PDA

Bekijk Volledige Versie : In mijn brief aan de heer van Thijn



vgeld
24-03-05, 20:35
Ik heb vandaag d.m.v. een brief mijn waardering aan de senator van weleer, laten blijken.
De heer van Thijn laat zich geen oor aannaaien door de populisten.
Ik merk op dat Bos hoereert met de populisten . Godzijdank, we hebben van Thijn nog.
Amsterdam blijft hofleverancier van wijze mannen (Patijn, van Thijn, Cohen,..etc)

echnaton
24-03-05, 20:37
Geplaatst door vgeld
Ik heb vandaag d.m.v. een brief mijn waardering aan de senator van weleer, laten blijken.
De heer van Thijn laat zich geen oor aannaaien door de populisten.
Ik merk op dat Bos hoereert met de populisten. Godzijdank, we hebben van Thijn nog.
Amsterdam blijft hofleverancier van wijze mannen (Patijn, van Thijn, Cohen,..etc)

Leve de regenten...

vgeld
24-03-05, 20:43
Geplaatst door echnaton
Leve de regenten...
Simplistisch ziel ! jij en je elendig landgenoten hebben het chic woord "regenten "ontdekt en jullie gebruiken het te pas en te onpas. Wedden dat jij en 95% van je landgenoten, het woord "regenten"niet correct of helemaal niet kunnen omschrijven? Het heeft geen zin om nu naar van Dale te grijpen want je bent al te laat

echnaton
24-03-05, 21:35
Geplaatst door vgeld
Simplistisch ziel ! jij en je elendig landgenoten hebben het chic woord "regenten "ontdekt en jullie gebruiken het te pas en te onpas. Wedden dat jij en 95% van je landgenoten, het woord "regenten"niet correct of helemaal niet kunnen omschrijven? Het heeft geen zin om nu naar van Dale te grijpen want je bent al te laat

Wij kennen onze geschiedenis. Check 18de eeuw.

vgeld
24-03-05, 22:08
Geplaatst door echnaton
Wij kennen onze geschiedenis. Check 18de eeuw.
Geschiedenis? Roven bedoel je ?
Zeg nou eerlijk: Als jullie het roven weglaten, wat houden jullie dan over?
Doe geen moeite, ik geef je het antwoord: niets en hooguit het vierendelen van de gebroeders de witt in de gevangenenpoort

echnaton
24-03-05, 22:18
Geplaatst door vgeld
Geschiedenis? Roven bedoel je ?
Zeg nou eerlijk: Als jullie het roven weglaten, wat houden jullie dan over?
Niets waar jij iets van begrijpen kunt.

Doe geen moeite, ik geef je het antwoord: niets en hooguit het vierendelen van de gebroeders de witt in de gevangenenpoort
Nog geen 18de eeuw, maar inderdaad wel regenten.

Eke
24-03-05, 22:57
Beter een met redelijke overwegingen door de Kroon aangestelde regent dan een popie-jopie-burgemeester.

echnaton
24-03-05, 23:03
Geplaatst door Eke
Beter een met redelijke overwegingen door de Kroon aangestelde regent dan een popie-jopie-burgemeester.

Ik begrijp dat jij ook moeite hebt met democratie...

vgeld
24-03-05, 23:08
Geplaatst door Eke
Beter een met redelijke overwegingen door de Kroon aangestelde regent dan een popie-jopie-burgemeester.

Eke !@ D66 wil ons Hanna tokkie als burgemeester door de strot duwen.

Ik zie Hanna Tokkie op het museum plein zich richten tot het volk:
De supermarkten moeten de prijs van het bier verlagen en Burger King moet meer vet in zijn Burgers stoppen want de burgers zijn vetloos en droog.

Zwarte Kat
24-03-05, 23:11
Geplaatst door echnaton
Ik begrijp dat jij ook moeite hebt met democratie...

:hihi:

echnaton
24-03-05, 23:11
Geplaatst door vgeld
Eke !@ D66 wil ons Hanna tokkie als burgemeester door de strot duwen.

Ik zie Hanna Tokkie op het museum plein zich richten tot het volk:
De supermarkten moeten de prijs van het bier verlagen en Burger King moet meer vet in zijn Burgers stoppen want de burgers zijn vetloos en droog.

Regenten zijn bang voor tokkies. Democraten niet.

Eke
24-03-05, 23:17
Geplaatst door echnaton
Ik begrijp dat jij ook moeite hebt met democratie...

Ik ben bang voor emoties die uit groepen opborrelen waarbij de redelijkheid flink zoek is. :kotsen2:

En toch ben ik voor democratie. Ik kies toch de gemeenteraad en indirekt de wethouders ?????Dat is niet 1 figuur die gekozen wordt.

vgeld
24-03-05, 23:17
Geplaatst door echnaton
Ik begrijp dat jij ook moeite hebt met democratie...

Luister now even !
Je moet de schijn ophouden dat je naar het volk luistert. De gemiddelde eikel is niet gebaat bij democratie want de gemiddelde eikel is nl dom ( anders waren wij allemaal wiskundigen, economitristen, ruimetvaarders). De gemiddelde eikel (in Nederland dan, geldt overigens ook voor alle andere landen maar ik blijf dichtbij huis) moet zijn afstandbediening, bier, chips en een gratis krant hebben and voor de rest don't bother him. Beredeneren en lange termijn plannen maken is voorbehouden aan een kleine en zeer select gezelschap.

echnaton
24-03-05, 23:22
Geplaatst door Eke
Ik ben bang voor emoties die uit groepen opborrelen waarbij de redelijkheid flink zoek is. :kotsen2:

En toch ben ik voor democratie. Ik kies toch de gemeenteraad en indirekt de wethouders ?????Dat is niet 1 figuur die gekozen wordt.

Wel democratie maar dan indirect. Een beetje democratie dus. Voor de regenten is dat inderdaad een stuk veiliger, zij blijven op die manier vrijwel altijd op het pluche. Voor een afrekening hoeven zij op die manier niet bang te zijn.

echnaton
24-03-05, 23:23
Geplaatst door vgeld
Luister now even !
Je moet de schijn ophouden dat je naar het volk luistert. De gemiddelde eikel is niet gebaat bij democratie want de gemiddelde eikel is nl dom ( anders waren wij allemaal wiskundigen, economitristen, ruimetvaarders). De gemiddelde eikel (in Nederland dan, geldt overigens ook voor alle andere landen maar ik blijf dichtbij huis) moet zijn afstandbediening, bier, chips en een gratis krant hebben and voor de rest don't bother him. Beredeneren en lange termijn plannen maken is voorbehouden aan een kleine en zeer select gezelschap.

Zo hebben ze dat al eeuwen gedaan in het Rifgebergte.

nard
24-03-05, 23:25
Je weet de juiste toon weer voortreffelijk te zetten, Echnaton!

:D

echnaton
24-03-05, 23:28
Geplaatst door nard
Je weet de juiste toon weer voortreffelijk te zetten, Echnaton!

:D

Dank je wel.

Eke
24-03-05, 23:30
Geplaatst door vgeld
Luister now even !
Je moet de schijn ophouden dat je naar het volk luistert. De gemiddelde eikel is niet gebaat bij democratie want de gemiddelde eikel is nl dom ( anders waren wij allemaal wiskundigen, economitristen, ruimetvaarders). De gemiddelde eikel (in Nederland dan, geldt overigens ook voor alle andere landen maar ik blijf dichtbij huis) moet zijn afstandbediening, bier, chips en een gratis krant. Beredeneren en lange termijn plannen maken is voorbehouden aan een kleine en zeer select gezelschap.

Vgeld, de democratie is niet alleen voor intellektuelen, hoor. Juist niet. :cola: Zij is in principe voor iedereen, maar ik vind het onverantwoord om met z'n allen 1 persoon te kiezen in onze gemeente.We hebben gewoon niet 1 mening.In een democratie heb je minderheid-meerderheid. Bij zo'n burgemeester is het ongenuanceerder : nl. of JA of NEE.

Eke
24-03-05, 23:42
Geplaatst door echnaton
Wel democratie maar dan indirect. Een beetje democratie dus. Voor de regenten is dat inderdaad een stuk veiliger, zij blijven op die manier vrijwel altijd op het pluche. Voor een afrekening hoeven zij op die manier niet bang te zijn.

Echnaton, ik vraag me af in hoeveel milieus jij je begeeft in je leven.Ik heb ook jaaaaaren gedacht dat bijna iedereen een goed inzicht had in het leven van alledag en op grond daarvan een verantwoorde politieke keuze kon maken. Vergeet het maar....

Kijk rond in je land, buiten je eigen kringen en luister en stel vragen(en huiver soms)......

Kijk eens naar de politieke programma's op tv voorafgaande aan de verkiezingen......wat is solide informatie en wat is BlingBling ?

Als het om miljoenen stemmen gaat wordt de zaak nog een beetje afgevlakt en rechtgetrokken, maar nu een strijd om 1 persoon ??????

Juliette
24-03-05, 23:54
Geplaatst door echnaton
Ik begrijp dat jij ook moeite hebt met democratie...

Platte verkiezingsstrijd heeft niks met democratie te maken.

nard
24-03-05, 23:56
Geplaatst door Juliette
Platte verkiezingsstrijd heeft niks met democratie te maken.

Nee, das inderdaad waar. Maar hoe gebrekkig functioneren ook, Nederland is een democratie.

Juliette
25-03-05, 00:03
Geplaatst door nard
Nee, das inderdaad waar. Maar hoe gebrekkig functioneren ook, Nederland is een democratie.

Ik betwijfel dat niet. Wat is voor jou een democratie?

vgeld
25-03-05, 00:19
Geplaatst door Eke
Vgeld, de democratie is niet alleen voor intellektuelen, hoor

Ik ben het met je eens ! Je hebt stemvee nodig om je doen en laten te legitimeren.
Over de intelect. gesproken: Kijk nou naar die intellectuelen (aut--verkopers, vrachtwagen chauffeurs, marktkraambeheerders, nep-gouden oorbelen verkopers, schizofrenen...etc) van LPF. Ik gun Nederland nog een paar verkiezingszegges met mensen van dat kaliber aan het roer.
Het is een illusie om te denken dat de mensen gelijk zijn en dus even veel invloed hebben. Ik wil het ook zo houden anders gebeuren er ongelukken.

vgeld
25-03-05, 00:25
Geplaatst door echnaton
Zo hebben ze dat al eeuwen gedaan in het Rifgebergte.
En dat heeft goed gewerkt !. Zie alle die Rifijnen hier in Nederland. Misschien zal het ook voor je hersenloze (en dat zijn er veel) landgenoten werken. Over 5 jaar zitten die gasjes allemaal in Benidorm.

nard
25-03-05, 00:36
Geplaatst door Juliette
Ik betwijfel dat niet. Wat is voor jou een democratie?

Voor mij?

Evenwichtige inspraak van de bevolking in wat een land moet zijn en in de koers die dat land vaart.

Juliette
25-03-05, 00:54
Geplaatst door nard
Voor mij?

Evenwichtige inspraak van de bevolking in wat een land moet zijn en in de koers die dat land vaart.

Elke bevolkingsgroep? Wat de koers ook is?

nard
25-03-05, 00:58
Geplaatst door Juliette
Elke bevolkingsgroep? Wat de koers ook is?

Nu gaan twee dingen uiteenlopen, Juliette.
1. Dat wat ik in mijn vorige bericht meende dat de meest juiste betekenis van democratie is.
2. En dat wat ik vind dat de democratie moet zijn.

Je vraag.
bij 1. Ja
bij 2. Nee

:)

Orakel
25-03-05, 08:35
Geplaatst door echnaton
Leve de regenten...

:hihi: zul jij een slechte week gehad hebben zeg.

Het werd tijd dat die regenten es op hun falie kregen en ik mag lijen dat ze vallen met dit klotekabinet.
Je begrijpt dat ik met regenten op anderen doel dan jij, want ook jij weet dat het de arbeidersbeweging is geweest die Nederland bevrijd heeft van die autoritaire en aristocratische mannetjes uit de jaren 50.

Diezelfde mannetjes die nu weer in de VVD en het CDA zitten.
Wat zullen Van Aartsen en Verhagen balen dat ze niet op tijd door hebben gehad dat het erg dom was om de gekozen burgemeester in stemming te brengen.
:D

echnaton
25-03-05, 09:39
Geplaatst door Orakel
:hihi: zul jij een slechte week gehad hebben zeg.:D

Om meerdere redenen. In jaren niet zo'n beroerde griepaanval gehad als de afgelopen week. Het gaat nu weer beter.


Het werd tijd dat die regenten es op hun falie kregen en ik mag lijen dat ze vallen met dit klotekabinet.
Je begrijpt dat ik met regenten op anderen doel dan jij, want ook jij weet dat het de arbeidersbeweging is geweest die Nederland bevrijd heeft van die autoritaire en aristocratische mannetjes uit de jaren 50.

En dat is nu juist het probleem. De arbeidersbeweging heeft ook zelf weer van die mannetjes voortgebracht die elke verandering tegenhouden. De frisse ideeën vinden we nu bij rechts. Hoewel, ook Wouter Bos biedt hoop.


Diezelfde mannetjes die nu weer in de VVD en het CDA zitten.
Wat zullen Van Aartsen en Verhagen balen dat ze niet op tijd door hebben gehad dat het erg dom was om de gekozen burgemeester in stemming te brengen.

Van Aartsen en Verhagen zijn, denk ik, blij dat ze De Graaf kwijt zijn. Maar het is een pyrhusoverwinning. Alle regenten zullen nog op hun neus kijken. Het wachten is op een nieuwe Fortuyn.

echnaton
25-03-05, 09:42
Geplaatst door vgeld
En dat heeft goed gewerkt !. Zie alle die Rifijnen hier in Nederland. Misschien zal het ook voor je hersenloze (en dat zijn er veel) landgenoten werken. Over 5 jaar zitten die gasjes allemaal in Benidorm.

Ik zal hem niet inkoppen. Te gemakkelijk.

taouanza
25-03-05, 12:09
Geplaatst door Eke
Echnaton, ik vraag me af in hoeveel milieus jij je begeeft in je leven.Ik heb ook jaaaaaren gedacht dat bijna iedereen een goed inzicht had in het leven van alledag en op grond daarvan een verantwoorde politieke keuze kon maken. Vergeet het maar....

Kijk rond in je land, buiten je eigen kringen en luister en stel vragen(en huiver soms)......

Kijk eens naar de politieke programma's op tv voorafgaande aan de verkiezingen......wat is solide informatie en wat is BlingBling ?

Als het om miljoenen stemmen gaat wordt de zaak nog een beetje afgevlakt en rechtgetrokken, maar nu een strijd om 1 persoon ??????

Hallo meneer zit gewoon hier marteling, onderdrukking, bezetting en de bouwfraude te verdedigen. Denk jij dat hij het aan het volk wil overlaten wat er met bouwbedrijven gebeurt die belastinggeld verkwinselen?

Denk jij dat hij het aan het volk wil overlaten of de oorlog in Irak terecht was?
Als er een antidemocraat is, is GJ dat wel.

echnaton
25-03-05, 12:29
Geplaatst door taouanza
Hallo meneer zit gewoon hier marteling, onderdrukking, bezetting en de bouwfraude te verdedigen. Denk jij dat hij het aan het volk wil overlaten wat er met bouwbedrijven gebeurt die belastinggeld verkwinselen?

Denk jij dat hij het aan het volk wil overlaten of de oorlog in Irak terecht was?
Als er een antidemocraat is, is GJ dat wel.

Moet je horen wie dat zegt!
Jij nog wel met kilo's boter op je hoofd als kampioene-strafpuntenuitdeler op dit forum en onderdrukster van de vrijheid van meningsuiting.

taouanza
25-03-05, 12:31
Geplaatst door echnaton
Moet je horen wie dat zegt!
Jij nog wel met kilo's boter op je hoofd als kampioene-strafpuntenuitdeler op dit forum en onderdrukster van de vrijheid van meningsuiting.

Precies dat is inderdaad veel erger dan martelen, onderdrukking, bezetting en het verkwinselen van belastinggeld.
Man!What was i thinking?! :loens:

echnaton
25-03-05, 12:38
.

Max Stirner
25-03-05, 15:16
Geplaatst door echnaton
.



:D

Bofko
25-03-05, 15:24
Geplaatst door Max Stirner
:D

Gestalkt worden door een moderator.... :hihi: