PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Aanklacht tegen website wegens antisemitisme'



Petr Rankovic
15-03-05, 11:20
'Aanklacht tegen website wegens antisemitisme' door ANNEMIEK VERBEEK

AMSTERDAM - Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) eist dat de islamitische jongerensite Elqalem.nl antisemitische passages direct verwijdert, anders stapt het naar de rechter.

Het meldpunt ontving gisteren klachten over een artikel op de website. Elqalem kwam vorig jaar ook al in opspraak met de publicatie van een antihomomanifest.

Ditmaal gaat het om een hele trits passages uit de Talmoed, de verzameling joodse geloofsregels, die volgens de schrijvers van het artikel laten zien dat het jodendom 'iedereen die niet joods is, als onmenselijke dieren beschouwt'. De lijst bevat citaten die ook terug te vinden zijn in de brief die Mohammed B. op het lichaam van Theo van Gogh achterliet.

De meeste citaten zijn inderdaad in de Talmoed terug te vinden, maar zijn volgens het meldpunt volledig uit de context gehaald. Dit is echter niet strafbaar.

Na de opsomming staat onder het kopje 'Zionisme in de praktijk' echter een uiteenzetting over de beruchte Protocollen van Zion, waarin wordt beweerd dat joden een complot zouden smeden om de wereld te overheersen. Dit is volgens het MDI wel degelijk strafbaar. "De Protocollen van Zion zijn een bewezen fabricatie uit de Russische tsarentijd om de jodenvervolgingen te rechtvaardigen." Het MDI eist dan ook dat deze passages zo snel mogelijk van de website worden verwijderd. Ook staan op de site enkele tekeningen die als antisemitisch beschouwd kunnen worden.

In een reactie laat Mohammed Jabri van het internetblad weten niet van plan te zijn de gewraakte stukken te verwijderen. "We zijn met onze advocaat in overleg hoe we binnen de wet blijven. Als het MDI ons toch voor de rechter sleept, overwegen we ons Nederlandse adres te veranderen in een internationaal adres. Op die manier kunnen we ook in de toekomst juridische problemen omzeilen."

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi) overweegt ook een klacht in te dienen bij het meldpunt. "Hier is duidelijk een grens overschreden," zegt een woordvoerder van de stichting.

Het MDI staat erom bekend vooral bij antisemitisme op islamitische websites direct actie te ondernemen. Vorig jaar oktober werd het hiervoor al eens door het Landelijk Bureau Racismebestrijding op de vingers getikt. Het meldpunt zou te weinig aandacht geven aan discriminatie van moslims op internet.
------------------------------------------------------------------
Bron: Het Parool

assassijn
15-03-05, 11:25
Ze moeten niet zeiken daar bij het MDI.
Het gaat ElQalem enkel om de uitwassen van het jodendom.

Was de directeur van het MDI Ronals Eissens niet dikke vriendjes met Ronny Nafthaniel van hte CIDI.

Oramus
15-03-05, 11:27
Niet erg sterk van Elqalem. Door zelf het jodendom te bespotten en Talmoedcitaten uit hun context te trekken zal niemand ze nog serieus nemen wanneer ze weer eens zeiken als iemand hetzelfde met de islam doet.

Die Mohammed Jabri is toch trouwens ook van die nieuwe AEL politieke partij? We gaan leuke tijden tegemoet. :cool:

Alleen jammer voor de beeldvorming over marokkanen/moslims...maar op die manier is hun eigen bestaansrecht natuurlijk wel verzekerd! :melig:

Petr Rankovic
15-03-05, 11:29
Geplaatst door Oramus
Niet erg sterk van Elqalem. Door zelf het jodendom te bespotten en Talmoedcitaten uit hun context te trekken zal niemand ze nog serieus nemen wanneer ze weer eens zeiken als iemand hetzelfde met de islam doet.

Ik denk dat het juist daarom te doen was: de selectieve verontwaardiging bloot leggen. Dat doet El Qalem altijd toch?

Oramus
15-03-05, 11:32
Geplaatst door Petr Rankovic
Ik denk dat het juist daarom te doen was: de selectieve verontwaardiging bloot leggen. Dat doet El Qalem altijd toch?
Dat zou wel een enorm zwaktebod zijn.

duende
15-03-05, 11:34
Geplaatst door Petr Rankovic
'Aanklacht tegen website wegens antisemitisme' door ANNEMIEK VERBEEK
Na de opsomming staat onder het kopje 'Zionisme in de praktijk' echter een uiteenzetting over de beruchte Protocollen van Zion, waarin wordt beweerd dat joden een complot zouden smeden om de wereld te overheersen. Dit is volgens het MDI wel degelijk strafbaar. "De Protocollen van Zion zijn een bewezen fabricatie uit de Russische tsarentijd om de jodenvervolgingen te rechtvaardigen." Het MDI eist dan ook dat deze passages zo snel mogelijk van de website worden verwijderd. Ook staan op de site enkele tekeningen die als antisemitisch beschouwd kunnen worden.

Slim om deze ouwe troep weer eens uit de kast te halen..Adolf heeft er ook gebruik van gemaakt.
Als je, je gelijk wilt halen moet je niet met leugens komen.
Ik ben tegen het zionisme, maar ik ben ook tegen antisemitisme.
En dit soort acties is walgelijk. Terecht dat ze een aanklacht aan de broek hebben hangen. Van mij mag ie gehonnoreerd worden. :fuckit2:

Petr Rankovic
15-03-05, 11:34
Ik heb een ander artikel gelezen van Jabri. Het heet 'Toen Democratie Faalde'. Daarin laat hij toch op een serieuze manier zien dat hij tegen antisemitisme is. Het gaat ze, denk ik, inderdaad alleen om de uitwassen van het jodendom.

artikel (http://www.elqalem.nl/columnisten/index.php?id=219)

duende
15-03-05, 11:37
Geplaatst door assassijn
Ze moeten niet zeiken daar bij het MDI.
Het gaat ElQalem enkel om de uitwassen van het jodendom.

Was de directeur van het MDI Ronals Eissens niet dikke vriendjes met Ronny Nafthaniel van hte CIDI.
Ja vooral de leugens van de z.g. protocollen van zion.
Als je iets wilt aanpakken en excessen wil laten zien moet je niet met die leugenachtige schijt op de proppen komen.

Petr Rankovic
15-03-05, 11:40
Geplaatst door duende
Ja vooral de leugens van de z.g. protocollen van zion.
Als je iets wilt aanpakken en excessen wil laten zien moet je niet met die leugenachtige schijt op de proppen komen.

Dat laatste kunnen we ook stellen van anti-islam opiniemakers.

assassijn
15-03-05, 11:42
Geplaatst door duende
Ja vooral de leugens van de z.g. protocollen van zion.
Als je iets wilt aanpakken en excessen wil laten zien moet je niet met die leugenachtige schijt op de proppen komen.

Leugenachtige schijt?
Jabri is toevallig wel jodeist en israel kenner.

Oramus
15-03-05, 11:45
Geplaatst door assassijn
Leugenachtige schijt?
Jabri is toevallig wel jodeist en israel kenner.
Dat scheve bekje van hem doet heel wat anders vermoeden. :gechoquee

Petr Rankovic
15-03-05, 11:47
Geplaatst door Oramus
Dat scheve bekje van hem doet heel wat anders vermoeden. :gechoquee

"Dit geeft natuurlijk een heel ander licht op de inhoud van de discussie."

Ik denk dat jij minder volle zalen trekt. Zullen we het houden op de inhoud ipv mensen op hun uiterlijk te beoordelen?

duende
15-03-05, 11:55
Geplaatst door assassijn
Leugenachtige schijt?
Jabri is toevallig wel jodeist en israel kenner.
Dan had hij moeten weten dat de protocollen van Zion een samenraapsel van leugens zijn. Dus zo een jodeïst??? is hij niet.

duende
15-03-05, 11:56
Geplaatst door Petr Rankovic
Dat laatste kunnen we ook stellen van anti-islam opiniemakers.
Maar daar gaat deze topic niet over. Dus het is geen argument.

Don Vito
15-03-05, 11:57
Voor Ronnie N is al het niet glimlachen naareen Jood al en daad van anti semitisme. Alles is Antisemitisme!!!! Stelletje Calimero's

Oramus
15-03-05, 11:57
Geplaatst door Petr Rankovic
"Dit geeft natuurlijk een heel ander licht op de inhoud van de discussie."

Ik denk dat jij minder volle zalen trekt. Zullen we het houden op de inhoud ipv mensen op hun uiterlijk te beoordelen?
Welke inhoud??? Die protocollen? :confused:

duende
15-03-05, 11:59
Geplaatst door Don Vito
Voor Ronnie N is al het niet glimlachen naareen Jood al en daad van anti semitisme. Alles is Antisemitisme!!!! Stelletje Calimero's
Rabiate joden hater kom je ook weer een duit in het zakje doen, klasse!!!!

rachid21
15-03-05, 11:59
Geplaatst door duende
Maar daar gaat deze topic niet over. Dus het is geen argument.

Daar gaat het artikel denk ik over en wordt nu bevestigd door jou: selectieve verontwaardiging. Een spiegel. ;)

assassijn
15-03-05, 12:01
Geplaatst door duende
Dan had hij moeten weten dat de protocollen van Zion een samenraapsel van leugens zijn. Dus zo een jodeïst??? is hij niet.

De slachtoffers in de Palestijnse gebieden zijn dus ook een samenraapsel van leugens en bestaan dus niet?

taouanza
15-03-05, 12:02
Geplaatst door rachid21
Daar gaat het artikel denk ik over en wordt nu bevestigd door jou: selectieve verontwaardiging. Een spiegel. ;)

Precies stel je voor dat het MDI elke keer optrad als een korancitaat uit verband wordt gerukt maakte ze overuren.
Maar dat ligt vooral aan ons moslims zelf. Wij maken er geen werk van.
Wanneer er iemand vooroordelen heeft voelen wij ons geroepen omdat te gaan uit leggen. Terwijl het helemaal niet meer om onwetendheid gaat maar gewoon haat en bekrompenheid.

assassijn
15-03-05, 12:04
Geplaatst door Don Vito
Voor Ronnie N is al het niet glimlachen naareen Jood al en daad van anti semitisme. Alles is Antisemitisme!!!! Stelletje Calimero's

Je moet nooit zeggen dat je wat tegen joden hebt.
Zeg dat je wat tegen de uitwassen van het jodendom hebt.

Julien
15-03-05, 12:06
Geplaatst door Don Vito
Voor Ronnie N is al het niet glimlachen naareen Jood al en daad van anti semitisme. Alles is Antisemitisme!!!! Stelletje Calimero's

ik vind ook dat het Cidi te vaak "antisemitisme" roept (net zoals veel moslims dat doen met anti-islamisme) maar als AlQalem echt over de scheef is gegaan, dan moeten ze toch aangepakt worden?Vind je ook niet?

Petr Rankovic
15-03-05, 12:08
Geplaatst door Julien
ik vind ook dat het Cidi te vaak "antisemitisme" roept (net zoals veel moslims dat doen met anti-islamisme) maar als AlQalem echt over de scheef is gegaan, dan moeten ze toch aangepakt worden?Vind je ook niet?

ZOals het er staat is slechts sprake van weergave van bestaande teksten. De rechtmatigheid van de teksten word noch bevestigd noch ontkend door elqalem. Juridisch gezien op het randje. Maar net toelaatbaar als ik het goed heb.

duende
15-03-05, 12:10
Geplaatst door rachid21
Daar gaat het artikel denk ik over en wordt nu bevestigd door jou: selectieve verontwaardiging. Een spiegel. ;)
Nee dus, kiijk ff op ander topics dan zie je dat ik ook tegen de hetze tegen moslims ben en tegen personen als Wilders, Fortuyn enz...Maar goed we gaan weer op de persoon spelen en slachtoffertje doen...Ik vind het best. Man deze hele website barst van de selective verontwaardeging.
Arme moslims, arme christenen, arme katholieken, arme joden. allemaal worden ze gediscrimineerd en allemaal hebben ze het ware geloof in pacht en weten ze wat goed voor de medemens is desnoods met geweld snik, snik jammer, jammer arme zielige religieuze en etnische slachtoffers van het westen en het vervloekte atheïsme..snik ik kan wel janken.
maar daar gaat deze topic niet over
De topic gaat over een website waar antisemitische leugens opstaan zoals de protocollen van zion.
Van mij mag je het zionisme aanvallen ik heb daar niets mee en vind het zelfs schadelijk maar kom wel met echte argumenten en niet met leugens uit het begin van de 20ste eeuw.

Julien
15-03-05, 12:12
Geplaatst door Petr Rankovic
ZOals het er staat is slechts sprake van weergave van bestaande teksten. De rechtmatigheid van de teksten word noch bevestigd noch ontkend door elqalem. Juridisch gezien op het randje. Maar net toelaatbaar als ik het goed heb.

ow dan vind ik het wel kunnen. maar als die gasten nog 1x gaan janken over Submission dan zijn het wel de grootste hypocrieten die ik ken.

duende
15-03-05, 12:17
Geplaatst door Julien
ow dan vind ik het wel kunnen. maar als die gasten nog 1x gaan janken over Submission dan zijn het wel de grootste hypocrieten die ik ken.
Zijn we het een keer eens.

Petr Rankovic
15-03-05, 12:29
Geplaatst door Julien
ow dan vind ik het wel kunnen. maar als die gasten nog 1x gaan janken over Submission dan zijn het wel de grootste hypocrieten die ik ken.

Ik lees regelmatig op die site en heb nooit een stuk text gezien waarin zij janken over het bestaan van dat soort films. Wat zij wel doen is op dezelfde manier tegen die partijen aanschoppen door ze gewoon belachelijk te maken en op ze neer te kijken. Ik vind het wel kunnen. Het zorgt voor een tegenwicht in het geheel. Ook al gaan ze soms over de schreef maar ja daar is het een medium ook voor. Zoals alle media de grens opzoeken in al hun berichtgevingen.

duende
15-03-05, 19:19
Geplaatst door assassijn
De slachtoffers in de Palestijnse gebieden zijn dus ook een samenraapsel van leugens en bestaan dus niet?
Ik vind ook dat de palestijnen slachtoffer zijn van een zionistische expanciepolitiek in het middenoosten, maar daar ging het niet over.
De protocollen van zion zijn verzonen met dit verzinsel werd de vervolging van miljoenen mensen..en ik leg de nadruk op mensen..die zich verwant voelen met het geloof en de tradities die men joods noemt.
Daar gaat de discussie over en ga nu weer niet het slachtoffertje spelen van iedereen die het niet eens is met antisemitische propaganda van leugenachtig allooi.
De protocollen van zion publiceren als zijnde de waarheid doet men om een reactie te bewerkstelligen en dat is het kweken van een hetze.
En dat is verkeerd. Dat is precies hetzelfde als rita verdonk of wilders doen jegens mensen die menen dat het geloof in Allah hen bind.
Dus begin niet over Palestijnen en Israel, maar geef je mening over dergelijke publicaties. Als je een antisemiet bent kom er dan eerlijk vooruit. Laat ook eens zien dat je dader bent inplaats van altijd maar het slachtoffer te spelen.

freya
15-03-05, 19:47
Wat een gezeik :moe:

Deze tekst staat er duidelijk onder in een niet over het hoofd te zien groen tekstblok:

"De Protocollen van Zion schijnen een bewezen fabricatie te zijn uit de
Russische tsarentijd om de jodenvervolgingen te rechtvaardigen. Deze protocollen dienden een lange tijd als excuus om te suggereren dat de
Joden een complot hebben om de wereld te overheersen. Dit is echter nooit bewezen.
Er zijn talloze zaken waaruit men zou kunnen concluderen dat dit het geval is, maar een geldig bewijs is hier voor nooit geleverd. Wij benadrukken
dan ook dat deze protocollen verzinsels zijn , waarvan wij in ieder geval niet kunnen vaststellen of het verzinsels zijn van de Russische tsaren die de Joden vervolgden, of werkelijk onderdeel uitmaken van een complot tegen de niet-joodsewereld. Elqalem.nl neemt geen verantwoordelijkheid voor hoe de teksten kunnen worden geïnterpreteerd. De teksten zijn enkel gepubliceerd om het bestaan ervan te benadrukken."

mark61
15-03-05, 19:56
Geplaatst door freya
... schijnen een bewezen fabricatie te zijn ...

Hoezo 'schijnen' icm 'bewezen'?


Dit is echter nooit bewezen.

Dit suggereert sterk dat er iets van waar is.


waarvan wij in ieder geval niet kunnen vaststellen of het verzinsels zijn van de Russische tsaren die de Joden vervolgden, of werkelijk onderdeel uitmaken van een complot tegen de niet-joodsewereld.

Wel het vervolg lezen, Freya. Dan wordt namelijk het stellige ontkennen van voor de komma weer ontkend.

om het bestaan ervan te benadrukken ."[/I]

Heel grappig, aangezien een vervalsing inderdaad bestaat.

Nou sorry Freya, ik vind dit knap mottige formuleringen. In plaats van de zooi te ontkrachten lever je eigenlijk nog meer munitie. Wat is het doel van hele operatie eigenlijk?

Ik weet dat Jabri een fantastisch gevoel voor humor heeft, maar dit vind ik alleen maar dom. Antisemitisch zijn ze natuurlijk niet bij elqalem, maar hun zogenaamde intelligente provocaties vind ik niet erg intelligent. Het bevredigt niets dan hun eigen ego.

Veel succes met de MDP, op zo'n manier. Als de partijleiding te intelligent en subtiel is voor het plebs, geef ik ze niet veel kans op stemmen. 'Zelfs' niet van moslims.

contradictio
15-03-05, 20:11
Geplaatst door duende
Nee dus, kiijk ff op ander topics dan zie je dat ik ook tegen de hetze tegen moslims ben en tegen personen als Wilders, Fortuyn enz...Maar goed we gaan weer op de persoon spelen en slachtoffertje doen...Ik vind het best. Man deze hele website barst van de selective verontwaardeging.
Arme moslims, arme christenen, arme katholieken, arme joden. allemaal worden ze gediscrimineerd en allemaal hebben ze het ware geloof in pacht en weten ze wat goed voor de medemens is desnoods met geweld snik, snik jammer, jammer arme zielige religieuze en etnische slachtoffers van het westen en het vervloekte atheïsme..snik ik kan wel janken.
maar daar gaat deze topic niet over
De topic gaat over een website waar antisemitische leugens opstaan zoals de protocollen van zion.
Van mij mag je het zionisme aanvallen ik heb daar niets mee en vind het zelfs schadelijk maar kom wel met echte argumenten en niet met leugens uit het begin van de 20ste eeuw.


helemaal mee eens... zullen we het gelijk maar extrapoleren naar AHA en haar uitspraken

o.a.
het islamitisch huwelijk staat gelijk aan goedgekeurde verkrachting. Daarnaast gaat het volgens eisers om door gedaagde gehanteerde onjuiste suggesties in diverse publicaties, alsook in de film "Submission Part I" dat het islamitisch geloof in een rechtstreeks verband zou staan met diverse vormen van vrouwenmishandeling.

bron: http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtluitspraak_print.asp?u_ljn=AT0303&%20u_hlquery=%28%28%28profeet+mohammed<br%20/>%20%29%3CIN%3E%28uitspraak%5Fanoniem%2<br%20/>%20C+conclusie%5Fanoniem%2C+indicatie%<br%20/>29%29%29



http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1909857#post1909857

Don Vito
15-03-05, 20:16
Geplaatst door duende
Rabiate joden hater kom je ook weer een duit in het zakje doen, klasse!!!!

Dis dus ook een voorbeeld daarvan

Sommige Joden hebben een WO@ complex terwijl ze hem zelf niethebben mee gemaakt. De wereld dit de wereld dat. antisemiet hier antisemiet daar. Cut the crap zielige gebeten hondjes allemaal.

Julien
15-03-05, 20:47
Geplaatst door Don Vito
Dis dus ook een voorbeeld daarvan

Sommige Joden hebben een WO@ complex terwijl ze hem zelf niethebben mee gemaakt. De wereld dit de wereld dat. antisemiet hier antisemiet daar. Cut the crap zielige gebeten hondjes allemaal.

als je als volk met 6 miljoen bent uitgemoord/ vergast dan is het ook niet vreemd dat je daar een trauma aan over gehouden hebt he. stel je voor dat jouw halve familie is vermoord in de oorlog?!...

Max Stirner
15-03-05, 21:33
Geplaatst door contradictio
helemaal mee eens... zullen we het gelijk maar extrapoleren naar AHA en haar uitspraken

o.a.
het islamitisch huwelijk staat gelijk aan goedgekeurde verkrachting. Daarnaast gaat het volgens eisers om door gedaagde gehanteerde onjuiste suggesties in diverse publicaties, alsook in de film "Submission Part I" dat het islamitisch geloof in een rechtstreeks verband zou staan met diverse vormen van vrouwenmishandeling.

bron: http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtluitspraak_print.asp?u_ljn=AT0303&%20u_hlquery=%28%28%28profeet+mohammed<br%20/>%20%29%3CIN%3E%28uitspraak%5Fanoniem%2<br%20/>%20C+conclusie%5Fanoniem%2C+indicatie%<br%20/>29%29%29



http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1909857#post1909857



Dat is precies het probleem van elQalem. Janken over de uitspraken van AHA en zelf nog veel grovere dingen zeggen over joden, NL`ers en weet-ik-veel-wie-allemaal.

Dat zou je hypocriet kunnen noemen.

Je kan niet tegelijkertijd slachtoffertje en provocateur zijn.

_h4T3D_sE7eN
15-03-05, 22:15
Geplaatst door Max Stirner
Dat is precies het probleem van elQalem. Janken over de uitspraken van AHA en zelf nog veel grovere dingen zeggen over joden, NL`ers en weet-ik-veel-wie-allemaal.

Dat zou je hypocriet kunnen noemen.

Je kan niet tegelijkertijd slachtoffertje en provocateur zijn.

Jankten ze maar over die uitspraken van AHA, dan zouden ze inderdaad hypocriet genoemd kunnen worden. Gelukkig weten ze wel beter bij elqalem en hanteren ze gewoon dezelfde 'zwaarden' in plaats van slachtoffertje te spelen.
Nice try, Max.

En wat een gezeur om die teksten, zeg. Het is maar de Talmoed, hoor. :engel:

:)

Max Stirner
15-03-05, 23:22
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN [/i]
[B]Jankten ze maar over die uitspraken van AHA, dan zouden ze inderdaad hypocriet genoemd kunnen worden. Gelukkig weten ze wel beter bij elqalem en hanteren ze gewoon dezelfde 'zwaarden' in plaats van slachtoffertje te spelen.
Nice try, Max.

OK, zolang je zelf niet huilebalkt mag je zo lyrisch terroristisch zijn als je wil. :)



En wat een gezeur om die teksten, zeg. Het is maar de Talmoed, hoor. :engel:

:)

:student: Het zijn heilige teksten, das anders......



:D

magden_david
16-03-05, 01:12
Geplaatst door Don Vito
Dis dus ook een voorbeeld daarvan

Sommige Joden hebben een WO@ complex terwijl ze hem zelf niethebben mee gemaakt. De wereld dit de wereld dat. antisemiet hier antisemiet daar. Cut the crap zielige gebeten hondjes allemaal.

zielige gebeten hondjes die wel keer op keer de arabische overmacht in hun broek hebben doen pissen. wat was het 30 kilometer van cairo??

Mark
16-03-05, 05:24
Goede zaak toch dat er websites zijn die het ware gezicht van de joden en van de moslims aan ons nederlanders laat zien :duim:

duende
16-03-05, 07:28
Geplaatst door contradictio
helemaal mee eens... zullen we het gelijk maar extrapoleren naar AHA en haar uitspraken

o.a.
het islamitisch huwelijk staat gelijk aan goedgekeurde verkrachting. Daarnaast gaat het volgens eisers om door gedaagde gehanteerde onjuiste suggesties in diverse publicaties, alsook in de film "Submission Part I" dat het islamitisch geloof in een rechtstreeks verband zou staan met diverse vormen van vrouwenmishandeling.

bron: http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtluitspraak_print.asp?u_ljn=AT0303&%20u_hlquery=%28%28%28profeet+mohammed<br%20/>%20%29%3CIN%3E%28uitspraak%5Fanoniem%2<br%20/>%20C+conclusie%5Fanoniem%2C+indicatie%<br%20/>29%29%29



http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1909857#post1909857

Nee laten we dat niet doen.. De discussie gaat niet over AHA maar over de publicatie van antisemitische propaganda uit de tsarentijd. Over AHA lopen genoeg andere topics hier.
Zelf vind ik ook dat ze mensen beledigd met ongenuanceerde uitspraken, MAAR daar gaat het niet over.
Stop nu maar even met slachtoffertje spelen van het WESTEN en DE JODEN (misschien is Ajaan ook wel in het geniep een vermomde joodse rabbi die erop uit is alle moslims te beledigen en uiteindelijk te vernietigen) Laat even zien dat je eigenlijk diep in je hartje (ja ook jij) een hekel hebt aan joden. Kom er eens vooruit. Net zoals ik tegen de heer Assassijn zei Laat ook eens zien dat je een dader bent.

contradictio
16-03-05, 11:26
Geplaatst door duende
Nee laten we dat niet doen.. De discussie gaat niet over AHA maar over de publicatie van antisemitische propaganda uit de tsarentijd. Over AHA lopen genoeg andere topics hier.
Zelf vind ik ook dat ze mensen beledigd met ongenuanceerde uitspraken, MAAR daar gaat het niet over.
Stop nu maar even met slachtoffertje spelen van het WESTEN en DE JODEN (misschien is Ajaan ook wel in het geniep een vermomde joodse rabbi die erop uit is alle moslims te beledigen en uiteindelijk te vernietigen) Laat even zien dat je eigenlijk diep in je hartje (ja ook jij) een hekel hebt aan joden. Kom er eens vooruit. Net zoals ik tegen de heer Assassijn zei Laat ook eens zien dat je een dader bent.


Helaas, ik voldoe niet aan je profiel... Ik heb een hekel aan individuen en niet aan groepen. Een goed gelovige jood die zij Heer vreest is bij mij meer dan welkom.. Een Jood die zijn Palestijnse broeder verjaagt, zijn land inpikt en hem de basis behoeften ontzegt niet.. AHA kan ik soms wel schieten, soms heb ik ook medelijden met haar omdat ze getraumatiseerd is en de ideologische Islam zoals onze lieve Profeet vzmh heeft uitgedragen nooit heeft gekend.

Ik heb zeker mijn twijfels over WIE AHA nou werkelijk is en wie en waarom zij de politiek is ingeloodsd (terwijl ze niemand is, nauweijks kwalificaties heeft en alleen maar voor confrontatie en irritatie zorgt ipv oplossingen en stabiliteit)... En hoe het toch komt dat ze helemaal naar America is overgevlogen toen ze bedreigd werd en notabene op een Marine basis onderdak kreeg (Wilders werd opgesloten in een cel in Nederland)..
Ook haar achtergrond (wie is haar Pa enzo) is nauwelijks transparant.. Kortom ze is in mijn ogen uiterst verdacht..

En nu wordt zij (politica, voorbeeldfunctie, grotere verantwoordelijkheid)ook nog eens niet veroordeeld voor haar grove ONGEFUNDEERDE uitlatingen/meningen terwijl een gewone burger die wat op een site zet over joden wel een veroordeling krijgt...

_h4T3D_sE7eN
16-03-05, 11:40
Dat jullie niet inzien dat het puur om het selectieve beleid van het MDI ging. Misschien wordt hier bewust aan voorbij gekeken.

Volgens mij heeft Elqalem naast het publiceren van deze 'joodse' teksten ook een geval van moslimdiscriminatie aangekaart bij het MDI, waar niets mee werd gedaan. Trek je conclusie.

Julien
16-03-05, 11:51
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Dat jullie niet inzien dat het puur om het selectieve beleid van het MDI ging. Misschien wordt hier bewust aan voorbij gekeken.

Volgens mij heeft Elqalem naast het publiceren van deze 'joodse' teksten ook een geval van moslimdiscriminatie aangekaart bij het MDI, waar niets mee werd gedaan. Trek je conclusie.

pff het lijken wel kleine kinderen

mammaaaa ze pesten meeee, mag ik ze net zo hard terugpesten???

_h4T3D_sE7eN
16-03-05, 11:53
Geplaatst door Julien
pff het lijken wel kleine kinderen

mammaaaa ze pesten meeee, mag ik ze net zo hard terugpesten???


Ja joh, doe er maar kleinerend over. Typisch Frans.

Spoetnik
16-03-05, 12:30
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ja joh, doe er maar kleinerend over. Typisch Frans.

Inderdaad die Fransosen maken er een puinhoop van in hun eigen land, maar met het vingertje wijzen kunnen ze als de besten.

Julien
16-03-05, 12:40
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad die Fransosen maken er een puinhoop van in hun eigen land, maar met het vingertje wijzen kunnen ze als de besten.

nee ik wijs helemaal niet met mn vingertje maar ik vind het gewoon kinderachtig wat ElQalem doet.

en Frankrijk is juist een land dat zich zo weinig mogelijk wil bemoeien met het buitenland. BEHALVE als de Franse zaak in geding is natuurlijk.

Max Stirner
16-03-05, 12:46
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad die Fransosen maken er een puinhoop van in hun eigen land, maar met het vingertje wijzen kunnen ze als de besten.


Inderdaad, het zijn zeurpieten met een minderwaardigheidscomplex als gevolg van het feit dat er nu niets meer over is van hun zogenaamd glorieuze verleden.

Fransen zijn wat dat betreft bijna net zo irritant als joden en moslims. :roker:

Don Vito
16-03-05, 12:51
Geplaatst door Julien
als je als volk met 6 miljoen bent uitgemoord/ vergast dan is het ook niet vreemd dat je daar een trauma aan over gehouden hebt he. stel je voor dat jouw halve familie is vermoord in de oorlog?!...

Maarde gebeten hond spelen? Iedreen en alles uitmaken voor anti semiet als een zinnetje je niet aanstaat?

Magden David:
De Arabische wereld in hun broek voor de Zionisten? De regering wel ja...
Maar een jongen van 8 die me tstenen gooit naar een soldaat in een tank en een MP Koch komt bij mij niet over als iemand die het in zijn broek doet.

magden_david
16-03-05, 13:02
Geplaatst door Don Vito
Maarde gebeten hond spelen? Iedreen en alles uitmaken voor anti semiet als een zinnetje je niet aanstaat?


is net zo generaliserend als zeggen dat elke marokkaan discriminasie roept als hij wordt geweigerd voor een baan of geen sjans krijgt van blond meisje.



Magden David:
De Arabische wereld in hun broek voor de Zionisten? De regering wel ja...
Maar een jongen van 8 die me tstenen gooit naar een soldaat in een tank en een MP Koch komt bij mij niet over als iemand die het in zijn broek doet.
ja echte stoere helden die kinderen indoctrineren om shaheed te worden. Of dacht je dat kinderen zoiets zelf verzinnen? die kids zijn gewon het kannonevlees van de despoten, en hier wordt gedaan alsof het helden zijn. Ze hebben je mooi voor hun karretje gespand. Die kids zijn geen helden die zijn slachtoffer, van de bezetting, van hun leiders, hun ouders en hun buitenlandse "fans".

DEMOcraat
16-03-05, 13:06
Geplaatst door magden_david
zielige gebeten hondjes die wel keer op keer de arabische overmacht in hun broek hebben doen pissen. wat was het 30 kilometer van cairo??
iemand met een beperkte kennis van de geschiedenis kijkt niet verder dan 50jaar.

Don Vito
16-03-05, 13:49
Geplaatst door magden_david
is net zo generaliserend als zeggen dat elke marokkaan discriminasie roept als hij wordt geweigerd voor een baan of geen sjans krijgt van blond meisje.

Ik had het over sommige joden, de pro zionistische gedeelte, de "anti semiet" schreeuwende gedeelte.

[/b]
Geplaatst door magden_david

ja echte stoere helden die kinderen indoctrineren om shaheed te worden. Of dacht je dat kinderen zoiets zelf verzinnen? die kids zijn gewon het kannonevlees van de despoten, en hier wordt gedaan alsof het helden zijn. Ze hebben je mooi voor hun karretje gespand. Die kids zijn geen helden die zijn slachtoffer, van de bezetting, van hun leiders, hun ouders en hun buitenlandse "fans".

Dat is een daad van wanhoop. Waarvoor groeit die jongen op? Hij leeft in een kooi. Hetheft nog steeds portie ballen nodig om dat te doen. Hij blijft niet stil zitten etwijl zijn volk woprdt ondedrukt.
Tuurlijk wordt er weer gesproeken over karretje spannen en indoctrineren zodat de aandacht nietwodt gevestigd op hetfeit dat die jongen stenen gooit naar Soldaten die ZIJN land bezetten en zijn familie vermmorden.

Kinderen moeten niet op groeien in die omstandigheden, maar de situatie heeft ze daar toe gedwongen. Ze accepteren geen onderdrukking en komen op voor hun zelf en gemeenschap. Dat heft niks te maken met indoctrinatie maar met mesnelijke waarde. Het zijn helden en ze doen het niet in hun broek zoals jij het beweerde .

DEMOcraat
16-03-05, 14:19
Geplaatst door magden_david



ja echte stoere helden die kinderen indoctrineren om shaheed te worden. Of dacht je dat kinderen zoiets zelf verzinnen? die kids zijn gewon het kannonevlees van de despoten, en hier wordt gedaan alsof het helden zijn. Ze hebben je mooi voor hun karretje gespand. Die kids zijn geen helden die zijn slachtoffer, van de bezetting, van hun leiders, hun ouders en hun buitenlandse "fans". [/B]
ja echte stoere helden die IAF soldaten indoctrineren om moordenaars te worden.of dacht je dat IAF soldaten zoiets zelf verzinnen?die IAF soldaten zijn gewoon het moordmachine van de despoten,en hier wordt gedaan alsof het democraten zijn.Ze hebben je mooi voor hun karretje gespand.Die IAF soldaten zijn geen helden die zijn daders van de bezetting,van hun leiders,hun Orthodoxe ouders en hun buitenlandse "fans".

Simon
16-03-05, 15:18
Wat een losers op die Elqalem.nl site. Wel de tekst laten staan en er dan onder zetten dat het verzinsels zijn. Duidelijk een vorm van provocatie. Lekker schoppen tegen anderen. Nou eigenlijk is het meer: puur anti-semitisme.

Don Vito
16-03-05, 15:24
Geplaatst door Simon
Wat een losers op die Elqalem.nl site. Wel de tekst laten staan en er dan onder zetten dat het verzinsels zijn. Duidelijk een vorm van provocatie. Lekker schoppen tegen anderen. Nou eigenlijk is het meer: puur anti-semitisme.

Jongen, het niet lekker vinden van een Joods gerecht is voor sommige al anti semtisme. Alles is anti semitisme. Erwordtgedaan alsof anti semitisme het ergste water is op aarde. De ergste vorm van discriminatie en racisme. Der Vn houdt er conferenties over!!! Wat een machtige lobby al niet teweeg kan brengen!!!!

rachid21
16-03-05, 15:34
weet iemand waar je talmoed boeken in het nederlands kan lenen/kopen?

Simon
16-03-05, 17:40
Geplaatst door Don Vito
Jongen, het niet lekker vinden van een Joods gerecht is voor sommige al anti semtisme.

Kijk dat noemen ze nu: populisme

taouanza
16-03-05, 18:52
Geplaatst door Simon
Wat een losers op die Elqalem.nl site. Wel de tekst laten staan en er dan onder zetten dat het verzinsels zijn. Duidelijk een vorm van provocatie. Lekker schoppen tegen anderen. Nou eigenlijk is het meer: puur anti-semitisme.

Wat was dat verhaal dat jij hier altijd verteld over katholieken enz?
Of is dat alleen geldig voor islambashing?

Simon
16-03-05, 19:10
Geplaatst door taouanza
Wat was dat verhaal dat jij hier altijd verteld over katholieken enz?
Of is dat alleen geldig voor islambashing?

Ach je kletst maar wat zoals gebruikelijk. Kom dan met citaten en in hun verband graag. Ik heb heel wat katholieken in de familie dus dan mag ik er ook wel af en toe een kritische noot over kraken. Dit gaat over iets geheel anders.