PDA

Bekijk Volledige Versie : Bush roept op tot oliewinning in Alaska



~Panthera~
09-03-05, 23:35
Bush roept op tot oliewinning in Alaska

COLOMBUS - De Amerikaanse president Bush heeft woensdag een oproep gedaan om oliereserves in natuurparken in de staat Alaska op te pompen om zo te voldoen aan de Amerikaanse vraag naar olie. Dat zei Bush in een toespraak in Ohio.


"Om meer energie thuis te produceren, moeten we nieuwe gebieden openstellen voor milieuvriendelijke olie- en gaswinning, inclusief de Arctische Nationale Natuurparken", aldus Bush. De Democraten en mileuactivisten zijn fel tegen oliewinning in deze gebieden.

De Republikeinse president Bush presenteerde al in 2001 een wetsvoorstel waardoor de ontwikkeling van olievelden in beschermde gebieden in Alaska mogelijk zou worden. Maar in het Congres is nooit over het voorstel gestemd wegens de grote weerstand ertegen.

Na de winst bij de laatste verkiezingen stelden partijfunctionarissen Bush voor de wet opnieuw tevoorschijn te halen. De Republikeinen hopen dat door hun grotere meerderheid in het Congres het nu wel zal lukken de omstreden wet door het parlement te krijgen.

Bush benadrukte in zijn rede dat door nieuwe technologie de winning bijna geen probleem meer is voor het milieu. Exploitatie kan volgens de president gebeuren op zo'n manier dat "het vrijwel geen gevolgen heeft voor het land en de dieren.

barfly
10-03-05, 07:50
Misschien is het beter als Bush de prijs van benzine eens flink ging verhogen in de VS en de auto producenten aansporen om minder benzine zuipende auto's te maken. Maarja da's te makkelijk gok ik...

Euhhh
10-03-05, 09:08
Geplaatst door barfly
Misschien is het beter als Bush de prijs van benzine eens flink ging verhogen in de VS en de auto producenten aansporen om minder benzine zuipende auto's te maken. Maarja da's te makkelijk gok ik...

de staat california heeft de strengste emissie eisen ter wereld

barfly
10-03-05, 09:30
Geplaatst door Euhhh
de staat california heeft de strengste emissie eisen ter wereld

Nou die andere 50 nog...

Euhhh
10-03-05, 09:45
Geplaatst door barfly
Nou die andere 50 nog...

verbeter de wereld, begin bij je zelf, als nederland aan die eisen zou moeten voldoen dan kan 3/4 van alle auto's in nederland naar de schroothoop.

~Panthera~
10-03-05, 09:49
Ach, laten ze het laatste stukje ongerepte natuur ook gewoon naar de kloten helpen. :moe:
Maakt het uit, nietwaar ?

Euhhh
10-03-05, 09:58
Geplaatst door ~Panthera~
Ach, laten ze het laatste stukje ongerepte natuur ook gewoon naar de kloten helpen. :moe:
Maakt het uit, nietwaar ?

Da's de schuld van de arabieren, die moeten gewoon meer en goedkoper olie leveren, dan kan alaska mooi en onbedorven blijven

barfly
10-03-05, 10:00
Geplaatst door Euhhh
verbeter de wereld, begin bij je zelf, als nederland aan die eisen zou moeten voldoen dan kan 3/4 van alle auto's in nederland naar de schroothoop.

Als de VS auto's zouden maken die vergelijkbaar zijn met de auto's die in oa de EU worden gebouwd dan zijn we een stuk verder en natuurlijk de prijs van benzine niet zo kunstmatig laag houden.

Ik ben er trouwens een groot voorstander van om particulier auto bezit te verbieden en openbaar vervoer enorme te promoten. Mensen moeten er snel aan wennen dat individueel vervoer verkwistend is.

~Panthera~
10-03-05, 10:08
Geplaatst door barfly
Als de VS auto's zouden maken die vergelijkbaar zijn met de auto's die in oa de EU worden gebouwd dan zijn we een stuk verder en natuurlijk de prijs van benzine niet zo kunstmatig laag houden.

Ik ben er trouwens een groot voorstander van om particulier auto bezit te verbieden en openbaar vervoer enorme te promoten. Mensen moeten er snel aan wennen dat individueel vervoer verkwistend is.

6 cilindertje is niks daar, joh. :moe:

TonH
10-03-05, 10:25
Geplaatst door Euhhh
de staat california heeft de strengste emissie eisen ter wereld

Met een klein 'loopholetje' in de wetgeving, waardoor de SUVs die 1 op 4 of nog meer slurpen niet onder die regelgeving vallen... :moe:

~Panthera~
10-03-05, 10:27
Geplaatst door TonH
Met een klein 'loopholetje' in de wetgeving, waardoor de SUVs die 1 op 4 of nog meer slurpen niet onder die regelgeving vallen... :moe:

Ach, wat scheelt het he ? :moe:

TonH
10-03-05, 10:40
Geplaatst door ~Panthera~
Ach, wat scheelt het he ? :moe:

Een oorlogje of twee, drie en wat honderdduizenden doden... meer niet, gelukkig :moe:

~Panthera~
10-03-05, 10:43
Geplaatst door TonH
Een oorlogje of twee, drie en wat honderdduizenden doden... meer niet, gelukkig :moe:

Nee, dan is het goed. :moe:
Snap ik het gelukkig weer.

Don Vito
10-03-05, 11:34
EN als he tniet mag gewoon beweren dat daar WMD liggen

Umarvlie
10-03-05, 11:37
't schijnt dat de gouverneur eigenlijk zo'n enge terminator is dus ... :jumping:

Euhhh
10-03-05, 15:37
Geplaatst door barfly
Ik ben er trouwens een groot voorstander van om particulier auto bezit te verbieden en openbaar vervoer enorme te promoten. Mensen moeten er snel aan wennen dat individueel vervoer verkwistend is.

je eigen (breed)band internet is ook verkwistend, beter is om in het buurthuis 1 computer met internet te hebben, en dat je dan elke dag 1 minuut mag internetten.


Lees bovenstaande dus als : "Van welke planeet kom jij en wat roken ze daar om zulke maffe ideeen te spuien"

barfly
10-03-05, 18:20
Geplaatst door Euhhh
je eigen (breed)band internet is ook verkwistend, beter is om in het buurthuis 1 computer met internet te hebben, en dat je dan elke dag 1 minuut mag internetten.


Lees bovenstaande dus als : "Van welke planeet kom jij en wat roken ze daar om zulke maffe ideeen te spuien"

Je eigen internet vergelijken met auto rijden is een zeer sterke vergelijking inderdaad :corcky:

Als iedereen gebruik maakt van collectief vervoer dan zou dat het millieu een stuk ontlasten en de files terug dringen etc. Je kunt je beter afvragen uit welk grijs grauw verleden je komt als je denkt dat iedere Nederlander maar in zijn eigen heilige koetje moet stappen om vervolgens gezellig uren in de file te staan.

Euhhh
10-03-05, 18:34
Geplaatst door barfly
Je eigen internet vergelijken met auto rijden is een zeer sterke vergelijking inderdaad :corcky:

Als iedereen gebruik maakt van collectief vervoer dan zou dat het millieu een stuk ontlasten en de files terug dringen etc. Je kunt je beter afvragen uit welk grijs grauw verleden je komt als je denkt dat iedere Nederlander maar in zijn eigen heilige koetje moet stappen om vervolgens gezellig uren in de file te staan.

Welnee, een trein (optimaal gevuld) is per kilomter/per persoon vervuilender als een auto (auto gevuld met 4 pers dat is).

De stroom die nodig is om een trein te laten rijden komt er ook niet vanzelf hoor.

barfly
10-03-05, 18:43
Geplaatst door Euhhh
Welnee, een trein (optimaal gevuld) is per kilomter/per persoon vervuilender als een auto (auto gevuld met 4 pers dat is).

De stroom die nodig is om een trein te laten rijden komt er ook niet vanzelf hoor.

Heb je daar cijfers van? Ik denk namelijk dat een trein overall goedkoper is en minder vervuiling veroorzaakt. Sowieso zal er ook gekeken moeten worden naar hoe de omgeving eruit gaat zien zonder stinkende rokende autos die het straatbeeld verpesten een gevaar zijn voor andere weggebruikers terwijl dit soort overwegingen met de trein veel beter zijn aan te pakken. Ik denk oa aan de metro waar relatief weinig ongelukken mee gebeuren en die niet constant in de straat geparkeerd hoeven te worden of een stijgend aantal astma patienten opleverd.

Euhhh
10-03-05, 19:16
Geplaatst door barfly
Heb je daar cijfers van? Ik denk namelijk dat een trein overall goedkoper is en minder vervuiling veroorzaakt. Sowieso zal er ook gekeken moeten worden naar hoe de omgeving eruit gaat zien zonder stinkende rokende autos die het straatbeeld verpesten een gevaar zijn voor andere weggebruikers terwijl dit soort overwegingen met de trein veel beter zijn aan te pakken. Ik denk oa aan de metro waar relatief weinig ongelukken mee gebeuren en die niet constant in de straat geparkeerd hoeven te worden of een stijgend aantal astma patienten opleverd.

Is ooit door een of andere professor uitgezocht (ik ben te lui om te zoeken), de trein wint het alleen van de auto als er maar 1 persoon in de auto zit.
Enig idee hoe vervuilend een energiecentrale is (vandaar ook dat internetvoorbeeldje ;-) )


Maar even vooropgesteld dat er uberhaupt geen openbaar vervoer kan zijn omdat die betaald wordt uit de pot genaamd houderschapsbelasting (voorheen ook wel bekend als wegenbelasting).

mark61
10-03-05, 19:32
Geplaatst door barfly
Heb je daar cijfers van? Ik denk namelijk dat een trein overall goedkoper is en minder vervuiling veroorzaakt. Sowieso zal er ook gekeken moeten worden naar hoe de omgeving eruit gaat zien zonder stinkende rokende autos die het straatbeeld verpesten een gevaar zijn voor andere weggebruikers terwijl dit soort overwegingen met de trein veel beter zijn aan te pakken. Ik denk oa aan de metro waar relatief weinig ongelukken mee gebeuren en die niet constant in de straat geparkeerd hoeven te worden of een stijgend aantal astma patienten opleverd.

Ik ken wel het gegeven dat om 1 passagier in een trein te vervoeren er 1000 kilo staal in beweging moet worden gezet. Das bij de huidige bezettingsgraad geloof ik. Tis niet beslist milieuvriendelijker. Als auto's inderdaad op waterstof gaan rijden die milieuvriendelijk is geproduceerd krijg je een heel ander verhaal. Niet dat de files korter worden, maar ze worden wel gezonder. :cool:

barfly
10-03-05, 19:39
Geplaatst door Euhhh
Is ooit door een of andere professor uitgezocht (ik ben te lui om te zoeken), de trein wint het alleen van de auto als er maar 1 persoon in de auto zit.
Enig idee hoe vervuilend een energiecentrale is (vandaar ook dat internetvoorbeeldje ;-) )


Maar even vooropgesteld dat er uberhaupt geen openbaar vervoer kan zijn omdat die betaald wordt uit de pot genaamd houderschapsbelasting (voorheen ook wel bekend als wegenbelasting).

Maaroged ik zie nog steeds geen argumenten als het gaat om gezondheid, en overigens zitten in de meeste auto's maar een persoon. Ik ben trouwens wel bereid om meer te betalen voor openbaar vervoer als dat ervoor zorgt dat auto's uit het dagelijks verdwijnen.

barfly
10-03-05, 19:42
Geplaatst door mark61
Ik ken wel het gegeven dat om 1 passagier in een trein te vervoeren er 1000 kilo staal in beweging moet worden gezet. Das bij de huidige bezettingsgraad geloof ik. Tis niet beslist milieuvriendelijker. Als auto's inderdaad op waterstof gaan rijden die milieuvriendelijk is geproduceerd krijg je een heel ander verhaal. Niet dat de files korter worden, maar ze worden wel gezonder. :cool:

Dat waterstof verhaal moet ik eerst maar eens zien gebeuren want zo eenvoudig is het niet en zoals je zelf al opmerkt. Auto's zullen daarmee niet uit het straatbeeld verdwijnen.
Verder heb ik liever dat je fijn in je teletubbie topic gaat kletsen ipv mij afvallen :knipoog:

mark61
10-03-05, 19:46
Geplaatst door barfly
Dat waterstof verhaal moet ik eerst maar eens zien gebeuren want zo eenvoudig is het niet en zoals je zelf al opmerkt. Auto's zullen daarmee niet uit het straatbeeld verdwijnen.

Ah nu komt de aap uit de mouw. U is gewoon autohater, al roken ze naar lelietjes. :nerd:


Verder heb ik liever dat je fijn in je teletubbie topic gaat kletsen ipv mij afvallen :knipoog:

Dat zou je wel willen. :blowen:

Ik zou jou niet durven afvallen, maar van mijn auto blijf je af. :vreemd:

barfly
10-03-05, 19:52
Geplaatst door mark61
Ah nu komt de aap uit de mouw. U is gewoon autohater, al roken ze naar lelietjes. :nerd:

Auto's zijn gevaarlijke, stinkende en lelijke moordwapens :ego:



Dat zou je wel willen. :blowen:

Ik zou jou niet durven afvallen, maar van mijn auto blijf je af. :vreemd:
Het is een kwestie van een omschakeling maken in je hoofd en dan zal zelfs de meest verstokte automobilist inzien dat ie beter af is op de fiets! :wijs:

mark61
10-03-05, 20:01
Geplaatst door barfly
Auto's zijn gevaarlijke, stinkende en lelijke moordwapens :ego:

Dat zijn mensen ook. Die verbied je toch ook niet?


Het is een kwestie van een omschakeling maken in je hoofd en dan zal zelfs de meest verstokte automobilist inzien dat ie beter af is op de fiets! :wijs:

Ik maak elke keer een zorgvuldige afweging of het auto, fiets of lopen gaat worden. :ego:

barfly
10-03-05, 20:26
Geplaatst door mark61
Dat zijn mensen ook. Die verbied je toch ook niet?
Ik heb nog nooit sex met een auto gehad! :bril:




Ik maak elke keer een zorgvuldige afweging of het auto, fiets of lopen gaat worden. :ego:
Je moet diegene de kost geven die naar de snackbar op de hoek gaan met de auto. :moeilijk: