PDA

Bekijk Volledige Versie : ,,Voor een jood of homo opkomen, zegt pas iets over de tolerantie van je geloof.’’



Marsipulami
11-03-05, 01:26
’Je achtergrond behouden en als nieuweling toch integreren’


AMERSFOORT - Scheurt religie de samenleving uit elkaar of is zij bindmiddel? Die vraag stond centraal bij een bijeenkomst in het Rahman Educatief Centrum in Amersfoort. Arjeh Kalmann, hoofdredacteur van deze krant, wees erop dat de geschiedenis laat zien dat, hoe vredig religies ook naast elkaar leefden, er uiteindelijk altijd slachtingen plaatsvonden door de dominante cultuur.

,,Meestal heeft dit met economische malaise te maken en wordt er naar een zondebok gezocht. De minderheid is dan de dupe.’’

Ook vertelde hij dat hij grote moeite heeft met gelovigen die onwrikbaar in hun overtuiging zijn. Hij noemde voorbeelden uit de geschiedenis van de katholieke kerk waarin andersdenkenden werden afgeslacht. En hij beschouwde het heden: ,,Kijk naar jezelf, als je de islam achterlijk noemt.’’ En: ,,Mensen vol overtuiging mag ik graag. Maar met mensen die boos worden, als je een vraag stelt, heb ik niets.’’ Na de oratie was er een gesprek tussen panelleden van verschillende levensbeschouwingen en religies. Abdeljalleel Sayfaoi zei namens de moslims religie juist als bindmiddel te zien. ,,Niet het geloof houdt mensen uit elkaar. Mensen doen dat. In de koran staat dat Allah alle mensen verschillend heeft gemaakt, opdat zij elkaar kunnen leren kennen en zo van elkaar kunnen leren.’’

De directeur van de Turkse moslimorganisatie Milli Goruz Haci Karacer meende dat het geen kunst is als moslim voor een moslim op te komen. ,,Voor een jood of homo opkomen, zegt pas iets over de tolerantie van je geloof.’’

Suzie Boosman namens de joodse gemeenschap: ,,Toen ik uit Marokko naar Nederland kwam, werd ik lid van een joodse synagoge. Dat heeft me enorm geholpen bij het integreren. Verbonden zijn met je eigen gemeenschap biedt zekerheid. De joden wonen al vierhonderd jaar in Nederland en zijn perfect geïntegreerd. Je kunt je eigen achtergrond behouden en toch ook integreren?’’

Goodnight
11-03-05, 07:06
De titel van de topic implicieert dat joden en homo's niet voor zichzelf kunnen opkomen m.a.w zielig zijn :rolleyes:

Goodnight
11-03-05, 07:08
Geplaatst door Marsipulami
[B

Je kunt je eigen achtergrond behouden en toch ook integreren?’’ [/B] Niet wat betreft sommige mensen.:rolleyes:

rikkie
11-03-05, 07:43
Geplaatst door Goodnight
De titel van de topic implicieert dat joden en homo's niet voor zichzelf kunnen opkomen m.a.w zielig zijn :rolleyes:

En ook impliceert de titel dat ten opzichte van joden en homo's weinig tolerantie is...

Als dat zo zou zijn, is er dan discriminatie aan de orde? Immers voor twee groepen mensen (joden en homo's), wordt minder tolerantie opgebracht en minder tolerantie is per definitie beperkend in vrijheid.

Goodnight
11-03-05, 07:47
Geplaatst door rikkie
En ook impliceert de titel dat ten opzichte van joden en homo's weinig tolerantie is... ja inderdaad.....ik constateer een surrogaat tolerantie :moe:


Als dat zo zou zijn, is er dan discriminatie aan de orde? Immers voor twee groepen mensen (joden en homo's), wordt minder tolerantie opgebracht en minder tolerantie is per definitie beperkend in vrijheid. Iedereen en alles wordt gediscrimineerd,dus niet alleen deze 2 groepen.Door ze apart te benoemen bestempel je ze als zieligerds van de mensheid.Willen we niet toch?

rikkie
11-03-05, 07:54
Geplaatst door Goodnight Iedereen en alles wordt gediscrimineerd,dus niet alleen deze 2 groepen.Door ze apart te benoemen bestempel je ze als zieligerds van de mensheid.Willen we niet toch?



Geplaatst door Marsipulami De directeur van de Turkse moslimorganisatie Milli Goruz Haci Karacer meende dat het geen kunst is als moslim voor een moslim op te komen. ,,Voor een jood of homo opkomen, zegt pas iets over de tolerantie van je geloof.’’

In de tekst staat duidelijk dat het over moslims iets zegt als ze voor een homo en/of jood opkomen.

Op voorgaande posts door redenerend, kom ik erop uit dat veel moslims, joden en homo's discrimineren.

'iedereen en alles wordt gediscrimineerd', is en wat makkelijke tekst....

Als mijn redenatie klopt: waarom dicrimineren Moslims, joden en homo's? Moslims weten immers wat het is om gediscrimineerd te worden... 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'... of is het discrimineren van moslims erger dan het discrimineren van joden en homo's :confused:

Goodnight
11-03-05, 08:02
Geplaatst door rikkie
In de tekst staat duidelijk dat het over moslims iets zegt als ze voor een homo en/of jood opkomen.

Op voorgaande posts door redenerend, kom ik erop uit dat veel moslims, joden en homo's discrimineren.

'iedereen en alles wordt gediscrimineerd', is en wat makkelijke tekst....

Als mijn redenatie klopt: waarom dicrimineren Moslims, joden en homo's? Moslims weten immers wat het is om gediscrimineerd te worden... 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'... of is het discrimineren van moslims erger dan het discrimineren van joden en homo's :confused:

Ik hoef als moslim zijnde niet op te komen voor een homo,jood of wie dan ook.Als ik voor iemand op kom,is het vanwege zijn of haar mens zijn.
Dat een of andere achterlijke idioot denkt voor moslims te kunnen praten en domme opmerkingen te maken als deze is zijn pakkie aan.
Want je ziet gelijk wat er van komt: ow,dus moslims discrimineren homo's en joden?

Dus daarom mijn stelling: ik kom op voor iedere mens wanneer dat nodig is en wanneer ik dat kan waarmaken.

Maar met jouw opmerking:Moslims weten immers wat het is om gediscrimineerd te worden...geef je aan dat moslims dus gediscrimineerd worden.Ok, dan weten we dat dus nu ook.Weten we dus dat men niet gek is geworden en weten we ook dat verdonk maar wat liep te bazelen toen ze beweerde dat er HELEMAAL geen discriminatie van moslims op de werkvloer was.

rikkie
11-03-05, 08:11
Geplaatst door Goodnight
Ik hoef als moslim zijnde niet op te komen voor een homo,jood of wie dan ook.Als ik voor iemand op kom,is het vanwege zijn of haar mens zijn.
Dat een of andere achterlijke idioot denkt voor moslims te kunnen praten en domme opmerkingen te maken als deze is zijn pakkie aan.
Want je ziet gelijk wat er van komt: ow,dus moslims discrimineren homo's en joden?

Dus daarom mijn stelling: ik kom op voor iedere mens wanneer dat nodig is en wanneer ik dat kan waarmaken.

Maar met jouw opmerking:Moslims weten immers wat het is om gediscrimineerd te worden...geef je aan dat moslims dus gediscrimineerd worden.Ok, dan weten we dat dus nu ook.Weten we dus dat men niet gek is geworden en weten we ook dat verdonk maar wat liep te bazelen toen ze beweerde dat er HELEMAAL geen discriminatie van moslims op de werkvloer was.

Moslims worden inderdaad gediscrimineerd, maar homo's ook!!!
Joden worden denk ik, in nederland niet echt gediscrimineerd.

Homo's en moslims hebben dus een en ander gemeenschappelijk.

~Panthera~
11-03-05, 08:14
Geplaatst door rikkie
Moslims worden inderdaad gediscrimineerd, maar homo's ook!!!
Joden worden denk ik, in nederland niet echt gediscrimineerd.

Homo's en moslims hebben dus een en ander gemeenschappelijk.

Tja, als je rood haar hebt, wordt je gediscrimineerd, als je een bril draagt, als je dik bent, als je stotterd, als je poot raar staat, enz enz.
Nog even en we worden allemaal gediscrimineerd.
Hebben we weer iets gemeen. :hihi:

Goodnight
11-03-05, 08:21
Geplaatst door rikkie
Moslims worden inderdaad gediscrimineerd, maar homo's ook!!!
Joden worden denk ik, in nederland niet echt gediscrimineerd.

Homo's en moslims hebben dus een en ander gemeenschappelijk. dus wat ik al zei: iedereen wordt gediscrimineerd....

wat jij een opmerking van niets vond. :duivels:

Goodnight
11-03-05, 08:22
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, als je rood haar hebt, wordt je gediscrimineerd, als je een bril draagt, als je dik bent, als je stotterd, als je poot raar staat, enz enz.
Nog even en we worden allemaal gediscrimineerd.
Hebben we weer iets gemeen. :hihi: zeg ik toch.

Ik discrimineer jou omdat je van katten houdt.

Kattenmens!!




ps. je hebt het weer voor elkaar: een serieus topic naar de Fillistijnen.

~Panthera~
11-03-05, 08:23
Geplaatst door Goodnight
zeg ik toch.

Ik discrimineer jou omdat je van katten houdt.

Kattenmens!!




ps. je hebt het weer voor elkaar: een serieus topic naar de Fillistijnen.

k vond het aardig kloppen, wat ik zei. :ego:
Niet dan?

:D

rikkie
11-03-05, 08:24
Geplaatst door Goodnight
dus wat ik al zei: iedereen wordt gediscrimineerd....

wat jij een opmerking van niets vond. :duivels:

"wat jij een opmerking van niets vond." waar heb ik dat gezegd?

ik heb gezegd dat ik het wat makkelijk vindt om het zo te stellen....

Goodnight
11-03-05, 08:27
Geplaatst door rikkie
"wat jij een opmerking van niets vond." waar heb ik dat gezegd?

ik heb gezegd dat ik het wat makkelijk vindt om het zo te stellen.... Dus je vond het niets :wink:

rikkie
11-03-05, 08:29
Geplaatst door Goodnight
Dus je vond het niets :wink:

de opmerkingen die nu in dit draadje worden gesteld zijn dooddoeners:

"iedereen wordt gedicrimineerd"
"kattenmensen worden gediscrimineerd"
"mensen met rood haar worden gediscrimineerd"
"mensen die..... (vul maar in) worden gediscrimineerd"

makkelijke nietszeggende dooddoeners........ jammer hoor

~Panthera~
11-03-05, 08:30
Geplaatst door rikkie
de opmerkingen die nu in dit draadje worden gesteld zijn dooddoeners:

"iedereen wordt gedicrimineerd"
"kattenmensen worden gediscrimineerd"
"mensen met rood haar worden gediscrimineerd"
"mensen die..... (vul maar in) worden gediscrimineerd"

makkelijke nietszeggende dooddoeners........ jammer hoor

Waarom ? Het is toch zo ?

Ik vind het nl niet minder erg als een homo in elkaar geslagen wordt om zijn homo-zijn als een ander mens.
Jij wel ?

Goodnight
11-03-05, 08:36
Geplaatst door ~Panthera~
Waarom ? Het is toch zo ?

Ik vind het nl niet minder erg als een homo in elkaar geslagen wordt om zijn homo-zijn als een ander mens.
Jij wel ? jawel hoor,want homo's en joden zijn de zieligerds van de mensheid wat ik je brom.De rest is allemaal bijzaak :student:

rikkie
11-03-05, 08:37
volgens Van Dale:

dood·doe·ner (de ~ (m.))
1 nietszeggend, waardeloos argument waarmee een discussie wordt afgekapt => machtspreuk

Roodharigen worden misschien wel eens gediscrimineerd, maar het is zeker geen generaal iets. Idem dito geldt dit voor kattenmensen ens...

Moslims daarentegen worden generaler gediscrimineerd.
Evenals homo's.

'Grappig' is dat moslims (die dus zelf weten hoe het is om gediscrimineerd te worden), zich vaker schuldig maken aan het discrimineren van homo's, dan anderen, althans de topic starter doet dat vermoeden. Immers het ontbreken van tolerantie naar homo's (en joden) wordt met name genoemd.

Overigens zijn persoonljke meningen interressant, maar interessanter is hoe groepen mensen naar anderen kijken. Althans, als discriminatie het gespreksonderwerp is.

~Panthera~
11-03-05, 08:38
Geplaatst door Goodnight
jawel hoor,want homo's en joden zijn de zieligerds van de mensheid wat ik je brom.De rest is allemaal bijzaak :student:

nee, dat vind ik ook niet, allen feit is wel, dat ze vaker de klos zijn.
dat kun je toch ook niet ontkennen.

Goodnight
11-03-05, 08:45
Graag zou ik van jou een goed onderbouwd argument/artikel willen zien waarin bewezen wordt dat moslims zich vaker schuldig maken aan homo's en joden.En dan doel ik niet op de nieuws artikelen waar het internet van bol staat.

rikkie
11-03-05, 08:48
Geplaatst door Marsipulami
De directeur van de Turkse moslimorganisatie Milli Goruz Haci Karacer meende dat het geen kunst is als moslim voor een moslim op te komen. ,,Voor een jood of homo opkomen, zegt pas iets over de tolerantie van je geloof.’’

Ik stel niet dat moslims meer discrimineren naar homo's en joden. Dat stelt Milli Goruz Haci Karacer...

Goodnight
11-03-05, 08:49
Geplaatst door ~Panthera~
nee, dat vind ik ook niet, allen feit is wel, dat ze vaker de klos zijn.
dat kun je toch ook niet ontkennen. Er zijn nu eenmaal groepen die altijd meer last van hebben.Ik weet niet of dit alleen voor homo's en joden geldt.Joden hebben in het verleden veel met vervolging te maken gehad.Homo's zijn sinds grofweg 30 jaar geaccepteerd.
Maar men vergeet dat er nu een andere groep bestaat die de plaats van deze 2 schijnt in te nemen.
Verschil alleen is dat deze groep veel groter is dan de groep homo's of joden.
En deze groep moet het gevecht aan 2 kanten leveren: tegen de vooroordelen van niet moslims en tegen de psychopaten binnen de eigen groep.Anti-islamisme is een woord wat nog niet opgenomen is in de Dikke van dale,maar wat er wel in hoort net zoals homofobie, of anti-semtisme.

~Panthera~
11-03-05, 08:53
Geplaatst door Goodnight
Er zijn nu eenmaal groepen die altijd meer last van hebben.Ik weet niet of dit alleen voor homo's en joden geldt.Joden hebben in het verleden veel met vervolging te maken gehad.Homo's zijn sinds grofweg 30 jaar geaccepteerd.
Maar men vergeet dat er nu een andere groep bestaat die de plaats van deze 2 schijnt in te nemen.
Verschil alleen is dat deze groep veel groter is dan de groep homo's of joden.
En deze groep moet het gevecht aan 2 kanten leveren: tegen de vooroordelen van niet moslims en tegen de psychopaten binnen de eigen groep.Anti-islamisme is een woord wat nog niet opgenomen is in de Dikke van dale,maar wat er wel in hoort net zoals homofobie, of anti-semtisme.

Daar heb je gelijk in.
En die zullen waarschijnlijk net zo hard het gevecht moeten aangaan, als de andere twee groepen ook hebben moeten leveren om die discriminatie weg te krijgen.
Het is helaas niet anders denk ik.

rikkie
11-03-05, 08:53
Geplaatst door Goodnight
Verschil alleen is dat deze groep veel groter is dan de groep homo's of joden.


ik denk dat er meer homo´s (en lesbo's) zijn dan islamieten (in nederland). Naar schatting 1 op elke 10 mensen. Dus 1,6 miljoen...

Goodnight
11-03-05, 09:03
Geplaatst door rikkie
"De directeur van de Turkse moslimorganisatie Milli Goruz Haci Karacer meende dat het geen kunst is als moslim voor een moslim op te komen. ,,Voor een jood of homo opkomen, zegt pas iets over de tolerantie van je geloof.""

Ik stel niet dat moslims meer discrimineren naar homo's en joden. Dat stelt Milli Goruz Haci Karacer... Dus omdat de heer Milli Goruz dit zegt klopt het?
Wie is hij en wie vertegenwoordigt hij?
Hij is directeur van een organisatie voor god's shake.Niet een of ander Orakel.
Ik zou mij meer kunnen herkennen in zijn woorden als hij had gezegd: voor iedere mens of levend wezen in nood opkomen zegt pas iets over de tolerantie van je geloof.

Goodnight
11-03-05, 09:03
Geplaatst door rikkie
ik denk dat er meer homo´s (en lesbo's) zijn dan islamieten (in nederland). Naar schatting 1 op elke 10 mensen. Dus 1,6 miljoen... ik had het over wereldwijd.Discriminatie beperkt zich niet alleen tot NL hoor :wink:

Goodnight
11-03-05, 09:05
Geplaatst door ~Panthera~
Daar heb je gelijk in.
En die zullen waarschijnlijk net zo hard het gevecht moeten aangaan, als de andere twee groepen ook hebben moeten leveren om die discriminatie weg te krijgen.
Het is helaas niet anders denk ik. Klopt,daarom heb ik niets met mensen die gaan lopen janken en roepen dat ze gediscrimineerd worden.
Niet tussen de moslims,maar ook niet van andere groepen.
Het is iets wat ( helaas) bestaat en waar je gewoon tegen moet vechten.

rikkie
11-03-05, 09:09
Geplaatst door Goodnight
ik had het over wereldwijd.Discriminatie beperkt zich niet alleen tot NL hoor :wink:

wereldwijd zijn er zeker meer homo's dan islamieten!!!

Goodnight
11-03-05, 09:11
Geplaatst door rikkie
wereldwijd zijn er zeker meer homo's dan islamieten!!!

aha...nou ja als jij dat zegt.heb ze nooit geteld :hihi:

rikkie
11-03-05, 09:15
Geplaatst door Goodnight
aha...nou ja als jij dat zegt.heb ze nooit geteld :hihi:

gemiddeld 1 op de 10.... dus reken maar uit.... :)

en als je het dan over wereldwijde discriminatie hebt, worden homo's misschien nogwel het meest gediscrimineerd. Homoseksualiteit komt namelijk in alle groepen (rassen / volkeren / gelovigen / atheisten / noem maar op... ) evenveel voor....

~Panthera~
11-03-05, 09:23
Geplaatst door Goodnight
Klopt,daarom heb ik niets met mensen die gaan lopen janken en roepen dat ze gediscrimineerd worden.
Niet tussen de moslims,maar ook niet van andere groepen.
Het is iets wat ( helaas) bestaat en waar je gewoon tegen moet vechten.

Wordt jij persoonlijk gediscrimineerd, vind je ?

Goodnight
11-03-05, 10:45
Geplaatst door ~Panthera~
Wordt jij persoonlijk gediscrimineerd, vind je ?

Hele moeilijke vraag vind ik zelf.
Als je mij zou vragen of ik rot opmerkingen te horen krijg etc. dan moet ik zeggen: nee, ik wordt niet gediscrimineerd.

Maar het uit zich vaak in andere vormen:
mensen die zeggen: jij bent anders...m.a.w anders dan andere Marokkanen/moslims.Hoe anders vraag ik me dan af?
Of als men verbaasd staat dat ik vast.Ik zie er blijkbaar niet islamitisch uit wat weer beteknt dat ze een bepaalde gedachte hebben over hoe een moslim eruit zou moeten zien.
Of achter bepaalde dingen iets religieus zoeken.Men heeft het ook wel eens over 'jullie'...

Of brieven die extra worden gecontroleerd op taalfouten.

Maar ook het constant moeten weerleggen van vooroordelen vover de Islam.
laatst een heftige discussie gehad met leidinggevende en collega's over terorrisme en de Islam.
Mijn leidinggevende concludeerde min of meer een ontkenning onder 'de moslimgemeenschap'.
De dag daarop komt hij met een artikel uit het Parool wat ik overigens al had gelezen.
Dit was vlak na de dood van die jongen gepubliceerd en had ongeveer als titel:

''Schaamteloosheid leidt tot ontkenning bij de Marokkanen''.

wat het een met het ander te maken begreep ik niet.
maar blijkbaar vond hij mijn argumenten die ik aanvoerde een ontkenning van een probleem.

Dat bestempel ik wel als een vorm van discriminatie.

~Panthera~
11-03-05, 10:48
Geplaatst door Goodnight
Hele moeilijke vraag vind ik zelf.
Als je mij zou vragen of ik rot opmerkingen te horen krijg etc. dan moet ik zeggen: nee, ik wordt niet gediscrimineerd.

Maar het uit zich vaak in andere vormen:
mensen die zeggen: jij bent anders...m.a.w anders dan andere Marokkanen/moslims.Hoe anders vraag ik me dan af?
Of als men verbaasd staat dat ik vast.Ik zie er blijkbaar niet islamitisch uit wat weer beteknt dat ze een bepaalde gedachte hebben over hoe een moslim eruit zou moeten zien.
Of achter bepaalde dingen iets religieus zoeken.Men heeft het ook wel eens over 'jullie'...

Of brieven die extra worden gecontroleerd op taalfouten.

Maar ook het constant moeten weerleggen van vooroordelen vover de Islam.
laatst een heftige discussie gehad met leidinggevende en collega's over terorrisme en de Islam.
Mijn leidinggevende concludeerde min of meer een ontkenning onder 'de moslimgemeenschap'.
De dag daarop komt hij met een artikel uit het Parool wat ik overigens al had gelezen.
Dit was vlak na de dood van die jongen gepubliceerd en had ongeveer als titel:

''Schaamteloosheid leidt tot ontkenning bij de Marokkanen''.

wat het een met het ander te maken begreep ik niet.
maar blijkbaar vond hij mijn argumenten die ik aanvoerde een ontkenning van een probleem.

Dat bestempel ik wel als een vorm van discriminatie.

Dus het ongevraagd aangesproken worden op anderen hun daden, zit je eigenlijk het meest dwars ?

Goodnight
11-03-05, 10:51
Geplaatst door ~Panthera~
Dus het ongevraagd aangesproken worden op anderen hun daden, zit je eigenlijk het meest dwars ? In feite wel ja.En het het feit dat als je daarover serieus in discussie gaat en niet meegaat in de mening van de ander snel bestempeld wordt als ontkenner.

David
11-03-05, 10:51
Geplaatst door ~Panthera~
Dus het ongevraagd aangesproken worden op anderen hun daden, zit je eigenlijk het meest dwars ?


Dat is ook irritant.

"Jullie houden van darkrooms"
"Jullie zijn dol op het songfestival"
"Jullie zijn zo hip en lief"
"Jullie zijn zo gezellig om mee te winkelen"

En de ergste:

"Jullie vallen op hetero's want dat zijn échte mannen"

Blah, blah, blah.

~Panthera~
11-03-05, 10:54
Geplaatst door Goodnight
In feite wel ja.En het het feit dat als je daarover serieus in discussie gaat en niet meegaat in de mening van de ander snel bestempeld wordt als ontkenner.

Denk dat dat nog altijd te maken heeft met het feit, dat Nederlanders het niet gewend zijn dat "buitenlanders" ook een eigen mening hebben over dingen en zaken.
Maar hoe je daar mee omgaat is een tweede natuurlijk.

~Panthera~
11-03-05, 10:55
Geplaatst door David
Dat is ook irritant.

"Jullie houden van darkrooms"
"Jullie zijn dol op het songfestival"
"Jullie zijn zo hip en lief"
"Jullie zijn zo gezellig om mee te winkelen"

En de ergste:

"Jullie vallen op hetero's want dat zijn échte mannen"

Blah, blah, blah.


Is net zo stupide.

Goodnight
11-03-05, 11:04
Geplaatst door ~Panthera~
Denk dat dat nog altijd te maken heeft met het feit, dat Nederlanders het niet gewend zijn dat "buitenlanders" ook een eigen mening hebben over dingen en zaken.
Maar hoe je daar mee omgaat is een tweede natuurlijk.

ja vind ik wel frappant eigenlijk: men ergerde zich altijd aan de non-assertieve houding van buitenlanders.
Ik vind persoonlijk zelf dat sommige mensen beter hun mening op een andere manier moeten ventileren.Vaak worden bepaalde zaken snel als discriminatie bestempeld waardoor de zaken die dat echt zijn snel weggewuifd worden.Daarom ben ik ook voorzichtig met dat woord.
Als een collega een domme opmerking maakt zal ik die gene daar op aanspreken.Ik kies wel mijn woorden zo zorgvuldig mogelijk.
Op het moment dat ik mijn bezwaar begin met discriminatie, word ik al niet serieus genomen.
Wat zij er verder mee doen is aan hen.Maar ik heb wel zo correct mogelijk duidelijk gemaakt wat ik daar van vind.

TonH
11-03-05, 11:05
Geplaatst door ~Panthera~
Denk dat dat nog altijd te maken heeft met het feit, dat Nederlanders het niet gewend zijn dat "buitenlanders" ook een eigen mening hebben over dingen en zaken.
Maar hoe je daar mee omgaat is een tweede natuurlijk.

Dat zou dan zijn omdat men zich superieur voelt, want anders kun je niet op dat gedrag komen.

Dat 'buitenlanders' echt een mening hebben en die ook nog kunnen verwoorden zal voor velen de echte schok zijn geweest na de moord op Van Gogh. Ineens verschenen er op TV straatinterview met 'die allochtonen' die helder en gearticuleerd hun mening en gevoelens uitten. En sommigen hadden zelfs een hoofddoek op... :schok:

:moe:

Goodnight
11-03-05, 11:05
Geplaatst door David
Dat is ook irritant.

"Jullie houden van darkrooms"
"Jullie zijn dol op het songfestival"
"Jullie zijn zo hip en lief"
"Jullie zijn zo gezellig om mee te winkelen"

En de ergste:

"Jullie vallen op hetero's want dat zijn échte mannen"

Blah, blah, blah. Zodra mensen in termen van 'jullie' beginnen te praten heb ik gegeten en gedronken.

~Panthera~
11-03-05, 11:12
Geplaatst door Goodnight
ja vind ik wel frappant eigenlijk: men ergerde zich altijd aan de non-assertieve houding van buitenlanders.
Ik vind persoonlijk zelf dat sommige mensen beter hun mening op een andere manier moeten ventileren.Vaak worden bepaalde zaken snel als discriminatie bestempeld waardoor de zaken die dat echt zijn snel weggewuifd worden.Daarom ben ik ook voorzichtig met dat woord.
Als een collega een domme opmerking maakt zal ik die gene daar op aanspreken.Ik kies wel mijn woorden zo zorgvuldig mogelijk.
Op het moment dat ik mijn bezwaar begin met discriminatie, word ik al niet serieus genomen.
Wat zij er verder mee doen is aan hen.Maar ik heb wel zo correct mogelijk duidelijk gemaakt wat ik daar van vind.


Dat is ook typisch een Nederlands trekje, vind ik, WEL anderen aanspreken op wat ze wel en niet zouden moeten, maar als we zelf een keer aangesproken worden, is het foute boel, en komt er een soort arrogantie bovendrijven.
Denk dat het er diep in zit.
Vanuit het koloniale verleden hebben we toch, denk ik, iets wat er voor zorgt dat we "anderen" niet als gelijken zien, zeker niet als we aangesproken worden.
Er is dan een soort "O ja, wie bent u dan wel?" houding.
Heel vervelend, denk ik, als je daar mee geconfronteerd wordt.
En discriminatie willen we eigenlijk al helemaal niets van horen, WIJ discrimineren niet, dat doen anderen.
Krijg je rare situaties door.

David
11-03-05, 11:15
Geplaatst door Goodnight
Zodra mensen in termen van 'jullie' beginnen te praten heb ik gegeten en gedronken.


Jullie, hullie en zullie. Ik word er krankjorum van.

~Panthera~
11-03-05, 11:17
Geplaatst door David
Jullie, hullie en zullie. Ik word er krankjorum van.

Neem gewoon nog een broodje. :hihi:

David
11-03-05, 11:19
Geplaatst door ~Panthera~
Neem gewoon nog een broodje. :hihi:


Dat zouden jullie wel willen, hè?

TonH
11-03-05, 11:21
Geplaatst door ~Panthera~
Dat is ook typisch een Nederlands trekje, vind ik, WEL anderen aanspreken op wat ze wel en niet zouden moeten, maar als we zelf een keer aangesproken worden, is het foute boel, en komt er een soort arrogantie bovendrijven.
Denk dat het er diep in zit.
Vanuit het koloniale verleden hebben we toch, denk ik, iets wat er voor zorgt dat we "anderen" niet als gelijken zien, zeker niet als we aangesproken worden.
Er is dan een soort "O ja, wie bent u dan wel?" houding.
Heel vervelend, denk ik, als je daar mee geconfronteerd wordt.
En discriminatie willen we eigenlijk al helemaal niets van horen, WIJ discrimineren niet, dat doen anderen.
Krijg je rare situaties door.

Ook: "Nederland bestuurde zijn koloniën veel beter dan die Engelsen. Om over Fransen en Belgen maar helemaal niet te spreken..." :ego:

Die instelling dus... :moe:

~Panthera~
11-03-05, 11:22
Geplaatst door David
Dat zouden jullie wel willen, hè?

Ja,IK ook wel, maar IK ben kotsmisselijk. :haha:

David
11-03-05, 11:25
Geplaatst door ~Panthera~
Ja,IK ook wel, maar IK ben kotsmisselijk. :haha:


Hoe komt het, lieverd?

~Panthera~
11-03-05, 11:27
Geplaatst door David
Hoe komt het, lieverd?

Denk WEER griep of zoiets weelderigs. :droef:
Slijt wel weer hoor. :D

wytze
11-03-05, 11:28
quote:

"Suzie Boosman namens de joodse gemeenschap: ,,Toen ik uit Marokko naar Nederland kwam, werd ik lid van een joodse synagoge. Dat heeft me enorm geholpen bij het integreren. Verbonden zijn met je eigen gemeenschap biedt zekerheid. De joden wonen al vierhonderd jaar in Nederland en zijn perfect geïntegreerd. Je kunt je eigen achtergrond behouden en toch ook integreren?"


Ik heb een leuke verrassing voor mw. Boosman. Er komt volgende week een prachtig artikel van Milo Ansztad op de website http://www.allemaalgelijk.nl
(in de actiekrant was helaas geen plaats meer)
Daarin beschrijft jij o.a. dat het 300 jaar geduurd heeft voor de Joden een beetje (gedwongen werden)om te beginnen met integreren.

Voor de rest van de discussie zou ik willen opmerken dat tot nog niet heel lang geleden velen hier dachten dat indonesiers eigenlijk apen waren die in bomen leefden en zwarten een of andere wilde diersoort waren. het superioriteitsgevoel van blanken was gigantisch en het christendom met de zending heeft daar een grote rol in gespeeld. "we gaan die arme zwartjes stichten met ons zendingswerk". Het zit sowieso nog diep in het woordgebruik als: ontwikkelingshulp, 3e wereld, ontwikkelingslanden etc.

~Panthera~
11-03-05, 11:34
Geplaatst door wytze
quote:


Voor de rest van de discussie zou ik willen opmerken dat tot nog niet heel lang geleden velen hier dachten dat indonesiers eigenlijk apen waren die in bomen leefden en zwarten een of andere wilde diersoort waren. het superioriteitsgevoel van blanken was gigantisch en het christendom met de zending heeft daar een grote rol in gespeeld. "we gaan die arme zwartjes stichten met ons zendingswerk". Het zit sowieso nog diep in het woordgebruik als: ontwikkelingshulp, 3e wereld, ontwikkelingslanden etc.

:duim:

taouanza
11-03-05, 11:49
Geplaatst door rikkie
de opmerkingen die nu in dit draadje worden gesteld zijn dooddoeners:

"iedereen wordt gedicrimineerd"
"kattenmensen worden gediscrimineerd"
"mensen met rood haar worden gediscrimineerd"
"mensen die..... (vul maar in) worden gediscrimineerd"

makkelijke nietszeggende dooddoeners........ jammer hoor

Oh dus je vind het nietszeggend als iemand om zijn gewicht of haar wordt gediscrimineerd of gepest?!

Umarvlie
11-03-05, 11:58
Geplaatst door ~Panthera~
Ja,IK ook wel, maar IK ben kotsmisselijk. :haha:

in (blijde?) verwachting?..... :melig:

taouanza
11-03-05, 11:59
Geplaatst door David
Dat is ook irritant.

"Jullie houden van darkrooms"
"Jullie zijn dol op het songfestival"
"Jullie zijn zo hip en lief"
"Jullie zijn zo gezellig om mee te winkelen"

En de ergste:

"Jullie vallen op hetero's want dat zijn échte mannen"

Blah, blah, blah.

Will & Grace Sex & the City.
Elke hippe vrouw heeft wel een homo om mee te winkelen.:nerveus:

David
11-03-05, 12:01
Geplaatst door taouanza
Will & Grace Sex & the City.
Elke hippe vrouw heeft wel een homo om mee te winkelen.:nerveus:


Ter informatie:

Ik haat winkelen.

rikkie
11-03-05, 12:02
Geplaatst door taouanza
Oh dus je vind het nietszeggend als iemand om zijn gewicht of haar wordt gediscrimineerd of gepest?!

dat heb ik niet gesteld.

taouanza
11-03-05, 12:02
Geplaatst door ~Panthera~
Dus het ongevraagd aangesproken worden op anderen hun daden, zit je eigenlijk het meest dwars ?

Of wat denk je omdat ze je leuk vinden gaan ze er maar vanuit dat je geen moslim meer bent.
OF dat ze denken dat het een enorm compliment is dat ik er niet uitzie als een Marokkaan. Ik vind trouwens van wel. Laats zelf een Turk die dacht mij een compliment te geven.:mad:

taouanza
11-03-05, 12:03
Geplaatst door David
Ter informatie:

Ik haat winkelen.

Ik ook!
Tis niet leuk of ik kan het niet betalen!

rikkie
11-03-05, 12:06
ik vind winkelen wel leuk, en krijg er zelfs voor betaald!

David
11-03-05, 12:08
Geplaatst door taouanza
Ik ook!
Tis niet leuk of ik kan het niet betalen!


Nou ja, ik wil best naar een winkel om een broek of een pak of zo aan te schaffen, maar dat geslenter, de hele middag, van winkel naar winkel naar winkel naar winkel...... Just shoot me!

~Panthera~
11-03-05, 12:10
Geplaatst door Umarvlie
in (blijde?) verwachting?..... :melig:

Op mijn leeftijd ? :schok:

Dan is my middle name ook Maria. :D

taouanza
11-03-05, 12:14
Geplaatst door David
Nou ja, ik wil best naar een winkel om een broek of een pak of zo aan te schaffen, maar dat geslenter, de hele middag, van winkel naar winkel naar winkel naar winkel...... Just shoot me!

Precies! Ik wil een winkel binnen kunnen stappen en in een keer klaar zijn. En dan koffie drinken met gebak. Kijk dat vind ik wel leuk of lunchen.

David
11-03-05, 12:14
Geplaatst door ~Panthera~
Op mijn leeftijd ? :schok:

Dan is my middle name ook Maria. :D


Panthera Maria Von Katz?

~Panthera~
11-03-05, 12:15
Geplaatst door David
Ter informatie:

Ik haat winkelen.

Ook al zo'n ongelofelijke pest aan ? :moe:

David
11-03-05, 12:15
Geplaatst door taouanza
Precies! Ik wil een winkel binnen kunnen stappen en in een keer klaar zijn. En dan koffie drinken met gebak. Kijk dat vind ik wel leuk of lunchen.


Lunchen is uitstekend! Vooral in Dylan (het voormalige Blakes). Tortelini met ganzenlever, truffel, pruimen en portobello-jus.

~Panthera~
11-03-05, 12:16
Geplaatst door David
Panthera Maria Von Katz?

Klinkt leuk, maar toch iets TE Verdonks. :hihi:

Mag Cats ook?

~Panthera~
11-03-05, 12:17
Geplaatst door David
Lunchen is uitstekend! Vooral in Dylan (het voormalige Blakes). Tortelini met ganzenlever, truffel, pruimen en portobello-jus.

Zitten ze al weer te eten.
Het is toch niet te geloven he ? :haha:

taouanza
11-03-05, 12:17
Geplaatst door David
Lunchen is uitstekend! Vooral in Dylan (het voormalige Blakes). Tortelini met ganzenlever, truffel, pruimen en portobello-jus.

Ganzenlever dat is toch iets met ganzen en een trechter?:vreemd:

David
11-03-05, 12:17
Geplaatst door rikkie
ik vind winkelen wel leuk, en krijg er zelfs voor betaald!


Ja, okay, ik ook. Maar dan is het voor werk - en dan nog weet ik precies wat ik moet hebben, ik doe het alleen en snel en praktisch. Maar om nou voor de lol op en neer door die PC Hooft te trekken de hele middag, nou nee, bedankt. Ik ben f*cking Estelle Gullith niet!

taouanza
11-03-05, 12:18
Geplaatst door ~Panthera~
Zitten ze al weer te eten.
Het is toch niet te geloven he ? :haha:

Toerlijk! Anders heeft dat winkelen toch geen zin?!

David
11-03-05, 12:18
Geplaatst door ~Panthera~
Klinkt leuk, maar toch iets TE Verdonks. :hihi:

Mag Cats ook?


Von Katz Zu Kotz?

David
11-03-05, 12:19
Geplaatst door taouanza
Ganzenlever dat is toch iets met ganzen en een trechter?:vreemd:


Helaas wel. Ik weet het, het is gruwelijk - maar af en toe kan ik het niet weerstaan! De vlees is zwak!

Juliette
11-03-05, 12:29
Geplaatst door rikkie
In de tekst staat duidelijk dat het over moslims iets zegt als ze voor een homo en/of jood opkomen.

Op voorgaande posts door redenerend, kom ik erop uit dat veel moslims, joden en homo's discrimineren.

'iedereen en alles wordt gediscrimineerd', is en wat makkelijke tekst....

Als mijn redenatie klopt: waarom dicrimineren Moslims, joden en homo's? Moslims weten immers wat het is om gediscrimineerd te worden... 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'... of is het discrimineren van moslims erger dan het discrimineren van joden en homo's :confused:

Door alleen de moslims als discriminerend te benoemen in het artikel ga je ze de facto viseren. Dat is even discriminerend. Bij mijn weten zijn het niet enkel moslims (als je ze toch als groep wil benoemen) die moeite hebben met joden en homo's (normen en waarden wauwelaars, christian coalition, neonazis, de man in de straat,...). Naar mijn aanvoelen is het doel van het artikel enkel om het discrimineren van moslims te belichten. Om welke reden dan ook.

Joepie
11-03-05, 14:33
het zegt iets over je menselijkheid

magden_david
11-03-05, 14:46
Geplaatst door rikkie
Moslims worden inderdaad gediscrimineerd, maar homo's ook!!!
Joden worden denk ik, in nederland niet echt gediscrimineerd.

Homo's en moslims hebben dus een en ander gemeenschappelijk.

ik zou zeggen ga eens kijken op zwarte VMBO scholen wat daar al niet over joden wordt geroepen , of ga met een keppel op eens door de schilderswijk lopen. In heel europa zie je het antisemitisme schrikbarend toenemen. Waarom zouden anders de europese minister van justitie al meerdere malen bij een zijn gekomen om specifiek deze actuele problematiek te bespreken. Het is mischien minder zichtbaar omdat er gewoon ontzettend weinig joden in europa zijn. Wel een apart mechanisme, in limburg waar ik heb gewoond had het dommer gedeelte van het volk een pleuris hekel aan joden, zwarten en moslims, en er woonden er hooguit 3 of zo..... domme mensen blijven fascineren.

Hoe dan ook, om op topic te blijven, als deel van mijn eigen joodse achtergrond heb ik het altijd als morele plicht gezien op te komen voor een ieder die gediscrimineerd of anderszins onrechtvaardig wordt behandeld. ongeacht of ik die persoon als mens ken. Ik neem aan dat het bij elk geloof im grunde net zo is.