PDA

Bekijk Volledige Versie : Homo’s beschouwen hetero’s als fokkonijnen



vgeld
09-03-05, 19:38
Homo's hebben voor een levensstijl gekozen maar willen wel de levensstijl van de hetero's (mis/ge) -bruiken om kinderen te adopteren.



106 Teletekst wo 09 mrt
***************************************
Donner:homo-stellen gediscrimineerd

***************************************
DEN HAAG Minister Donner geeft toe dat
homo-stellen worden gediscrimineerd bij
de adoptie van buitenlandse kinderen.
Hij heeft toegezegd dat hij de wet zal
veranderen,maar hij maakt daar geen
haast mee.

Volgens Donner zijn er geen landen die
willen meewerken aan adoptie door een
homo-stel.Eigenlijk is de wetswijziging
dus een "dooie mus",zei Donner in de
Tweede Kamer.

De Kamer neemt geen genoegen met de
toezegging van Donner.Een meerderheid
vindt de minister te traag.PvdA,VVD en
D66 hebben daarom aangekondigd nu zelf
een wetsvoorstel in te dienen.
***************************************
volgende nosnieuws financieel nossport

marlies255
09-03-05, 19:46
wat is er verschillend dan?? Ze willen toch gewoon huisje-boompje-beestje net zoals zoveel mensen willen?? Lesbische vrouwen hebben de mogelijkheid zelf te baren, homo's niet. Hoor net op het nieuws dat Donner overstag is gegaan, gelukkig maar!! We hebben er weer nieuwe hollandse normen en waarden bij!

vgeld
09-03-05, 19:56
Geplaatst door marlies255
Lesbische vrouwen hebben de mogelijkheid zelf te baren, homo's niet. !
Wie niet kan baren wordt in de gelegenheid gestelde om te adopteren. Wie voor homosexualiteit kiest, kiest niet voor het nageslacht en dus hebben die nichtjes geen recht op het adopteren van kinderen. Vraag een wilkeurige kneusje (=psycholoog) over de impact van het gezin op een kind en je zult tot de conclusie komen dat twee nichten als ouders een rampzalige uitwerking op het kind heeft.
Over 30 jaar zullen de RIAG's worden bevolkt door kinderen die door twee nichten zijn geadopteerd.

~Panthera~
09-03-05, 20:01
Geplaatst door vgeld
Wie niet kan baren wordt in de gelegenheid gestelde om te adopteren. Wie voor homosexualiteit kiest, kiest niet voor het nageslacht en dus hebben die nichtjes geen recht op het adopteren van kinderen. Vraag een wilkeurige kneusje (=psycholoog) over de impact van het gezin op een kind en je zult tot de conclusie komen dat twee nichten als ouders een rampzalige uitwerking op het kind heeft.
Over 30 jaar zullen de RIAG's worden bevolkt door kinderen die door twee nichten zijn geadopteerd.


Kinderen opgevoed door lesbische koppels zijn niet anders.

In de Verenigde Staten is onderzoek gedaan naar de mentale ontwikkeling van 44 pubers
die door lesbische stellen waren opgevoed. Zij werden vergeleken met pubers die door
heterostellen waren grootgebracht. Er bleek geen enkel verschil te zijn: de groep van 44
had niet meer last van depressies, angsten of gebrek aan zelfvertrouwen, de
schoolresultaten waren gelijk en de ze hadden niet eerder de neiging om zelf een
homoseksuele relatie aan te gaan.
Bron: Intermediair, 25/11/2004]

marlies255
09-03-05, 20:12
Geplaatst door vgeld
Wie niet kan baren wordt in de gelegenheid gestelde om te adopteren. Wie voor homosexualiteit kiest, kiest niet voor het nageslacht en dus hebben die nichtjes geen recht op het adopteren van kinderen. Vraag een wilkeurige kneusje (=psycholoog) over de impact van het gezin op een kind en je zult tot de conclusie komen dat twee nichten als ouders een rampzalige uitwerking op het kind heeft.
Over 30 jaar zullen de RIAG's worden bevolkt door kinderen die door twee nichten zijn geadopteerd.

mooi staaltje van VMBO-huis-tuin-en-keuken-psychologie! :hihi:

:student: Voor homosexualiteit kies je niet, je bent het of je bent het niet. Je kiest echter wel voor een bepaalde levenswijze en dan zul je zien dat dat bij homo- of lesbostellen niet per definitie anders is dan bij heterostellen. Er zijn al heel veel kinderen opgegroeid bij homo- en lesbostellen, soms zelf in een co-ouderschap. De psychologen die daar onderzoek naar hebben gedaan, hebben niet kunnen constateren dat het een "rampzalige uitwerking" op de kinderen had. Het dagblad Trouw en de Opzij hebben verschillende reportages over dit onderwerp geplaatst: niets dan lof!

Jouw mening is me volkomen duidelijk: stellig, kortzichtig, dom en nog met zelfverzonnen conclusies ook . :haha:

Umarvlie
09-03-05, 20:15
Geplaatst door marlies255
wat is er verschillend dan?? Ze willen toch gewoon huisje-boompje-beestje net zoals zoveel mensen willen?? Lesbische vrouwen hebben de mogelijkheid zelf te baren, homo's niet. Hoor net op het nieuws dat Donner overstag is gegaan, gelukkig maar!! We hebben er weer nieuwe hollandse normen en waarden bij!

Ja fantastisch .. en gezien bijna de gehele rest van de wereld dit afkeurd laat het effect (waar Donner dus voor waarschuwde) niet lang op zich wachten. Niemand in Nederland kan dan nog een buitenlands kindje adopteren .. zo van als wij het nietmogen dan maar niemand?

Ik zie hier dus niets om te juichen in hoor....

marlies255
09-03-05, 20:24
Geplaatst door Umarvlie
Ja fantastisch .. en gezien bijna de gehele rest van de wereld dit afkeurd laat het effect (waar Donner dus voor waarschuwde) niet lang op zich wachten. Niemand in Nederland kan dan nog een buitenlands kindje adopteren .. zo van als wij het nietmogen dan maar niemand?

Ik zie hier dus niets om te juichen in hoor....

Onderdeel van de discussie is dat de natuurlijke ouders van het adoptiekind ermee moeten instemmen dat het kind wordt geadopteerd door een homostel. In zweden is deze wet al ingevoerd en ze merken niets van dat er minder kinderen geadopteerd kunnen worden.
En dat veel landen dit afkeuren, tsja.... ook dat is een emancipatieproces. Sex voor het huwelijk of homosexualiteit werd vroeger immers ook niet geaccepteerd. Lang leve de vooruitgang.

Umarvlie
09-03-05, 20:27
Geplaatst door marlies255
Onderdeel van de discussie is dat de natuurlijke ouders van het adoptiekind ermee moeten instemmen dat het kind wordt geadopteerd door een homostel. In zweden is deze wet al ingevoerd en ze merken niets van dat er minder kinderen geadopteerd kunnen worden.
En dat veel landen dit afkeuren, tsja.... ook dat is een emancipatieproces. Sex voor het huwelijk of homosexualiteit werd vroeger immers ook niet geaccepteerd. Lang leve de vooruitgang.

ach .. wacht maar af wat er gaat gebeuren met adoptie in het buitenland .. Nederlanders adopteren geen Zweedse kindertjes (meestal trouwens wezen dus wat jij stelt gaat ook al niet op) maar uit "verre" landen in Oost-Europa, Azie of Zuid Amerika. En die gaan hier zeker niet zo coulant mee om.

Niet alle verandering is vooruitgang hoor.

marlies255
09-03-05, 20:40
Geplaatst door Umarvlie
ach .. wacht maar af wat er gaat gebeuren met adoptie in het buitenland .. Nederlanders adopteren geen Zweedse kindertjes (meestal trouwens wezen dus wat jij stelt gaat ook al niet op) maar uit "verre" landen in Oost-Europa, Azie of Zuid Amerika. En die gaan hier zeker niet zo coulant mee om.

Niet alle verandering is vooruitgang hoor.

Ik bedoelde dat in Zweden homostellen al kinderen mogen adopteren en dat ze geen verschil merken in het "aanbod".

Ik vind het wel een vooruitgang, maar de tijd zal het leren.

vgeld
09-03-05, 21:28
Geplaatst door marlies255
In zweden is deze wet al ingevoerd en ze merken niets van dat er minder kinderen geadopteerd kunnen worden.
.
En je gelooft de propaganda die door nichten de wereld is ingestuurde !

Viva G. W. bush viva (op dit gebied dan)

David
10-03-05, 09:31
Geplaatst door vgeld
[B]Homo's hebben voor een levensstijl gekozen maar willen wel de levensstijl van de hetero's (mis/ge) -bruiken om kinderen te adopteren.


Je weet dat sommige mensen zo denken, en toch schrik je er iedere keer weer van. :boeps:

Wide-O
10-03-05, 09:39
Geplaatst door David
denken

Kijk, daar ga je al in de fout :hihi:

David
10-03-05, 09:41
Geplaatst door Wide-O
Kijk, daar ga je al in de fout :hihi:


Dank je, fokkonijn. Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Even koffie halen. :strik:

~Panthera~
10-03-05, 09:53
Geplaatst door David
Dank je, fokkonijn. Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Even koffie halen. :strik:


Goed idee; dat laatste dus. :hihi:

David
10-03-05, 10:14
Geplaatst door ~Panthera~
Goed idee; dat laatste dus. :hihi:


Die stomme stagiaire schiet maar niet op met die koffie vanddag. Stel je voor, dadelijk moet ik het zélf doen! Dom hetero-kind dat het is. Nergens goed voor, hooguit voor fokken. En dan kan dat kutkind koffie halen.

~Panthera~
10-03-05, 10:16
Geplaatst door David
Die stomme stagiaire schiet maar niet op met die koffie vanddag. Stel je voor, dadelijk moet ik het zélf doen! Dom hetero-kind dat het is. Nergens goed voor, hooguit voor fokken. En dan kan dat kutkind koffie halen.

Kan ze het niet tegelijkertijd? beetje multitasking is nooit weg. :hihi:

David
10-03-05, 10:18
Geplaatst door ~Panthera~
Kan ze het niet tegelijkertijd? beetje multitasking is nooit weg. :hihi:


Goed plan! En dat voor een hetero-vrouw!







Sorry, pop. Ik ben ineens in een straight-bashing bui. Zakt wel weer.

~Panthera~
10-03-05, 10:19
Geplaatst door David
Goed plan! En dat voor een hetero-vrouw!







Sorry, pop. Ik ben ineens in een straight-bashing bui. Zakt wel weer.


Geeft niet hoor, ben wel vaker de schwanz hier. :hihi:

David
10-03-05, 10:21
Geplaatst door ~Panthera~
Geeft niet hoor, ben wel vaker de schwanz hier. :hihi:



Zo het is alweer over. Ik vind dat V-Geld z'n smerige forumpje naar behoren is verknald. Waarvoor mijn hartelijke dank!

Wide-O
10-03-05, 10:21
Geplaatst door ~Panthera~
Geeft niet hoor, ben wel vaker de schwanz hier. :hihi:

Pispaala :hihi:

~Panthera~
10-03-05, 10:22
Geplaatst door Wide-O
Pispaala :hihi:

Smoelie ! :fplet:

:hihi:

TonH
10-03-05, 10:59
Geplaatst door vgeld
Wie niet kan baren wordt in de gelegenheid gestelde om te adopteren. Wie voor homosexualiteit kiest, kiest niet voor het nageslacht en dus hebben die nichtjes geen recht op het adopteren van kinderen. Vraag een wilkeurige kneusje (=psycholoog) over de impact van het gezin op een kind en je zult tot de conclusie komen dat twee nichten als ouders een rampzalige uitwerking op het kind heeft.
Over 30 jaar zullen de RIAG's worden bevolkt door kinderen die door twee nichten zijn geadopteerd.

Laat dat woordje "kiest" eens snel trekken. Wil ik nog wel bij helpen ook, wanneer je bang bent.

http://mediatheek.thinkquest.nl/~jrc147/images/dentist3.gif

mark61
10-03-05, 11:17
Geplaatst door David
Je weet dat sommige mensen zo denken, en toch schrik je er iedere keer weer van. :boeps:

En dan nog wel van zo'n HoogOpgeleide oranjeklant.

David
10-03-05, 11:20
Geplaatst door mark61
En dan nog wel van zo'n HoogOpgeleide oranjeklant.


Hou op, schei uit. Gruwelijk.

SalmayaSale
10-03-05, 11:34
Geplaatst door vgeld [/i]
[B]Wie niet kan baren wordt in de gelegenheid gestelde om te adopteren.

Wat lief dat je hetero's het wel gunt om te adopteren en de homo's niet.
Die zijn uiteindelijk geen mensen toch :vlammen:
Het is maar goed dat JIJ de regels niet bepaalt.



Wie voor homosexualiteit kiest, kiest niet voor het nageslacht en dus hebben die nichtjes geen recht op het adopteren van kinderen.

Homosexualiteit is geen keuze, het is een feit.
Niemand wordt wakker met de gedachte: Zal ik vandaag maar homo worden?



Vraag een wilkeurige kneusje (=psycholoog) over de impact van het gezin op een kind en je zult tot de conclusie komen dat twee nichten als ouders een rampzalige uitwerking op het kind heeft.
Over 30 jaar zullen de RIAG's worden bevolkt door kinderen die door twee nichten zijn geadopteerd.

Ik zou graag meer dan een kneusje naar voren duwen, ik wil officiele onderzoeken zien dat het wel zo is. :moe:
Zoals ik al eerder zei, homosocualiteit is niet met de paplepel te verkrijgen, dus waar komen die zorgen vandaan?
En als het wel zo is, is zo erg dan ????????????? :cool:

Simon
10-03-05, 14:42
Geplaatst door vgeld
Homo's hebben voor een levensstijl gekozen maar willen wel de levensstijl van de hetero's (mis/ge) -bruiken om kinderen te adopteren.

Dat klinkt zo ongeveer als: moslims behouden wel hun eigen cultuur maar misbruiken ondertussen het westen voor sociale voorzieningen en gezondheidszorg.

Zeepaardje
10-03-05, 15:07
Geplaatst door Simon
Dat klinkt zo ongeveer als: moslims behouden wel hun eigen cultuur maar misbruiken ondertussen het westen voor sociale voorzieningen en gezondheidszorg.

:lachu: :D

duende
10-03-05, 17:27
Geplaatst door vgeld
Wie niet kan baren wordt in de gelegenheid gestelde om te adopteren.
Dus lesbiennes mogen wel kinderen adopteren?
Vraag een wilkeurige kneusje (=psycholoog) over de impact van het gezin op een kind en je zult tot de conclusie komen dat twee nichten als ouders een rampzalige uitwerking op het kind heeft.
Over 30 jaar zullen de RIAG's worden bevolkt door kinderen die door twee nichten zijn geadopteerd.
Net zoals er nu 'kneusjes' lopen die door hetero ouders zijn opgevoed.
Als de maatschappij niet zo belachelijk verkrampt op homosexualiteit zou reageren zou er niets aan de hand zijn.
Vraag???Wat doen homosexuelen voor kwaad dat ze altijd zo uitgesloten en vervolgd moeten worden?

duende
10-03-05, 17:29
Geplaatst door Umarvlie
Ja fantastisch .. en gezien bijna de gehele rest van de wereld dit afkeurd laat het effect (waar Donner dus voor waarschuwde) niet lang op zich wachten. Niemand in Nederland kan dan nog een buitenlands kindje adopteren .. zo van als wij het nietmogen dan maar niemand?

Ik zie hier dus niets om te juichen in hoor....
Omdat de heeele wereld het afkeurd...?

vgeld
10-03-05, 18:35
Geplaatst door mark61
En dan nog wel van zo'n HoogOpgeleide oranjeklant.

Ik kom op voor het kind.
Ik ben sowieso tegen adoptie en helemaal tegen de adoptie door homo's. Adoptie is ingegeven door egoïsme. De belangen van de egoïsten staan voorop en niet primaire de belangen van het kind. Van alle geïmporteerde kinderen komt een niet mis te verstaan percentage in aanraking met de hulpverlening. Ik zal u voorspelen dat het aantal gaat groeien wanneer homo's, kinderen mogen importeren (ik noem het bewust importeren).

Ik geef de lesbo's het voordeel van de twijfel maar ik blijf me (innerlijke ) verzetten tegen de adoptie door twee homo-mannen.

Wide-O
10-03-05, 18:40
Geplaatst door vgeld
Ik kom op voor het kind.

Waaaahaaahaaaahaaahaaa !

Je bent gewoon een bange haatdragende kwezel.

vgeld
10-03-05, 19:00
Geplaatst door Wide-O
Waaaahaaahaaaahaaahaaa !

Je bent gewoon een bange haatdragende kwezel.
Geen van beide !

mark61
10-03-05, 19:09
Geplaatst door vgeld
Ik kom op voor het kind.

Je komt hoogstens op voor het bange kind in jou.


Ik ben sowieso tegen adoptie

Wezen gewoon door de staat laten opvoeden in fijne gestichten?


en helemaal tegen de adoptie door homo's. Adoptie is ingegeven door egoïsme. De belangen van de egoïsten staan voorop en niet primaire de belangen van het kind.

Weet jij, de expert.


Van alle geïmporteerde kinderen komt een niet mis te verstaan percentage in aanraking met de hulpverlening. Ik zal u voorspelen dat het aantal gaat groeien wanneer homo's, kinderen mogen importeren (ik noem het bewust importeren).

Je voorspelt maar een eind weg. De reden dat veel geïmporteerde kinderen in aanraking komen met hulpverlening is hun traumatische ervaringen vóór de adoptie.


Ik geef de lesbo's het voordeel van de twijfel maar ik blijf me (innerlijke ) verzetten tegen de adoptie door twee homo-mannen.

Goh, wat zullen de lesbo's blij met je zijn.

vgeld
10-03-05, 19:49
Geplaatst door mark61
Je komt hoogstens op voor het bange kind in jou.



Wezen gewoon door de staat laten opvoeden in fijne gestichten?



Weet jij, de expert.



Je voorspelt maar een eind weg. De reden dat veel geïmporteerde kinderen in aanraking komen met hulpverlening is hun traumatische ervaringen vóór de adoptie.



Goh, wat zullen de lesbo's blij met je zijn.

Ik merk op dat alleen de homo_hollanders op mijn topic reageren. De Mokro's kijken toe en willen hun vingers niet afbranden aan deze subject.
Mij conclusie is:
autochtonen op deze site zijn allemaal homo's.
Zie je Mark ! het leven is heel simplistisch. Dank aan je landgenoten voor de wijsheid.

vgeld
10-03-05, 21:08
Geplaatst door David
Zo het is alweer over. Ik vind dat V-Geld z'n smerige forumpje naar behoren is verknald. Waarvoor mijn hartelijke dank!

Ach EIKEL
VRAAG je Wildertjes, LPF-jes, Verdonkjes, kroeg_gasten,..etc over tolerantie.
Kut op !

Tomas
10-03-05, 21:10
Sjo, die David valt even door de mand.

Wide-O
10-03-05, 22:33
Ik merk op dat alleen de homo_hollanders


I object !

Ik ben wel Belleg hé ! :fplet:

Flapdrol.

nl-x
10-03-05, 23:10
Ik heb nog niet alle reacties hier gelezen, maar ik wil toch even mn mening hierover kwijt.

Ik ben namelijk van mening dat de rechten van het kind voorop moeten staan. En ik vind het een beginsel dat ieder kind het recht heeft op een vader en een moeder.

Dit betekent (helaas) binnen mijn mening dat homo-koppels dus niet het recht zouden hebben op het adopteren van een kind.

Maar het gaat verder: ik ben tegen bijv. IVF door vrouwen die geen man hebbenl/willen maar toch graag een kindje willen. En ik ben er tegen dat mensen op zo een oude leeftijd een kind nemen, dat het kind op zeer jonge leeftijd wees wordt.

Wat betreft de levensstijl waar al dan niet voor wordt gekozen: wie dat vindt moet er rekening mee houden dat het hypocriet zou zijn deze mening niet mee te nemen naar de orgaandonatie-discussie.

Edit: heb nu de thread gelezen. Ik wil even benadrukken dat ik me distantieer van de opmerkingen/meningen van vgeld, ondanks dat we op een punt toevallig tot dezelfde conclusie komen.

Simon
10-03-05, 23:25
Kinderen die voor adoptie worden aangeboden zitten vaak in een minder goede situatie. Of ze dan beter af zijn bij een hetero stel dan een homo stel is afhankelijk van de harmonie in de relatie. In zijn algemeenheid zou ik daar dus niks over kunnen zeggen. Ook kan ik mij voorstellen dat in bepaalde culturen hier negatief op gereageerd wordt zodat het voor een kind ingewikkeld of problematisch kan worden. Maar ja, in wezen is natuurlijk het allerbelangrijkste dat een kind gewenst en geliefd is. Moslims staan vaak negatief tegenover homo's en dus ook tegenover alles wat ze nastreven. De topictitel zegt genoeg.

TonH
11-03-05, 00:21
Geplaatst door vgeld
Ik merk op dat alleen de homo_hollanders op mijn topic reageren. De Mokro's kijken toe en willen hun vingers niet afbranden aan deze subject.
Mij conclusie is:
autochtonen op deze site zijn allemaal homo's.
Zie je Mark ! het leven is heel simplistisch. Dank aan je landgenoten voor de wijsheid.

Oh dolletjes: dus alle hollanders hier zijn homo... Nivohohohohohoh...

Volkomen achterlijk... :moe:

Wide-O
11-03-05, 06:23
Ton, en dan hebben we het nog niet over Grieken gehad ! :D


Geplaatst door nl-x
Ik heb nog niet alle reacties hier gelezen, maar ik wil toch even mn mening hierover kwijt.

Ik ben namelijk van mening dat de rechten van het kind voorop moeten staan. En ik vind het een beginsel dat ieder kind het recht heeft op een vader en een moeder.

Dit betekent (helaas) binnen mijn mening dat homo-koppels dus niet het recht zouden hebben op het adopteren van een kind.

Maar het gaat verder: ik ben tegen bijv. IVF door vrouwen die geen man hebbenl/willen maar toch graag een kindje willen. En ik ben er tegen dat mensen op zo een oude leeftijd een kind nemen, dat het kind op zeer jonge leeftijd wees wordt.

Wat betreft de levensstijl waar al dan niet voor wordt gekozen: wie dat vindt moet er rekening mee houden dat het hypocriet zou zijn deze mening niet mee te nemen naar de orgaandonatie-discussie.

Edit: heb nu de thread gelezen. Ik wil even benadrukken dat ik me distantieer van de opmerkingen/meningen van vgeld, ondanks dat we op een punt toevallig tot dezelfde conclusie komen.

nl-x, jouw mening is perfect valide, en je kunt hier ook een zinnige discussie over houden. Hetero, homo, lesbo, of aliens, adoptie is een serieuze zaak, en zou inderdaad moeten gaan over de toekomst die een kind zou moeten krijgen.

Ik ben het er ook mee eens dat mensen daar erg licht lijken over te gaan soms.

Er zitten duizenden aspecten aan: ik zag laatst een homo schrijven dat ongeacht of het mag of niet, hij bezorgd zou zijn hoe een adoptie-kind met twee pappa's zou worden geaccepteerd op school en bij uitbreiding door een maatschappij die niet altijd positief staat. We leven nog niet in een wereld waar tolerantie de rigueur is zeg maar.

Aan de andere kant wil je ook de hetero-koppels de kost niet geven die toevalligerwijs op zeer jonge leeftijd een kind krijgen, niet weten wat er mee aan te vangen, het eventueel mishandelen, etc.

Die orgaandiscussie doet mijn maag krimpen, dus daar wil ik niet eens aan beginnen. :(

Wat de leeftijd betreft: ik ben zelf halfwees geworden op mijn 13e en als nakomertje van zes kinderen, en daar valt ook vanalles over te vertellen. Het is uiteindelijk nog goed gekomen met me, ook al ben ik nu Belg en homo :zozo: . Mijn vrouw vindt me trouwens ook vaak een mietje ;) Ik wil maar zeggen dat elk individueel geval weer anders is.

David
11-03-05, 10:32
Geplaatst door vgeld
Ach EIKEL
VRAAG je Wildertjes, LPF-jes, Verdonkjes, kroeg_gasten,..etc over tolerantie.
Kut op !


Hahahahahahaha. Wat een humor, jolijt ende pleizier! Dus niet. Ook een prettig weekend, overigens. :fpuh:

TonH
11-03-05, 10:33
Geplaatst door Wide-O
Ton, en dan hebben we het nog niet over Grieken gehad ! :D

Hoe bedoel je dat? :confused:


nl-x, jouw mening is perfect valide, en je kunt hier ook een zinnige discussie over houden. Hetero, homo, lesbo, of aliens, adoptie is een serieuze zaak, en zou inderdaad moeten gaan over de toekomst die een kind zou moeten krijgen.

Ik ben het er ook mee eens dat mensen daar erg licht lijken over te gaan soms.

Er zitten duizenden aspecten aan: ik zag laatst een homo schrijven dat ongeacht of het mag of niet, hij bezorgd zou zijn hoe een adoptie-kind met twee pappa's zou worden geaccepteerd op school en bij uitbreiding door een maatschappij die niet altijd positief staat. We leven nog niet in een wereld waar tolerantie de rigueur is zeg maar.

Aan de andere kant wil je ook de hetero-koppels de kost niet geven die toevalligerwijs op zeer jonge leeftijd een kind krijgen, niet weten wat er mee aan te vangen, het eventueel mishandelen, etc.

Die orgaandiscussie doet mijn maag krimpen, dus daar wil ik niet eens aan beginnen. :(

Wat de leeftijd betreft: ik ben zelf halfwees geworden op mijn 13e en als nakomertje van zes kinderen, en daar valt ook vanalles over te vertellen. Het is uiteindelijk nog goed gekomen met me, ook al ben ik nu Belg en homo :zozo: . Mijn vrouw vindt me trouwens ook vaak een mietje ;) Ik wil maar zeggen dat elk individueel geval weer anders is.


Of alles goed met je gekomen is? Dat oordeel laat ik graag aan je vrouw. :hihi:
Maar ik ben het wel met je eens.

David
11-03-05, 10:44
Geplaatst door nl-x
Ik heb nog niet alle reacties hier gelezen, maar ik wil toch even mn mening hierover kwijt.

Ik ben namelijk van mening dat de rechten van het kind voorop moeten staan. En ik vind het een beginsel dat ieder kind het recht heeft op een vader en een moeder.

Dit betekent (helaas) binnen mijn mening dat homo-koppels dus niet het recht zouden hebben op het adopteren van een kind.

Maar het gaat verder: ik ben tegen bijv. IVF door vrouwen die geen man hebbenl/willen maar toch graag een kindje willen. En ik ben er tegen dat mensen op zo een oude leeftijd een kind nemen, dat het kind op zeer jonge leeftijd wees wordt.

Wat betreft de levensstijl waar al dan niet voor wordt gekozen: wie dat vindt moet er rekening mee houden dat het hypocriet zou zijn deze mening niet mee te nemen naar de orgaandonatie-discussie.

Edit: heb nu de thread gelezen. Ik wil even benadrukken dat ik me distantieer van de opmerkingen/meningen van vgeld, ondanks dat we op een punt toevallig tot dezelfde conclusie komen.



Wellicht wordt het wel eens tijd om de zaken wettelijk goed te regelen voor de 20.000 kinderen die nu al door homo- en lesbo koppels worden opgevoed. In het belang van de kinderen.


En verder hebben de heren V-Geld en NLX uiteraard gelijk. Het is psychisch veel gezonder voor een kind om op te groeien in een kartonnen doos in één of andere godvergeten krottenwijk dan bij twee zorgzame mannen in Nederland.

SalmayaSale
11-03-05, 11:26
Stel dat een man in zijn eentje een kind moet opvoeden, zijn broer woont bij hem in, ze voeden samen dat kind.
Dat kind heeft in principe ook 2 vaders, ze hebben geen seksuele relatie maar het blijft, 2 mannen die een kind opvoeden. Heeft dat ook invloed op zijn opvoeding?

Hetzelfde geldt voor vrouwen, alleen opvoeden of met een andere vrouw. :knipoog:


Hoe zit het nou met dieren? Een paar keer voorgekomen dat bv een eendje door een kip wordt verzorgt, wordt het eendje een kip? :lachu:

~Panthera~
11-03-05, 11:32
Geplaatst door SalmayaSale
Stel dat een man in zijn eentje een kind moet opvoeden, zijn broer woont bij hem in, ze voeden samen dat kind.
Dat kind heeft in principe ook 2 vaders, ze hebben geen seksuele relatie maar het blijft, 2 mannen die een kind opvoeden. Heeft dat ook invloed op zijn opvoeding?

Hetzelfde geldt voor vrouwen, alleen opvoeden of met een andere vrouw. :knipoog:


Hoe zit het nou met dieren? Een paar keer voorgekomen dat bv een eendje door een kip wordt verzorgt, wordt het eendje een kip? :lachu:


Deze mag V-Geld beantwoorden.

mark61
11-03-05, 11:35
Geplaatst door Wide-O
Er zitten duizenden aspecten aan: ik zag laatst een homo schrijven dat ongeacht of het mag of niet, hij bezorgd zou zijn hoe een adoptie-kind met twee pappa's zou worden geaccepteerd op school en bij uitbreiding door een maatschappij die niet altijd positief staat. We leven nog niet in een wereld waar tolerantie de rigueur is zeg maar.

Das dan lief van die homo, maar moet je dan ook maar geen relatie beginnen met iemand die zwart is omdat de maatschappij daar niet altijd positief tegenover staat?

David
11-03-05, 12:10
Geplaatst door mark61
Das dan lief van die homo, maar moet je dan ook maar geen relatie beginnen met iemand die zwart is omdat de maatschappij daar niet altijd positief tegenover staat?

Dat is suf van die homo. Door die mentaliteit komen we nooit een stap verder.

SalmayaSale
11-03-05, 14:44
Geplaatst door mark61
Das dan lief van die homo, maar moet je dan ook maar geen relatie beginnen met iemand die zwart is omdat de maatschappij daar niet altijd positief tegenover staat?


En hoe zit het met een chineze paar die een zwart kind wil adopteren?
Of een allien paar die een mens wil adopteren?

Moet het ook verboden worden? :stout:

mark61
11-03-05, 15:40
Geplaatst door SalmayaSale
En hoe zit het met een chineze paar die een zwart kind wil adopteren?
Of een allien paar die een mens wil adopteren?

Moet het ook verboden worden? :stout:

Hoe zit het met een Algerijn die een homo wil adopteren?

nl-x
11-03-05, 15:47
Geplaatst door mark61
Hoe zit het met een Algerijn die een homo wil adopteren?
Bestaan er dan homo's in Algerije :verrassin

mark61
11-03-05, 15:56
Geplaatst door nl-x
Bestaan er dan homo's in Algerije :verrassin

Tis wat. Een mens is ook nergens meer veilig.

Overigens ging het hier over 'internationale adopties', niet? Burger land A adopteert kind land B.

Wide-O
11-03-05, 18:12
Geplaatst door David
Dat is suf van die homo. Door die mentaliteit komen we nooit een stap verder.

Tsja, mijn antwoord aan die jongen was dat het kind toch maar beter twee pappa's kon hebben dan in een kartonnen doos zitten... Kuch.

Mij lijkt dat de logica zelve.

SalmayaSale, een mooi experiment was dat van Konrad Lorenz. Het eerste wat een eend ziet als het geboren wordt, beschouwt het als de moeder. Dus die hele meute achter hem aan :)

Uiteindelijk werden het gewoon eendjes hoor, en geen Duitse bebaarde biologen :D

Het belangrijkste voor een kind is warmte, geborgenheid, aandacht, verzorging, een goeie school, vriendjes & vriendinnetjes. Al de rest is optioneel really.

Er is geen seconde twijfel in mijn hoofd dat een man (weduwnaar, homo, whatever) dat evengoed kan. Met z'n tweeën is het leuker/gemakkelijker denk ik.

mark61
11-03-05, 18:52
Nou eh, kan iemand vgeld even uit zijn lijden verlossen? Voor 2 weken dan toch?

vgeld
11-03-05, 19:20
Geplaatst door mark61
Nou eh, kan iemand vgeld even uit zijn lijden verlossen? Voor 2 weken dan toch?
Dan heb je het rijk alleen voor jezelf bedoel je!.
Als de beheerders verstandig zijn dan moeten ze mij als tegengif gebruiken tegen de malloten zoals jij

Rourchid
11-03-05, 20:55
gewist

~Panthera~
11-03-05, 21:47
Geplaatst door Joacim
Zijn daar voorbeelden van bekend? En of de adoptie al dan niet doorgegaan is?

Nou, er zit er 1 naar me te kijken, het is wit en heeft blaauwe ogen, en een staart. :schok:
Maar het gaat wel goed; ze is al 12. :duim:

vgeld
11-03-05, 23:11
Geplaatst door EdV
V-geld niet houden van moeilijk vraagstuk. Erwten in schedel dan hard rammelen tegen wand en V-geld op tilt. Au. V-geld liever simpel zaak houden. Pappie, Mammie, huissie, boompie, beesie.
Niet nadenk. God alles gemaak. God wil dit. En God wil dat. Alleen wat V-geld snapt, dat God ook wil. Anders moeilijk.


EdV
Jij mij Schnappi Schnappi schnappi das kleine krokodil.
De zaak eenvoudig houden, geen ingewikkelde dingen voor Vgeld.

vgeld
11-03-05, 23:19
Geplaatst door SalmayaSale
Stel dat een man in zijn eentje een kind moet opvoeden, zijn broer woont bij hem in, ze voeden samen dat kind.
Dat kind heeft in principe ook 2 vaders, ze hebben geen seksuele relatie maar het blijft, 2 mannen die een kind opvoeden. Heeft dat ook invloed op zijn opvoeding?

Hetzelfde geldt voor vrouwen, alleen opvoeden of met een andere vrouw.


Hoe zit het nou met dieren? Een paar keer voorgekomen dat bv een eendje door een kip wordt verzorgt, wordt het eendje een kip?




Geplaatst door ~Panthera~
Deze mag V-Geld beantwoorden.

Het eendje kreeg uiteindelijke veerluis.