PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse leugens: "Publieke versie gevangenneming Hoessein pure fictie"



Marsipulami
11-03-05, 11:01
"Publieke versie gevangenneming Hoessein pure fictie"


De publieke versie van de gevangenneming van Saddam Hoessein is pure fictie. Dat zei de Amerikaanse ex-sergeant Nadim Abu Rabeh woensdag in de Saoedische krant al-Medina, aangehaald door het persbureau UPI.
Abou Rabeh, van Libanese afkomst, was erbij toen de voormalige Iraakse president werd gevangengenomen. Volgens hem gebeurde dat op 12 december 2003, en niet de dag nadien, zoals het Amerikaanse leger beweerde.
"Ik maakte deel uit van een 20-koppig team dat in de regio van Doer, nabij Tikrit, gedurende drie dagen naar Saddam heeft gezocht. We vonden hem uiteindelijk in een bescheiden woning in een klein dorpje, en niet in een put zoals werd bekendgemaakt", aldus Rabeh.

"Tijdens de schermutselingen die aan de gevangenneming vooraf gingen, liet een marinier van Soedanese afkomst het leven", zo luidt het. Volgens Rabeh heeft Saddam zelf op hen geschoten vanuit een raam op de tweede verdieping van het huis. Ze hebben hem vervolgens aangeraden zich over te geven aangezien "het geen zin had zich te verzetten".
"Later heeft een militair productieteam de film van Saddams gevangenneming, in een put die eigenlijk een oude boorput was, gefabriceerd", aldus Rebah.

GroteWolf
11-03-05, 12:55
Mensen op de maan, laat me niet lachen! Dat kan toch helemaal niet? Wat een onzin.

Spoetnik
11-03-05, 13:02
en dit komt als een verassing voor wie?

nl-x
11-03-05, 13:08
Geplaatst door Spoetnik
en dit komt als een verassing voor wie?

Mij! Mij! Mij! -NOT-

Bar
11-03-05, 13:14
In een Saoedische krant....door een Libanees......heerlijk dit soort betrouwbare info.

Spoetnik
11-03-05, 13:18
Geplaatst door Bar
In een Saoedische krant....door een Libanees......heerlijk dit soort betrouwbare info.

Ja, die arabieren zijn niet te vertrouwen.

GroteWolf
11-03-05, 13:22
There are no Americans in Bagdad.

Umarvlie
11-03-05, 13:36
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde zou zijn van het in scene zetten van zijn capture. Ze hebben (hadden?) hem en dat is het enige wat echt belangrijk is.

Vaag en vreemd verhaal.

Spoetnik
11-03-05, 13:44
Geplaatst door Umarvlie
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde zou zijn van het in scene zetten van zijn capture. Ze hebben (hadden?) hem en dat is het enige wat echt belangrijk is.

Vaag en vreemd verhaal.

Je geloofde dat hele verhaal dat Saddam in een gat in de grond zat toch niet?

Umarvlie
11-03-05, 13:46
Geplaatst door Spoetnik
Je geloofde dat hele verhaal dat Saddam in een gat in de grond zat toch niet?

Waarom niet? Ik vond dat helemaal niet relevant overigens, of ze hem nu uit een huis of een gat in de grond hadden gevonden... ze hebben hem gevonden en verder niets.

nl-x
11-03-05, 13:52
Geplaatst door Umarvlie
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde zou zijn van het in scene zetten van zijn capture. Ze hebben (hadden?) hem en dat is het enige wat echt belangrijk is.

Vaag en vreemd verhaal.
Het ging er om dat het in gevangenschap nemen van Hoessein zo groot en heftig was, dat men Osama Bin Laden in een keer vergeten zou zijn en dat het Amerikaanse volk voldoening zou krijgen voor de geleverde zonen en dochters aan het hiernamaals.

Zonder al dat flitse van een gedrogeerde Hoessein die ze uit een putje tillen hadden ze dat niet voor elkaar.

Umarvlie
11-03-05, 13:55
Geplaatst door nl-x
Zonder al dat flitse van een gedrogeerde Hoessein die ze uit een putje tillen hadden ze dat niet voor elkaar.

Hmmm ... voor sommige (doel)groepen misschien wel. Maar goed, het is tenslotte het land van Hollywood dus het zou me niet verbazen als het in scene was gezet maar een artikeltje in een Soedanees blad van een Libaneesch Amerikaanse soldaat is toch ook niet doorslaggevend bewijs he.

Spoetnik
11-03-05, 13:59
Geplaatst door Umarvlie
Hmmm ... voor sommige (doel)groepen misschien wel. Maar goed, het is tenslotte het land van Hollywood dus het zou me niet verbazen als het in scene was gezet maar een artikeltje in een Soedanees blad van een Libaneesch Amerikaanse soldaat is toch ook niet doorslaggevend bewijs he.

Want Arabieren zijn tenslotte niet te vertrouwen.

Umarvlie
11-03-05, 14:05
Geplaatst door Spoetnik
Want Arabieren zijn tenslotte niet te vertrouwen.

Dat is nou net zon zinloze opmerking als de Amerikanen zijn niet te vertrouwen. Zeg dan liever de Amerikaanse overheid.

Enne, het was een Soedanees blad dus niet Arabisch en een AMERIKAAN van Libaneesche afkomst.... dus ... is niet allemaal zo zwart-wit als je zou wilen hier....

Miscchien zitten de Chinezen er wel achter?

Spoetnik
11-03-05, 14:17
Geplaatst door Umarvlie
Dat is nou net zon zinloze opmerking als de Amerikanen zijn niet te vertrouwen. Zeg dan liever de Amerikaanse overheid.

Enne, het was een Soedanees blad dus niet Arabisch en een AMERIKAAN van Libaneesche afkomst.... dus ... is niet allemaal zo zwart-wit als je zou wilen hier....

Miscchien zitten de Chinezen er wel achter?

Sudanees, Saudisch, makkelijk te verwarren natuurlijk.

Umarvlie
11-03-05, 14:20
Geplaatst door Spoetnik
Sudanees, Saudisch, makkelijk te verwarren natuurlijk.


ehhh... tja, ik had in ieder geval de eerste letter goed ... en het zijn dus de Sjienezen dier er achter zitten! :melig:

Shaka
12-03-05, 14:56
Geplaatst door Spoetnik
Ja, die arabieren zijn niet te vertrouwen.

Dat zei de Amerikaanse ex-sergeant Nadim Abu Rabeh woensdag in de Saoedische krant al-Medina, aangehaald door het persbureau UPI.
Abou Rabeh, van Libanese afkomst, was erbij toen de voormalige Iraakse president werd gevangengenomen.

Dat blijkt wel weer. :wink:

Shaka
12-03-05, 15:02
Geplaatst door Spoetnik
en dit komt als een verassing voor wie?


Ja, die arabieren zijn niet te vertrouwen.

De pot verwijt de ketel??? :D