PDA

Bekijk Volledige Versie : Links moet de onderbuik voeden



TonH
16-03-05, 10:28
De beuk erin
PREM RADHAKISHUN

JE MOET DE ONDERBUIK VOEDEN. DAAR SLAG EN DE VVD, DE RESTANTEN VAN FORTUYN EN WILDERS KEER OP KEER WEL IN.

GEERT Wilders heeft zijn politieke programma ge¬presenteerd. De komende dagen zal in diverse praatprogramma's worden gedis¬cussieerd over minder ambtena¬ren, lagere belastingen en andere ideeën van Wilders. Kranten zul¬len opiniërende stukken plaatsen en minimaal een dag of tien zal het debat in Nederland door Wilders worden gestuurd. Hij zal voor¬zichtig omspringen met de aan¬dacht, bij Barend en Van Dorp aan¬schuiven, maar omdat hun kijkcij¬fers tegenvallen, komt er nog een tweede tv-programma bij. Ik schat Nova Politiek, vrijdag (zo is hij de hele week op tv). Dan een of twee interviews aan grote kranten om langzaam de andere media toe te laten. Daardoor beheerst rechts weer weken het publieke debat.

Hoe komt dat toch? Zijn wij als maatschappij alleen geïnteres¬seerd in de ideeën van rechts of heeft links geen ideeën meer?

Mijn hele leven stem ik links, PvdA, GroenLinks, SP. Mijn pro¬teststemmen waren voor Annie M.G. Schmidt (provinciale staten van Noord- Holland) en Joesoe Maatrijk (deelraad Zuidoost). Ik ben dus 'een vriend' van politiek links.

Ik stoor me aan het gebrek aan goede ideeën van links, dat om de een of andere reden het gevoel voorpopulisme ontbeert. Wouter Bos heeft door hoe hij de PvdA groot moet maken. Weinig debat¬teren in de media, brede mogelijk¬heden openhouden en vooral niets concreets voorstellen. Van hem en de PvdA moeten we het dus niet hebben. Femke Halsema en de an¬dere GroenLinksers doen het op de oude wijze: met betrokkenheid en idealisme (zie het prachtige interview met Naïma Azough van zaterdag in PS van de week). Jan Marijnissen en de SP zijn niet meer in. De laatste jaren waren zij het linkse geweten, maar het blijft hetzelfde verhaal.

Om uitgenodigd te worden door de media moetje een snaar raken. J e moet al die programmamakers zo ver krijgen dat ze je uitnodigen. Je moet de onderbuik voeden. Daar slagen de VVD, de restanten, van Pim Fortuyn en Wilders keer op keer wel in.

Waarom? Juist ja, buitenlan¬ders, zwarten, moslims. De ver¬warring in Nederland raakt ieder¬een en zoals dat gaat als een maat¬schappij in verwarring is, wordt een groep benoemd, waar we dan allemaal op in beuken. Door de emancipatie en integratie van mensen van Indonesische en Suri¬naamse afkomst kunnen we niet alle zwarten over een kam scheren en dus beperken we ons tot Marok¬kanen en moslims. En dat helpt.

Wat links nodig heeft is een tegentactiek. Op hetzelfde punt rechts beuken. En daar is links niet in geslaagd. Omdat ik me daaraan erger, bij deze een gratis advies: pak de rechts-extremisten aan.

In Venray werden eind februari twee kinderen van Marokkaanse afkomst, een van acht en een van negen, vlak bij hun school mishan¬deld door zogenaamde Lonsdalers.
Vanavond besteed ik er in mijn programma Premtime (Nederland 3,21.30 uur) aandacht aan. De va¬der van een van de kinderen heeft wanhopig e- mails aan diverse Ka¬merleden gestuurd en wat hebben die gedaan? Teruggemaild en hun medeleven geuit. FOUT! Onder¬buik, weet u wel.

GroenLinks en de SP hadden meteen Kamervragen moeten stel¬len, aan de ministers Verdonk, Donner en Remkes. Waarom is de burgemeester niet bij de ouders langs geweest?Wat denken de mi¬nisters hieraan te doen?Waarom heeft de politie de daders nog niet? Hoe is het mogelijk dat rechts-ex¬tremistische jongeren in deze kle¬ding over straat kunnen gaan? Moet het dragen van deze kleding in combinatie met kaalgeschoren hoofden niet worden verboden?

Waarom heeft AIVD deze groepen niet geïnfiltreerd? Heeft het con¬stant negatief bejegenen van mos¬lims door prominente politici bij¬gedragen aan deze sfeer? Moeten de ouders van deze jongeren wor¬den beboet? Moeten er strafkampen en heropvoedinggestichten komen?

En dan, dames en heren linkse politici, zit u in elk radio- of tv- programma en staan de kranten en tijdschriften vol van u.

In de waan van deze tijd zijn Nederlanders niet in voor inhoud en lange termijn bespiegelingen. Ze willen sensatie beleven en de onderbuik voelen. Ik vind het ver¬schrikkelijk, het houdt me bezig, maar ik kan het niet veranderen. En als je het niet kunt veranderen, kun je er beter aan meedoen, maar dan als de beste.

©Parool, 15 maart 2005

168
16-03-05, 10:49
Dat Prem een hekel heeft aan rechts dat weten we nou wel.
En dat Prem Extreem rechts wil aanpakken snap ik ook.

Maar waarom horen we nooit wat van die geweldadige akties in de media van Extreem-Links?
Het mes snijdt aan 2 kanten!

Joesoef
16-03-05, 10:50
Geplaatst door 168
Maar waarom horen we nooit wat van die geweldadige akties in de media van Extreem-Links?
Het mes snijdt aan 2 kanten!

Zoals?

Eke
16-03-05, 10:53
PREM ! :lol: Ja jongen, je legt de vinger op de zere plek !

De onderbuik !!!

Als ik Wilders hoor praten voel ik gewoon : dat gaat naar de onderbuik :haha:

En wat is de tactiek van zijn opponenten ? Hoe moet je deze gevoelens overstemmen ??? Inderdaad..niet met ratio :melk:

De stemmers moeten gepakt worden. Prettig gepakt.Of ...snik..snik..met ellende gepakt...als ze maar voelen....

Voelen gaat FLITS..denken gaat meestal wat trager.Dan staat het volgende item al weer voor de deur.

Je stelt rechts-extremisten voor..maar dat is niet genoeg.
De stemmers moeten hun EIGEN gevoelens weer voelen en daar moeten de leiders/bestuurders van onze samenleving OPEN voor staan.

En daar een reaktie opgeven...WARM, HARTELIJK en INVOELEND en AKTIEF. Ja Prem..luisteren is erg belangrijk.

En DAN aansluiten bij de goeie WIL--via die onderbuik die nu erkend en gezien is.... :lol: OPLOSSINGEN samen zoeken...

en aan de slag!

ps. mmmm..ik ben natuurlijk helemaal geen politicus, want ik rammelde deze reaktie maar uit mijn toetsenbord.natuurlijk is het heel belangrijk om verstandige politici te hebben..echt verstandige,he.maar geen kouwe.

Tomas
16-03-05, 11:00
Dat de onderbuik gevoed wordt vind ik altijd maar weer een makkelijke uitweg. Ik zie dat een stuk genuanceerder. Ik geloof heus wel dat onderbuikgevoelens aangewakkerd kunnen worden en ook echt aangewakkerd worden door sommige politici, sommige collumns en sommige actualiteiten programma's.

Maar er is ook heel lang zo veel onvrede doodgezwegen dat het niet alleen aanwakkeren van onderbuikgevoelens is, maar ook het naar buiten komen van deze onderdrukte onvrede.

Neem nou dat meisje in venray dat is belaagd dat nu opeens overal in het nieuws komt. Dat soort zaken kwam en komt hier in Gouda met de regelmaat van de klok voor. Mensen half dood geslagen door marokkaanse jeugdbendes. Mensen wijken uitgejaagd. Het zwembad ontoeganjelijk gemaakt voor jonge kinderen en dan vooral jonge meisjes. Voetbal verenigingen waar geen kind meer naartoe wilde omdat ze daar werden belaagd of uitgescholden. Scholen die in de brand worden gestoken. Leeraressen die zich maar ziek melden omdat ze niet meer naar school durven omdat de school na sluitingstijd door marokkaanse jomngeren wordt belaagd. Biervlesjes naar hun hoofd en door de ruiten. Smerige taal schreeuwen. Fietsendiefstallen, waarbij je je eigen fiets van de marokkaan kunt terugkopen omdat je voor de politie niet kunt bewijzen dat het jou fiets is. Etc. etc. Dat Gouda de crimineelste stad van nederland is, komt wel in het nieuws, maar al deze feiten en feitjes komen nagenoeg nooit in het nieuws. Is te onbelangrijk. Pas als er een islamitische school wordt afgefikt komt het denk ik in het nieuws. Pas als er een marokkaan een ontvoering faket door nazi's komt gouda in het nieuws. Het is toch niet vreemd dat mensen boos en gefrustreerd zijn over al dit wanbeleid. Het is toch niet vreemd dat er zoveel haat is. Mij verbaast het iedere keer weer hoeveel mensen er juist nog altijd zijn van goede wil. Niet dat ik dat erg vind, jusit heel goed. Maar het verbaast me wel.

168
16-03-05, 11:03
Geplaatst door Joesoef
Zoals?
Dat bedoel ik dus, jij hebt er zeker nog nooit wat over gehoord?

Joesoef
16-03-05, 11:13
Geplaatst door 168
Dat bedoel ik dus, jij hebt er zeker nog nooit wat over gehoord?

Jij ook niet anders kwam je wel met voorbeelden.

168
16-03-05, 11:19
Geplaatst door Joesoef
Jij ook niet anders kwam je wel met voorbeelden.

Lees dit stukje maar, dan snap je mischien wat Extreem-Links is en doet.
http://www.klokkenluideronline.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=81

TonH
16-03-05, 11:42
Geplaatst door 168
Lees dit stukje maar, dan snap je mischien wat Extreem-Links is en doet.
http://www.klokkenluideronline.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=81

OMG, Ronald Eissens als extreem links.... :wohaa:

Nee, nu heb je me overtuigd van het 'kwaad' :D

TonH
16-03-05, 11:49
Geplaatst door Tomas
Het is toch niet vreemd dat mensen boos en gefrustreerd zijn over al dit wanbeleid.

Waarom pakt dat rechtse college in Gouda die gevallen dan niet aan? :confused:

~Panthera~
16-03-05, 11:51
Geplaatst door TonH
Waarom pakt dat rechtse college in Gouda die gevallen dan niet aan? :confused:

Misschien omdat, net als de meeste Nederlanders doen, er alleen maar thuis over gezeken wordt, en er verder niemand naar de gemeente gaat, want dat is teveel moeite ?

Tomas
16-03-05, 11:52
Geplaatst door TonH
Waarom pakt dat rechtse college in Gouda die gevallen dan niet aan? :confused:

Er is wel het een en ander gedaan sinds "rechts" aan de "macht" is. Zo heb je de 10 goudens stads regels. En de meeste scholen nu een groot hekwerk. Maar het blijft een stelletje amateurs dat gemeentelijke bestuurlijke niveau. Krijg je tranen van in je broek. Soms.

Tomas
16-03-05, 11:55
Geplaatst door ~Panthera~
Misschien omdat, net als de meeste Nederlanders doen, er alleen maar thuis over gezeken wordt, en er verder niemand naar de gemeente gaat, want dat is teveel moeite ?

Mensen in de probleemwijken schaften scanners aan om te proberen achterhalen waar in godsnaam de politie toch iedere keer bleef. En dan hoorden ze dit soort gesprekken tussen de politiewagens en de centrale: "Nee, we wachten nog even, want het zijn er nu gewoon teveel. We rijden nog wel een paar rondjes en kijken daarna nog wel 's"

De gemeente kreeg en krijgt genoeg signalen. Maar je weet hoe dat gaat. Machteloos en liever de kop in 't zand. Hoe los je het op? Het is zo verdomd moeilijk.

~Panthera~
16-03-05, 11:58
Geplaatst door Tomas
Mensen in de probleemwijken schaften scanners aan om te proberen achterhalen waar in godsnaam de politie toch iedere keer bleef. En dan hoorden ze dit soort gesprekken tussen de politiewagens en de centrale: "Nee, we wachten nog even, want het zijn er nu gewoon teveel. We rijden nog wel een paar rondjes en kijken daarna nog wel 's"

De gemeente kreeg en krijgt genoeg signalen. Maar je weet hoe dat gaat. Machteloos en liever de kop in 't zand. Hoe los je het op? Het is zo verdomd moeilijk.

Dat is dus belachelijk.
Hier hebben we de wijkagent, die dus WEL komt als je belt.
Geen kop in t zand dus, en er wordt geluld tot er een oplossing is.
Maar ja, die wijkagenten moesten zonodig overal wegbezuinigd worden.

Tomas
16-03-05, 12:04
Geplaatst door ~Panthera~
Dat is dus belachelijk.
Hier hebben we de wijkagent, die dus WEL komt als je belt.
Geen kop in t zand dus, en er wordt geluld tot er een oplossing is.
Maar ja, die wijkagenten moesten zonodig overal wegbezuinigd worden.

Het gaat/ging in deze wijken niet zozeer om wijkagenten. Daarvoor was het allemaal een maatje te groot. Maar je kunt wel stellen dat bezuinigingen deels de oorzaak waren van het probleem. Maar ook de weinig handvatten die de politie heeft wat betreft om in te grijpen in zulke groepen jongeren. Je weet hoe dat gaat als groepen -en dan vooral allochtone groepen- jongeren de boel terroriseren. Daar kan je als politie maar bar weinig tegen doen. Af en toe een charge? Arresteren is alleen maar leuk voor die gasten. Kunnen ze de volgende dag weer stoer doen als ze weer in de groep terug komen.

~Panthera~
16-03-05, 12:09
Geplaatst door Tomas
Het gaat/ging in deze wijken niet zozeer om wijkagenten. Daarvoor was het allemaal een maatje te groot. Maar je kunt wel stellen dat bezuinigingen deels de oorzaak waren van het probleem. Maar ook de weinig handvatten die de politie heeft wat betreft om in te grijpen in zulke groepen jongeren. Je weet hoe dat gaat als groepen -en dan vooral allochtone groepen- jongeren de boel terroriseren. Daar kan je als politie maar bar weinig tegen doen. Af en toe een charge? Arresteren is alleen maar leuk voor die gasten. Kunnen ze de volgende dag weer stoer doen als ze weer in de groep terug komen.

Tja, dan komen we dus weer bij spreiding van mensen, zodat alles (ned en allo) niet op 1 grote kluit woont.
Dat werdt 20 jaar geleden al gezegd.
En mensen zouden hun kinderen eens moeten opvoeden, en daar bedoel ik iedereen mee.
Bij de meeste Tokkies, om ze zo maar te noemen, zitten de kids OP tafel en de ouders eronder.

Tomas
16-03-05, 12:15
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, dan komen we dus weer bij spreiding van mensen, zodat alles (ned en allo) niet op 1 grote kluit woont.
Dat werdt 20 jaar geleden al gezegd.
En mensen zouden hun kinderen eens moeten opvoeden, en daar bedoel ik iedereen mee.
Bij de meeste Tokkies, om ze zo maar te noemen, zitten de kids OP tafel en de ouders eronder.

Ja, ja, allemaal bekende dingen. De ouders erbij betrekken, maar hoe? Die staan soms zo ver van de realiteit af en of geloven nooit dat hun kind zoiets doet of slaan 'm nog harder verrot. En mensen gedwongen verspreiden? Dat kan en mag de overheid niet. Dat mogen tot nu toe alleen de jongeren die individuele gezinnen wegpesten.

Zelf denk ik dat voorlopig wat meer macht bij de politie en een iets minder ingewikkeld (cq rekening houden met de rechten van de crimineel) justitieapparaat een oplossing zou zijn. Dat er af en toe een jonge vent voor iets lulligs wat te lang in de gevangenis zit lig ik niet wakker van. Althans niet zolang het een nederlandse gevangenis is. Komt ie wel weer overheen. Het probleem is juist om die lastig te pakken, maar zwaar criminele jongens op te sluiten. En daar moet je misschien een ietwat "rechtsere" aanpak tijdelijk voor tolereren. Maargoed, eigenlijk weet ik het ook niet. Soms lijkt het allemaal heel simpel.

Eke
16-03-05, 12:20
Geplaatst door Tomas
Je weet hoe dat gaat als groepen -en dan vooral allochtone groepen- jongeren de boel terroriseren. Daar kan je als politie maar bar weinig tegen doen.


Tomas, laatst luisterde ik naar een interview op TV met een ex-hooligan.

Want niet alleen allochtone groepen, die jij hier benadrukt ,maar ook andere makkelijk op te fokken groepen zoals hooligans en lonsdalers kennen het fenomeen dat die luitjes ZEER giftig kunnen worden in groepsverband.

Terwijl die jongens individueel WEL benaderbaar zijn.

Het venijn zit in het groepsverband.

Dat's lastig op te lossen,hoor. Want dan zou je preventief in moeten grijpen in hun vrijheid van omgaan met makkers. Samenscholingsverbod van meer dan ..x.mensen.We krijgen een politiestaat dan vroeger of later.

We moeten veel eerder de positieve kanten van die jongens versterken. Op jongere leeftijd.Veel jongere leeftijd.
En alternatieven aanbieden voor de energie van de groteren.Werken aan hun plezier in zichzelf en dus ook in hun medemens.

Groepen hoeven toch niet per definitie agressie aan te wakkeren ????

~Panthera~
16-03-05, 12:22
Geplaatst door Tomas
Ja, ja, allemaal bekende dingen. De ouders erbij betrekken, maar hoe? Die staan soms zo ver van de realiteit af en of geloven nooit dat hun kind zoiets doet of slaan 'm nog harder verrot. En mensen gedwongen verspreiden? Dat kan en mag de overheid niet. Dat mogen tot nu toe alleen de jongeren die individuele gezinnen wegpesten.

Zelf denk ik dat voorlopig wat meer macht bij de politie en een iets minder ingewikkeld (cq rekening houden met de rechten van de crimineel) justitieapparaat een oplossing zou zijn. Dat er af en toe een jonge vent voor iets lulligs wat te lang in de gevangenis zit lig ik niet wakker van. Althans niet zolang het een nederlandse gevangenis is. Komt ie wel weer overheen. Het probleem is juist om die lastig te pakken, maar zwaar criminele jongens op te sluiten. En daar moet je misschien een ietwat "rechtsere" aanpak tijdelijk voor tolereren. Maargoed, eigenlijk weet ik het ook niet. Soms lijkt het allemaal heel simpel.


Nou, de "zwaar criminele" jongens ZOUDEN dus al lang in de gevangenis moeten zitten, DAT is dus wat mij verbaasd.
TBS'ers die op proefverlof WEER in de fout gaan, verbaasd mij ook bv, want je kunt ze wel degelijk goed in de peiling houden, maar daar is blijkbaar geen intresse voor, of kost te veel geld ?
De prioriteiten liggen verkeerd.
Men jankt liever over hoe slecht het gaat, maar verder dan een randdbiel als Wilders die "alles" zou moeten oplossen, komt het niet.

Tomas
16-03-05, 12:29
Geplaatst door ~Panthera~
Nou, de "zwaar criminele" jongens ZOUDEN dus al lang in de gevangenis moeten zitten, DAT is dus wat mij verbaasd.
TBS'ers die op proefverlof WEER in de fout gaan, verbaasd mij ook bv, want je kunt ze wel degelijk goed in de peiling houden, maar daar is blijkbaar geen intresse voor, of kost te veel geld ?
De prioriteiten liggen verkeerd.
Men jankt liever over hoe slecht het gaat, maar verder dan een randdbiel als Wilders die "alles" zou moeten oplossen, komt het niet.

Het probleem in nederland en vee lrechtstaten is dat je sluitend bewijs moet hebben voor de rechter. En dan weet iedereen wel -inclusief de politie- hoe gevaarlijk en erg zo'n gast is, maar het is zo verdoemd moeilijk te bewijzen.

Dat pedo's uberhaupt weer op straat mogen komen verbaast mij ook. Maargoed, ik ben dan ook tegen het systeem van strafvermindering en maximumstraffen in nederland. Dat wil ik graag aan de rechters overlaten.

En ik vind het dus niet vreemd dat men "jankt". Ik begrijp dat wel. Maar ik weet ook niet de oplossing voor veel problemen. En als je jarenlang door de politici en media genegeerd wordt of als rechts intolerante racist wordt afgeschilderd door de linkse media, dan krijg je dit. Dit zijn de frustraties die paars heeft gemaakt. Ik begrijp best dat zo'n Ad melkert ook niet wist hoe ie het moest oplossen. Hij had geen enkel weerwoord tegen Pim. Dat ie naar de VS is vertrokken kan ik mij goed voorstellen. Niemand weet het juiste antwoord. De tijd zal het uiteindelijk wel weer genezen.

TonH
16-03-05, 12:37
Geplaatst door Tomas
Er is wel het een en ander gedaan sinds "rechts" aan de "macht" is. Zo heb je de 10 goudens stads regels. En de meeste scholen nu een groot hekwerk. Maar het blijft een stelletje amateurs dat gemeentelijke bestuurlijke niveau. Krijg je tranen van in je broek. Soms.

Tijd om je eens professioneel politiek te gaan inzetten?

Eke
16-03-05, 12:39
Geplaatst door Tomas
Niemand weet het juiste antwoord. De tijd zal het uiteindelijk wel weer genezen.

Ik ben er van overtuigd dat er een En...EN-oplossing voor is.

Niets is nieuws onder de zon. We kunnen van andere ervaringen-in welk land dan ook- leren...
En dit bruikbaar maken voor de Nederlandse situatie.

Hiervoor---en voor de oplossingen is GELD en mankracht nodig. Mankracht die er in principe wel is, maar die (wat?) bijgeschoold en gecoached zou moeten worden.

Ingrijpen, bijsturen op diverse nivo's dus. En weten dat er tijd nodig is...

~Panthera~
16-03-05, 12:41
Geplaatst door Tomas
Het probleem in nederland en vee lrechtstaten is dat je sluitend bewijs moet hebben voor de rechter. En dan weet iedereen wel -inclusief de politie- hoe gevaarlijk en erg zo'n gast is, maar het is zo verdoemd moeilijk te bewijzen.

Dat pedo's uberhaupt weer op straat mogen komen verbaast mij ook. Maargoed, ik ben dan ook tegen het systeem van strafvermindering en maximumstraffen in nederland. Dat wil ik graag aan de rechters overlaten.

En ik vind het dus niet vreemd dat men "jankt". Ik begrijp dat wel. Maar ik weet ook niet de oplossing voor veel problemen. En als je jarenlang door de politici en media genegeerd wordt of als rechts intolerante racist wordt afgeschilderd door de linkse media, dan krijg je dit. Dit zijn de frustraties die paars heeft gemaakt. Ik begrijp best dat zo'n Ad melkert ook niet wist hoe ie het moest oplossen. Hij had geen enkel weerwoord tegen Pim. Dat ie naar de VS is vertrokken kan ik mij goed voorstellen. Niemand weet het juiste antwoord. De tijd zal het uiteindelijk wel weer genezen.

God zeg, dat er nog niet iemand door heeft dat die Voortuin een pscho was, die alleen op eigen gewin uit was, niet te geloven.
Niemand had een weerwoord, want het enige wat hij deed was mensen beledigen, dat deed hij ook met Melkers, of ben je dat enpassant maar weer even vergeten ?
De boel opnaaien, daar was ie goed in, en dan onder het mom dat dat de oplossing was, nou iedereen is er goed ingestonken zeg.
En je hoeft geen rechtse intolerante rasist te zijn, om over oplossingen mee te denken, wel een beetje mensenlijk, of is dat teveel gevraagd?
Alles is nu vervallen in: schelden hun, scheld ik nog harder, nee, dat is de oplossing.
Niemand is meer bezig met oplossingen, iedereen scheld nog harder dan de ander.
Willen we dit dan, met zijn allen ?
Of willen we eindelijk eens echt praten ? en dus ook met oplossingen komen die voor iedereen acceptabel zijn?
Of iedereen moet denken dat schelden en kankeren de oplossingen zijn, dan wordt het dus alleen maar nog erger.
Kies maar.
Maar als het dan gigantisch uit de klaauwen loopt, hoeft niemand meer bij mij aan te komen met zijn/haar gejank.
Dan is het einde verhaal.

Tomas
16-03-05, 12:42
Geplaatst door TonH
Tijd om je eens professioneel politiek te gaan inzetten?

Ik denk dat het zulke trieste amateurs zijn omdat 't zo slecht betaald. En omdat het zulke amatuers zijn interesseert het bijna niemand meer wie er in het gemeente huis zit. Daarom stemt iedereen zo'n beetje wat ie landelijk stemt. Dus een oplossing is misschien de salarissen opkrikken. Dan kijk ik wel verder. ;) Nee hoor. Is niks voor mij. Ik weet 't namelijk ook niet.

Juliette
16-03-05, 12:44
Geplaatst door Eke
Tomas, laatst luisterde ik naar een interview op TV met een ex-hooligan.

Want niet alleen allochtone groepen, die jij hier benadrukt ,maar ook andere makkelijk op te fokken groepen zoals hooligans en lonsdalers kennen het fenomeen dat die luitjes ZEER giftig kunnen worden in groepsverband.



Autochtone Tokkie groepen meppen elkaar verrot in het voetbalstadion. Met een door u en mij betaalde legermacht aan politie daar omheen.

Maar dat valt uiteraard minder op in het straatbeeld. En niemand die op de idee komt om dat niet tolereerbaar gedrag te wijten aan die gasten hun etnische afkomst.

Tomas
16-03-05, 12:44
Geplaatst door ~Panthera~
God zeg, dat er nog niet iemand door heeft dat die Voortuin een pscho was, die alleen op eigen gewin uit was, niet te geloven.
Niemand had een weerwoord, want het enige wat hij deed was mensen beledigen, dat deed hij ook met Melkers, of ben je dat enpassant maar weer even vergeten ?
De boel opnaaien, daar was ie goed in, en dan onder het mom dat dat de oplossing was, nou iedereen is er goed ingestonken zeg.
En je hoeft geen rechtse intolerante rasist te zijn, om over oplossingen mee te denken, wel een beetje mensenlijk, of is dat teveel gevraagd?
Alles is nu vervallen in: schelden hun, scheld ik nog harder, nee, dat is de oplossing.
Niemand is meer bezig met oplossingen, iedereen scheld nog harder dan de ander.
Willen we dit dan, met zijn allen ?
Of willen we eindelijk eens echt praten ? en dus ook met oplossingen komen die voor iedereen acceptabel zijn?
Of iedereen moet denken dat schelden en kankeren de oplossingen zijn, dan wordt het dus alleen maar nog erger.
Kies maar.
Maar als het dan gigantisch uit de klaauwen loopt, hoeft niemand meer bij mij aan te komen met zijn/haar gejank.
Dan is het einde verhaal.

Ach god, ze heeft weer het woordje fortuijn gelezen en raakt weer helemaal over de rooie. Neem een pilletje. Niet van een internet dokter he?

~Panthera~
16-03-05, 12:46
Geplaatst door Tomas
Ach god, ze heeft weer het woordje fortuijn gelezen en raakt weer helemaal over de rooie. Neem een pilletje. Niet van een internet dokter he?

Waarom ? omdat ik wel zie wat ie was ?
Een opnaaier ?

Tomas
16-03-05, 12:47
Geplaatst door Juliette
Autochtone Tokkie groepen meppen elkaar verrot in het voetbalstadion. Met een door u en mij betaalde legermacht aan politie daar omheen.

Maar dat valt uiteraard minder op in het straatbeeld. En niemand die op de idee komt om dat niet tolereerbaar gedrag te wijten aan die gasten hun etnische afkomst.

Er wordt al eeuwen gepraat over hooligans en hoe dat op te lossen. En voor de meeste mensen -behalve die dicht bij een stadion wonen- is het inderdaad zo dat zolang ze elkaar afmaken het wel prima is. Ik heb geen traan gelaten om Pikornie. En ik ken ook echt niemand die dat erg vond. Jij wel? Praten over hun etnische afkomst lijkt mij ietwat debiel. Maargoed, dat kan aan mij liggen.

TonH
16-03-05, 12:48
Geplaatst door Tomas
Het probleem in nederland en vee lrechtstaten is dat je sluitend bewijs moet hebben voor de rechter. En dan weet iedereen wel -inclusief de politie- hoe gevaarlijk en erg zo'n gast is, maar het is zo verdoemd moeilijk te bewijzen.

Dat pedo's uberhaupt weer op straat mogen komen verbaast mij ook. Maargoed, ik ben dan ook tegen het systeem van strafvermindering en maximumstraffen in nederland. Dat wil ik graag aan de rechters overlaten.

En ik vind het dus niet vreemd dat men "jankt". Ik begrijp dat wel. Maar ik weet ook niet de oplossing voor veel problemen. En als je jarenlang door de politici en media genegeerd wordt of als rechts intolerante racist wordt afgeschilderd door de linkse media, dan krijg je dit. Dit zijn de frustraties die paars heeft gemaakt. Ik begrijp best dat zo'n Ad melkert ook niet wist hoe ie het moest oplossen. Hij had geen enkel weerwoord tegen Pim. Dat ie naar de VS is vertrokken kan ik mij goed voorstellen. Niemand weet het juiste antwoord. De tijd zal het uiteindelijk wel weer genezen.

Of het een kwestie van zwaarder straffen of problemen met bewijzen is betwijfel ik.
In Amsterdam was men, itt wat de pers steeds melde, zeer voortvarend met het opsluiten van de meest criminele jongeren uit de Diamantbuurt. Drie er van hebben langere tijd in Den Engh gezeten en 1 meen ik op de Glenn Mills school. Beide instituten worden al enkele jaren als panacee naar voren geschoven door de VVD hier. Maar die liepen vorig jaar wel mooi weer rond daar en zijn weer lekker op strooptocht door de stad.

De groep die aangepakt is met het zgn. 'softe' straathoekwerk loopt al weer een hele tijd keurig in de pas...

Het zal hem wel zitten in een ander punt van je: bezuinigingen. Waardoor er niet genoeg mensen direkt ingezet kunnen worden om problemen op straat effectief aan te pakken. Nee, liever steekt men tonnen in camera's en stelt dan geen geld ter beschikking om 's avonds en 's nachts agenten paraat te hebben om op meldingen af te komen...

Tomas
16-03-05, 12:48
Geplaatst door ~Panthera~
Waarom ? omdat ik wel zie wat ie was ?
Een opnaaier ?

Zou best kunnen. Er moet een reden zijn waarom je opeens zo offtopic reageert.

Eke
16-03-05, 12:50
Geplaatst door Juliette
En niemand die op de idee komt om dat niet tolereerbaar gedrag te wijten aan die gasten hun etnische afkomst.

Nee, hun sociale afkomst.... Ik herinner me nu trouwens ook groepsexcessen binnen het corps....mn bij ontgroeningen.(tot sterfgevallen toe)

~Panthera~
16-03-05, 12:52
Geplaatst door Tomas
Zou best kunnen. Er moet een reden zijn waarom je opeens zo offtopic reageert.

Ow, ik had er anders nog een heel verhaal bij gezet, maar dat zag je niet meer blijkbaar.
Dus wie stopte hier nu bij het woordje Voortuin?
En door die geweldige CDA-VVD-Crap coalitie heb jij straks nog meer te klagen, want er wordt NOG meer bezuinigd.
Tevreden?

Juliette
16-03-05, 12:52
Geplaatst door Tomas
Mensen half dood geslagen door marokkaanse jeugdbendes. Mensen wijken uitgejaagd. Het zwembad ontoeganjelijk gemaakt voor jonge kinderen en dan vooral jonge meisjes. Voetbal verenigingen waar geen kind meer naartoe wilde omdat ze daar werden belaagd of uitgescholden. Scholen die in de brand worden gestoken. Leeraressen die zich maar ziek melden omdat ze niet meer naar school durven omdat de school na sluitingstijd door marokkaanse jomngeren wordt belaagd. Biervlesjes naar hun hoofd en door de ruiten. Smerige taal schreeuwen. Fietsendiefstallen, waarbij je je eigen fiets van de marokkaan kunt terugkopen omdat je voor de politie niet kunt bewijzen dat het jou fiets is. Etc. etc.

Ik ben niet begonnen over etnische afkomst.

Tomas
16-03-05, 12:53
Geplaatst door TonH
Of het een kwestie van zwaarder straffen of problemen met bewijzen is betwijfel ik.
In Amsterdam was men, itt wat de pers steeds melde, zeer voortvarend met het opsluiten van de meest criminele jongeren uit de Diamantbuurt. Drie er van hebben langere tijd in Den Engh gezeten en 1 meen ik op de Glenn Mills school. Beide instituten worden al enkele jaren als panacee naar voren geschoven door de VVD hier. Maar die liepen vorig jaar wel mooi weer rond daar en zijn weer lekker op strooptocht door de stad.

De groep die aangepakt is met het zgn. 'softe' straathoekwerk loopt al weer een hele tijd keurig in de pas...

Het zal hem wel zitten in een ander punt van je: bezuinigingen. Waardoor er niet genoeg mensen direkt ingezet kunnen worden om problemen op straat effectief aan te pakken. Nee, liever steekt men tonnen in camera's en stelt dan geen geld ter beschikking om 's avonds en 's nachts agenten paraat te hebben om op meldingen af te komen...

Ik denk dat we op dit punt altijd van mening zullen blijven verschillen. Ik ben van mening dat je in dit soort gevallen met jeugd groeps criminaliteit, de ergste gevallen gewoon hard moet aanpakken. Een paar jaar uit de rolatie maakt ze niet slechter als ze al zijn. De rest die wel te redden is mogen de ouders zelf doen. Eventueel onder controle van welzijnswerkers. Maar ik zie dus niks in gesubsidieerde gangvorming met jeugdhonken en gratis internet. Geloof ik geen arst van. Alles wat gratis is heeft geen waarde en het zijn loszand structuren die die jongens aangeboden wordt. De ouders moeten het doen. Die hebben liefde. Jeugdwerkers niet. Die hebben hoogstens enige compassie. En zeer beperkt. Want die heben daarnaast ook nog een eigen leven. Ouders hebben dat niet. Dus: bereik de ouders.

Tomas
16-03-05, 12:55
Geplaatst door Juliette
Ik ben niet begonnen over etnische afkomst.

't stond in ieder geval in je reply mbt hooligans. En dat leek mij ietwat onzinnig. Wie er over begonnen is kan je toch niet meer achterhalen. En zal mij worst wezen.

Eke
16-03-05, 12:58
Geplaatst door Tomas
Ik denk dat het zulke trieste amateurs zijn omdat 't zo slecht betaald. Dus een oplossing is misschien de salarissen opkrikken.

Dat kan een oplossing zijn. Iets minder regeltjes misschien, zodat er minder ambtenaren nodig zijn en er geld voor kwaliteit overblijft :jeweetog: ? Nou ja, hier heb ik te weinig kaas van gegeten :eek: Maar ik heb wel met geld zien smijten.

Juliette
16-03-05, 13:01
Geplaatst door Eke
Dat kan een oplossing zijn. Iets minder regeltjes misschien, zodat er minder ambtenaren nodig zijn en er geld voor kwaliteit overblijft :jeweetog: ? Nou ja, hier heb ik te weinig kaas van gegeten :eek: Maar ik heb wel met geld zien smijten.

Ook op dat vlak gaat het helemaal de verkeerde kant op. Meer besparingen en meer regels. Zodat iedereen op z'n bureau zit actieplannen & rapporten te schrijven en er geen ruimte is om op straat te zijn. (Want dat is onefficiënt gebruik van de tijd)

Tomas
16-03-05, 13:02
Geplaatst door Eke
Dat kan een oplossing zijn. Iets minder regeltjes misschien, zodat er minder ambtenaren nodig zijn en er geld voor kwaliteit overblijft :jeweetog: ? Nou ja, hier heb ik te weinig kaas van gegeten :eek: Maar ik heb wel met geld zien smijten.

Ja dat er met geld gesmeten wordt valt wel eens op. Maar dat is nog geen inkomen. Da's leuk uitgeven. Maar geld verkeerd uitgeven zal altijd blijven gebeuren. Voorkomen dat achteraf bepaald zal worden dat het efficienter, effectiever en slimmer had gekund is nu jusit de kunst van leiding geven. En dat kan niemand perfect. Geld zal over de balk blijven gaan. Altijd.

TonH
16-03-05, 13:03
Geplaatst door Tomas
Ik denk dat we op dit punt altijd van mening zullen blijven verschillen. Ik ben van mening dat je in dit soort gevallen met jeugd groeps criminaliteit, de ergste gevallen gewoon hard moet aanpakken. Een paar jaar uit de rolatie maakt ze niet slechter als ze al zijn. De rest die wel te redden is mogen de ouders zelf doen. Eventueel onder controle van welzijnswerkers. Maar ik zie dus niks in gesubsidieerde gangvorming met jeugdhonken en gratis internet. Geloof ik geen arst van. Alles wat gratis is heeft geen waarde en het zijn loszand structuren die die jongens aangeboden wordt. De ouders moeten het doen. Die hebben liefde. Jeugdwerkers niet. Die hebben hoogstens enige compassie. En zeer beperkt. Want die heben daarnaast ook nog een eigen leven. Ouders hebben dat niet. Dus: bereik de ouders.

Euh, ik geef juist een recent voorbeeld waarbij de hardste aanpak die er in Nederland is voor jongeren, nl. de tucht van Den Engh en Glenn Mills, niet de oplossing bleken voor groepscriminaliteit.
Ik ben wat minder allergies voor jeugdhonken, maar daar was hier ook geen sprake van. Ipv het oude logge sociaal democratische Combiwel werd streetcornerwork ingezet en daarnaast is men bezig met de ouders, want de broertjes van de huidige pubers gaan in de toekomst voor problemen zorgen. Alleen is daar heel veel inzet voor nodig om e.a.a. weer terug in het gareel te krijgen.
Misschien verschillen we niet zo veel. :schok:

Tomas
16-03-05, 13:05
Geplaatst door TonH
Euh, ik geef juist een recent voorbeeld waarbij de hardste aanpak die er in Nederland is voor jongeren, nl. de tucht van Den Engh en Glenn Mills, niet de oplossing bleken voor groepscriminaliteit.
Ik ben wat minder allergies voor jeugdhonken, maar daar was hier ook geen sprake van. Ipv het oude logge sociaal democratische Combiwel werd streetcornerwork ingezet en daarnaast is men bezig met de ouders, want de broertjes van de huidige pubers gaan in de toekomst voor problemen zorgen. Alleen is daar heel veel inzet voor nodig om e.a.a. weer terug in het gareel te krijgen.
Misschien verschillen we niet zo veel. :schok:

Wel. Jij bent een etnische griek. Dus pas op met vergelijken.

Eke
16-03-05, 13:06
Geplaatst door Tomas
Ja dat er met geld gesmeten wordt valt wel eens op. Maar dat is nog geen inkomen. Da's leuk uitgeven. Maar geld verkeerd uitgeven zal altijd blijven gebeuren. Voorkomen dat achteraf bepaald zal worden dat het efficienter, effectiever en slimmer had gekund is nu jusit de kunst van leiding geven. En dat kan niemand perfect. Geld zal over de balk blijven gaan. Altijd.

Ahum, het gaat over miljoenen.

TonH
16-03-05, 13:06
Geplaatst door Tomas
Wel. Jij bent een etnische griek. Dus pas op met vergelijken.

Kattekop... :moe:

Juliette
16-03-05, 13:07
Geplaatst door Tomas
't stond in ieder geval in je reply mbt hooligans. En dat leek mij ietwat onzinnig. Wie er over begonnen is kan je toch niet meer achterhalen. En zal mij worst wezen.

Ik geef gewoon aan dat jij in deze topic begon over etnische afkomst door het over marokkaanse jongeren te hebben. En dat ik dat meenam in m'n eerste reply.

Tomas
16-03-05, 13:09
Geplaatst door Eke
Ahum, het gaat over miljoenen.

Ja ja. Ik zei toch al dat het soms een bedroevend amateurniveau is. Wat natuurlijk ook helpt is de gemeentes vergroten of in ieder geval een bestuurslag plaatsen op een minimaal aantal inwoners. Daarmee kan je misschien wel met hetzelfde geld professionelere mensen aantrekken.

Tomas
16-03-05, 13:11
Geplaatst door Juliette
Ik geef gewoon aan dat jij in deze topic begon over etnische afkomst door het over marokkaanse jongeren te hebben. En dat ik dat meenam in m'n eerste reply.

Het leek mij wel zinvol om de afkomst te noemen in mijn verhaal. Niet dan? Anders houdt het weinig verband lijkt mij met het topic zelf. Dar gaat het toch over de onderbuik van etnisch autochtone nederlanders. Of gaat het over de allochtone onderbuik die Wilders aanspreekt?

Eke
16-03-05, 13:14
Geplaatst door Tomas




:wow: of in ieder geval een bestuurslag plaatsen op een minimaal aantal inwoners. :wow:




Daarmee kan je misschien wel met hetzelfde geld professionelere mensen aantrekken.

Tomas, ik begrijp niet wat een bestuurslag plaatsen is.. :wow: ??????

Tomas
16-03-05, 13:22
Geplaatst door Eke
Tomas, ik begrijp niet wat een bestuurslag plaatsen is.. :wow: ??????

Een bestuurslaaaaaag. Dus ipv perse een bestuur per gemeente. Het bestuur van meerdere gemeentes samenvoegen tot er een minimaal aantal bewoners mee is afgedekt. Maargoed, eigenlijk voeg je daar gewoon gemeentes mee samen. Is eigenlijk dus gewoon hetzelfde.

sjaen
16-03-05, 13:29
Buurtvaders

TonH
16-03-05, 13:34
Geplaatst door sjaen
Buurtvaders

Buurtvaders zijn...


En nou jij weer!

sjaen
16-03-05, 14:21
Geplaatst door TonH
Buurtvaders zijn...


En nou jij weer!

Buurtvaders op retour
18-09-2004, bron: Het Parool online


De buurtvaders in Amsterdam-West hebben nauwelijks nog invloed op de criminele jongeren in de wijk. Hun aanpak werkt niet bij jongeren die hier zijn opgegroeid.



Aanleiding tot het buurtvaderproject waren de rellen rond het August Allebéplein in 1998 tussen politie en Marokkaanse jongeren. Marokkaanse vaders besloten daarna hun gezag te laten gelden door overlast veroorzakende jongeren aan te spreken op hun gedrag. Het initiatief werd overladen met lof.

Maar na vijf jaar is het succes voorbij. De jongeren van nu zijn niet gevoelig meer voor de autoritaire aanpak van de vaak oudere buurtvaders; enkelen van hen zagen vorige week hun eigen zoons voor de rechter staan. Daarbij hebben de vaders minder te doen omdat de criminaliteit in de buurt volgens de politie is verminderd. De invloed van de buurtvaders op deze daling is moeilijk te meten. Na de rellen in 1998 werden ook allerlei andere projecten gestart.

´De formule van de buurtvaders is een stap achteruit, niet vooruit,´ zegt antropoloog Frank van Gemert van de Vrije Universiteit, die onderzoek deed naar de buurtvaders. ´Het gezag van de ouders en de hiërarchische verhoudingen zoals die golden in Marokko, moeten in de ogen van de buurtvaders worden hersteld. Maar zo kom je er niet.´

:confused:

TonH
16-03-05, 14:32
Geplaatst door sjaen
Buurtvaders op retour
18-09-2004, bron: Het Parool online


De buurtvaders in Amsterdam-West hebben nauwelijks nog invloed op de criminele jongeren in de wijk. Hun aanpak werkt niet bij jongeren die hier zijn opgegroeid.



Aanleiding tot het buurtvaderproject waren de rellen rond het August Allebéplein in 1998 tussen politie en Marokkaanse jongeren. Marokkaanse vaders besloten daarna hun gezag te laten gelden door overlast veroorzakende jongeren aan te spreken op hun gedrag. Het initiatief werd overladen met lof.

Maar na vijf jaar is het succes voorbij. De jongeren van nu zijn niet gevoelig meer voor de autoritaire aanpak van de vaak oudere buurtvaders; enkelen van hen zagen vorige week hun eigen zoons voor de rechter staan. Daarbij hebben de vaders minder te doen omdat de criminaliteit in de buurt volgens de politie is verminderd. De invloed van de buurtvaders op deze daling is moeilijk te meten. Na de rellen in 1998 werden ook allerlei andere projecten gestart.

´De formule van de buurtvaders is een stap achteruit, niet vooruit,´ zegt antropoloog Frank van Gemert van de Vrije Universiteit, die onderzoek deed naar de buurtvaders. ´Het gezag van de ouders en de hiërarchische verhoudingen zoals die golden in Marokko, moeten in de ogen van de buurtvaders worden hersteld. Maar zo kom je er niet.´

:confused:

Was toen een goed middel om een groep losgeslagenen terug in het hok te krijgen. Maar dat moet je natuurlijk niet vol willen houden. Dat slijt, blijkt wel.

Die conclusie van Van Gemert snap ik even niet...