PDA

Bekijk Volledige Versie : Jewish investors secretly buy street in East Jerusalem



barfly
18-03-05, 11:45
Jerusalem (dpa) - Jewish investors from abroad have bought almost
all the buildings on a street and popular square inhabited by
Palestinians in East Jerusalem, the Israeli daily Ma'ariv reported
Friday.
The transaction was done secretly, without the knowledge of the
tenants.
Most of the buildings on the street, which lies in the Old City of
Jerusalem between the Christian and Armenian Quarters, were the
property of the Greek Orthodox Church.
The Church sold them because it was in financial difficulties,
Ma'ariv said.
The buildings are along the street leading from the Old City's
Jaffa gate to Omar Ibn al-Khattab Square and on the square itself,
which is an important Palestinian social centre in East Jerusalem.
Among others, it contains the Imperial Hotel, where senior
Palestinian officials, including al-Quds University chairman and PLO
Jerusalem representative Sari Nusseibeh, hold meetings.
Ma'ariv quoted a Greek Orthodox Church official who spoke on
condition of anonymity as expressing fears the multimillion dollar
deal alienate the Palestinian Authority.
Former Patriarchate spokesman Archmandrite Attallah Hanna said he
saw the report, which he said "we cannot deny or confirm".
"We are against these steps," he told Deutsche Presse-Agentur dpa.
"We are demanding a neutral investigative committee - Jordanian,
Palestinian and Greek - to investigate these matters".
"The Patriarch himself (Eirinaios I) is the one who should respond
to this," he said, adding: "We are against giving up Church
property".

Als je 't niet kan jatten dan koop je gewoon de grond onder de Palestijnse konten vandaan...

~Panthera~
18-03-05, 11:55
Geplaatst door barfly


Als je 't niet kan jatten dan koop je gewoon de grond onder de Palestijnse konten vandaan...

Nieuwe variant op het thema.

Joepie
18-03-05, 13:52
Je kunt pas iets kopen als het te koop staat, dus .....

heeft geen gevolgen voor de huurders in eerste instantie en daarnaast hebben de huurders er niks over te zeggen, ze zijn nl. geen eigenaar van de panden in de straat. De enige die je hier kwalijk over kunt aankijken is de verkopende partij.....

magden_david
18-03-05, 13:56
ik zou zeggen zamel geld in en ga ze zelf kopen. its a free market

Joepie
18-03-05, 13:57
Geplaatst door magden_david
ik zou zeggen zamel geld in en ga ze zelf kopen. its a free market

idd

Don Vito
18-03-05, 13:59
Free market? HA
Net zoals die kolonies zeker, ook free market?
Zou een Palestijn wat mogen kopen op nazionistich gebied?

echnaton
18-03-05, 14:11
Geplaatst door barfly
Als je 't niet kan jatten dan koop je gewoon de grond onder de Palestijnse konten vandaan...

Bedoel je eigenlijk dat Joden geen recht hebben om onroerend goed te kopen? Dat doet me wel erg sterk denken aan een bepaalde periode uit onze Europese geschiedenis.

echnaton
18-03-05, 14:12
Geplaatst door Don Vito
Free market? HA
Net zoals die kolonies zeker, ook free market?
Zou een Palestijn wat mogen kopen op nazionistich gebied?

Waarom zou dat niet mogen?

Don Vito
18-03-05, 14:16
Geplaatst door echnaton
Bedoel je eigenlijk dat Joden geen recht hebben om onroerend goed te kopen? Dat doet me wel erg sterk denken aan een bepaalde periode uit onze Europese geschiedenis.

En jij doet me denken an Calimero

Doet de GazaStrook je niet denken aan die zelfde periode?Ghetto van Warchau mischien?
Of de deportaties van gezinnen? Het slopen van huizen? Het verdrijven van hele dorpen voor kolonies? of is Joods leed erger dan Palestijns lesd? Oooh ja ben vergeten: alles +6000000 toch?


Geplaatst door echnaton

Waarom zou dat niet mogen?


Dat moetje aan Sharon vragen, moet je ook aan hem vragen of hetzo democratisch is om hele dorpen te verdrijven voor kolonies.

echnaton
18-03-05, 14:23
Geplaatst door Don Vito
En jij doet me denken an Calimero

Doet de GazaStrook je niet denken aan die zelfde periode?Ghetto van Warchau mischien?
Of de deportaties van gezinnen? Het slopen van huizen? Het verdrijven van hele dorpen voor kolonies? of is Joods leed erger dan Palestijns lesd? Oooh ja ben vergeten: alles +6000000 toch?

Dat moetje aan Sharon vragen, moet je ook aan hem vragen of hetzo democratisch is om hele dorpen te verdrijven voor kolonies.

Met alle respect, maar nou haal je toch wel een paar zaken door elkaar. Dat er betreurenswaardige zaken gebeuren als gevolg van Palestijnse oorlogshandelingen weet ik ook.

In deze topic wordt de vraag opgeworpen of Joden het recht hebben om onroerend goed aan te schaffen. Natuurlijk hebben ze dat. Iets anders zou racisme zijn.

Don Vito
18-03-05, 14:35
Geplaatst door echnaton
Met alle respect, maar nou haal je toch wel een paar zaken door elkaar.

Als je een opvatting over iets hebt dan moet je dat omtrentalle zaken hebben.


Geplaatst door echnaton

Dat er betreurenswaardige zaken gebeuren als gevolg van Palestijnse oorlogshandelingen weet ik ook.

öorlogshandelingen= Tuurlijk jongen......


Geplaatst door echnaton

In deze topic wordt de vraag opgeworpen of Joden het recht hebben om onroerend goed aan te schaffen. Natuurlijk hebben ze dat. Iets anders zou racisme zijn.

Als je een opvatting over iets hebt dan moet je dat omtrentalle zaken hebben.

Palestijnen uit Gaza mogen geen gronf\d kopen in Tel Aviv, dat is ook racisme. Sterker nogze mogen de Gaza nog en eens uit!!!! Nog sterker, ze moeten oppassen dat de nazionisten hen verdrijven en hun grond in pikken!!!! Dit alles natuurlijk als reactie op de oorlogshandelingen van de Palestijnen. En we vinden het betreurenswaardig dat het gebeurd, maarhet blijft een reactie op Palestijnse oorlogshandelingen!!!

Wta ik het leukste vind is dat tegenwoordig de Intifadah als het begin van het conflict wordt aangeduid, slim gespeld door de nazionisten aangezien er veel mesnen zijn die niet willen werde kijken dan hun neus lang is. Wat ironisch is bij een Jood, want die ziet zelfs dan heel veel...maarhetblijven Palestijnse oorlogshandelingen.

Spoetnik
18-03-05, 14:35
Geplaatst door echnaton
Waarom zou dat niet mogen?

Land van de Israelische staat mag alleen gekocht worden door Joden, tenminste zo was de regel een lange tijd. Ik meen dat de regels onlangs wat zijn afgezwakt.

Al Sawt
18-03-05, 14:46
Geplaatst door magden_david
ik zou zeggen zamel geld in en ga ze zelf kopen. its a free market Vertel eens Magden Davidje, kan je als Palestijn een pand kopen in West Jeruzalem en daarvoor een verguning krijgen?

Joepie
18-03-05, 15:03
Geplaatst door Don Vito
Free market? HA
Net zoals die kolonies zeker, ook free market?
Zou een Palestijn wat mogen kopen op nazionistich gebied?

Zionistisch gebied? Wat denk je zelf? Er wonen anders ook genoeg palestijnen in israel hoor.

magden_david
18-03-05, 17:44
Geplaatst door Al Sawt
Vertel eens Magden Davidje, kan je als Palestijn een pand kopen in West Jeruzalem en daarvoor een verguning krijgen?

zelfs al zou dat niet kunnen, dan kunnen de islamitsche broeders uit andere landen toch wel zo'n pand kopen? Ik bedoel als ze de palestijnen oproepen zichzelf op te blazen zullen ze vast niet te beroerd zijn om ze ook te helpen aan woonruimte.
En stel nou dat een palestijn zo'n pand niet zelf kan kopen, kan een israeli een pand kopen in gaza? Volgens arafat mocht dat niet, immers ndien iemand aan een jood zijn huis verkocht, mocht hij als verrader worden geexecuteerd. Dus doe maar niet zo schijnheilig. Ik zou zeggen gaat heen en koopt huizen O islamitische broeder!

Don Vito
18-03-05, 17:56
Geplaatst door magden_david
zelfs al zou dat niet kunnen, dan kunnen de islamitsche broeders uit andere landen toch wel zo'n pand kopen? Ik bedoel als ze de palestijnen oproepen zichzelf op te blazen zullen ze vast niet te beroerd zijn om ze ook te helpen aan woonruimte.

Die "broeders" zijn hun broeders nietmeerals het hun broeders betreft. De palestijnen staan erallen voor jammer genoeg. En ook al : Denk je nou echt dat dat kan?


Geplaatst door magden_david

En stel nou dat een palestijn zo'n pand niet zelf kan kopen, kan een israeli een pand kopen in gaza?

Waarom kopen? Gewoon op the usual way hele dorpen vedrijven en je hebt een kolonie. IS vaak gebeurt hoor.


Geplaatst door magden_david

Volgens arafat mocht dat niet, immers ndien iemand aan een jood zijn huis verkocht, mocht hij als verrader worden geexecuteerd. Dus doe maar niet zo schijnheilig.

Sinds wanneeris hetvreemd dat men geexecuteerd wordt als ergeheuld wordtmetde vijand? Deden ze in Nederland ook.

barfly
18-03-05, 20:45
Geplaatst door echnaton
Bedoel je eigenlijk dat Joden geen recht hebben om onroerend goed te kopen? Dat doet me wel erg sterk denken aan een bepaalde periode uit onze Europese geschiedenis.

Denk jij dat ik dat eigenlijk bedoel dan? En welke periode heb je 't eigenlijk over? En waarom kopen die Joodse investeerders die straat dan in het geheim?

~Panthera~
18-03-05, 20:48
Geplaatst door barfly
En waarom kopen die Joodse investeerders die straat dan in het geheim?

Goeie vraag. :D

echnaton
19-03-05, 08:58
Geplaatst door barfly
Denk jij dat ik dat eigenlijk bedoel dan?
Nee.

En welke periode heb je 't eigenlijk over?
Bijvoorbeeld over de Middeleeuwen toen voor Joden in diverse landen allerlei economische restricties golden.

En waarom kopen die Joodse investeerders die straat dan in het geheim?
Het antwoord staat in het artikel.