PDA

Bekijk Volledige Versie : kerkbezoekers zijn dol op pizza



Marsipulami
18-03-05, 11:50
Mexicaanse kerk zet stoorzender in tegen gsm-overlast
"Mocht uw telefoon tijdens de dienst afgaan, dan moet u elke bezoeker van de kerkdienst trakteren op een pizza."

Geplaatst op 18/3 '05 om 10:45u
Door Eric Masseus (Bron: Reformatorisch Dagblad)


MONTERRY (RKnieuws.net) - Het afgaan van een mobieltje tijdens een kerkdienst stoort veel kerkgangers. Om deze overlast tegen te gaan, heeft een aantal Mexicaanse kerken een radicale maatregel genomen.

Vier gemeenten in de Noord-Mexicaanse stad Monterrey hebben hun kerkgebouwen voorzien van een stoorzender. Deze zorgt ervoor dat de gemeenteleden in de kerk geen bereik hebben. "Wij zijn vermoedelijk de eerste gemeente in Mexico die deze technologie gebruikt", aldus Bulmaro Carranza, koster in een van de kerken. "We krijgen veel reacties van mensen uit het hele land, die willen weten hoe het systeem precies werkt."

Een andere gemeente in Mexico pakt het probleem volgens het Duitse christelijke persbureau Idea op een andere manier aan. Aan het begin van de dienst wordt op de wand het telefoonnummer van de plaatselijke pizzaservice geprojecteerd. Daaronder de volgende zin: "Mocht uw telefoon tijdens de dienst afgaan, dan moet u elke bezoeker van de kerkdienst trakteren op een pizza."

Bofko
18-03-05, 12:07
Misschien een idee om de achteruitgang van de bezoekersaantallen in kerken te stoppen : i.p.v een hostie een stukje pizza calzone geven bij het ter communie gaan.

~Panthera~
18-03-05, 12:23
Geplaatst door Bofko
Misschien een idee om de achteruitgang van de bezoekersaantallen in kerken te stoppen : i.p.v een hostie een stukje pizza calzone geven bij het ter communie gaan.

:lachu: "het lichaam van..." huh ? waar ? Daar.. achter de paprika! :D

duende
18-03-05, 13:16
Geplaatst door ~Panthera~
:lachu: "het lichaam van..." huh ? waar ? Daar.. achter de paprika! :D
En dan maar hopen dat er geen gorgonzola op zit anders noemen ze het ook weer heiligschennis als men zegt:"wat begint onze heiland toch te stinken".

Joepie
18-03-05, 16:47
En moskee bezoekers zijn dol op kebab

Eke
18-03-05, 16:58
In mijn kindertijd is het een tijdje gebruikelijk geweest om een brok ouwel DIEP in de wijn te dopen (wijn=bloed, >beter dan tomatensaus=bloed )tijdens het Heilig avondmaal in de kerkdienst.Zelfs NU lik ik nog mijn lippen af terwijl ik dit schrijf.Het was hele lekkere wijn: dikkig, rood en zoet..wat wil een kind nog meer ?


----Owwwww, ik ben de aardappels vergeten te koken..het kan ook niet,he.Op het forum en koken tegelijk. :rotpc: