PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Marokkaanse jongeren zijn verdwaald'



The_Reporter
15-03-05, 09:57
gewist

Oramus
15-03-05, 10:49
Tja, dat ze verdwaald zijn weten we al langer. Maar zolang ze zelf niet willen veranderen en alles op discriminatie schuiven zal er ook niets veranderen. Donner is te prijzen dat hij dat hardop in hun gezicht durft te zeggen.

tr_imparator
15-03-05, 10:55
Geplaatst door Oramus
Tja, dat ze verdwaald zijn weten we al langer. Maar zolang ze zelf niet willen veranderen en alles op discriminatie schuiven zal er ook niets veranderen. Donner is te prijzen dat hij dat hardop in hun gezicht durft te zeggen.

discriminatie is er nou eenmaal, ook de negatieve beeldvorming. Het lijkt me onzin om te zeggen dat mensen moeten veranderen. Wat bedoel je eigenlijk daarmee? veranderen?

Oramus
15-03-05, 11:09
Geplaatst door tr_imparator
discriminatie is er nou eenmaal, ook de negatieve beeldvorming. Het lijkt me onzin om te zeggen dat mensen moeten veranderen. Wat bedoel je eigenlijk daarmee? veranderen?
Natuurlijk bestaat er discriminatie, dat ontken ik zeker niet. Maar is dat een reden om crimineel te worden? Dacht het niet.

En wat die beeldvorming betreft, ze slagen er toch zelf in om keer op keer in negatieve zin het nieuws te halen met hun streken? Als ze hun eigen gedrag eens veranderen, verandert die negatieve beeldvorming ook vanzelf. Niemand anders kan dat veranderen.

IbnRushd
15-03-05, 11:11
Geplaatst door Eduardo
Normaal doen.

Beide kanten.

rikkie
15-03-05, 11:17
Geplaatst door Oramus
Natuurlijk bestaat er discriminatie, dat ontken ik zeker niet. Maar is dat een reden om crimineel te worden? Dacht het niet.

inderdaad, er zijn voldoende niet criminelen die ook worden gediscrimineerd.

Dus gewoon kappen met de criminele gedoe, en voor de ouders: betroken zijn bij je kinderen op dit geboed, dus opvoeden!

assassijn
15-03-05, 11:22
Die zogenaamde criminelen moeten gewoon goed integreren!
Stop met die tasjesroven en autoinbraken, en verdiep je in zaken als fraude op hoger niveau.Enkel dan vind je de weg.

Oramus
15-03-05, 11:24
Geplaatst door assassijn
Die zogenaamde criminelen moeten gewoon goed integreren!
Stop met die tasjesroven en autoinbraken, en verdiep je in zaken als fraude op hoger niveau.Enkel dan vind je de weg.
:moe:

tr_imparator
15-03-05, 14:25
Geplaatst door Oramus
Natuurlijk bestaat er discriminatie, dat ontken ik zeker niet. Maar is dat een reden om crimineel te worden? Dacht het niet.

En wat die beeldvorming betreft, ze slagen er toch zelf in om keer op keer in negatieve zin het nieuws te halen met hun streken? Als ze hun eigen gedrag eens veranderen, verandert die negatieve beeldvorming ook vanzelf. Niemand anders kan dat veranderen.


nee, discriminatie is geen reden om een crimineel te worden. Een marrokaan zijn is ook geen reden om gediscrimineerd te worden. Het is betreurenswaardig om beide te zien.

die beeldvorming is te wijten aan de mediahype die er is, het zijn niet alleen die marokkanen die crimineel gedrag vertonen. Het lijkt me dus onzin om te zeggen dat marokkanen hun gedrag moeten veranderen, dit kan je alleen beperken tot criminelen: criminelen moeten hun gedrag veranderen. Dat jijzelf meewerkt aan die negatieve beeldvorming, wil ik het zeker niet hebben, bijvoorbeeld door te generaliseren.

tr_imparator
15-03-05, 14:27
Geplaatst door assassijn
Die zogenaamde criminelen moeten gewoon goed integreren!


wat heeft criminaliteit met integratie te maken? laten het wel duidelijk zijn dat criminaliteit ook niet wordt getolereerd binnen de marokkaanse gemeenschap.

tr_imparator
15-03-05, 14:32
Geplaatst door Eduardo
Ik beloof geen Marokkaanse meisjes aan te randen in de trein, geen bejaarden te beroven, geen zwembaden onveilig te maken, geen buschauffeurs te molesteren, geen trampassagiers in elkaar te slaan, geen meisjes in discotheken lastig te vallen, geen autoruiten of benedenwoningruiten in te tikken, niet altijd anderen overal de schuld van te geven, geen geslaagde knappe jongens met mooie meisjes groepsgewijs af te tuigen, niet altijd de politie uit te schelden, geen mensen te beroven op stations, geen drugs te dealen vanuit een BMW 3-serie, geen meisjes die buiten een sigaretje roken de tanden door de lippen te slaan, geen zusjes in elkaar te rammen omdat ze met een ongelovige zoenen, geen vrouwen te bedreigen omdat ze van me willen scheiden, niert elke avond tot laat lawaai op straat te maken, geens cooter te stelen, geen pinnende bejaarde vrouwtjes te beroven, geen bejaarden naar binnen te duwen als ze hun huis binnen gaan om ze te beroven en mijn school af te maken.

Zo, dat is geregeld.


Je beloftes interesseren me niet.

mark61
15-03-05, 14:51
Ik begrijp nooit waarom de overheid altijd alles moet doen. Niet in NLMaroc context, niet in Hollandse context. Geld, geld, geld voor projecten, projecten, projecten.

Ouders moeten hun kinderen opvoeden en kinderen moeten naar school. Das alles. Ik begrijp niet waarom er speciale programma's moeten zijn voor van alles en nog wat dat nog niet zo lang geleden vanzelfsprekende verantwoordelijkheden waren van individuen, ouders en kinderen.

De enige taak die ik voor de overheid zie weggelegd is discriminatiebestrijding op de arbeidsmarkt. Daar wordt werkelijk geen fluit aan gedaan.

Al is het verband tussen dit en criminaliteit natuurlijk te bespottelijk voor woorden. Je moet het lef maar hebben. In Marokko is de discriminatie op de arbeidsmarkt zodanig dat je zelf geld moet meenemen om een baan te krijgen. Toch neemt de criminaliteit niet zienderogen toe. Wel hoor je de mensen klagen dat de jongens van tegenwoordig lam en apatisch zijn. De meisjes willen wel, maar mogen maar heel moeizaam.

Het komt er op neer dat de eerste generatie niet toegerust is om hier te functioneren. Dat konden ze ws. zelf niet overzien, maar het idee blijven koesteren dat je hier maar tijdelijk was, en dat je je niet hoefde te verdiepen in het land waar je woont, helpt dan niet erg. En dat had de overheid al veel eerder moeten inzien. Maar die interesseerde het ook geen klap. In Marokko hebben veel mensen geen geld voor onderwijs; hier is dat nou net geen probleem.

Het onderwijs-probleem is overigens veel groter dan het criminaliteitsprobleem, en gaat er ook aan vooraf.

IbnRushd
16-03-05, 08:52
Geplaatst door Eduardo
Ik beloof geen Marokkaanse meisjes aan te randen in de trein, geen bejaarden te beroven, geen zwembaden onveilig te maken, geen buschauffeurs te molesteren, geen trampassagiers in elkaar te slaan, geen meisjes in discotheken lastig te vallen, geen autoruiten of benedenwoningruiten in te tikken, niet altijd anderen overal de schuld van te geven, geen geslaagde knappe jongens met mooie meisjes groepsgewijs af te tuigen, niet altijd de politie uit te schelden, geen mensen te beroven op stations, geen drugs te dealen vanuit een BMW 3-serie, geen meisjes die buiten een sigaretje roken de tanden door de lippen te slaan, geen zusjes in elkaar te rammen omdat ze met een ongelovige zoenen, geen vrouwen te bedreigen omdat ze van me willen scheiden, niert elke avond tot laat lawaai op straat te maken, geens cooter te stelen, geen pinnende bejaarde vrouwtjes te beroven, geen bejaarden naar binnen te duwen als ze hun huis binnen gaan om ze te beroven en mijn school af te maken.

Zo, dat is geregeld.

Nu die andere 15 miljoen Nederlanders. En het moet ook beëdigd worden. Leg je rechterhand op je heilige boek of je heilige vrijmetselaarspamfletten.

GTV
16-03-05, 10:14
Geplaatst door tr_imparator
wat heeft criminaliteit met integratie te maken? laten het wel duidelijk zijn dat criminaliteit ook niet wordt getolereerd binnen de marokkaanse gemeenschap.
Das mooi!
En wanneer gaat de Marokkaanse gemeenschap dat openlijk naar buiten tonen?

168
16-03-05, 10:15
Geplaatst door tr_imparator
nedie beeldvorming is te wijten aan de mediahype die er is, het zijn niet alleen die marokkanen die crimineel gedrag vertonen. Klopt, samen met de Antillianen staan de Marokkanen aan kop als het om jeugdcriminaliteit gaat. :hardlach:

tr_imparator
16-03-05, 17:12
Geplaatst door GTV
Das mooi!
En wanneer gaat de Marokkaanse gemeenschap dat openlijk naar buiten tonen?


dan doen ze al genoeg, het is een kunst om dat niet te zien.

tr_imparator
16-03-05, 17:26
Geplaatst door 168
Klopt, samen met de Antillianen staan de Marokkanen aan kop als het om jeugdcriminaliteit gaat. :hardlach:


de media is niet consequent wanneer zij criminaliteit bij de marokkaanse gemeenschap wel 'samenbericht'(dus etniciteit met criminaliteit) en bij andere criminelen(dus alleen criminaliteit) niet. Etniciteit verbinden aan criminaliteit voegt geen extra waarde toe aan dat bericht.

Hoezo weet jij dat criminaliteit vaker voorkomt bij marokkanen en antillianen? heb je dat speciaal opgezocht?

Iglo
16-03-05, 18:17
Geplaatst door tr_imparator
de media is niet consequent wanneer zij criminaliteit bij de marokkaanse gemeenschap wel 'samenbericht'(dus etniciteit met criminaliteit) en bij andere criminelen(dus alleen criminaliteit) niet. Etniciteit verbinden aan criminaliteit voegt geen extra waarde toe aan dat bericht.

Hoezo weet jij dat criminaliteit vaker voorkomt bij marokkanen en antillianen? heb je dat speciaal opgezocht? Mwah, da's nou niet echt beperkt tot een onderzoek. Je ziet al jaren hetzelfde beeld terugkeren, Marokkanen en Antilianen staan altijd bovenaan. De antillianen hebben echter lang niet zo'n groot imago-probleem.