PDA

Bekijk Volledige Versie : Beiroet: 800.000 betogers tegen Syrië.



echnaton
14-03-05, 17:04
Beiroet: 800.000 betogers tegen Syrië.

BEIROET - In de straten van de Libanese hoofdstad Beiroet hebben zich maandagmiddag zeker 800.000 mensen verzameld om te betogen tegen de Syrische aanwezigheid in Libanon. De demonstratie is georganiseerd door de anti-Syrische oppositie in het land, meldde een woordvoerder van het stadsbestuur.

De woordvoerder zei dat er nieuwe betogers van buiten Beiroet bleven komen. Hij stelde dat er zeker 2,5 keer zoveel mensen zijn als bij de pro-Syrische betoging afgelopen dinsdag in de stad. De actievoerders komen met bussen, auto's en zelfs boten naar de Libanese hoofdstad.

De Libanese televisie toonde beelden van de menigte, waarin veel betogers met de Libanese vlag zwaaiden.

Het gaat om de grootste demonstratie in het land sinds de moord op de voormalige premier Rafic Hariri een maand geleden. De demonstranten willen 'de waarheid opeisen' over de dodelijke aanslag op Hariri.

De Volkskrant, 14 maart 2005

DEMOcraat
14-03-05, 18:27
Geplaatst door echnaton
Beiroet: 800.000 betogers tegen Syrië.

BEIROET - In de straten van de Libanese hoofdstad Beiroet hebben zich maandagmiddag zeker 800.000 mensen verzameld om te betogen tegen de Syrische aanwezigheid in Libanon. De demonstratie is georganiseerd door de anti-Syrische oppositie in het land, meldde een woordvoerder van het stadsbestuur.

De woordvoerder zei dat er nieuwe betogers van buiten Beiroet bleven komen. Hij stelde dat er zeker 2,5 keer zoveel mensen zijn als bij de pro-Syrische betoging afgelopen dinsdag in de stad. De actievoerders komen met bussen, auto's en zelfs boten naar de Libanese hoofdstad.

De Libanese televisie toonde beelden van de menigte, waarin veel betogers met de Libanese vlag zwaaiden.

Het gaat om de grootste demonstratie in het land sinds de moord op de voormalige premier Rafic Hariri een maand geleden. De demonstranten willen 'de waarheid opeisen' over de dodelijke aanslag op Hariri.

De Volkskrant, 14 maart 2005

dat is ongeveer 75% van het christelijk bevolking van libanon..

echnaton
14-03-05, 18:29
Geplaatst door DEMOcraat
dat is ongeveer 75% van het christelijk bevolking van libanon..

De anti-Syriëcoalitie is heel wat breder. Een groot deel van de moslims doet ook mee, en de druzen. Aalleen de sjiïten niet, heb ik begrepen.

mark61
14-03-05, 18:37
Unlike previous anti-Syrian rallies, Sunni Muslims came out in force to join Druze and Christians to commemorate the loss of their leader.


http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4346613.stm

echnaton
14-03-05, 18:42
Geplaatst door mark61
Unlike previous anti-Syrian rallies, Sunni Muslims came out in force to join Druze and Christians to commemorate the loss of their leader.


http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4346613.stm


They were protesting against the presence of Syrian forces in Lebanon.

mark61
14-03-05, 18:44
Geplaatst door echnaton


Dr stond al anti-Syrian. Leek me duidelijk genoeg.

Ron Haleber
14-03-05, 19:39
Geplaatst door mark61
Dr stond al anti-Syrian. Leek me duidelijk genoeg.

Voor zionisten kun je nooit duidelijk genoeg zijn als het om Arabieren gaat - weet je toch? :wow:

Julien
14-03-05, 20:15
Geplaatst door DEMOcraat
dat is ongeveer 75% van het christelijk bevolking van libanon..

aangezien een aanzienlijk deel van de Libanese bevolking christen is, is dat toch ook niet zo vreemd? En daarnaast, er liepen ook veel Soennieten mee. Hairiri was een Soenniet.

DEMOcraat
14-03-05, 21:49
Geplaatst door echnaton
De anti-Syriëcoalitie is heel wat breder. Een groot deel van de moslims doet ook mee, en de druzen. Aalleen de sjiïten niet, heb ik begrepen.
het Soennieten deel is veel kleiner dan men denkt het zijn druzen en de achterbaan van hariri die als soennieten worden genoemd.

DEMOcraat
14-03-05, 21:56
Geplaatst door Julien
aangezien een aanzienlijk deel van de Libanese bevolking christen is, is dat toch ook niet zo vreemd? En daarnaast, er liepen ook veel Soennieten mee. Hairiri was een Soenniet.
dat klopt ongeveer 30% van de 3.7 miljoen libanezen is christelijk en dat is een groot minderheid.

Julien
14-03-05, 23:45
Geplaatst door splijtstof
Vreemd dat Echnaton, de Pro Syrie demonstratie heeft gemist in zijn nieuwsvergaring.


Kwam daar geen 1 op 4 Libanezen hun steun betuigen aan Syrie?

en nu 1 op de 3...

mark61
14-03-05, 23:45
Muslim 59.7% (Shi'a, Sunni, Druze, Isma'ilite, Alawite or Nusayri), Christian 39% (Maronite Catholic, Melkite Catholic, Armenian Orthodox, Syrian Catholic, Armenian Catholic, Roman Catholic, Protestant), other 1.3%
note: seventeen religious sects recognized

DEMOcraat
15-03-05, 08:51
Geplaatst door mark61
Muslim 59.7% (Shi'a, Sunni, Druze, Isma'ilite, Alawite or Nusayri), Christian 39% (Maronite Catholic, Melkite Catholic, Armenian Orthodox, Syrian Catholic, Armenian Catholic, Roman Catholic, Protestant), other 1.3%
note: seventeen religious sects recognized
ik geloof die CIA niet zo snel..

Mähden
15-03-05, 09:25
Deut 1,7
Breek het kamp op en trek naar het bergland van de Amorieten en naar het gebied van de naburige volken: de Jordaanvallei, het bergland, het heuvelland, de Negev en de kuststrook – de gebieden van de Kanaänieten – en de Libanon tot aan de grote rivier de Eufraat.

2. Deut 3,25
Sta mij toch toe over te steken en dat goede land aan de overkant van de Jordaan te zien, die mooie bergen en de Libanon.’

3. Deut 11,24
Elk stuk grond dat u zult betreden is voor u. Uw gebied zal zich uitstrekken van de woestijn tot aan de Libanon, en van de rivier de Eufraat tot aan de zee in het westen.

4. Joz 1,4
Jullie gebied zal zich uitstrekken van de woestijn tot aan de Libanon, en van de grote rivier, de Eufraat, met het land van de Hethieten, tot aan de Grote Zee in het westen.

5. Joz 9,1
Toen de koningen ten westen van de Jordaan, die van het bergland, het heuvelland en het hele kustgebied bij de Grote Zee, tot aan de Libanon toe, van Israëls zegetocht hoorden, sloten ze een bondgenootschap. Zij, de koningen van de Hethieten, de Amorieten, de Kanaänieten, de Perizzieten, de Chiwwieten en de Jebusieten, besloten gezamenlijk tegen Jozua en Israël te strijden.

6. Joz 13,5
Er is bovendien het land van de Giblieten en, ten oosten daarvan, de hele Libanon vanaf Baäl-Gad aan de voet van de Hermon tot aan Lebo-Hamat;

7. Joz 13,6
kortom, het hele berggebied van de Libanon tot aan Misrefot-Maïm, dus met inbegrip van de streek waar de Sidoniërs wonen. Ik zal al die volken zelf voor Israël verdrijven. Jij hoeft het land alleen maar door loting onder de Israëlieten te verdelen, zoals ik je heb opgedragen.

8. Re 9,15
En de doornstruik antwoordde: “Als u mij werkelijk tot uw koning wilt zalven, kom dan maar hier, in mijn schaduw is het goed toeven. Maar zo niet, dan zal er uit mijn takken een vuur komen dat de ceders van de Libanon zal verteren.”

9. 1 Kon 5,13
over allerlei soorten planten, van de ceder op de Libanon tot de majoraan die uit de muur groeit, en over de lopende dieren, de vogels, de kruipende dieren en de vissen.

10. 1 Kon 5,20
Wilt u dus uw knechten opdracht geven om voor mij ceders te kappen op de Libanon. Mijn knechten zullen de uwe daarbij helpen. Ik zal uw knechten het loon betalen dat u mij vraagt, want zoals u weet beschikken wij niet over zulke goede houthakkers als de Sidoniërs.’

11. 1 Kon 5,23
Mijn knechten zullen ze van de Libanon naar de kust brengen. Ik zal er vlotten van laten maken om ze over zee te vervoeren naar de plaats die u me opgeeft. Daar zal ik ze weer uit elkaar laten halen, zodat u de stammen kunt meenemen. In ruil daarvoor verzoek ik u mijn hof van levensmiddelen te voorzien.’

12. 1 Kon 5,28
Die stuurde hij in ploegen naar de Libanon, tienduizend man per maand: één maand werkten ze in de Libanon en twee maanden thuis. Adoniram was opzichter van de herendienst.

13. 1 Kon 7,2
Eerst bouwde hij een hal die het Woud van de Libanon werd genoemd. Deze was honderd el lang, vijftig el breed en dertig el hoog. Het dak van cederhout rustte op vier rijen cederhouten zuilen, waarover cederhouten balken lagen. Daaroverheen lagen vijfenveertig dwarsbalken, vijftien per rij.

14. 1 Kon 9,19
en alle steden waar hij zijn voorraden opsloeg en zijn wagens en paarden stalde. Hij bouwde wat hij maar wilde, in Jeruzalem, in de Libanon of waar ook in zijn rijk.

15. 1 Kon 10,17
En ook nog driehonderd kleinere schilden van gedreven goud; in één zo’n schild werd drie mine goud verwerkt. Deze schilden liet hij opstellen in de hal die het Woud van de Libanon werd genoemd.

16. 1 Kon 10,21
Al het drinkgerei van koning Salomo was van goud en al het andere vaatwerk in het Woud van de Libanon was verguld. Er werd geen zilver gebruikt, want aan zilver hechtte men in de tijd van Salomo geen bijzondere waarde.

17. 2 Kon 14,9
Koning Joas van Israël liet koning Amasja van Juda het volgende antwoord overbrengen: ‘Eens, in de Libanon, verzocht de doornstruik de ceder: “Geef uw dochter aan mijn zoon ten huwelijk.” Maar toen kwam er een wild dier voorbij, dat de doornstruik vertrapte.

18. 2 Kon 19,23
Bij monde van je boden heb je de Heer gehoond. Je zei: “Mijn strijdwagens brachten mij tot op de hoogste bergen, tot in de verste hoeken van de Libanon. Zijn hoogste ceders velde ik, zijn machtigste cipressen. Ik drong door tot in zijn verste schuilhoek, tot in zijn diepste woud.

19. 2 Kron 2,7
Lever mij ook ceders, cipressen en sandelhout uit de Libanon, want ik weet hoe bedreven uw knechten daar zijn in het kappen van bomen. Mijn knechten zullen de uwe helpen

20. 2 Kron 2,15
dan zullen wij op de Libanon bomen kappen zoveel u maar nodig hebt. We zullen de stammen als vlotten over zee naar Jafo vervoeren, vanwaar u ze naar Jeruzalem kunt overbrengen.’

21. 2 Kron 8,6
en hij versterkte ook Baälat en alle steden waar hij zijn voorraden opsloeg en zijn wagens en paarden stalde. Hij bouwde wat hij maar wilde, in Jeruzalem, in de Libanon of waar ook in zijn rijk.

22. 2 Kron 9,16
En ook nog driehonderd kleinere schilden van gedreven goud; in één zo’n schild werd driehonderd sjekel goud verwerkt. Deze schilden liet hij opstellen in de hal die het Woud van de Libanon werd genoemd.

23. 2 Kron 9,20
Al het drinkgerei van koning Salomo was van goud en al het andere vaatwerk in het Woud van de Libanon was verguld, want aan zilver hechtte men in de tijd van Salomo geen bijzondere waarde.

24. 2 Kron 25,18
Koning Joas van Israël liet koning Amasja van Juda het volgende antwoord overbrengen: ‘Eens, in de Libanon, verzocht de doornstruik de ceder: “Geef uw dochter aan mijn zoon ten huwelijk.” Maar toen kwam er een wild dier voorbij, dat de doornstruik vertrapte.

25. Ezra 3,7
De steenhouwers en andere vaklieden werden uitbetaald in zilver; de Sidoniërs en Tyriërs ontvingen voedsel, drank en olie om, met toestemming van Cyrus, de koning van Perzië, cederhout over zee van de Libanon naar Jafo te vervoeren.

26. Ps 29,5
De stem van de HEER splijt ceders, de HEER splijt de ceders van de Libanon.

27. Ps 29,6
Opspringen doet hij de Libanon als een kalf en de Sirjon als het jong van een wilde stier.

28. Ps 72,16
Er zal overvloed van koren zijn in het land, zelfs op de toppen van de bergen. Rijpe aren zullen golven als de bossen van de Libanon. Vanuit zijn stad zal voorspoed ontluiken als jong groen op de aarde.

29. Ps 92,13
De rechtvaardigen groeien op als een palm, als een ceder van de Libanon rijzen zij omhoog.

30. Ps 104,16
De bomen van de HEER zuigen zich vol, de ceders van de Libanon, door hemzelf geplant.

31. Hoogl 4,8
Mijn bruid, ga met me mee, kom mee, weg van de Libanon. Daal af van de top van de Amana, de top van de Senir, de Hermon. Weg van de bergen waar leeuwen huizen, weg van de holen waar panters schuilen.

32. Hoogl 4,11
Mijn bruid, je lippen druipen van honing, melk en honing proef ik onder je tong, je kleed geurt naar de Libanon.

33. Hoogl 4,15
Je bent een bron omringd door tuinen, een put met helder water, een bergbeek van de Libanon.

34. Hoogl 5,15
Zijn benen zijn als zuilen van albast, op voetstukken van zuiver goud. Zijn gestalte is zo fier als een ceder van de Libanon.

35. Hoogl 7,5
Je hals is als een toren van ivoor, je ogen als de vijvers van Chesbon, bij de poort van Bat-Rabbim. Je neus is als een toren van de Libanon, die uitkijkt over Damascus.

36. Jes 2,13
tegen alle ceders van de Libanon die zich zo trots verheffen, tegen de eiken van Basan,

37. Jes 10,34
Met een bijl kapt hij de struiken weg. Heel de Libanon wordt door de Machtige geveld.

38. Jes 14,8
Op de Libanon heerst zelfs vreugde onder de ceders en de cipressen: “Nu jij geveld bent, komt niemand ons meer vellen.”

39. Jes 22,8
toen nam hij Juda’s beschutting weg. Op die dag inspecteerden jullie de wapens in het Woud van de Libanon.

40. Jes 29,17
Nog slechts een korte tijd, dan zal de Libanon weer een boomgaard worden, een boomgaard die is als een woud.

Mähden
15-03-05, 09:32
Geplaatst door Eduardo
Boekenwurm


41. Jes 33,9
Het land verdroogt en verdort, de Libanon is onteerd en verwelkt; de Saron is een wildernis geworden, Basan en de Karmel zijn kaalgeslagen.

42. Jes 35,2
als een lelie welig bloeien, jubelen en juichen van vreugde. De woestijn tooit zich met de luister van de Libanon, met de schoonheid van de Karmel en de Saron. Men aanschouwt de luister van de HEER, de schoonheid van onze God.

43. Jes 37,24
Bij monde van je knechten heb je de Heer gehoond. Je zei: “Mijn vele strijdwagens brachten mij tot op de hoogste bergen, tot in de verste hoeken van de Libanon. Zijn hoogste ceders velde ik, zijn machtigste cipressen. Ik drong door tot zijn hoogste toppen, tot in zijn diepste woud.

44. Jes 40,16
Zelfs de Libanon levert te weinig hout, te weinig wild voor een brandoffer.

45. Jes 60,13
De luister van de Libanon, den, kamperfoelie en cipres, ze zullen bij je komen, om mijn heiligdom luister bij te zetten; zo eer ik de plaats waar mijn voeten rusten.

46. Jer 18,14
Verdwijnt de sneeuw ooit van de rotsen van de Libanon? Droogt koud en stromend water uit een verre bron ooit op?

47. Jer 22,6
Dit zegt de HEER tegen het paleis van de koning van Juda: Ik zie in jou de bossen van Gilead, de toppen van de Libanon. Maar ik maak je tot een woestijn, tot een uitgestorven stad.

48. Jer 22,20
Beklim de Libanon en schreeuw het uit, verhef je stem in Basan, schreeuw het uit vanaf de Abarim, want al je minnaars zijn verslagen.

49. Jer 22,23
Jij die zetelt op de Libanon, in cederbomen nestelt, wat zul je zuchten en kreunen, zoals een vrouw in barensnood.

50. Ez 17,3
“Dit zegt God, de HEER: Eens kwam er een grote adelaar naar de Libanon. Zijn vleugels waren breed en lang, hij had veel veren en was bontgekleurd. Uit de top van een ceder plukte hij

51. Ez 31,3
Ooit was er een cipres, een ceder van de Libanon, met mooie takken, als een woud dat schaduw geeft, duizelingwekkend hoog, zijn kruin raakte de wolken.

52. Ez 31,15
Dit zegt God, de HEER: Op de dag dat hij in het dodenrijk afdaalde bedekte ik de oervloed met een rouwkleed, ik hield de rivieren tegen en het vele water hield op te stromen. Om hem verduisterde ik de Libanon, om hem versmachtten alle bomen op aarde van dorst.

53. Ez 31,16
Toen ik hem in het dodenrijk liet afdalen naar hen die zich al in het graf bevinden, beefden alle volken bij het geluid van zijn val. Maar in de onderwereld voelden de bomen van Eden zich getroost, de mooiste van de Libanon, alle waterdrinkers.

54. Hos 14,6
Ik zal voor Israël zijn als de dauw. Het zal bloeien als een lelie, wortelen als een ceder op de Libanon;

55. Hos 14,7
zijn jonge loten zullen uitlopen. Het zal als een prachtige olijfboom pronken en geuren als de ceders op de Libanon.

56. Hos 14,8
Dan is het weer goed toeven in zijn schaduw, er wordt weer koren verbouwd. Het zal bloeien als een wijnstok, befaamd zijn als de wijn van de Libanon.

57. Hab 2,17
Het geweld tegen de Libanon zal je achtervolgen, de slachting onder de dieren zal je verbijsteren, net als het bloed dat je vergoten hebt en de gewelddaden die je hebt begaan tegen het land, de stad en haar bewoners.

58. Zach 10,10
Ik zal hen terughalen uit Egypte en Assyrië, en hen samenbrengen in Gilead en de Libanon, maar daar zal niet genoeg plaats zijn voor hen.

59. Judit 1,7
Nebukadnessar, de koning van de Assyriërs, stuurde gezanten naar de inwoners van Perzië en naar iedereen die in het westen woonde: de bevolking van Cilicië, Damascus, de Libanon en de Anti-Libanon en alle bewoners van de kuststreek,

60. Sir 24,13
Als een ceder op de Libanon verhief ik mij, als een cipres in de bergen van de Hermon.

61. Sir 50,8
als een roos in de lente, als een lelie bij een waterbron, als een jonge twijg van de Libanon in de zomer,

62. Sir 50,12
Staande bij de vuurhaard van het altaar ontving hij dan de offerstukken van de priesters. Hij werd omringd door een krans van broeders, als loten van de ceders op de Libanon, om hem heen geschaard als palmbomen.



als een Yad Vashem (gedenkteken).

Mähden
15-03-05, 10:03
Jeruzalem zou de meest belangrijkste plaats worden op het vlak van religies.
Bijbel passage : Micha 4:1, oude testament
Geschreven : Ergens tussen 750-686 BC
Vervulling : het heden

In Micha 4:1, verhaald de profeet ervan dat de Tempel-berg in Jeruzalem het belangrijkste aandachts-punt van de wereld wordt. Deze profetie is nog niet volledig vervuld, de aandacht voor de 'Temple mount' is er al wel in het nieuws, maar de focus is nog niet op zijn hoogtepunt van wat voorspeld is. Interessant is wel dat Jeruzalem al wel de meest betwiste en belangrijkste plek is op het gebied van het geloof, nu en al voor eeuwen lang. Joden en Christenen en Moslims beschouwen deze stad als meest belangrijkste stad.

Micha 4:1 -- En het zal geschieden in het laatste der dagen: dan zal de berg van het huis des Heren vaststaan als de hoogste der bergen; en hij zal verheven zijn boven de heuvelen. En volkeren zullen derwaarts stromen.
------

Jeruzalem zou een internationaal probleem worden
Bijbel passage : Zacharia 12:2-3, oude testament
Geschreven : Ergens tussen 520-518 BC
Vervulling : eindtijd

In Zacharia 12:2-3; verteld de profeet dat Jeruzalem een internationaal probleem zou worden, dat uiteindelijk de naties van de wereld zich tegen haar zouden keren en Jeruzalem zouden aanvallen en dat God dan uiteindelijk zijn Heilige stad zal beschermen.

Gedurende de tijd van Zacharia, welke zo'n 2500 jaar geleden leefde werd Jeruzalem gecontroleerd door het Meden-Persische rijk. De joden hadden geen onafhankelijkheid, ze kregen met onderbreking van een kleine periode zelfbeschikking (+- 100 BC) pas weer echt controle over Jeruzalem in 1967 tijdens de 6 daagse oorlog(!) Vandaag de dag, claimen de palestijnen (arabieren welke al jaren in het land tussen de joden leefden) een gedeelte van Jeruzalem als de hoofdstad van hun palestijnse staat binnen de grenzen van Israël. Veel landen proberen Israël te bewegen om een gedeelte van Jeruzalem weg te geven aan de palestijnen. Dit is nog niet gebeurd. Maar, Jeruzalem is inderdaad een internationaal (politiek) probleem geworden, juist als Zacharia heeft voorspeld 2500 jaar geleden. Veel Bijbel onderzoekers geloven dat de uiteindelijke oorlog tegen Israël (Armagedon) zal worden gevochten om het onderwerp Jeruzalem. Maar de Bijbel maakt duidelijk dat God en de joden zullen overwinnen.

Zacharia 12:2-3 -- Zie, Ik maak Jeruzalem tot een schaal der bedwelming voor alle volken in het rond; ja ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem. Te dien dage zal ik Jeruzalem maken tot een steen, die alle natiën moeten heffen; alle dien hem heffen, zullen zich deerlijk verwonden. En alle volkeren der aarde zullen zich daarheen verzamelen.
------

De Joden zouden hun land weer terug krijgen
Bijbel passage : Amos 9:14-15, oude testament
Geschreven : rond 750 BC
Vervulling : in 1948

In Amos 9:14-15 schrijft de profeet dat er ooit een tijd zou komen wanneer het joodse volk weer Israël als hun eigen thuisland zouden krijgen en dat ze er nooit meer uit zouden worden verdreven. Amos ontving deze profetie zo'n 2700 jaar geleden, kort voordat het koninkrijk van Israël zijn onafhankelijkheid verloor aan het Assirische rijk. Israel is vanaf toen geen onafhankelijk natie meer geweest totdat het werd (her)opgericht op 14 Mei, 1948 (Zie ook Jesaja 66 : 7-8 hieronder !) Binnen enkele uren na de onafhankelijkheidsverklaring vielen de omringende landen de net geboren kleine staat Israël aan. Maar Israël overwon en breidde haar grenzen uit d.m.v. veroverd gebied op haar aanvallers.

Hier is Amos 9:14-15 -- Ik zal een keer brengen in het lot van mijn volk Israël: verwoeste steden zullen zij herbouwen en bewonen; wijngaarden zullen zij planten en de wijn ervan drinken; boomgaarden zullen zij aanleggen en de vrucht daarvan eten. Dan zal ik hen planten in hun grond, en zij zullen niet meer worden uitgerukt uit de grond die ik hun gegeven heb, zegt de Here, uw God.
------

Jesaja sprak over de dag dat Israël herboren zou worden in 1 dag(!)
Bijbel passage : Jesaja 66 : 7-8, oude testament
Geschreven : waarschijnlijk tussen 701 en 681 BC
Vervulling : 14 Mei, 1948

In Jesaja 66 : 7-8 voorzag de profeet de hergeboorte van Israël in 1948. Jesaja beschrijft een 'vrouw' die baart voordat ze weeën krijgt ! en hij spreekt van een land geboren in 1 enkele dag. Deze verzen beschrijven exact wat er gebeurde op 14 Mei,1948 - toen de joden de onafhankelijkheid uitriepen en Israël oprichten als verenigde en souvereine joodse staat. (voor het eerste keer sinds 2900 jaar !)

Gedurende die belangrijke dag, vaardigden de verenigde naties een order uit tot erkenning van de staat Israël en enkele uren voor die order verstreek juist een mandaat van Britse controle over dat oude gebied. Gedurende een 24 urige tijdspanne was buitenlandse controle beeindigd, Israël had zich onafhankelijk verklaard en zijn onafhankelijkheid was erkend door andere naties. Modern Israël was inderdaad geboren in 1 enkele dag !

Maar er is meer, Jesaja schreef dat de geboorte zou uitgaan voor de geboortepijnen (weeën). En dat is ook exact wat er gebeurde...Een beweging (zionisme genaamd) begon in het jaar 1800 joden te bewegen om te verhuizen richting het historische moederland Israël, welks gedurende die tijd Palestina genoemd werd. Binnen enkele uren na haar onafhankelijkheidsverklaring werd Israël aangevallen door de omliggende landen; Egypte, Jordanië, Syrië, Libanon, Irak en Saudi Arabie. Israel overwon die oorlog en breidde haar grenzen uit met 50 % als gevolg daarvan.

Dus als je Jesaja 66 : 7-8 leest, houd dan in gedachte dat Israël een land werd in 1 enkele dag, dat het werd geboren uit een beweging (zionisme), dat zijn geboorte vredig was maar de nasleep pijnlijk.

Jesaja 66 : 7-8 -- "Voordat zij smarten kreeg, heeft zij gebaard; voordat de weeën haar overvielen, heeft zij een zoon ter wereld gebracht. Wie heeft zoiets gehoord, wie heeft iets dergelijks gezien? wordt een land op één dag voortgebracht of een volk op eenmaal geboren ? Maar Sion heeft nauwelijks barenweeën gekregen, of zij baarde haar kinderen.
------

Israël zou worden herbevestigd als een verenigde(!) natie.
Bijbel passage : Ezechiel 37:21-22
Geschreven: tussen 593 en 571 BC
Vervulling : ook in 1948

In Ezechiel 37:21-22 schrijft de profeet (2600 jaar geleden) dat God op een dag de joden weer terug zou brengen terug naar Israël vanuit de hele wereld waar zij verspreid waren, ditmaal ook als een verenigde natie. Israël namelijk was opgesplitst in 2 koninkrijken rond 926 BC, genaamd Juda en Israël. Maar toen de joden hun land van oudser terug claimden in 1948 deden ze dat verenigd, resulterend in 1 natie: Israël !

Hier is Ezechiel 37:21-22 -- Zo zegt de Here Here: zie, ik haal de Israëlieten weg uit de volken naar wier gebied zij gegaan zij'; Ik zal hen van alle kanten bijeenverzamelen en hen naar hun land brengen. En Ik zal hen tot één volk maken in het land, op de bergen Israëls, en één koning zal over hen allen koning zijn; niet langer zullen zij twee volken zijn en niet langer verdeeld in twee koninkrijken.
------

Het joodse leger zou onproportioneel sterk zijn
Bijbel passages : Zacharia 12:6 en Leviticus 26 : 7-8
Geschreven : 520-518 BC en Lev. mogelijk rond 1400 BC
Vervulling : sinds 1948, 1967, 1973

Militaire superioriteit - Zacharia 12:6 -- sprak dat wanneer de Joden hun land weer zouden hebben, hun militaire kracht overweldigend zou zijn. - "...als een vurige haard onder het hout, en als eene vurige fakkel onder de schoven; en zij zullen ter rechter en ter linkerzijde alle volken rondom verteren; en Jeruzalem zal blijven voortbestaan op zijn eigen plaats, te Jeruzalem....."

In Leviticus 26:3,7-8, staat ook iets dergelijks geschreven :


Voorbeeld 1: Binnen enkele uren na de oprichting in 1948 vielen Egypte, Syrie, Jordanie, Irak en Libanon Israël aan. De gecombineerde bevolkingsaantallen van al deze landen waren minstens 20 miljoen tegen minder dan 1 miljoen joden. Ondanks deze overmacht wonnen de joden de oorlog en veroverden land op hun aanvallers.

Voorbeeld 2: Gedurende de oorlog van 1967, Viel Israël de luchtmachtbasissen aan vlak voordat haar buurlanden haar wilden overrompelen, daarnaast nam het Jeruzalem in voor de eerste keer sinds 2000 jaar geleden. Ook dit keer namen ze weer extra land in bezit op haar vijanden, deze oorlog duurde 6 dagen. (hiermee kwam Jeruzalem weer in bezit van de joden, zoals eeuwen geleden al voorzegd was dat Jeruzalem weer een rol zou spelen in de joodse eindgeschiedenis, dit kon niemand begrijpen tot dit moment waarop Israël de oude hoofdstad weer in bezit kreeg !!)

Voorbeeld 3: Op 6 oktober, 1973 werd Israël weer aangevallen door Egypte en Syrië. Andere landen deden later mee. Maar opnieuw waren de joden in staat om de aanvallers terug te drijven en nieuw
veroverd gebied toe te voegen aan het land Israël.

Julien
15-03-05, 11:59
Geplaatst door DEMOcraat
ik geloof die CIA niet zo snel..

waarom zou de CIA hierover liegen? :rolleyes:

mark61
15-03-05, 12:30
Geplaatst door DEMOcraat
ik geloof die CIA niet zo snel..

Ik ook niet, maar wel als het gaat om het verzamelen van statistische info. Dat moet zelfs de CIA lukken. Of denk je dat ze heel lang hebben nagedacht over hoe al die cijfers in hun voordeel konden veranderen? Dat lijkt me te moeilijk voor ze.

DEMOcraat
15-03-05, 13:07
Geplaatst door Julien
waarom zou de CIA hierover liegen? :rolleyes:
liegen is iets voor de cia vandaar dat ik hun niet snel geloof..

DEMOcraat
15-03-05, 13:08
Geplaatst door mark61
Ik ook niet, maar wel als het gaat om het verzamelen van statistische info. Dat moet zelfs de CIA lukken. Of denk je dat ze heel lang hebben nagedacht over hoe al die cijfers in hun voordeel konden veranderen? Dat lijkt me te moeilijk voor ze.
eenmaal een leugenaar altijd een leugenaar..het onderwerp doet er blijkbaar niet toe.dat is mijn mening.

mark61
15-03-05, 13:22
Geplaatst door Eduardo
Op de cue CIA wordt je post al gescreend dus deze denigerende opmerking is aan onze jongens in de USA niet voorbijgegaan.

Nu pas? Ik ben een beetje in ze teleurgesteld. Een beetje.

mark61
15-03-05, 13:24
Geplaatst door DEMOcraat
eenmaal een leugenaar altijd een leugenaar..het onderwerp doet er blijkbaar niet toe.dat is mijn mening.

Ik geloof niet zozeer dat de CIA liegt, als wel dat ze erg slecht geïnformeerd zijn. Liegen heeft geen zin voor een instelling die beleidsrelevante informatie moet leveren. Het blijkt juist keer op keer dat de regering op zijn bek gaat omdat de zogenaamde info zo weinig met de werkelijkheid van doen heeft. Daar krijgen ze dus last mee.

Je moet niet denken dat ik het een frisse instelling vind, maar dat denk je ook niet, hoop ik. :)

mark61
15-03-05, 13:34
Geplaatst door Eduardo
Ze zijn wel altijd fris geschoren en dat kan ik altijd wel waarderen in een man. Zo'n baard daar kan veel ongedierte in schuilhouden.

Das op tv. In werkelijkheid hebben ze vele ongeschoren informelle Mitarbeiter.

DEMOcraat
15-03-05, 13:35
Geplaatst door mark61
Ik geloof niet zozeer dat de CIA liegt, als wel dat ze erg slecht geïnformeerd zijn. Liegen heeft geen zin voor een instelling die beleidsrelevante informatie moet leveren. Het blijkt juist keer op keer dat de regering op zijn bek gaat omdat de zogenaamde info zo weinig met de werkelijkheid van doen heeft. Daar krijgen ze dus last mee.

Je moet niet denken dat ik het een frisse instelling vind, maar dat denk je ook niet, hoop ik. :)
het is zoals ik al eerder heb gezegt nl het is en blijft mijn mening.

mark61
15-03-05, 13:44
Geplaatst door DEMOcraat
het is zoals ik al eerder heb gezegt nl het is en blijft mijn mening.

Iesj goed.

mark61
15-03-05, 13:45
Geplaatst door Eduardo
Die zijn op zoek naar ongedierte.

Dan hoeven ze slechts in de spiegel te kijken.

mark61
15-03-05, 14:31
Geplaatst door Eduardo
In slechts weinig spiegels ziet men zuivere, rechtschapen, menslievende schoonheden.

Waardeloos, spiegels.