PDA

Bekijk Volledige Versie : Vijfde Haarlemse straatrover opgepakt



delirious
23-03-05, 19:06
HAARLEM - De politie Kennemerland heeft opnieuw een Haarlemse jongen van 14 jaar opgepakt, die samen met vier anderen wordt verdacht van minstens dertig gewelddadige berovingen en mishandelingen in Haarlem.

De jongens, allemaal oorspronkelijk van buitenlandse afkomst, hadden het volgens de politie gemunt op blanke Nederlandse jongens tussen de twaalf en achttien jaar oud. Naar aanleiding van publiciteit rond het oppakken van de straatbende heeft zich nog een slachtoffer bij de politie gemeld.


De verdachten zijn van Surinaamse, Marokkaanse, Koerdische, Irakese en Tunesische afkomst. Ze opereerden in wisselende groepjes van twee tot drie personen en trokken hun slachtoffers van de fiets af, sloegen ze in elkaar en beroofden ze van wiet en sigaretten.

"Of ze echt een racistisch motief hadden, moet de rechter uitmaken", aldus een politiewoordvoerder. "Het was een vorm van verveling en zich afzetten tegen de maatschappij."

Spanningen

Een jongerenwerkster van jongerencentrum Prisma in Haarlem zegt dat zij niets heeft gemerkt van spanningen tussen jongeren uit verschillende bevolkingsgroepen. "Laten we hopen dat dit een incident is en dat het niet escaleert. Dat is nu onze zorg. We gaan hier zeker over praten met onze bezoekers. Dit is heel schokkend, omdat het om zulke jonge jongens gaat."

nu.nl

delirious
23-03-05, 19:20
Multi-cultureel rovers gilde.
Wilders zal dit fantastisch vinden. :huil:

~Panthera~
23-03-05, 19:28
Geplaatst door delirious
Multi-cultureel rovers gilde.
Wilders zal dit fantastisch vinden. :huil:


Wilders vind helemaal NIKS fantastisch, dus dat scheelt een stuk. :D

delirious
23-03-05, 19:30
Geplaatst door ~Panthera~
Wilders vind helemaal NIKS fantastisch, dus dat scheelt een stuk. :D

Nou :argwaan:

~Panthera~
23-03-05, 19:31
Geplaatst door delirious
Nou :argwaan:

OK...I get the picture. :moe:

Damn.

delirious
23-03-05, 19:32
Geplaatst door ~Panthera~
OK...I get the picture. :moe:

Damn.

Ben je moe?

~Panthera~
23-03-05, 19:34
Geplaatst door delirious
Ben je moe?

Nee hoor, ik bedoelde dat ik je snapte. :D

delirious
23-03-05, 19:38
Geplaatst door ~Panthera~
Nee hoor, ik bedoelde dat ik je snapte. :D

I know. :D

~Panthera~
23-03-05, 19:39
Geplaatst door delirious
I know. :D

Good. :D

highbike666
23-03-05, 21:14
Gewoon een Nekschot die gasten. :maffia: