PDA

Bekijk Volledige Versie : Gewonden bij vechtpartij voor moskee



Umarvlie
24-03-05, 17:10
Telegraaf 24 Maart 2005

Gewonden bij vechtpartij voor moskee

ZEIST - Voor de ingang van een moskee is donderdagmiddag in Zeist een vechtpartij uitgebroken tussen twee groepen Marokkanen. Er is een onbekend aantal gewonden gevallen. Een slachtoffer is er zo ernstig aan toe dat voor zijn leven gevreesd wordt. De twee groepen gingen elkaar met stokken en knuppels te lijf, zo maakte de politie donderdag bekend.

De politie vermoedt dat het motief voor de vechtpartij in de relationele sfeer gezocht moet worden. "Wij vermoeden dat de groepen elkaar kennen" , aldus een woordvoerder. De politie zoekt vier verdachten die met een auto de scène verlaten hebben.

AARDIG
24-03-05, 17:24
Ik mocht de telegraaf niet lezen van mijn lerares Nederlands. Ik zou daar geen steekhoudende argumenten uit kunnen halen voor mijn Tentamens! :slapen:

delirious
24-03-05, 17:30
Geplaatst door AARDIG
Ik mocht de telegraaf niet lezen van mijn lerares Nederlands. Ik zou daar geen steekhoudende argumenten uit kunnen halen voor mijn Tentamens! :slapen:

Groot gelijk. :D

delirious
24-03-05, 17:31
Geplaatst door Umarvlie
Telegraaf 24 Maart 2005

Gewonden bij vechtpartij voor moskee

ZEIST - Voor de ingang van een moskee is donderdagmiddag in Zeist een vechtpartij uitgebroken tussen twee groepen Marokkanen. Er is een onbekend aantal gewonden gevallen. Een slachtoffer is er zo ernstig aan toe dat voor zijn leven gevreesd wordt. De twee groepen gingen elkaar met stokken en knuppels te lijf, zo maakte de politie donderdag bekend.

De politie vermoedt dat het motief voor de vechtpartij in de relationele sfeer gezocht moet worden. "Wij vermoeden dat de groepen elkaar kennen" , aldus een woordvoerder. De politie zoekt vier verdachten die met een auto de scène verlaten hebben.

Moet dat nou voor een Moskee ?

Umarvlie
24-03-05, 17:36
Geplaatst door delirious
Moet dat nou voor een Moskee ?

Ik vraag me alleen af .. is het voor een moskee of toevallig stond die moskee daar al?

echnaton
24-03-05, 17:38
Nu maken ze elkaar ook al af.

taouanza
24-03-05, 17:45
Geplaatst door echnaton
Nu maken ze elkaar ook al af.

Ja het is dat antisemitisme he.:jammer:

Joesoef
24-03-05, 17:59
Dat gebeurt nu nooit voor de deur van een café.

Juliette
24-03-05, 18:15
Geplaatst door Joesoef
Dat gebeurt nu nooit voor de deur van een café.

Of aan een voetbalstadion.

delirious
24-03-05, 18:24
Geplaatst door Juliette
Of aan een voetbalstadion.

Een moskee is voor sommigen ook een plaats om te socializen.
En waar bij sommigen heel lang blijven na kletsen.
Zeker op een vrijdag, met alle parkeer ellende vandien.

Heb je op een vrijdag middag gebeden, dan direct moven.
De hangjongeren hebben het niet van vreemden.

:boos:

echnaton
24-03-05, 18:31
Geplaatst door taouanza
Ja het is dat antisemitisme he.:jammer:

Er zaten vast Marokkaanse Joden bij...

sadeeQ
24-03-05, 20:00
Dode en gewonden bij vechtpartij voor moskee

ZEIST - Voor de ingang van een moskee is donderdagmiddag in Zeist een vechtpartij uitgebroken tussen twee groepen Marokkanen. Een man kwam daarbij om het leven en twee anderen raakten gewond. De twee groepen gingen elkaar met stokken en knuppels te lijf, zo maakte de politie donderdag bekend.

O de parkeerplaats van winkelcentrum De Klomp werd het dodelijk slachtoffer nog door hulpverleningsdiensten gereanimeerd, maar hij overleed ter plaatse. De twee gewonden zijn niet in levensgevaar, maar ze zijn wel overgebracht naar het ziekenhuis.

De politie vermoedt dat het motief voor de vechtpartij in de relationele sfeer gezocht moet worden. "Wij vermoeden dat de groepen elkaar kennen" , aldus een woordvoerder. Het gaat vermoedelijk om twee families met ruzie. Vier verdachten die met een auto de plaats van de vechtpartij hebben verlaten, worden nog gezocht.

In Zeist is hevig gereageerd door de Marokkaanse bevolking. Veel mensen zijn naar de moskee toegekomen, waar de sfeer aanvankelijk onrustig was. Inmiddels is de rust weergekeerd.

JobHopper
24-03-05, 20:04
Geplaatst door delirious
Moet dat nou voor een Moskee ?

Herstel: "Moet dat nou ....?"

Intresseert me eigenlijk geen flikker waar het gebeurt. Zou niet mogen gebeuren...

delirious
24-03-05, 21:28
Geplaatst door JobHopper
Herstel: "Moet dat nou ....?"

Intresseert me eigenlijk geen flikker waar het gebeurt. Zou niet mogen gebeuren...

Niks herstel, dat ze mekaar maar ergens anders af maken.
Moskee is een gebedshuis, geen Arena.
Je hoort daar te bidden en te vertrekken.
:boos:

JobHopper
25-03-05, 07:30
Geplaatst door delirious
Niks herstel, dat ze mekaar maar ergens anders af maken.
Moskee is een gebedshuis, geen Arena.
Je hoort daar te bidden en te vertrekken.
:boos:

Ah...u bent voorstander van moord ?

Het was VOOR de moskee. Openbare weg...

Mijn intresseert dat geen flikker. Vind het zowiezo walgelijk dat mensen het blijkbaar nodig vinden om elkaar af te tuigen en te vermoorden.

Blijkbaar keur jij het wel goed, als het maar niet voor de Moskee is...

taouanza
25-03-05, 10:52
Geplaatst door JobHopper
Ah...u bent voorstander van moord ?

Het was VOOR de moskee. Openbare weg...

Mijn intresseert dat geen flikker. Vind het zowiezo walgelijk dat mensen het blijkbaar nodig vinden om elkaar af te tuigen en te vermoorden.

Blijkbaar keur jij het wel goed, als het maar niet voor de Moskee is...

Zo! Jij vindt je zelf waarschijnelijk errug stoer nou he?
HEb je eindelijk het bewijs hoe Marokkanen over moord denken.
Petje af. Heb jij hem toch even mooi op heterdaad betrapt!
Vertel eens hoe voelt dat nou?

delirious
25-03-05, 11:35
Geplaatst door JobHopper
Ah...u bent voorstander van moord ?

Het was VOOR de moskee. Openbare weg...

Mijn intresseert dat geen flikker. Vind het zowiezo walgelijk dat mensen het blijkbaar nodig vinden om elkaar af te tuigen en te vermoorden.

Blijkbaar keur jij het wel goed, als het maar niet voor de Moskee is...

Hoe kom je er bij dat ik een voorstander van moord ben?
Stop me geen woorden in mijn mond.
Ik keur elke vorm van geweld af, laat dat duidelijk zijn.
En ja, liever niet bij een Moskee.
Dit is een gebedshuis. :boos:

@:taouanza Waar mee heeft hij me op heterdaad betrapt?
Op mijn mening?

taouanza
25-03-05, 11:36
Geplaatst door delirious

@:taouanza Waar mee heeft hij me op heterdaad betrapt?
Op mijn mening?

Dat wil ik ook graag weten?

delirious
25-03-05, 11:51
Geplaatst door taouanza
Dat wil ik ook graag weten?

Zeer spijtig voor de dode, en mijn medeleven voor de nabestaanden.
Maar ik zie het zo vaak gebeuren, dat er rekeningen worden vereffend bij of in de Moskee.
:mad:

taouanza
25-03-05, 12:01
Geplaatst door delirious
Zeer spijtig voor de dode, en mijn medeleven voor de nabestaanden.
Maar ik zie het zo vaak gebeuren, dat er rekeningen worden vereffend bij of in de Moskee.
:mad:

roddelcircuit.

delirious
25-03-05, 12:13
Geplaatst door taouanza
roddelcircuit.

Wat bedoel je ?

taouanza
25-03-05, 12:18
Geplaatst door delirious
Wat bedoel je ?

Voor de moskee. Gaan ze staan roddelen en elkaar opstoken.

delirious
25-03-05, 12:27
Geplaatst door taouanza
Voor de moskee. Gaan ze staan roddelen en elkaar opstoken.

Inderdaad lijken net ouwe wijven.
Zijn dochter doet dit, zijn zoon doet dat.

Maar dat is nu precies wat ik bedoel, heb je gebeden?
Pak dan je biezen naar huis of naar het Maro.Centrum.

Zo moesten we vroeger altijd wachten totdat me Pa thuis kwam van de Moskee om te eten.
Maar die was natuurlijk druk bezig met de laatste nieuwtjes aan te horen.
Gelukkig is hij helemaal genezen hiervan. :duivels:

taouanza
25-03-05, 12:29
Geplaatst door delirious
Inderdaad lijken net ouwe wijven.
Zijn dochter doet dit, zijn zoon doet dat.

Maar dat is nu precies wat ik bedoel, heb je gebeden?
Pak dan je biezen naar huis of naar het Maro.Centrum.

Zo moesten we vroeger altijd wachten totdat me Pa thuis kwam van de Moskee om te eten.
Maar die was natuurlijk druk bezig met de laatste nieuwtjes aan te horen.
Gelukkig is hij helemaal genezen hiervan. :duivels:

'Wat heb ik nou gehoord, ik hoor van verschillende mensen dat je vrouw door de stad fietst. Wist jij daarvan?''

Het regent hassanat voor ze.

delirious
25-03-05, 12:34
Geplaatst door taouanza
'Wat heb ik nou gehoord, ik hoor van verschillende mensen dat je vrouw door de stad fietst. Wist jij daarvan?''

Het regent hassanat voor ze.

Diep triest!!

The_Reporter
26-03-05, 12:03
Politie suste 'moskeemoord'

De politie heeft vele malen geprobeerd de twee ruziënde families in Zeist te verzoenen. Dat zegt de politie in een reactie op aantijgingen uit de Marokkaanse gemeenschap in Zeist. Vandaag werd een verdachte opgepakt inzake de 'moskeemoord. De moord is het voorlopige dieptepunt in de jarenlange ruzie tussen twee Marokkaanse families. Moskeebezoekers beschuldigden de politie ervan de ze de dodelijke steekpartij hadden kunnen voorkomen. Ze verwijten de politie gebrek aan ingrijpen. Dit blijkt echter niet waar: Onder meer door vertrouwenspersonen uit de Marokkaanse gemeenschap is gepoogd tot verzoening te komen. De 'daderfamilie' weigerde echter mee te werken. Toen hield het voor de politie op. De twee families in Zeist hadden al jaren ruzie. Oorspronkelijk waren ze buren. Volgens de Marokkaanse gemeenschap in Zeist ontstonden er echter problemen door het gewelddadige karakter van de daderfamilie. De daders zouden loverboys zijn die de dochter van het slachtoffer zouden willen dwingen tot prostitutie. De daders zijn meerdere malen met de politie in aanraking geweest.

http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/03/de_politie_heef.html

---

Walgelijk.

sjaen
26-03-05, 12:22
Geplaatst door The_Reporter
Politie suste 'moskeemoord'

De politie heeft vele malen geprobeerd de twee ruziënde families in Zeist te verzoenen. Dat zegt de politie in een reactie op aantijgingen uit de Marokkaanse gemeenschap in Zeist. Vandaag werd een verdachte opgepakt inzake de 'moskeemoord. De moord is het voorlopige dieptepunt in de jarenlange ruzie tussen twee Marokkaanse families. Moskeebezoekers beschuldigden de politie ervan de ze de dodelijke steekpartij hadden kunnen voorkomen. Ze verwijten de politie gebrek aan ingrijpen. Dit blijkt echter niet waar: Onder meer door vertrouwenspersonen uit de Marokkaanse gemeenschap is gepoogd tot verzoening te komen. De 'daderfamilie' weigerde echter mee te werken. Toen hield het voor de politie op. De twee families in Zeist hadden al jaren ruzie. Oorspronkelijk waren ze buren. Volgens de Marokkaanse gemeenschap in Zeist ontstonden er echter problemen door het gewelddadige karakter van de daderfamilie. De daders zouden loverboys zijn die de dochter van het slachtoffer zouden willen dwingen tot prostitutie. De daders zijn meerdere malen met de politie in aanraking geweest.

http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/03/de_politie_heef.html

---



Daar gaan we weer!...............

echnaton
26-03-05, 12:27
Geplaatst door sjaen
Daar gaan we weer!...............

Dat dacht ik ook al.

Max Stirner
26-03-05, 13:06
Geplaatst door The_Reporter
Politie suste 'moskeemoord'

Onder meer door vertrouwenspersonen uit de Marokkaanse gemeenschap is gepoogd tot verzoening te komen. De 'daderfamilie' weigerde echter mee te werken. Toen hield het voor de politie op.


Ze wilden niet meewerken? Tuurlijk, dan is er niets aan te doen.........gewoon afwachten tot de de tikkende tijdbom afgaat.

Dit soort asocialen zou door de autoriteiten veel meer in de gaten gehouden (desnoods `geterroriseerd`) moeten worden om ze duidelijk te maken dat niemand op hun holbewonersgedrag zit te wachten en dat ze er spijt van zullen krijgen als ze over de schreef gaan.

Nu is het te laat.

taouanza
26-03-05, 13:37
De politie heeft vele malen geprobeerd de twee ruziënde families in Zeist te verzoenen.

De daders zouden loverboys zijn die de dochter van het slachtoffer zouden willen dwingen tot prostitutie. De daders zijn meerdere malen met de politie in aanraking geweest.

Verzoenen met iemand die je dochter tot prostitutie wil dwingen??

Als bij de politie is bekend dat het loverboys zijn horen ze achter tralies.
Slachtoffer verzoenen met de dader???

Wat is dit voor ziek systeem??

De moord had inderdaad voorkomen kunnen worden als de politie zijn werk deed. Criminelen van de straat halen!


De 'daderfamilie' weigerde echter mee te werken. Toen hield het voor de politie op.

De loverboys weigerden zich te verzoenen met hun slachtoffers en toen hield het voor de politie op.
:fpotver: :fpotver:

The_Reporter
26-03-05, 15:03
Geplaatst door The_Reporter
Politie suste 'moskeemoord'

De politie heeft vele malen geprobeerd de twee ruziënde families in Zeist te verzoenen. Dat zegt de politie in een reactie op aantijgingen uit de Marokkaanse gemeenschap in Zeist. Vandaag werd een verdachte opgepakt inzake de 'moskeemoord. De moord is het voorlopige dieptepunt in de jarenlange ruzie tussen twee Marokkaanse families. Moskeebezoekers beschuldigden de politie ervan de ze de dodelijke steekpartij hadden kunnen voorkomen. Ze verwijten de politie gebrek aan ingrijpen. Dit blijkt echter niet waar: Onder meer door vertrouwenspersonen uit de Marokkaanse gemeenschap is gepoogd tot verzoening te komen. De 'daderfamilie' weigerde echter mee te werken. Toen hield het voor de politie op. De twee families in Zeist hadden al jaren ruzie. Oorspronkelijk waren ze buren. Volgens de Marokkaanse gemeenschap in Zeist ontstonden er echter problemen door het gewelddadige karakter van de daderfamilie. De daders zouden loverboys zijn die de dochter van het slachtoffer zouden willen dwingen tot prostitutie. De daders zijn meerdere malen met de politie in aanraking geweest.

http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/03/de_politie_heef.html

---

Walgelijk.
Man vast na fatale vechtpartij Zeist

ZEIST - De politie heeft een 40-jarige man aangehouden die zij verdenkt van betrokkenheid bij de vechtpartij van afgelopen donderdag voor een moskee in Zeist. Bij de vechtpartij tussen twee Marokkaanse families kwam de 61-jarige penningmeester van de moskee om het leven.

Een woordvoerder van de politie zei zaterdag dat zij nog op zoek is naar meer betrokkenen. "We verwachten meer aanhoudingen. Er zijn nog een aantal betrokkenen voortvluchtig."

De vechtpartij voor de El Matakhinemoskee was een dramatisch hoogtepunt in een langer durende vete tussen twee Marokkaanse families. Leden van een van de twee partijen hebben inmiddels op eigen initiatief hun woning in Zeist verlaten, volgens een Marokkaanse website uit angst voor wraak.

Er raakten ook twee mensen gewond, van wie de een inmiddels in het ziekenhuis is aangehouden. Beiden worden nog verpleegd. De politie wil niet zeggen of de gewonden uit een familie komen. Ook houdt de politie voor zich of de familieleden die hun woning hebben verlaten, behoren tot de daders.

Onrustig

Bij de vechtpartij donderdagmiddag gingen de twee groepen elkaar met stokken en knuppels te lijf. Na afloop ervan kwamen veel inwoners, vooral van Marokkaanse afkomst, naar de moskee toe en was het enige tijd onrustig.

Vrijdag is de overledene herdacht in een stampvolle moskee. Hij wordt in Marokko begraven. Volgens een collega-bestuurslid heeft de imam ook tot rust opgeroepen tijdens de plechtigheid. "We bespreken het onderling en voelen elkaars pijn. Als je iemand doodt is het alsof je de hele mensheid hebt gedood. Dat is een grote zonde." De woordvoerder hoopt dat de Marokkaanse gemeenschap wijs genoeg zal zijn om te kunnen vergeven.

http://www.nu.nl/news/502358/14/Man_vast_na_fatale_vechtpartij_Zeist.html

Orakel
26-03-05, 17:29
Twee aanhoudingen na steekpartij
Door Hans van den Ham

ZEIST - Twee aanhoudingen, drie huiszoekingen en vier in beslag genomen personenauto's zijn de tussenstand in het onderzoek naar de moord op de 61-jarige Hassan Bouzerda. Hij werd donderdagmiddag voor de moskee bij het Zeister winkelcentrum De Clomp aangereden en doodgestoken.

De vechtpartij met dodelijke afloop is het gesprek van de dag bij de moskee in Zeist-west (Foto - Marnix Schmidt)

De dood van Bouzerda lijkt het werk van vier broers van een familie waarmee hij al jaren in onmin leeft. De ouders van de van moord verdachte zoons zijn vertrokken uit Zeist. Voor Bouzerda werd vrijdagavond een gebedsdienst gehouden in de Zeister moskee.

De vierde ligt gewond in het ziekenhuis. ook de 27-jarige zoon van hets lachtoffer is in een ziekenhuis opgenomen.politie heeft een virde zoon in het ziekenhuis bevestigd dat meteen na de moordpartij een van de verdachten gewond naar het ziekenhuis is gebracht.

Deze 40-jarige S.M. is daarna aangehouden. Ook een 27-jarige zoon van Bouzerda werd gewond naar het ziekenhuis vervoerd. Hij is aangehouden geweest, maar inmiddels weer in vrijheid gesteld. Later meldde zich in het ziekenhuis een tweede zoon van Bouzerda, die ook verwondingen had opgelopen. Deze 35-jarige verblijft daar nog. Hij is niet aangehouden.

www.utrechtsnieuwsblad.nl