PDA

Bekijk Volledige Versie : Britten scoren hoog in categorie "overbodig onderzoek"



Juliette
14-03-05, 14:24
Britse vrouwen krijgen speciaal bierglas

hrt
14/03/2005

BRUSSEL - De horeca in Groot-Brittannië wil het bier vrouwvriendelijker maken. Het halve-literglas wordt er voor vrouwen vervangen door wijnglazen die gemakkelijker in de hand liggen en die de smaak zouden ten goede komen. Het initiatief komt er nadat bleek dat de meeste vrouwen wijn boven bier verkiezen, meldt Scotland on Sunday. :confused:

Vrouwelijke pubbezoekers drinken liever wijn: 36 procent bestelt wijn, tegenover 14 procent die bier bestelt. Volgens de British Beer & Pub Association ligt de oorzaak daarvan bij de 'pint', het halve-literglas. Vrouwen vinden het grote glas lelijk en onpraktisch. Daarom wordt een bierglas speciaal voor vrouwen geïntroduceerd. Het glas is slank, heeft een pootje en kan slechts een derde van een 'mannenglas' (18,5 cl) bevatten. Zo moet de drempel tussen wijn en bier verlaagd worden. :maf3:

Niet alleen vrouwen halen hun neus op voor bier, de totale bierconsumptie is flink gedaald. In Duitsland, waar traditioneel erg veel bier gedronken wordt, drinkt de gemiddelde bierdrinker nog slechts 206 halve liters (dus: 103 volle liters) per jaar. In 1990 waren dat er nog 258.

Het idee is niet volledig nieuw. In 2003 creëerde Volvo een conceptauto 'door vrouwen voor vrouwen'. Dat idee werd onmiddellijk afgewezen, zowel door mannen als vrouwen, omdat de auto symbool stond voor de ouderwetse positieve discriminatie ten opzichte van vrouwen.

Prosit!

:cola: :cola:

Bofko
14-03-05, 15:10
Toch denk ik niet dat dit een overbodig onderzoek is.
Je doet toch ook geen wijn in een limonadeglas ?
Een groot bord mudvol scheppen met eten wekt toch ook weerzin.
Mensen zijn toch gevoelig voor dit soort dingetjes. Niet dronken mannen natuurlijk, maar wel vrouwen die hun eerste elegante glaasje bier willen proberen.

Juliette
14-03-05, 15:22
Geplaatst door Bofko
Toch denk ik niet dat dit een overbodig onderzoek is.
Je doet toch ook geen wijn in een limonadeglas ?
Een groot bord mudvol scheppen met eten wekt toch ook weerzin.
Mensen zijn toch gevoelig voor dit soort dingetjes. Niet dronken mannen natuurlijk, maar wel vrouwen die hun eerste elegante glaasje bier willen proberen.

Misschien had ik idioot onderzoek moeten zetten. Ik denk niet dat vrouwen meer bier gaan drinken omdat het plots in elegante glaasjes geschonken wordt. Terwijl ze liever wijn drinken. Of onderschat ik de kracht van een goede marketing?

Tomas
14-03-05, 15:25
Geplaatst door Juliette
Misschien had ik idioot onderzoek moeten zetten. Ik denk niet dat vrouwen meer bier gaan drinken omdat het plots in elegante glaasjes geschonken wordt. Terwijl ze liever wijn drinken. Of onderschat ik de kracht van een goede marketing?

Je overschat in ieder geval wel de smaak van vrouwen. Die wordt in zijn geheel bepaald door wat andere vrouwen vinden dat kan, mag of staat. En als ze het idee krijgen via de reclame dat dat bier uit een wijnglas is dan moet dat dan maar. Troost je, je gaat het uiteindelijk nog lekker vinden ook.

~Panthera~
14-03-05, 15:25
Geplaatst door Juliette
Misschien had ik idioot onderzoek moeten zetten. Ik denk niet dat vrouwen meer bier gaan drinken omdat het plots in elegante glaasjes geschonken wordt. Terwijl ze liever wijn drinken. Of onderschat ik de kracht van een goede marketing?

Ik denk het ook niet, die willen gewoon een groot glas wijn. :D

Bofko
14-03-05, 15:28
Geplaatst door Juliette
Misschien had ik idioot onderzoek moeten zetten. Ik denk niet dat vrouwen meer bier gaan drinken omdat het plots in elegante glaasjes geschonken wordt. Terwijl ze liever wijn drinken. Of onderschat ik de kracht van een goede marketing?

Juist. Misschien drinken ze wel liever wijn vanwege het afschrikkingseffect van die grote glazen bier ? Het waarom moet dus onderzocht worden.
Marketing heeft al wel laten zien dat mensen de meest idiote motivaties kunnen hebben voor hun keuzes. Of doorfilosoferend : Marketing heeft aangetoond dat de vrije keuze helemaal niet zo vrij is maar vaak wordt gestuurd door conformisme, jaloezie, concurrentie etc etc.

Juliette
14-03-05, 15:34
Geplaatst door Bofko

Of doorfilosoferend : Marketing heeft aangetoond dat de vrije keuze helemaal niet zo vrij is maar vaak wordt gestuurd door conformisme, jaloezie, concurrentie etc etc.

Pffft. Die vrije keuze was toch al beperkt door de Grote Ontwerper, de duivel en Toeval.

Bofko
14-03-05, 15:38
Geplaatst door Juliette
Pffft. Die vrije keuze was toch al beperkt door de Grote Ontwerper, de duivel en Toeval.

Juist, en daar komt Marketing nu bij.
Dit, om alles Complexer te maken en zodoende de mensen makkelijker zoete koek te laten slikken.

Juliette
14-03-05, 15:51
Geplaatst door Bofko
Juist, en daar komt Marketing nu bij.
Dit, om alles Complexer te maken en zodoende de mensen makkelijker zoete koek te laten slikken.

Jammer. Nu wordt ons zelfs de illusie ontnomen dat we een vrije keuze hebben. En op een ander niveau geeft Marketing dan weer de illusie dat we meer vrije keuze dan ooit hebben.

Bofko
14-03-05, 16:02
Geplaatst door Juliette
Jammer. Nu wordt ons zelfs de illusie ontnomen dat we een vrije keuze hebben. En op een ander niveau geeft Marketing dan weer de illusie dat we meer vrije keuze dan ooit hebben.

:duim: Prima samenvatting. We weten nu dus weer meer maar zijn daar niets mee opgeschoten.
En dank je voor de introductie van weer een nieuw zeer interessant begrip : de Illusie.

Juliette
14-03-05, 16:05
Geplaatst door Bofko
:duim: Prima samenvatting. We weten nu dus weer meer maar zijn daar niets mee opgeschoten.
En dank je voor de introductie van weer een nieuw zeer interessant begrip : de Illusie.

de Grote Ontwerper, de duivel, Toeval, Marketing & Illusie. Het wordt complex :hihi:

Tomas
14-03-05, 16:11
Geplaatst door Juliette
de Grote Ontwerper, de duivel, Toeval, Marketing & Illusie. Het wordt complex :hihi:

Nog even en het kan allemaal geen toeval meer zijn.

Juliette
14-03-05, 21:55
Geplaatst door Tomas
Nog even en het kan allemaal geen toeval meer zijn.
Of juist wel. Met Toeval ben je nooit zeker. Tenzij toevallig.

Tomas
14-03-05, 21:58
Geplaatst door Juliette
Of juist wel. Met Toeval ben je nooit zeker. Tenzij toevallig.
Er zou dus geheel toevallig een grote ontwerper achter kunnen zitten?

Bofko
14-03-05, 22:28
Het mooie van toeval is dat, als het in grote getale voorkomt er wetmatigheid ontstaat !
En wetmatigheid geeft weer voorspellend vermogen !

Gooi maar eens 1 miljoen keer een munt op. Het aantal keren ´kop´ zal afgerond op 50% uitkomen. En dat kun je vooraf heel gemakkelijk voorspellen.