PDA

Bekijk Volledige Versie : Over 11 weken........



Rabi'ah.
14-03-05, 10:49
.........Centraal Schriftelijk Examen.

Bid voor me. Duimen mag ook.

wytze
14-03-05, 10:50
da's pas over 11 weken. tijd genoeg om de zaak goed uit je hoofd te leren. dan kun je het op eigen kracht. hoeft er niemand te bidden of duimen. :p

Rabi'ah.
14-03-05, 10:53
Geplaatst door wytze
da's pas over 11 weken. tijd genoeg om de zaak goed uit je hoofd te leren. dan kun je het op eigen kracht. hoeft er niemand te bidden of duimen. :p

Ben ook hard aan het leren hoor.

Vandaar ook, onder andere, mijn afwezigheid.

Maar iedere hulp is meegenomen.

wytze
14-03-05, 10:55
ik dacht al, wat horen we weinig van Rabiah de laatste tijd.

maar denk je nou echt dat het helpt als ik hier een beetje duimen ga zitten draaien? :melig:

Rabi'ah.
14-03-05, 10:57
Geplaatst door wytze

maar denk je nou echt dat het helpt als ik hier een beetje duimen ga zitten draaien? :melig:

:moe:

Jij bent zeker melig vandaag?

wytze
14-03-05, 11:12
ik ben bloedserieus vandaag :wijs:

David
14-03-05, 12:14
Geplaatst door Rabi'ah.
.........Centraal Schriftelijk Examen.

Bid voor me. Duimen mag ook.



Ik zal kaarsjes voor je branden!

Tomas
14-03-05, 12:21
Meld 't ook nog even 1 dag van te voren. Dan bid ik ook voor je.

wytze
14-03-05, 12:28
Tomas,
waar ga jij naar toe bidden dan?

Tomas
14-03-05, 12:31
Geplaatst door wytze
Tomas,
waar ga jij naar toe bidden dan?


Geen idee. Hoezo?

wytze
14-03-05, 12:36
hoezo? nou lijkt me wel relevant. Bid je tot de Grote Ontwerper? de duivel? het Toeval? de Evolutie?
maakt nogal verschil lijkt me.

Tomas
14-03-05, 12:40
Geplaatst door wytze
hoezo? nou lijkt me wel relevant. Bid je tot de Grote Ontwerper? de duivel? het Toeval? de Evolutie?
maakt nogal verschil lijkt me.

Waarom zou ik dat moeten weten? Nou vooruit ik zal je verklappen dat ik soms inderdaad wel eens bid. En dat komt simpelweg uit de frustratie dat ik me soms zo machteloos voel om iets te kunnen veranderen wat ik graag zou willen veranderen. Dus als het er echt om doet. Ik heb eigenlijk nooit ergens invloed op, maar dat zal me aan m'n reet roesten. Maar heel soms als het om het welzijn van kinderen, geliefde of whoever gaat dan voer ik uit onmacht en frustratie soms het ritueel van bidden uit. Dat helpt altijd wel wat. Zal wel komen door mijn fundamentalistische opvoeding. Maar ik verbeeld mij alleen nooit dat ik tot iets of iemand bid. Het is slechts een ritueel en dat is al voldoende. Ik denk eigenlijk dat dat voor de meeste mensen zo is, ook al denken ze dat ze tot god bidden.

Spoetnik
14-03-05, 12:42
CSE... dat stelt toch niks voor..

beetje multichoice vraagjes beantwoorden... in het ergste geval een of twee open vragen bij geschiedenis.

wytze
14-03-05, 12:47
@tomas.
ok. dank voor de oprechtheid.

spoetnik,
ik was voor mijn theorie examen idd met vlag en wimpel geslaagd. over het praktijkexamen zullen we het maar niet hebben.

Juliette
14-03-05, 12:52
Geplaatst door wytze
Tomas,
waar ga jij naar toe bidden dan?

Is toch niet belangrijk? Gewoon bidden met Rab'iah in gedachten en hopen dat ze slaagt voor haar examen.

Tomas
14-03-05, 12:54
Geplaatst door Juliette
Is toch niet belangrijk? Gewoon bidden met Rab'iah in gedachten en hopen dat ze slaagt voor haar examen.

Precies. Dat wytze zelfs door 'n domme belg gecorrigeerd moet worden. Tsk.

wytze
14-03-05, 13:03
Geplaatst door Juliette
"Is toch niet belangrijk? Gewoon bidden met Rab'iah in gedachten en hopen dat ze slaagt voor haar examen."

quote:
"Precies. Dat wytze zelfs door 'n domme belg gecorrigeerd moet worden. Tsk."


sjonge, sjonge wat een onbenul.
kwil jullie toch ff waarschuwen. Voor je het weet zit je te bidden met rabiah in je gedachten en blijkt dat de duivel zit te luisteren want je hebt ff niet aangegeven waar je naartoe zit te bidden. Nou, dan moet je niet raar opkijken dat Rabiah vies vet zakt voor r examen.
Of, andere mogelijkheid, niet de duivel maar Toeval zit te luisteren. Ook niet leuk voor Rabiah.

ik bedoel maar.

Bofko
14-03-05, 14:01
Geplaatst door wytze
Of, andere mogelijkheid, niet de duivel maar Toeval zit te luisteren. Ook niet leuk voor Rabiah.

ik bedoel maar.

:student: Bij Toeval weet je nooit wat hij gaat doen.

SalmayaSale
14-03-05, 14:05
Geplaatst door Rabi'ah.
.........Centraal Schriftelijk Examen.

Bid voor me. Duimen mag ook.


Dat zal ik doen.
Doe je best en het komt allemaal inshallah goed. :wink:

SalmayaSale
14-03-05, 14:10
Geplaatst door Bofko
:student: Bij Toeval weet je nooit wat hij gaat doen.


Precies. Het is ook toevallig dat hij maatje is met het lot en voorbestemming. :wink:

Maar als Rabi... toevallig haar best zou doen, op die dag is ze toevallig helemaal niet angstig en toevallig, zijn haar hersenen helemaal tiptop.

Komt Toeval toevallig kijken, heeft hij toch geen kans van slagen. :duim: en wordt toeval een verval

Of ben ik toevallig aan het toevalkletsen :p

Juliette
14-03-05, 14:27
Geplaatst door Tomas
Precies. Dat wytze zelfs door 'n domme belg gecorrigeerd moet worden. Tsk. :belgie:

Tomas
14-03-05, 14:28
Geplaatst door SalmayaSale
Het is ook toevallig dat hij maatje is met het lot en voorbestemming. :wink:


Nou, toevallig niet.

SalmayaSale
14-03-05, 14:32
Geplaatst door Tomas
Nou, toevallig niet.

Ben je toevallig Toeval of ken je hem persoonlijk?

Tomas
14-03-05, 14:37
Geplaatst door SalmayaSale
Ben je toevallig Toeval of ken je hem persoonlijk?

Ik heb toevallig last van toevallen.

Bofko
14-03-05, 14:50
Geplaatst door SalmayaSale
Precies. Het is ook toevallig dat hij maatje is met het lot en voorbestemming. :wink:


Toeval is de vijand van ´Lot´en ´ Voorbestemming´. Dus als Toeval bestaat bestaan die andere 2 niet. :roker:

~Panthera~
14-03-05, 14:52
Geplaatst door Bofko
Toeval is de vijand van ´Lot´en ´ Voorbestemming´. Dus al Toeval bestaat bestaan die andere 2 niet. :roker:

toevallig.

SalmayaSale
14-03-05, 14:53
Geplaatst door Tomas
Ik heb toevallig last van toevallen.



Dat is toevallig pech.......... voor JOU dan :jeweetog:
Bestaan toevallen wel eigenlijk? Of zijn het synchroniseerde feiten die op toeval lijken omdat wij toevallig het niet snappen.

Zou het ook toevallig zijn dat uiteindelijk puntje bij paaltje komt? :rolleyes:

SalmayaSale
14-03-05, 14:55
Geplaatst door Bofko
Toeval is de vijand van ´Lot´en ´ Voorbestemming´. Dus als Toeval bestaat bestaan die andere 2 niet. :roker:


Omdat jij aanneemt dat Toeval machtiger is dan voorbestemming en lot?

Is het niet zo dat alles een tegenoverstelde heeft?

God tegen Duivel
Dat tegen nacht
.....................

Bofko
14-03-05, 14:55
Mensen proberen wanhopig ordening en grip op het leven te krijgen. Ze willen van onzekerheid af. Ze haten Toeval en hebben daarom Lot en Voorbestemming in het leven gecreerd.

SalmayaSale
14-03-05, 15:07
Geplaatst door Bofko
Mensen proberen wanhopig ordening en grip op het leven te krijgen. Ze willen van onzekerheid af. Ze haten Toeval en hebben daarom Lot en Voorbestemming in het leven gecreerd.


Daar ben ik helemaal mee eens.
Ik heb altijd gedacht dat vooral moslims gevangen zitten tussen Maktoub en inshallah. Daardoor blijven apathisch en zijn fatalistisch geworden.

Maar aan de anderen kant, zijn die 2 woorden een redding voor veel mensen.
In landen van onterecht, honger en dictatuur is hen daardoor waanzin bespaard.

Bofko
14-03-05, 15:14
Geplaatst door SalmayaSale
Maar aan de anderen kant, zijn die 2 woorden een redding voor veel mensen.
In landen van onterecht, honger en dictatuur is hen daardoor waanzin bespaard.

Helemaal mee eens. Ze kunnen het leven draaglijker maken en zijn in die zin wel waardevol. Maar het blijven wel placebo´s.

freya
14-03-05, 15:45
Geplaatst door Tomas
Waarom zou ik dat moeten weten? Nou vooruit ik zal je verklappen dat ik soms inderdaad wel eens bid. En dat komt simpelweg uit de frustratie dat ik me soms zo machteloos voel om iets te kunnen veranderen wat ik graag zou willen veranderen. Dus als het er echt om doet. Ik heb eigenlijk nooit ergens invloed op, maar dat zal me aan m'n reet roesten. Maar heel soms als het om het welzijn van kinderen, geliefde of whoever gaat dan voer ik uit onmacht en frustratie soms het ritueel van bidden uit. Dat helpt altijd wel wat. Zal wel komen door mijn fundamentalistische opvoeding. Maar ik verbeeld mij alleen nooit dat ik tot iets of iemand bid. Het is slechts een ritueel en dat is al voldoende. Ik denk eigenlijk dat dat voor de meeste mensen zo is, ook al denken ze dat ze tot god bidden.

:schok:

:D Jij houdt je met magie bezig Tomas!

Bidden naar niks of niemand is het richten van je eigen wil en energie :duim:

Welcome to the club :tover:

:p

freya
14-03-05, 15:46
Succes Rabiah!

Eke
14-03-05, 16:05
Geplaatst door freya
Succes Rabiah!

Freya, ik begon je al te missen. Zag dat je griep hebt gehad...

Rabiah. zorg dat je tijdens het leren zo ontspannen mogelijk bent, dan blijft het het beste beklijven,dus ga ergens lekker zitten en krabbel steeds wat aantekeningen zodat je geconcentreerd blijft en iets hebt om snel door te nemen over een tijdje..
maar wees blij als je op de dag van je examen merkt dat je ietsjes zenuwachtig bent..voel je dan gezegend:dat doet je kennis beter naar buiten vloeien, je kunt scherper nadenken.

Over 11 weken, he ? Gelukkig heb je de tijd :blij:

Tomas
14-03-05, 16:12
Geplaatst door freya
:schok:

:D Jij houdt je met magie bezig Tomas!

Bidden naar niks of niemand is het richten van je eigen wil en energie :duim:

Welcome to the club :tover:

:p

Dream on. Ik richt me ook niet op mijn eigen wil en/of energie. Echt niet.

freya
14-03-05, 16:17
Geplaatst door Tomas
Dream on. Ik richt me ook niet op mijn eigen wil en/of energie. Echt niet.

Je hebt/ziet een probleem en je gaat bidden dat het opgelost wordt. Jouw wil is dus dat het opgelost wordt en jouw gebed is de energie die je daarvoor stuurt. Magie in de meest elementaire vorm :)

:roker:

wytze
15-03-05, 10:10
Salmaya,
wat betekent Maktoub?

Rabi'ah.
17-03-05, 11:09
Geplaatst door freya
Succes Rabiah!

Dankjewel. :)

Rabi'ah.
17-03-05, 11:10
Geplaatst door wytze
Salmaya,
wat betekent Maktoub?

Maktoub=het lot

wytze
17-03-05, 11:11
Rabiah,
doorleren. :fplet:

wytze
17-03-05, 11:13
quote:
"Maktoub=het lot"

Dank je wel!