PDA

Bekijk Volledige Versie : Antis islampartij



Snake0ne
13-03-05, 20:47
Wilders verklaart zich 'onafhankelijk' van politieke elite

Uitgegeven: 13 maart 2005 21:07
Laatst gewijzigd: 13 maart 2005 21:20

DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Geert Wilders heeft zondag een beginselprogramma gepubliceerd waarin hij zich "onafhankelijk" verklaart van de "politieke elite" die Nederland de afgelopen decennia heeft geregeerd en het land heeft "verkwanseld".

In de 'Onafhankelijkheidsverklaring' borduurt het voormalige VVD-Kamerlid voort op het tienpuntenplan dat hij vorig jaar samen met toenmalig fractiegenoot Oplaat opstelde als discussiestuk voor een VVD-bijeenkomst in Limburg.


Turkije

Dat programma was het begin van de verwijdering tussen Wilders en de VVD, die uiteindelijk eindigde in een onoplosbaar meningsverschil met VVD-fractievoorzitter Van Aartsen over de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Wilders stapte daarop uit de VVD en ging verder als de eenmansfractie Groep Wilders.

Anti-islampartij

Wilders stelt in de inleiding van zijn programma met nadruk dat de politieke beweging waaraan hij werkt meer wordt dan een 'anti-islampartij'. De problemen in Nederland wortelen dieper en zijn het gevolg van "incompetentie van de politieke elite in Brussel en Den Haag. Ons land is onveilig, de publieke ruimte is verloederd, de economie kwakkelt, en de publieke sector is een puinhoop."


In het twintig kantjes tellende programma pleit Wilders voor een forse belastingverlaging en het afstoten van overheidstaken. De ministeries van Economische Zaken, Onderwijs en Ontwikkelingssamenwerking en ook de Sociaal-Economische Raad en het poldermodel kunnen worden opgeheven.

Binnenlandse Zaken en Justitie moeten opgaan in een ministerie van Veiligheid. Ook de Eerste Kamer kan afgeschaft worden en de Tweede Kamer moet ingekrompen van 150 naar honderd zetels.

Vier provincies

Van twaalf provincies moet Nederland terug naar vier. De overheid kan met 50 procent minder ambtenaren toe. Een nieuwe regel mag in Wilders' visie pas worden ingevoerd als er eerst twee zijn afgeschaft.

Grenzen dicht

Verder moeten de Nederlandse Antillen uit het Koninkrijk worden gezet en moet Nederland zelf binnen de Europese Unie een status aparte eisen om zo het eigen immigratiebeleid te kunnen voeren. Daarbinnen gaan de grenzen vijf jaar dicht voor niet-westerse allochtonen.

Maximum

"Nederland is vol", stelt Wilders. Politieke vluchtelingen zijn alleen welkom als ze echt nergens in hun eigen regio terechtkunnen, met een maximum van 5000 per jaar. Het aannemen van de Nederlandse nationaliteit kan pas als iemand meer dan tien jaar in Nederland werkzaam is geweest en geen enkel misdrijf heeft gepleegd. Tot die tijd is er geen aanspraak mogelijk op de sociale zekerheid.

'Three strikes out'

Op het gebied van veiligheid en criminaliteit herhaalt Wilders zijn pleidooi van 'three strikes out': na drie geweldsmisdrijven volgt automatisch een levenslange gevangenisstraf. Wilders heeft liever vijf gevangenen in een cel dan een veroordeelde te vroeg terug op straat.

Preventief

Hij wil verder onbewaakt proefverlof voor tbs'ers en taakstraffen voor geweldsdelicten afschaffen. Preventief fouilleren moet in heel Nederland voor de politie mogelijk worden.

Opzeggen

Wie geweld pleegt en een dubbele nationaliteit heeft, moet worden uitgezet naar dat land van herkomst. Nederland moet daarvoor desnoods internationale verdragen opzeggen.

Verbod

Wilders wil artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs) laten bestaan, maar wil een verbod op het oprichten van islamitische scholen. Radicale imams moeten worden uitgezet en moskeeën waar radicaal gepreekt wordt, gesloten.

Onverenigbaar

Grondrechten moeten ontnomen worden aan mensen die de rechtsstaat met geweld willen bestrijden. "Islam en democratie zijn onverenigbaar", meent Wilders. Hoofddoekjes in publieke functies moeten verboden worden.

Nederland uit EU

Wilders is tegen de Europese Grondwet en tegen toetredingsonderhandelingen met Turkije. Als Turkije ooit bij de EU komt, moet Nederland er uit stappen, meent hij.

Vrijheid

Vrijheid van meningsuiting is voor Wilders het belangrijkste grondrecht. "Een imam die een politicus dood wenst, mag dat - hoe verwerpelijk ook - wensen en zelfs uitspreken", schrijft Wilders.

Hij verwijst daarmee onder anderen naar de Nederlandse imam Abdul-Jabbar van de Ven die in een EO-televisieuitzending onlangs stelde dat hij het niet erg zou vinden als Wilders zou sterven aan bijvoorbeeld kanker.

http://www.nu.nl/news/496179/11/Wilders_verklaart_zich_%27onafhankelijk%27_van_pol itieke_elite.html

The_Reporter
13-03-05, 20:59
Geplaatst door Snake0ne
De ministeries van Economische Zaken, Onderwijs en Ontwikkelingssamenwerking en ook de Sociaal-Economische Raad en het poldermodel kunnen worden opgeheven.

Grenzen dicht

Verder moeten de Nederlandse Antillen uit het Koninkrijk worden gezet en moet Nederland zelf binnen de Europese Unie een status aparte eisen om zo het eigen immigratiebeleid te kunnen voeren. Daarbinnen gaan de grenzen vijf jaar dicht voor niet-westerse allochtonen.

Opzeggen

Wie geweld pleegt en een dubbele nationaliteit heeft, moet worden uitgezet naar dat land van herkomst. Nederland moet daarvoor desnoods internationale verdragen opzeggen.

Verbod

Wilders wil artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs) laten bestaan, maar wil een verbod op het oprichten van islamitische scholen. Radicale imams moeten worden uitgezet en moskeeën waar radicaal gepreekt wordt, gesloten.

Onverenigbaar

Grondrechten moeten ontnomen worden aan mensen die de rechtsstaat met geweld willen bestrijden. "Islam en democratie zijn onverenigbaar", meent Wilders. Hoofddoekjes in publieke functies moeten verboden worden.

Nederland uit EU

Wilders is tegen de Europese Grondwet en tegen toetredingsonderhandelingen met Turkije. Als Turkije ooit bij de EU komt, moet Nederland er uit stappen, meent hij.

http://www.nu.nl/news/496179/11/Wilders_verklaart_zich_%27onafhankelijk%27_van_pol itieke_elite.html
Alles wat ik niet gequote heb, is wel over te praten.

Snake0ne
13-03-05, 21:08
http://www.coupewilders.tk/

Snake0ne
13-03-05, 21:13
Geplaatst door The_Reporter
Alles wat ik niet gequote heb, is wel over te praten.

Dat geldt voor mij niet; Wilders ondermijnt de democratie met zijn radicale uitwassen van zijn haar en extremistische ideeen.

Niemand heeft op zijn partij gestemd en dus moet ie opsouten.

barfly
13-03-05, 21:23
Dat Wilders een lul is, is niet nieuw volgens mij...

~Panthera~
13-03-05, 21:26
Geplaatst door barfly
Dat Wilders een lul is, is niet nieuw volgens mij...

Penis Agrarius. :moe:

barfly
13-03-05, 21:28
Geplaatst door ~Panthera~
Penis Agrarius. :moe:

penis jujubus :moe:

~Panthera~
13-03-05, 21:31
Geplaatst door barfly
penis jujubus :moe:

Precies. :moe:


:hihi:

mark61
13-03-05, 21:43
Geplaatst door ~Panthera~
Precies. :moe:


:hihi:

~ Limbabweanus ook nog een keer.

~Panthera~
13-03-05, 21:45
Geplaatst door mark61
~ Limbabweanus ook nog een keer.

EN..........limbabwanka. :fpetaf:

:haha:


Ik doe de deur alvast ff op slot. :boeps:
Als ik jullie niet meer zie : dan zit ik te schaken met Bardfly. :zwaai:

Simon
13-03-05, 22:08
Volgens mij is zijn beginselprogramma in strijd met de grondwet dus ik hoop dat die zogenaamde overkoepelende moslimorganisatie hem aanklaagt.

Dit lijkt mij in ieder geval in strijd met artikel 1 van de grondwet:

Verbod
Wilders wil artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs) laten bestaan, maar wil een verbod op het oprichten van islamitische scholen.

rja2
13-03-05, 22:28
Geplaatst door Simon
Volgens mij is zijn beginselprogramma in strijd met de grondwet dus ik hoop dat die zogenaamde overkoepelende moslimorganisatie hem aanklaagt.

Dit lijkt mij in ieder geval in strijd met artikel 1 van de grondwet:

Verbod
Wilders wil artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs) laten bestaan, maar wil een verbod op het oprichten van islamitische scholen.
Als hij Artikel 23 wil afschaffen, zou ik steunen. Niet ik dat, op hem zou stemmen.

Maar dat Artikel 23 voor alle stromingen geldt en niet de moslims, kan volgens mij niet.

Ourzazate
14-03-05, 03:11
Geplaatst door Snake0ne


Hij verwijst daarmee onder anderen naar de Nederlandse imam Abdul-Jabbar van de Ven die in een EO-televisieuitzending onlangs stelde dat hij het niet erg zou vinden als Wilders zou sterven aan bijvoorbeeld kanker.



Vd Ven is geen imam, maar een self proclaimed leraar...:).

Simon
14-03-05, 07:48
Geplaatst door rja2
Als hij Artikel 23 wil afschaffen, zou ik steunen. Niet ik dat, op hem zou stemmen.

Maar dat Artikel 23 voor alle stromingen geldt en niet de moslims, kan volgens mij niet.

Ja dat bedoel ik. Dan ben je openlijk aan het discrimineren. Lijkt mij toch meer kans maken om zoiets aan te pakken dan een verbod op submission II waarvan nog niemand het scenario kent. En films verbieden klinkt mij sowieso een beetje dommig in de oren.

Euhhh
14-03-05, 08:14
Artikel 23 moet helemaal afgeschaft worden, op school hoor je rekenen etc etc te leren, geloof doe je maar fijn thuis en niet van mijn belastingcenten.
Ik wens niet via de belastingen mee te sponseren aan een andermans geloof.

Het 3 strikes and your out principe mag wat mij betreft vandaag nog in gevoerd worden.

Joesoef
14-03-05, 08:15
Anti-islampartij

Wilders stelt in de inleiding van zijn programma met nadruk dat de politieke beweging waaraan hij werkt meer wordt dan een 'anti-islampartij' . De problemen in Nederland wortelen dieper en zijn het gevolg van "incompetentie van de politieke elite in Brussel en Den Haag. Ons land is onveilig, de publieke ruimte is verloederd, de economie kwakkelt, en de publieke sector is een puinhoop."


:fuckit2:

Tomas
14-03-05, 08:20
Ik ben juist erg voor islamitische scholen. Ik kan het niet bewijzen, maar volgens mij speelt er op dit moment een gigantisch scholingsdrama af. Waarbij er veel te veel kinderen onnodig opgeleid worden tot gefrustreerde criminelen. En dat komt o.a. omdat blanke lerkrachten niet goed weten hoe ze allochtone kinderen moeten opvoeden/aanpakken en bovendien nagenoeg geen enkele communicatie heben met de ouders. Die bestaan simpelweg niet. Ook merk ik uit eigen ervaring dat leerkrachten ongeveer net zo cynisch en racistisch zijn over de toekomstverwachting van een allocthoon kind als de gemiddelde nederlander. En dat doet weinig goeds verwachten van de toekomst. Om dit allemaal om te draaien lijkt mij een islamitische school met veel eigen leerkrachten, cultuur en normen en waarden een oplossing. Geen oplossing voor de integratie. Je maakt er geen perfect geinitegreerde vaderland lievende kindertjes van. Maar dat hoeft voor mij ook niet zo zeer. Het zou fijn zijn als we elkaar wat beter begrepen, maar het hoeft niet perse. Het zou al een hele stap zijn als we elkaar niet zo zouden minachten of haten uit frustraties.

Descendent
14-03-05, 08:30
:droef: Is ie nou echt geen reincarnatie van de eens door NL zo geliefde Fortuyn? (Ach sorry, ik bedoel natuurlijk Pim!).
Tjongejonge, zie je weer hoe de geschiedenis (Gouden eeuw) weer wordt misbruikt voor nationalistische en populistische doeleinden.
Islamitische scholen verbieden vind ik acceptabel.... mits je de Christelijke scholen ook verbiedt. Maar dat heeft meer met mijn visie op onderwijs en geloof te maken dan met rechts ideeengoed. :hihi:
Ach, Wilders heeft een paar goeie punten, over bureacratie enzo, hoewel dat ook stokpaardjes zijn. Die enkele goeie punten wegen echter niet op tegen het rechts populisme... :zweep:

Het zal velen niet verbazen, maar men is hier op Maroc.nl veel minder rechts dan op bv. Fok.

Simon
14-03-05, 10:09
Geplaatst door Euhhh
Artikel 23 moet helemaal afgeschaft worden, op school hoor je rekenen etc etc te leren, geloof doe je maar fijn thuis en niet van mijn belastingcenten.
Ik wens niet via de belastingen mee te sponseren aan een andermans geloof.

Het 3 strikes and your out principe mag wat mij betreft vandaag nog in gevoerd worden.

Dat vind ik ook best maar daar is helaas geen meerderheid voor in de kamer. Echter je kan natuurlijk niet artikel 23 alleen maar afschaffen voor één geloof.

TonH
14-03-05, 10:26
Turkije de EG in en Nederland er uit?! Vind ik wel een goede deal. :D

Marsipulami
14-03-05, 10:59
Geplaatst door Tomas
Ik ben juist erg voor islamitische scholen. Ik kan het niet bewijzen, maar volgens mij speelt er op dit moment een gigantisch scholingsdrama af. Waarbij er veel te veel kinderen onnodig opgeleid worden tot gefrustreerde criminelen. En dat komt o.a. omdat blanke lerkrachten niet goed weten hoe ze allochtone kinderen moeten opvoeden/aanpakken en bovendien nagenoeg geen enkele communicatie heben met de ouders. Die bestaan simpelweg niet. Ook merk ik uit eigen ervaring dat leerkrachten ongeveer net zo cynisch en racistisch zijn over de toekomstverwachting van een allocthoon kind als de gemiddelde nederlander. En dat doet weinig goeds verwachten van de toekomst. Om dit allemaal om te draaien lijkt mij een islamitische school met veel eigen leerkrachten, cultuur en normen en waarden een oplossing. Geen oplossing voor de integratie. Je maakt er geen perfect geinitegreerde vaderland lievende kindertjes van. Maar dat hoeft voor mij ook niet zo zeer. Het zou fijn zijn als we elkaar wat beter begrepen, maar het hoeft niet perse. Het zou al een hele stap zijn als we elkaar niet zo zouden minachten of haten uit frustraties.

Heel juist

Juliette
14-03-05, 14:05
Geplaatst door Simon
Verbod
Wilders wil artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs) laten bestaan, maar wil een verbod op het oprichten van islamitische scholen.

Hoe gaat ie dat doen? Lijkt me n tikje tegenstrijdig.

Snake0ne
15-03-05, 13:43
Geplaatst door Descendent
:droef: Is ie nou echt geen reincarnatie van de eens door NL zo geliefde Fortuyn? (Ach sorry, ik bedoel natuurlijk Pim!).
Tjongejonge, zie je weer hoe de geschiedenis (Gouden eeuw) weer wordt misbruikt voor nationalistische en populistische doeleinden.
Islamitische scholen verbieden vind ik acceptabel.... mits je de Christelijke scholen ook verbiedt. Maar dat heeft meer met mijn visie op onderwijs en geloof te maken dan met rechts ideeengoed. :hihi:
Ach, Wilders heeft een paar goeie punten, over bureacratie enzo, hoewel dat ook stokpaardjes zijn. Die enkele goeie punten wegen echter niet op tegen het rechts populisme... :zweep:

Het zal velen niet verbazen, maar men is hier op Maroc.nl veel minder rechts dan op bv. Fok.

:duim:

mark61
15-03-05, 13:51
Geplaatst door Tomas
En dat komt o.a. omdat blanke lerkrachten niet goed weten hoe ze allochtone kinderen moeten opvoeden/aanpakken en bovendien nagenoeg geen enkele communicatie heben met de ouders. Die bestaan simpelweg niet.

Daar wordt hard aan gewerkt. Misschien niet bij jou daar, maar in de grote steden zijn enorm veel initiatieven om ouders bij de scholing van hun kinderen te betrekken. Het kost veel moeite, maar het lukt steeds beter om ouders te mobiliseren. In any case is het een voorbijgaand probleem, de volgende generatie die je hier ziet prikken zullen echt zeer goed op de opleiding van hun kinderen letten. Tenzij die volgende generatie ouders voor een flink deel uit nieuwkomers bestaan, natuurlijk. Dan begint het verhaal weer van voren af aan. Maar alle cijfers wijzen er dacht ik op dat dat niet gaat gebeuren.

Snake0ne
15-03-05, 15:57
Geplaatst door Eduardo
Het Nederlandse volk verdient Wilders. En dan maak ik geen onderscheid naar herkomst.

Zoals de Duitsers ooit hitler verdienden?

Tomas
15-03-05, 19:03
Geplaatst door mark61
Daar wordt hard aan gewerkt. Misschien niet bij jou daar, maar in de grote steden zijn enorm veel initiatieven om ouders bij de scholing van hun kinderen te betrekken. Het kost veel moeite, maar het lukt steeds beter om ouders te mobiliseren. In any case is het een voorbijgaand probleem, de volgende generatie die je hier ziet prikken zullen echt zeer goed op de opleiding van hun kinderen letten. Tenzij die volgende generatie ouders voor een flink deel uit nieuwkomers bestaan, natuurlijk. Dan begint het verhaal weer van voren af aan. Maar alle cijfers wijzen er dacht ik op dat dat niet gaat gebeuren.

Wat ik wel weet is dat de basisschool waar mijn kinderen op hebben gezeten laatst een Marokkodag hebben georganiseerd. Mijn vrouw is daar nog altijd overblijfmoeder, dus die hoort nog 's wat. En dat was een groot succes. Veel marokkaanse ouders die dol enthousiast kwamen helpen met het Marokkaans inrichten en aankleden van de lokalen en natuurlijk lekkerneien koken. De hele school naar de moskee enzo.

Maar je kan die basisschool nauwelijks een zwarte school noemen. Nee, da's echt een witte met wat kleur hier en daar. De leerkrachten die ik zelf persoonlijk ken zitten of hebben gezeten op echte zwarte scholen. En daar heb ik nog niks positiefs van gehoord.

Wat je dan weer wel hebt met zo'n marokkodag is gezeik van autochtnone ouders. Niet veel. 't zijn er maar een paar. Maar toch. Er waren dus ouders (minimaal 1) die hun kind(eren) verboden om naar de moskee te gaan. En uit politieke verwegingen werden de ramen niet alleen met de marokkaanse vlag versierd, maar afgewisseld met de nederlandse vlag. Ja, ja. Sommige ouders vonden dat waanzin. Maar de schoolleiding vond dat het gevoelig zou kunnen liggen. Wat er dus nog meer voor een telefoontjes zijn binnengekomen laat te raden.

Maargoed. De ellende die zich op dit moment afspeelt op middelbare scholen is -voor zover ik af en toe te horen krijg- met geen pen te beschrijven en zal ons allemaal nog heel lang achtervolgen.