PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlander weet waar de Ark van Noach ligt



Marsipulami
16-03-05, 14:49
Nederlander weet waar de Ark van Noach ligt


Geplaatst op 16/3 '05 om 8:14u
Door Theo Borgermans (Bron: Het Belang van Limburg)


WAALRE (RKnieuws.net) - Dit najaar wil Gerrit Aalten uit Waalre (bij Eindhoven) doen wat vélen voor hem geprobeerd hebben: de Ark van Noach vinden. In de Bijbel staat dat die strandde op de bergen van Ararat. Tal van onderzoekers hebben daar al vele malen gezocht, zij het tevergeefs.

Aalten denkt echter de plek gevonden te hebben waar de Ark moet liggen. Wat hoopt Aalten met de definitieve ontdekking van de Ark te bewijzen? "Om te geloven heb je geen bewijzen nodig. Maar misschien kan de herontdekking van de Ark mensen doen nadenken waar we nu mee bezig zijn. De Zondvloed kwam er omdat de Oude Wereld gebukt ging onder machtsmisbruik en geweld. En daar staan de kranten ook nu weer vol van". (tb)

echnaton
16-03-05, 15:01
Toen waren er nog helemaal geen kranten!

David
16-03-05, 15:02
Dat ding ligt al jaren bij mij in de berging.

Koala64
16-03-05, 15:25
Geplaatst door David
Dat ding ligt al jaren bij mij in de berging.

Heb je mooi hout om er een leuk tuinhuisje van te maken. Jij boft maar weer. :D

Joesoef
16-03-05, 18:13
Weet hij het nu of denkt hij het te weten?

mark61
16-03-05, 18:45
Turkije moet s een keer ophouden die milieuonvriendelijke malloten de Ararat te laten afgraven.

duende
18-03-05, 14:36
Geplaatst door Marsipulami
Nederlander weet waar de Ark van Noach ligt
Om te geloven heb je geen bewijzen nodig.
En daarmee wordt elk argument om zeep geholpen. Hiep hiep hoera...

David
18-03-05, 14:38
Geplaatst door Koala64
Heb je mooi hout om er een leuk tuinhuisje van te maken. Jij boft maar weer. :D


Ik haat tuinhuisjes, ik pleur dat ding binnenkort wel op E-bay.

~Panthera~
18-03-05, 14:46
Geplaatst door David
Ik haat tuinhuisjes, ik pleur dat ding binnenkort wel op E-bay.

:jeweetog:

wytze
18-03-05, 15:10
david,

ik wil m wel heben

:roker:

David
18-03-05, 15:12
Geplaatst door wytze
david,

ik wil m wel heben

:roker:

Wat heb je er voor over? Verkeerd in goede staat, slechts één keer (langdurig) gebruikt, antiek, ruikt iets naar dieren, veel ruimte. Wordt geleverd zonder inhoud.

The_Reporter
18-03-05, 15:16
http://www.fatwa-online.com/aboutislaam/0020101.htm

wytze
18-03-05, 15:17
nog in goede staat? sjo. dat valt niet tegen.
moet je dr' geld voor hebben????
da's heiligschennis.

:roker:

wytze
18-03-05, 15:21
Reporter,

Dat had ik ook ooit gehoord, maar je link gaat naar een verhaal uit 1994 als ik het goed begrijp. dan moet er nu toch wel meer duidelijkheid zijn?

David
18-03-05, 15:32
Geplaatst door wytze
nog in goede staat? sjo. dat valt niet tegen.
moet je dr' geld voor hebben????
da's heiligschennis.

:roker:


Ik blijf een zuunige zeeuw. Handel is handel.

wytze
18-03-05, 15:34
heb je wel een certificaat van echtheid?

David
18-03-05, 15:35
Geplaatst door wytze
heb je wel een certificaat van echtheid?


Tuurlijk. Door Noah himself aan mijn oud-oud-oud-oud-oud-oudtante Bep gegeven!

wytze
18-03-05, 15:37
mooi want dat heb ik wel nodig.
nou, breng m maar langs


:roker:

David
18-03-05, 15:38
Geplaatst door wytze
mooi want dat heb ik wel nodig.
nou, breng m maar langs


:roker:


Weet je wat dat kreng weegt? Kom hem maar halen!

wytze
18-03-05, 15:40
als zeeuw heb je toch zeker wel een tractor?

The_Reporter
18-03-05, 15:44
Geplaatst door wytze
Reporter,

Dat had ik ook ooit gehoord, maar je link gaat naar een verhaal uit 1994 als ik het goed begrijp. dan moet er nu toch wel meer duidelijkheid zijn?
Dat weet ik niet. Ik heb me er nooit mee bezig gehouden.

wytze
18-03-05, 15:52
das jammer. wel merkwaardig dat we er tot nu toe verder niets van gehoord hebben.

mark61
18-03-05, 15:52
Geplaatst door wytze
Reporter,

Dat had ik ook ooit gehoord, maar je link gaat naar een verhaal uit 1994 als ik het goed begrijp. dan moet er nu toch wel meer duidelijkheid zijn?

Het Laatste Nieuws:

6/3/05

Nieuwe zoektocht naar ark van Noach

Een team van Amerikaanse en Turkse archeologen meent op een satellietfoto van de berg Ararat, in Oost-Turkije, sporen van de ark van Noach te hebben ontdekt. Op 15 juli beginnen zij een nieuwe zoekactie naar het bijbelse vaartuig. Een Hawaiiaanse katholieke zakenman financiert de expeditie, zo meldde een lokaal televisiestation in Honolulu donderdag.

(...)

Amerikaanse spionagevliegtuigen fotografeerden al in 1949 en vreemde, door ijs bedekte structuur op de berg. De Amerikaanse regering gaf deze beelden in 1997 vrij. Volgens fanatieke gelovigen was hierop overduidelijk de vorm van een schip te zien. Wetenschappers vonden de foto's echter geen overtuigend bewijs voor deze stelling. Zij wezen er ook op dat er geen enkel geologisch bewijs bestaat dat het water op aarde ooit zo hoog heeft gestaan.

Door de zeer hete zomer van vorig jaar is een fors deel van de ijslaag op de top van de Ararat gesmolten. Daarom gaf de Hawaiiaanse zakenman Daniel McGivern, die tevens een zeer overtuigd katholiek is, opdracht om nieuwe satellietfoto's te maken van de berg. Daarop zou een grote structuur van 15 meter hoog, 25 meter breed en 150 meter lang te zien zijn.

De afgelopen decennia zijn talrijke wetenschappers en avonturiers afgereisd naar Oost-Turkije in de hoop het legendarische schip te vinden. De expedities vormen zelfs een belangrijke bron van inkomsten voor de plaatselijke bevolking. Mocht het deze keer wel lukken het schip te lokaliseren, dan zullen de wetenschappers het met rust laten, zo beloofde McGivern. "We zullen de ark alleen fotografen zodat iedereen hem kan zien'', aldus de zakenman.

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/html/defaultNieuws.asp?oId=4155

Die Turken / Koerden maar sjouwen met die bossen brandhout. Handel is handel, in Zeeland en Oost-Anatolië.

Tomas
21-03-05, 10:19
Geplaatst door EdV
Het zoveelste vage verhaal: "Wij menen iets gezien te hebben dat leek op...."
Het mooiste verhaal dat ik heb gelezen ging over een Russische expeditie naar de berg Ararat. Bij terugkeer zouden alle leden een eed van geheimhouding hebben gezworen om het grote geheim dat ze hadden aanschouwd te bewaren want de wereld was er nog niet klaar voor. Of de Communistische Partij was niet blij met hun vondst. Of zo.
Weet je waar ik zo van kots? Ik kots zo van het stompzinnige, in- en -indebiele, door genetisch gemanipuleerd rundvee verwekt religieuze publiek dat dit soort verhaaltjes steeds maar weer wil horen en er daarom een markt voor creeert. Het publiek dat belazerd WIL worden.



Iznogoodh

Als een nederlander zegt dat ie weet waar de ark ligt, geloof ik dat. Punt. Landverraaier.

Joesoef
21-03-05, 11:11
Ergens ook beelden van de grondradar?

IbnRushd
21-03-05, 11:19
Geplaatst door Tomas
Als een nederlander zegt dat ie weet waar de ark ligt, geloof ik dat. Punt. Landverraaier.

:haha:

duende
21-03-05, 11:37
Stel dat het waar is van die ark....Dan moeten we toch allemaal een product van intense inteelt zijn...

David
21-03-05, 12:30
Geplaatst door duende
Stel dat het waar is van die ark....Dan moeten we toch allemaal een product van intense inteelt zijn...


Dat zijn we al sinds Adam en Eva.

duende
21-03-05, 12:48
Geplaatst door David
Dat zijn we al sinds Adam en Eva.
Dat verklaart onze volkomen debiliteit.

nard
21-03-05, 15:11
Geloof er geen worst van dat Noach de ark heeft laten liggen. Alle bossen waren verdwenen. Nergens goed killn-dried timber meer te vinden. ;)

Dus een fantastische bron van bouwmateriaal. Moet je de afmetingen van die sloep maar eens lezen. Dat ga je toch niet weg laten liggen rotten?
Slopen dat ding en hergebruiken.

David
21-03-05, 15:14
Geplaatst door nard
Geloof er geen worst van dat Noach de ark heeft laten liggen. Alle bossen waren verdwenen. Nergens goed killn-dried timber meer te vinden. ;)

Dus een fantastische bron van bouwmateriaal. Moet je de afmetingen van die sloep maar eens lezen. Dat ga je toch niet weg laten liggen rotten?
Slopen dat ding en hergebruiken.


Niet zo praktisch redeneren! Dan is er niks meer aan! :D

nard
21-03-05, 15:19
Geplaatst door David
Niet zo praktisch redeneren! Dan is er niks meer aan! :D

Sorry heur...... (klein-)zoon van scheepsbouwers :cool:

Maar wees nou eerlijk; omdat wij zonodig graag expedities willen verkopen omdat we de ark willen vinden, laten we Noach en zijn vrouw de eerste jaren in de regen slapen?!

Not funny .....

David
21-03-05, 15:27
Geplaatst door nard
Sorry heur...... (klein-)zoon van scheepsbouwers :cool:

Maar wees nou eerlijk; omdat wij zonodig graag expedities willen verkopen omdat we de ark willen vinden, laten we Noach en zijn vrouw de eerste jaren in de regen slapen?!

Not funny .....


Het hoort ook niet funny te zijn, het gaat om gelijk halen!