PDA

Bekijk Volledige Versie : Moskee nodigt brandstichter uit



Tomas
24-03-05, 16:48
Uitgegeven: 24 maart 2005 16:34

AMSTERDAM - De 18-jarige man die heeft bekend in november brand te hebben gesticht in een in aanbouw zijnde moskee in Breda, is uitgenodigd voor de officiële opening. Volgens bestuurslid Ahmed Chahboun van de Marokkaanse Moskee in Breda heeft de man spijt van zijn daden. "Daarom is alles vergeven en vergeten", zegt hij, "Ik heb niets tegen die jongen".

Het moskeebestuur heeft een aantal weken geleden de ouders van de jongen ontvangen. Bovendien heeft de verdachte vanuit de gevangenis, waar hij in voorarrest zat, een brief aan de moskee gestuurd waarin hij zijn verontschuldigingen aanbood. Het bestuur heeft de moeder van de man laten weten dat de moskeegangers hem 'de hand zullen schudden' als hij op de opening komt. Waarschijnlijk vindt de opening binnen een paar maanden plaats.


Inkeer

Donderdag meldde het Openbaar Ministerie (OM) in Breda dat de 18-jarige man de brandstichting heeft bekend. Volgens woordvoerder Nicole Hermes van het OM heeft de man bekend, omdat hij 'tot inkeer is gekomen'. "Hij is erg onder de indruk van wat hij gedaan heeft", aldus Hermes.

Reactie

De man heeft toegegeven dat hij vijf dagen na de moord op Theo van Gogh, op 7 november vorig jaar, met een 17-jarige vriend bouwmaterialen naast de moskee in brand heeft gestoken. De mannen vonden dat de moord op Van Gogh 'om een reactie vroeg'. De schade aan de moskee bleef beperkt, omdat omstanders snel ingrepen.

Tegen de 18-jarige verdachte is een jaar cel geëist, waarvan negen maanden voorwaardelijk. De officier eiste ook een taakstraf van 200 uur. Eerder deze maand kreeg de 17-jarige jongen 90 dagen jeugddetentie, waarvan 47 voorwaardelijk.

(c) www.nu.nl

Simon
24-03-05, 16:58
Groots gebaar van deze moskeegangers !

Tomas
24-03-05, 16:59
indeed.

taouanza
24-03-05, 17:29
Geplaatst door Simon
Groots gebaar van deze moskeegangers !

Ze lezen vast wel al schouder ophalend de Koran.:moe:

Joepie
24-03-05, 17:31
Goed initiatief, kunnen velen nog wat van leren.

AARDIG
24-03-05, 18:34
Dit is mijn Islam!! :duim:

echnaton
24-03-05, 18:40
Vergeving is prima, als ze er maar wel voor zorgen dat hij de schade vergoedt.

Orakel
24-03-05, 18:54
Geplaatst door echnaton
Vergeving is prima, als ze er maar wel voor zorgen dat hij de schade vergoedt.

De umma heeft er weer een broeder bij straks. Hebben is houden.

Bar
24-03-05, 19:11
Geplaatst door Simon
Groots gebaar van deze moskeegangers !


Bredase moskee geïnfecteerd met christelijk "heb uw vijanden lief" virus

AARDIG
24-03-05, 19:31
Bredase moskee geïnfecteerd met christelijk "heb uw vijanden lief" virus


Ik hoop dat je weet dat de Moslims geloven dat het Christendom en Jodendom Godsdiensten zijn van Allah (=God). Alleen geloven Moslims dat deze geschriften aan verandering onderhevig zijn geweest. Dus wat in deze geschriften staat en overeenkomt met de Islam praktiseert de Moslim al! Dus ik ben niet beledigd hoor! Groeten......

barfly
24-03-05, 21:15
Jammer van alle aanmatigende reacties.

Ik vind het een mooi gebaar dat de mensen van de moskee bereid zijn om te vergeven. :duim:

wytze
25-03-05, 09:08
quote:
"Volgens bestuurslid Ahmed Chahboun van de Marokkaanse Moskee in Breda heeft de man spijt van zijn daden. "Daarom is alles vergeven en vergeten", zegt hij, "Ik heb niets tegen die jongen"."



Hij toont berouw. In dat geval is vergeving normaal.

taouanza
25-03-05, 10:49
Geplaatst door wytze
quote:
"Volgens bestuurslid Ahmed Chahboun van de Marokkaanse Moskee in Breda heeft de man spijt van zijn daden. "Daarom is alles vergeven en vergeten", zegt hij, "Ik heb niets tegen die jongen"."



Hij toont berouw. In dat geval is vergeving normaal.


NEe hoor niet volgens Simon. Volgens Simon staat er in de Koran dat je er maar op los moet maaien. Je hoeft niet eens schuldig te zijn laat staat dat er vergeving of berouw in de Koran voorkomt.
Volgens mij gebruiken lezen dan ook Shakespeare in die moskee.

AARDIG
26-03-05, 00:07
Hij toont berouw. In dat geval is vergeving normaal.

Yin Ahma Thirf :alien:

Al Sawt
26-03-05, 00:48
Geplaatst door Bar

Bredase moskee geïnfecteerd met christelijk "heb uw vijanden lief" virus
[Ketteralarm]
Christelijk "heb uw lief" virus, veroorzaakt ook Miljoenen doden in vorm van inquisitie en Holocaust.[\Ketteralarm]