PDA

Bekijk Volledige Versie : Fathers 4 justice breidt uit. (Superman en Zorro op dak)



nl-x
16-03-05, 09:53
Zorro en Superman op kantoor Jeugdzorg Arnhem

Uitgegeven: 16 maart 2005 10:13
Laatst gewijzigd: 16 maart 2005 10:18

AMSTERDAM - Twee mannen, gekleed in Zorro- en Supermanoutfit, hebben woensdagochtend omstreeks 09.00 uur het kantoor van Bureau Jeugdzorg in Arnhem beklommen. Ze zijn lid van Family 4 Justice, een organisatie die opkomt voor de rechten van kinderen, zegt woordvoerder Janny Ebels. Met de actie vragen ze aandacht voor het functioneren van de jeugdzorg in de zaak-Savanna, het 3-jarige meisje uit Alphen aan den Rijn dat in september vermoedelijk thuis is gedood door haar moeder.

De organisatie vindt dat de Raad voor de Kinderbescherming en Bureau Jeugdzorg verkeerde redenen aanvoeren voor het falen in de zaak. "De Raad voor de Kinderbescherming en Bureau Jeugdzorg wijten het falen aan een budgettekort. Wij vinden dat geen excuus. De raad moet gewoon zijn werk doen. Met bureaucratie los je niets op, meer geld heeft geen zin."


Aandacht

Volgens Ebels worden er 'zomaar rapporten' gemaakt zonder te controleren of het verhaal klopt. Naar de kinderen wordt niet geluisterd en het verhaal wordt eenzijdig opgesteld. De organisatie vindt dat kinderen een familie nodig hebben. Ebels: "Kinderen moeten ook opa's, oma's, tantes en ooms hebben. Kinderen hebben liefde en meer aandacht nodig."

Bob de Bouwer

Zorro staat op het dak en Superman heeft zich boven de hoofdingang gevestigd. 'Superman' heeft zijn kind twintig jaar niet gezien en Zorro vijf jaar niet. Op grote spandoeken staat onder meer: 'Ik mis mijn kind', 'Maak meer tijd voor kinderen', en 'Nederland schendt recht op familie'. Bij de actie zijn ook twee mannen aanwezig, die zijn verkleed als Bob de Bouwer. Ongeveer dertien actievoerders staan buiten het gebouw. Volgens Ebels heeft de politie aangegeven dat de actievoerders om 10.30 uur vertrokken moeten zijn, 'anders volgen er maatregelen'.

De organisatie is een zusterorganisatie van Fathers 4 Justice, die onder meer opkomt voor de rechten van de vader na een scheiding. De als Zorro verklede man beklom eerder verkleed als Batman Paleis Soestdijk.

Dit vind ik nou echt een toffe groep :)