PDA

Bekijk Volledige Versie : Motie van wantrouwen tegen wethouder



mark61
16-03-05, 00:06
GroenLinks in Rotterdam wil de komende raadsvergadering een motie van wantrouwen indienen tegen wethouder Pastors.

De fractie is het gedrag van de Leefbaar-bestuurder spuugzat. Volgens voorzitter Orhan Kaya is Pastors er bewust op uit om de angstgevoelens in de samenleving aan te wakkeren en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.

Aanleiding is een interview met Pastors in Metro, waarin de wethouder vertelt welke gevolgen een eventuele winst van een moslimpartij in bepaalde deelgemeenten kan hebben. ,,In sommige wijken van de stad is meer dan de helft moslim. Stel dat daar een moslimpartij de bijna-meerderheid krijgt, en als dan ook nog van die idioten van Groenlinks of zo politiek correct mee gaan zitten doen, heb je voordat je het weet hele rare taferelen,'' aldus Pastors. De wethouder noemt vervolgens onder meer veelwijverij, eerwraak, gedwongen huwelijken en onderdrukking van vrouwen.

Kaya is woedend. ,,Dit is gewoon schandalig, en ver beneden het niveau van een wethouder.''

Volgens hem weet Pastors dat dit soort dingen niet in een deelgemeente kunnen worden ingevoerd. Het is volgens hem ook niet de eerste keer dat dit collegelid dingen roept die onwaar zijn en beledigend voor een grote groep Rotterdammers. ,,Hij doet het dus bewust.''

Hij vindt dat de gemeenteraad hier maar eens een keer een uitspraak over moet doen. Want Pastors kan zijn 'beledigende' uitlatingen alleen doen met de steun van coalitiepartijen CDA en VVD, aldus Kaya. Als de raad niets onderneemt, geven ze aan dat ze achter zijn mening staan.

Rotterdams dagblad - Maandag 14 Maart 2005 </a>

Umarvlie
16-03-05, 08:30
Ach... nog even en de Rotterdammers worden de Leefbaar partij beu en dan verdwijnt de partij met de mooiste beloftes maar het minste resultaat vanzelf.... probleem opgelost en krijgen we het oude probleem in Rotterdam weer terug (de gevestigde orde)...

Tomas
16-03-05, 10:14
Ik zie het probleem niet. Daarna plaats je rondom die wijken toch gewoon bordjes met aan de ene kant verboden voor niet-moslims en aan de andere kant moslims. Israel bellen voor een muurtje dat de bordjes ook nog eens een beetje zinvol maakt. En alle problemen en discussies zijn opgelost. Iedereen blij. Welke Kafir zou nou in zo'n wijk willen komen en welke Moslim wil er nu eigenlijk sowieso al in een land als nederland wonen. Zo maakt het rotterdam dus leefbaar voor iedereen. En zolang die wijken niet tegen de havens aanliggen zie ik ook geen economisch probleem. Vooral niet omdat de anwb ook weer een grote order nieuwe bordjes krijgt.

Umarvlie
16-03-05, 11:02
Geplaatst door Tomas
Ik zie het probleem niet. Daarna plaats je rondom die wijken toch gewoon bordjes met aan de ene kant verboden voor niet-moslims en aan de andere kant moslims. Israel bellen voor een muurtje dat de bordjes ook nog eens een beetje zinvol maakt. En alle problemen en discussies zijn opgelost. Iedereen blij. Welke Kafir zou nou in zo'n wijk willen komen en welke Moslim wil er nu eigenlijk sowieso al in een land als nederland wonen. Zo maakt het rotterdam dus leefbaar voor iedereen. En zolang die wijken niet tegen de havens aanliggen zie ik ook geen economisch probleem. Vooral niet omdat de anwb ook weer een grote order nieuwe bordjes krijgt.

Slaap jij nog wel Tomas? of vreet het zo zeer aan je dat jij M&M als niet-Moslim niet in mag zodanig aan je dat je zelfs geen nachtrust meer hebt?

Tomas
16-03-05, 11:05
Geplaatst door Umarvlie
Slaap jij nog wel Tomas? of vreet dat jij M&M als niet-Moslim niet in mag zodanig aan je dat je zelfs geennachtrust meer hebt?

Nee, het is slechts dat het me zo verbaast hoe dom relatief hoog opgeleide moslims zijn. Dat ze niet kunnen begrijpen dat het aan me reet zal roesten wat er in arabie gebeurd. Maar dat ik niet kan begrijpen dat deze hier opgeleide moslims dat normaal vinden. Dat ik dat dus niet kan begrijpen, begrijp jij en je geloofgenootjes niet. Blijf ik bizar vinden.

Umarvlie
16-03-05, 11:14
Geplaatst door Tomas
... hoe dom relatief hoog opgeleide moslims zijn....

Ga je weer ... je moet niet een ieder die jouw mening niet deelt gelijk als dom bestempelen... als er iets is dat dom is ...

Maar ben blij dat je een goeie nachtrust hebt hoor :knipoog:

Koala64
16-03-05, 11:34
Geplaatst door Tomas
Blijf ik bizar vinden.

Je bent niet de enige, en ik merk dat het mijn blik op de islam verandert en DAT vind ik dus wel erg. Maar liever de naakte waarheid dan een beeld dat niet klopt.

Tomas
16-03-05, 11:35
Geplaatst door Umarvlie
Ga je weer ... je moet niet een ieder die jouw mening niet deelt gelijk als dom bestempelen... als er iets is dat dom is ...

Maar ben blij dat je een goeie nachtrust hebt hoor :knipoog:

Bedankt, Maar ik vind ook niet alles en iedereen met een andere mening geklijk dom hoor. Dit is een van de weinige dingen. Dat jij zo overdreven generaliserend reageert hoort natuurlijk wel weer in het patroon dat zich hier afspeelt onder -nagenoeg- alle moslims mbt ondwerwerp. Ik wacht nog altijd op de eerste moslim die zegt: "Ik kan me voorstellen dat niet-moslims dit als discriminerend ervaren en dat nederland hier echt heilig bij is. Maargoed, ander land en gezien het opleidingsniveau daar heb ik er wel begrip voor." Maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren. Het heeft mijn kijk op de islam wel weer behoorlijk bijgedraaid. Gematigde christenen zie ik zo snel nog niet zo massaal zoiets verdedigen. En dan ga ik er maar vanuit dat jij, joesoef etc gematigde moslims zijn.

Tomas
16-03-05, 13:42
Geplaatst door Koala64
*eigenlijk Dutchguy die zijn inloggegevens kwijt is*


Sukkel.

Koala64
16-03-05, 14:04
Geplaatst door Tomas
Sukkel.

Ach ja. Homo's en computers.... :p