dat het bedevaarts-carnaval daar 360 dagen per jaar doorgaat?

ah... je spreekt uit ervaring? er bestaat ook nog zoiets als Umroh... niet zo massaal als de Hadj waar er 2.5-3 miljoen moslims in een klap neerstrijken maar toch wel errug druk hoor.

Maar, stel nu dat het wel mogelijk zou zijn om daarheen te geraken. Wat willen jullie daar dan doen als je wel naar de stad mag maar niet de moskeen of andere heiligdommen betreden? Er zijn geen disco's of andere uitgaansgelegenheden, er is geen strand dus ... wat willen jullie daar dan?

Tomas
09-03-05, 16:58
Geplaatst door Umarvlie
Ik dacht dat ik als moslim per definitie als "eng" werd bestempeld... nu is het mijn beurt om verbaast te zijn!

Overigens, vanwaar bizarre uitersten. Ook al ben je het met (groepen van) mensen niet (on)eens, betekend dat toch niet dat je het met alles (on)eens hoeft te zijn?



Oh.... ik had toch echt de indruk dat jij jezelf erg intelligent vond klinken hoor ... dus dat kun je jezelf beter toeschrijven. Het spijt me als jij mij niet begrijpt, dat is niet mijn schuld... enne als het je blij maakt, ik begrijp ook niet alles wat jij zegt of stelt.... zal wel een menselijk trekje zijn dan :melig2:

ik zal nochthans een poging wagen, het gaat om jouw uitspraak "... zo dom is geen mens" ... dat stel jij maar dan denk ik dat jij "de mens" niet kent maw, buiten of het al dan niet dom is (dat is jouw interpretatie) denk ik dat jij de mens dus niet goed kent en dat er velen (mogelijk zijn we dat allemaal) dom zijn. OOk IK.... :nijn:

Nee, ik vind je niet zo dom. Ik vind je een hypocriet dat je zo krom kan lullen dat je discriminatie op zulke extreme basis goedpraat omdat het je geloofsgenootjes betreft. En van Schaap enco verwacht ik dat, maar niet van jou. Dus ik ben verbaasd.

Tomas
09-03-05, 17:00
Geplaatst door Umarvlie

Maar, stel nu dat het wel mogelijk zou zijn om daarheen te geraken. Wat willen jullie daar dan doen als je wel naar de stad mag maar niet de moskeen of andere heiligdommen betreden? Er zijn geen disco's of andere uitgaansgelegenheden, er is geen strand dus ... wat willen jullie daar dan?

Ik heb me echt vreselijk in jou vergist. Je bent echt een maffe moslim die buiten deze maatschappij staat. In jou beleving heb je "Oprechte moslims" en "hedonisten die het er van nemen". Errug beperkt.

Wide-O
09-03-05, 17:03
Heren heren !

Je laat je verleiden tot een debat door een of andere knip & plakgozerd.

"Wie er ook zit met een persoon van innovatie, pas dan voor hem op, en wie er ook zit met een persoon van innovatie, diegene heeft geen wijsheid gekregen. Ik zou graag willen dat er een fort van ijzer tussen mij en de persoon van innovatie zou zijn. Dat ik eet met een Jood en een Christen is mij meer geliefd dan dat ik eet met een persoon van innovatie"

Misschien moet je hier maar eens op ingaan, op dit soort halve gare onderschriften :zozo:

Umarvlie, het is je niet duidelijk, maar eigenlijk maakt Tomas je een compliment.

Oh, maakte, hij is nu on a roll :gsm:

Umarvlie
09-03-05, 17:04
Geplaatst door Tomas
Nee, ik vind je niet zo dom. Ik vind je een hypocriet dat je zo krom kan lullen dat je discriminatie op zulke extreme basis goedpraat omdat het je geloofsgenootjes betreft. En van Schaap enco verwacht ik dat, maar niet van jou. Dus ik ben verbaasd.

Aha .. echter, JIJ vindt het discriminatie (molims wel en niet-moslims niet), ik niet, ik vind dat er voldoende redenen voor zijn, dat is dus ook niet hypocriet maar een verschil van opvatting.

Wat ik daar wel discriminerend vindt is dat je als je mohammed heet en uit Syrie komt zo de grens over kan (gewoon voor de post uitstappen en doorlopen door de heuvels, ken zat mensen die dat al gedaan hebben) en door naar mekka ... al ben je christen. Maar als je Mark, Peter of Klaas heet dan moet je visas en weet ik wat al niet meer gaan aanvragen. Dat vindt ik wel discriminatie.

magden_david
09-03-05, 17:04
Geplaatst door Umarvlie
Discriminatie is onderscheid maken op niet terzake doende grond(en). Bij het religieuze heiligdommen anders gelovigen uitsluiten is dus geen discriminatie. (moslims zijn ook niet welkom bij de klaagmuur dus dan moet europa alleen christelijk worden en niet joods-christelijk he....)



1:voor zover ik weet mogen moslims wel bij de klaagmuur komen, joden mogen niet op de tempelberg. Het hele tempel complex is voor joden het enige en belangrijkste heiligdom. Toch mogen joden niet op alle plekken komen enh eeft de unesco beaamt dat de moslim beheerders (de waqf) de tempelberg op ontoelatbaare wijze aan het slopen is om zijn moskee groter te maken. Hoe tolerant is dat van de joden?
Staat dus in geen vergelijking tot mekka.

2: christendom is een joodse sekte, en er wonen als sinds voor het jaar 0 joden in griekenland en als sinds 900 na chr. in polen, europa is doordrenkt met de joodse aanwezigheid, zowel cultureel als geestelijk, economisch en politiek. Lijkt me voldoende reden om van een joods-christelijk europa te spreken.


[/b]Overigens is er al niet doorheen te komen in Medina en Mekka door alle Moslims die er rondlopen.... laat staan dat er nog eens miljoenen toeristen bij moeten. Dus ook op niet-religieuze basis zijn er afdoende redenen. [/B]

Ik zou er dolgraag bij willen zijn lijkt me fantastisch.
maar als jood mocht je tot voor kort saoudi arabie IN ZIJN GEHEEL niet eens in, praat maar eens met mensen die bij shell e.d. hebben gewerkt of ambassade personeel. Joods klinkende achternaam is dan al voldoende reden om geen visum te krijgen.

Umarvlie
09-03-05, 17:07
Geplaatst door Wide-O
"Wie er ook zit met een persoon van innovatie, pas dan voor hem op, en wie er ook zit met een persoon van innovatie, diegene heeft geen wijsheid gekregen. Ik zou graag willen dat er een fort van ijzer tussen mij en de persoon van innovatie zou zijn. Dat ik eet met een Jood en een Christen is mij meer geliefd dan dat ik eet met een persoon van innovatie"

Dit begrijp ik dus niet ... dmme ollander die ik ben!


Umarvlie, het is je niet duidelijk, maar eigenlijk maakt Tomas je een compliment.

Ha ha .. ik heb geen probleem met Thomas, al dan niet complimenten makend hoor..., ik heb alleen een verschil van mening maar ik praat het uit, en dat mag best wel stevig (Ollandse gewoonte toch?)

Tomas
09-03-05, 17:08
Geplaatst door Umarvlie
Aha .. echter, JIJ vindt het discriminatie (molims wel en niet-moslims niet), ik niet, ik vind dat er voldoende redenen voor zijn, dat is dus ook niet hypocriet maar een verschil van opvatting.

Wat ik daar wel discriminerend vindt is dat je als je mohammed heet en uit Syrie komt zo de grens over kan (gewoon voor de post uitstappen en doorlopen door de heuvels, ken zat mensen die dat al gedaan hebben) en door naar mekka ... al ben je christen. Maar als je Mark, Peter of Klaas heet dan moet je visas en weet ik wat al niet meer gaan aanvragen. Dat vindt ik wel discriminatie.

Kijk, ik vind het nu weer logisch dat als je zulke achterlijke regels verzint dat je ze dan ook achterlijk toepast. De kans dat mohammed een moslim is is namelijk vele vele malen groter dan kees of piet. Dat is consequent zijn in achterlijkheid. Zo iemand die zo mensen controleer vind ik dus niet hypocriet, maar tja, gewoon het product van zijn maatschappij. Wil je iets verbieden voor niet-moslims zul je toch echt net zulke achterlijke daden moeten verrichten die daarbij horen. Hoe zou ik anders moeten verbieden dat moslims niet in mijn tuin komen? Dan check ik toch ook eerst de naam, dan de kleur en daarna subtiele dingetjes of niet ergens een koran heeft verstopt of misschien een mening die heel erg moslimmerig is. Achterlijke regels vergen gewoon achterlijk gedrag.

Wide-O
09-03-05, 17:10
Geplaatst door Umarvlie
Dit begrijp ik dus niet ... dmme ollander die ik ben!


Ik dus ook niet, maar dit is niet van mij, maar van de topic starter. Ho hum.



Ha ha .. ik heb geen probleem met Thomas, al dan niet complimenten makend hoor..., ik heb alleen een verschil van mening maar ik praat het uit, en dat mag best wel stevig (Ollandse gewoonte toch?) [/B]

Weet ik niet, ik ben Belg :ego:

;)

Persoonlijk zou ik langs de ene kant die plaatsen als niet-moslim wel eens willen zien, maar aan de andere kant, indien niet welkom, so be it.

Umarvlie
09-03-05, 17:12
Geplaatst door magden_david
1:voor zover ik weet mogen moslims wel bij de klaagmuur komen, joden mogen niet op de tempelberg. Het hele tempel complex is voor joden het enige en belangrijkste heiligdom. Toch mogen joden niet op alle plekken komen enh eeft de unesco beaamt dat de moslim beheerders (de waqf) de tempelberg op ontoelatbaare wijze aan het slopen is om zijn moskee groter te maken. Hoe tolerant is dat van de joden?
Staat dus in geen vergelijking tot mekka.

Hmmm laatste keer toen ik daar mij kameel parkeerde en af wilde stijgen werd ik toch (niet vriendelijk) verzocht om op te rotten. Overigens heb ik geen probleem dat mij als niet-jood de toegang daar wordt gewijgerd hoor.


2: christendom is een joodse sekte, en er wonen als sinds voor het jaar 0 joden in griekenland en als sinds 900 na chr. in polen, europa is doordrenkt met de joodse aanwezigheid, zowel cultureel als geestelijk, economisch en politiek. Lijkt me voldoende reden om van een joods-christelijk europa te spreken.

Ja hoor .. eerst was er de Islam, (Adam was de eerste moslim) en daar hebben zich de vervolgens de Joden en later de Christenen van afgescheiden....



Ik zou er dolgraag bij willen zijn lijkt me fantastisch.
maar als jood mocht je tot voor kort saoudi arabie IN ZIJN GEHEEL niet eens in, praat maar eens met mensen die bij shell e.d. hebben gewerkt of ambassade personeel. Joods klinkende achternaam is dan al voldoende reden om geen visum te krijgen.

Tja, ik denk dat als jood je inderdaad geen kans maakt... maar wat zou er zo fantastisch aan zijn dan? Ik begrijp dat toch echt niet. Ik heb absoluut geen behoefte om de Klaagmuur of de Sint Pieter in Rome te bezien ... nooit gehad ook. En eerlijk gezegd, als ik ooit de Hadj ga doen ga ik ook alleen maar voor de Hadj en verder niet.

Zwarte Kat
09-03-05, 17:14
Geplaatst door Umarvlie
ah... je spreekt uit ervaring? er bestaat ook nog zoiets als Umroh... niet zo massaal als de Hadj waar er 2.5-3 miljoen moslims in een klap neerstrijken maar toch wel errug druk hoor.

Ik spreek in zoverre uit ervaring dat het mij begin jaren 90 niet gelukt is om een visum te kunnen bemachtigen. Kreeg zelfs geen doorreis-visum van 3 dagen. Door dat idiote apartheidsbeleid zat het land potdicht voor buitenlandse reizigers en kon ik niet naar Jemen toe.


Maar, stel nu dat het wel mogelijk zou zijn om daarheen te geraken. Wat willen jullie daar dan doen als je wel naar de stad mag maar niet de moskeen of andere heiligdommen betreden? Er zijn geen disco's of andere uitgaansgelegenheden, er is geen strand dus ... wat willen jullie daar dan?


Jaja elke kafir is een goddeloze hond dat alleen geinteresseerd is in wijven neuken, disco's, zee, voetbal en vreten.......
:moeilijk:

Joesoef
09-03-05, 17:17
Much Ado About Nothing

Umarvlie
09-03-05, 17:18
Geplaatst door Tomas
Kijk, ik vind het nu weer logisch dat als je zulke achterlijke regels verzint dat je ze dan ook achterlijk toepast. De kans dat mohammed een moslim is is namelijk vele vele malen groter dan kees of piet. Dat is consequent zijn in achterlijkheid. Zo iemand die zo mensen controleer vind ik dus niet hypocriet, maar tja, gewoon het product van zijn maatschappij. Wil je iets verbieden voor niet-moslims zul je toch echt net zulke achterlijke daden moeten verrichten die daarbij horen. Hoe zou ik anders moeten verbieden dat moslims niet in mijn tuin komen? Dan check ik toch ook eerst de naam, dan de kleur en daarna subtiele dingetjes of niet ergens een koran heeft verstopt of misschien een mening die heel erg moslimmerig is. Achterlijke regels vergen gewoon achterlijk gedrag.

Jammer dat je ... welgeteld 5x het woord achterlijk gebruikt. Kijk, je kan het er niet mee eens zijn maar dan hoeft het niet achterlijk te zijn (of dom voordat je een search & replace gaat doen :wink: ).

Op die manier vindt de ene helft van de wereld bevolking de andere helft achterlijk en vice versa....

En het is dus wel hypocriet, en discriminerend om Mohammed niet naar zijn geloof te vragen en Peter wel. Gewoon een ieder de Shahada laten doen en je bent konsequent bezig.

Voor wat jouw tuin betreft, helaas voor je is geloof uit het paspoort geschrapt (net zoals beroep etc... wat er vroeger wel allemaal instond) dus ik heb geen simpele oplossing voor je. Mogelijk moet je dan ook maar geen onderscheid maken op grond van religie (of ras, afkomst etc) maar gewoon alleen die mensen die je kent (en mag) toelaten in je tuin. Werkt bij mij al jaren en ben er bijzonder tevreden over.

Umarvlie
09-03-05, 17:20
Geplaatst door Zwarte Kat
Jaja elke kafir is een goddeloze hond dat alleen geinteresseerd is in wijven neuken, disco's, zee, voetbal en vreten.......
:moeilijk:

Als ik je onrecht heb aangedaan dan excuses maar je zou je dan ook niet aangesproken dienen te voelen hoor :jeweetog: trouwens, wat hebben disco'en strand nu weer met "wijfen neuken" te maken.... :D

Maar je verteld nog steeds niet wat je daar wilt gaan doen.

Julien
09-03-05, 17:28
Ik vind het gewoon discriminerend om een bepaald stuk land (omgeving Mekka) te verbieden voor mensen van bepaalde religies.

De Sint Pieter in Vaticaanstad is voor iedereen toegankelijk.

Zwarte Kat
09-03-05, 17:29
Geplaatst door Umarvlie
Als ik je onrecht heb aangedaan dan excuses maar je zou je dan ook niet aangesproken dienen te voelen hoor :jeweetog: trouwens, wat hebben disco'en strand nu weer met "wijfen neuken" te maken.... :D

Maar je verteld nog steeds niet wat je daar wilt gaan doen.

Je dacht toch niet dat mannen naar de disco gaan vanwege die slappe muziek?
En je dacht toch niet dat mannen naar het strand gaan omdat ze het zo leuk vinden om overal zand in hun spullen te krijgen?

Momenteel heb ik niks te zoeken in Saoedie maar had er in de jaren 90 op doorreis heen willen gaan. Over land via Saoedie naar Jemen. Maar dat kon dus niet vanwege dat apartheidsysteem. Overigens was Iran toen indertijd ook heel lastig om binnen te komen. Er werden bijna geen visums voor verstrekt en dan nog duurde het maanden voordat er antwoord kwam.

Wide-O
09-03-05, 17:32
Geplaatst door Julien
Ik vind het gewoon discriminerend om een bepaald stuk land (omgeving Mekka) te verbieden voor mensen van bepaalde religies.

De Sint Pieter in Vaticaanstad is voor iedereen toegankelijk.

Ja & nee. Mits lange broek en bedekte armen dacht ik. Simon Carmiggelt (did I just date myself :zozo: ) heeft daar nog een heel leuk stukje over geschreven, over de "portiers" daar :)

Verder geef ik de heer Joesoef gelijk.

Julien
09-03-05, 17:42
Wat ik me trouwens afvraag; hoe zouden ze willen nachecken of ik moslim ben of niet?? Als ik met m'n autotje kom aanrijden en zeg dat ik een Nederlandse Marokkaanse moslim ben.. wat dan? Lijkt me sterk dat ze je eerst een half uur gaan verhoren :hihi:

@Wide-O: ja in de San Pietro vragen ze idd om je armen en benen te bedekken. Dat is wel het minste wat ze kunnen vragen en ook voor niemand een belemmering om de San Pietro te bezoeken.

Wide-O
09-03-05, 17:54
Geplaatst door Julien
[B]Wat ik me trouwens afvraag; hoe zouden ze willen nachecken of ik moslim ben of niet?? Als ik met m'n autotje kom aanrijden en zeg dat ik een Nederlandse Marokkaanse moslim ben.. wat dan? Lijkt me sterk dat ze je eerst een half uur gaan verhoren :hihi:


Wel lezen hé ! "La ilaha ila llaah Muhammed ur Rasulullah" zoals in de eerste knip & plak post al stond. Frans accent geen probleem. Ik denk dat Tomas daar eigenlijk zo kriegel over werd.



@Wide-O: ja in de San Pietro vragen ze idd om je armen en benen te bedekken. Dat is wel het minste wat ze kunnen vragen en ook voor niemand een belemmering om de San Pietro te bezoeken.

Tsja, ik ken een Romeinse advocaat. Van 72 weliswaar, maggoed. Instant friends & all that. Die man heeft me eens Rome by night laten zien. Dat ging echt wel verder dan armen die al of niet bedenkt waren. :)

Umarvlie
09-03-05, 20:13
'k zie nog steeds het probleem niet hoor, er zijn zoveel gebieen, steden en zelfs hele landen waar je niet inkomt door uiteenlopende redenen dus ..waarom mogen moslims (of saoudies) niet zelf bepalen wie waar wel of niet inkomt?

En ja, ze hebben een lullig, makkelijk te omzeilen manier bedacht dus .. wat let je, als je toch niet in Allah geloofd hoef je niet bang te zijn dat er later met je afgerekend wordt toch.

Ga dus je gang, doe alsof je moslim bent en ga naar Mekka ... blijft het voor mij een raadsel wat je daar wilt gaan doen overigens. Heb ik dus nog steeds niets van gezien. Geloof me Mekka is niet Rome dus .. wat zoek je daar dan?

Julien
09-03-05, 20:36
Geplaatst door Umarvlie
'k zie nog steeds het probleem niet hoor, er zijn zoveel gebieen, steden en zelfs hele landen waar je niet inkomt door uiteenlopende redenen dus ..waarom mogen moslims (of saoudies) niet zelf bepalen wie waar wel of niet inkomt?

En ja, ze hebben een lullig, makkelijk te omzeilen manier bedacht dus .. wat let je, als je toch niet in Allah geloofd hoef je niet bang te zijn dat er later met je afgerekend wordt toch.

Ga dus je gang, doe alsof je moslim bent en ga naar Mekka ... blijft het voor mij een raadsel wat je daar wilt gaan doen overigens. Heb ik dus nog steeds niets van gezien. Geloof me Mekka is niet Rome dus .. wat zoek je daar dan?

:moe: ja en ik snap het ook niet waarom mensen zich druk maken om een imam die een vrouw geen hand wil geven, of een paus die condooms verbiedt of een franse president die hoofddoekjes op openbare scholen verbiedt. Maar blijkbaar zijn er mensen die daar anders over denken he.

Umarvlie
09-03-05, 20:41
Geplaatst door Julien
:moe: ja en ik snap het ook niet waarom mensen zich druk maken om een imam die een vrouw geen hand wil geven, of een paus die condooms verbiedt of een franse president die hoofddoekjes op openbare scholen verbiedt. Maar blijkbaar zijn er mensen die daar anders over denken he.

percies :D

komt omdat mensen vooral bezig zijn met anderen ipv hunzelf... enne wat wil JIJ in Mekka doen?? komaan geef nou eens antwoord want ik knap van nieuwsgierigheid.

Mill
09-03-05, 20:44
Geplaatst door Umarvlie
'Ga dus je gang, doe alsof je moslim bent en ga naar Mekka ... blijft het voor mij een raadsel wat je daar wilt gaan doen overigens. Heb ik dus nog steeds niets van gezien. Geloof me Mekka is niet Rome dus .. wat zoek je daar dan?

't Is mij ook een raadsel wat moslims in een discotheek hebben te zoeken. Van mij mogen ze zich voordoen als kafir om binnengelaten te worden, maar 't is geen moskee dus...

Umarvlie
09-03-05, 20:46
Geplaatst door Mill
't Is mij ook een raadsel wat moslims in een discotheek hebben te zoeken. Van mij mogen ze zich voordoen als kafir om binnengelaten te worden, maar 't is geen moskee dus...

dicotheek??? :confused:

Amiticia
09-03-05, 21:55
Geplaatst door David
Tot zo ver het eerste deel van onze toeristische rubriek. We gaan nu even naar de reclame en we zijn zo weer bij u terug, met 10 toprecepten uit het midden-oosten en tips om verbrnading door de zon in die oh-zo hete woestijn te voorkomen! Blijf kijken!

:hihi:

Julien
09-03-05, 22:56
Geplaatst door Umarvlie
percies :D

komt omdat mensen vooral bezig zijn met anderen ipv hunzelf... enne wat wil JIJ in Mekka doen?? komaan geef nou eens antwoord want ik knap van nieuwsgierigheid.

nou Mekka lijkt me best een boeiende stad om te bezoeken hoor. Vanwege die grote Moskee, de Kaäba en de heiligheid die er daar is.

overigens zijn Rome en Mekka wel degelijk met elkaar te vergelijken. Voor christenen is Rome (C.d.Vat.) net zo heilig als Mekka dat is voor moslims.

Ourzazate
10-03-05, 05:36
Geplaatst door Tomas
Aleen moslims mogen dat niet van mij. Wat zegt dat over mij?

Dat je schuldig bent aan datgeen waar je de Islam van beschuldigt. In het huis van een moslim zou je altijd welkom zijn...:).

Ourzazate
10-03-05, 05:42
Geplaatst door Wortel
Kun je je er iets bij voorstellen dat dit nogal dubbel overkomt?
Enerzijds claimen een universele godsdienst te zijn en anderzijds restricties opleggen.
Ik kan mij voorstellen dat je geen plaattjesschietende toeristen in -in mijn geval- je kerk wilt op hoogtijdagen, omdat dat de wijding van het geheel niet ten goede komt, maar deze restricties hebben duidelijk ook te maken met verdediging. Dat heeft dus niet alleen een rituele, maar ook een politieke component. Waarom die verdediging, in de context waarover het hier gaat, zo expliciet erbij gezet? Ook dat geeft te denken.


Waarom zou je zo graag iets willen zien wat je verafschuwt? Het zijn geen toeristische attracties...:). Jij als christen moet weten dat Jezus (boos geworden) een flinke groep kooplieden de tempel uitjoeg met een zweep en hun spulletjes omver gooide omdat zij volgens hem het Huis van God verkwanselden. Zit daar dan ook een politiek motief achter beste Wortel?

Ourzazate
10-03-05, 05:52
Geplaatst door magden_david
wat een bullshit excuus.
area 51 is een plek met defensie belang, staats belang, daar zit gevoelig materiaal natuurlijk mag je daar niet binnen komen. NIEMAND, dus niet alleen moslims of allen negers, NIEMAND. IN dat opzicht is het verbod gelijk.

Discotheken, zijn dat ook defensie belangen...?



Geplaatst door magden_david

In dit verbod is er sprake van discriminatie op basis van geloof.
En hoe wordt dat dan gerechtvaardigd? Is er een wezenlijk staats belang, vrees voor de openbare orde om maar eens het europees voor de rechten van de mens te citeren? NEe natuurlijk niet.

Aan de deur bij een discotheek is er discriminatie op basis van afkomst. Dat wordt op grote schaal toegepast over de gehele wereld tav zwarten en gekleurde mensen. Ik denk dat het erger is voor die mensen om geweigerd te worden bij een uitgaansgelegenheid dan bij de poorten van Mekka/Medina...:).

Wat vind je er eigenlijk van dat niet iedereen in NL mag stemmen op alle stemmogelijkheden die er zijn. Drie x raden wie worden buitengesloten? En een hypotheek afsluiten, dat kan niet iedereen. Als je BKR bent geregistreerd (al heb je een behoorlijk inkomen) dan nog wordt je afgwimpeld. Hoe zullen we dat noemen? Discriminatie op basis van groene snot of oorsmeer?

En de grootste vorm van discriminatie is nog wel het feit dat er in NL honderden zwervers en daklozen zijn waar geen oplossing voor wordt geboden, maar er wel geld naar dictators in Azie, Afrika en Midden en Zuid Amerika gaat. En dan laat ik zakkenvullende ambtenaren maar buiten beschouwing...:jammer:.



Geplaatst door magden_david

ik stel voor om heel west europa een joods-christelijk heiligdom te maken waar alleen joden en christenen mogen komen, daar zullen deze vrome moslims vast geen probleem mee hebben.

De moslims hebben slechts 2 plaatsen waar niet-moslims mogen komen: Mekka en Medina. Ik beloof je bij deze het Vaticaan en Dublin nooit te bezoeken...:).

Kunegonde
10-03-05, 06:00
Staan er misschien bordjes met: “Für nicht-Muslims verboten” of “Nicht-Muslims Raus!”

Wortel
10-03-05, 06:10
Zit daar dan ook een politiek motief achter beste Wortel?

Hallo Ourzazate
Die indruk geeft het bij een niet-moslim als je er expliciet bij vermeld dat dit ook te maken heeft met de verdediging van de Islam.
Ter vergelijking: Bij de ingang van het huis van de Sufi's staat te lezen: "Wees welkom, wie je ook bent, zelfs als je vuuraanbidder zou zijn..."

Ourzazate
10-03-05, 06:16
Geplaatst door Wortel
Hallo Ourzazate
Die indruk geeft het bij een niet-moslim als je er expliciet bij vermeld dat dit ook te maken heeft met de verdediging van de Islam.
Ter vergelijking: Bij de ingang van het huis van de Sufi's staat te lezen: "Wees welkom, wie je ook bent, zelfs als je vuuraanbidder zou zijn..."

Sba7 el ghier...:).

In het huis van een moslim ben je ook al ben je een meergodenaanbidder ook te allen tijde welkom, alleen in Mekka/Medina niet...:).

Julien
10-03-05, 10:32
Geplaatst door The_Reporter
Mekka en Medina zijn de plaatsen waar de openbaring is nedergedaald. Dat geldt niet voor het Vaticaan.

Mekka en Medina zijn de steden waarin een (laatste) profeet heeft verbleven. Dat geldt ook niet voor het Vaticaan.

De Ka'abah in Mekka is bovendien voor het eerst gebouwd door de profeet Ibrahiem (Abraham), vrede en zegeningen zij met hem.

Dus ik denk dat er (afzonderlijk) wel degelijk anders wordt gekeken naar deze gebieden.

nee hoor Rome is net zo heilig voor christenen hoor. want in C. di Vaticano woont namelijk de afgezant van Jezus, de Paus, en hier staat de belangrijkse Kerk, de Sint Pieter, op het graf van de belangrijkste apostel Petrus. Bovendien is Paulus in Rome gestorven.

De enige stad die voor christenen nóg heiliger is, is Jeruzalem. Maar ook daar zijn andersgelovigen meer dan welkom.

Zwarte Kat
10-03-05, 13:10
Geplaatst door The_Reporter

Mekka en Medina zijn de steden waarin een (laatste) profeet heeft verbleven. Dat geldt ook niet voor het Vaticaan.

De Ka'abah in Mekka is bovendien voor het eerst gebouwd door de profeet Ibrahiem (Abraham), vrede en zegeningen zij met hem.


De Ka'ba werd voor het eerst gebouwd door Adam......


In de tijd van de profeet Mohammed woondden er kafirs in zowel Medina als Mekka ik snap dus niet waarom die steden nu verboden zijn voor kafirs.

Clark
10-03-05, 15:27
Wat als je met een niet-moslim in de auto zit?

http://www.middle-east-info.org/league/saudi/waytomecca1.jpg

Mill
10-03-05, 15:40
Geplaatst door Clark
Wat als je met een niet-moslim in de auto zit?

http://www.middle-east-info.org/league/saudi/waytomecca1.jpg

Dezelfde fabrikant als van de "Slegs vir Blankes"-bordjes?

Dutchguy
10-03-05, 15:44
Geplaatst door Mill
Dezelfde fabrikant als van de "Slegs vir Blankes"-bordjes?

Daar doet het wel aan denken ja.

Tomas
10-03-05, 19:44
Geplaatst door Ourzazate
Dat je schuldig bent aan datgeen waar je de Islam van beschuldigt. In het huis van een moslim zou je altijd welkom zijn...:).

Speel je nu zo dom of heb je echt lobotomie ondergaan?

mark61
10-03-05, 19:53
Geplaatst door The_Reporter
Vraag: Waarom is het voor niet-Moslims niet toegestaan om naar de heilige steden Mekka en Medina te gaan?

Zoals gewoonlijk wordt hier heel omstandig GEEN antwoord op de vraag gegeven. T lult maar door en het lult maar door.

mark61
10-03-05, 19:55
Geplaatst door Julien
Wat ik me trouwens afvraag; hoe zouden ze willen nachecken of ik moslim ben of niet?? Als ik met m'n autotje kom aanrijden en zeg dat ik een Nederlandse Marokkaanse moslim ben.. wat dan? Lijkt me sterk dat ze je eerst een half uur gaan verhoren :hihi:

Nou, dat heb ik wel s meegemaakt. Ik zou een Papier moeten kunnen tonen waaruit bleek dat ik Moeslim was. Maar eigenlijk ging het om smeergeld.

Tomas
10-03-05, 19:58
Geplaatst door Wide-O
Wel lezen hé ! "La ilaha ila llaah Muhammed ur Rasulullah" zoals in de eerste knip & plak post al stond. Frans accent geen probleem. Ik denk dat Tomas daar eigenlijk zo kriegel over werd.


Nee, ik wordt kriegelig als ik weer eens zie hoe die achterlijke hypocrisie is ingekankerd in zelfs zo iemand die anders als vrij intelligent overkomt. Ik vind dat af en toe zo onbegrijpelijk dat ik spontaan een moslimalergie oploop. En ik krijg dan bijna de neiging om "mijn" debielen zoals hogervorst te gaan verdedigen.

mark61
10-03-05, 20:04
Geplaatst door The_Reporter
Ah onze secularisten/secularisme freak is weer present.

Huh? Jij niet goed mijn posts lezen.

Maar je bent het dus met mij eens. Het omstandige antwoord is geen antwoord.

Tomas
10-03-05, 20:55
Geplaatst door The_Reporter
Hoogervorst heeft ook een beetje gelijk. Alleen generaliseert hij.

Hij generaliseert als de eerte de beste kroegenloper. Die mogen dat, zodra een minister dat doet is 't een debiel.

Snake0ne
10-03-05, 23:57
Als ik zo de discussie lees zie ik dat geloof mensen weer eens lekker uiteen drijft.

Wat mij verbaast is dat verschillende partijen eigenlijk min of meer van hetzelfde overtuigd zijn, maar het op de een of andere manier niet toe willen/durven geven en steeds met dat ene kleine (meestal onrelevante) ding waar ze het niet over eens zijn het conflict in stand houden.

Wat me ook opvalt is dat verschillende geloven tegenover elkaar vrij snel (vormen van) racisme teweeg brengen.

Snake0ne
11-03-05, 00:47
Geplaatst door Zwarte Kat





Jaja elke kafir is een goddeloze hond dat alleen geinteresseerd is in wijven neuken, disco's, zee, voetbal en vreten.......
:moeilijk:

http://www.1md.de/gif/blackcat027.gif

Ourzazate
11-03-05, 05:14
Geplaatst door Tomas
Speel je nu zo dom of heb je echt lobotomie ondergaan?

Die vraag heb ik jou wel eens vaker gesteld...:).

Ourzazate
11-03-05, 05:20
Geplaatst door Snake0ne
Als ik zo de discussie lees zie ik dat geloof mensen weer eens lekker uiteen drijft.

Wat me ook opvalt is dat verschillende geloven tegenover elkaar vrij snel (vormen van) racisme teweeg brengen.

Ik denk dat dat uitdrijven wel meevalt. Wat ik niet kan begrijpen is mensen die zich druk maken over iets waar zij niets mee te maken hebben en niets mee te maken willen hebben. Als ik ongelovig of anders gelovig zou zijn dan zou het me een worst wezen of ze mij nu wel of niet toelaten in Mekka/Medina. Wat zou mij dat nou ballen, helemaal niets...:).

Het heeft niets te maken met discriminatie. Want als het beleid van de Islam tav Mekka/Medina gestoeld zou zijn op racisme, dan zij alle plaatsen waar niet iedereen in mag op basis van discriminatie. En het ultieme voorbeeld is het feit dat niet iedereen het huis mag binnengaan van bijv. Willem-Alexander of het huis van Piet Paulusma. Alleen familie mag naar binnen. The Ro Club laat alleen leden toe en je mag alleen lid zijn als je een bepaald inkomen hebt. En Mekka en Medina laat alleen moslims toe, wat is daar nu discriminerends aan...?

Dutchguy
11-03-05, 06:36
Geplaatst door Ourzazate

Het heeft niets te maken met discriminatie. Want als het beleid van de Islam tav Mekka/Medina gestoeld zou zijn op racisme, dan zij alle plaatsen waar niet iedereen in mag op basis van discriminatie. En het ultieme voorbeeld is het feit dat niet iedereen het huis mag binnengaan van bijv. Willem-Alexander of het huis van Piet Paulusma. Alleen familie mag naar binnen. The Ro Club laat alleen leden toe en je mag alleen lid zijn als je een bepaald inkomen hebt. En Mekka en Medina laat alleen moslims toe, wat is daar nu discriminerends aan...?

Dus als jij over de snelweg naar Staphorst zou rijden en ineens een bord zou zien dat je als niet-christen af dient te slaan en dat alleen christenen door mogen rijden, dan is dat dus ok?

Ongelooflijk wat sommigen hier recht proberen te lullen wat zo krom als een hoepel is.

Ourzazate
11-03-05, 06:50
Geplaatst door Dutchguy
Dus als jij over de snelweg naar Staphorst zou rijden en ineens een bord zou zien dat je als niet-christen af dient te slaan en dat alleen christenen door mogen rijden, dan is dat dus ok?

Ongelooflijk wat sommigen hier recht proberen te lullen wat zo krom als een hoepel is.


Hoe vaak zie ik borden staan: 'Verboden toegang voor onbevoegden.'

Is dat ook niet ok? Of is onbevoegd van meer importantie dan christelijk/islamitisch?

Ongelooflijk hoe sommigen meten met 2 maten tav zaken die zoooooooo ontiegelijk ver van hun bed liggen...:).

Dutchguy
11-03-05, 06:54
Geplaatst door Ourzazate
Hoe vaak zie ik borden staan: 'Verboden toegang voor onbevoegden.'

Is dat ook niet ok?

Ongelooflijk hoe sommigen meten met 2 maten tav zaken die zoooooooo ontiegelijk ver van hun bed liggen...:).

Nou ja, er wordt in ieder geval een hoop een stuk duidelijker. Hoofddoekjes geweigerd op scholen of in de rechtszaal, dat kan dus allemaal begrijp ik want iedere groep mag zijn eigen regels stellen.
Dan is dat in ieder geval duidelijk geworden.

Ourzazate
11-03-05, 07:04
Geplaatst door Dutchguy
Nou ja, er wordt in ieder geval een hoop een stuk duidelijker. Hoofddoekjes geweigerd op scholen of in de rechtszaal, dat kan dus allemaal begrijp ik want iedere groep mag zijn eigen regels stellen.
Dan is dat in ieder geval duidelijk geworden.

Klopt, en als je het daar niet mee eens bent mag je daartegen in beroep gaan bij de rechter. Of je kan een demonstratie beleggen. Laatst liep ik langs de tuin van een bepaald gemeentehuis waar een hek op zat met een bordje: 'verboden toegang voor onbevoegden'. Ik vond het een hele mooie tuin, met waterpartijen en ik weet dat zulke tuinen met belastinggeld worden gemaakt. Dus ook met mijn geld en ik dacht recht te hebben om heerlijk in die tuin rond te dwalen op zoek naar de zin en onzin des levens. Ik over het hek, en nadat ik 5 minuten op een bankje had gezeten zag ik 3 politieagenten naar me toe lopen. Of ik even mee wilde gaan naar het bureau. Ik kan me de handboeien nog levendig voorstellen...:(.

Ik ga daarom binnenkort een demonstratie organiseren omdat ik vind dat ik als belastingbetaler het recht heb om zulke tuinen van de staat te bezoeken wanneer ik wil. Ik heb al 4 demonstratenten, maar heb nog geen Nederlandse jongen. Doe je mee?

Dutchguy
11-03-05, 07:09
Geplaatst door Ourzazate
Klopt, en als je het daar niet mee eens bent mag je daartegen in beroep gaan bij de rechter. Of je kan een demonstratie beleggen. Laatst liep ik langs de tuin van een bepaald gemeentehuis waar een hek op zat met een bordje: 'verboden toegang voor onbevoegden'. Ik vond het een hele mooie tuin, met waterpartijen en ik weet dat zulke tuinen met belastinggeld worden gemaakt. Dus ook met mijn geld en ik dacht recht te hebben om heerlijk in die tuin rond te dwalen op zoek naar de zin en onzin des levens. Ik over het hek, en nadat ik 5 minuten op een bankje had gezeten zag ik 3 politieagenten naar me toe lopen. Of ik even mee wilde gaan naar het bureau. Ik kan me de handboeien nog levendig voorstellen...:(.

Ik ga daarom binnenkort een demonstratie organiseren omdat ik vind dat ik als belastingbetaler het recht heb om zulke tuinen van de staat te bezoeken wanneer ik wil. Ik heb al 4 demonstratenten, maar heb nog geen Nederlandse jongen. Doe je mee?

Waarom zou je demonstreren want ik begrijp dat ik en andere niet-moslims het maar heel gewoon hebben te vinden dat we Mekka niet inmogen. Dat we dat niet zien en wat we daar uberhaupt te zoeken hebben?! Waarom zou je er heen willen lijkt het belangrijkste argument.

Nee, we hebben dat allemaal klakkeloos te accepteren en blijkbaar is er ook niet zoiets als discriminatie, het zijn slechts groeperingen die allemaal hun eigen grenzen stellen. Discriminatie bestaat dus eigenlijk helemaal niet eens.

papol
11-03-05, 07:17
Geplaatst door Ourzazate
Hoe vaak zie ik borden staan: 'Verboden toegang voor onbevoegden.'

Is dat ook niet ok? Of is onbevoegd van meer importantie dan christelijk/islamitisch?

Ongelooflijk hoe sommigen meten met 2 maten tav zaken die zoooooooo ontiegelijk ver van hun bed liggen...:).

En daar draait het denk ik om. Onbevoegd betekend slechts niet bevoegd, los van grondwettelijk genoemde zoals huidskleur/geloof etc. Bij overtreding word gecontroleerd op bevoegdheid, niet op ras/geloof/geslacht etc.


De discussie heeft geen zin omdat regelgeving van belang is. In Nederland gelden wettelijke regels, getoetst aan de grondwet, boven andere regels, in S-A gelden ook Islamitische regels als wettelijke regels. In Nederland kan dat gewoon niet omdat dat in zou druisen tegen de grondwet. Op basis van deze grondwet kan men niemand de toegang weigeren vanwege diens geloof, wel op basis van bijvoorbeeld kledingregels. Een niet moslim met hoofddoek word ook geweigerd, zoniet, dan is er sprake van discriminatie.

Vergelijken van area51 met de heilige steden heeft geen enkele zin, omdat de beide landen verschillende wettelijke regels hanteren. In het ene mag wel op basis van geloof onderscheid gemaakt worden, in het andere niet.



Gr.P

Ourzazate
11-03-05, 07:25
Geplaatst door Dutchguy
Waarom zou je demonstreren want ik begrijp dat ik en andere niet-moslims het maar heel gewoon hebben te vinden dat we Mekka niet inmogen. Dat we dat niet zien en wat we daar uberhaupt te zoeken hebben?! Waarom zou je er heen willen lijkt het belangrijkste argument.

Nee, we hebben dat allemaal klakkeloos te accepteren en blijkbaar is er ook niet zoiets als discriminatie, het zijn slechts groeperingen die allemaal hun eigen grenzen stellen. Discriminatie bestaat dus eigenlijk helemaal niet eens.


Ik heb nergens gezegd dat je het maar gewoon moet vinden dat Mekka/Medina verboden toegang voor jou is. Ik heb alleen aangegeven waarom je er uberhaupt naar toe zou willen. Plaatsen waar op een nare manier over ongelovigen wordt gesproken. Daar zou ik als ongelovige niet naar toe willen...:).

Ik wil demonstreren omdat ik in NL leef en omdat ik belasting betaal waarmee die tuin hier in NL is gemaakt...:).

Ik mag als Marokkaan in NL niet in een woonwagenkamp wonen en een homosexueel (die daar expl. voor uitkomt) hoeft niet te rekenen op een woning in bepaalde gemeentes in Zeeland. Het eerste vind ik geen vorm van discriminatie, het tweede wel...:).

Ourzazate
11-03-05, 07:32
Geplaatst door papol
En daar draait het denk ik om. Onbevoegd betekend slechts niet bevoegd, los van grondwettelijk genoemde zoals huidskleur/geloof etc. Bij overtreding word gecontroleerd op bevoegdheid, niet op ras/geloof/geslacht etc.

De discussie heeft geen zin omdat regelgeving van belang is. In Nederland gelden wettelijke regels, getoetst aan de grondwet, boven andere regels, in S-A gelden ook Islamitische regels als wettelijke regels. In Nederland kan dat gewoon niet omdat dat in zou druisen tegen de grondwet. Op basis van deze grondwet kan men niemand de toegang weigeren vanwege diens geloof, wel op basis van bijvoorbeeld kledingregels. Een niet moslim met hoofddoek word ook geweigerd, zoniet, dan is er sprake van discriminatie.

Vergelijken van area51 met de heilige steden heeft geen enkele zin, omdat de beide landen verschillende wettelijke regels hanteren. In het ene mag wel op basis van geloof onderscheid gemaakt worden, in het andere niet.


Dat klopt wel wat je zegt en dat heb ik een tijd terug op een ander forum ook aangegeven. Je moet uitgaan van de wet die in dat land geldt. Je kan niet vanuit de NLse wet de situatie in SA beoordelen. En vice versa geldt dat ook...:).

In Marokko zijn tuinen van de staat wel openbaar toegankelijk voor het publiek, of het nu tuinen van het gemeentehuis zijn of openbare parken. Hier in NL blijkbaar niet, terwijl ze wel oa met mijn geld die tuin hebben aangelegd...:). Waarom zou ik dan 'onbevoegd' zijn voor die tuin...?

Dutchguy
11-03-05, 07:37
Geplaatst door Ourzazate
Ik heb nergens gezegd dat je het maar gewoon moet vinden dat Mekka/Medina verboden toegang voor jou is. Ik heb alleen aangegeven waarom je er uberhaupt naar toe zou willen. Plaatsen waar op een nare manier over ongelovigen wordt gesproken. Daar zou ik als ongelovige niet naar toe willen...:).

Ik wil demonstreren omdat ik in NL leef en omdat ik belasting betaal waarmee die tuin hier in NL is gemaakt...:).

Ik mag als Marokkaan in NL niet in een woonwagenkamp wonen en een homosexueel (die daar expl. voor uitkomt) hoeft niet te rekenen op een woning in bepaalde gemeentes in Zeeland. Het eerste vind ik geen vorm van discriminatie, het tweede wel...:).

Weet je waar ik me als boer'nauto nou het meest over verbaas dwars door alle argumenten en schijnargumenten heen?

Dat Mekka blijkbaar zo heilig is dat blijkbaar de zotste maatregelen verdedigd moeten worden. Zo onaanraakbaar dat zelfs het kleinste vraagtekentje niet mogelijk is. DAT is onbegrijpelijk.

Ourzazate
11-03-05, 07:46
Geplaatst door Dutchguy
Weet je waar ik me als boer'nauto nou het meest over verbaas dwars door alle argumenten en schijnargumenten heen?

Dat Mekka blijkbaar zo heilig is dat blijkbaar de zotste maatregelen verdedigd moeten worden. Zo onaanraakbaar dat zelfs het kleinste vraagtekentje niet mogelijk is. DAT is onbegrijpelijk.


Zo heilig is Mekka ja. Zo heilig is ook het priveleven van de meeste mensen, daar mag je ook niet alles over vragen. De meeste NLers willen niet eens vertellen hoeveel ze verdienen per maand...:moe:.

Dat vind ik pas onbegrijpelijk. Niet wat in een of ander ver land in Azie waar een totaal andere wet dan hier in NL geldt wordt gevraagd te doen als het gaat om het betreden van een paar heilige plaatsen...:).

ps: Het familiekerkhof van mijn familie in Marokko mag jij ook niet betreden. Onbegrijpelijk he?

Dutchguy
11-03-05, 08:00
Geplaatst door Ourzazate
Zo heilig is Mekka ja. Zo heilig is ook het priveleven van de meeste mensen, daar mag je ook niet alles over vragen. De meeste NLers willen niet eens vertellen hoeveel ze verdienen per maand...:moe:.

Dat vind ik pas onbegrijpelijk. Niet wat in een of ander ver land in Azie waar een totaal andere wet dan hier in NL geldt wordt gevraagd te doen als het gaat om het betreden van een paar heilige plaatsen...:).

ps: Het familiekerkhof van mijn familie in Marokko mag jij ook niet betreden. Onbegrijpelijk he?

Even resumerend.

Je vraagt me waarom ik als ongelovige daar naartoe wil omdat ze niet lovend over mijn soort mensen spreken daar.
Vervolgens blijkt dat kritiek op Mekka of wat onder die noemer valt niet mogelijk of wenselijk is.

Het plaatje wordt echt alleen maar vreemder en vreemder.

Ourzazate
11-03-05, 08:47
Geplaatst door Dutchguy
Even resumerend.

Je vraagt me waarom ik als ongelovige daar naartoe wil omdat ze niet lovend over mijn soort mensen spreken daar.
Vervolgens blijkt dat kritiek op Mekka of wat onder die noemer valt niet mogelijk of wenselijk is.

Het plaatje wordt echt alleen maar vreemder en vreemder.

Kritiek mag je uiten hoor. Ik zeg nergens dat kritiek niet mogelijk of wenselijk is. Maar ik vraag me dan af waarom je geen kritiek hebt op soortgelijke situaties hier in NL...:). Daarnaast zeg ik inderdaad wat je als ongelovige te zoeken hebt in Mekka/Medina waar in de wet is vastgesteld dat je daar niet mag komen en waar elke dag gepredikt wordt dat ongelovigen in DE vuur zullen branden...?

magden_david
11-03-05, 13:00
Geplaatst door Dutchguy
Weet je waar ik me als boer'nauto nou het meest over verbaas dwars door alle argumenten en schijnargumenten heen?

Dat Mekka blijkbaar zo heilig is dat blijkbaar de zotste maatregelen verdedigd moeten worden. Zo onaanraakbaar dat zelfs het kleinste vraagtekentje niet mogelijk is. DAT is onbegrijpelijk.

amen

Zwarte Kat
11-03-05, 13:40
Geplaatst door Snake0ne
http://www.1md.de/gif/blackcat027.gif

:cool:

Zwarte Kat
11-03-05, 13:56
Geplaatst door Ourzazate
Daarnaast zeg ik inderdaad wat je als ongelovige te zoeken hebt in Mekka/Medina waar in de wet is vastgesteld dat je daar niet mag komen en waar elke dag gepredikt wordt dat ongelovigen in DE vuur zullen branden...?

En dan durf jij nog glashard te beweren dat het niets met discriminatie te maken heeft om kafirs tegen te houden in die 2 steden.
Yeah right........ :hihi:

Juliette
11-03-05, 14:53
Ik vind het maar stom. Dat je aan bezoekers vraagt respect te tonen voor het heiligdom is maar normaal. Als ze me vragen armen en benen te bedekken doe ik dat. Maar gewoon toegang aan niet - gelovigen verbieden op basis van geloof? Dat is discriminatie. En dat is heel wat anders dan een verbod voor onbevoegden of een ontzeggen van toegang om militaire of staatsredenen.

En waarom zou ik niet naar Mekka of Medina willen? Je hoeft je toch niet te verontschuldigen wanneer je er wel heen wil?

Snake0ne
11-03-05, 15:22
Geplaatst door Ourzazate
Ik denk dat dat uitdrijven wel meevalt. Wat ik niet kan begrijpen is mensen die zich druk maken over iets waar zij niets mee te maken hebben en niets mee te maken willen hebben. Als ik ongelovig of anders gelovig zou zijn dan zou het me een worst wezen of ze mij nu wel of niet toelaten in Mekka/Medina. Wat zou mij dat nou ballen, helemaal niets...:).

Het heeft niets te maken met discriminatie. Want als het beleid van de Islam tav Mekka/Medina gestoeld zou zijn op racisme, dan zij alle plaatsen waar niet iedereen in mag op basis van discriminatie. En het ultieme voorbeeld is het feit dat niet iedereen het huis mag binnengaan van bijv. Willem-Alexander of het huis van Piet Paulusma. Alleen familie mag naar binnen. The Ro Club laat alleen leden toe en je mag alleen lid zijn als je een bepaald inkomen hebt. En Mekka en Medina laat alleen moslims toe, wat is daar nu discriminerends aan...?

We zijn het met elkaar eens, alleen begrijp je me verkeerd; ik bedoel dus met dat ene kleine (onrelevante) dingetje dat deze hele topic vol staat met een discussie over dat niet moslims niet in Mekka mogen komen en niet moslims daar dus moeilijk over gaan doen (inclusief racistische verwijten over en weer) terwijl ze er niks te zoeken hebben en er ook nooit over nagedacht hebben dat naar Mekka wilden...
...Totdat iemand zei dat het niet mocht en wat niet mag dat willen ze dan blijkbaar ineens.

Dutchguy
11-03-05, 15:38
Geplaatst door Snake0ne
We zijn het met elkaar eens, alleen begrijp je me verkeerd; ik bedoel dus met dat ene kleine (onrelevante) dingetje dat deze hele topic vol staat met een discussie over dat niet moslims niet in Mekka mogen komen en niet moslims daar dus moeilijk over gaan doen (inclusief racistische verwijten over en weer) terwijl ze er niks te zoeken hebben en er ook nooit over nagedacht hebben dat naar Mekka wilden...
...Totdat iemand zei dat het niet mocht en wat niet mag dat willen ze dan blijkbaar ineens.

Het gaat natuurlijk om het principe.
Maar eigenlijk heb ik mijn buik vol van deze discussie. Ik heb mijn punt gemaakt.

pater Leman
11-03-05, 16:07
Geplaatst door magden_david


1:voor zover ik weet mogen moslims wel bij de klaagmuur komen, joden mogen niet op de tempelberg. Het hele tempel complex is voor joden het enige en belangrijkste heiligdom. Toch mogen joden niet op alle plekken komen enh eeft de unesco beaamt dat de moslim beheerders (de waqf) de tempelberg op ontoelatbaare wijze aan het slopen is om zijn moskee groter te maken. Hoe tolerant is dat van de joden?
Staat dus in geen vergelijking tot mekka.

2: christendom is een joodse sekte, en er wonen als sinds voor het jaar 0 joden in griekenland en als sinds 900 na chr. in polen, europa is doordrenkt met de joodse aanwezigheid, zowel cultureel als geestelijk, economisch en politiek. Lijkt me voldoende reden om van een joods-christelijk europa te spreken.



Ik zou er dolgraag bij willen zijn lijkt me fantastisch.
maar als jood mocht je tot voor kort saoudi arabie IN ZIJN GEHEEL niet eens in, praat maar eens met mensen die bij shell e.d. hebben gewerkt of ambassade personeel. Joods klinkende achternaam is dan al voldoende reden om geen visum te krijgen . [/B]

Zijn de visumverplichtingen dan aangepast ondertussen?

Voor zover ik weet mag je als jood of als ongedoopte ongelovige per definitie niet binnen in Saoudi Arabië! Mekka en Medina nog buiten beschouwing gelaten.

Misschien toch maar zelfde toepassingen invoeren in Europa? Gewoon per definitie geen moslims over de grens?

papol
11-03-05, 17:00
Geplaatst door Snake0ne
We zijn het met elkaar eens, alleen begrijp je me verkeerd; ik bedoel dus met dat ene kleine (onrelevante) dingetje dat deze hele topic vol staat met een discussie over dat niet moslims niet in Mekka mogen komen en niet moslims daar dus moeilijk over gaan doen (inclusief racistische verwijten over en weer) terwijl ze er niks te zoeken hebben en er ook nooit over nagedacht hebben dat naar Mekka wilden...

...Totdat iemand zei dat het niet mocht en wat niet mag dat willen ze dan blijkbaar ineens.

euuuhhhh, hoofddoekjes ?? !!!!!!!!


Gr.P

Juliette
11-03-05, 21:08
Geplaatst door Ourzazate
Ik heb alleen aangegeven waarom je er uberhaupt naar toe zou willen. Plaatsen waar op een nare manier over ongelovigen wordt gesproken. Daar zou ik als ongelovige niet naar toe willen...:).

Misschien omdat heel wat mensen, ongelovigen, in de Islam geïnteresseerd zijn. Omdat er heel wat moslims in hun buurt wonen en ze meer over de Islam te weten willen komen. En dat dus een bezoek aan de heilige plaatsen, op een mooie reis, misschien helemaal niet zo'n gek idee is.

Ik zeg maar wat.

Zwarte Kat
11-03-05, 21:29
Geplaatst door Snake0ne
ik bedoel dus met dat ene kleine (onrelevante) dingetje dat deze hele topic vol staat met een discussie over dat niet moslims niet in Mekka mogen komen en niet moslims daar dus moeilijk over gaan doen (inclusief racistische verwijten over en weer) terwijl ze er niks te zoeken hebben en er ook nooit over nagedacht hebben dat naar Mekka wilden...
...Totdat iemand zei dat het niet mocht en wat niet mag dat willen ze dan blijkbaar ineens.

Wat een non-argument.
Hoezo heeft een kafir niks te zoeken in Medina? Wie ben jij om te bepalen of een kafir er wel of niet iets te zoeken heeft?
En wie zegt dat er geen westerlingen zijn die graag Mekka zouden willen bezoeken? Hoe weet jij dat?
Het argument dat kafirs niks te zoeken hebben in Mekka en Medina heb ik meerdere malen voorbij zien komen in deze topic en het slaat helemaal nergens op.
Jouw redenatie volgend hebben mensen niks te zoeken op plekken buiten hun eigen woonhuis en moeten ze het ook vooral niet willen om ergens anders heen te gaan.
Nee stel je voor zeg dat je als mens interesse wilt tonen in de ander. Dat je benieuwd bent hoe het er elders aan toe gaat. Dat je als mens innerlijk wilt groeien en dat je bij wilt leren door naar andere landen af te reizen en om andere culturen te zien.
Hoppa! Verbieden! Weg met reizigers.
:fplet:

Juliette
11-03-05, 21:41
Geplaatst door The_Reporter
Helemaal in de wetenschap dat Saudi-Arabië het kloppend hart van de Islaam is.

Nogal wat discussie over. Niet? Is het S-A., is het Jeruzalem, Iran, Caïro, ... Ik ben geen moslim maar de moslims die ik ken zijn er helemaal niet uit wat dat betreft.

Tomas
11-03-05, 21:45
Mij staat nog een grote demonsratie voor de geest tijdens een VN-top in zuid-afrika door moslims tegen Israel, dat het een apartheidsstaat zou zijn. Zal best wezen, maar wat is dat dan eigenlijk een knap staaltje hypocrisie als je dit hier allemaal leest.

Tomas
11-03-05, 21:55
Geplaatst door Ourzazate
Kritiek mag je uiten hoor. Ik zeg nergens dat kritiek niet mogelijk of wenselijk is. Maar ik vraag me dan af waarom je geen kritiek hebt op soortgelijke situaties hier in NL...:). Daarnaast zeg ik inderdaad wat je als ongelovige te zoeken hebt in Mekka/Medina waar in de wet is vastgesteld dat je daar niet mag komen en waar elke dag gepredikt wordt dat ongelovigen in DE vuur zullen branden...?

Geef eens een voorbeeld van een vergelijkbare situatie in nl. Waar wordt er hier expliciet gediscrimieerd op religie?

En wat vind jij nu echt van het feit dat geen enkele autochtoon dit moslim gedrag kan begrijpen? Wat mankeert ons volgens jou?

Tomas
11-03-05, 22:05
Geplaatst door The_Reporter
Onzin. De huidige staat Israel kent haar geboorte in gesubsidieerde terrorisme.

Je blijft wel in dit topic prikken, maar het echte onderwerp is taboe blijkbaar. Hoe voelt dat nou?

Tomas
11-03-05, 22:08
Geplaatst door The_Reporter
Gezien het feit dat de Islaam of de Moslim zowat synoniem staat aan Terreur of Terrorisme of wat voor verwerpelijks dan ook, vind ik alleen Mekka en Medina als no-go area nog zeer sumier. Helemaal in de wetenschap dat Saudi-Arabië het kloppend hart van de Islaam is. Ze zouden dat hele land af moeten zetten, als ze dan toch grenzen hebben. Waar zijn die anders voor??

Ja dat bedoel ik nou. Je raskaalt. Je voelt je blijkbaar gedwongen om te reageren. Alleen je kunt geen normaal woord meer uitbrengen. Dat ziet er vreemd uit, alsof er echt ergens een geestelijke blokkade zit wat dit onderwerp betreft. een diepe hersenspoeling of zoiets.

Tomas
11-03-05, 22:11
Geplaatst door The_Reporter
Haha. Over hypocrisie gesproken. Weet je wat hoogmoed betekent? Het neerkijken op de waarheid.

En dat gaat maar door. Er moet toch ergens in dat brein een hersencel zitten die voelt dat er iets niet klopt. Kan niet anders.

Joesoef
11-03-05, 22:15
Er zijn trouwens wel meer plekken waar niet Moslims geen toegang hebben, Tunesische moskeen en diverse Sji-itische heiligdommen.

Tomas
11-03-05, 22:18
Geplaatst door Joesoef
Er zijn trouwens wel meer plekken waar niet Moslims geen toegang hebben, Tunesische moskeen en diverse Sji-itische heiligdommen.

Fijn. Maar een verkeersbord met de tekst niet-moslims is spant wel de kroon. Dus dat er meer minder opvallende discriminerende feiten zijn verbaasst mij niks. En vind ik persoonlijk ook vrij normaal in ietwat achterlijke landen. Maar waar ik gewoon niet over uit kan is dat moslims in nederland die -beweren- hier te studeren dat volstrekt normaal vinden. Daar kan ik gewoon niet bij.

Zwarte Kat
11-03-05, 22:19
Geplaatst door Joesoef
Er zijn trouwens wel meer plekken waar niet Moslims geen toegang hebben, Tunesische moskeen en diverse Sji-itische heiligdommen.

Dat gebedshuizen verboden gebied zijn voor kafirs is nog wel te begrijpen ja.
In Marokko kom je ook 9 vd 10 moskeëen niet in als kafir.
Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat om het feit dat complete steden verboden gebied zijn. En dat tot voor kort het hele land verboden gebied was voor kafirs tenzij je er kwam werken of rijk genoeg was om er een luxe vakantie te spenderen.

Tomas
11-03-05, 22:23
Geplaatst door Zwarte Kat
Dat gebedshuizen verboden gebied zijn voor kafirs is nog wel te begrijpen ja.
In Marokko kom je ook 9 vd 10 moskeëen niet in als kafir.
Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat om het feit dat complete steden verboden gebied zijn. En dat tot voor kort het hele land verboden gebied was voor kafirs tenzij je er kwam werken of rijk genoeg was om er een luxe vakantie te spenderen.

Dat een Saoudi zo hypocriet of achterlijk is whatever kan mij niet zoveel schelen.

Joesoef
11-03-05, 22:31
Wat maken jullie je toch druk. De Tokkies komen de sjoel ook niet in.

Tomas
11-03-05, 22:32
Geplaatst door Joesoef
Wat maken jullie je toch druk. De Tokkies komen de sjoel ook niet in.

Inderdaad. Ik maak me niet meer druk. Wilders enco doen maar, who cares?

Zwarte Kat
11-03-05, 22:36
Geplaatst door Tomas
Dat een Saoudi zo hypocriet of achterlijk is whatever kan mij niet zoveel schelen.

Mij wel.
Daar ligt de bron van het hypocriete gedoe waardoor überfundies als The Reporter en fake-moslims als Ourzazate beginnen te raaskallen. Ze nemen het beleid van Saoedië als de norm met als gevolg dat we hier getrakteerd worden op eng gedrag.
Als ze het niet zouden menen dan kon je er nog om lachen maar die freaks zijn doodserieus.

Tomas
11-03-05, 22:40
Geplaatst door Zwarte Kat
Mij wel.
Daar ligt de bron van het hypocriete gedoe waardoor überfundies als The Reporter en fake-moslims als Ourzazate beginnen te raaskallen. Ze nemen het beleid van Saoedië als de norm met als gevolg dat we hier getrakteerd worden op eng gedrag.
Als ze het niet zouden menen dan kon je er nog om lachen maar die freaks zijn doodserieus.

Een nederlandse katholiek hoeft zich toch ook niet perse als een of andere verre fundamentalistische mongool te gedragen? Bekrompen achterlijkheid komt niet van verre, maar wordt bepaald door je opvoeding, opleiding en de maatschappij. Daar heeft S-A weinig invloed op lijkt mij. Of ik snap het gewoon niet. Wat natuurlijk waar is want ik begrijp er inderdaad geen reet van. Our en reporter zijn voor mij volstrekt onbegrijpelijk. Different species.

Zwarte Kat
11-03-05, 22:40
Geplaatst door The_Reporter
Het gaat helemaal niet om wat de Saoudi vindt of denkt.

De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd: "Verdrijf de Joden en de Christenen van het Arabische Schiereiland." (http://dutch.ilmsahih.com/vb/index.php?showtopic=350)

Rot op Überfundie!
Mohammed zou zich omdraaien in z'n graf als ie zou merken hoe jij z'n profetie te grabbel gooit aan racistisch geraaskal.
In de tijd van de profeet woondden er kafirs in Mekka en Medina.

Tomas
11-03-05, 22:41
En de rest van de mosims natuurlijk die het proberen te bagetalliseren of te ontkennen. Allemaal dus.

mark61
11-03-05, 22:52
Geplaatst door The_Reporter
Gezien het feit dat de Islaam of de Moslim zowat synoniem staat aan Terreur of Terrorisme of wat voor verwerpelijks dan ook, vind ik alleen Mekka en Medina als no-go area nog zeer sumier. Helemaal in de wetenschap dat Saudi-Arabië het kloppend hart van de Islaam is. Ze zouden dat hele land af moeten zetten, als ze dan toch grenzen hebben. Waar zijn die anders voor??

Je begint nu inderdaad te raaskallen. Als je geen antwoord kan bedenken kopiëer en plak je een antwoord van jezelf van eerder. Denk jij echt niet? Kom je eindelijk s niet met een pagina citaat, krijg je dit. Zichzelf quoten terwijl het slaat als een tang op een varken, excusez le mot.

Zwarte Kat
11-03-05, 22:52
Geplaatst door de Überfundie
Nog nooit van chronologie gehoord zeker.


Zowel tijdens alswel na z'n leven woondden er kafirs in beiden steden.

Zwarte Kat
11-03-05, 22:56
Geplaatst door Tomas
Of ik snap het gewoon niet. Wat natuurlijk waar is want ik begrijp er inderdaad geen reet van. Our en reporter zijn voor mij volstrekt onbegrijpelijk. Different species.

En als je het wel probeert te snappen stuit je op een muur van onwil........

Zwarte Kat
11-03-05, 22:59
Geplaatst door Überfundie

De "Profeet" heeft gesproken.

Ik doe in iedergeval niet aan geschiedsvervalsing......

Dutchguy
11-03-05, 23:13
Vraag me meer en meer af wat ik hier nog te zoeken heb. Heb nu zelfs een werkelijk debiel strafpunt aan mijn broek omdat ik het 'islamitisch heilsleger' van Wizdom met kruisvaarders vergeleek.

Ik begin Maarten steeds beter te begrijpen. Kritiek en zelfonderzoek dienen slechts uit autochtone hoek te komen. Jammer, heel jammer.

~Panthera~
11-03-05, 23:13
Geplaatst door Zwarte Kat
Zowel tijdens alswel na z'n leven woondden er kafirs in beiden steden.

Lijkt me wel ja, ik neem aan dat toen nog niet iedereen bekeerd was.
Logisch.

Julien
12-03-05, 00:03
Geplaatst door The_Reporter
Gezien het feit dat de Islaam of de Moslim zowat synoniem staat aan Terreur of Terrorisme of wat voor verwerpelijks dan ook, vind ik alleen Mekka en Medina als no-go area nog zeer sumier. Helemaal in de wetenschap dat Saudi-Arabië het kloppend hart van de Islaam is. Ze zouden dat hele land af moeten zetten, als ze dan toch grenzen hebben. Waar zijn die anders voor??

Dit is gewoon je reinste discriminatie! Stel je voor dat ze Amsterdam gaan verbieden voor niet-autochtone Nederlanders,? of heel Nederland? Ach waar zijn die grenzen anders voor?? :moe:

Julien
12-03-05, 00:36
Geplaatst door The_Reporter
Onzin. Niet-autochtone Nederlanders zijn geen bedreiging voor Amsterdam, stellen zich niet zo op en zijn dat ws. ook niet van plan.

www.gregoriusnekschot.nl

nou er zijn anders genoeg figuren die daar anders over denken hoor.

en waarom zouden niet-moslims dan wél een bedreiging zijn voor Mekka? Sorry, maar je komt behoorlijk hypocriet over.

Joesoef
12-03-05, 07:41
Geplaatst door Julien
nou er zijn anders genoeg figuren die daar anders over denken hoor.

en waarom zouden niet-moslims dan wél een bedreiging zijn voor Mekka? Sorry, maar je komt behoorlijk hypocriet over.


Het gaat op die Islamitische plekken waar niet Moslims niet welkom zijn niet zo zeer om nationaliteit/ afkomst/ geslacht of ras als wel bekendheid met tradities/ gebruiken en regels.

In Tunesië waren de Moskeën ooit eens toegankelijk voor toeristen, totdat zij het verpesten. Ik heb ook geen zin in een bierbuik die met zijn handicam vastlegt hoe ik mijn voeten aan het wassen ben, of een truus die met haar dikke reed een muurschildering beschadigd omdat het het plaatje wat zij voor ogen heeft niet in haar groothoek lens past.


Sommige dingen gaan eenmaal niet samen. Een daarvan is Moslims en niet Moslims in heilige plaatsen. Wel graag willen kijken en plaatjes willen maken, maar thuis op de bank er op fimuleren.

Als je geen Moslim bent dan zijn er veel, heel veel mogelijkheden om die heilige plekken gewoon te bezoeken. Er staat alleen geen bordje bij.

Kunegonde
12-03-05, 07:50
Het is door racisten als Our en Reporter dat Nederlanders een hekel aan veel (Marokkaanse) moslims hebben gekregen. Turkse, Surinaamse, Pakistaanse is nog steeds best. Maar onder de Marokkaanse moslims zitten dit soort achterlijke kuttekoppen en fascistische snertgosers, en het zijn draaikonten bovendien. Dat beheer dan nooit ingrijpt weten we inmiddels: en dat maakt de zaken er niet beter op.

Joesoef
12-03-05, 07:52
Geplaatst door Kunegonde
Het is door racisten als Our en Reporter dat Nederlanders een hekel aan veel (Marokkaanse) moslims hebben gekregen. Turkse, Surinaamse, Pakistaanse is nog steeds best. Maar onder de Marokkaanse moslims zitten dit soort achterlijke kuttekoppen en fascistische snertgosers, en het zijn draaikonten bovendien. Dat beheer dan nooit ingrijpt weten we inmiddels: en dat maakt de zaken er niet beter op.


Ingrijpen in wat. Iemands mening? En die nationaliteiten zijn te herleiden aan wat priksels op een prikbord? Over generaliseren gesproken.

Kunegonde
12-03-05, 07:52
Geplaatst door Joesoef
Sommige dingen gaan eenmaal niet samen. Een daarvan is Moslims en niet Moslims in heilige plaatsen.

Okay. Moslims uit de 6de eeuw in een modern, vooruitstrevend land als Nederland horen hier ook niet thuis. Weg ermee, met die achterlijke, primitieve, misogyne, anti-homo, racistische en antisemitische kolerelijers.

Joesoef
12-03-05, 07:54
Geplaatst door Kunegonde
Okay. Moslims uit de 6de eeuw in een modern, vooruitstrevend land als Nederland horen hier ook niet thuis. Weg ermee, met die achterlijke, primitieve, misogyne, anti-homo, racistische en antisemitische kolerelijers.


Nederland is verre van heilig, of je moet bedoelen 'schijnheilig'.

Tomas
12-03-05, 10:10
Geplaatst door Joesoef
Het gaat op die Islamitische plekken waar niet Moslims niet welkom zijn niet zo zeer om nationaliteit/ afkomst/ geslacht of ras als wel bekendheid met tradities/ gebruiken en regels.

In Tunesië waren de Moskeën ooit eens toegankelijk voor toeristen, totdat zij het verpesten. Ik heb ook geen zin in een bierbuik die met zijn handicam vastlegt hoe ik mijn voeten aan het wassen ben, of een truus die met haar dikke reed een muurschildering beschadigd omdat het het plaatje wat zij voor ogen heeft niet in haar groothoek lens past.


Sommige dingen gaan eenmaal niet samen. Een daarvan is Moslims en niet Moslims in heilige plaatsen. Wel graag willen kijken en plaatjes willen maken, maar thuis op de bank er op fimuleren.

Als je geen Moslim bent dan zijn er veel, heel veel mogelijkheden om die heilige plekken gewoon te bezoeken. Er staat alleen geen bordje bij.

OK, jij categoriseerd mensen op basis van hun geloof. Prima. Jij stelt mijn vrouw gelijk aan een dikke lompe truus en/of mij aan de een of andere bierbuikhouder. Is goed.

Her bovenstaand is in mijn ogen exact hetzelfde als:


Geplaatst door Wilders
Het gaat op die Westerse plekken waar Moslims niet welkom zijn niet zo zeer om nationaliteit/ afkomst/ geslacht of ras als wel bekendheid met tradities/ gebruiken en regels.

Nederland was ooit eens toegankelijk voor moslims, totdat zij het verpesten. Ik heb ook geen zin in een moslima die vanachter haar burqa gluurt hoe ik mijn pilsje drik, of een mohammed die met zijn afwijkende normen en waarden de fiets van m'n dochterjte jat omdat ze toch maar een ongelovige hond is.

Sommige dingen gaan eenmaal niet samen. Een daarvan is Moslims en niet Moslims in het westen. Wel graag willen wonen en steun willen trekken, maar thuis op de bank er op fimuleren.

Als je een Moslim bent dan zijn er veel, heel veel mogelijkheden om die westerse landengewoon te bezoeken. Je moet na een week of twee dan wel weer naar huis.


Ach eigenlijk begrijpen moslims en bekrompen nederlanders elkaar prima.

Joesoef
12-03-05, 10:18
Geplaatst door Tomas
Her bovenstaand is in mijn ogen exact hetzelfde als:


Is niet hetzelfde. Een Moskee of heiligdom is niet gelijk aan een straat/ woonplaats of land.

Joesoef
12-03-05, 10:20
Geplaatst door Tomas
OK, jij categoriseerd mensen op basis van hun geloof. Prima. Jij stelt mijn vrouw gelijk aan een dikke lompe truus en/of mij aan de een of andere bierbuikhouder. Is goed.


Jij deelt jezelf in bij die groep. Niet ik.

Als ik naar de VS vlieg met mijn arabische naam en mijn burka dragende vrouw dan heb ik ook een probleem.

Het is dus allemaal een pot nat.

Tomas
12-03-05, 10:21
Geplaatst door Joesoef
Is niet hetzelfde. Een Moskee of heiligdom is niet gelijk aan een straat/ woonplaats of land.

Herschrijf het zelf dan maar voor onzehoofdstad, onze discotheken, uitgaansgelegeheden, openbare gebouwen en andere typische westerse plekken. Ik heb er geen zin meer in. De domheid is te stuitend. De islam is bij deze tot een sectarische hersenspoelende secte gepromoveerd in dit land in mijn ogen.

Tomas
12-03-05, 10:22
Geplaatst door Joesoef
Jij deelt jezelf in bij die groep. Niet ik.

Als ik naar de VS vlieg met mijn arabische naam en mijn burka dragende vrouw dan heb ik ook een probleem.

Het is dus allemaal een pot nat.

Jij deelt mij in. Jij staat er achter dat er onderscheidt wordt gemaakt op basis van geloof. Ik niet, sukkel.

Joesoef
12-03-05, 10:23
Geplaatst door Tomas
Jij deelt mij in. Jij staat er achter dat er onderscheidt wordt gemaakt op basis van geloof. Ik niet, sukkel.


Als ik naar de VS vlieg wordt ik ook beoordeeld op mijn geloof. Soit.

Tomas
12-03-05, 10:26
Geplaatst door Joesoef
Als ik naar de VS vlieg wordt ik ook beoordeeld op mijn geloof. Soit.

Hou dan op met zeiken over de vs, je begrijpt ze blijkbaar prima. Soort zoek soort. En ik pas me ook maar aan: Vertrek uit een land met een grondwet die je niet begrijpt.

Oramus
12-03-05, 10:33
Geplaatst door Joesoef
Als ik naar de VS vlieg wordt ik ook beoordeeld op mijn geloof. Soit.
Verstandig van de VS, types als jou kunnen ze beter niet binnen laten.

Joesoef
12-03-05, 10:34
Geplaatst door Tomas
Hou dan op met zeiken over de vs, je begrijpt ze blijkbaar prima. Soort zoek soort. En ik pas me ook maar aan: Vertrek uit een land met een grondwet die je niet begrijpt.

Dat het voor mij lastig is om naar de VS te vliegen boeit mij absoluut niet, heb geen behoefte om dikbillen over een trotoir te zien hobbelen.

Maar dat de VS de wereld politiek bepaalt om daar haar voordeel uit te halen stoort mij mateloos.

En wat de grondwet daar nu mee te maken heeft ???

Joesoef
12-03-05, 10:35
Geplaatst door Oramus
Verstandig van de VS, types als jou kunnen ze beter niet binnen laten.


Idd.

Tomas
12-03-05, 10:39
Geplaatst door Joesoef
Dat het voor mij lastig is om naar de VS te vliegen boeit mij absoluut niet, heb geen behoefte om dikbillen over een trotoir te zien hobbelen.

Maar dat de VS de wereld politiek bepaalt om daar haar voordeel uit te halen stoort mij mateloos.

En wat de grondwet daar nu mee te maken heeft ???

En daar hebben we alweer dezelfde rectie als ourza en de reporter: gefijnsde domheid. Opeens geen enkele spoor van hersenactiviteit te herkennen. Bizar.

Joesoef
12-03-05, 10:40
Geplaatst door Tomas
En daar hebben we alweer dezelfde rectie als ourza en de reporter: gefijnsde domheid. Opeens geen enkele spoor van hersenactiviteit te herkennen. Bizar.

Moslims zijn dom !

Tomas
12-03-05, 11:58
Geplaatst door Joesoef
Moslims zijn dom !

Ik ging er tot nu toe vanuit dat dat kwam door het opleidingsniveau in de landen van herkomst. Maar er moet blijkbaar in jouw geval en dat van ourza (die toch aardig geletterd overkomt) iets geheel andes aan de hand zijn. Maar wat? Gewoon gehersenspoelde selectieve hypocrisie? Of wat?

En Reporter, ik heb jou ook een tijdje geleden opgegeven. Je bent voor mij niet te begrijpen. Dat is inderdaad mijn beperking.

Zwarte Kat
12-03-05, 12:17
Geplaatst door Joesoef
Is niet hetzelfde. Een Moskee of heiligdom is niet gelijk aan een straat/ woonplaats of land.


En toch vindt men het hier volkomen normaal dat 2 complete steden hermetisch afgesloten zijn voor kafirs.

mark61
12-03-05, 12:19
Geplaatst door Tomas
Ach eigenlijk begrijpen moslims en bekrompen nederlanders elkaar prima.

Hoed u voor de bekrompen Nederlandse moslim. :lachu:

mark61
12-03-05, 12:21
Geplaatst door Joesoef
Is niet hetzelfde. Een Moskee of heiligdom is niet gelijk aan een straat/ woonplaats of land.

Volgens mij is Mekka gewoon een Woonplaats met echte Straten. Maar ik weet het niet zeker natuurlijk, ben er nooit geweest. Is het eigenlijk een soort Madurodam?

Joesoef
12-03-05, 12:22
Geplaatst door Zwarte Kat
En toch vindt men het hier volkomen normaal dat 2 complete steden hermetisch afgesloten zijn voor kafirs.

Ik vind het ook heel normaal. Moet er niet aan denken dat ik daar toeristen tegen kom die al dat 'vreemds' aan het bekijken zijn.

Zwarte Kat
12-03-05, 12:28
Geplaatst door Joesoef
Ik vind het ook heel normaal. Moet er niet aan denken dat ik daar toeristen tegen kom die al dat 'vreemds' aan het bekijken zijn.

Racist.....

Alsof Die 2 steden alleen maar bestaan uit gebedshuizen

Ik vraag me trouwens af wie al die hoge gebouwen gebouwt hebben in Mekka en Medina........volgens mij waren/zijn dat toch voornamelijk kafirs

mark61
12-03-05, 12:31
Doet me denken aan Tsjeljabinsk-4.

Joesoef
12-03-05, 12:36
Geplaatst door mark61
Volgens mij is Mekka gewoon een Woonplaats met echte Straten. Maar ik weet het niet zeker natuurlijk, ben er nooit geweest. Is het eigenlijk een soort Madurodam?

Ik ben er ook nooit geweest. Maar Mekka komt nog het meest overeen met een soort vaticaanstad. Alles staat er in het teken van....

Joesoef
12-03-05, 12:37
Geplaatst door Zwarte Kat
Racist.....

Alsof Die 2 steden alleen maar bestaan uit gebedshuizen

Ik vraag me trouwens af wie al die hoge gebouwen gebouwt hebben in Mekka en Medina........volgens mij waren/zijn dat toch voornamelijk kafirs


Geen kafirs maar slaven. En als de gebouwen klaar zijn dan worden ze feestelijk onthoofd.

Kunegonde
12-03-05, 12:44
Amusant om te zien hoe de fundies zich in bochten zitten te wringen om maar vooral niet toe te geven dat hier sprake is van grove discriminatie.

Pffff. Stelletje intolerante charlatans.

Dutchguy
13-03-05, 00:06
Geplaatst door Kunegonde
Amusant om te zien hoe de fundies zich in bochten zitten te wringen om maar vooral niet toe te geven dat hier sprake is van grove discriminatie.

Pffff. Stelletje intolerante charlatans.

Ik vind het eerder genant. Ik krijg behoorlijk last van plaatsvervangende schaamte. Je zou maar met de misvatting moeten leven dat hypocrisie tot in de absurditeit doorgevoerd moet worden vanwege het geloof en dat nog verdedigen ook.

Al Sawt
13-03-05, 01:33
Geplaatst door magden_david


In dit verbod is er sprake van discriminatie op basis van geloof.
En hoe wordt dat dan gerechtvaardigd? Is er een wezenlijk staats belang, vrees voor de openbare orde om maar eens het europees voor de rechten van de mens te citeren? NEe natuurlijk niet.

Hoor wie aan het praten is!

Onze Orakel wiens meningen gemotiveerd worden door zuivere geweten en redenatie waar humaniteit een hoofdrol speelt.

Maar alleen jammer dat ie nooit praat over een andere plek(Medina Yisrael) in MO, die alleen mensen toelaat op basis van religieuze afkomst.

Maagden,

Hoe noem je dat ook al weer???? Was het geen discriminatie op basis van geloof?

Hoe valt dat te rechtvaardigen?

Al Sawt
13-03-05, 01:42
Geplaatst door magden_david


1:voor zover ik weet mogen moslims wel bij de klaagmuur komen, joden mogen niet op de tempelberg. Het hele tempel complex is voor joden het enige en belangrijkste heiligdom. Toch mogen joden niet op alle plekken komen enh eeft de unesco beaamt dat de moslim beheerders (de waqf) de tempelberg op ontoelatbaare wijze aan het slopen is om zijn moskee groter te maken. Hoe tolerant is dat van de joden?
Staat dus in geen vergelijking tot mekka. [/B] Enige niet Joodse bezoekers die Klaagmuur mogen benaderen zijn alleen buitenlandse toeristen/bezoekers.

En we zitten altijd te zeuren over het feit dat de Moslims de tempelberg aan het slopen zijn. Maar voor het gemak vergeten we dat er grote groepen Israeliers zijn, die aanslagen beramen of trachtten uit te voeren tegen de Moskee op Tempelberg.

Geplaatst door magden_david

2: christendom is een joodse sekte, en er wonen als sinds voor het jaar 0 joden in griekenland en als sinds 900 na chr. in polen, europa is doordrenkt met de joodse aanwezigheid, zowel cultureel als geestelijk, economisch en politiek. Lijkt me voldoende reden om van een joods-christelijk europa te spreken.[/B]Onzin! Reinste geschiedkundige dwaling. Europese Joden zijn door de eeuwen gedisrimineerd, uitgelosten van publieke leven en onderdrukt. Hun bijdrage aan de Europese beschaving is zeer verwaarloosbaar.

Islam heeft duizendenmalen meer invloed op Europese beschaving gehad, dan Jodendom.

Al Sawt
13-03-05, 01:43
Pagina 11 en ik kom nu pas met reacties.

Vreselijk!

Al Sawt
13-03-05, 01:51
Geplaatst door pater Leman
Zijn de visumverplichtingen dan aangepast ondertussen?

Voor zover ik weet mag je als jood of als ongedoopte ongelovige per definitie niet binnen in Saoudi Arabië! Mekka en Medina nog buiten beschouwing gelaten.
Heel vreemd, dat er binnen SA 100.000en niet-Islamitische migranten leven uit Europa, Amerika, Filipijnen etc etc.

Al Sawt
13-03-05, 01:55
Geplaatst door Tomas
Mij staat nog een grote demonsratie voor de geest tijdens een VN-top in zuid-afrika door moslims tegen Israel, dat het een apartheidsstaat zou zijn. Zal best wezen, maar wat is dat dan eigenlijk een knap staaltje hypocrisie als je dit hier allemaal leest. Onzin!

Saoudie Arabie is voor 100% Islamitisch en homogeen. Daarmee kan je vaststellen dat de willekeur van overheid zich beperkt tot eigen groep.

Israel is op elk gebied alles behalve homogeen en je kan alleen de volste rechten genieten als je behoort tot de dominante groep of de uitverkorenen. Dat is pas Apartheid.

Al Sawt
13-03-05, 01:59
Geplaatst door Kunegonde
Het is door racisten als Our en Reporter dat Nederlanders een hekel aan veel (Marokkaanse) moslims hebben gekregen. Turkse, Surinaamse, Pakistaanse is nog steeds best. Maar onder de Marokkaanse moslims zitten dit soort achterlijke kuttekoppen en fascistische snertgosers, en het zijn draaikonten bovendien. Dat beheer dan nooit ingrijpt weten we inmiddels: en dat maakt de zaken er niet beter op. Fijn om te lezen, hoe jouw geest in elkaar zit.

Onderscheid en nuance komen niet in jouw woordenboek voor, alleen generalisatie. Kortom je verschilt nauwelijks van 'racisten' als Our en Reporter.

Al Sawt
13-03-05, 02:11
Geplaatst door Kunegonde
Amusant om te zien hoe de fundies zich in bochten zitten te wringen om maar vooral niet toe te geven dat hier sprake is van grove discriminatie.

Pffff. Stelletje intolerante charlatans. Toch een staaltje hypocriete gedrag van lieden als Maagden David, Kunegonde en Orgasmus.

Onze lokale vertegenwoordigers van racistische enititeit Israel, zitten lekker te kankeren over vermeende intolerantie en discriminatie van moslims. Ze trekken vergelijkingen van diverse pluimages om moslims in te peperen hoe discriminerend ze zijn en hoe hypocriet.

Hun opmerkingen staan in schril contrast, met hun
Terwijl ze ongevenaarde sympathie koesteren voor een staat die juist op racistische en uiterst kwaadaardige ideologie gestoeld is.

Probeer maar als een Moslim, Christen of een atheist een verblijfsvergunning te bemachtigen voor Israel.

Tenzij je van plan bent om gratis hand en spandiensten te leveren in botanische communes die de namen Kiboets dragen. Maar wie geen 'Semitische' genenpoel bezit mag zich nooit vestigen in Palestina, om de Lebensraumte van onze tolerante Mediteraanese volkje niet te verkleinen.

Mill
13-03-05, 10:04
Geplaatst door Al Sawt
Toch een staaltje hypocriete gedrag van lieden als Maagden David, Kunegonde en Orgasmus.

Onze lokale vertegenwoordigers van racistische enititeit Israel, zitten lekker te kankeren over vermeende intolerantie en discriminatie van moslims. Ze trekken vergelijkingen van diverse pluimages om moslims in te peperen hoe discriminerend ze zijn en hoe hypocriet.

Hun opmerkingen staan in schril contrast, met hun
Terwijl ze ongevenaarde sympathie koesteren voor een staat die juist op racistische en uiterst kwaadaardige ideologie gestoeld is.

Probeer maar als een Moslim, Christen of een atheist een verblijfsvergunning te bemachtigen voor Israel.

Tenzij je van plan bent om gratis hand en spandiensten te leveren in botanische communes die de namen Kiboets dragen. Maar wie geen 'Semitische' genenpoel bezit mag zich nooit vestigen in Palestina, om de Lebensraumte van onze tolerante Mediteraanese volkje niet te verkleinen.

Waarom word je nou zo boos over de apartheid en discriminatie in Israel? De discriminatie en apartheid in SA vind je toch prachtig? Binnenkort Amsterdam en Rotterdam verboden toegang voor niet-christen en niet-atheisten, net zoals Mekka en Medina; mooi toch?

Tomas
13-03-05, 10:10
Geplaatst door Al Sawt
Onzin!

Saoudie Arabie is voor 100% Islamitisch en homogeen. Daarmee kan je vaststellen dat de willekeur van overheid zich beperkt tot eigen groep.

Israel is op elk gebied alles behalve homogeen en je kan alleen de volste rechten genieten als je behoort tot de dominante groep of de uitverkorenen. Dat is pas Apartheid.

Ik heb het niet over de saoudisch alleen. Dat die lui daar zo bekrompen zijn als een schildpad interesseert me net zoveel als de fundamentalistische joden in israel. Het gaat er mij om dat dat soort lui ook in nederland zitten en moord en brand schreeuwen zodra hun "rechten" in het geding zijn. Dat zegt mij iets over hoe dat soort lui over rechten in het algemeen denken. Niet als iets universeels. Maar iets waar zij zelf meer recht op hebben als een ander. En jij bent de zoveelste die zich aansluit in het rijtje selectieve hypocrieten. Als je hierna ook nog een volledig onbegrijpelijke reactie plaatst dan is het helemaal compleet.

Mill
13-03-05, 10:40
Saoudie Arabie is voor 100% Islamitisch en homogeen.

En als je als geboren Arabische Mekkanees op je 35e besluit dat je al die hokus pokus en profeten en djinns eigenlijk maar flauwekul vindt? Word je dan je eigen geboortestad uitgekickt?

Joesoef
13-03-05, 10:53
Geplaatst door Mill
En als je als geboren Arabische Mekkanees op je 35e besluit dat je al die hokus pokus en profeten en djinns eigenlijk maar flauwekul vindt? Word je dan je eigen geboortestad uitgekickt?

Ja, en zonder hoofd!

Zwarte Kat
13-03-05, 12:19
Geplaatst door Al Sawt
Heel vreemd, dat er binnen SA 100.000en niet-Islamitische migranten leven uit Europa, Amerika, Filipijnen etc etc.

Dat maakt het des te groffer om Medina en Mekka hermetisch af te sluiten voor deze grote groep........

mark61
13-03-05, 13:25
Geplaatst door Al Sawt
Saoudie Arabie is voor 100% Islamitisch en homogeen. Daarmee kan je vaststellen dat de willekeur van overheid zich beperkt tot eigen groep.


Er zijn autochtone sji'ieten. 10% van de bevolking heeft Afrikaans of Aziatisch bloed.

20% van de bevolking is 'gastarbeider'. Die kunnen bij mijn weten niet eens Saoedisch staatsburger worden. Als SA in Europa zou liggen zou iedereen moord en brand schreeuwen over de behandeling van buitenlandse werknemers aldaar. Een soort Zwitserland tot de 10e macht.

Al Sawt
14-03-05, 13:46
Geplaatst door Mill
Waarom word je nou zo boos over de apartheid en discriminatie in Israel? De discriminatie en apartheid in SA vind je toch prachtig? Binnenkort Amsterdam en Rotterdam verboden toegang voor niet-christen en niet-atheisten, net zoals Mekka en Medina; mooi toch? Omdat Apartheid systeem in Israel een wezenlijke onderdeel uitmaakt van de identiteit van kan.kergezwel Israel.

Voorts moeten we niet vergeten dat Israel een creatie is en dat die creatie miljoenen Palestijnen gevangenen en minderwaardige bewoners van hun eigen land heeft gemaakt. Zodat een patserig of getraumatiseerde 'Semiet' uit steppen van Russische Toendra, 'herenigd' kan worden met het land van 'zijn' voorouders.

Saoedische discriminatie van niet Saoudiers is niet politiek of religieus ingesteld. Het heeft puur te maken met de economische voorrecht en exlusiviteit die Saoediers aan zichzelf toebedelen. In SA worden zowel Islamitische als niet-Islamitische migranten benadeeld en uitgebuit.

Al Sawt
14-03-05, 13:49
Geplaatst door mark61
Er zijn autochtone sji'ieten. 10% van de bevolking heeft Afrikaans of Aziatisch bloed.

20% van de bevolking is 'gastarbeider'. Die kunnen bij mijn weten niet eens Saoedisch staatsburger worden. Als SA in Europa zou liggen zou iedereen moord en brand schreeuwen over de behandeling van buitenlandse werknemers aldaar. Een soort Zwitserland tot de 10e macht. Dat klopt!

Maar SA heeft geen systeem of ideologie die streeft naar een vorming van een land die exlusief voorbehouden is aan een speciale groep mensen. En iedereend die daaruit valt, zijn heil in Townships of reservaten moeten zoeken.

Julien
14-03-05, 14:01
Geplaatst door Joesoef
Het gaat op die Islamitische plekken waar niet Moslims niet welkom zijn niet zo zeer om nationaliteit/ afkomst/ geslacht of ras als wel bekendheid met tradities/ gebruiken en regels.

In Tunesië waren de Moskeën ooit eens toegankelijk voor toeristen, totdat zij het verpesten. Ik heb ook geen zin in een bierbuik die met zijn handicam vastlegt hoe ik mijn voeten aan het wassen ben, of een truus die met haar dikke reed een muurschildering beschadigd omdat het het plaatje wat zij voor ogen heeft niet in haar groothoek lens past.


Sommige dingen gaan eenmaal niet samen. Een daarvan is Moslims en niet Moslims in heilige plaatsen. Wel graag willen kijken en plaatjes willen maken, maar thuis op de bank er op fimuleren.

Als je geen Moslim bent dan zijn er veel, heel veel mogelijkheden om die heilige plekken gewoon te bezoeken. Er staat alleen geen bordje bij.

ik kan me voorstellen dat je niet-moslims verbiedt om de Kaaba aan te raken of zoiets (hoewel andere religies helemaal niet zo moeilijk doen met selectie), maar een hele stad verbieden voor niet-moslims is gewoon discriminerend. En dan vind ik Saoedie-Arabië dus discriminerend! Ik betwijfel ook of Mohammed het hiermee eens zou zijn geweest! Ik heb geen kritiek op de Islam maar op de Islam van Saoedië Arabië.

Julien
14-03-05, 14:06
Geplaatst door The_Reporter
[B]Hypocriet? Wat je zegt ben je zelf.

Moet je maar eens terug gaan kijken naar die tal aan statistieken van hoe de gemiddelde Nederlander over Moslims denkt. Bovendien zit het gewoon in de 'cultuurgeschiedenis' verweven om vijandig of argwanend tegenover het Moslim geloof te staan. Dat zou jij toch moeten weten...


Ik ben geen Nederlander en daarnaast heb ik niet de behoefte om argwanend naar moslims te kijken. Hooguit lach ik in mezelf al die domme conservatieve fundamentalisten uit, maar da's wat anders. Hoezo ben ik dus hypocriet?

Wreker
14-03-05, 17:29
Gewoon een open dag organiseren. Zul je zien dat er geen koefaar komt opdagen. Waarom zouden ze. Wie loopt er nou voor zijn lol de hele dag om een stuk steen heen?

:confused:

Ourzazate
15-03-05, 13:10
Geplaatst door Zwarte Kat
En dan durf jij nog glashard te beweren dat het niets met discriminatie te maken heeft om kafirs tegen te houden in die 2 steden.
Yeah right........ :hihi:

Daar heeft het ook niets mee te maken. Ik was ook onbevoegd om die tuin te bezoeken. Net zo zijn ongelovigen onbevoegd om Mekka/Medina te bezoeken...:). Het enige wat iemand zou kunnen doen die het daar niet mee eens is, dit voorleggen aan het internationaal gerechtshof...:).

Ourzazate
15-03-05, 13:18
Geplaatst door Juliette
Ik vind het maar stom. Dat je aan bezoekers vraagt respect te tonen voor het heiligdom is maar normaal. Als ze me vragen armen en benen te bedekken doe ik dat. Maar gewoon toegang aan niet - gelovigen verbieden op basis van geloof? Dat is discriminatie. En dat is heel wat anders dan een verbod voor onbevoegden of een ontzeggen van toegang om militaire of staatsredenen.

En waarom zou ik niet naar Mekka of Medina willen? Je hoeft je toch niet te verontschuldigen wanneer je er wel heen wil?

Dan heb ik een paar vragen voor jou:


1. Waarom is het feit dat ik onbevoegd ben om een gemeentehuistuin te betreden terwijl ambtenaren die er werken daar wel mogen komen niet hetzelfde als de situatie in Mekka/Medina?
2. Mag in NL eenieder 's nachts eenieders huis betreden en waarom wel/niet?
3. Op basis waarvan mag ik het Paleis van koningin Beatrix niet betreden?
4. Waarom mag ik in NL niet naar believen het huis van Balkenende betreden? Ik hoef me toch niet te verontschuldigen wanneer ik er naar toe wil?

Ourzazate
15-03-05, 13:22
Geplaatst door Juliette
Misschien omdat heel wat mensen, ongelovigen, in de Islam geïnteresseerd zijn. Omdat er heel wat moslims in hun buurt wonen en ze meer over de Islam te weten willen komen. En dat dus een bezoek aan de heilige plaatsen, op een mooie reis, misschien helemaal niet zo'n gek idee is.

Ik zeg maar wat.

Mekka en Medina zijn geen toeristische trekpleistertjes. Als je interesse hebt in de Islam en je wil meer weten over deze religie dan adviseer ik je die interesse te laten botvieren op moslims en op hun boeken. Alleen dan leer je het meeste...:).

Ourzazate
15-03-05, 13:29
Geplaatst door Tomas
Geef eens een voorbeeld van een vergelijkbare situatie in nl. Waar wordt er hier expliciet gediscrimieerd op religie?

En wat vind jij nu echt van het feit dat geen enkele autochtoon dit moslim gedrag kan begrijpen? Wat mankeert ons volgens jou?

Sommige christelijke scholen laten geen islamitische kinderen toe, omdat ze niet willen vervallen in zwarte scholen. Onlangs nog een reportage over geweest op Brabant TV...:).

Er wordt zelfs op grote schaal gediscrimineerd op basis van burgelijke staat (!). Er zijn zat parenclubs die je als alleenstaande man niet mag bezoeken. Daar hangt een bordje: 'verboden voor alleenstaande mannen'. Mag ik jou in alle redelijkheid vragen wat je daarvan vindt???

Er zijn zat autochtonen die dit wel kunnen begrijpen. Die maken zich niet druk om bepaalde wetten in een ver land waar ze absoluut niets mee hebben. Ik adviseer je hetzelfde te doen...:).

Ourzazate
15-03-05, 13:34
Geplaatst door EdV
Ourzazate heeft een beetje last van een definitieprobleem. Zo kan hij bijvoorbeeld geen appels en peren van elkaar onderscheiden.
Hij vindt het ook normaal dat een Moslim in de Sint Pieter of in de kerk van het heilige Graf mag rondlopen maar hij vindt dat een Christen of zo niet in Mekka mag komen. Lijkt me dat hij de regels wil maken.
Respect werkt bij hem ook maar in 1 richting.

EdV

Ipv een monoloog op te starten kun je me ook gewoon aanspreken hoor...:).

Ik kom niet in het Vaticaan. Ik geloof niet in het katholieke geloof, ik vind het complete onzin en totaal iets anders dan wat Jezus of zijn voorgangers hebben gepredikt. Iets waar ik niet in geloof, daar heb ik niets te zoeken. En als de wet het ook nog eens bevestigt dan ben ik een tevreden mens...:). Ik vind dat je dat ook zou kunnen zien als het gaat om Mekka/Medina. Ik wil de regels niet maken, de regels zijn al gemaakt en je dient je er aan te houden...:).

Ourzazate
15-03-05, 13:43
Geplaatst door Kunegonde
Het is door racisten als Our en Reporter dat Nederlanders een hekel aan veel (Marokkaanse) moslims hebben gekregen. Turkse, Surinaamse, Pakistaanse is nog steeds best. Maar onder de Marokkaanse moslims zitten dit soort achterlijke kuttekoppen en fascistische snertgosers, en het zijn draaikonten bovendien. Dat beheer dan nooit ingrijpt weten we inmiddels: en dat maakt de zaken er niet beter op.


Jij reageert nooit op mijn schrijfsels die aan jou gericht zijn. Je citeert me nooit maar je hebt het wel vaak over Ourzazate. Aan traumagevalletjes zoals jij heb ik geen enkele boodschap, behalve dan dat jij als miskraam je naam eer aandoet...:).

Joepie
15-03-05, 13:52
Wat een bullshit: Een moslim is naar mijn inziens ook gewoon een burger.

Een moslim is iig geval wel welkom in Rome..... of een athiest bij de klaagmuur.

Eelke
15-03-05, 13:54
Geplaatst door Ourzazate
Dan heb ik een paar vragen voor jou:


1. Waarom is het feit dat ik onbevoegd ben om een gemeentehuistuin te betreden terwijl ambtenaren die er werken daar wel mogen komen niet hetzelfde als de situatie in Mekka/Medina?
2. Mag in NL eenieder 's nachts eenieders huis betreden en waarom wel/niet?
3. Op basis waarvan mag ik het Paleis van koningin Beatrix niet betreden?
4. Waarom mag ik in NL niet naar believen het huis van Balkenende betreden? Ik hoef me toch niet te verontschuldigen wanneer ik er naar toe wil?

En nu een voorbeeld met de openbare weg. Dat is namelijk waar het hier om gaat. Dat je in je eigen huis niet iedereen toe wilt laten is wat anders dan mensen weren van de openbare weg.

Groet, groet Eelke

Ourzazate
15-03-05, 13:57
Geplaatst door Eelke
En nu een voorbeeld met de openbare weg. Dat is namelijk waar het hier om gaat. Dat je in je eigen huis niet iedereen toe wilt laten is wat anders dan mensen weren van de openbare weg.

Groet, groet Eelke

Voor zover ik weet hebben we het hier over Mekka/Medina en niet over een openbare weg...:).

Juliette
15-03-05, 13:58
Geplaatst door Ourzazate
Mekka en Medina zijn geen toeristische trekpleistertjes. Als je interesse hebt in de Islam en je wil meer weten over deze religie dan adviseer ik je die interesse te laten botvieren op moslims en op hun boeken. Alleen dan leer je het meeste...:).

Dat doe ik ook wel hoor. Ik praat met veel moslims. En lees heel wat. Maar ik denk toch dat je ook met respect en oprechte interesse die plaatsen als niet gelovige kan bezoeken. Dat per definitie verbieden is een beetje dom en onnodig. Maar het is zeker niet iets van moslims alleen. Bij Hindoes kom je ook niet in hun heilige plaatsen. Gemiste kans denk ik dan.

Ourzazate
15-03-05, 13:59
Geplaatst door Joepie
Wat een bullshit: Een moslim is naar mijn inziens ook gewoon een burger.

Een moslim is iig geval wel welkom in Rome..... of een athiest bij de klaagmuur.

Nou, ik ben als moslim niet overal welkom in NL...:).

Ourzazate
15-03-05, 14:02
Geplaatst door Juliette
Dat doe ik ook wel hoor. Ik praat met veel moslims. En lees heel wat. Maar ik denk toch dat je ook met respect en oprechte interesse die plaatsen als niet gelovige kan bezoeken. Dat per definitie verbieden is een beetje dom en onnodig. Maar het is zeker niet iets van moslims alleen. Bij Hindoes kom je ook niet in hun heilige plaatsen. Gemiste kans denk ik dan.

Zoals ik al meermaals heb aangegeven ben ik als moslim ook niet overal in elk huis in NL welkom. Dat is vanuit veel perspectieven niet dom en niet onnodig en datzelfde geldt tav Mekka/Medina...:).

mark61
15-03-05, 14:04
Geplaatst door Ourzazate
Voor zover ik weet hebben we het hier over Mekka/Medina en niet over een openbare weg...:).

Een stad is een openbare ruimte. Behalve Tsjeljabinsk-4 natuurlijk. Moeilijk hè, dat onderscheid openbaar-privé?

Ourzazate
15-03-05, 14:10
Geplaatst door mark61
Een stad is een openbare ruimte. Behalve Tsjeljabinsk-4 natuurlijk. Moeilijk hè, dat onderscheid openbaar-privé?


Niet alle steden zijn openbare ruimtes. Voorbeelden daarvan? Mekka en Medina...:).

Zo zijn niet alle tuinen openbare ruimtes, niet alle gebouwen zijn openbare ruimtes, niet alle huizen openbare ruimtes, niet alle scholen openbare ruimtes etc etc...:).

mark61
15-03-05, 14:18
Geplaatst door Ourzazate
Zo zijn niet alle tuinen openbare ruimtes, niet alle gebouwen zijn openbare ruimtes, niet alle huizen openbare ruimtes, niet alle scholen openbare ruimtes etc etc...:).

Precies, het zijn afgezien van Tsjeljabinsk-4 de enige steden ter aarde die niet openbaar zijn, behalve dan voor de inwoners van SA en 1 miljard moslims.

Vraag me trouwens nog steeds af waarom ze verboden zijn. Vermoed een minderwaardigheidscomplex.

Dutchguy
15-03-05, 14:21
Maar goed, wat ik van deze discussie geleerd heb is dat je rustig overal bordjes met 'verboden voor moslims' mag hangen.
Weten we dat ook weer. :moe:

Eelke
15-03-05, 14:24
Geplaatst door Ourzazate
Niet alle steden zijn openbare ruimtes. Voorbeelden daarvan? Mekka en Medina...:).

Zo zijn niet alle tuinen openbare ruimtes, niet alle gebouwen zijn openbare ruimtes, niet alle huizen openbare ruimtes, niet alle scholen openbare ruimtes etc etc...:).

Als is deze lijn doortrek kun je dus ook heel nederland afsluiten voor moslims. Gewoon bepalen dat het niet meer openbare weg is en dan kun je iedereen volledig naar willekeur weigeren. Wederom komt het dus gewoon weer terecht op de vraag: Waar leg jij de grens. Ourzazate legt de grens een flink stuk verder dan ik zou doen, maar goed dat is zijn goed recht.

Groet, groet Eelke

mark61
15-03-05, 14:29
Geplaatst door The_Reporter
Gezien het feit dat de Islaam of de Moslim zowat synoniem staat aan Terreur of Terrorisme of wat voor verwerpelijks dan ook, vind ik alleen Mekka en Medina als no-go area nog zeer sumier. Helemaal met de wetenschap dat Saudi-Arabië het kloppend hart van de Islaam is. Ze zouden dat hele land af moeten zetten, als ze dan toch grenzen hebben. Waar zijn die anders voor??

Jah die heb je al s een keer of vijf gepost, te pas en te onpas. De relevantie ontgaat me ook dit keer finaal.

Maar ga je gang, sluit heel SA af. Binnen de kortste keren sterft het land af.

Ourzazate
15-03-05, 14:40
Geplaatst door mark61
Precies, het zijn afgezien van Tsjeljabinsk-4 de enige steden ter aarde die niet openbaar zijn, behalve dan voor de inwoners van SA en 1 miljard moslims.

Vraag me trouwens nog steeds af waarom ze verboden zijn. Vermoed een minderwaardigheidscomplex.


Woonwagenkampen zijn in NL ook niet voor iedereen toegankelijk. En in bepaalde dorpjes in bepaalde staten in Amerika kom je als jood of als zwarte nooit van z'n leven in aanmerking voor een huis (koop of huur). Heb ik je trouwens al verteld dat je in bepaalde plaatsen hier in Zeeland als openlijke homosexueel/lesbo ook niet in aanmerking komt voor een huis...?

Waarom Mekka en Medina verboden zijn? Vanuit wat ik weet zijn er 3 punten:

- Ongelovigen, christenen, joden waren niet wat de Islam de moslims beveelt te zijn tav Mekka/Medina.
- Het gros van de ongelovigen, christenen, joden heeft een afkeer voor Islam, Mekka, Medina.
- Ongelovigen, christenen en joden kennen de gebruiken, normen en waarden niet die gelden binnen Mekka/Medina.

De profeet gaf aan dat joden, christenen en ongelovigen verwijderd moeten worden van deze plaatsen aangezien 2 geloven op die grond niet samen zouden kunnen leven (mogelijke problemen zouden zich voordoen). Iemand zegt net tegen mij dat Medina wel toegankelijk is voor ongelovigen (maximaal 3 dagen en uitsluitend voor handel, om een boodschap af te geven, of om goederen te lossen)...:).

Joepie
15-03-05, 14:41
Geplaatst door Ourzazate
Nou, ik ben als moslim niet overal welkom in NL...:).

je voelt je er niet welkom, das wat anders.

Wij hebben nergens iets van " verboden voor moslims" aangezien dat discriminatie is.

Ourzazate
15-03-05, 14:49
Geplaatst door Eelke
Als is deze lijn doortrek kun je dus ook heel nederland afsluiten voor moslims. Gewoon bepalen dat het niet meer openbare weg is en dan kun je iedereen volledig naar willekeur weigeren. Wederom komt het dus gewoon weer terecht op de vraag: Waar leg jij de grens. Ourzazate legt de grens een flink stuk verder dan ik zou doen, maar goed dat is zijn goed recht.

Groet, groet Eelke


De willekeur komt niet van mij. Ik heb niet besloten dat parenclubs geen alleenstaande mannen moeten toelaten. Ik heb ook niet besloten dat modellenbureau's geen lelijke mensen moeten toelaten. Zo is er voor elke groep mensen een restrictie in NL. In NL mag je niet op basis van religie discrimineren, toch gebeurt dit. Als je als moslim niet mag wonen in Sneek dan heb ik daar helemaal geen problemen mee, mits dit (vanuit mijn eigen visie) al eeuwenlang verankerd is in de wet...:).

In Breda heb je sommige wijken waar alleen Indonesiers mogen wonen, dit is enkele tientallen jaren geleden afgesproken met het bestuur van de stad. Naar ik heb vernomen is dit op meer plaatsen in NL het geval. Als je al zoals Tompoes doet iemand van onredelijk en hypocriet gedrag wil beschuldigen dan zouden het wel de besturen zijn van die plaatsen alsook de NLse regering...:).

Ourzazate
15-03-05, 14:52
Geplaatst door Joepie
je voelt je er niet welkom, das wat anders.

Wij hebben nergens iets van " verboden voor moslims" aangezien dat discriminatie is.

Nee, ik ben er niet welkom. Ik vind het van meer integriteit en recht door zeeheid getuigen als je aangeeft dat iemand niet welkom is dan dat je dat in een veredelde vorm doet...:).

mark61
15-03-05, 14:55
Geplaatst door Ourzazate
Woonwagenkampen zijn in NL ook niet voor iedereen toegankelijk. En in bepaalde dorpjes in bepaalde staten in Amerika kom je als jood of als zwarte nooit van z'n leven niet aanmerking voor een huis (koop of huur). Heb ik je trouwens al verteld dat je in bepaalde plaatsen hier in Zeeland als openlijke homosexueel/lesbo ook niet in aanmerking komt voor een huis...?

Alweer, dat zijn particuliere kwesties, geen staatsrechtelijke.


- Ongelovigen, christenen, joden waren niet wat de Islam de moslims beveelt te zijn tav Mekka/Medina.

Wat betekent deze zin?


- Het gros van de ongelovigen, christenen, joden heeft een afkeer voor Islam, Mekka, Medina.
- Ongelovigen, christenen en joden kennen de gebruiken, normen en waarden niet die gelden binnen Mekka/Medina.

Hoe weet je dat? Onsmakelijke, op niets gebaseerde generalisering.

"Het gros van de moslims heeft een afkeer van het christendom, het westen.

"Moslims kennen de gebruiken, normen en waarden niet die gelden in het westen."

Vind je het nu nog fantastische argumenten?

In hoeverre verschillen de normen en waarden van M & M van die van Djeddah?

Canaris
15-03-05, 15:13
wat doe ik , wanneer ik in Mekka geboren en getogen ben , maar op een bijzonder wrede dag , mijn geloof verlies ?

Moet ik dan ook weg ?





Oeps dat had ik even vergeten, ..............dan verlies ik mijn kop!!!

Ok I rest my case.

Ourzazate
15-03-05, 15:15
Geplaatst door mark61
Alweer, dat zijn particuliere kwesties, geen staatsrechtelijke.

Niet staatsrechtelijk? Of het nu expliciet door het bestuur wordt aangegeven of niet, het bestaat wel degelijk en er wordt niet tegen gedaan...:).



Geplaatst door mark61

Wat betekent deze zin?

De heilige plaatsen in Mekka/Medina respecteren, eren. Ik weet nog dat ik in Marokko met medescholieren een kerk bezocht. Een jongen spuugde in die kerk op de grond waarna ik hem een paar klappen verkocht. Ik had het aan de leraar gemeld en die jongen moest het schoonmaken en hij kreeg op school nog meer klappen van de leraar. Ik kan me voorstellen dat er in Mekka/Medina heel veel mensen met vage ideeen zouden kunnen komen, die niets hebben met Islam en het een walgelijke godsdienst vinden en heiligschennis verrichten...:).



Geplaatst door mark61

Hoe weet je dat? Onsmakelijke, op niets gebaseerde generalisering.

"Het gros van de moslims heeft een afkeer van het christendom, het westen.

"Moslims kennen de gebruiken, normen en waarden niet die gelden in het westen."

Vind je het nu nog fantastische argumenten?

In hoeverre verschillen de normen en waarden van M & M van die van Djeddah?

Jij weet niet dat je je op een bepaalde wijze moet reinigen om bepaalde plaatsen binnen de Islam te bezoeken. Naar ik weet moet je ook bepaalde dingen zeggen. Ik zie jou dat niet doen ongelovig als je bent...:).

Afkeer van iets op grote schaal uit zich in de mate waarop de mensen die die afkeer hebben zich al dan niet 1 voelen met hetgeen waarop die afkeer is gespitst. Als je een land als Frankrijk bekijkt waar miljoenen moslims leven dan zie je dat het echte Fransen zijn: ze spreken de taal tot in de perfectie, voelen zich meer Frans dan Marokkaans/Algerijns, hebben Franse normen en waarden en houden zielsveel van Frankrijk. Zij hebben geen afkeer tov Frankrijk, noch tegen een ander westers land. Fransen daarentegen hebben op een bepaald niveau wel afkeer tov Islam, moslims. Maar deze vorm van afkeer vind je het meest in Nederland...:).

Mekka en Medina zijn heilige plaatsen, Jeddah niet...:).

mark61
15-03-05, 15:23
Geplaatst door Ourzazate
De heilige plaatsen in Mekka/Medina respecteren, eren. ... die niets hebben met Islam en het een walgelijke godsdienst vinden en heiligschennis verrichten...:).

Tjee, zijn ze in M & M bang voor spugende christentoeristen? Waarom zouden die willen komen?


Jij weet niet dat je je op een bepaalde wijze moet reinigen om bepaalde plaatsen binnen de Islam te bezoeken. Naar ik weet moet je ook bepaalde dingen zeggen. Ik zie jou dat niet doen ongelovig als je bent...:).

Ik ben in diverse heiligdommen geweest in Turkije en zag geen enkele vrome gelovige vies naar me kijken omdat ongereinigd was dan wel bepaalde dingen niet had gezegd. Maar hé, dat was ik vergeten, in Turkije wonen 80 miljoen niet-moslims.

Iemand die met alle geweld naar M & M wil zal er niet negatief tegenover staan. In any case moet je je overal gedragen, ongeacht het geloof. Ik begrijp niet waarom mensen in een kerk zouden spugen en geloof ook niet dat er veel niet-moslims zijn die graag in een moskee willen spugen.


Mekka en Medina zijn heilige plaatsen, Jeddah niet...:).

Das geen antwoord op de vraag.

Julien
15-03-05, 15:26
Geplaatst door Ourzazate
Nou, ik ben als moslim niet overal welkom in NL...:).

ach gut.. en dat komt omdat je moslim bent??

zal ik je een geheimpje verklappen?ik kom ook niet overal binnen in NL, moet ik dat gaan verklaren vanuit mijn franse afkomst?

die vergelijking van jou met het huis van Balkenende dat je niet inmag, slaat helemaal nergens op. Want dat huis van Balkie is verboden terrein voor iedereen, ongeacht z'n religie, en in Mekka wordt iedereen die niet moslim is geweigerd. Bovendien hebben we het over 2 grote steden, dat is wel wat anders dan een discotheek of huis. Ik kan me niet voorstellen dat jij een voorbeeld hebt van een stad in Nederland waar je als oslim niet in mag..

Ourzazate
15-03-05, 15:37
Geplaatst door mark61
Tjee, zijn ze in M & M bang voor spugende christentoeristen? Waarom zouden die willen komen?

Waarom zouden er uberhaupt christentoeristen moeten komen...?



Geplaatst door mark61

Ik ben in diverse heiligdommen geweest in Turkije en zag geen enkele vrome gelovige vies naar me kijken omdat ongereinigd was dan wel bepaalde dingen niet had gezegd. Maar hé, dat was ik vergeten, in Turkije wonen 80 miljoen niet-moslims.

Turkije kent geen islamitische heiligdommen. In mijn heiligdom, mijn bedje, wentel ik me ook urenlang in volkomen naaktheid mezelf overal en nergens betastend tot ik mij in hogere sferen bevind. Niemand die vies naar me kijkt...:).

In Turkije wonen tientallen moslims en tientallen niet-moslims...:).



Geplaatst door mark61

Iemand die met alle geweld naar M & M wil zal er niet negatief tegenover staan. In any case moet je je overal gedragen, ongeacht het geloof. Ik begrijp niet waarom mensen in een kerk zouden spugen en geloof ook niet dat er veel niet-moslims zijn die graag in een moskee willen spugen.

Klopt, je dient je altijd te gedragen ongeacht wat je bent en waar je bent. Maar mensen kunnen slecht zijn. Ik heb enige tijd terug een reportage gezien waarin misstanden in restaurants aan de kaak werden gesteld. Zo trok een kok zijn okselschaamharen uit om die in hamburgers te doen waarna die werden opgeserveerd. Ook zat iemand met zijn penis tegen een stuk vlees te slaan dat uiteindelijk werd gebakken. Iemand anders schoof een paar broodjes tussen zijn billen van boven naar beneden. Het spugen a la Eminem ken je denk ik zelf wel. Mensen kunnen heel raar zijn en voorkomen is beter dan genezen. Daarom is het beter en gezonder om mensen te weren op plaatsen waar ze niets te zoeken hebben...:).



Geplaatst door mark61

Das geen antwoord op de vraag.

De heiligheid van een plaats geeft de gehanteerde normen en waarden aan. In Mekka/Medina worden strakke regels en strengere wetten en normen gehanteerd dan in Jeddah, in specifiek religieuze context wel te verstaan...:).

mark61
15-03-05, 15:40
Geplaatst door The_Reporter
Je geeft geen antwoordt op de vraag.

Waarom er grenzen zijn? Tsjah, dat is waar de macht van de ene machtsbeluste potentaat gelijk bleek aan de macht van een andere machtsbeluste potentaat. En dan? Hoe helpt ons dat het stadsverbod te verklaren? Want dat heb je ook nog niet gedaan dacht ik, of ik moest iets gemist hebben.

Ourzazate
15-03-05, 15:42
Geplaatst door Julien
ach gut.. en dat komt omdat je moslim bent??

zal ik je een geheimpje verklappen?ik kom ook niet overal binnen in NL, moet ik dat gaan verklaren vanuit mijn franse afkomst?

die vergelijking van jou met het huis van Balkenende dat je niet inmag, slaat helemaal nergens op. Want dat huis van Balkie is verboden terrein voor iedereen, ongeacht z'n religie, en in Mekka wordt iedereen die niet moslim is geweigerd. Bovendien hebben we het over 2 grote steden, dat is wel wat anders dan een discotheek of huis. Ik kan me niet voorstellen dat jij een voorbeeld hebt van een stad in Nederland waar je als oslim niet in mag..

Alle familieleden van Balkenende mogen wel naar binnen, waarom ik en jij niet?

Er zijn in NL tig plaatsen groter dan een discotheek of huis waar je als moslim niet mag komen: woonwagenkampen...:).

mark61
15-03-05, 15:43
Geplaatst door Ourzazate
Waarom zouden er uberhaupt christentoeristen moeten komen...?

Tsja, er zijn mensen op de wereld die nieuwsgierig zijn naar hoe het er verderop uitziet.


Turkije kent geen islamitische heiligdommen.

Je kletst uit je nek en dat maakt een erg domme indruk.

Wat een rare en onsmakelijke verhalen sleep je er weer bij. Er is geen absolute garantie dat een moslim ook geen rare dingen zou doen in M & M. Zo hebben er wel s een paar een bomaanslag gepleegd bijvoorbeeld. Dus dat argument snijdt ook geen hout.


De heiligheid van een plaats geeft de gehanteerde normen en waarden aan. In Mekka/Medina worden strakkere regels en strengere wetten en normen gehanteerd dan in Jeddah, in specifiek religieuze context wel te verstaan...:).

Vertel s, ik ben erg benieuwd. Ze rijden wat minder hard of in de supermarkt is geen muzak?

Ourzazate
15-03-05, 15:52
Geplaatst door mark61
Tsja, er zijn mensen op de wereld die nieuwsgierig zijn naar hoe het er verderop uitziet.

Tsja, die plaatsen zijn geen voedsel voor toeristische buikjes...:).



Geplaatst door mark61

Je kletst uit je nek en dat maakt een erg domme indruk.

Je doelt op de blauwe moskee? Elke moskee is heilig en dan zou je dus ook Bergen op Zoom en Groningen als heilig moeten typeren. Ik spreek over een andere orde van heiligheid vastgelegd in de Koran en in de hadiths...:).


Geplaatst door mark61

Wat een rare en onsmakelijke verhalen sleep je er weer bij. Er is geen absolute garantie dat een moslim ook geen rare dingen zou doen in M & M. Zo hebben er wel s een paar een bomaanslag gepleegd bijvoorbeeld. Dus dat argument snijdt ook geen hout.

Klopt, moslims kunnen ook rare dingen doen. Maar hoe minder mensen, hoe minder kans op rare dingen. Mekka en Medina staan bekend als bolwerken tegen ongelovigheid, dan is het meer dan plausibel dat een ongelovige gek iets geks doet...:).



Geplaatst door mark61

Vertel s, ik ben erg benieuwd. Ze rijden wat minder hard of in de supermarkt is geen muzak?

Nee, in Mekka/Medina zijn ongelovigen niet welkom...:).

In Medina zoals ik dus zei zijn ongelovigen uitsluitend welkom voor maximaal 3 dagen, voor handel, om een boodschap af te geven of om goederen te leveren...:).

Zwarte Kat
15-03-05, 16:09
Geplaatst door Ourzazate
Daar heeft het ook niets mee te maken.

Dus jij ziet het verband niet tussen moslims die in Medina en Mekka bidden om kafirs in de hel te laten rotten en het verbod om kafirs toe te laten in Medina en Mekka?

Ik zie het verband wel........:)


Ik was ook onbevoegd om die tuin te bezoeken. Net zo zijn ongelovigen onbevoegd om Mekka/Medina te bezoeken...:).

:) Een tuin-verbod voor alle mensen, behalve het personeel, is heel wat anders dan een stadsverbod voor uitslulitend kafirs :)
Ten eerste is een tuin niet hetzelfde als een complete stad en ten tweede geldt het tuinverbod niet op alleen maar moslims. :)

Het enige wat iemand zou kunnen doen die het daar niet mee eens is, dit voorleggen aan het internationaal gerechtshof...:).

:) Om racisme aan te tonen hoef ik niet gelijk naar het ICJ te stappen. :)

Ourzazate
15-03-05, 16:17
Geplaatst door Zwarte Kat

Dus jij ziet het verband niet tussen moslims die in Medina en Mekka bidden om kafirs in de hel te laten rotten en het verbod om kafirs toe te laten in Medina en Mekka?

Ik zie het verband wel........:)

Ik denk niet dat moslims in Mekka/Medina bidden om ongelovigen in de hel te laten rotten. Ik denk dat ze eerder voor hun eigen fouten bidden om vergiffenis. Daarnaast bestaat het reguliere gebed (5x) niet uit het bidden voor ongelovigen. Ik denk dat moslims in Mekka/Medina wel wat anders te doen hebben...:).




Geplaatst door Zwarte Kat

:) Een tuin-verbod voor alle mensen is heel wat anders dan een stadsverbod voor uitslulitend kafirs :)
Ten eerste is een tuin niet hetzelfde als een complete stad en ten tweede geldt het tuinverbod niet op alleen maar moslims. :)

Je had beter moeten lezen. Want dan zou je hebben kunnen zien dat ambtenaren wel toegang hebben tot die tuin. Die tuin is dus niet verboden gebied voor iedereen...:).

Het tuinverbod geldt voor niet-ambtenaren. Ook dat is discriminatie. En helemaal omdat die tuin is gemaakt van oa mijn belastingcenten en ik niet naar binnen mag en Klaas wel...:).



Geplaatst door Zwarte Kat

:) Om racisme aan te tonen hoef ik niet gelijk naar het ICJ te stappen. :)

Klopt, maar als je er wat aan wil doen wel...:).

Zwarte Kat
15-03-05, 16:32
Geplaatst door Ourzazate
Ik denk niet dat moslims in Mekka/Medina bidden om ongelovigen in de hel te laten rotten. Ik denk dat ze eerder voor hun eigen fouten bidden om vergiffenis. Daarnaast bestaat het reguliere gebed (5x) niet uit het bidden voor ongelovigen. Ik denk dat moslims in Mekka/Medina wel wat anders te doen hebben...:).

:) Ik citeer Ourzazate:


:) Plaatsen waar op een nare manier over ongelovigen wordt gesproken. Daar zou ik als ongelovige niet naar toe willen....
:) Daarnaast zeg ik inderdaad wat je als ongelovige te zoeken hebt in Mekka/Medina waar in de wet is vastgesteld dat je daar niet mag komen en waar elke dag gepredikt wordt dat ongelovigen in DE vuur zullen branden...
:)



Het tuinverbod geldt voor niet-ambtenaren. Ook dat is discriminatie. En helemaal omdat die tuin is gemaakt van oa mijn belastingcenten en ik niet naar binnen mag en Klaas wel...:).

Nee dat is geen discriminatie. Het is een ander verhaal wanneer alleen moslims een verbod hebben om die tuin te mogen bezoeken.
Een privé tuin waar alleen werkend personeel mag komen is niet hetzelfde als een complete stad waar alleen moslims mogen komen :)

Ourzazate
15-03-05, 16:39
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik denk niet dat moslims in Mekka/Medina bidden om ongelovigen in de hel te laten rotten. Ik denk dat ze eerder voor hun eigen fouten bidden om vergiffenis. Daarnaast bestaat het reguliere gebed (5x) niet uit het bidden voor ongelovigen. Ik denk dat moslims in Mekka/Medina wel wat anders te doen hebben...:).

:) Ik citeer Ourzazate:
:) Plaatsen waar op een nare manier over ongelovigen wordt gesproken. Daar zou ik als ongelovige niet naar toe willen....
:) Daarnaast zeg ik inderdaad wat je als ongelovige te zoeken hebt in Mekka/Medina waar in de wet is vastgesteld dat je daar niet mag komen en waar elke dag gepredikt wordt dat ongelovigen in DE vuur zullen branden...
:)


Het tuinverbod geldt voor niet-ambtenaren. Ook dat is discriminatie. En helemaal omdat die tuin is gemaakt van oa mijn belastingcenten en ik niet naar binnen mag en Klaas wel...:).

Nee dat is geen discriminatie. Het is een ander verhaal wanneer alleen moslims een verbod hebben om die tuin te mogen bezoeken.
Een privé tuin waar alleen werkend personeel mag komen is niet hetzelfde als een complete stad waar alleen moslims mogen komen :)

Wat een warboel met al die glimlachjes. Ik dacht dat ik een tic had...:).

Over ongelovigen op een nare manier spreken is iets anders dan bidden dat ongelovigen in de hel moeten branden, lijkt me...:).

Dat is wel degelijk discriminatie. Als het beleid aangaande Mekka/Medina discriminatoir is dan is dat ook tav die tuin...:).

Je hebt het over een complete stad. Zoals ik al aangaf mag ik als moslim niet wonen op een woonwagenkamp. Wat vind je daarvan? En hoe zit het met wijken in bijv. Breda waar alleen Indonesiers mogen komen wonen en dit vastgelegd is tussen het stadsbestuur en de indo bevolking zelf...?

Zwarte Kat
15-03-05, 17:12
Geplaatst door Ourzazate [/quote

[quote]Wat een warboel met al die glimlachjes. Ik dacht dat ik een tic had...:).

:) Ik pas me altijd aan de ander aan.


Over ongelovigen op een nare manier spreken is iets anders dan bidden dat ongelovigen in de hel moeten branden, lijkt me...:).

:) lettervreter........
Een predeking door een vrome religieus leider in een gebedshuis vind ik eigenlijk een stuk erger dan een gebed door een moslim omdat het luisterpubliek als makke schapen overnemen wat hun dag in dag uit gepredikt wordt: Angst en haat. Angst om een ander geloof erop na te willen houden of om atheist te zijn. Je zal immers branden in de hel. En haat tegen mensen die er een andere (non)geloofsbelijdenis op na houden.
Racisme tot op het bot.

:) "waar elke dag gepredikt wordt dat ongelovigen in DE vuur zullen branden..."
:) Tsjonge.....



Dat is wel degelijk discriminatie. Als het beleid aangaande Mekka/Medina discriminatoir is dan is dat ook tav die tuin...:).

Een tuin is NIET hetzelfde als een complete stad. Komt nog bij dat er in die tuin geen verbod op na wordt gehouden dat enkel op moslims of op kafirs slaat. Het verbod geldt voor iedereen behalve het personeel.
Het wordt een ander verhaal wanneer er besloten wordt dat heel Amsterdam verboden gebied is voor moslims. dat is namelijk wel discriminatie :)



Je hebt het over een complete stad. Zoals ik al aangaf mag ik als moslim niet wonen op een woonwagenkamp. Wat vind je daarvan? En hoe zit het met wijken in bijv. Breda waar alleen Indonesiers mogen komen wonen en dit vastgelegd is tussen het stadsbestuur en de indo bevolking zelf...?

Jij mag wel op een woonwagenkamp wonen als jij dat zou willen. :)
Ik heb wel een adres voor je waar je zo terrecht kan mits je je eigen woonwagen hebt :)

Ourzazate
15-03-05, 17:29
Geplaatst door Zwarte Kat
:)

:) lettervreter........
Een predeking door een vrome religieus leider in een gebedshuis vind ik eigenlijk een stuk erger dan een gebed door een moslim omdat het luisterpubliek als makke schapen overnemen wat hun dag in dag uit gepredikt wordt: Angst en haat. Angst om een ander geloof erop na te willen houden of om atheist te zijn. Je zal immers branden in de hel. En haat tegen mensen die er een andere (non)geloofsbelijdenis op na houden.
Racisme tot op het bot.

Geloof mij de moslims die in Mekka/Medina komen hebben geen enkele angst om er een ander geloof op na te houden. Die zijn standvastig in hun geloof en willen dit bezegelen met een bezoek aan de meest heilige grond binnen de Islam...:).

Haat wordt nergens in Mekka/Medina gepredikt. Je medemens haten is nimmer iets wat door Mohammed is aangegeven om te doen als moslim. Dit zou tegen alles waar de Islam voor staat gaan. Mohammed zelf werd grootgebracht door zijn ongelovige oom Abu Talib. De profeet heft tig malen geprobeerd om zijn oom de Islam te laten aanvaarden, maar hij bleef kafir. Desondanks behandelde hij zijn oom met het meeste respect. De profeet deed niets om hem boos te maken. Die haat waar je dus over spreekt is niet iets wat geleerd wordt vanuit de Islam. Natuurlijk zullen er moslims zijn die joden en christenen haten en vice versa ook. Maar dat zijn menselijke tekortkomingen, niet religieuze...:).

Jij maakt natuurlijk van het plaatje wat jij weet en hoe je wil dat het plaatje eruit ziet. Bij deze, dat plaatje heeft niets te maken met Islam en staat heel ver van de realiteit...:).



Geplaatst door Zwarte Kat

Een tuin is NIET hetzelfde als een complete stad. Komt nog bij dat er in die tuin geen verbod op na wordt gehouden dat enkel op moslims of op kafirs slaat. Het verbod geldt voor iedereen behalve het personeel.
Het wordt een ander verhaal wanneer er besloten wordt dat heel Amsterdam verboden gebied is voor moslims. dat is namelijk wel discriminatie :)

Een tuin is niet iets als een complete stad nee, maar het principe is hetzelfde. Niet-ambtenaren zijn niet welkom, ambtenaren wel. Nu zijn niet-moslims in Mekka niet welkom en moslims wel...:). Jij blijft voort borduren op het (on)religieus aspect, ik op de discriminatie op zich...:).




Geplaatst door Zwarte Kat
:)
Jij mag wel op een woonwagenkamp wonen als jij dat zou willen. :)
Ik heb wel een adres voor je waar je zo terrecht kan mits je je eigen woonwagen hebt :)

Ik ken tig woonwagenkampen in NL waar ik niet mag wonen. Ik heb ook een islamitische stad waar je zo in mag als kafir zijnde en hier gelden zelfs geen mitsen...:).

Julien
15-03-05, 17:49
Geplaatst door Ourzazate
Alle familieleden van Balkenende mogen wel naar binnen, waarom ik en jij niet?

Er zijn in NL tig plaatsen groter dan een discotheek of huis waar je als moslim niet mag komen: woonwagenkampen...:).

dat is toch niet te vergelijken met het verbieden van 2 grote steden voor mensen van een andere religie. De enige vergelijking die goed zou zijn, is dat Nederlanders besluiten Amsterdam te verbieden voor niet-Nederlanders omdat Amsterdam zo'n typische Nederlandse sad is. Of dat Christenen Rome verbieden voor niet-christenen, of Joden die Jeruzalem verbieden voor niet-Joden. Vind je dat ook niet stuk voor stuk discriminerend?
Een woonwagenkamp is niet per definitie verboden voor mensen. Soms hebben bewoners echter liever dat er niemand komt die onbekend is. Daar is dus helemaal geen sprake van selectie in religie of afkomst.

waarom verdedig je het Saoedische beleid? Naar mijn weten heeft Mohammed hier niks expliciet over gezegd in de Koran..

echnaton
15-03-05, 18:13
Geplaatst door Ourzazate
Mohammed zelf werd grootgebracht door zijn ongelovige oom Abu Talib. De profeet heft tig malen geprobeerd om zijn oom de Islam te laten aanvaarden, maar hij bleef kafir. Desondanks behandelde hij zijn oom met het meeste respect.

Ik neem aan dat Mohammed zijn oom de toegang tot Mekka niet heeft ontzegd?

Zwarte Kat
15-03-05, 18:22
Geplaatst door Ourzazate

Haat wordt nergens in Mekka/Medina gepredikt. Je medemens haten is nimmer iets wat door Mohammed is aangegeven om te doen als moslim. Dit zou tegen alles waar de Islam voor staat gaan. Mohammed zelf werd grootgebracht door zijn ongelovige oom Abu Talib. De profeet heft tig malen geprobeerd om zijn oom de Islam te laten aanvaarden, maar hij bleef kafir. Desondanks behandelde hij zijn oom met het meeste respect. De profeet deed niets om hem boos te maken. Die haat waar je dus over spreekt is niet iets wat geleerd wordt vanuit de Islam. Natuurlijk zullen er moslims zijn die joden en christenen haten en vice versa ook. Maar dat zijn menselijke tekortkomingen, niet religieuze....
Jij maakt natuurlijk van het plaatje wat jij weet en hoe je wil dat het plaatje eruit ziet. Bij deze, dat plaatje heeft niets te maken met Islam en staat heel ver van de realiteit....

ik maak van het plaatje zoals ik het krijg voorgschoteld hier op dit forum:

"waar elke dag gepredikt wordt dat ongelovigen in DE vuur zullen branden..."

:) Er blijft niet veel keus over om van dit plaatje iets anders te maken.



Een tuin is niet iets als een complete stad nee, maar het principe is hetzelfde. Niet-ambtenaren zijn niet welkom, ambtenaren wel. Nu zijn niet-moslims in Mekka niet welkom en moslims wel...:). Jij blijft voort borduren op het (on)religieus aspect, ik op de discriminatie op zich...:).

Ik blijf voort borduren op het religieuze aspekt om het zo voor jou wat duidelijker te maken. Blijkbaar snap je het verschil niet tussen een tuin en een complete stad. Dus moet ik met simpele voorbeeldjes komen wat dicht bij het onderwerp staat vandaar dat ik er religie bijsleep in die voorbeelden.

Niet-ambetaneren zijn niet welkom in de privétuin van een bedrijf en alleen het personeel is er wél welkom.
Is volkomen normaal en is niet hetzefde wanneer een complete stad wordt afgesloten voor kafirs. :)

Als jij kunt aantonen dat die tuin openbaar gebied is waarin jij het recht hebt om er te mogen komen dan heb je een punt mbt onrechtmatig behandeld te worden in Nederland maar het voorbeeld blijft zowiezo een flut argument om te gebruiken om aan te tonen dat het normaal is om complete steden af te sluiten op basis van religie. :)


Ik ken tig woonwagenkampen in NL waar ik niet mag wonen. Ik heb ook een islamitische stad waar je zo in mag als kafir zijnde en hier gelden zelfs geen mitsen...:).

Ik zou het voorbeeld van wonen op een woonwagenkamp niet willen vergelijken met een toegangsverbod voor een complete stad.
Als jij bevriend bent met een kampmeisje en zij biedt jou een bed aan op hun terrein dan vraag ik me af of jij er werkelijk niet mag wonen. Geen wet die jou zal tegenhouden.
Overigens is wonen wat anders dan gewoon ergens rondlopen.
:) Je hebt er een handje van om met voorbeelden aan te komen die kant noch wal raken.
Hoe je het ook went of keert, het beleid in SA om Medina en Mekka af te sluiten voor kafirs is je reinste discriminatie. :)
En dan te bedenken dat de profeet vroeger een speciale belasting voor kafirs in het leven geroepen heeft met de garantie erbij dat ze hun eigen geloof mochten belijden.
Dit staat haaks op het apartheidsregime van die pipo's in SA die afdwingen dat kafirs Mekka en Medina niet inkomen.

"Mekka - muslims only"......jajaja maar niet in de tijd vd profeet....:)

magden_david
15-03-05, 18:23
Geplaatst door Ourzazate


Haat wordt nergens in Mekka/Medina gepredikt.




ehh dan zou ik toch eens het boek " hatreds kingdom" van dore gold gaan lezen. Staat vol met leuke uitspraken van toon aangevende saoudische geestelijken en hun "liefde" voor de ongelovigen en polytheisten. Met directe bronverwijzingen natuurlijk.
Echt een aanrader.

Joesoef
15-03-05, 18:37
Geplaatst door Julien
dat is toch niet te vergelijken met het verbieden van 2 grote steden voor mensen van een andere religie. De enige vergelijking die goed zou zijn, is dat Nederlanders besluiten Amsterdam te verbieden voor niet-Nederlanders omdat Amsterdam zo'n typische Nederlandse sad is.



In Amsterdam heb je het Begijnenhof, een klein stukje besloten terrein in het hartje van Amsterdam. Zeer pittoresk, origineel, historisch stukje Amsterdam. Voor jaar en dag is het gewoon openbaar terrein geweest totdat de drommem toeristen het kleine besloten plekje begonnen te overheersen. Bewoners/ gebruikers konden moeilijk doorgang krijgen, mensen die gingen picknicken in voortuinen, etc. Men zag het als een soort Madurodam/ Keukenhof en men had schijt aan de gebruikers en bewoners. Men heeft toen besloten om het hofje af te sluiten zodat de bewoners/ gebruikers hun rust weer konden krijgen.

Men heeft dus volkomen gelijk vind ik, zou men op meer plaatsen moeten doen.

Tomas
15-03-05, 19:13
Geplaatst door Joesoef
In Amsterdam heb je het Begijnenhof, een klein stukje besloten terrein in het hartje van Amsterdam. Zeer pittoresk, origineel, historisch stukje Amsterdam. Voor jaar en dag is het gewoon openbaar terrein geweest totdat de drommem toeristen het kleine besloten plekje begonnen te overheersen. Bewoners/ gebruikers konden moeilijk doorgang krijgen, mensen die gingen picknicken in voortuinen, etc. Men zag het als een soort Madurodam/ Keukenhof en men had schijt aan de gebruikers en bewoners. Men heeft toen besloten om het hofje af te sluiten zodat de bewoners/ gebruikers hun rust weer konden krijgen.

Men heeft dus volkomen gelijk vind ik, zou men op meer plaatsen moeten doen.

Ja, dat wil wilders eigenlijk ook met nederland.

Maargoed een andere vraag aan jou en ourza:

Dat zoiets normaal is in s-a heeft mij nooit verbaast. Dat Moslims in Nederland het normaal vinden had ik alleen verwacht bij verse analfabete gevallen. Ik moet dus slikken en accepteren dat het voor moslims ongeacht hun opleiding ook in de westerse wereld normaal is om zo te denken als jou en ourza. Je moet onderhand weten wat ik daar van vind.

Maar wat mij nu nog verbaast is het doorgaan met alsmaar dezelfde en constant afgewezen argumenten. Geloven jullie twee nou echt dat je ooit een niet-moslim kunt overtuigen van julie logica of is het gewoon verveling?

Joesoef
15-03-05, 19:21
Geplaatst door Tomas
Ja, dat wil wilders eigenlijk ook met nederland.

Maargoed een andere vraag aan jou en ourza:

Dat zoiets normaal is in s-a heeft mij nooit verbaast. Dat Moslims in Nederland het normaal vinden had ik alleen verwacht bij verse analfabete gevallen. Ik moet dus slikken en accepteren dat het voor moslims ongeacht hun opleiding ook in de westerse wereld normaal is om zo te denken als jou en ourza. Je moet onderhand weten wat ik daar van vind.

Maar wat mij nu nog verbaast is het doorgaan met alsmaar dezelfde en constant afgewezen argumenten. Geloven jullie twee nou echt dat je ooit een niet-moslim kunt overtuigen van julie logica of is het gewoon verveling?

Als het aan mij ligt zou er ook een toegangsbeleid op Amsterdam komen. Geen Italianen met THC in hun bloed, geen Jappaners met camera's, geen Duitsers met speed of xtc in hun bloed.

Het maakt mij allemaal echts niets uit Thomas. Al zou Rome verboden toegang zijn voor Moslims. SOIT. Genoeg anders te bekijken.

Zwarte Kat
15-03-05, 19:28
Geplaatst door Joesoef
Als het aan mij ligt zou er ook een toegangsbeleid op Amsterdam komen. Geen Italianen met THC in hun bloed, geen Jappaners met camera's, geen Duitsers met speed of xtc in hun bloed.

Het maakt mij allemaal echts niets uit Thomas. Al zou Rome verboden toegang zijn voor Moslims. SOIT. Genoeg anders te bekijken.

http://www.maroc.nl/photopost/data/500/35831amsterdamonly.jpg

Tomas
15-03-05, 19:29
Geplaatst door Joesoef
Als het aan mij ligt zou er ook een toegangsbeleid op Amsterdam komen. Geen Italianen met THC in hun bloed, geen Jappaners met camera's, geen Duitsers met speed of xtc in hun bloed.

Het maakt mij allemaal echts niets uit Thomas. Al zou Rome verboden toegang zijn voor Moslims. SOIT. Genoeg anders te bekijken.

Naast het feit dat je nu gewoon glashard liegt. Als a'dam echt verboden zou worden voor moslims vanwege hun alom bekende profiterus gedrag, criminele inslag, minachting voor de plek waar ze dan zijn en afwijkende normen en waarden. etc.. etc.. Dan zou jij je niet onbetuigd laten zoals dat heet. Daarnaast dus, vroeg ik heel wat anders.

Joesoef
15-03-05, 19:33
Geplaatst door Tomas
Naast het feit dat je nu gewoon glashard liegt. Als a'dam echt verboden zou worden voor moslims vanwege hun alom bekende profiterus gedrag, criminele inslag, minachting voor de plek waar ze dan zijn en afwijkende normen en waarden. etc.. etc.. Dan zou jij je niet onbetuigd laten zoals dat heet. Daarnaast dus, vroeg ik heel wat anders.

Waarom zou ik liegen? Het gaat over bezoekers, niet de inwoners.

Joesoef
15-03-05, 19:35
Geplaatst door Zwarte Kat
http://www.maroc.nl/photopost/data/500/35831amsterdamonly.jpg

:hihi:

Tomas
15-03-05, 19:40
Geplaatst door Joesoef
Waarom zou ik liegen? Het gaat over bezoekers, niet de inwoners.

Nee, hoor het gaat om niet-moslims. Maargoed, dit hoort binnen de maffe gedachtenkronkels van moslim blijkbaar. Iets wat ik moet acepteren. Waarom je liegt hoef ik dan ook niet meer weten. Ik wil weten of je echt gelooft dat je een niet-moslim van jou kijk op de zaak denkt te kunnen overuigen. Zoals ik al helder en duidelijk heb gevraagd. Met een herinnering. Dit kan je als laatste onbeduidende aanmaning beschouwen. Hierna geef ik je helemaal op. Ik ben dus niet meer geinteresseerd in je leugens, maar in wat je echt denkt.

Joesoef
15-03-05, 19:55
Geplaatst door Tomas
Nee, hoor het gaat om niet-moslims. Maargoed, dit hoort binnen de maffe gedachtenkronkels van moslim blijkbaar. Iets wat ik moet acepteren. Waarom je liegt hoef ik dan ook niet meer weten. Ik wil weten of je echt gelooft dat je een niet-moslim van jou kijk op de zaak denkt te kunnen overuigen. Zoals ik al helder en duidelijk heb gevraagd. Met een herinnering. Dit kan je als laatste onbeduidende aanmaning beschouwen. Hierna geef ik je helemaal op. Ik ben dus niet meer geinteresseerd in je leugens, maar in wat je echt denkt.

Stel, het gemeente bestuur van Parijs maakt het wijze besluit dat alleen Katholieken Montparnasse mogen bezoeken. Gelijk heeft men zou ik zeggen.

mark61
15-03-05, 19:59
Geplaatst door Joesoef
Stel, het gemeente bestuur van Parijs maakt het wijze besluit dat alleen Katholieken Montparnasse mogen bezoeken. Gelijk heeft men zou ik zeggen.

Je gaat dus nu voor de 17e keer appels met peren vergelijken? Het gaat hier over het afsluiten van een gehele stad, niet een heilig deeltje ervan. Een stad met hoeren, hoerenlopers, verkrachters, alcoholdrinkers, vrouwenmishandelaars, stiekem ongelovigen en wat niet al.

Dus houd nou op met die stompzinnige vergelijkingen. Je denkt echt dat de rest zo stom is? Of moet je koste wat kost blijven teasen?

Ik sluit me bij Tomas aan. Zal me er verder niet meer mee bemoeien

Joesoef
15-03-05, 20:06
Geplaatst door mark61
Je gaat dus nu voor de 17e keer appels met peren vergelijken? Het gaat hier over het afsluiten van een gehele stad, niet een heilig deeltje ervan. Een stad met hoeren, hoerenlopers, verkrachters, alcoholdrinkers, vrouwenmishandelaars, stiekem ongelovigen en wat niet al.

Dus houd nou op met die stompzinnige vergelijkingen. Je denkt echt dat de rest zo stom is? Of moet je koste wat kost blijven teasen?

Ik sluit me bij Tomas aan. Zal me er verder niet meer mee bemoeien


Mekka en Medina is niet meer dan op Moslims ingestelde hotels en restaurants rond wat moskeen.

Ik zie het zo, jullie zien het anders. Idd dit is een ja nee discussie dus beter te stoppen.

mark61
15-03-05, 23:58
05/01/2005 Makkah Region is Most Populated in Saudi Arabia
Riyadh, 5 Jan 2005
The Makkah Region has the largest population in the Kingdom of Saudi Arabia accounting for 25.6 percent of the 22.67 million national population, according to the preliminary results of the recently concluded Third National Census of Population and Housing.

The Makkah Region has a population of 5,797,9719, followed by Riyadh Region at 5,455,363 or 24.1 percent and the Eastern Province at 3,360,157 or 14.8 percent, according to the census figures released by the Central Statistics Department of the Ministry of Economy and Planning.

http://www.saudinf.com/main/y7733.htm

http://www.saudinf.net/jpghi/pl1__0.jpg

http://www.saudinf.com/jpg/pl1__2.jpg

...hotels en restaurants rond wat moskeeën...

~Panthera~
16-03-05, 00:06
Geplaatst door mark61

http://www.saudinf.com/jpg/pl1__2.jpg

...hotels en restaurants rond wat moskeeën...

Zo te zien, zijn er meer mensen nog nooit geweest. :hihi:

mark61
16-03-05, 00:20
Geplaatst door ~Panthera~
Zo te zien, zijn er meer mensen nog nooit geweest. :hihi:

Maar de 996.000 inwoners van Mekka-stad zelf gelukkig wel.

~Panthera~
16-03-05, 00:22
Geplaatst door mark61
Maar de 996.000 inwoners van Mekka-stad zelf gelukkig wel.

Das iets meer dan een paar hotels. :D

mark61
16-03-05, 00:24
Geplaatst door ~Panthera~
Das iets meer dan een paar hotels. :D

Je moest s weten wat een bende die hadjdji's van hun hotelkamers maken. Hele regimenten kamermeisjes hebben ze daar voor nodig.

~Panthera~
16-03-05, 00:32
Geplaatst door mark61
Je moest s weten wat een bende die hadjdji's van hun hotelkamers maken. Hele regimenten kamermeisjes hebben ze daar voor nodig.

Das een fenomeen in elk hotel, geloof ik.

mark61
16-03-05, 00:33
Geplaatst door ~Panthera~
Das een fenomeen in elk hotel, geloof ik.

500.000 kamermeisjes lijkt me wel wat veel, zelfs voor Mekka.

Ze hebben wel kafirhotels:

InterContinental
DAR AL TAWHID INTERCONTINENTAL
IBRAHIM AL KHALIL STREET
MAKKAH, ***
SAUDI ARABIA
Tel: 966-2-5411111
Fax: 966-2-5411112
Email: [email protected]

~Panthera~
16-03-05, 00:38
Geplaatst door mark61
500.000 kamermeisjes lijkt me wel wat veel, zelfs voor Mekka.

Ze hebben wel kafirhotels:

InterContinental
DAR AL TAWHID INTERCONTINENTAL
IBRAHIM AL KHALIL STREET
MAKKAH, ***
SAUDI ARABIA
Tel: 966-2-5411111
Fax: 966-2-5411112
Email: [email protected]


Geen Marriott ? :schok:
Dan ga ik niet. :ego:

mark61
16-03-05, 00:40
Geplaatst door ~Panthera~
Geen Marriott ? :schok:
Dan ga ik niet. :ego:

Palestine Rd. Corner PR Fahad Street, PO Box 6448
Jeddah, Western Province 21442 Saudi Arabia
Phone: 966 2 671 4000
Fax: 966 2 671 5990
Sales: 966 2 671 4000

The Jeddah Marriott is a 5-Star downtown hotel located in the heart of the business district with easy access to shopping and entertainment. The hotel features 210 oversized guest rooms and suites with all modern facilities the discerning traveller of today expects. Whether you are visiting the city for business or leisure, the Jeddah Marriott will be your ideal domicile, and convenient starting point. Our brand new spacious lobby with wireless internet access,culinary offerings, banquet facilities and recreational areas are all waiting to be explored. The Middle Eastern hospitality with Marriott professional and friendly service will welcome you.

Nog meer kafirs. Make your pick. Nu moet je wel! OK, tis 100 km verderop, maar airco 4wd merk je er niks van.

~Panthera~
16-03-05, 00:43
Geplaatst door mark61
Palestine Rd. Corner PR Fahad Street, PO Box 6448
Jeddah, Western Province 21442 Saudi Arabia
Phone: 966 2 671 4000
Fax: 966 2 671 5990
Sales: 966 2 671 4000

The Jeddah Marriott is a 5-Star downtown hotel located in the heart of the business district with easy access to shopping and entertainment. The hotel features 210 oversized guest rooms and suites with all modern facilities the discerning traveller of today expects. Whether you are visiting the city for business or leisure, the Jeddah Marriott will be your ideal domicile, and convenient starting point. Our brand new spacious lobby with wireless internet access,culinary offerings, banquet facilities and recreational areas are all waiting to be explored. The Middle Eastern hospitality with Marriott professional and friendly service will welcome you.

Nog meer kafirs. Make your pick. Nu moet je wel! OK, tis 100 km verderop, maar airco 4wd merk je er niks van.

:haha: toch dus.

1 keer in Amsterdam overnacht, wat een posh tent zeg, je weet niet wat je ziet.
Wel lachen. :hihi:

Beetje duur ook. :moe:

mark61
16-03-05, 00:44
Geplaatst door ~Panthera~
:haha: toch dus.

1 keer in Amsterdam overnacht, wat een posh tent zeg, je weet niet wat je ziet.
Wel lachen. :hihi:

Hmm, ik ken alleen het Sheraton Djibouti. Sloffende moekes die na drie kwartier 2 groene eieren brengen. Terwijl ik toch echt à la coq had gezegd.

mark61
16-03-05, 00:45
Hé, the night rider is terug.

~Panthera~
16-03-05, 00:47
Geplaatst door mark61
Hmm, ik ken alleen het Sheraton Djibouti. Sloffende moekes die na drie kwartier 2 groene eieren brengen. Terwijl ik toch echt à la coq had gezegd.

le coq was mort ?

mark61
16-03-05, 00:48
Geplaatst door ~Panthera~
le coq was mort ?

Très très mort Madame.

vlegeltje
16-03-05, 01:03
Geplaatst door Ourzazate
Waarom zouden er uberhaupt christentoeristen moeten komen...?
Geplaatst door mark61
Tsja, er zijn mensen op de wereld die nieuwsgierig zijn naar hoe het er verderop uitziet.

Journalisten zetten een auto met ajax stickers en vlaggen neer op het parkeerterrein bij het feijenoord stadion en maken foto's van hoe die auto in elkaar wordt getrapt door feijnoord supporters.

Uitlokking heet dat. Die journalisten zijn veroordeeld daarvoor.

Als M&M wordt opengesteld voor iedereen zullen daar ongetwijfeld christelijke evangelisten naar toe gaan en hun geloof willen verkondigen.

Die moeten dat recht hebben?

Of is dat dan ook uitlokking?

Of wordt het pas uitlokking als die evangelisten buiten de moskee gaan roepen dat Mohammed een pedofiel was?

Op welke rechtsgrond zou je kunnen eisen dat je het recht zou moeten hebben om M&M te bezoeken? De vrijheid van verkeer van personen staat geloof ik in de Universele Verklaring van de Rechten van de mens.

Maar een willekeurige Afrikaan heeft ook niet het recht om naar NL te komen als toerist. Dan moet ie ook aan allerlei voorwaarden voldoen. Economische voorwaarden, geen religieuze. Een niet-europeaan moet hele vragenlijsten invullen, een vaste baan hebben in het thuisland en er moet ook nog eens iemand in NL garant staan dat die persoon ook weer teruggaat. Aziatische zakenmensen klagen nu al dat ze NL zo moeilijk kunnen bezoeken voor een zakenreis. Maar discrimineren op economische gronden is wel gerechtvaardigd en discriminatie op grond van religie niet?

In de jaren 70 ging Nixon naar China. Zegt hij tegen Mao: "Wij hebben de vrijheid van verkeer van personen, jij sluit je mensen op in hun eigen land." Zegt Mao: "Maar ik wil de grens best wel openmaken, zeg maar hoeveel wil je er hebben? 1 miljoen? 10 miljoen? 100 miljoen? Zeg het maar, ik stuur ze morgen naar de VS."

Sindsdien heeft de Amerikaanse regering nooit meer een punt gemaakt van de vrijheid van verkeer van personen.

Zwarte Kat
16-03-05, 01:34
Geplaatst door vlegeltje

Op welke rechtsgrond zou je kunnen eisen dat je het recht zou moeten hebben om M&M te bezoeken? De vrijheid van verkeer van personen staat geloof ik in de Universele Verklaring van de Rechten van de mens.

Maar een willekeurige Afrikaan heeft ook niet het recht om naar NL te komen als toerist. Dan moet ie ook aan allerlei voorwaarden voldoen. Economische voorwaarden, geen religieuze. Een niet-europeaan moet hele vragenlijsten invullen, een vaste baan hebben in het thuisland en er moet ook nog eens iemand in NL garant staan dat die persoon ook weer teruggaat. Aziatische zakenmensen klagen nu al dat ze NL zo moeilijk kunnen bezoeken voor een zakenreis. Maar discrimineren op economische gronden is wel gerechtvaardigd en discriminatie op grond van religie niet?

In de jaren 70 ging Nixon naar China. Zegt hij tegen Mao: "Wij hebben de vrijheid van verkeer van personen, jij sluit je mensen op in hun eigen land." Zegt Mao: "Maar ik wil de grens best wel openmaken, zeg maar hoeveel wil je er hebben? 1 miljoen? 10 miljoen? 100 miljoen? Zeg het maar, ik stuur ze morgen naar de VS."

Sindsdien heeft de Amerikaanse regering nooit meer een punt gemaakt van de vrijheid van verkeer van personen.

Blablabla.......bottomline is dat wanneer er steden hermetisch worden afgesloten voor niet-moslims je dan spreekt van een apartheidsbeleid. Het is en blijft discriminatie. Op basis van je geloof wordt er bekeken of je wel of niet de stad in komt.
Je kan wel aankomen met economische vluchtelingen die van Afrika naar Europa willen maar dat doet niets af aan het apartheidssysteem in SA om mensen daar uit 2 steden te weren omwille van hun religie.
Ik snap niet waarom er hier zo druk gezocht wordt naar 'voorbeelden' om aan te tonen dat het beleid in SA zo raar niet is.
Wanneer een Haagse lounge er een bepaald deurbeleid op na houdt om iedereen met een hoofddeksel te weren dan is het forum te klein en struikelt men over elkaar heen om maar aan te tonen hoe anti-islam dat deurbeleid is, dat het een hetze tegen de islam is, dat het racistisch is, etc. etc. Maar wanneer 2 complete steden verboden gebied zijn voor kafirs dan is het opeens volkomen normaal en krijgen we voorbeelden van privé-moestuintjes waar Ourzazate niet mag komen, van hofjes in Amsterdam die Joesoef wil verbieden voor dikke touristen en van Maoïsten die naar Amerika willen.........

Zwarte Kat
16-03-05, 01:40
Geplaatst door mark61


http://www.saudinf.net/jpghi/pl1__0.jpg



Het is kristalhelder. Nu snap ik het eindelijk.....
Logisch dat kafirs er niet mogen komen. Het is overduidelijk een heilige stad vol met gebedshuizen en oude religieuze architectuur.
:wijs:

Joesoef
16-03-05, 07:23
Ik vind het heerlijk dat idee, rond kunnen lopen in een stad zonder kafir's.

Mill
16-03-05, 08:32
Geplaatst door mark61

http://www.saudinf.com/main/y7733.htm

http://www.saudinf.net/jpghi/pl1__0.jpg

http://www.saudinf.com/jpg/pl1__2.jpg

...hotels en restaurants rond wat moskeeën...

Hmm, maakt het toch minder schrijnend, dat het Benidorm blijkt te zijn. :)

Musketeer
16-03-05, 09:18
K snap niet dat de Islamitische wereld er zo'n probleem mee heeft dat de Joden hetzelfde, of iets veeeeel minder extreems voor jeruzalem willen.

De Joden hebben er alleen nu al nogal lang over gedaan om de oorspronkelijke bewoners uit te moorden. Als ik het me goed herrinner uit de Koran had de profeet er stukken minder tijd voor nodig Mekka te zuiveren.

Maar even serieus, eigenlijk is het te gek voor woorden. Als de volgende profeert die we als mensheid krijgen voorgeschoteld besluit zich in Rotterdam te melden voor het stichten van een heilige stad wordt iedereen eruit gebonjourd en mogen er daarna alleen nog maar volgelingen naar binnen? laat je ff nakijken.

Koala64
16-03-05, 10:21
Geplaatst door Joesoef
Ik vind het heerlijk dat idee, rond kunnen lopen in een stad zonder kafir's.

Maar dat er werkelijk geen autotoon is die het snapt en geen moslim die het aannemelijk uit kan leggen stoort je blijkbaar niet.
Als men zegt dat Mekka 'rein' moet blijven, hoe denkt men dan over ons?! Dat geen moslim daar ook maar het kleinste vraagtekentje bij durft te zetten geeft heel erg te denken.
Ik vraag me af of ik de kloof nog wel wil overbruggen als mensen mij als 'onrein' zien. Als gelijkwaardigheid niet mogelijk is laat die kloof dan maar bestaan.

Joesoef
16-03-05, 10:31
Geplaatst door Koala64
Maar dat er werkelijk geen autotoon is die het snapt en geen moslim die het aannemelijk uit kan leggen stoort je blijkbaar niet.
Als men zegt dat Mekka 'rein' moet blijven, hoe denkt men dan over ons?! Dat geen moslim daar ook maar het kleinste vraagtekentje bij durft te zetten geeft heel erg te denken.
Ik vraag me af of ik de kloof nog wel wil overbruggen als mensen mij als 'onrein' zien. Als gelijkwaardigheid niet mogelijk is laat die kloof dan maar bestaan.

Strijk je bruine hempje en stem Wilders zou ik zeggen.

Koala64
16-03-05, 10:39
Geplaatst door Joesoef
Strijk je bruine hempje en stem Wilders zou ik zeggen.

Dat bruine hemd heb jij allang aan en je ziet het niet eens.

Mill
16-03-05, 10:41
's Ochtends "Benidorm koeffaar-frei" roepen en 's middags de discriminatie op de Nederlandse arbeidsmarkt hekelen, het kan allemaal op Maroc.nl! :)

Joesoef
16-03-05, 10:45
Geplaatst door Koala64
Dat bruine hemd heb jij allang aan en je ziet het niet eens.

:tik:

Tomas
16-03-05, 10:49
Geplaatst door Mill
's Ochtends "Benidorm koeffaar-frei" roepen en 's middags de discriminatie op de Nederlandse arbeidsmarkt hekelen, het kan allemaal op Maroc.nl! :)

Da's het mooie hier.

Misschien is dit een verklaring:


IMMIGRANTEN IN NEDERLAND KRIJGEN VAKER SCHIZOFRENIE

ROTTERDAM, 23-8-2001 - Schizofrenie discrimineert.

Immigranten die wonen in Nederland krijgen de ziekte vaker dan autochtone Nederlanders.

Onderzoek van psychiater Jean-Paul Selten laat zien dat Marokkanen in Nederland vier tot vijf keer zo vaak een psychotische stoornis krijgen als mensen van de Hollandse klei. Ook Surinamers, Antillianen en immigranten uit andere niet-westerse landen lopen een verhoogd risico. Opvallend genoeg geldt dat ook voor mensen van de tweede generatie, die dus in Nederland geboren en getogen zijn. Turkse immigranten daarentegen hebben geen verhoogd risico, ook niet als ze behoren tot de eerste generatie.

Onderzocht werd een groep van 197 patienten die tussen 1 april 1997 en 1 april 1999 voor het eerst contact had met een arts vanwege een (mogelijke) psychotische aandoening. De medische gegevens werden vervolgens vergeleken met gegevens over herkomst en achtergrond.
Na correctie op eventuele vertekening door bevolkingsopbouw, leeftijd, geslacht en de sociaal-economische klasse van de wijk waarin de betrokken patient woonde, zijn de uitkomsten verbluffend:
Tegenover elke autochtone Nederlander die een psychotische stoornis kreeg, stonden maar liefst 4 Marokkanen en 2 Surinamers. Specifiek kijkend naar schizofrene stoornissen (alleen de diagnoses schizofrenie, schizofreniforme en schizoaffectieve stoornis) zijn de cijfers zelfs nog hoger: ten opzichte van autochtone Nederlanders lopen Marokkanen dan gemiddeld 4,7 keer meer kans op een vorm van schizofrenie. In beide groepen was het risico voor mensen van de tweede generatie het grootst.

Ook Antilliaanse immigranten lopen relatief een groter risico dan Nederlanders van origine, alleen ligt daar de verhouding omgekeerd: de kans op een psychotische stoornis is 3,7 keer zo groot en de kans op een vorm van schizofrenie 1,6.

Het onderzoeksteam van Selten zoekt de oorzaak in omgevingsfactoren in het westen die ervoor zorgen dat bij immigranten met een aangeboren kwetsbaarheid de schizofrenie zich ook daadwerkelijk openbaart.

Waarschijnlijk hangt het verhoogde risico volgens de onderzoekers samen met het verdwijnen van structuur. Mensen met een verhoogd risico functioneren het best in een goed gestructureerde omgeving. Maar juist immigranten hebben al hun structuur moeten opgeven en zagen hoe hun sociale banden werden doorgesneden.

bron: Ypsilon
copyright: Redactie Schizofrenie Bulletin

Koala64
16-03-05, 10:51
Geplaatst door Joesoef
:tik:

Ah, de smiley voor 'ik ben klemgeluld'?

Joesoef
16-03-05, 10:56
Geplaatst door Koala64
Ah, de smiley voor 'ik ben klemgeluld'?

Klemlullen? Het is gewoon mijn mening en het maakt mij geen bal uit wat jij of een ander er van denkt. Discussies hoeven niet altijd te eindigen in een winnaar.

Het is een SOIT smiley.

Koala64
16-03-05, 11:01
Geplaatst door Joesoef
Klemlullen? Het is gewoon mijn mening en het maakt mij geen bal uit wat jij of een ander er van denkt. Discussies hoeven niet altijd te eindigen in een winnaar.

Het is een SOIT smiley.

Prima, maar dat ook nooit meer zeggen dat je gediscrimineerd wordt als je consequent wil zijn.

Joesoef
16-03-05, 11:09
Geplaatst door Koala64
Prima, maar dat ook nooit meer zeggen dat je gediscrimineerd wordt als je consequent wil zijn.

In soort gelijke gevallen zul je mij ook absoluut niet horen.

kaaskop
16-03-05, 11:15
Geplaatst door Mill
's Ochtends "Benidorm koeffaar-frei" roepen en 's middags de discriminatie op de Nederlandse arbeidsmarkt hekelen, het kan allemaal op Maroc.nl! :)

Ik wil op dezelfde gronden een verbod op de toegang tot NL voor dit soort idioten. Redeneeronreinheid is in mijn religie streng verboden en wat zou je hier ook zoeken met al dat gezeur met grondrechten enzo, Mekka verdient jullie! Ksssst opzouten!

Koala64
16-03-05, 11:19
Geplaatst door Joesoef
In soort gelijke gevallen zul je mij ook absoluut niet horen.

Lijkt me sterk dat ik jou niet hoor in situaties waarin moslims als groep anders behandeld worden of buitengesloten maar goed, jij zegt het.

Julien
16-03-05, 11:21
Geplaatst door vlegeltje

Journalisten zetten een auto met ajax stickers en vlaggen neer op het parkeerterrein bij het feijenoord stadion en maken foto's van hoe die auto in elkaar wordt getrapt door feijnoord supporters.

Uitlokking heet dat. Die journalisten zijn veroordeeld daarvoor.

Als M&M wordt opengesteld voor iedereen zullen daar ongetwijfeld christelijke evangelisten naar toe gaan en hun geloof willen verkondigen.

Die moeten dat recht hebben?

Of is dat dan ook uitlokking?

Of wordt het pas uitlokking als die evangelisten buiten de moskee gaan roepen dat Mohammed een pedofiel was?

Op welke rechtsgrond zou je kunnen eisen dat je het recht zou moeten hebben om M&M te bezoeken? De vrijheid van verkeer van personen staat geloof ik in de Universele Verklaring van de Rechten van de mens.


ik zie het probleem niet !! Rome, de heilige stad van het Christendom, is wél geheel toegankelijk voor iedereen. Sterker nog, het staat moslims vrij om in Rome hun geloof te verkondigen. Niet ver van het Heilige San Pietro staat een Moskee!!!!!!!!
Als christenen dit kunnen, waarom kunnen moslims dit niet? Tolerantie t.o.v. anderen begint bij jezelf.

Julien
16-03-05, 11:36
Geplaatst door The_Reporter
Ik denk dat per saldo er geen tolerantere gemeenschap op aarde heeft bestaan dan de Moslimse.

Neem bijvoorbeeld de Arabische Kopten. Daarvan zijn er zo'n 14 miljoen. Die leven al 1400 jaar samen met moslims.

Nou pas dat dan ook toe in Saoedie Arabië.

En in Europa leven christenen nu ook al lange tijd vreedzaam samen naast vele miljoenen moslims.

Julien
16-03-05, 11:43
Geplaatst door The_Reporter
Dankzij wat er in SA in stand wordt gehouden is dat mogelijk.

waar slaat dat op? dankzij de Apartheidsstaat S-A is er 'tolerantie' in andere islamitische landen? :rolleyes: een tolerant geloof heeft maar te accepteren dat er ook andere religies zijn, en door 2 grote steden te sluiten voor andere religieuzen, is een kenmerk van intolerantie.
Nogmaals, Mohammed heeft nooit bevolen om Mekka& Medina te sluiten voor niet-moslims. Saoedie-Arabië legt de islam gewoon verkeerd uit, op veel gebieden, en dat vinden héél veel moslims. Daarnaast vind ik het 1 van de hypocrietste landen ter wereld. Maar da's een ander verhaal.

mark61
16-03-05, 11:45
Geplaatst door The_Reporter
Dankzij wat er in SA in stand wordt gehouden is dat mogelijk.

Zo'n kopt moet anders niet proberen in SA te komen wonen. In Egypte worden ze al vervolgd en neemt hun aantal drastisch af.