PDA

Bekijk Volledige Versie : Urk gulste gever bij collectes



Bofko
25-03-05, 09:07
AMSTERDAM (ANP) - Inwoners van Urk waren in 2003 het gulst bij collectes. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) over 420 gemeenten. Gemiddeld gaven Urkers 48,70 euro per huishouden. Collectanten haalden het minst op in Den Haag: gemiddeld 63 eurocent per huishouden.
Urk staat al sinds 2000 aan de top als het gaat om vrijgevigheid. Gaat het om provincies, geven de Friezen met 11,10 euro gemiddeld het meest. Noord-Brabant staat in dit rijtje met 5,48 euro op de laatste plaats.
In totaal haalden collectanten in 2003 ruim 36,5 miljoen euro op.
Gemiddeld gaf een huishouden in Nederland 6,77 euro aan een collecte voor een goed doel. Van de opbrengst ging het grootste deel (74 procent) naar goede doelen op het gebied van gezondheid. Verder was 17 procent voor organisaties op het gebied van welzijn (mensenrechten, kunst etc.), 5 procent voor internationale hulp en 3 procent voor natuur en milieu.

Eke
25-03-05, 13:32
Geplaatst door Bofko
AMSTERDAM (ANP) - Gemiddeld gaven Urkers 48,70 euro per huishouden. Collectanten haalden het minst op in Den Haag: gemiddeld 63 eurocent per huishouden.


De Haag : exporteur van "Haagse bluf" (opgeklopt eiwit als toetje) en als inschenker van "het Haagse kopje" (halve hoeveelheid koffie of thee in je kopje) al generaties en generaties lang !!!!:fpetaf: :knipoog:

Bofko
25-03-05, 14:03
Geplaatst door Eke
De Haag : exporteur van "Haagse bluf" (opgeklopt eiwit als toetje) en als inschenker van "het Haagse kopje" (halve hoeveelheid koffie of thee in je kopje) al generaties en generaties lang !!!!:fpetaf: :knipoog:

:D . Ik denk dat we de Urkers nu ook een eigen uitdrukking moeten geven. Dat hebben ze wel verdiend.
Ik stel voor:
Urkse kop = grote hoeveelheid
Urkse bluf = bescheidenheid.

Eke
25-03-05, 16:56
Geplaatst door Bofko
:D . Ik denk dat we de Urkers nu ook een eigen uitdrukking moeten geven. Dat hebben ze wel verdiend.
Ik stel voor:
Urkse kop = grote hoeveelheid
Urkse bluf = bescheidenheid.

Urkse kop , goeie uitdrukking voor een grote vollle mok, maar Urkse bluf, 'kweenie....volgens mij kennen ze daar het woord bluf niet eens..of bluf ik dit nou :vreemd:

nard
25-03-05, 22:53
Tja, griffo's hé .....

:nl:

Eke
25-03-05, 22:58
Geplaatst door nard
Tja, griffo's hé .....

:nl: :gniffel: