PDA

Bekijk Volledige Versie : Protestanten gemaand tot trouw aan Christus



~Panthera~
17-03-05, 14:38
Protestanten gemaand tot trouw aan Christus
APELDOORN - Vier behoudende organisaties in de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) hebben alle 2500 kerkenraden opgeroepen om "volstrekt trouw te zijn in het belijden van Christus". In deze verwarrende tijd, "waarin veel mensen het spoor bijster zijn", hebben de kerk en het Nederlandse volk dat hard nodig, aldus het appèl Christus, onze Hoop.


De Gereformeerde Bond, de Confessionele Vereniging, het Confessioneel Gereformeerd Beraad en het Evangelisch Werkverband hebben het appèl deze week verzonden, lieten ze donderdag weten. Ze pleiten voor een duidelijk getuigenis van Christus als "Overwinnaar van dood en hel, Verzoener van zonde en schuld, Heelmaker van het gebrokene en Rechter van hemel en aarde" .

De opstellers wijzen op de tegenkrachten van het evangelie, die in de huidige maatschappij sterker lijken dan ooit. "In de samenleving groeit de weerstand tegen de waarheid van Gods Woord. Een guur klimaat heerst in ons land: bevolkingsgroepen die tegenover elkaar komen te staan, individualisme, intolerantie. Tegelijk is er de genotscultuur met een leef-maar-raak mentaliteit, die de gemeenschapszin verstoort."

Het appèl klaagt de verdeeldheid van de kerk aan en haar onmacht om de blijde boodschap te brengen. "Verdeeldheid en verscheurdheid verlammen haar in het volgen van haar eerste roeping: getuige te zijn van Jezus Christus in een wereld vol nood. Halfslachtigheid en slappe knieën ondermijnen haar vitaliteit."


:haha:

echnaton
17-03-05, 14:40
Leg maar eens uit wat je hier lachwekkend aan vindt.

~Panthera~
17-03-05, 14:44
Geplaatst door echnaton
Leg maar eens uit wat je hier lachwekkend aan vindt.

Alles zo'n beetje, maar ja, dat zul je wel niet vinden als je "gelooft" :D

echnaton
17-03-05, 15:04
Geplaatst door ~Panthera~
Alles zo'n beetje, maar ja, dat zul je wel niet vinden als je "gelooft" :D

Ik constateer een gebrek aan empathisch vermogen bij jou, tenminste als het gaat om het christendom.

~Panthera~
17-03-05, 15:07
Geplaatst door echnaton
Ik constateer een gebrek aan empathisch vermogen bij jou, tenminste als het gaat om het christendom.

En nu ? :D

echnaton
17-03-05, 15:08
Geplaatst door ~Panthera~
En nu ? :D

Nou moet je jezelf verdedigen.

~Panthera~
17-03-05, 15:10
Geplaatst door echnaton
Nou moet je jezelf verdedigen.

Omdat jij dat vind ? ik "moet" helemaal niks.
:haha:

echnaton
17-03-05, 15:15
Geplaatst door ~Panthera~
Omdat jij dat vind ? ik "moet" helemaal niks.
:haha:

Ik denk dat er iets anders aan de hand is.

~Panthera~
17-03-05, 15:19
Geplaatst door echnaton
Ik denk dat er iets anders aan de hand is.

O jee, en dat is ? :schok:

echnaton
17-03-05, 15:21
Geplaatst door ~Panthera~
O jee, en dat is ? :schok:

Moet ik dat zeggen?

~Panthera~
17-03-05, 15:22
Geplaatst door echnaton
Moet ik dat zeggen?

Van mij mag je.
Denk nl dat je er behoorlijk naast zit. :D

duende
18-03-05, 12:41
Geplaatst door ~Panthera~
Protestanten gemaand tot trouw aan Christus
APELDOORN - Vier behoudende organisaties in de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) hebben alle 2500 kerkenraden opgeroepen om "volstrekt trouw te zijn in het belijden van Christus". In deze verwarrende tijd, "waarin veel mensen het spoor bijster zijn", hebben de kerk en het Nederlandse volk dat hard nodig, aldus het appèl Christus, onze Hoop.


De Gereformeerde Bond, de Confessionele Vereniging, het Confessioneel Gereformeerd Beraad en het Evangelisch Werkverband hebben het appèl deze week verzonden, lieten ze donderdag weten. Ze pleiten voor een duidelijk getuigenis van Christus als "Overwinnaar van dood en hel, Verzoener van zonde en schuld, Heelmaker van het gebrokene en Rechter van hemel en aarde" .

De opstellers wijzen op de tegenkrachten van het evangelie, die in de huidige maatschappij sterker lijken dan ooit. "In de samenleving groeit de weerstand tegen de waarheid van Gods Woord. Een guur klimaat heerst in ons land: bevolkingsgroepen die tegenover elkaar komen te staan, individualisme, intolerantie. Tegelijk is er de genotscultuur met een leef-maar-raak mentaliteit, die de gemeenschapszin verstoort."

Het appèl klaagt de verdeeldheid van de kerk aan en haar onmacht om de blijde boodschap te brengen. "Verdeeldheid en verscheurdheid verlammen haar in het volgen van haar eerste roeping: getuige te zijn van Jezus Christus in een wereld vol nood. Halfslachtigheid en slappe knieën ondermijnen haar vitaliteit."


:haha:
:lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu:
Laat die kwezels eerst Bakellende maar eens een schop in zijn christelijke kruis geven dan wil ik nog wel een keer naar hem luisteren..