PDA

Bekijk Volledige Versie : Integratie in Amsterdam mislukt



GroteWolf
11-03-05, 09:29
Grotere afstand bevolkingsgroepen in Amsterdam

AMSTERDAM - De afstand tussen bevolkingsgroepen in Amsterdam is de laatste jaren toegenomen. Vooral Marokkanen, Turken en Nederlanders wonen in toenemende mate bij elkaar, blijkt uit de Diversiteits- en Integratiemonitor 2004 die de gemeente Amsterdam vrijdag presenteerde.

Er zijn in Amsterdam steeds meer gebieden waar 70 tot 80 procent bestaat uit niet-westerse allochtonen. De hoogste percentages zijn te vinden in Amsterdam-Zuidoost, Zeeburg en delen van Nieuw-West. De enkele concentratie van niet-westerse allochtonen die in 2000 nog in de grachtengordel bestond, is in 2003 geheel verdwenen. Het centrum en de stadsdelen ten zuiden daarvan worden vooral bevolkt door Nederlanders en westerse allochtonen.

Concentraties van Surinamers, Marokkanen en Turken komen in sterke mate overeen met de spreiding van corporatiewoningen in de stad. Nederlanders en mensen uit geïndustrialiseerde landen hebben juist vaker een koopwoning dan andere etnische groepen. Marokkanen kopen van alle etnische groepen het minst vaak een woning en onder hen is bovendien het kleinste aandeel mensen met een particuliere huurwoning. Marokkanen en Turken hebben nog veelal taalproblemen en ook is hun band met hun land van herkomst erg sterk, laat het onderzoek zien.

Scholen zijn vooral wit of zwart. Zowel autochtonen als allochtonen zijn ontevreden dat er zo weinig gemengde scholen zijn. Ook hebben de onderzoekers geconstateerd dat niet alleen gezinnen met een hoger inkomen uit de stad vertrekken. Ook gezinnen met een minimuminkomen laten Amsterdam achter zich. Op 1 januari 2004 telde de hoofdstad 738.760 inwoners, iets meer dan de helft betreft autochtone Nederlanders.

Het college van burgemeester en wethouders wil benadrukken dat menging van etnische groepen in Amsterdamse wijken nooit uitgangspunt van beleid is geweest. Integratie van de verschillende bevolkingsgroepen wordt bereikt door een verbetering van de sociaal-economische positie, is de stelling van de gemeente.

Wat een leugen! Integratie door verbetering van sociaal-economische positie is geen beleid van de Gemeente. Helaas niet, ik ben een grote voorstander van licht-autonome monoculturele gebieden binnen de stad. Gedwongen mengen is jarenlang het beleid geweest. Wat een honden! Als het mislukt is het opeens geen beleid meer.

TonH
11-03-05, 10:01
Geplaatst door GroteWolf
Wat een leugen! Integratie door verbetering van sociaal-economische positie is geen beleid van de Gemeente. Helaas niet, ik ben een grote voorstander van licht-autonome monoculturele gebieden binnen de stad. Gedwongen mengen is jarenlang het beleid geweest. Wat een honden! Als het mislukt is het opeens geen beleid meer.

:D Dat de gemeente Amsterdam regelmatig haar eigen beleid niet kent en er maar wat geroepen wordt naar de waan van de dag mag toch bekent verondersteld worden? Da's geen leugen, dat is beleid!



Volgende nog even uit het begeleidingsschrijven bij de aanbiedingsbrief (hoe verzin je dát weer):

Uit de monitor komt onder meer het volgende naar voren:

*Opleiding is de belangrijkste voorspeller voor integratie. Hoe hoger opgeleid Amsterdammers zijn, hoe beter geïntegreerd ze zijn.
*De segregatie tussen verschillende etnische groepen neemt toe. Op de woningmarkt is dit duidelijk te zien. Vooral Marokkanen, Turken en Nederlanders wonen in toenemende mate bij elkaar.
*Er zijn weinig gemengde scholen, terwijl er veel zwarte en witte scholen zijn. Over deze situatie zijn zowel autochtonen als allochtonen ontevreden.
*De bewering dat alleen gezinnen met een hoger inkomen vertrekken moet worden gerelativeerd. Ook gezinnen met een minimuminkomen vertrekken uit de stad.
*De positie van etnische groepen verschilt sterk. Marokkanen vallen op doordat zij de laagste score hebben op de zogenaamde kansindicatoren en de hoogste op de risicofactoren van de acht grote etnische groepen.
*De Marokkanen worden gevolgd door de Turken, maar bij hen zijn er meer verbeteringen in hun positie zichtbaar. Hun inkomen is gestegen en ook de leefsituatie is verbeterd.
*Beide groepen kampen met taalproblemen en ook hun band met hun land van herkomst is erg sterk.

Het rapport zelf: http://www.amsterdam.nl/contents/pages/00006058/rapportmonitor7maart.doc

Couscousje
11-03-05, 10:11
Ik denk dat de integratie nergens zo gruwelijk is mislukt als in Amsterdam.

Wellicht dat het je als buitenstaander meer opvalt hoe geconcentreerd bepaalde groeperingen in bepaalde wijken zijn.

Erg ongezond, dunkt me.

Ik wil namelijk helemaal niet aangesproken worden in het Marokkaans bij het afrekenen in de supermarkt.

En kennelijk is dat in Amsterdam-Oost heel erg normaal.

:jammer:

De rest van Nederland bezigt gewoon de Nederlandse taal in het dagelijks leven.

Cc

GroteWolf
11-03-05, 10:14
Dat de gemeente Amsterdam regelmatig haar eigen beleid niet kent en er maar wat geroepen wordt naar de waan van de dag mag toch bekent verondersteld worden? Da's geen leugen, dat is beleid!


Helaas.



Wellicht dat het je als buitenstaander meer opvalt hoe geconcentreerd bepaalde groeperingen in bepaalde wijken zijn.

Erg ongezond, dunkt me.


In talloze immigratielanden gaat dat prima.

Couscousje
11-03-05, 10:16
Geplaatst door GroteWolf
Helaas.



In talloze immigratielanden gaat dat prima.

Toe, geef eens een voorbeeld.

De VS, zeker?

Cc

P.S.: De VS lijken me wel de allerlaatste aan wie je een voorbeeld moet nemen.

TonH
11-03-05, 10:19
http://img150.exs.cx/img150/6233/stedelingen10pk.jpg

Dit is een leuk statistiekje wanneer je de tekst er niet bij leest, omdat het helemaal in tegenspraak lijkt met dat altijd beweerd wordt dat het percentage jonge 'Hollanders' af zou nemen t.o.v. 'allochtonen'...

Zit hem in de definitie voor 'Stedelingen' :

Wonen in Amsterdam, en dan vooral binnen de ring van de stad, is aantrekkelijk voor mensen met een bepaalde leefstijl. Met name aan jongeren die aan het begin van hun woon- en werkcarrière staan heeft het stedelijke leefklimaat veel te bieden. Dit betekent dat stedelijkheid niet alleen gaat over het wonen in de stad, maar het is ook een leefstijl. Voor de hedendaagse stedeling zijn zaken als verscheidenheid en tolerantie belangrijke kenmerken. De stedeling wil zich kunnen begeven in een omgeving waar hij veel en verschillende contacten kan leggen, waar een open sfeer heerst en waar ‘veel te doen’ is, met name op cultureel gebied.

Door hun positie op allerlei terreinen zijn er onder de autochtone bevolking meer stedelingen met een dergelijke ‘stedelijke leefstijl’ dan onder de allochtone inwoners.

Het lijkt vreemd maar deze definitie helpt ook bij het aanpakken van een groot probleem dat met namen onder de 'allochtone' hogere middenklasse en upperclass wijken epidemische vormen heeft aangenomen: het niet accepteren dat men in een grote stad woont!

Ze eisen steeds meer dat de overheid er voor zorgt dat zij in de waan kunnen leven in een dorp te wonen. Vooral de intollerantie t.o.v. kinderen maakt het in sommige wijken bijna onleefbaar. :moe:

Een instelling die sterke parallellen vertoond met hoe er tegen alles wat anders is wordt aangekeken en vooral geageerd.

Don Vito
11-03-05, 10:59
Het "mislukken" van de Integratie? Thats Pim talking!!
Populistische bla bla is het trend van het moment.

Bofko
11-03-05, 11:03
Geplaatst door Don Vito
Het "mislukken" van de Integratie? Thats Pim talking!!
Populistische bla bla is het trend van het moment.

Helemaal mee eens. "Mislukken van de integratie" is een pathetische en nutteloze uitspraak. We moeten toch door niet ?

wytze
11-03-05, 11:38
helemaal eens met don vito en bofko.
en het is niet zo somber als geschetst wordt. er zijn in de volkswijken ook genoeg plekken te vinden waar wel goed wordt samengeleefd.

TonH
11-03-05, 11:42
Geplaatst door wytze
helemaal eens met don vito en bofko.
en het is niet zo somber als geschetst wordt. er zijn in de volkswijken ook genoeg plekken te vinden waar wel goed wordt samengeleefd.

Mijn direkte buren:
Spaanse
Koreanen
Surinamer
Marokkaanse
Zeeuw
Argentijn
Birmese
Kenianen
Chinezen
Luxemburgs sjamaan
'Oud-Amsterdamse'
Moi

En ik kén ze ook nog...


Het ís me hier dus een ellende... :cool:

~Panthera~
11-03-05, 11:45
Geplaatst door TonH
Mijn direkte buren:
Spaanse
Koreanen
Surinamer
Marokkaanse
Zeeuw
Argentijn
Birmese
Kenianen
Chinezen
Luxemburgs sjamaan
'Oud-Amsterdamse'
Moi

En ik kén ze ook nog...


Het ís me hier dus een ellende... :cool:

Sjeemienee zeg. :D

Si_Y
11-03-05, 11:45
Geplaatst door TonH
Mijn direkte buren:
Spaanse
Koreanen
Surinamer
Marokkaanse
Zeeuw
Argentijn
Birmese
Kenianen
Chinezen
Luxemburgs sjamaan
'Oud-Amsterdamse'
Moi

En ik kén ze ook nog...


Het ís me hier dus een ellende... :cool:

:hihi:

wytze
11-03-05, 11:45
Luxemburgse sjamaan???????
wat moet ik me daar bij voorstellen?

TonH
11-03-05, 11:48
Geplaatst door wytze
Luxemburgse sjamaan???????
wat moet ik me daar bij voorstellen?

Luxemburge homo sjamaan :hihi:

wytze
11-03-05, 11:51
luxemburgse homo sjamaan???????

dit verduidelijkt niet echt ton h.

maarre, kom je met al je buren naar de demonstratie de 28e? 13.00 uur westermarkt en daarna een geweldige manifestatie in het westerpark.

GroteWolf
11-03-05, 11:55
De VS, zeker?

Cc

P.S.: De VS lijken me wel de allerlaatste aan wie je een voorbeeld moet nemen.



En Canada. En trouwens Suriname ook. Maar er zijn er vast wel meer.

TonH
11-03-05, 11:58
Geplaatst door wytze
luxemburgse homo sjamaan???????

dit verduidelijkt niet echt ton h.

De werkelijkheid is altijd verbazingwekkender dan de virtuele wereld...


maarre, kom je met al je buren naar de demonstratie de 28e? 13.00 uur westermarkt en daarna een geweldige manifestatie in het westerpark.

Moet ik nu weer vertellen dat ik op de 28e net, na drie dagen cultuur, eten en drinken en stad, Athene verlaat om in het binnenland enkele dagen van hetzelfde door te maken met enkele fantastische mensen en dat ik daarom NIET in Nederland ben en al helemaal niet op die, overigens zeer behartenswaardige, demo?

:D

Umarvlie
11-03-05, 12:01
Voor mij is HEEL Amsterdam mislukt en kunnen ze beter de hele "stad" met de grond gelijk maken en van begin weer opbouwen. Kunnen ze gelijk het parkeer probleem eens oplossen.

Goodnight
11-03-05, 12:02
Geplaatst door Umarvlie
Voor mij is HEEL Amsterdam mislukt en kunnen ze beter de hele "stad" met de grond gelijk maken en van begin weer opbouwen. Kunnen ze gelijk het parkeer probleem eens oplossen.

:zweep:

Umarvlie
11-03-05, 12:05
Geplaatst door Goodnight
:zweep:

Ga maar eens in Berlijn kijken ... nadat die stad was verwoest hebben ze er iets moois voor in de plaats gezet hoor.... :student:

wytze
11-03-05, 12:07
wat? de belangrijkste manifestatie van het jaar en meneer gaat lekker op vakantie naar het buitenland?? :jammer:

nou, op z'n minst kun je je buren nog over deze uiterst belangrijke happening verwittigen, voor je in het vliegtuig stapt.


@umarvlie
:schok:

woon jij in amsterdam? zo ja, waar?

GroteWolf
11-03-05, 12:08
Ga maar eens in Berlijn kijken ... nadat die stad was verwoest hebben ze er iets moois voor in de plaats gezet hoor....

Dat belooft nog wat voor Bagdad.

TonH
11-03-05, 12:09
Geplaatst door Umarvlie
Voor mij is HEEL Amsterdam mislukt en kunnen ze beter de hele "stad" met de grond gelijk maken en van begin weer opbouwen. Kunnen ze gelijk het parkeer probleem eens oplossen.

Er is in Amsterdam geen parkeerprobleem. Er is een autoprobleem. :fplet:

TonH
11-03-05, 12:10
Geplaatst door wytze
wat? de belangrijkste manifestatie van het jaar en meneer gaat lekker op vakantie naar het buitenland?? :jammer:

nou, op z'n minst kun je je buren nog over deze uiterst belangrijke happening verwittigen, voor je in het vliegtuig stapt.


Dat had ik je drie dagen geleden ook al verteld... :moe:

Maar zal ik het dan maar cancelen? :maf:

Umarvlie
11-03-05, 12:11
Geplaatst door GroteWolf
Dat belooft nog wat voor Bagdad.

Ach in Bagdad is nu de Soenitische Stedelijke plannings dienst bezig om gericht ruimte te creeren. De Amerikanen hebben dit versneld in Falluja uitgevoerd.

De methode is hard natuurlijk daarom kan dit in Amsterdam beter op vrijwilllige basis gebeuren. Wordt Almere gewoon effe wat groter (tijdelijk).

Umarvlie
11-03-05, 12:13
Geplaatst door TonH
Er is in Amsterdam geen parkeerprobleem. Er is een autoprobleem. :fplet:

Vanuit mijn standpunt bekeken (zittende in auto) is het toch echt parkeren wat het probleem is hoor... grachten dempen is al genoeg als het platgooien van Amsterdam een probleem zou zijn.

wytze
11-03-05, 12:14
quote:
"Dat had ik je drie dagen geleden ook al verteld..."

ik weet van niks.

quote:
"Maar zal ik het dan maar cancelen?"

lijkt me wel het minste. dat vliegen is sowieso een zeer vervuilende zooi.

TonH
11-03-05, 12:17
Geplaatst door Umarvlie
Vanuit mijn standpunt bekeken (zittende in auto) is het toch echt parkeren wat het probleem is hoor... grachten dempen is al genoeg als het platgooien van Amsterdam een probleem zou zijn.


http://www.zeeburgnieuws.nl/nieuws/images/tuinauto.jpg

http://www.blognewsnetwork.com/members/0000018/images/2002/09/03/autotuin.jpeg

www.autotuin.nl

TonH
11-03-05, 12:19
Geplaatst door wytze
quote:
"Dat had ik je drie dagen geleden ook al verteld..."

ik weet van niks.

quote:
"Maar zal ik het dan maar cancelen?"

lijkt me wel het minste. dat vliegen is sowieso een zeer vervuilende zooi.

Moejeleze :ego:

Ja, dat is een zeer vervuilende zooi... :duim:

wytze
11-03-05, 12:19
quote:
"Vanuit mijn standpunt bekeken (zittende in auto) is het toch echt parkeren wat het probleem is hoor... grachten dempen is al genoeg als het platgooien van Amsterdam een probleem zou zijn."


Barbaar!!!

@tonh,
ja die auto zag ik van de week nog staan. leuk is ie

TonH
11-03-05, 12:22
Geplaatst door wytze
quote:
"Vanuit mijn standpunt bekeken (zittende in auto) is het toch echt parkeren wat het probleem is hoor... grachten dempen is al genoeg als het platgooien van Amsterdam een probleem zou zijn."


Barbaar!!!

:duim: Daarom vlieg ik... :D


@tonh,
ja die auto zag ik van de week nog staan. leuk is ie

Kijk nog maar eens goed, want er zijn na 5 jaren eindelijk zo grote problemen dat het niet zo lang meer zal duren. :jammer:

Umarvlie
11-03-05, 12:26
Geplaatst door wytze
Barbaar!!!

De Amsterdmse grachten zijn zwaarvervuild, stinken in de zomer en liggen vol met fietsen.

Maar ik heb een compromis, de grachten leegpompen en daar het autoverkeer doorheen leiden? Parkeer plaatsen onder de huidige straten en dan heb je meer ruimte voor autos en meer voor fietsers/voetgangers?

Als dat klaar is en de stad er weer een beetje fatsoenlijk uitziet kunnen we weer eens over integratie praten want niemand wil in een stand als Amsterdam zoals hij er nu bijligt integreren toch?

Goodnight
11-03-05, 12:26
Geplaatst door TonH
http://www.zeeburgnieuws.nl/nieuws/images/tuinauto.jpg

http://www.blognewsnetwork.com/members/0000018/images/2002/09/03/autotuin.jpeg

www.autotuin.nl

hahaha...die ken ik!
Als ik de 2 zit richting stad :wink:

wytze
11-03-05, 12:31
autorijden in amsterdam is net zo dom als al dat vliegen.

gaat die tuinauto weg?


@umarvlie,

woon jij in amsterdam? ik heb de indruk van niet en je snapt er niets van. de grachten zijn economisch
verschrikkelijk belangrijk voor de stad.
ik heb een ander compromis: we sluiten de binnen stad geheel af voor auto's (op laden en lossen en alarmdiensten na) en iedereen gaat voortaan met tram, metro of de fiets.
Fietsen is sowieso veel verstandiger in amsterdam

TonH
11-03-05, 12:33
Geplaatst door Umarvlie
De Amsterdmse grachten zijn zwaarvervuild, stinken in de zomer en liggen vol met fietsen.

Maar ik heb een compromis, de grachten leegpompen en daar het autoverkeer doorheen leiden? Parkeer plaatsen onder de huidige straten en dan heb je meer ruimte voor autos en meer voor fietsers/voetgangers?

Als dat klaar is en de stad er weer een beetje fatsoenlijk uitziet kunnen we weer eens over integratie praten want niemand wil in een stand als Amsterdam zoals hij er nu bijligt integreren toch?

Lid van D66? Want die willen ook voortdurend sodemieteren met de grachten.

Dat idee van parkeren onder de grachten en onder de bredere straten bestaat al wel lang. Alleen komt men maar niet tot uitvoering.

En toch blijft ook dan staan dat openbare ruimte eindig is en dat er maar zoveel auto's een stad in kunnen. Vol is Vol.

Umarvlie
11-03-05, 12:35
Geplaatst door wytze
@umarvlie,

woon jij in amsterdam? ik heb de indruk van niet en je snapt er niets van. de grachten zijn economisch
verschrikkelijk belangrijk voor de stad.
ik heb een ander compromis: we sluiten de binnen stad geheel af voor auto's (op laden en lossen en alarmdiensten na) en iedereen gaat voortaan met tram, metro of de fiets.
Fietsen is sowieso veel verstandiger in amsterdam

Natuurlijk woon ik niet in Amsterdam, geen parkeerplek .. dus daar had ik nooit de tijd gehad om goed te integreren. Wie wil er nu in Amsterdam wonen?

Openbaar vervoer zou wel kunnen, maar maak het dan gratis en houd 1 systeem aan, niet tram bus en metro door mekaar heen (en over voetgangers heen) ... fietsen is geen optie met dat weer hier in Nederland (behoudens de 2 zomerse dagen natuurlijk).

TonH
11-03-05, 12:36
Geplaatst door wytze
autorijden in amsterdam is net zo dom als al dat vliegen.

gaat die tuinauto weg?

Yep. Hij was niet verzekerd en bij de APK werd het wat moeilijk. Er is nog wel even aangevraagd om er een kunstproject van te maken. Afgewezen door de kunstadviescommissie (dát zijn pas barbaren), maar dat is maar goed ook want dan gaat het voorbij aan de doelstelling.

Maar er zijn reddingsacties op komst en er wordt gezocht naar alternatieven. Ik ben benieuwd. :D

TonH
11-03-05, 12:36
Geplaatst door Goodnight
hahaha...die ken ik!
Als ik de 2 zit richting stad :wink:

Yep :D

Bofko
11-03-05, 12:37
Geplaatst door TonH
Lid van D66? Want die willen ook voortdurend sodemieteren met de grachten.

Dat idee van parkeren onder de grachten en onder de bredere straten bestaat al wel lang. Alleen komt men maar niet tot uitvoering.

En toch blijft ook dan staan dat openbare ruimte eindig is en dat er maar zoveel auto's een stad in kunnen. Vol is Vol.

Amsterdam is toch gebouwd op palen ? Ik denk niet dat ze ondergronds veel te verhapstukken hebben.

~Panthera~
11-03-05, 12:38
Geplaatst door Bofko
Ik denk niet dat ze ondergronds veel te makken hebben.

Bovengronds ook niet. :hihi:

Umarvlie
11-03-05, 12:38
Geplaatst door TonH
Lid van D66?[/quote

Bah .. daar ben ik al eens eerder van beschuldigt maar niets is minder waar.... steeltje loosers zijn het.


[quote]Vol is Vol.

Da's nou fijn ... dus niet alleen allochtonen zijn niet welkom maar auto's worden nu ook al geweerd? En dat onder een PvDA burgervader zeg.... weet je wel wat dit een auto aandoet? 't arme bakkie start gelijk een stuk slechter, komt niet meer door de APK en voor je het weet staattie als plantenbak zijn laatste dagen te slijten.... langs een gracht? :giechel:

Umarvlie
11-03-05, 12:39
Geplaatst door ~Panthera~
Bovengronds ook niet. :hihi:

:D :duim:

TonH
11-03-05, 12:45
Geplaatst door Bofko
Amsterdam is toch gebouwd op palen ? Ik denk niet dat ze ondergronds veel te verhapstukken hebben.

Wanneer het ze lukt om een station onder CS te bouwen en al die duizenden palen te vervangen door een betonnen dak en nieuwe palen is de sky the limit... :D



Wanneer het ze lukt... :p

Goodnight
11-03-05, 12:45
Geplaatst door Umarvlie
:D :duim:

Ik boycot Den Haag :ego:

TonH
11-03-05, 12:46
Geplaatst door Umarvlie
Da's nou fijn ... dus niet alleen allochtonen zijn niet welkom maar auto's worden nu ook al geweerd? En dat onder een PvDA burgervader zeg.... weet je wel wat dit een auto aandoet? 't arme bakkie start gelijk een stuk slechter, komt niet meer door de APK en voor je het weet staattie als plantenbak zijn laatste dagen te slijten.... langs een gracht? :giechel:

Die auto's moeten maar eens leren integreren. Of anders gaan ze maar terug waar ze vandaan komen. :roker:

Umarvlie
11-03-05, 12:47
Geplaatst door Goodnight
Ik boycot Den Haag :ego:

:giechel: ik woon ook niet in De Haag ....

Goodnight
11-03-05, 12:48
Geplaatst door Umarvlie
:giechel: ik woon ook niet in De Haag ....

:confused:

waar dan ook..ik boycot alles wat niet Amsterdam is :ego:

Umarvlie
11-03-05, 12:48
Geplaatst door TonH
Die auto's moeten maar eens leren integreren. Of anders gaan ze maar terug waar ze vandaan komen. :roker:

Geld dat ook van auto's van binnen de EEG? Dan ga ik gelijk naar de Europeesche Gerechtshof to ehoor :fpiraat:

Umarvlie
11-03-05, 12:52
Geplaatst door Goodnight
:confused:

waar dan ook..ik boycot alles wat niet Amsterdam is :ego:

:rolleyes: bah! kawz.

GroteWolf
11-03-05, 12:52
Iemand die zo over Amsterdam denkt, komt uit dat zompige moeras vol hersendode poepvliegen en riekende pissebedden met een negatief IQ aan de Maas.

TonH
11-03-05, 12:53
Geplaatst door Umarvlie
Geld dat ook van auto's van binnen de EEG? Dan ga ik gelijk naar de Europeesche Gerechtshof to ehoor :fpiraat:

Dan zegt Amsterdam toch gewoon die verdragen op? Of zegt dat het een kwestie van zelfverdediging is.

Tot die tijd is er alleen plaats voor 'echte Nederlandse' auto's en worden Griekse auto's gedoogd. :ego:

TonH
11-03-05, 12:54
Geplaatst door GroteWolf
Iemand die zo over Amsterdam denkt, komt uit dat zompige moeras vol hersendode poepvliegen en riekende pissebedden met een negatief IQ aan de Maas.

http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/b020.gif

Umarvlie
11-03-05, 12:54
Geplaatst door GroteWolf
Iemand die zo over Amsterdam denkt, komt uit dat zompige moeras vol hersendode poepvliegen en riekende pissebedden met een negatief IQ aan de Maas.

Niets is minder waar... sinds ik lang geleden daar in de haven op zo'n boot-tocht heel hard AJAX heb geroepen mag ik daar niet eens meer komen .... :wohaa:

Goodnight
11-03-05, 12:57
Geplaatst door Umarvlie
Niets is minder waar... sinds ik lang geleden daar in de haven op zo'n boot-tocht heel hard AJAX heb geroepen mag ik daar niet eens meer komen .... :wohaa: :lachu:

wytze
11-03-05, 13:04
quote umarvlie:
"Natuurlijk woon ik niet in Amsterdam, geen parkeerplek .. dus daar had ik nooit de tijd gehad om goed te integreren. Wie wil er nu in Amsterdam wonen?

Openbaar vervoer zou wel kunnen, maar maak het dan gratis en houd 1 systeem aan, niet tram bus en metro door mekaar heen (en over voetgangers heen) ... fietsen is geen optie met dat weer hier in Nederland (behoudens de 2 zomerse dagen natuurlijk)."


Kijk daar hebben we het. Zo'n wijsneus van het platteland denkt een beetje Amsterdam te kunnen beschimpen.
Talloze Amsterdammers, (waaronder mijn persoontje) fietsen dagelijks DOOR WEER EN WIND naar werk, school en wat dies meer zei.
:boos:

Umarvlie
11-03-05, 13:14
Geplaatst door wytze
Talloze Amsterdammers, (waaronder mijn persoontje) fietsen dagelijks DOOR WEER EN WIND naar werk, school en wat dies meer zei.
:boos:

Tja, deed ik voeger ook toen ik naar school ging ... maar IK heb daar iets geleerd en doe dat nu dus niet meer ... dat laat ik dan aan die talloze domme Amsterdammers over he ... :D

wytze
11-03-05, 13:36
wat voor aso-school was dat? Het tokkie college of zo?

Umarvlie
11-03-05, 13:38
Geplaatst door wytze
wat voor aso-school was dat? Het tokkie college of zo?

Nee, ik ben niet, zoals jij, in Amsterdam naar school gegaan.... dat zij ik toch .. ik heb iets geleerd!

wytze
11-03-05, 13:45
was ik maar in Amsterdam naar school geweest.......zucht.

dus jij hebt geleerd dat het beter is met je luie r**t in een auto de lucht te vervuilen en een levensgevaar voor anderen te zijn, in plaats van de in principe gezondheidsbevorderende (als je niet in al die uitlaatgassen zit) activiteit van het Eerlijke Fietsen te beoefenen?

Umarvlie
11-03-05, 13:49
Geplaatst door wytze
dus jij hebt geleerd dat het beter is met je luie r**t in een auto de lucht te vervuilen en een levensgevaar voor anderen te zijn, in plaats van de in principe gezondheidsbevorderende (als je niet in al die uitlaatgassen zit) activiteit van het Eerlijke Fietsen te beoefenen?

Tja als je het ZO zegt.... eeeehhhh JA

Maar ik heb wel NATUURstroom ter compensatie, niet groenstroom want dan branden ze nog steeds bomen af.... zo goed dan?

wytze
11-03-05, 13:53
quote:
"Maar ik heb wel NATUURstroom ter compensatie, niet groenstroom want dan branden ze nog steeds bomen af.... zo goed dan?"


So what? ik heb zelf ook Natuurstroom, hoewel ik nou juist weer van de Nuon begreep dat groenstroom wel nog beter is.

Ik eis een uitlaatgasvrij verkeer!

:blowen:

Umarvlie
11-03-05, 13:59
Geplaatst door wytze
quote:
"Maar ik heb wel NATUURstroom ter compensatie, niet groenstroom want dan branden ze nog steeds bomen af.... zo goed dan?"


So what? ik heb zelf ook Natuurstroom, hoewel ik nou juist weer van de Nuon begreep dat groenstroom wel nog beter is.


Da's mooi!. :fpetaf:

Natuurstroom is stroom opgewekt uit wind, water en zonne energie. Groenstroom kan ook nog zijn opgewekt uit zogenaamd CO2 neutraale bronnen (maw je laat een bos groeien en verbrand het vervolgens, laat weer een bos groeien ... etc).

Dat staat ook op de NUON website, leuk overigens dat er geen enkele andere leverancier hiervan in Nederland is (althans ik heb die nog niet gevonden). Leuke discussies als je 's avonds weer eens wordt gebeld door een goedkopere stroom-boer.... grrr



Ik eis een uitlaatgasvrij verkeer!

:blowen:

Geen SCHETEN meer laten he op de fiets dan!!!! :student:

wytze
11-03-05, 14:05
Da's toch raar, dat stroomverhaal. Ik kreeg laatst een brief van nuon ivm deprijsverhoging en daarin schrijven ze juist dat groene stroom 100% schoon is, itt natuurstroom.


enne, ik laat nooit winden als ik op de fiets zit. :zweep:

Umarvlie
11-03-05, 14:11
Geplaatst door wytze
Da's toch raar, dat stroomverhaal. Ik kreeg laatst een brief van nuon ivm deprijsverhoging en daarin schrijven ze juist dat groene stroom 100% schoon is, itt natuurstroom.

Zie hier maar: http://www.nuon.nl/nl/fs_main.html?L1=producten&L2=natuurstroom


enne, ik laat nooit winden als ik op de fiets zit. :zweep:

ik vraag u om ... VERSCHONING!

Zwarte Kat
11-03-05, 14:15
Geplaatst door Goodnight
:confused:

waar dan ook..ik boycot alles wat niet Amsterdam is :ego:

:ego: Me too

wytze
11-03-05, 14:15
Verschoon jezelf maar. :blowen:

Trouwens, om ff on topic te blijven, wat heb je eigenlijk in Amsterdam te zoeken als je op het platteland woont?

Umarvlie
11-03-05, 14:17
Geplaatst door wytze
Verschoon jezelf maar. :blowen:

Trouwens, om ff on topic te blijven, wat heb je eigenlijk in Amsterdam te zoeken als je op het platteland woont?


Integratie begeleiding ....... geintje, nee ik werk daar toevallig.

Umarvlie
11-03-05, 14:18
Geplaatst door Zwarte Kat
:ego: Me too

provinciaal ..... :zweep:

wytze
11-03-05, 14:22
Oh My Goodness, dus je bent zo'n forens die ook nog es voor files zorgt?

Umarvlie
11-03-05, 14:24
Geplaatst door wytze
Oh My Goodness, dus je bent zo'n forens die ook nog es voor files zorgt?

Neen neen ... ik sta nooit vooraan, dat is ZIJ die dat doet .. :staart:

iedere dag weer ...

Overigens, gewoon je werktijden anders inplannen en vaak ook vanuit huis werken dus.... ik heb er niet zoveel last van hoor.

wytze
11-03-05, 14:27
Ja, dat thuis werken ben ik een Groot voorstander van, tenzij je een baan in je eigen dorp hebt.
En dan zo een enkele keer naar Amsterdam komen met de trein is ook ok. Zo is bijvoorbeeld 28 maart een dag waarop het een MUST is naar Amsterdam komen, om om 13.00 uur op de Westermarkt te staan.

Umarvlie
11-03-05, 14:30
Geplaatst door wytze
Ja, dat thuis werken ben ik een Groot voorstander van, tenzij je een baan in je eigen dorp hebt.

Tja, maar om de een of andere reden willen de meeste bedrijven allemaal in Amsterdam zitten ... zucht... da's fijn voor woning-speculanten natuurlijk.



En dan zo een enkele keer naar Amsterdam komen met de trein is ook ok. Zo is bijvoorbeeld 28 maart een dag waarop het een MUST is naar Amsterdam komen, om om 13.00 uur op de Westermarkt te staan.

Tja, maar ik moet ook vaak naar klanten toe en dan is openbaar vervoer helemaal geen optie.

wytze
11-03-05, 15:08
quote:
"Tja, maar ik moet ook vaak naar klanten toe en dan is openbaar vervoer helemaal geen optie."



Ja, zo heeft iedereen z'n excuses klaar liggen.
Maar je kan ook rustig met de trein komen, een fiets op de fietsenstalling amsterdam CS neerzetten en hoppa, lekker fietsen naar kantoor en de klanten. :cola:

Umarvlie
11-03-05, 15:25
Geplaatst door wytze
Ja, zo heeft iedereen z'n excuses klaar liggen.
Maar je kan ook rustig met de trein komen, een fiets op de fietsenstalling amsterdam CS neerzetten en hoppa, lekker fietsen naar kantoor en de klanten. :cola:

Ja hoor .. als mijn klanten allemaal in centrum A'dam zaten wel maar die zitten weer door heel Nederland heen... dus dat is met fiets / OV echt niet handig.

wytze
11-03-05, 15:29
wat voor werk doe jij? vertegenwoordiger?

Umarvlie
11-03-05, 15:30
Geplaatst door wytze
wat voor werk doe jij? vertegenwoordiger?

Nope .. laten we zeggen dat ik in de telecom zit (niet KPN of zo) ... meer technisch maar ook weer niet in overall met schroevendraaiers en zo ...

mark61
11-03-05, 16:09
Geplaatst door Umarvlie
Nee, ik ben niet, zoals jij, in Amsterdam naar school gegaan.... dat zij ik toch .. ik heb iets geleerd!

Leren spellen hebben jullie er alvast niet. Als jullie nou elkaars 'zij' en 'zei' omwisselen komt het vanzelf weer goed.

Umarvlie
11-03-05, 16:11
Geplaatst door mark61
Leren spellen hebben jullie er alvast niet. Als jullie nou elkaars 'zij' en 'zei' omwisselen komt het vanzelf weer goed.


eeehhh... dattet een typo was geloof je zeker niet?? :auw:

mark61
11-03-05, 16:12
Geplaatst door Umarvlie
Dat staat ook op de NUON website, leuk overigens dat er geen enkele andere leverancier hiervan in Nederland is (althans ik heb die nog niet gevonden).

www.greenchoice.nl

mark61
11-03-05, 16:13
Geplaatst door Umarvlie
eeehhh... dattet een typo was geloof je zeker niet?? :auw:

Neuh. :rambo:

wytze
11-03-05, 16:16
Van mij was het ook een typo :lachu:

Umarvlie
11-03-05, 16:18
Geplaatst door mark61
www.greenchoice.nl

Is dus wat ik al zei, geen natuurstroom


Greenchoice levert uitsluitend duurzame energie. Duurzame energie wordt opgewekt uit natuurlijke bronnen, wind, zon en verbranding van biomassa.

dat laatste wil ik dus niet... alleen Nuon (helaas) levert natuurstroom in Nederland.

mark61
11-03-05, 16:24
Geplaatst door wytze
Van mij was het ook een typo :lachu:

Gek, zou het het weer zijn? Is het besmettelijk?

mark61
11-03-05, 16:25
Geplaatst door Umarvlie
dat laatste wil ik dus niet... alleen Nuon (helaas) levert natuurstroom in Nederland.

En waarom wil jij dat niet?

wytze
11-03-05, 16:26
het zou het weer kunnen zein, of het besmetteleik is weet ik nyt.

Umarvlie
11-03-05, 16:34
Geplaatst door mark61
En waarom wil jij dat niet?

omdat ik dat niet als schoon beschouw.... ik rijd ook auto dus wil ik ter compensatie dan wel 100% schone stroom ... en niet zo van CO2 in = CO2 uit.... want daar geloof ik niet zo in....

mark61
11-03-05, 16:49
Geplaatst door Umarvlie
omdat ik dat niet als schoon beschouw.... ik rijd ook auto dus wil ik ter compensatie dan wel 100% schone stroom ... en niet zo van CO2 in = CO2 uit.... want daar geloof ik niet zo in....

Ah, je hebt een autoschuldgevoel. Maar daar heeft stroom niks mee te maken. Koop een hybride auto of begin aan LPG, dat scheelt al behoorlijk.

Umarvlie
11-03-05, 16:53
Geplaatst door mark61
Ah, je hebt een autoschuldgevoel. Maar daar heeft stroom niks mee te maken. Koop een hybride auto of begin aan LPG, dat scheelt al behoorlijk.

Ik heb vroeger veel LPG gereden maar altijd shit gehad met die installaties .. dus nooit meer LPG voor mij.... (diesel en het is ook nog zo'n lease-bak dus)....

ja, een schuldgevoel ... :lachu: maar dat is toch niet erg?

mark61
11-03-05, 17:02
Geplaatst door Umarvlie
Ik heb vroeger veel LPG gereden maar altijd shit gehad met die installaties .. dus nooit meer LPG voor mij.... (diesel en het is ook nog zo'n lease-bak dus)....

ja, een schuldgevoel ... :lachu: maar dat is toch niet erg?

LPG G-3 is Nieuw en Beter en lager belast. Maar ja, leasebakrijders zal het allemaal worst wezen natuurlijk....

Umarvlie
11-03-05, 17:07
Geplaatst door mark61
LPG G-3 is Nieuw en Beter en lager belast. Maar ja, leasebakrijders zal het allemaal worst wezen natuurlijk....

Nee hoor ... als LPG echt goed is neem ik dat misschien in de toekomst, hoewel diesel met de roetfilters ook een stuk lagere belasting opleveren voor het milieu.

TonH
11-03-05, 17:37
Het is met die zogenaamde 'parkeerproblemen' net als met het zogenaamde 'integratieprobleem': dat moet zijn autoproblemen en acceptatieprobleem.

Zwarte Kat
11-03-05, 21:55
Geplaatst door wytze
autorijden in amsterdam is net zo dom als al dat vliegen.

gaat die tuinauto weg?


@umarvlie,

woon jij in amsterdam? ik heb de indruk van niet en je snapt er niets van. de grachten zijn economisch
verschrikkelijk belangrijk voor de stad.
ik heb een ander compromis: we sluiten de binnen stad geheel af voor auto's (op laden en lossen en alarmdiensten na) en iedereen gaat voortaan met tram, metro of de fiets.
Fietsen is sowieso veel verstandiger in amsterdam

Vroeger had je nog van de leuke fietstochten tegen het autoverkeer, iedere 2 weken op vrijdags. Dat was lache tot de smeris het nodig vond om erop in te hakken.

~Panthera~
11-03-05, 21:57
Geplaatst door Zwarte Kat
Vroeger had je nog van de leuke fietstochten tegen het autoverkeer, iedere 2 weken op vrijdags. Dat was lache tot de smeris het nodig vond om erop in te hakken.

recalcitrant. :hihi:
maar je hebt gelijk.

TonH
12-03-05, 00:47
Geplaatst door Zwarte Kat
Vroeger had je nog van de leuke fietstochten tegen het autoverkeer, iedere 2 weken op vrijdags. Dat was lache tot de smeris het nodig vond om erop in te hakken.

Ja, die skatetochten op vrijdag hebben toch meer een hoog yuppen gehalte. Daar zit weinig strijd meer in... :jammer: