PDA

Bekijk Volledige Versie : Rocco Buttiglione neemt verdediging Tariq Aziz op zich



Marsipulami
16-03-05, 21:40
Rocco Buttiglione neemt verdediging Tariq Aziz op zich
"Een man bekommerd om de vrede"

Geplaatst op 16/3 '05 om 18:25u
Door Theo Borgermans (Bron: CathNews)


ROME (RKnieuws.net) - Politicus Rocco Buttiglione, de Italiaanse Minister voor Europese Zaken die tevens lid is van Communione e Liberazione, zei dat hij indien nodig naar Bagdad wil reizen om er te getuigen voor Tariq Aziz, die onder Saddam Hussein minister was van Buitenlandse Zaken.

“Ik heb deze man altijd al gekend als iemand die bekommerd is om vrede en die alle mogelijkheden wil nagaan om oorlog te vermijden en te vermijden dat er onschuldige slachtoffers vallen”. Buttiglione zei dat hij graag wil getuigen, als dat nut heeft.

Tariq Aziz was van 1979 tot 2003 als Minister van Buitenlandse Zaken en lid van Baathpartij een van de nauwste medewerkers van Saddam Hussein. Hij wordt nu mee verantwoordelijk gesteld voor het bloedige bewind van de Baathpartij, in de jaren zeventig en tachtig. Maar hij raakte ook bekend als de politicus die alles in het werk probeerde te stellen om de oorlogen in Irak te vermijden.

Aziz trok vlak voor de tweede Brits-Amerikaanse invasie in Irak zelfs naar Assisi om er voor de vrede te bidden. Tijdens dat bezoek verdedigde hij Saddam als een ‘vader voor zijn volk’ en hij riep de rest van de wereld op om vertrouwen in hem te hebben.

Rocco Buttiglione zei aan de Italiaanse krant ‘La Repubblica’ dat hij door de advocaten van Saddam werd aangezocht om te getuigen. Hij voegde er wel aan toe dat hij niet zal getuigen in zijn hoedanigheid van Minister voor Europese Zaken. (tb)

Juliette
16-03-05, 21:51
Als zo iemand het voor me opneemt, dan zou ik me pas zorgen beginnen maken.

~Panthera~
16-03-05, 22:02
T is verdomme net The Muppet Show. :moe:

Marsipulami
16-03-05, 22:45
Die Buttiglione is een man met een zeldzaam heldere geest. Ik krijg steeds meer sympathie voor die man.

Wide-O
16-03-05, 22:50
Geplaatst door Marsipulami
Die Buttiglione is een man met een zeldzaam heldere geest. Ik krijg steeds meer sympathie voor die man.

Jaja, nu nog een hoge Vaticaan pief die The Da Vinci code verkettert (een jaar na datum) en we zijn weer helemaal bij.

Oops, it just happened. :stout:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4350625.stm

:hihi:

Marsipulami
16-03-05, 22:56
Geplaatst door Wide-O
Jaja, nu nog een hoge Vaticaan pief die The Da Vinci code verkettert (een jaar na datum) en we zijn weer helemaal bij.

Oops, it just happened. :stout:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4350625.stm

:hihi:

Leg eens uit wat je bedoelt. :boer: