PDA

Bekijk Volledige Versie : IKEA discrimineert vrouwen



Umarvlie
10-03-05, 13:41
IKEA discrimineert vrouwen in handleiding

OSLO - De Zweedse meubelgigant IKEA discrimineert vrouwen in de handleidingen, vindt de Noorse premier Kjell Magne Bondevik. In de montageinstructies is alleen te zien hoe mannen de meubelen in elkaar sleutelen. Vrouwen nemen in de folders geen imbussleutel ter hand.

IKEA zegt met de handleidingen te willen voorkomen dat moslims zich beledigd voelen. De premier vindt dat geen excuus, zei hij in de Noorse krant Verdens Gang. "Het is belangrijk om de houding ten opzichte van gelijkwaardigheid te bevorderen, niet in het minst in moslimlanden."

Het concern heeft 200 winkels in 32 landen. Daar komen jaarlijks 365 miljoen mensen meubels kopen. Die worden geleverd in platte verpakkingen en moeten door de klant zelf in elkaar worden gezet.




.... waar gaat het toch allemaal over ?

David
10-03-05, 13:44
Geplaatst door Umarvlie
IKEA discrimineert vrouwen in handleiding

OSLO - De Zweedse meubelgigant IKEA discrimineert vrouwen in de handleidingen, vindt de Noorse premier Kjell Magne Bondevik. In de montageinstructies is alleen te zien hoe mannen de meubelen in elkaar sleutelen. Vrouwen nemen in de folders geen imbussleutel ter hand.

IKEA zegt met de handleidingen te willen voorkomen dat moslims zich beledigd voelen. De premier vindt dat geen excuus, zei hij in de Noorse krant Verdens Gang. "Het is belangrijk om de houding ten opzichte van gelijkwaardigheid te bevorderen, niet in het minst in moslimlanden."

Het concern heeft 200 winkels in 32 landen. Daar komen jaarlijks 365 miljoen mensen meubels kopen. Die worden geleverd in platte verpakkingen en moeten door de klant zelf in elkaar worden gezet.




.... waar gaat het toch allemaal over ?



Zijn het homo- of heteromannen die in die handleidingen de boel in elkaar sleutelen? :D

Dutchguy
10-03-05, 13:59
Pfff.... waar mensen zich al niet druk om maken. Straks staan er ook vrouwen in die handleidingen, komen er weer klachten dat de inbussleutel te suggestief gehanteerd wordt. :wink:

Simon
10-03-05, 16:56
Maar de verklaring van IKEA dat ze dat niet doen omdat moslims zich dan beledigd zouden kunnen voelen begrijp ik helemaal niks van. Staat er dan in de Koran dat een vrouw geen IKEA meubels in elkaar mag schroeven?

assassijn
10-03-05, 17:41
Ikea is seksistisch bezig.Waarom moet een inbussleutel de vorm van een fallus hebben.

Umarvlie
10-03-05, 17:44
Geplaatst door assassijn
Ikea is seksistisch bezig.Waarom moet een inbussleutel de vorm van een fallus hebben.

huh? misschien moet jij snel eens langs de uroloog ... :D

assassijn
10-03-05, 17:49
Geplaatst door Umarvlie
huh? misschien moet jij snel eens langs de uroloog ... :D

http://www.ikea.com/ms/de_DE/img/about_ikea/press_room/PR_images/inbus-mit-hand.jpg

Dit is gewoon Ikeapr0n.

Umarvlie
10-03-05, 17:58
Geplaatst door assassijn
http://www.ikea.com/ms/de_DE/img/about_ikea/press_room/PR_images/inbus-mit-hand.jpg

Dit is gewoon Ikeapr0n.

man.... that must hurt! :huil: is dat alles wat ervan over is ? :D

criminar
10-03-05, 17:59
Geplaatst door assassijn
.Waarom moet een inbussleutel de vorm van een fallus hebben. Om die zeshoekige kut dicht te draaien.

nl-x
10-03-05, 18:42
De volgende keer dat ik betrapt wordt met het inrijden van een weg, dat verboden is in te rijden, zeg ik gewoon dat ik bang was via de reguliere weg per ongeluk een homofiel aan te rijden. Ik heb geen zin om als homofoob gezien te worden, namelijk. :ego: