PDA

Bekijk Volledige Versie : Poll: wie beslist over Terri Schiavo?



Orakel
21-03-05, 22:01
Euthanasie
Terri Schiavo uit Florida ligt al 15 jaar in coma. Haar man wil de voeding staken, haar ouders willen dat zij blijft leven. Nu heeft president Bush een noodwet ondertekend die het onmogelijk maakt haar leven te beëindigen. Wie mag volgens jou beslissen over het leven van de comapatiënte?


Voeding Schiavo gestaakt

van onze redactie buitenland

MIAMI/WASHINGTON - De juridische strijd om de kunstmatige voeding van Terri Schiavo, een 41-jarige vrouw met ernstige hersenbeschadiging, loopt uit op een gevecht op leven en dood. Een rechtbank in de Amerikaanse staat Florida heeft gisteravond bepaald dat de maagsonde van Terri Schiavo, toch mag worden verwijderd.


Rechter Greer legde daarmee een dagvaarding aan het echtpaar Schiavo om voor het Amerikaanse Congres te verschijnen naast zich neer. Kort ervoor had een andere rechter nog uitstel gelast van de verwijdering van de voedingssonde, om de gevolgen van deze dagvaarding te kunnen bestuderen. Conservatieve politici hebben al aangekondigd dat zij Greers beslissing zo snel mogelijk zullen aanvechten bij een hogere rechtbank.

Terri Schiavo liep vijftien jaar geleden een zware hersenbeschadiging op, vermoedelijk na een hartstilstand door giftig voedsel. Ze ademt zelf en kan volgens haar ouders communiceren met haar omgeving, maar wordt kunstmatig gevoed. Haar man Michael zegt dat zijn vrouw niet op deze manier in leven zou willen blijven, maar Terri Schiavo heeft dat echter nooit schriftelijk vastgelegd.

In een al zeven jaar slepende juridische procedure bepaalde Greer vorige maand dat de sondevoeding van de vrouw gisteravond om 19.00 uur (Nederlandse tijd) mocht worden gestopt. Om te voorkomen dat het zover zou komen, hebben Republikeinse leden van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden Terri Schiavo en haar echtgenoot Michael gedagvaard voor nader onderzoek. Greer weigerde een verzoek tot uitstel van de afgevaardigden. ,,Ik zie geen dwingende reden waarom de congresleden tussenbeide zouden moeten komen'', aldus de rechter.

De dagvaarding zou betekenen dat Terri Schiavo vrijdag 28 maart voor een onderzoekscommissie in het Amerikaanse Congres kon verschijnen. Dat Terri Schiavo, haar echtgenoot Michael en drie artsen komende vrijdag in het verzorgingstehuis in Pinellas Park verschijnen voor de onderzoekscommissie, lijkt nu van de baan.

De advocaat van de ouders, David Gibbs, had kort na het uitstel verklaard dat Terri Schiavo in staat is naar Washington te reizen. Hij liet weten dat Terri's familie het als regelrechte gebedsverhoring zag met haar naar Washington te gaan ,,om de hele wereld te laten zien hoe levend zij is''.

Artsen menen dat Terri door haar ,,comateuze toestand'' niets merkt van het proces van uitdroging. Amerikaanse pro-levengroepen en conservatieve politici bestrijden dit en spreken van een barbaarse daad. (http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=58637)

Tomas
21-03-05, 22:03
Stenigen die comateuze bitch.

barfly
21-03-05, 22:05
Dat wijf moet je tegen wil en dank gewoon in leven houden ook al had God haar allang laten sterven.

Tomas
21-03-05, 22:09
Heel misschien wordt dit wel Bush' waterloo. Meer dan 70% van de amerikanen vindt deze aktie van Bush een grove inmening van de overheid in het privee leven van amerikanen. Da's heel wat erger dan mensen doodmaken in het buut'nlan.

~Panthera~
21-03-05, 22:13
Amerikaanse normen en waarden. :moe:

Willen sommigen hier ook erg graag, toch ? :motorzaag

Simon
22-03-05, 07:44
Diezelfde mensen die zorgen dat schoolkinderen met gemak aan een geweer kunnen komen die maken van deze zaak een hele show omdat ze zeggen op te komen voor het leven. Maar naar mijn mening hoort menswaardig sterven ook bij het leven.

ferrari
22-03-05, 07:56
In de poll mis ik 'de vrouw zelf'.
Als ze ooit een levenstestament, of codicil of hoe dat ook heet, had geschreven en ondertekend, dan was haar behandeling allang gestopt. Tenminste, in Nederland.
Ik heb zo'n verklaring, om de paar jaar vernieuw ik hem, waarin ik schrijf dat ik 'geen vegetatief bestaan wil' en zo.

Tomas
22-03-05, 10:35
Geplaatst door ferrari
In de poll mis ik 'de vrouw zelf'.
Als ze ooit een levenstestament, of codicil of hoe dat ook heet, had geschreven en ondertekend, dan was haar behandeling allang gestopt. Tenminste, in Nederland.
Ik heb zo'n verklaring, om de paar jaar vernieuw ik hem, waarin ik schrijf dat ik 'geen vegetatief bestaan wil' en zo.

Niemand zal ooit een vegetatieve toestand ervaren of meemaken. De uitspraak dat je zoiets niet wil is dus overbodig.

Zeepaardje
22-03-05, 12:04
Geplaatst door ferrari
In de poll mis ik 'de vrouw zelf'.
Als ze ooit een levenstestament, of codicil of hoe dat ook heet, had geschreven en ondertekend, dan was haar behandeling allang gestopt. Tenminste, in Nederland.
Ik heb zo'n verklaring, om de paar jaar vernieuw ik hem, waarin ik schrijf dat ik 'geen vegetatief bestaan wil' en zo.

Het punt is, dat de partner beweert dat hij en z'n vrouw deze zaken wel met elkaar besproken hebben (en zij dús had aangegeven dat zij beslist niet koos voor in leven blijven), maar zij hebben verzuimd om e.e.a. schriftelijk en officieel vast te leggen. Iets wat momenteel door miljoenen amerikanen alsnog gedaan wordt.

Kortom: de partner wil gewoon de wens van zijn partner uit (laten) voeren, maar wordt daarin belet.

Vwb de evangelisten en/of wedergeboren christenen en/of pro-life idioten: zij zijn nét zulke extremistische mafketels als die Taliban en ik vind het dan ook heel erg eng zoals die de politiek in amerika kunnen beïnvloeden.

Ik hoop dan ook van harte dat bij de volgende verkiezingen de andere bevolkingsgroepen (vooral die groepen die in 2004 weggebleven waren) zich en masse zullen laten inschrijven en zullen gaan stemmen.

TonH
22-03-05, 12:29
121 Teletekst di 22 mrt
***************************************
Sondevoeding Schiavo niet hervat

***************************************
WASHINGTON De Amerikaanse comapatiënte
Terri Schiavo hoeft niet kunstmatig te
worden gevoed.Een federale rechter in
Florida heeft dat bepaald.De echtgenoot
van Schiavo wil dat haar leven wordt
beëindigd.Schiavo's ouders willen juist
dat hun dochter in leven blijft.

Vrijdag werd de kunstmatige voeding na
een juridische strijd van zeven jaar
stopgezet.Het Amerikaanse Congres nam
dit weekend een noodwet aan waardoor de
ouders van Schiavo de kans kregen om te
blijven procederen.

De 41-jarige Schiavo ligt 15 jaar in
coma.Zonder sondevoeding zal zij binnen
twee weken overlijden.
***************************************
volgende nosnieuws financieel nossport

mark61
22-03-05, 12:40
Geplaatst door TonH
121 Teletekst di 22 mrt
***************************************
Sondevoeding Schiavo niet hervat

***************************************


En zou het nu klaar zijn? Nee toch zeker? Wie betaalt al die onzin eigenlijk?

Simon
22-03-05, 12:50
Nee de ouders gaan weer in beroep!

Tomas
22-03-05, 12:53
Geplaatst door mark61
Wie betaalt al die onzin eigenlijk?

Hollander.

mark61
22-03-05, 12:55
Geplaatst door Tomas
Hollander.

Yep

Tomas
22-03-05, 12:57
Geplaatst door mark61
Yep

Geef dan dat lichaam mee aan de ouders en laat ze er lekker zelf voor zorgen.

Vind die lichaamsvereering van gelovigen sowieso altijd weer maf. Je zou toch denken dat het nun om de ziel gaat. Nee, dus.

mark61
22-03-05, 13:00
Geplaatst door Tomas
Geef dan dat lichaam mee aan de ouders en laat ze er lekker zelf voor zorgen.

Vind die lichaamsvereering van gelovigen sowieso altijd weer maf. Je zou toch denken dat het nun om de ziel gaat. Nee, dus.

Vinnik ook. Laat ze het thuis maar uitzoeken. Als ze ook al kan getuigen voor het Congres.

Ik weet eigenlijk niet waar het om gaat. Deze mensen gaan normaal over lijken, maar even niet als het over witte Amerikanen aan het begin of eind van hun leven gaat. Vreemd.

Intussen kan Schiavo niet trouwen met zijn vriendin, daar gaat het geloof ik om. Dat vinden ze des te verwerpelijker.

Tomas
22-03-05, 13:03
Geplaatst door mark61
Vinnik ook. Laat ze het thuis maar uitzoeken. Als ze ook al kan getuigen voor het Congres.

Ik weet eigenlijk niet waar het om gaat. Deze mensen gaan normaal over lijken, maar even niet als het over witte Amerikanen aan het begin of eind van hun leven gaat. Vreemd.

Intussen kan Schiavo niet trouwen met zijn vriendin, daar gaat het geloof ik om. Dat vinden ze des te verwerpelijker.

Gaat het om hertrouwen? Dat wist ik niet, staat niet bij de nieuwsberichtjes die ik net op cnn heb gelezen. Maar als dat zo is, waarom probeert ie dan niet -naast deze procedure eventueel- een scheiding aan te vragen. Volgens mij was het vroeger althans een goede grond om te kunnen scheiden: het niet kunnen vervullen van de huwelijkse plicht. En je weet wat dat is.

En wat die hypocrisie: ik zag gister een domine pleitten voor haar leven en dat ie zo dankbaar wa met Bush' actie. Waarmee Bush maar weer een aantoonde hoe belangrijk hij het leven acht. Yep. Zolang er blijkbaar geen leven meer in zit. Denk ik dan.

mark61
22-03-05, 13:06
Geplaatst door Tomas
Gaat het om hertrouwen? Dat wist ik niet, staat niet bij de nieuwsberichtjes die ik net op cnn heb gelezen. Maar als dat zo is, waarom probeert ie dan niet -naast deze procedure eventueel- een scheiding aan te vragen. Volgens mij was het vroeger althans een goede grond om te kunnen scheiden: het niet kunnen vervullen van de huwelijkse plicht. En je weet wat dat is.

Nouw, dat kan ze nog best. Zie Hable con ella. Ik weet eigenlijk niet of je kan scheiden van een comateuze.


Zolang er blijkbaar geen leven meer in zit. Denk ik dan.

Jah. Ik zou zeggen dat ze volgens menselijke maatstaven als mens dood is. Als plant of dier misschien niet, mind you.

Tomas
22-03-05, 13:09
Geplaatst door mark61
Nouw, dat kan ze nog best. Zie Hable con ella.


Niet met dure woorden aankomen als je uitgeluld bent.


Jah. Ik zou zeggen dat ze volgens menselijke maatstaven als mens dood is. Als plant of dier misschien niet, mind you.

In afghanistan en irak is getracht om zoveel mogelijk collatoral damage te vermijden onder planten en de lagere diersoorten. Heel mooi.

mark61
22-03-05, 13:11
Geplaatst door Tomas
Niet met dure woorden aankomen als je uitgeluld bent.

In de film 'Hable con ella' werd een comateuze zwanger van haar aanbiddende verzorger. Waarna ze nog uit haar coma ontwaakte ook, maar dat was bijzaak.


In afghanistan en irak is getracht om zoveel mogelijk collatoral damage te vermijden onder planten en de lagere diersoorten. Heel mooi.

Eerbied voor God's schepping gaat voor alles.

Tomas
22-03-05, 13:30
Geplaatst door mark61
In de film 'Hable con ella' werd een comateuze zwanger van haar aanbiddende verzorger. Waarna ze nog uit haar coma ontwaakte ook, maar dat was bijzaak.

Smeerlapperij. Of bedoel je dat als die vent van d'r nou eens z'n huwelijkseplicht deed alles misschien toch nog goed zou komen?

Marsipulami
22-03-05, 13:31
Geplaatst door Orakel
Poll: wie beslist over Terri Schiavo?

God staat niet in je lijstje.

Tomas
22-03-05, 13:32
Geplaatst door Marsipulami
God staat niet in je lijstje.

God kan niet in lijstjes staan.

Joesoef
22-03-05, 13:39
Geplaatst door Tomas
In afghanistan en irak is getracht om zoveel mogelijk collatoral damage te vermijden onder planten en de lagere diersoorten. Heel mooi.

Tazzz. Laten het nu juist die lagere diersoorten zijn die problemen opleveren.

Tomas
22-03-05, 13:41
Geplaatst door Joesoef
Tazzz. Laten het nu juist die lagere diersoorten zijn die problemen opleveren.

Ook hun is racisme en oportunisme niet vreemd.

Max Stirner
22-03-05, 13:49
Geplaatst door Marsipulami
God staat niet in je lijstje.


God heeft in dit specifieke geval de afgelopen jaren dan ook weer eens gespijbeld.......

...........en niet gedaan wat Hij moest doen, namelijk deze vrouw gewoon op een waardige manier laten sterven ipv haar jarenlang te laten lijden.

Marsipulami
22-03-05, 13:52
Geplaatst door Max Stirner
God heeft in dit specifieke geval de afgelopen jaren dan ook weer eens gespijbeld.......

...........en niet gedaan wat Hij moest doen, namelijk deze vrouw gewoon op een waardige manier laten sterven ipv haar jarenlang te laten lijden.

Met jouw poppenkast-god die je zelf bedacht bebt, daar heb ik niks mee te maken.

Simon
22-03-05, 13:54
Geplaatst door Tomas
Geef dan dat lichaam mee aan de ouders en laat ze er lekker zelf voor zorgen.


Dat wilden die ouders ook. Maar de man niet.

Simon
22-03-05, 13:56
Geplaatst door mark61

Intussen kan Schiavo niet trouwen met zijn vriendin, daar gaat het geloof ik om. Dat vinden ze des te verwerpelijker.

Volgens mij gaat het daar helemaal niet om. Die ouders hebben hem al gevraagd om te scheiden maar dat wil hij niet. Hij wil dat zijn vrouw op waardige wijze mag sterven.

Max Stirner
22-03-05, 14:01
Geplaatst door Marsipulami
Met jouw poppenkast-god die je zelf bedacht bebt, daar heb ik niks mee te maken.


Zo zou die vrouw er waarschijnlijk ook graag over denken.........

mark61
22-03-05, 14:05
Geplaatst door Tomas
Smeerlapperij. Of bedoel je dat als die vent van d'r nou eens z'n huwelijkseplicht deed alles misschien toch nog goed zou komen?

Ik denk het niet.

mark61
22-03-05, 14:06
Geplaatst door Simon
Volgens mij gaat het daar helemaal niet om. Die ouders hebben hem al gevraagd om te scheiden maar dat wil hij niet. Hij wil dat zijn vrouw op waardige wijze mag sterven.

Aha.

Tomas
22-03-05, 14:10
Geplaatst door Simon
Dat wilden die ouders ook. Maar de man niet.

Dat maakt deze zaak denk ik ook zo lastig. Iemand van buiten de familie moet een beslissing nemen over wiens gevoelens het belangrijkst zijn en het zwaarst wegen. Die van de man of cvan de ouders. Naar mijn mening telt die van de allang overleden vrouw niet mee. Ik zou zelf dan denk ik toch kiezen voor de ouders en de man laten scheiden. Dat lijkt mij minder ondragelijk dan de ouders verplichten tot het machteloos zien doodgaan van hun kind. Dat het geen mens meer is, is mijn mening, maar blijkbaar niet de hunne.

Rabi'ah.
22-03-05, 14:13
Geplaatst door mark61


Ik weet eigenlijk niet waar het om gaat. Deze mensen gaan normaal over lijken, maar even niet als het over witte Amerikanen aan het begin of eind van hun leven gaat. Vreemd.




Eerst het leven zo lang mogelijk rekken en dan tegen euthanasie zijn. Alsof dat eerste niet net zo onnatuuurlijk is en niet ook betekent dat je Gods wil niet accepteert.

Wakker liggen over abortus maar duizenden onschuldige volwassenen die kapotgebombardeerd worden is niet erg.

De geloofsbeleving van Bush en consorten. :moe:

~Panthera~
22-03-05, 14:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Eerst het leven zo lang mogelijk rekken en dan tegen euthanasie zijn. Alsof dat eerste niet net zo onnatuuurlijk is en niet ook betekent dat je Gods wil niet accepteert.

Wakker liggen over abortus maar duizenden onschuldige volwassenen die kapotgebombardeerd worden is niet erg.

De geloofsbeleving van Bush en consorten. :moe:


En dan ook nog een horde morons die ook allemaal nog even een "mening" verkondigen, voor zijn huis.

Tsum :kotsen:

Rabi'ah.
22-03-05, 14:23
Geplaatst door ~Panthera~
En dan ook nog een horde morons die ook allemaal nog even een "mening" verkondigen, voor zijn huis.

Tsum :kotsen:

Ja, Amerika is echt een voorbeeld van hoe het moet in de wereld. :duim:

~Panthera~
22-03-05, 14:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja, Amerika is echt een voorbeeld van hoe het moet in de wereld. :duim:

Ja, reuze, vooral die "vrijheid" die ze hebben. :moe:
Moeten we hier ook.
Voor je het weet, staat BakEllende naast je bed in het ziekenhuis.

~Panthera~
22-03-05, 14:51
'Sondevoeding Schiavo niet hervat'

Uitgegeven: 22 maart 2005 13:08
Laatst gewijzigd: 22 maart 2005 13:42

WASHINGTON - Een Amerikaanse rechter heeft dinsdag bepaald dat de sondevoeding van comapatiënte Terri Schiavo (41) niet hoeft te worden hervat. Dat heeft nieuwszender CNN gemeld. Schiavo's ouders hadden gevraagd om de voeding weer te laten aansluiten, nadat die vrijdag op last van een rechtbank in Florida was afgesloten.

Volgens de federale rechter James Whittemore hebben de ouders niet aannemelijk kunnen maken dat de rechtbank in Florida de rechten van hun dochter heeft geschonden door de voeding te laten afkoppelen.


Rechter Whittemore had tijdens een spoedzitting dinsdag de advocaten van beide partijen hun standpunt uiteen laten zetten. De voedingssonde van Schiavo was vrijdag op last van een lokale rechtbank verwijderd, op verzoek van haar echtgenoot. De vrouw ligt al vijftien jaar in een coma. Haar man wil een einde maken aan haar lijden. Zonder vocht en voeding zou ze binnen tien dagen overlijden. De advocaat van Terri's ouders, die de vrouw in leven willen houden, had Whittemore daarom gevraagd haast te maken.

Noodwet

Dat de ouders hun zaak voor een federale rechtbank konden bepleiten, is het gevolg van een noodwet, die het afgelopen weekeinde met spoed door het Congres werd geloodst en maandagochtend door president George Bush werd bekrachtigd.

Tegen de beslissing van rechter Whittemore is hoger beroep mogelijk. Het ligt in de verwachting dat de ouders dat ook doen. Het juridisch getouwtrek tussen de echtgenoot en de ouders over de zwaar gehandicapte vrouw duurt al zeven jaar.


En we gaan weer vrolijk verder. :moe:

Simon
22-03-05, 16:26
Geplaatst door Tomas
Naar mijn mening telt die van de allang overleden vrouw niet mee.

Waarom niet?

Tomas
22-03-05, 16:58
Geplaatst door Simon
Waarom niet?

Ik heb het daar over de gevoelens. De actuele huidige gevoelens van de direct betrokken mensen. De vrouw in kwestie is m.i. allang overleden en kan op geen enkele wijze nog gekwetst worden. Volgens mijn logica zijn de ouders en de man de enige met gevoelens waar rekening mee gehouden moet worden. De ene tilt emotioneel zwaar aan het menswaardige einde dat zijn allang niet meer bestaande vrouw ooit wenste de andere tillen emotioneel zwaar aan het leidzaam moeten blijven bij het fysiek afsterven van het lichaam dat ooit aan hun dochter toebehoorde. Ik kies uit deze twee dus voor de ouders, mi is dat laatste ondragelijker dan afstand nemen van het lichaam dat ooit aan je vrouw behoorde. Want als hij instaat is om haar huidige toestand te beoordelen als vegetatief is hij ook instaat de consequentie die daaruit voort komt te accepteren. En die conseuentie is dat het niet meer dan een zieloos lichaam is waar de ouders blijkbaar nog erg veel emotionele waarde aan hechten. Ik heb gesproken.

Orakel
23-03-05, 06:45
Geplaatst door Marsipulami
God staat niet in je lijstje.

Klopt. Dit is een poll uitsluitend voor deïsten en atheïsten. :wink:

TonH
23-03-05, 09:47
Geplaatst door ~Panthera~
Tegen de beslissing van rechter Whittemore is hoger beroep mogelijk. Het ligt in de verwachting dat de ouders dat ook doen.

En we gaan weer vrolijk verder. :moe:

Telegraaf, wo 23 mrt 2005, 08:42
Hof van Beroep weigert voeding Schiavo te hervatten
ATLANTA - Het Hof van Beroep in de Amerikaanse stad Atlanta heeft woensdag besloten dat de voeding van Terri Schiavo niet hoeft te worden hervat.

Het Hof heeft het beroep verworpen van de ouders van de 41-jarige Schiavo tegen de uitspraak van een lagere rechter om de sondevoeding te stoppen. Dinsdag weigerde de federale rechtbank de kunstmatige voeding te hervatten.

Een snelle uitspraak van het Hof van Beroep was nodig, omdat de vrouw zonder kunstmatige voeding binnen tien dagen zal sterven. Van de drie rechters van het Hof waren twee tegen hervatting van de voeding. De vrouw kreeg al sinds vrijdag geen water en voedsel meer toegediend nadat een rechter in de staat Florida had besloten de voedselsonde te verwijderen.

Chiavo verkeert al bijna vijftien jaar in coma na een hartstilstand. Haar echtgenoot wilde dat de voeding wordt stopgezet zodat een einde komt aan de vegeterende toestand waarin zijn vrouw al jaren verkeert om zo een waardige dood te sterven. Volgens hem is er geen hoop meer op herstel.

Haar ouders willen hun dochter in leven houden. Volgens hen reageert ze nog steeds op prikkels en hopen ze daarom nog steeds op beterschap.

De ouders van Schiavo hebbben de steun van de president Bush en de Amerikaanse pro-lifebeweging. Het Amerikaanse Congres bood de ouders op het laatste moment de gelegenheid om verder te procederen tegen het besluit van de rechter de voeding te stoppen. Het parlement werd hiervoor speciaal teruggeroepen van het paasreces om een noodwet goed te keuren die dit mogelijk maakt.

~Panthera~
23-03-05, 10:34
Geplaatst door TonH
Telegraaf, wo 23 mrt 2005, 08:42
Hof van Beroep weigert voeding Schiavo te hervatten
ATLANTA - Het Hof van Beroep in de Amerikaanse stad Atlanta heeft woensdag besloten dat de voeding van Terri Schiavo niet hoeft te worden hervat.

Het Hof heeft het beroep verworpen van de ouders van de 41-jarige Schiavo tegen de uitspraak van een lagere rechter om de sondevoeding te stoppen. Dinsdag weigerde de federale rechtbank de kunstmatige voeding te hervatten.

Een snelle uitspraak van het Hof van Beroep was nodig, omdat de vrouw zonder kunstmatige voeding binnen tien dagen zal sterven. Van de drie rechters van het Hof waren twee tegen hervatting van de voeding. De vrouw kreeg al sinds vrijdag geen water en voedsel meer toegediend nadat een rechter in de staat Florida had besloten de voedselsonde te verwijderen.

Chiavo verkeert al bijna vijftien jaar in coma na een hartstilstand. Haar echtgenoot wilde dat de voeding wordt stopgezet zodat een einde komt aan de vegeterende toestand waarin zijn vrouw al jaren verkeert om zo een waardige dood te sterven. Volgens hem is er geen hoop meer op herstel.

Haar ouders willen hun dochter in leven houden. Volgens hen reageert ze nog steeds op prikkels en hopen ze daarom nog steeds op beterschap.

De ouders van Schiavo hebbben de steun van de president Bush en de Amerikaanse pro-lifebeweging. Het Amerikaanse Congres bood de ouders op het laatste moment de gelegenheid om verder te procederen tegen het besluit van de rechter de voeding te stoppen. Het parlement werd hiervoor speciaal teruggeroepen van het paasreces om een noodwet goed te keuren die dit mogelijk maakt.


Schiavo's parents plan further appeals.

En ze gaan weer vrolijk verder. :moe:


Hebben die ouders niet in de gaten, dat hun opvoeding afgelopen was, toen zij voor haar man koos ?
Op het moment dat ze trouwde, namen zij en haar man hun eigen beslissingen.
En die heb je als ouders te respecteren.

Orakel
23-03-05, 20:26
Baby at center of life support debate dies

A Texas infant died Tuesday (vorige week dus) after a judge allowed doctors to remove him from life support. Although the mother, Wanda Hudson, had fought to keep her son alive and believed his condition would improve, doctors had said there was no hope for the 5-month-old. Sun Hudson had a fatal genetic disorder called thanatophoric dysplasia, which resulted in lungs too small to support life. He had been on a ventilator since birth. "I wanted life for my son," Hudson said. "The hospital gave up on him too soon." (http://www.markarkleiman.com/archives/_/2005/03/schiavo_hudson_and_nikolouzos.php)

En dan nu 3 keer raden wie de wet die dit in de staat Texas mogelijk maakt destijds ondertekend heeft.