PDA

Bekijk Volledige Versie : Dieventekens naast Amsterdamse deuren



Orakel
18-03-05, 05:50
Dieventekens naast Amsterdamse deuren

7 maart 2005

Op huizen in Amsterdam staan geheimzinnige tekens, waarmee dieven aan elkaar informatie doorgeven over de bewoners. Dat schrijft De Volkskrant.

Een buurtregisseur van de Amsterdamse politie heeft in zijn wijk de codes ontcijferd en komt tot de conclusie dat achter de vele streepjes, letters en andere tekens onder meer de volgende boodschappen schuil gaan: 'Gevaar, Man met geweer, Goede mensen, Gevaarlijke hond, Hier mag je kamperen, Niets, Oneerlijk, Veilig, Verpest, Vriendelijk, Zielig doen, Zorgzaam.'

Soms staan de tekens redelijk groot met een stukje baksteen op de muur gekalkt, zoals een kind zou doen, zegt de politieman. Maar soms zijn ze subtieler aangebracht, bij een bel of op de klep van een brievenbus. Aangeraden wordt de buurtregisseur erbij te halen als zo een teken wordt aangetroffen.

Niet alle tekens zijn van criminelen. Ook krantenbezorgers plaatsen weleens een geheugensteuntje op de gevel van een huis.

Ludo Permentier

Timoesh
18-03-05, 05:53
Oh my god! :haha:



straks ff checken..dit vertrouw ik niet

Si_Y
18-03-05, 07:17
klinkt erg geloofwaardig :vreemd:

Goodnight
18-03-05, 07:52
Geplaatst door Si_Y
klinkt erg geloofwaardig :vreemd: absoluut :moe:

Snake0ne
18-03-05, 08:19
Geplaatst door Orakel


Een buurtregisseur van de Amsterdamse politie heeft in zijn wijk de codes ontcijferd en komt tot de conclusie dat achter de vele streepjes, letters en andere tekens onder meer de volgende boodschappen schuil gaan: 'Gevaar, Man met geweer, Goede mensen, Gevaarlijke hond, Hier mag je kamperen, Niets, Oneerlijk, Veilig, Verpest, Vriendelijk, Zielig doen, Zorgzaam.'



Ludo Permentier

Oud nieuws, dat hadden ze vorige week in brabant ook al ontdekt (en ik maar denken dat we achterliepen)

Ik vraag me wel serieus af of inbrekers zich ervoor interesseren of ergens goede mensen, kampeerplaatsen, een veilig heenkomen, of juist niets is.

Ook denk ik niet dat een inbreker zoiets plaatst om te weten of ie vriendelijk en zorgzaam ontvangen zal worden.

Dat bordje gevaarlijke hond zetten mensen toch zelf vaak neer (die met dat rode driehoekje en een hond voor de analfabeten onder ons)

En ik ben er van overtuigd dat 'man met geweer' door Jehova's geplaatst moet zijn.

Wie heeft er nu geen ochtendhumeur op zondagochtend ?

Hebben jullie ook zo'n vertrouwen in de wijkagent? :)

Mill
18-03-05, 09:39
Jongejonge, dit is anderhalve week geleden al opgehelderd. Het zijn, volgens GeenStijl in ieder geval, tekens die aangeven dat er in dat huis een wireless netwerk is of anderszins een technische configuratie die makkelijk is af te tappen met bluetooth-achtige technieken.

Het zijn dus tekens van computernerds die aangeven: hey, via hier kun je gratis internetten en/of bellen.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003675.html

Jaroon45
18-03-05, 10:46
Waarom zou een dief zijn collega's op deze manier helpen? Klinkt als een hoax.

pater Leman
18-03-05, 11:05
Helemaal geen hoax.

Werd hier in mijn woonplaats een aantal jaren geleden ook volop toegepast door dievenbendes.
Huizen met een "teken" werden binnengedrongen, die zonder teken bleken te moeilijk.

Jaroon45
18-03-05, 11:10
Vraag mij da toch af hoe dat werkt. Je breekt ergens in, komt een man met geweer tegen en vlucht weg. Volgende dag ga je terug en schrijft een code op het huis? Wel leuk dat dieven zoveel om elkaar geven!

pater Leman
18-03-05, 11:48
Neenee, de eerste "ploeg" kwam kijken naar de sloten, ramen, gewoontes van de bewoners etc...

mark61
18-03-05, 14:01
Ws. twee verhalen doorelkaar gehaald. Zigeuners werkten vroeger met zulke tekens. Maar die heb je in A'dam ws. niet meer, of anders woonachtig in doorzonwoning.

Welke malloot wil er nou in A'dam kamperen?

~Panthera~
18-03-05, 14:04
Geplaatst door mark61
Ws. twee verhalen doorelkaar gehaald. Zigeuners werkten vroeger met zulke tekens. Maar die heb je in A'dam ws. niet meer, of anders woonachtig in doorzonwoning.


Nee, die zijn in de jaren 40 voor het grootste deel al weg.
En opgeruimt.

Door "sociale" hulp van Nederlanders waarschijnlijk.

mark61
18-03-05, 14:07
http://members.chello.nl/~h.weis3/images/voorkant.jpg

Koninklijk Zigeunerorkest Roma Mirando
Een begrip in Nederland

Voor een geslaagd feest is muziek een belangrijk ingrediënt.
Het koninklijk zigeunerorkest Roma Mirando staat gerant voor een
spectaculair optreden, ook voor uw feest is het zigeunerorkest Roma Mirando een waardevolle aanvulling.
Mede door hun flexibiliteit zijn ze op vele manieren en samenstellingen inzetbaar. Als het gaat om een concert optreden of een receptie optreden, of een privé feest,
op de voorgrond of op de achtergrond, zigeunerorkest Roma Mirando past zich overal in.
Het orkest geniet in Nederland en buitenland een grote populariteit dit ook mede dankzij hun bijdrage aan vele televisie optredens en concerten, en hun muzikale bijdrage aan diverse Nederlandse speelfilms.
Het koninklijk zigeunerorkest Roma Mirando is de derde generatie uit de muzikale Mirando Dynastie.

Gelukkig niet alle.

~Panthera~
18-03-05, 14:09
Geplaatst door mark61
http://members.chello.nl/~h.weis3/images/voorkant.jpg

Koninklijk Zigeunerorkest Roma Mirando
Een begrip in Nederland

Gelukkig niet alle.




Verrekte mazzel gehad dus. :duim: