PDA

Bekijk Volledige Versie : Tiener (13) krijgt levenslang voor verkrachting lerares



bamajob.nl
11-03-05, 14:04
LONDEN - Een Britse rechter heeft vrijdag een 13-jarige jongen veroordeeld tot levenslange opsluiting omdat hij in november zijn lerares heeft verkracht.

De destijds 12-jarige jongen vergreep zich aan de vrouw toen hij met haar alleen was in een centrum voor probleemkinderen. Daarna stal hij haar auto, om die na een rit van 50 kilometer achter te laten.
________________________________

12 jaar? Lerares verkracht? Levenslang?

wytze
11-03-05, 14:07
die vrouw liet zich verkrachten door een jochie van 12?????

Zeepaardje
11-03-05, 17:47
Geplaatst door bamajob.nl
LONDEN - Een Britse rechter heeft vrijdag een 13-jarige jongen veroordeeld tot levenslange opsluiting omdat hij in november zijn lerares heeft verkracht.

De destijds 12-jarige jongen vergreep zich aan de vrouw toen hij met haar alleen was in een centrum voor probleemkinderen. Daarna stal hij haar auto, om die na een rit van 50 kilometer achter te laten.
________________________________

12 jaar? Lerares verkracht? Levenslang?

Ja, levenslang omdat de kans op herhaling zeer groot geacht wordt.
Nee, omdat hij tijdens zijn gevangenisstraf een gedwongen psychiatische behandeling moet ondergaan. Indien die aanslaat bestaat de kans dat ie na 21 maanden (onder strikte voorwaarden) weer vrijkomt.

Kortom: een beetje vergelijkbaar met onze TBR.

Zeepaardje
11-03-05, 17:51
Geplaatst door wytze
die vrouw liet zich verkrachten door een jochie van 12?????

Mag ik vragen wat hier zo vreemd aan is? Recent kwam nog een geval van verkrachting door een negenjarige aan het licht......remember?

Daarnaast: jij was er niet bij en kan dus absoluut niet inschatten hoe de situatie is geweest. Het stoort me enorm dat je zo vooringenomen bent. Net alsof een 12 jarige géén bedreiging kan vormen. Nou laat me dit zeggen: de ene 12 jarige is de andere niet!!! En het feit dat de dader zo jong is, wil dus niet zeggen dat dus géén verkrachting is!!! Zeg in welk tijdperk leef jij eigenlijk?

contradictio
11-03-05, 18:06
'k snap dit dan niet van Amnesty international


Sinds 1990 zijn wereldwijd meer dan dertig mensen geëxecuteerd voor misdaden die ze begingen toen ze minderjarig waren. Het gebruik van de doodstraf tegen minderjarige daders – mensen jonger dan achttien ten tijde van hun misdrijf – is onder het internationaal recht ondubbelzinnig verboden . Toch blijft een handjevol landen hardnekkig volhouden. Het wordt tijd dat daar
voor altijd een einde aan komt

http://www.amnesty.nl/acties/NK-CAM0007.shtml

~Panthera~
11-03-05, 18:31
Ik ben er wel zeker van, dat zoals sommige mensen met een lichamelijke afwijking geboren worden, er ook mensen zijn die als psychopaat geboren worden.
Dat uit zich dan ook al op zeer jonge leeftijd.
En zoals bij de bekende psycopaten is er niets aan te doen, dat zeggen de meesten trouwens zelf ook. (Amerikaanse docu)
Opsluiten de hap is dan nog het enige wat je kunt doen.

Wide-O
11-03-05, 18:44
Geplaatst door wytze
die vrouw liet zich verkrachten door een jochie van 12?????

wytze, toen ik 12 was was ik 1m95, en woog ik 80 kg. Ik ken dit specifieke geval niet, maar sommige pubers zijn behoorlijk volgroeid op die leeftijd.

Het kan dus, dat wil ik maar zeggen.

~Panthera~
11-03-05, 18:51
Geplaatst door Wide-O
wytze, toen ik 12 was was ik 1m95, en woog ik 80 kg. Ik ken dit specifieke geval niet, maar sommige pubers zijn behoorlijk volgroeid op die leeftijd.

Het kan dus, dat wil ik maar zeggen.

Wytze ziet te veel peijnenburg pigmeeen. :moe: