PDA

Bekijk Volledige Versie : IJskoude chocolademousse-taart



Joesoef
12-03-05, 13:17
IJskoude chocolademousse-taart
Voorbereidingstijd: 30 minuten + 1 nacht in de koelkast
Baktijd:
30-35 minuten
Voor een taart
1 kop amandelen of
pecannoten
500 g grof gehakte,
pure chocolade 150 g boter 1 el oploskoffie
1 tl vanille-essence 2 el lichtbruine
basterdsuiker 4 eieren
kop bloem

1. Verwarm de oven voor op 180 °C. Bestrijk een taartvorm van 22 cm doorsnede met gesmolten boter of olie en bekleed bodem en zijkant met
22
bakpapier. Maal de amandelen of pecannoten zeer fijn in de keukenmachine.
2. Verwarm de chocolade, boter, oploskoffie en vanille-essence op laag vuur. Blijf roeren tot het mengsel gesmolten en glad is. Dit kan ook in een grote kom in de magnetron. Zet de kom een paar keer 1-2 min. in de magnetron op de hoogste stand (100%). Haal hem er tussentijds uit om te roeren. Klop met de mixer de suiker en eieren in 2-3 min. door het beslag tot het dik en romig is. 3. Meng de bloem en de vermalen noten door het beslag en doe het in de bakvorm. Bak de taart in 30 min. gaar; de bovenkant moet gestold
zijn. Laat hem buiten de oven afkoelen.
4. Bedek de taart met plasticfolie en zet hem een nacht in de koelkast. Deze taart is zeer machtig en smaakt heerlijk met glazuur van chocolade en zure room (blz. 63). U kunt hem ook bestrooien met gezeefde cacao en poedersuiker, met een toefje slagroom of roomijs op elke taartpunt.

Let op: neem voor dit recept pure chocolade van goede kwaliteit. Neem geen melkchocolade.

Joesoef
12-03-05, 13:17
Ik denk dat dit m gaat worden........


:chef:

~Panthera~
12-03-05, 13:17
Honger ? :hihi:

Joesoef
12-03-05, 13:20
Geplaatst door ~Panthera~
Honger ? :hihi:

Honger kennen we hier niet. Trek wel :knipoog:

~Panthera~
12-03-05, 13:21
Geplaatst door Joesoef
Honger kennen we hier niet. Trek wel :knipoog:

Das waar, lekkere trek dus ? ;)

wytze
12-03-05, 13:21
ben je de tent hier aan het ombouwen tot een banketbakkerij?

Joesoef
12-03-05, 19:24
Volgens mij heb ik deze gegeten bij LOOK in Rotterdam. Nu alleen het knoflookijs nog.

Wortel
12-03-05, 20:25
LOOK gerechten zijn heel goed voor hart en vaten, maar helaas slecht voor een ongehinderde sociale cohesie.

Overigens komt de beste taart in Rotterdam bij DUDOK aan de Meent vandaan. :wohaa:
Rolls Royce-taarten, zowel qua prijs als kwaliteit.