PDA

Bekijk Volledige Versie : Premier Antillen verwijt Verdonk discriminatie



wytze
18-03-05, 15:09
WILLEMSTAD - Premier Ys van de Nederlandse Antillen is fel tegen het
plan van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie om
Antillianen uit te zetten, als ze niet binnen drie maanden na hun
aankomst in Nederland een baan of huis hebben gevonden. Ys noemt de
plannen discriminerend. 'Antillianen zijn ook Nederlanders en je mag
geen onderscheid maken op basis van afkomst', aldus de premier. 'Dit
kunnen we onder geen enkele omstandigheid accepteren. Discriminatie
binnen het Koninkrijk kunnen we ons niet veroorloven.'

Hoewel het plan nog niet officieel bevestigd is, heeft de Antilliaanse
raad van ministers besloten een brief naar Verdonk te sturen om het
ongenoegen alvast kenbaar te maken.

De premier benadrukt dat het Antilliaanse kabinet ook op zijn strepen
heeft gestaan bij Verdonks plannen voor de inburgeringsplicht. 'En
daarmee hebben we bereikt dat we in de plannen worden gehoord.'

Ys heeft de uitzettingsplannen niet van de bewindsvrouw zelf gehoord.
'Van mijn contacten in Nederland heb ik begrepen dat ze het ècht heeft
gezegd.'

Een woordvoerster van Verdonk kan de plannen donderdag niet bevestigen.
'Er is een nota in de maak. Daarna komt het in de ministerraad aan de
orde maar dat is vrijdag nog niet het geval', aldus de woordvoerster.
Bij het overleg over de Antillen zijn ook de ministers De Graaf
(Koninkrijksrelaties) en Donner (Justitie) betrokken.

Minister Verdonk zelf verklaarde deze week tegenover het ANP dat er geen
sprake is van enige ruzie tussen haar en de twee andere ministers, zoals
in de media werd gesuggereerd. Ook ontkende ze dat er juridische
obstakels zouden zijn waardoor een regeling op zich laat wachten.

Een reis die Verdonk begin april naar de Antillen zou maken, gaat
evenwel niet door. Dat komt omdat in die tijd een belangrijk referendum
op Curaçao plaatsvindt, aldus Verdonk.

~Panthera~
18-03-05, 15:12
'Antillianen zijn ook Nederlanders en je mag
geen onderscheid maken op basis van afkomst', aldus de premier. 'Dit
kunnen we onder geen enkele omstandigheid accepteren. Discriminatie
binnen het Koninkrijk kunnen we ons niet veroorloven.'



Doet ze het dus wel, dan is het een rasist.

wytze
18-03-05, 15:14
beetje belachelijk hoor die premier. na 3 maanden geen huis en baan? dan ben je gewoon een looser en in dit land is geen plek voor loosers. Nederlanders zijn Winners.....

mark61
18-03-05, 15:16
Geplaatst door wytze
WILLEMSTAD - Premier Ys van de Nederlandse Antillen is fel tegen het plan van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie om Antillianen uit te zetten, als ze niet binnen drie maanden na hun
aankomst in Nederland een baan of huis hebben gevonden.

Andersom geldt dat anders wel. Verder kan een pakweg Peruaan met een verblijfsvergunning voor de Antillen zonder moeite door naar NL. Tis dat ze er niet zo trek in hebben.

~Panthera~
18-03-05, 15:18
Geplaatst door wytze
beetje belachelijk hoor die premier. na 3 maanden geen huis en baan? dan ben je gewoon een looser en in dit land is geen plek voor loosers. Nederlanders zijn Winners.....

Ja joh, vraag dat maar aan al die mensen boven de 50 die een baan zoeken ! :duim:
No problemo.

wytze
18-03-05, 15:22
quote:
"Ja joh, vraag dat maar aan al die mensen boven de 50 die een baan zoeken !
No problemo."


psies. sjo iz dad. :duim:

~Panthera~
18-03-05, 15:30
Geplaatst door wytze

psies. sjo iz dad. :duim:

Bovendien is het ook nog "hun eigen schuld" natuurlijk, dat ze niet aangenomen worden !
Wel ja joh, toe maar !

:fuckit2: kutmentaliteit.

rja2
18-03-05, 15:34
We zijn het afvoerputje voor de Antillen , wij mogen consequenties dragen van een mislukt overheidsbeleid van de Antillen dragen en mogen ons zelfs niet mee bemoeien.

De Antilliaanen die hier heen komen , spreken slecht Nederlands en hebben vaak hun school niet afgemaakt, die hebben weinig kans op de arbeidsmarkt, de enigste toekomst die ze hebben is een bijstandsuitkering of de criminaliteit . Was het niet zo, dat criminelen in de Antillen een ticket naar Nederland kregen, zodat de Antillen af was van deze criminelen ?

mark61
18-03-05, 15:38
Geplaatst door rja2
We zijn het afvoerputje voor de Antillen , wij mogen consequenties dragen van een mislukt overheidsbeleid van de Antillen dragen en mogen ons zelfs niet mee bemoeien.

De Antilliaanen die hier heen komen , spreken slecht Nederlands en hebben vaak hun school niet afgemaakt, die hebben weinig kans op de arbeidsmarkt, de enigste toekomst die ze hebben is een bijstandsuitkering of de criminaliteit . Was het niet zo, dat criminelen in de Antillen een ticket naar Nederland kregen, zodat de Antillen af was van deze criminelen ?

Ja, dat is zo. Terwijl het werk op de Antillen gedaan wordt door tienduizenden 'allochtonen'.

Aan de andere kant is de Antillen een creatie van NL. Zonder NL waren het al dan niet door Indianen bewoonde eilanden; nu zijn het post-koloniale post-slavernij-eilanden waar behalve toerisme niet veel te doen valt. Dus vind ik het NL's verantwoordelijkheid. Tis jammer, maar daar zal niet gauw een eind aan komen. Tenzij je de autonomie intrekt, alle allochtonen (Latijns-Amerikaans en Europees) terugstuurt en de Antillianen zelf laat werken. Zegt u het maar. Onoplosbaar probleem, en wel onze verantwoordelijkheid.

rja2
18-03-05, 17:58
Geplaatst door mark61
Ja, dat is zo. Terwijl het werk op de Antillen gedaan wordt door tienduizenden 'allochtonen'.

Aan de andere kant is de Antillen een creatie van NL. Zonder NL waren het al dan niet door Indianen bewoonde eilanden; nu zijn het post-koloniale post-slavernij-eilanden waar behalve toerisme niet veel te doen valt. Dus vind ik het NL's verantwoordelijkheid. Tis jammer, maar daar zal niet gauw een eind aan komen. Tenzij je de autonomie intrekt, alle allochtonen (Latijns-Amerikaans en Europees) terugstuurt en de Antillianen zelf laat werken. Zegt u het maar. Onoplosbaar probleem, en wel onze verantwoordelijkheid.
Maar officieel hebben we niks te vertellen over de Antillen, het is een apart land. We zijn alleen goed als rijk geld oompje en voor de rest moeten we onze mond houden.


over Aruba hoor je niets over, daar gaat het volgens mij economische en politiek goed.

Waarom kunnen de Antillianen dit niet ? Andere mentaliteit ?

Als de Antiliaanen hun problemen niet oplossen, moet we ze maar onder curatele stellen en van mij part de geldkraan dichtdraaien.

Om van de Antillen een gemeente van Nederland te maken, is volgens mij veel te duur, dan moet je onze sociale voorzieningen en de Euro te exporteren , dat is heel duur. En dan wordt de huizen en de grond heel duur op de Antillen, want er zijn genoeg Nederlanders die op zo'n mooi zonnig eiland willen wonen.

Dan hebben de Fransen het heel wat beter gedaan, met hun gedeelde van Sint Maarten.

Don Vito
18-03-05, 18:04
Tja eerst bezetten, vol gooien metslaven zwaar van profiteren en dan maar zeuren?

Bob Marley zei ooit:

"You reach what you saw"

rja2
18-03-05, 18:39
Geplaatst door Don Vito
Tja eerst bezetten, vol gooien metslaven zwaar van profiteren en dan maar zeuren?

Bob Marley zei ooit:

"You reach what you saw"
Bezetten, zonder ons zou de huidige Antillen niet bestaan, de oorspronkelijke bevolking de Indianen is heel lang geleden vertrokken.

Zijn voornamelijk nakomelingen van bevrijde slaven die er wonen.

We kunnen niet echt zeggen, dat beleid t.o.v. onze voormalige koloniën gelukt is, in Suriname is het zooitje, op Curaçao ook, de instelling van Nederland was, laten die landen zich zelf maar besturen. De Koloniën van Engeland en Frankrijk doen het veel beter, maar daar hebben Engeland en Frankrijk een flinke vinger in de pap
.

jans
18-03-05, 20:09
Andersom geldt dat anders wel. Verder kan een pakweg Peruaan met een verblijfsvergunning voor de Antillen zonder moeite door naar NL. Tis dat ze er niet zo trek in hebben.

Dat heb jij heel goed gezien.

~Panthera~
18-03-05, 20:11
Geplaatst door jans
Dat heb jij heel goed gezien.

And two wrongs, make it right again. :rolleyes:

mark61
18-03-05, 20:13
Geplaatst door rja2
Maar officieel hebben we niks te vertellen over de Antillen, het is een apart land. We zijn alleen goed als rijk geld oompje en voor de rest moeten we onze mond houden.

Tsja, dat hebben we zo besloten.


over Aruba hoor je niets over, daar gaat het volgens mij economische en politiek goed.

Tis meer dat ze van hier uit het verschil tussen de 6 eilanden niet zien. Problemen zijn hetzelfde, is alleen overzichtelijker.


Waarom kunnen de Antillianen dit niet ? Andere mentaliteit ?

Je bedoelt Curaçaonezen. Tzijn allemaal Antillianen.


Als de Antiliaanen hun problemen niet oplossen, moet we ze maar onder curatele stellen en van mij part de geldkraan dichtdraaien.

Dat kost nog meer. Nu hebben we een helderder constructie. Denk ik.


Om van de Antillen een gemeente van Nederland te maken, is volgens mij veel te duur, dan moet je onze sociale voorzieningen en de Euro te exporteren , dat is heel duur. En dan wordt de huizen en de grond heel duur op de Antillen, want er zijn genoeg Nederlanders die op zo'n mooi zonnig eiland willen wonen.

Alles wat je beschrijft is al in volle gang. Het leven is daar veel duurder dan hier, omdat zelfs de kroppen sla uit Miami worden aangevoerd. Een groot deel van de bevolking heeft gesubsidieerd onderdak, dat zijn leuke vrijstaande huisjes met een lap grond, betaalt desondanks zijn huur en electra niet, en rijdt in een fijne japanner. Over die 10 km asfalt dan. Zag ik op Bonaire. Rond kerstmis doen ze een wedstrijdje stroom verbruiken: een prijs voor het uitzinnigst versierde huis. Verder is iedereen te lam om wat te doen; er is dacht ik 1 vissersboot die wel s gaat varen; alle restaurants serveren dagverse vis, uit de diepvries uit Miami dan.

Enfin, corruptie tiert welig, en kleine misdaad ook. Dat is op St. Martin niet veel beter. Tis er wel netter, heb ik me laten vertellen. Op het NL deel staat een permanente file, want er zijn veel te veel auto's.

Dan hebben de Fransen het heel wat beter gedaan, met hun gedeelde van Sint Maarten.

assassijn
18-03-05, 20:15
"Ik heb niets tegen........maar alleen tegen de uitwassen van....." gaat de BOM worden in 2005

~Panthera~
18-03-05, 20:32
Geplaatst door assassijn
"Ik heb niets tegen........maar alleen tegen de uitwassen van....." gaat de BOM worden in 2005

:lol: :duim:

rja2
18-03-05, 22:38
Geplaatst door mark61
Alles wat je beschrijft is al in volle gang. Het leven is daar veel duurder dan hier, omdat zelfs de kroppen sla uit Miami worden aangevoerd. Een groot deel van de bevolking heeft gesubsidieerd onderdak, dat zijn leuke vrijstaande huisjes met een lap grond, betaalt desondanks zijn huur en electra niet, en rijdt in een fijne japanner. Over die 10 km asfalt dan. Zag ik op Bonaire. Rond kerstmis doen ze een wedstrijdje stroom verbruiken: een prijs voor het uitzinnigst versierde huis. Verder is iedereen te lam om wat te doen; er is dacht ik 1 vissersboot die wel s gaat varen; alle restaurants serveren dagverse vis, uit de diepvries uit Miami dan.

Enfin, corruptie tiert welig, en kleine misdaad ook. Dat is op St. Martin niet veel beter. Tis er wel netter, heb ik me laten vertellen. Op het NL deel staat een permanente file, want er zijn veel te veel auto's.
[/B] Dat de Antiliaanen allemaal uitvreters en lanterfanters zijn, geloof ik niet. Op Aruba is het gemiddelde inkomen, bijna net zo hoog als in Nederland.
Maar is wel zo, dat daar een heel andere mentaliteit heerst als in Nederland.
Met zo'n mentaliteit kom je niet ver in Nederland. Dat wij lijdzaam moeten toezien, dat de drugsmaffia steeds meer macht in Curaçao krijgt en dat flink deel van jongeren hun school niet afmaakt en in de criminaliteit terecht komt , vindt ik zeer verontrustend..

Nederland zal vooral een hardere lijn t.o.v. van Curaçao moeten innemen, wat Geert Wilders wil de Antillen uit het koninkrijk zetten gaat me veels te ver, maar de politici zijn in Den Haag veels te laks als om harde maatregelen gaat. Als de Antillen hun zaakjes niet voor elkaar krijgt, ze zijn een onafhankelijk land, laten ze zich, dan ook zo gedragen. Nederlanders kunnen niet zomaar naar de Antillen immigreren , waarom is dan onredelijk, om maatregelen die immigratie vooral van Curaçao te beperken, als de Curaçao haar zaakjes niet regelt.

jans
18-03-05, 22:40
Alles wat je beschrijft is al in volle gang. Het leven is daar veel duurder dan hier, omdat zelfs de kroppen sla uit Miami worden aangevoerd. Een groot deel van de bevolking heeft gesubsidieerd onderdak, dat zijn leuke vrijstaande huisjes met een lap grond, betaalt desondanks zijn huur en electra niet, en rijdt in een fijne japanner. Over die 10 km asfalt dan. Zag ik op Bonaire. Rond kerstmis doen ze een wedstrijdje stroom verbruiken: een prijs voor het uitzinnigst versierde huis. Verder is iedereen te lam om wat te doen; er is dacht ik 1 vissersboot die wel s gaat varen; alle restaurants serveren dagverse vis, uit de diepvries uit Miami dan.

Das niet helemaal waar. Het leven op Curacao is wel degelijk goedkoper dan in Nederland. Alleen wat betreft voedingsmiddelen, stroom en water is Curacao duurder. Het is maar waar je voorkeur ligt. :wink: Water kost al gauw 12 gulden per m3 en stroom is ook niet echt goedkoop. De instelling van de bewoners is de reden waarom het in mijn ogen voor geen moer opschiet en die instelling kunnen we in Nederland niet gebruiken.